eitaa logo
کانال‌رسمی‌مسجدامام‌حسین‌علیه‌السلام‌شهرجدیدپرند
830 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
56 فایل
﷽ یوسف‌گم‌گشتہ‌باز‌آید، اگر‌ثابت‌شود؛ درفراقش‌مثل‌یعقوبیم وحسرت‌می‌خوریم...! +اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی‌مُحَمَّد‌وَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُم+
مشاهده در ایتا
دانلود
ذکر روز  دوشنبه:     یا قاضی الحاجات سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا آیه 47 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئاً وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَي بِنَا حَاسِبِينَ ترجمه : و ما براى روز قيامت، ترازوهاى عدل برپا خواهيم كرد، پس (در آن روز) هيچ ستمى به احدى نخواهد شد و اگر (عملى) همسنگ دانه ى خردلى (هم) باشد، ما آن را (براى محاسبه) خواهيم آورد و (همين قدر در دقّت محاسبات) كافى است كه ما حسابرس باشيم. نکته ها: اين آيه بشارتى به نيكوكاران و هشدارى به خلافكاران است كه اعمال شما بى كم و كاست، كيفر و پاداش داده مى شود، چنانكه فيض كاشانى مى گويد: هشدار كه هر ذرّه حسابست در اينجا ديوان حسابست و كتابست در اينجا «خَردل» نام گياهى است كه دانه هاى بسيار ريز سياه دارد و در كوچكى و حقارت، ضرب المثل شده است. «ميزان» به معناى وسيله ى سنجش، بارها در قرآن مجيد مطرح شده و مورد تأكيد خداوند متعال قرار گرفته است. ناگفته پيداست كه سنجش هر چيزى با وسيله اى متناسب با آن صورت مى پذيرد، مثلاً براى سنجش درجه ى هوا، آن را با دماسنج، براى اندازه گيرى طول، آن را با متر و براى سنجش وزن اشيا، آن را با كيلو محاسبه مى كنند. بديهى است كه براى سنجيدن انسان و اعمال او نيز از وسيله اى متناسب با او كه همان انسان كامل است استفاده شود، همانطور كه در روايات آمده است: امامان معصوم و انبيا و اوصيا عليهم السلام موازين قسط هستند. (45) و در زيارتنامه ى اميرالمؤمنين علىّ عليه السلام نيز مى خوانيم: «السلام على ميزان الاعمال»(46) سؤال: اگر واقعاً محاسبات خداوند، اينچنين دقيق است، پس ديگر عفو و كرم الهى چه جايگاه و توجيهى دارد؟! پاسخ: حسابرسى يك اصل است و لطف و بخشش اصل ديگر كه هر كدام در جاى خود محفوظ است و منافاتى با ديگرى ندارد. سؤال: در بعضى آيات آمده است كه خداوند براى گروهى از مردم، ميزانى برپا نمى كند، «فلانقيم لهم يوم القيامة وزنا» آيا ميزان براى افراد خاصّى خواهد بود؟ پاسخ: خير، ميزان براى همه ى انسان ها اقامه خواهد شد، امّا از آنجا كه ميزان براى محاسبه ى اعمال است، وقتى تبهكارى چيزى در بساط ندارد تا ارائه كند و جهنّمى بودنش قطعى و مسلّم است، ديگر نيازى به برپايى ميزان نيست و سنجش بى معناست.(47) 45) كافى، ج 1، ص 469 ؛ معانى الاخبار، ص 31. 46) تفسير نمونه. 47) تفاسير صافى و نورالثقلين. پیام‌ها : - هر چيز، هر شخص و هر عملى كه قابليّت سنجش داشته باشد، براى خود ميزانى خواهد داشت. «الموازين» - حساب خداوند بسيار دقيق است. «مثقال حبّة من خردل» - اعمال ما در دنيا محو نمى شود و در قيامت با آن روبرو هستيم. «أتينا بها» - خدا، هم عالم است «اتينا بها»، هم عادل «القسط»، وهم حسابرس. «حاسبين»
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️موشن گرافیک احکام کرونا 🔷بیان احکام و توصیه های لازم در خصوص بیماری کرونا توسط استاد فلاح زاده. #کرونا #کرونا_را_شکست_می‌دهیم 🆔 @resale_ahkam
‼️زدن پوشیه برای بانوان 🔷س 3480: اگر زنی پوشیه و نقاب بر صورت خود بزند، و در عرف آن شهر و منطقه مایه ی شگفتی و جلب توجه شود، آیا لباس شهرت تلقّی می گردد؟ ✅ج: پوشیه لباس عفاف است، و لباس شهرت محسوب نمی شود 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
بسم الله الرحمن الرحیم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 184 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: إذا التقى المسلمان بسيفيهما فقتل أحدهما صاحبه فالقاتل و المقتول في النّار قيل يا رسول اللَّه هذا القاتل فما بال المقتول قال إنّه كان حريصا على قتل صاحبه. وقتى دو مسلمان شمشير بدست با يك ديگر روبرو شوند و يكى از آنها ديگرى را بكشد قاتل و مقتول به جهنم ميروند، گفتند اى پيغمبر خدا قاتل بجاى خود مقتول چرا گفت براى آنكه او نيز بكشتن ديگرى راغب بود. نهج الفصاحه 193 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: إذا جاءكم الأكفاء فأنكحوهنّ و لا تربّصوا بهنّ الحدثان. وقتى اشخاص همشأن بخواستگارى پيش شما آمدند دختران خود را بشوهر بدهيد و در كار آنها منتظر حوادث مباشيد. نهج الفصاحه
‼️خواندن سهوی تشهد در رکعت اول 🔷س 3481: اگرسهواً مقداری از تشهد را در رکعت اول بخوانیم، سجده سهو واجب می‌شود؟ ✅ج: واجب نیست، اما مستحب است برای هر کار یا ذکر اضافۀ سهوی در نماز، سجده سهو انجام شود.  📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🔴 فوری 💥⭕️ کمپین بزرگ فشار به دستگاه دیپلماسی کشور برای حمایت از مسلمانان مظلوم هندی:👇🏼 https://my.farsnews.ir/c/19155 ✅ در صورت رسیدن امضاها به 5000 نفر، دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه ملزم به پاسخگویی خواهد شد... 🇮🇷 @IslamLifeStyles
اطلاعیه به اطلاع مردم شریف پرند میرساند ، توزیع پک بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا فردا سه شنبه 13 اسفند از ساعت 10:30 صبح در ایستگاه موکب مردمی پیروان ولایت واقع در پرند فاز 2 میدان ایمان صورت میپذیرد. از همشهریان عزیز خواهشنمدیم جهت دریافت پک بهداشتی الزاما با کارت ملی یا شناسنامه مراجعه بفرمایید . @mehoseinp
ذکر روز  سه شنبه:     یا ارحم الراحمین سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره انبیا آیه 48 و 49 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَي وَهَارُونَ الْفُرْقَانَ وَضِيَاء وَذِكْراً لِّلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ وَهُم مِّنَ السَّاعَةِ مُشْفِقُونَ ترجمه : و همانا ما به موسى و هارون، فرقان ونور وتذكّرى براى اهل پروا عطا كرديم. (همان) كسانى كه از پروردگارشان در نهان مى ترسند و همانانى كه از قيامت در هراسند. نکته ها: همان گونه كه اهداف كلّى انبيا يكى است، صفات كتب آسمانى آنان نيز يكسان است. صفاتى كه در اين آيه براى كتاب تورات ذكر شده، در آيات ديگر، براى قرآن هم آمده است: الف: فرقان، «تبارك الّذى نزّل الفرقان على عبده»(48) («فرقان» به خبرى گفته مى شود كه به واسطه ى آن، حقّ از باطل شناخته مى شود.) ب: ضياء (نور)، «و أنزل اليكم نوراً مبينا»(49) ج: ذكر، «اِنّا نحن نزّلنا الذّكر»(50) 48) فرقان، 1. 49) نساء، 174. 50) حجر، 9. پیام‌ها : - لازم نيست كه هر پيامبرى براى خود كتابى جداگانه داشته باشد، چنانكه موسى و هارون، هر دو پيامبر، ولى يك كتاب داشتند و آن تورات بود. «آتينا موسى و هارون ...» - براى توفيق در يك حركت، انسان به چند چيز نياز دارد: الف: شناخت راه از بيراهه. «الفرقان» ب: نورى كه در پرتو آن ببيند و به پيش برود. «ضياءً» ج: توجّه و عنايت به هدف، تا از مسير اصلى، منحرف نگردد.(51) «ذكراً» - براى بهره مندى از هدايت انبيا بايد به روحيه تقوى مجهّز شد. «ذكراً للمتّقين» - نشانه ى تقوى، خداترسى ونگرانى از قيامت است. «للمتّقين الّذين يخشون ربّهم... من السّاعة مشفقون» 51) تفسير نمونه.
📖متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: 🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. 🔹ترجمه دعای هفتم: اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست. سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند، و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند. تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني. اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد. اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي. آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه. و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار. اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
‼️مشاوره دادن مرد و زن به یکدیگر 🔷س 3484: مشاوره دادن مشتری مرد توسط فروشنده زن ویا زن توسط مرد در مواردی مثل این که چه رنگی به موهای من مناسب است، یا نحوه رُژ لب زدن چطور باشد، یا انتخاب شماره کرم های روشن کننده یا لباس های زیر، چه حک می دارد؟ ✅ج: چنانچه خوف ارتکاب گناه - مانند نگاه حرام - در میان باشد، و یا مفسده انگیز باشد، جایز نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam