eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
828 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹اقامه نماز جمعه شهر پرند به امامت حجت الاسلام کاظمی 🔸 مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ساعت۱۱ 🔸 مکان:پرند ، فاز دو ، مسجد جامع امام علی علیه‌السلام 🔸توضیح در تصویر 🆔 @parand_fori
گزارش تصویری شب اول فاطمیه مورخ: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ مسجد امام حسین علیه السلام
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610 هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیات 8 تا 11 سوره ص أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ أَأُنزِلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ مِن بَيْنِنَا بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِّن ذِكْرِي بَلْ لَمَّا يَذُوقُوا عَذَابِ (8) أَمْ عِندَهُمْ خَزَائِنُ رَحْمَةِ رَبِّكَ الْعَزِيزِ الْوَهَّابِ (9) أَمْ لَهُم مُّلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَلْيَرْتَقُوا فِي الْأَسْبَابِ (10) جُندٌ مَّا هُنَالِكَ مَهْزُومٌ مِّنَ الْأَحْزَابِ (11) ترجمه : آيا از ميان همه ما، قرآن بر او نازل شده است؟ (اين حرف ها بهانه اى بيش نيست) بلكه آنان نسبت به قرآن، در شك هستند. آرى، آنان هنوز عذاب مرا نچشيده اند. مگر گنجينه هاى رحمت پروردگار عزيز و بخشنده تو در اختيار آنان است (تا وحى بر افرادى كه آنان مى خواهند نازل شود)؟ يا حكومت آسمان ها و زمين و آن چه ميان آنهاست، از ايشان است؟ پس به وسيله امكاناتى كه دارند بالا روند (و رشته كار را بدست گيرند و از نزول وحى بر كسى كه ما مى خواهيم جلوگيرى كنند). آنان لشگر كوچكى از احزابِ شكست خورده اند (كه از حقيقت دورند و بهانه مى گيرند). نکته ها: يكى از نام هاى قرآن كريم، «ذكر» است. در آغاز اين سوره قرآن به ذكر توصيف شد، «القرآن ذى الذّكر» در اين آيه هم نزول قرآن بر پيامبر، نزولِ ذكر شمرده شده، «انزل عليه الذّكر» در آيه 48 نيز مى خوانيم: «هذا ذكر مبارك» در آخر سوره نيز آمده است: «ان هو الاّ ذكر للعالمين». شك دو گونه است: طبيعى و تعمّدى. در شك طبيعى انسان به دنبال فهم حقيقت است، امّا هنوز به علم نرسيده است. اين شك، امرى مثبت و لازمه فكر بشرى است. امّا گاهى انسان چيزى را مى داند، ولى خود را به شك مى زند و تجاهل مى كند و ديگران را به شك مى اندازد تا حقيقت آشكار نگردد.(9) مراد قرآن از اينكه مى فرمايد: «بل هم فى شك من ذكرى» شك نوع دوم است. حرفِ «ما» در «جندٌ ما» براى تحقير است، يعنى لشگرى ناچيز و كوچك. 9) تفسير الميزان. پیام‌ها : - شك برخى كفّار در رسالت پيامبر اسلام، برخاسته از شك در اصل امكان نزول وحى است. «ءانزل عليه الذكر... بل هم فى شك من ذكرى» - برخى كسانى كه روى احكام دين بهانه مى گيرند، در حقيقت اصل دين را قبول ندارند. «ءانزل عليه الذكر من بيننا بل هم فى شك...» - ريشه برخى انكارها، حجاب معاصرت و حسادت است. (چرا او پيامبر شد و ما نشديم) «ءانزل عليه الذكر من بيننا» - كسانى كه رهبر و مكتب الهى را تحقير مى كنند بايد تحقير شوند. در پاسخ كسانى كه مى گويند: «ءانزل عليه الذكر من بيننا» چطور شد كه او پيامبر شد، قرآن مى فرمايد: شما چه كاره ايد، مگرخزينه هاى رحمت خدا دست شماست يا حكومت آسمان ها به دست شماست، شما يك گروه شكست خورده اى بيش نيستند. «ام عندهم... ام لهم...» - شك، اگر طبيعى باشد قهر و عذابى را در پى ندارد، مگر در صورتى كه مى توانسته آن را برطرف كند و يقين حاصل كند و در اين امر كوتاهى نكرده باشد، ليكن اگر تشكيكِ برخاسته از غرور و تحقير و تضعيف ديگران باشد، تهديد و قهر و عذاب به دنبال دارد. «بل هم فى شك من ذكرى بل لمّا يذوقوا عذاب» - كافران، تا عذاب نشوند و آتش را به چشم خود نبينند، ايمان نمى آورند! (زيرا حس گرا هستند و فقط آنچه را به چشم مى بينند مى پذيرند.) - بعثت پيامبران براى هدايت مردم، جلوه اى از رحمت و عزّت و بخشندگى الهى است. «ام عندهم خزائن رحمة ربّك العزيز الوهّاب» - خداوند در مورد تربيت مردم، بخشنده است «الوهّاب» ولى نسبت به تمايلات نامعقول و نامشروع مردم نفوذ ناپذير است. «العزيز» - انتخاب رهبر و قانون بايد به دست خدايى باشد كه هم نظام هستى به دست اوست، «ملك السموات والارض» هم نظام تربيتى مردم از اوست، «ربّك» و هم رحمت او بى نهايت است. «خزائن رحمة» (لذا مردم حقّ ندارند بگويند چرا در ميان ما او پيامبر شد و ديگرى نشد). - عالمِ بالا، اسباب تدبير عالمِ پايين است. «فليرتقوا فى الاسباب» - گرچه دشمنان، ارتش وتشكيلاتى دارند، امّا در مقابل حقّ، نه عددى هستند، «جندٌ ما» نه قدرتى دارند، «مهزوم» و نه حزب و گروهشان منحصر به فرد است. «من احزاب» - احزاب غير الهى محكوم به شكست و انقراضند. «مهزوم من الاحزاب» - خداوند از غيب و آينده كفّار خبر مى دهد. (همين مكّه كه محل چنين ايراداتى بر نبوّت پيامبر است، روزى شاهد شكست آنان در فتح مكّه خواهد بود.) «مهزوم من الاحزاب» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
ذکر روز جمعه: اللهم صل علی محمد و ال محمد  (خدایا رحمت فرست بر محمد و خاندان محمد) ذکر روز جمعه به اسم امام زمان (عج) است. روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود. ذکر روز جمعه باعث عزیز شدن می شود. سلام صبح جمعه دوستان منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به خیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید ان شاءالله به امید تعجیل در ظهور آقا و مولایمان حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نماز جمعه را با شکوه برگزار کنیم التماس دعا
گزارش تصویری شب دوم فاطمیه مورخ: ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ مسجد امام حسین علیه السلام
‼️ خمس پول پیش 🔷 س ۵۷۱۱: آیا پولی که مستأجر ناچار است برای اجارهٔ خانه به موجر قرض (رهن) دهد، خمس دارد؟ ✅ ج: اگر مستأجر توان پرداخت اجارهٔ کامل را ندارد یا موجر نمی پذیرد، به مقدار پولی که برای اجارهٔ مسکن مطابق شأن، باید طبق قرارداد اجاره به موجر قرض دهد، خمس تعلق نمی گیرد و احکام مئونه را دارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️ حق طلاق 🔷 س ۵۷۱۰: آيا دختر مى‏ تواند ضمن عقد ازدواج شرط کند كه در صورت ازدواج مجدد شوهر، حقّ طلاق داشته باشد؟ ✅ ج: شرط حق طلاق برای زن، باطل است، مگر شرط شود كه زن، وكيل شوهر در طلاق دادن باشد كه اگر او مجددا ازدواج كرد، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد؛ در این صورت شرط، صحيح است. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرحیم * جابر گوید که امام باقر علیه السلام  فرمود : ای جابر به خدا سوگند ، حدیثی که از فردی صادق ، در زمینه حلال و حرام به دست آوردی ، از آنچه خورشید بر آن میتابد با ارزشتر است. بحارالانوار جلد 2 صفحه 146 حدیث 15 مصالح اجتماعی، پاکیزگی حدیث (2) رسول اكرم صلى الله عليه و آله : تَنَظَّفوا بِكُلِّ مَا استَطَعتُم فَإِنَّ اللّه تَعالى بَنَى السلامَ عَلَى النَّظافَةِ و َلَن يَدخُلَ الجَنَّةَ إِلاّ كُلُّ نَظيفٍ؛ خودتان را با هر وسيله اى كه مى توانيد پاكيزه كنيد، زيرا كه خداى متعال اسلام را بر پايه پاكيزگى بنا كرده است و هرگز به بهشت نرود مگر كسى كه پاكيزه باشد. نهج الفصاحه ص391، ح 1182