eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
837 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سراج۲
👈تغییر عکس پروفایل در ایتا، واتساپ، تلگرام و..... با استفاده از عکس فوق👉 با شرکت در این پویش همگانی و تغییر عکس پروفایل مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی میزنیم که حتی از تصویر سردار ما هم می‌ترسند✌️ ستاد مردمی گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها، شهر پرند
‼️وظیفه مستمع غیبت: وجوب رد غیبت 🔷رد غیبت، یعنی نفی آن نسبتی که غیبت‌کننده به غیبت‌شونده می‌دهد؛ مثلا وقتی گفته می‌شود: "فلانی مال ناحق خورده"، بگوییم: "از کجا معلوم، شاید معامله کرده یا شاید حلال بوده است." اگر هم به‌گونه‌ای است که نمی‌شود آن را توجیه کرد، مثلا بگوید: "بشر جایزالخطاست یا ممکن است تاکنون توبه و استغفار کرده باشد." نکته اساسی این کار در این است که چون زندگی، بر پایه روابط اجتماعی است، بدبینی و بدگمانی‌های افراد باعث تیره و تار شدن فضای جامعه می‌شود. ازاینرو باید رد غیبت کرد و اصل را بر صحت عمل افراد گذاشت. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرحیم * پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : با یکدیگر ملاقات کنید و به گفتگوی حدیث بپردازید ، زیرا حدیث دلها را صیقل میدهد . دلها زنگار میگیرد ، مانند شمشیر و صیقل آن حدیث است. اصول کافی جلد 1 صفحه 41 حدیث 8 مصالح اجتماعی، قرض حدیث (13) امام صادق عليه السلام : فَاِنْ اَعْطاهُ اَكْثَرَ مِمّا اَخَذَهُ بلا شَرْطٍ بَيْنَهُما فَهُوَ مُباحٌ لَهُ، وَ لَيْسَ لَهُ عِنْدَ اللّه ثَوابٌ فيما اَقْرَضَهُ؛‏ اگر قرض گيرنده بدون قرار قبلى، سودى به قرض دهنده بدهد مُباح است، ولى آن قرض دهنده پاداشى از خدا نخواهد گرفت. وسایل الشیعه ج18 ، ص161 ، ح23389 {شبیه این حدیث در تفسیر القمی ج 2 ، ص159 - بحارالانوار(ط-بیروت) ج 100، ص 157، ح 1}
‼️معاشرت با شخص بی نماز 🔷س 5408: کسی که نماز نمی خواند، آیا می توانیم به خانه او رفت و آمد کنیم یا از مال او استفاده کنیم؟ ✅ج: استفاده از اموال و ، در صورتی که تأیید کار او نباشد، اشکال ندارد؛ اما اگر ترک معاشرت موجب عمل به واجب و نماز خواندن او می شود، به عنوان و نهی از منکر ـ با وجود شرایط ـ ، باید رفت و آمد با او را ترک کنید. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم امام علی علیه السلام بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص219 ، خطبه 156 هرشب آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره صافات آیات 149 تا 157 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ فَاسْتَفْتِهِمْ أَلِرَبِّكَ الْبَنَاتُ وَلَهُمُ الْبَنُونَ (149) أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثاً وَهُمْ شَاهِدُونَ (150) أَلَا إِنَّهُم مِّنْ إِفْكِهِمْ لَيَقُولُونَ (151) وَلَدَ اللَّهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (152) أَصْطَفَي الْبَنَاتِ عَلَي الْبَنِينَ (153) مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ (154) أَفَلَا تَذَكَّرُونَ (155) أَمْ لَكُمْ سُلْطَانٌ مُّبِينٌ (156) فَأْتُوا بِكِتَابِكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (157) ترجمه : (مى گويند: ملائكه دختران خدا هستند) پس از آنان سؤال كن: آيا دختران براى پروردگارت و پسران براى آنان است؟! يا ما فرشتگان را زن آفريديم و آنان ناظر بودند؟! آگاه باشيد كه آنان از سر تهمت مى گويند: «خدا فرزند آورده»! و البتّه آنان دروغگويند. آيا خداوند دختران را بر پسران برگزيده است؟ شما را چه شده است؟ چگونه داورى مى كنيد؟ پس آيا پند نمى گيريد؟ آيا براى شما (در اين عقايد باطل) دليل روشنى است؟ پس اگر راست مى گوييد كتاب (و سند)تان را بياوريد. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 149 تا 157 سوره صافات - سؤال از وجدان، كليد تفكّر و تنبه مردم است. «فاستفتهم ألربّك البنات» - برخى عقايد به قدرى بى منطق و پوك است كه لحظه اى فكر كردن براى دريافت بى اعتبارى آن ها كافى است. «ألربّك البنات و لهم البنون» - فرشتگان را زن پنداشتن، مورد بازخواست الهى است. «ام خلقنا الملائكة اناثاً» - كسى كه آگاهى ندارد، حقّ اظهار نظر ندارد. «ام هم شاهدون» - عقايد مشركان، ساختگى و دروغ است. «من افكهم ليقولون» - عقايد خرافى ديگران را به مردم نگوييم تا ارزش هدايت الهى را بهتر بدانند. «ليقولون ولد اللّه...» - آنان كه مسيح را فرزند خدا مى دانند، همانند مشركانى هستند كه فرشتگان را فرزند خدا مى پنداشتند. «ليقولون ولد اللّه» - فرزند دختر و پسر يكسانند و هيچ يك بر ديگرى برترى ندارند. «اصطفى البنات على البنين» - انسان به جايى مى رسد كه بر اساس يك عقيده باطل، دختر را بد و پسر را خوب مى داند و آنگاه دختران را براى خدا و پسران را از آن خود مى داند. «اصطفى البنات على البنين» - عقايد يا بايد بر اساس عقل باشد، «كيف تحكمون» يا بر اساس فطرت. «أفلا تذكّرون» (تذكّر، يادآورى چيزى است كه در فطرت آدمى و يا بر اساس سند و نقل باشد. «ام لكم سلطان مبين فأتوا بكتابكم») - كتاب هاى آسمانى، حجّت و مبناى داورى در مورد خدا هستند و در هيچ يك از اين كتب سخنى از فرزند داشتن خدا نيست. «فأتوا بكتابكم» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر