eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
829 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام‌های آیات 28 تا 32 سوره قمر - گاهى امتحان با جيره بندى آب است كه به دستور پيامبر جيره بندى مى شود. «انّ الماء قسمة» - افراد نااهل اگر خود نتوانند كارى انجام دهند، از كسانى كه جرأت فساد دارند دعوت مى كنند. «فنادَوا صاحبهم» - قداست شكنى، جرأت لازم دارد. «صاحبهم فتعاطى» - افراد شرور، آماده ى ايجاد شر هستند و فرصت سوزى نمى كنند. «فنادوا... فعقر» - اگر از نعمتى كه فرستاده شد قدردانى نكنيم، «مرسلوا الناقة» عذاب، فرستاده مى شود. «ارسلنا عليهم صيحةً» - در نقل مطالب تاريخى قرآن، زمان و مكان و شخص مهم نيست، انگيزه و نتيجه مطرح است. (در اين آيات، نه نام كسى كه ناقه را كشت برده شده و نه زمان و مكان حادثه مشخص شده است). - گرچه قاتل يكى بود ولى به خاطر رضايت ديگران به كار او، همه نابود شدند. «عقر... ارسلنا عليهم صيحةً» - با اراده ى خداوند يك امت با يك صيحه محو مى شوند. «صيحة واحدة» - گاهى يك امّت به خاطر يك نافرمانى و جسارت نابود مى شوند. «فكانوا كهشيم المحتظِر» - قهر الهى، افراد تنومند و غول پيكر را همچون گياه خرد شده مى كند. «كهشيم المحتظر» - قرآن، بهترين و صحيح ترين تاريخ ها و عبرت ها را به راحتى در اختيار همگان قرار مى دهد. «و لقد يسّرنا» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
ذکر روز چهارشنبه: یا حی یا قیوم 100 مرتبه   (ای زنده، ای پاینده) ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی می‌شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
‼️ به زبان آوردن نیت نماز 🔷 س ۶۵۵۹: نیت نمازهای روزانه و نماز مستحبی آیا باید به زبان آورده شود یا اگر در قلب بگوید (مثلاً چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله)، کافی است؟ ✅ ج: به زبان آوردن نیت (مانند اینکه بگوید: چهار رکعت نماز ظهر می‌خوانم قربة إلی الله) و نیز گذراندن آن از ذهن و دل، لازم نیست، همین اندازه که برای اطاعت از فرمان الهی، انجام عملی را قصد کند، کفایت میکند؛ (بلکه احتیاط مستحب است که نیت نماز را به زبان نگوید). 🆔 @resale_ahkam
‼️ لزوم معین کردن نیت ‌ 🔷 لازم است نمازگزار بداند چه نمازی می‌خواند، بنابراین اگر مثلاً نیّت چهار رکعت نماز بکند، اما معین نکند که نماز ظهر است یا عصر، نمازش باطل است. 📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۱۴۳ 🆔 @resale_ahkam
، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. اخلاق اقتصادی، روزی حدیث (15) امام صادق علیه السلام : إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْجَمَالَ وَ التَّجَمُّلَ وَ يَكْرَهُ الْبُؤْسَ وَ التَّبَاؤُسَ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا أَنْعَمَ عَلَى عَبْدِهِ نِعْمَةً يُحِبُّ أَنْ يَرَى أَثَرَ نِعْمَتِهِ عَلَيْهِ قِيلَ وَ كَيْفَ ذَلِكَ قَالَ يُنَظِّفُ ثَوْبَهُ وَ يُطَيِّبُ رِيحَهُ وَ يُحَسِّنُ دَارَهُ وَ يَكْنُسُ أَفْنِيَتَهُ حَتَّى إِنَّ السِّرَاجَ قَبْلَ مَغِيبِ الشَّمْسِ يَنْفِي الْفَقْرَ وَ يَزِيدُ فِي الرِّزْق‏ امام صادق عليه السلام : خداوند زيبايى و خودآرايى را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بيزار است. هرگاه خداوند به بنده اى نعمتى بدهد، دوست دارد اثر آن را در او ببيند. عرض شد: چگونه؟ فرمودند: لباس تميز بپوشد، خود را خوشبو كند، خانه اش را گچكارى كند، جلوى در حياط خود را جاروكند، حتى روشن كردن چراغ قبل از غروب خورشيد فقر را مى برد و روزى را زياد مى كند. ارشاد القلوب(دیلمی) ج 1 ، ص 195
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره قمر آیات 33 تا 40 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ بِالنُّذُرِ (٣٣) قوم لوط بيم دهندگان را تكذيب كردند إِنّٰا أَرْسَلْنٰا عَلَيْهِمْ حٰاصِباً إِلاّٰ آلَ لُوطٍ نَجَّيْنٰاهُمْ بِسَحَرٍ (٣٤) ما بر آنان توفانى سخت كه با خود ريگ و سنگ مى آورد فرستاديم [در نتيجه همه را هلاك كرد]، مگر خاندان لوط را كه سحرگاهان نجاتشان داديم نِعْمَةً مِنْ عِنْدِنٰا كَذٰلِكَ نَجْزِي مَنْ شَكَرَ (٣٥) [اين] نعمت و رحمتى از سوى ما بود، اين گونه كسى را كه سپاس گزار است، پاداش مى دهيم وَ لَقَدْ أَنْذَرَهُمْ بَطْشَتَنٰا فَتَمٰارَوْا بِالنُّذُرِ (٣٦) به راستى لوط آنان را به مؤاخذۀ سخت ما بيم داده بود، ولى [آنان با وى] در بيمها و هشدارها [يش] سرسختانه مجادله و ستيزه كردند وَ لَقَدْ رٰاوَدُوهُ عَنْ ضَيْفِهِ فَطَمَسْنٰا أَعْيُنَهُمْ فَذُوقُوا عَذٰابِي وَ نُذُرِ (٣٧) و از ميهمانانش [كه در حقيقت فرشتگان ما بودند] كام جويى خواستند، در نتيجه ديدگانشان را محو و نابينا كرديم؛ پس [گفتيم: طعمِ ] عذاب و هشدارهايم را بچشيد وَ لَقَدْ صَبَّحَهُمْ بُكْرَةً عَذٰابٌ مُسْتَقِرٌّ (٣٨) به يقين در سپيده دم عذابى پيگير و پايدار به آنان رسيد فَذُوقُوا عَذٰابِي وَ نُذُرِ (٣٩) پس [گفتيم: طعمِ ] عذاب و هشدارهايم را بچشيد وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ (٤٠) و يقيناً ما قرآن را براى پند گرفتن آسان كرديم، پس آيا پند گيرنده اى هست ؟ بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 33 تا 40 سوره قمر - گويى خداوند به پيامبر مى فرمايد: نگران نباش كه همواره پيامبران خدا مورد تكذيب نااهلان قرار مى گرفتند. «كذّبت قوم لوط» - گرچه هر يك از قوم عاد و ثمود و لوط و نوح ويژگى هايى داشتند، ولى همه ى آنان در تكذيب پيامبرشان مشترك بودند. «كذّبت... كذّبت... كذّبت» - تكذيب يك پيامبر، به منزله ى تكذيب همه ى انبيا است. «كذّبت... بالنذر» - دست خداوند براى انواع عذاب ها باز است. «بماء منهمر - ريحاً صرصراً صيحة واحدة - حاصبا» - در موارد متعدّد، خداوند مؤمنان را نجات مى دهد. «نجيناهم بسحرٍ» - به هنگام نزول عذاب، تر و خشك با هم نمى سوزد. «أرسلنا عليهم حاصبا الا آل لوط نجّيناهم بسحر» - نعمت، تنها امور مادى نيست، نجات از عذاب، از بزرگترين نعمت ها است. «نعمة من عندنا» - ايمان به پيامبران، شكر الهى و مايه نجات است. «كذلك نجزى من شكر» - خداوند اول اتمام حجّت و سپس عذاب مى كند. «و لقد انذرهم بطشتنا» - گرچه كار انبيا هم بشارت است و هم هشدار، ولى هشدار آنان به دليل سرمستى و غفلت مردم بيشتر است. «انذرهم» - ايجاد ترديد در حق و حقيقت، به منزله تكذيب آن است. «كذبت قوم لوط... فتماروا بالنذر» - آلودگى و فساد مرز نمى شناسد. (با اين كه قوم لوط در مجالس علنى كار خلاف انجام مى دادند و مانعى براى خود نمى ديدند، ولى باز هم دست از سر مهمانان خانه پيامبر بر نداشتند.) «راودوه عن ضيفه» - همين كه جرم سنگين شد، مهلت جايز نيست. «راودوه عن ضيفه فطمسنا» - چشمى كه به مهمانان معصوم، آن هم در خانه ى پيامبر نظر سوء دارد، كور باد. «فطمسنا اعينهم» - قهر و عذاب الهى، قابل خنثى شدن نيست. «عذاب مستقّر» - يكى از روش هاى تربيتى قرآن، نقل داستان هاى پندآموز است. «و لقد يسّرنا القرآن» - خواندن قرآن كافى نيست، بايد پند گرفت. «فهل من مدّكر» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  100 مرتبه (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود. صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
‼️ فروش لایک و فالوور 🔷 س ۶۴۷۰: فروش لایک و فالوور واقعی و یا ساختگی و دروغین(فیک) چه حکمی دارد؟ ✅ ج: اگر واقعی باشد، در مواردی که مشتمل بر مفسده نباشد، فی نفسه اشکال ندارد، ولی اگر ساختگی و دروغین باشد، جایز نیست. 🆔 @resale_ahkam
‼️ خمس سرمایه 🔷 س ۶۴۷۱: اگر شک کند که به سرمایه ای که با آن امرار معاش می کند، خمس تعلق می گیرد یا خیر، وظیفه چیست؟ ✅ ج: اصل سرمایه اگر از درآمد کسب بوده و خمس آن داده نشده باشد، سر سال خمسی مشمول خمس است مگر در جایی که پس از پرداخت خمس، درآمد کسب با بقیه سرمایه، برای هزینه های زندگی کافی نبوده یا کسب، مناسب با شأن عرفی او نباشد و یا تردید داشته باشد که چنین است یا خیر که در این موارد پرداخت خمس واجب نیست. 🆔 @resale_ahkam