eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
830 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
57 فایل
﷽ کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام استان‌تهران، شهرجدید‌پرند، فاز۲، میدان‌ایمان اطلاع‌رسانی مراسمات گزارش‌های تصویری اعلان‌های ملی، مذهبی و مناسبتی کمک‌های مردمی 6037997976803461 مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
حدیث (15) پيامبر صلى الله عليه و آله : اَلْحَقُّ ثَقيلٌ مُرٌّ وَ الْباطِلُ خَفيفٌ حُلْوٌ وَ رُبَّ شَهْوَةِ ساعَةٍ تورِثُ حُزْنا طَويلاً؛ حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش نمى ماند، اما غم و اندوهى طولانى به دنبال مى آورد. الامالی(طوسی) ص 533
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره کهف آیه 19 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَكَذَلِكَ بَعَثْنَاهُمْ لِيَتَسَاءلُوا بَيْنَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ كَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْماً أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ قَالُوا رَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَكُم بِوَرِقِكُمْ هَذِهِ إِلَي الْمَدِينَةِ فَلْيَنظُرْ أَيُّهَا أَزْكَي طَعَاماً فَلْيَأْتِكُم بِرِزْقٍ مِّنْهُ وَلْيَتَلَطَّفْ وَلَا يُشْعِرَنَّ بِكُمْ أَحَداً ترجمه : وما آنگونه (كه خوابشان كرديم)، آنان را (از خوابى كه شبيه مرگ بود) برانگيختيم تا ميان خود از يكديگر پرسش كنند. يكى از آنان گفت: چه مدّت (در اين غار) مانده ايد؟ گفتند: يك روز يا بخشى از روز. (سرانجام) گفتند: پروردگارتان داناتر است كه چه مقدار مانده ايد. پس يكى از خودتان را با اين پولتان به شهر بفرستيد تا ببيند كدام يك غذاى پاكيزه ترى دارد، پس غذايى از آن برايتان بياورد و بايد (در اين كار) زيركى و دقّت به خرج دهد، و مبادا كسى را از شما آگاه كند! نکته ها: «وَرِق»، درهم هايى بوده كه نقش پادشاه برآن بوده است. عبارت «وَلْيَتلَطّف» وسط قرآن كريم قرار دارد كه به معناى مدارا و هوشيارى همراه با مهربانى است و اين خود لطفى است كه كلمه ى وسط قرآن را لطف و تلطّف و مهربانى تشكيل داده است. در مبارزات بر عليه جوامع فاسد، وحدت بين نيروها عامل مهمى است. در اين آيه چهار مرتبه كلمه «كُم» مطرح شده است: الف: در تهيه غذا همه يكى هستيم. «احدكم» ب: پول براى همه است. «بورقكم» ج: غذايى كه تهيه مى شود براى همه است. «فليأتكم» د: حفاظت از جان همه لازم است. «لايُشعِرنّ بكم» پیام‌ها : - براى خداوند، هيچ كارى مشكل نيست، نه خواب كردن 309 ساله، نه بيدار ساختن آنچنانى. «كذلك بَعثناهم» - از حشر وبرانگيخته شدن در قيامت تعجّب نكنيد، هر بيدار شدن از خواب، نوعى بعث و نشور است. «بَعثنا» - بيدار شدن از خواب نيز به اراده ى الهى است. «بَعثنا» - بيدار كردن اصحاب كهف دو ثمر داشت، يكى براى خودشان كه طرح سؤال بود، «ليتسائلوا» يكى براى ديگران كه نمونه اى از رستاخيز وبعث قيامت بود. «كذلك بعثناهم» - در آنچه نمى دانيم، اظهار نظر نكنيم. «ربّكم اعلم بما لبثتم» - حتّى يك گروه كوچك نيز بايد مسئول ورهبر داشته باشد. (در ميان اصحاب كهف يك نفر بود كه امر و نهى وپرسش مى كرد.) «قال قائل... فابعثوا» - اقدام براى معاش زندگى، منافات با توكّل ندارد. اصحاب كهف هم پول و نقدينه داشتند، هم براى تهيه غذا حركت كردند. «فابعثوا احدكم بورقكم هذه» - وكالت و پذيرش وكالت از گروه جايز است. «فابعثوا احدكم» - پول و نقدينگى، سابقه اى تاريخى و كهن دارد. «بوَرقكم» - هر پولى نمى تواند بهاى جنس قرار گيرد. «بورقكم هذه» - وارستگان مؤمن هر غذايى را نمى خورند، نوع غذا و مقدار برايشان مطرح نيست، پاك و حلال بودن مهم است «أزكى طعاماً، رزقٍ منه» - مؤمن بايد رازدار وهوشيار باشد وبا مدارا وتقيّه واصول ايمنى، دشمن را از وجود خود آگاه نكند. «وليتلطّف» كسى كه مسئوليّت مى پذيرد بايد مراقبت هاى لازم را داشته باشد.
ذکر روز  پنجشنبه:     لا اله الا الله الملک الحق المبین سلام صبح پنجشنبه همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
حركت كاروان اسرا به شام یزید بن معاویه (لعنة الله علیهما)، به عبیدالله بن زیاد دستور داد كه سر مطهر فرزند علی(علیه السلام) را با سرهاى جوانان و یاران آن جناب كه در ركاب آن حضرت شهید شده بودند با كالاها و زنان اهل بیت و عیالات آن حضرت را روانه شام نماید. در تاریخ آمده بعد از آن كه ابن زیاد یك روز (یا چند روز بنا به روایتی) سرهای شهدای كربلا را در كوچه‌ها و محله‌های كوفه گردانید، آنها را به شام نزد یزید بن معاویه فرستاد ابن زیاد سرهای شهدای كربلا را به زحر بن قیس سپرد و راهی شام نمود. ابن زیاد پس از فرستادن سر امام حسین(علیه السلام)، اسراء را در 15 محرم با شمر ذی الجوشن و مخفر بن ثعلبه عائذی به شام فرستاد و به دست و پا و گردن مبارك امام سجاد(علیه السلام) زنجیر انداخت و اسراء را سوار بر شتر بی‌جهاز نمود. آن شقى، اهل بیت عصمت و طهارت را مانند اسیران كفار، دیار به دیار با ذلت و انكسار طوری كه مردم به تماشاى آنها مى‌آمدند، به شام آورد.
🌴 ﻧﻤﺎﺯ برای ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ : 💠دو ركعت است در ركعت اوّل فاتحه و ده مرتبه : ✨رَبَّنَااغْفِر ْلى وَ لِوالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِساب✨ اى پروردگار من بيامرز مرا و پدر و مادرم و ديگر مؤ منان را در روزى كه حساب برپا شود 💠و در ركعت دوّم فاتحه و ده مرتبه : ✨ربِّ اغْفِرْلى وَ لِوالِدَىَّ و لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِىَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ پروردگارا بيامرز مرا و پدر و مادرم هركه در حال ايمان به خانه من درآيد و هر مرد مؤ من و زن با ايمانى را 💠و چون سلام دهد ده مرتبه بگويد: ✨ربِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانى صَغيرا✨ پروردگارا ترحم كن بر ايشان چنانچه پروريدند مرا در كودكى. 🌺🌸💐 التماس دعا
.. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ 💭🍂💭🍂💭🍂💭 💭ًپنج شنبه است و ياد درگذشتگان 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ ❄🌺 التماس دعا 🌺❄ پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تموم آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهاشون هنوز كارگشاست، يادشون هميشه با ماست و جاشون بين ما خاليه، دلمون خيلي وقتها هواشونو می كنه, امادیدارشون میفته به قیامت, شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه... 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹
🏴سلام دادن به امام حسین در نماز 🔷س 1759: آیا #سلام_دادن_به_امام حسین (علیه السلام) در #قنوت نماز اشکال دارد؟ و در صورتی که در نمازهای گذشته این کار را کرده باشد چه حکمی دارد؟ ✅ج: به طور کلی #خطاب_به_غیر_خداوند در نماز، موجب باطل شدن نماز می شود، البته اگر به خاطر جهل به حکم، نماز خود را با انجام این کار صحیح می دانسته، نمازهای گذشته قضا ندارد ولی بنا بر احتیاط واجب باید #سجده_سهو انجام دهد. #احکام_نماز #مبطلات_نماز #خطاب_به_غیر_خدا 🆔 @resale_ahkam
‼️احساس محبت بین مرد و زن نامحرم 🔷س 1758: سلام علیکم آیا احساس محبتی که مرد و زن نامحرم به علت معاشرت کاری در دلشان به وجود می آید همان ریب و فتنه است؟ ✅ج: علیکم السلام و اما نسبت به سوالی که کردید اگر واقعا این محبتی که ایجاد شده است، محبتی است که از روی مسائل جنسی است بله اشکال دارد و موجب فتنه است و ریبه همین است و اشکال دارد. اما اگر از این جهت نیست، مثلا آدم باشخصیتی است، آدم مومنی است، آدم بامعلوماتی است، آدم مدیری است از این جهت باشد اشکال ندارد. من یک مثال بزنم، هستند الان بسیاری از خانمها که به شخصیتهای بزرگ معنوی و اجتماعی علاقه دارند، اما این علاقه علاقه جنسی نیست، به امام راحل میلیونها زن هم علاقه داشتند، اما این علاقه علاقه جنسی نبوده علاقه معنوی است و اشکالی ندارد. آن علاقه و محبتی اشکال دارد که از روی شهوت و مسائل جنسی باشد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
دوستان، پیشکسوتان و همکاران عزیز یکی از دعاهای بسیار مجرب و پرمعنا و مفهوم برای درخواست تعجیل در ظهور آقا و مولایمان حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است در هر روز بخشی از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم دعاي ندبه كه مستحب است در چهار عيد يعني عيد فطر و قربان و غدير و روز جمعه بخوانند و آن دعا اين است: (بخش هشتم) اوصاف صاحب الزمان را در این جملات بارها و بارها با خود زمزمه کنیم أَيْنَ الْحَسَنُ أَيْنَ الْحُسَيْنُ أَيْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَيْنِ صَالِحٌ بَعْدَ صَالِحٍ وَ صَادِقٌ بَعْدَ صَادِقٍ حسن كجاست؟ حسين كجاست؟ فرزندان حسين كجايند؟ شايسته اي پس از شايسته ديگر راستگويي پس از راستگويي ديگر، أَيْنَ السَّبِيلُ بَعْدَ السَّبِيلِ أَيْنَ الْخِيَرَهُ بَعْدَ الْخِيَرَهِ أَيْنَ الشُّمُوسُ الطَّالِعَهُ أَيْنَ الأَْقْمَارُ الْمُنِيرَهُ راه از پس راه كجاست؟ كجاست بهترين برگزيده بعد از بهترين برگزيده؟ كجايند خورشيدهاي تابان، كجايند ماههاي نورافشان، أَيْنَ الأَْنْجُمُ الزَّاهِرَهُ أَيْنَ أَعْلاَمُ الدِّينِ وَ قَوَاعِدُ الْعِلْمِ أَيْنَ بَقِيَّهُ اللَّهِ الَّتِي لاَ تَخْلُو مِنَ الْعِتْرَهِ الْهَادِيَهِ كجايند ستارگان فروزان، كجايند پرچمهاي دين، و پايه هاي دانش، كجاست آن باقيمانده خدا كه از عترت هدايتگر خالي نشود، أَيْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَهِ أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لإِِقَامَهِ الأَْمْتِ وَ الْعِوَجِ كجاست آن مهيّا گشته براي ريشه كن كردن ستمكاران، كجاست آن كه براي راست نمودن انحراف و كجي به انتظار اويند، أَيْنَ الْمُرْتَجَي لإِِزَالَهِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ أَيْنَ الْمُدَّخَرُ لِتَجْدِيدِ الْفَرَائِضِ وَ السُّنَنِ كجاست آن اميد شده براي از بين بردن ستم و دشمني، كجاست آن ذخيره براي تجديد فريضه ها و سنّتها، أَيْنَ الْمُتَخَيَّرُ لإِِعَادَهِ الْمِلَّهِ وَ الشَّرِيعَهِ أَيْنَ الْمُؤَمَّلُ لإِِحْيَاءِ الْكِتَابِ وَ حُدُودِهِ كجاست آن برگزيده براي بازگرداندن دين و شريعت، كجاست آن آرزو شده براي زنده كردن قرآن و حدود آن، أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ أَيْنَ قَاصِمُ شَوْكَهِ الْمُعْتَدِينَ أَيْنَ هَادِمُ أَبْنِيَهِ الشِّرْكِ وَ النِّفَاقِ كجاست احياگر نشانه هاي دين و اهل دين، كجاست درهم شكننده شوكت متجاوزان، كجاست ويران كننده بناهاي شرك و دورويي، أَيْنَ مُبِيدُ أَهْلِ الْفُسُوقِ وَ الْعِصْيَانِ وَ الطُّغْيَانِ أَيْنَ حَاصِدُ فُرُوعِ الْغَيِّ وَ الشِّقَاقِ (اَلنِّفَاقِ) كجاست نابودكننده اهل فسق و عصيان و طغيان، كجاست دروكننده شاخه هاي گمراهي و شكاف اندازي، أَيْنَ طَامِسُ آثَارِ الزَّيْغِ وَ الأَْهْوَاءِ أَيْنَ قَاطِعُ حَبَائِلِ الْكِذْبِ وَ الاِفْتِرَاءِ كجاست محوكننده آثار انحراف و هواهاي نفساني، كجاست قطع كننده دامهاي دروغ و بهتان، أَيْنَ مُبِيدُ الْعُتَاهِ وَ الْمَرَدَهِ أَيْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنَادِ وَ التَّضْلِيلِ وَ الإِْلْحَادِ أَيْنَ مُعِزُّ الأَْوْلِيَاءِ وَ مُذِلُّ الأَْعْدَاءِ كجاست نابودكننده سركشان و سرپيچي كنندگان، كجاست ريشه كن كننده اهل لجاجت و گمراهي و بي ديني كجاست عزّت بخش دوستان، و خواركننده دشمنان، أَيْنَ جَامِعُ الْكَلِمَهِ عَلَي التَّقْوَي أَيْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِي مِنْهُ يُؤْتَي كجاست گردآورنده سخن بر پايه تقوا، كجاست در راه خدا كه از آن آمده شود، أَيْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِي إلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الأَْوْلِيَاءُ أَيْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَيْنَ الأَْرْضِ وَ السَّمَاءِ كجاست جلوه خدا، كه دوستان به سويش روي آورند، كجاست آن وسيله پيوند بين زمين و آسمان، أَيْنَ صَاحِبُ يَوْمِ الْفَتْحِ وَ نَاشِرُ رَايَهِ الْهُدَي أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاَحِ وَ الرِّضَا كجاست صاحب روز پيروزي، و گسترنده پرچم هدايت، كجاست گردآورنده پراكندگي صلاح و رضا، أَيْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الأَْنْبِيَاءِ وَ أَبْنَاءِ الأَْنْبِيَاءِ أَيْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ كجاست خواهنده خون پيامبران و فرزندان پيامبران، كجاست خواهنده خون كشته در كربلا، أَيْنَ الْمَنْصُورُ عَلَي مَنِ اعْتَدَي عَلَيْهِ وَ افْتَرَي كجاست آن پيروز شده بر هر كه به او ستم كرد و بهتان زد، أَيْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذِي يُجَابُ إِذَا دَعَا أَيْنَ صَدْرُ الْخَلاَئِقِ (اَلْخَلاَئِفِ) ذُو اَلْبِرِّ وَ التَّقْوَي كجاست آن مضطّري كه اجابت شود هنگامي كه دعا كند، كجاست سرسلسله مخلوقات، داراي نيكي و تقوا، أَيْنَ ابْنُ النَّبِيِّ الْمُصْطَفَي وَ ابْنُ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَي وَ ابْنُ خَدِيجَهَ الْغَرَّاءِ وَ ابْنُ فَاطِمَهَ الْكُبْرَي كجاست فرزند پيامبر برگزيده، و فرزند علي مرتضي، و فرزند خديجه روشن جبين، و فرزند فاطمه كبري؟
حدیث (16) امام على عليه السلام : اِصْبِرْ عَلى مَرارَةِ الْحَقِّ وَ ايّاكَ اَنْ تَنْخَدِعَ لِحَلاوَةِ الباطِلِ؛ تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى. شرح آقا جمال الدین خوانساری برغررالحکم و درر الکلم ج2،ص237
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره کهف آیه 20 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم إِنَّهُمْ إِن يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ يَرْجُمُوكُمْ أَوْ يُعِيدُوكُمْ فِي مِلَّتِهِمْ وَلَن تُفْلِحُوا إِذاً أَبَداً ترجمه : زيرا اگر آنان (مشركان) بر شما دست يابند، سنگسارتان خواهند كرد، يا شما را به آيين خودشان باز خواهند گرداند و در اين صورت هرگز رستگار نخواهيد شد. پیام‌ها : - در مواردى براى حفظ جان و ايمان، تقيه واجب است. «لايُشعرنّ... يَرجُموكم او يُعيدوكم ...» - كسى كه در حفاظت از خود و ايمانش كوتاهى كند و منحرف شود، هرگز رستگار نمى شود. «لن تفلحوا» - منطقِ «خواهى نشوى رسوا همرنگ جماعت شو» با قرآن مخالف است. «يُعيدوكم فى ملّتهم ولن تفلحوا» - قهر محيط و جبر جامعه و حكومت، غالباً نوع مردم را منحرف و بدبخت مى كند، ولى بايد در مقابل آن ايستاد. «يُعيدوكم فى ملّتهم ولن تفلحوا اذاً ابداً» - سنگسار شدن در راه حق، عيب نيست، ولى انحراف و ارتداد عيب است. «يرجموكم او يعيدوكم فى ملّتهم و لن تفلحوا اذا ابدا» - مرتد، هرگز رستگار نمى شود. «يعيدوكم فى ملّتهم ولن تفلحوا اذاً ابداً» آیه 21 وَكَذَلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا إِذْ يَتَنَازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِم بُنْيَاناً رَّبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَي أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِم مَّسْجِداً ترجمه : و بدين گونه (مردم را) بر حالشان آگاه كرديم تا زمانى كه ميانشان درباره كارشان (معاد وقيامت) گفتگو بود، بدانند كه وعده ى خدا (درباره ى رستاخيز) حقّ است و اينكه در فرارسيدن قيامت ترديدى نيست، پس (از آشكار شدن اين حقيقت) عدّه اى گفتند: بر روى آنان بناى يادبودى بنا كنيد، پروردگارشان به حال آنان داناتر است، آنان كه بر كارشان آگاهى و دسترسى يافته بودند گفتند: ما بر آنان معبد ومسجدى مى سازيم (تا نشان حركتِ توحيدى آنان باشد). نکته ها: «اِعثار» به اطلاع يافتن تصادفى وبدون جستجو گفته مى شود، چنانكه مردم آن زمان بدون زحمت واز راه پول وسكّه ى آنان، از راز مهم آنان آگاه شدند. در داستان اصحاب كهف، مسأله قدرت و اراده ى الهى، شجاعت، دل كندن از دنيا، هجرت، تقيّه، امدادهاى الهى و تغذيه ى حلال مطرح است. پیام‌ها : - ارشاد و آموزشِ تجربى، عينى و نمايشى، از بهترين ارشادهاست. «اَعثَرنا عليهم ليعلموا» - هيچ يك از كارهاى خدا عبث و بيهوده نيست. «اَعثَرنا...ليعلموا أنّ وعد اللّه حقّ» - عقايد بايد بر اساس علم باشد. «ليعلموا أنّ وعد اللّه حقّ» - قدرتى كه بتواند انسان را بيش از سه قرن بى غذا زنده نگاه دارد، مى تواند مرده ها را هم زنده كند. «أنّ وعداللّه حقّ» - انسان از كنار بعضى حوادث تاريخى به سادگى مى گذرد و از آثار تربيتى آن غافل است. اصحاب كهف، بعد از كشف ماجرا از دنيا رفتند، و مردم در فكر يادبود وساختن مقبره بودند، نه عبرت و درس آموزى. «ابنُوا عليهم بنياناً» - اغلب افراد سطحى و ساده انديش، حال كار ندارند و به ديگران مى گويند كار كنند، «قالوا ابنوا» ولى افراد نيرومند مى گويند ما خودمان انجام مى دهيم. «لنتّخذنّ» - ساختن مسجد بر مزار اولياى خدا، ريشه ى قرآنى دارد. «لنتّخذنّ عليهم مسجداً» - آثار مقدس بايد در مكان هاى مقدس و به مناسبت هاى مقدس باشد. مسجد در كنار غار يكتاپرستان مهاجر، ارزش بيشترى دارد. «لنتّخذنّ عليهم مسجداً» - از هر فرصتى براى ترويج دين استفاده كنيم. «لنتّخذنّ عليهم مسجداً» (اگر بناست ساختمانى به عنوان يادبود ساخته شود، مسجد بسازيم كه آثار معنوى و مادى زيادى دارد.)
ذکر روز  جمعه :    اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم سلام صبح جمعه دوستان منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف به خیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری موفق و مؤید باشید التماس دعا نماز جمعه را با شکوه برگزار کنیم سوره جمعه آیه 9 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﭼﻮﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻧﺪﺍ ﺩﻫﻨﺪ ، ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺫﻛﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺸﺘﺎﺑﻴﺪ ، ﻭ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ . ﻛﻪ ﺍﻳﻦ [ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺧﺮﻳﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ] ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ [ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺩﺍﺷﺘﻴﺪ .(9)