ذکر روز سه شنبه:
یا ارحم الراحمین
(ای بخشندهترین بخشندگان)
ذکر روز سهشنبه به اسم امام سجاد (ع) و امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. روایت شده در این روز زیارت سه امام خوانده شود. ذکر روز سه شنبه موجب روا شدن حاجات می شود.
چشم گردون در عزای موسی جعفر گریست
دیده خورشید بر آن ماه خوش منظر گریست
او که خود مظلوم و در بند ستمگر بود اسیر
بر غریبی شهید کربلا یک سر گریست
شهادت غریبانه امام کاظم (ع) تسلیت باد
بیست و پنجم رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است.
درباره حبس امام موسی (ع) به دست هارون الرشید شیخ مفید در ارشاد روایت می كند كه علت گرفتاری و زندانی شدن امام، یحیی بن خالد بن بر مك بوده است زیرا هارون فرزند خود امین را به یكی از مقربان خود به امام جعفربن محمد ابن اشعث كه مدتی هم والی خراسان بوده است سپرده بود و یحیی بن خالد بیم آن را داشت كه اگر خلافت به امین برسد جعفربن محمد را همه كاره دستگاه خلافت سازد و یحیی و بر مكیان از مقام خود بیفتند.
جعفر بن محمد بن اشعث شیعه بود و قایل به امامت موسی (ع) و یحیی این معنی را به هارون اعلام می داشت. سرانجام یحیی پسر برادر امام را به نام علی بن اسماعیل بن جعفر از مدینه خواست تا به وسیله او از امام و جعفر نزد هارون بدگویی كند. گویند امام هنگام حركت علی بن اسماعیل از مدینه او را احضار كرد و از او خواست كه از این سفر منصرف شود. و اگر ناچار می خواهد برود از او سعایت نكند. علی قبول نكرد و نزد یحیی رفت و بوسیله او پیش هارون بار یافت و گفت از شرق و غرب ممالك اسلامی مال به او می دهند تا آنجا كه ملكی را توانست به هزار دینار بخرد. هارون در آن سال به حج رفت و در مدینه امام و جمعی از اشراف به استقبال او رفتند. اما هارون در قبر حضرت رسول (ص) گفت یا رسول الله از تو پوزش می خواهم كه می خواهم موسی بن جعفر را به زندان افكنم زیرا او می خواهد امت ترا برهم زند و خونشان بریزد. آنگاه دستور داد تا امام را از مسجد بیرون بردند و او را پوشیده به بصره نزدوالی آن عیسی بن جعفربن منصور بردند.
عیسی پس از مدتی نامه ای به هارون نوشت وگفت كه موسی بن جعفر در زندان جز عبادت ونماز كاری ندارد یا كسی بفرست كه او را تحویل بگیرد یا من او را آزاد خواهم كرد. هارون امام را به بغداد آورد و به فضل بن ربیع سپرد و پس از مدتی از او خواست كه امام را آزاری برساند اما فضل نپذیرفت و هارون او را به فضل بن یحیی بن خالد برمكی سپرد. چون امام در خانه فضل نیز به نماز و روزه و قرائت قرآن اشتغال داشت فضل بر او تنگ نگرفت و هارون از شنیدن این خبر در خشم شد و آخر الامر یحیی امام را به سندی بن شاهك سپرد و سندی آن حضرت را در زندان مسموم كرد و چون آن حضرت از سم وفات یافت سندی جسد آن حضرت را به فقها و اعیان بغداد نشان داد كه ببیند در بدن او اثر زخم یا خفگی نیست. بعد او را در باب التبن در موضعی به نام مقابر قریش دفن كردند. تاریخ وفات آن حضرت را جمعه هفتم صفر یا پنجم یا بیست و پنجم رجب سال 183 ق در 55 سالگی گفته اند.
#استفتائات_امام_خامنهای_مدظله_العالی
‼️نخواندن حمد و سوره
🔷س 5316: کسی که به رکعت سوم نماز جماعت برسد و به خیال اینکه امام در رکعت اول است، چیزی نخواند، آیا اعاده نماز بر او واجب است؟
✅ج: اگر قبل از رکوع متوجه شود قرائت واجب است، ولی اگر بعد از اینکه داخل رکوع شد متوجه شود، نماز او صحیح است و چیزی بر او واجب نیست؛ هرچند احتیاط مستحبّ این است که دو سجده سهو برای ترک سهوی قرائت بهجا آورد.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️طلا برای مردان
🔷 پوشیدن لباس زربافت برای مردان حرام و نماز با آن باطل است، ولی برای زنان در همه حال بی اشکال است.
🔷 آویختن زنجیر طلا و به دست کردن انگشتر طلا و بستن ساعت مچی طلا برای مردان حرام است و بنا بر احتیاط واجب نماز با آن باطل است
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم.
2899 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
من لا يرحم النّاس لا يرحمه اللَّه.
هر كه به مردم رحم نكند
خدا به ا رحم نخواهد كرد.
نهج الفصاحه
2901 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
من كان يؤمن باللَّه و اليوم الآخر فلا يروعنّ مسلما.
هر كه به خدا و روز جزا مؤمن است
مسلمانى را نترساند.
نهج الفصاحه
هدایت شده از پایگاه شهید مسعود علی محمدی
📷گزارش تصویــــرۍ📷
🔵 #حلقه_صالحین_نونهالان
🇮🇷شهید بهنام محمدی🇮🇷
🗓 ٺاریـخ:
«دوشنبـه ۹۹/۱۲/۱۸»
☑️ مڪان:
«پایگاه شهید علیمحمدی»
🔰پایگاه شهید مسعود علیمحمدی🔰
@p_alimohammadi
مهدی:
مهدی:
مهدی:
🔴🆕 *توصیههایی برای طرفداران احمدی نژاد*
سردار یدالله جوانی؛ معاون سیاسی سپاه پاسداران در یادداشتی نوشت: رفتارهای رئیسجمهور سابق در ماههای اخیر نشان میدهد، او تصمیم گرفته است با پیادهسازی چندین سناریو، آمدنش به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ را به یک مطالبه مردمی تبدیل کند. به حکم وظیفه در این نوشتار، چند نکته را برای طرفداران ایشان یادآور میشوم؛ امید آنکه با تأسی به سخن مولی علی(ع) که اولین ویژگی اهل بصیرت را تفکر، اندیشیدن و خردورزی (فَإِنَّمَا الْبَصِیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکَّرَ) دانستند؛ این نکات مورد توجه و تأمل مخاطب نوشتار قرار گیرد.
طرفداران امروز احمدینژاد را میتوان به دو گروه اصلی تقسیم کرد:
گروه اول از طرفداران احمدینژاد، تودههایی از مردم محروم و کم برخورداری هستند که در نگاه آنان، رئیسجمهور سابق فردی دلسوز و اهل خدمت به محرومان نقش بسته است. مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از سوءمدیریتها و ناکارآمدیهای برخی از مسئولان اجرایی در سالهای اخیر، نگاه به کارآمدی دولت سابق را در نزد قشر یاد شده، پررنگتر کرده است.
تصور این طرفداران آن است که تنها و تنها با تجدید ریاستجمهوری او میتوان مشکلات را حل کرد. سخن با این بخش از مردم آن است که تمام آن نشانگان نقش بسته بر اذهان به عنوان مصادیق کارآمدی در سراسر کشور، محصول کار و تلاش و مجاهدتهای شبانهروزی کسانی بود که با انگیزه خدمت در دولت او گردهم آمده بودند؛ ولی آنان هم اکنون، به دلیل حرکت وی در مسیر ناصواب، نه تنها از اطرافش پراکنده شدند، بلکه از منتقدان اصلی او هستند. بنابراین تصور تشکیل دولتی پرتلاش با رویکرد خدمت به محرومان، همانند دولت نهم، تصوری نادرست است؛ چرا که اساساً آن رویکرد معطوف به خدمت، به رویکرد معطوف به قدرت تغییر جهت پیدا کرده است.
گروه دوم از طرفداران ایشان، به اصطلاح آن لیدرهایی هستند که در تهران و شهرهای مختلف، حلقه اتصال بین احمدینژاد و آن گروه اول هستند. این افراد، هر یک با انگیزههایی خاص، در تکاپو برای به قدرت رساندن مجدد رئیسجمهور سابق هستند. عمده افراد گروه دوم را به لحاظ انگیزه، به دو دسته میتوان تقسیم کرد:
الف- دسته اول کسانی هستند که تصور میکنند با به قدرت رسیدن مجدد احمدی نژاد در موقعیت ریاستجمهوری، آنان هم به پست و مقامی رسیده و دنیایشان تأمین میشود. سخن با این دسته از هواداران آن است که نه تنها از این تنور نانی برای آنان به عمل نمیآید؛ بلکه با رفتارهای ساختارشکنانه انجام گرفته تاکنون و همچنین رفتارهای مخرب پیشبینیناپذیر در آینده از سوی احمدینژاد، سهم این افراد دقیقاً از دست رفتن همان چیزی است که تصور میکنند با به قدرت رسیدن او نصیبشان میشود!
ب - اما دسته دوم از گروه دوم، کسانی هستند که بر این تصورند آقای احمدینژاد همچنان یک نیروی انقلابی، ولایی و پیروز خط امام و رهبری است و صادقانه میخواهد به اسلام، انقلاب، کشور، نظام، مردم و رهبری خدمت کند. این گروه که سخن اصلی در این نوشتار با آنان است، تصویر ذهنی از احمدینژاد امروز را، همان تصویر ذهنی سال ۱۳۸۴ میدانند. این گروه فکر می کنند تنها کسی که میتواند به رهبری عزیزمان برای حل مشکلات کشور کمک کرده، امور را اصلاح کند، احمدی نژاد است.
در این سالها، حقیر با افرادی از این گروه در شهرهای مختلف کشور صحبت کرده و بعضاً با استدلالهای آنان در خصوص باور و دلیل اعتمادشان نسبت به رئیسجمهور سابق آشنایی دارم. این گروه میگویند تمام مطالبی که به احمدینژاد و از جمله زاویه داشتن با رهبری حکیم انقلاب اسلامی نسبت میدهند، دروغ است و این دروغها و نسبتهای ناروا را کسانی ساخته و پرداختهاند که با تخریب و منحرف معرفی کردن او، قصد به قدرت رساندن و رئیسجمهور کردن فرد مورد نظر خودشان را داشتند! صادقانه به این عزیزان میگویم، این استدلال به دور از واقعیت بوده و نادرستیاش، با تأمل در بسیاری از سخنان و مواضع سالهای اخیر آقای احمدینژاد (از نیمه دوم دولت ایشان تاکنون) آشکار میشود که شرح کامل آنها مثنوی هفتاد من کاغذ میشود، اما این عزیزان را به تأمل در سه نکته زیر فراخوانده، برای خود و دیگران از درگاه حضرت حق طلب هدایت میکنم:
نکته اول: رهبر معظم انقلاب براساس شناختی که از افراد داشتند، طی نامهای به رئیسجمهور سابق، از ایشان خواستند معاون اولی اسفندیار رحیم مشایی را منتفی کند. ایشان اگرچه با اکراه این کار را کرد، اما از همان زمان هم با کنایهها به مخالفان مشایی، از جمله رهبری نقد داشت و عملاً در هیئت دولت هم اختیاراتی فراتر از معاون اولی به این یار غار خود داد و هم در سال ۱۳۹۲ برای به ریاستجمهوری رساندنش سنگ تمام گذاشت!
ادامه متن 👇👇👇
ادامه
نکته دوم: در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب در یک دیدار خصوصی از ایشان خواستند از ورود به انتخابات ریاستجمهوری سال ۱۳۹۶ صرف نظر کرده و انصرافش را اعلام کند. وقتی احمدینژاد به سفرهای انتخاباتی خود به استانها ادامه داد، معظمله در ابتدای درس خارج خود در همان سال ۱۳۹۵، با توجه به اینکه اخباری از آن جلسه انتشار یافته بود، آشکارا بیان فرمودند که به ایشان گفته شد آمدن شما برای انتخابات به مصلحت نیست؛ اما احمدینژاد با نامنویسی برای انتخابات ریاستجمهوری سال ۱۳۹۶، عیار ولایتمداری خود را نشان داد!
نکته سوم: نامهنگاریها و مصاحبهها و تولید کلیپهای این روزها از سوی رئیسجمهور سابق، میتواند بسیار تأملبرانگیز باشد برای کسانی که تصورشان بر انقلابی و ولایی بودن ایشان است. اشاره به یک مورد برای جویندگان حقیقت کافی است. ایشان در ادامه نامهنگاریها و مصاحبههای هدفمند، با شبکه «الجدید لبنان» که به یک رسانه با مواضع تند علیه «مقاومت» و به ویژه «حزبالله لبنان» شهرت دارد؛ چند روز پیش مصاحبهای کرد و در این مصاحبه، خوراک مورد پسند آمریکاییها، صهیونیستها و تمامی گروههای تروریستی و رسانههای ضد مقاومت را پخت و پز کرد.
کسانی که هنوز بر این تصور هستند که احمدینژاد، یک فرد انقلابی، خط امامی، پیرو رهبری، مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرفدار پر و پاقرص مقاومت در منطقه است، در این بخش از مصاحبه وی با شبکه «الجدید لبنان» که خوشحالی جریان ضد مقاومت را به دنبال داشت، تأمل کنند. وی با اشاره به مسائل منطقه و سوریه میگوید: «مسائل سوریه باید مطابق خواست مردم سوریه پیش برود نه دخالت ایران، حزبالله و دیگر نیروهای نیابتی خارجی.»
احمدینژاد در این مصاحبه تلاش میکند مردم سوریه را همان کسانی معرفی کند که در این سالها با دولت سوریه جنگیدهاند؛ در حالی که حضور نیروهای ایرانی و حزبالله در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه، آن هم برای خنثیسازی و شکست بزرگترین توطئه علیه جهان اسلام انجام شد؛ ولی احمدینژاد در این مصاحبه از این حضور با عنوان «دخالت» یاد میکند! نکته قابل توجه اینکه احمدینژادی که در جنگ ۳۳ روزه، در کمک به حزبالله سنگ تمام گذاشت، با آغاز بحران سوریه براساس نقشه آمریکاییـ صهیونیستی، نه تنها هیچ کمکی برای شکست این نقشه نکرد، بلکه همواره در مسیر مبارزه با تروریسم در سوریه سنگاندازی میکرد.
به طور قطع اگر ایران و حزبالله لبنان، به دعوت دولت قانونی سوریه، به جنگ با تروریسم ساخته و پرداخته آمریکاییها، اروپاییها، صهیونیستها و برخی از دولتهای مرتجع عربی منطقه نمیرفت، اکنون از حرم و حریم و امنیت خبری نبود. نباید فراموش کرد این سخن سخنگوی داعش را، که پس از تسلط بر شهر موصل عراق گفت به زودی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا با خاک یکسان میشود و آنگاه پس از عراق، نوبت ایران است! نباید فراموش کرد این سخن ترامپ را که گفت؛ داعش را آمریکا ایجاد کرد و ما در این سالها، هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کردهایم و هیچ به دست نیاوردهایم! آری اگر ایران و حزبالله به سوریه نمیرفتند، چه بسا اکنون طرح خاورمیانه جدید آمریکا، با تسلط بر کل منطقه و از جمله ایران جامه عمل به خود پوشیده بود.
آمریکاییها شهید سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کردند؛ زیرا او را عامل اصلی شکست تمامی طرحهای خود در منطقه ارزیابی کرده بودند؛ اما چرا احمدینژاد امروز در مسیر نادرست حرکت میکند و این گونه آشکارا حتی علیه مقاومت سخن میگوید؛ شاید دهها دلیل داشته باشد؛ اما بدون تردید یکی از دلایلش، جریان پیچیده نفوذ است. مصداق این موضوع مطلب را با توشه ای از سردار دلها به پایان می برم. در ایام دولت دهم، روزی برای سخنرانی به ستاد فرماندهی نیروی قدس سپاه رفته بودم. آن روز، در سالن اجتماعات این نیرو، سیدالشهدای جبهه مقاومت حضور داشت.
توفیق یار شد و کنار او نشستم و دقایقی هم کلام شدیم. از دغدغههایش نسبت به مسائل داخلی کشور و از جمله جریان نفوذ گفت... به اختصار و اشاره بگویم که جملهای قریب به این مضمون گفت: «باید به جد نگران باشیم، وقتی که میبینیم یک پیرزن (همسر دکتر فاطمی)، که خود و فرزندانش وصل به سرویس جاسوسی انگلیس هستند، حالا تا اندرونی نهاد ریاستجمهوری کشورمان نفوذ کرده و به اسناد و مدارک دسترسی پیدا میکنند!»
@mehoseinp
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
روز خود را با تفکر و تعمق در آیات قرآن شروع کنیم دوست عزیز برای بهره مندی هرچه بهتر لطفاً هرروز مطالعه آیات و تفسیر آن را دنبال کنید
ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره قصص
آیه 80
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوَابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِّمَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحاً وَلَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الصَّابِرُونَ (80)
ترجمه :
و (امّا) كسانى كه علم و آگاهى (واقعى) به آنان داده شده بود، گفتند: واى بر شما! پاداش الهى براى كسانى كه ايمان آورند و كار شايسته انجام دهند (از اين مال و ثروت)، بهتر است، و (البتّه) جز صابران، آن (پاداش) را دريافت نخواهند كرد.
نکته ها:
قارون، خود را عالم وكسب ثروت را به واسطه علم خود مى دانست؛ «اوتيته على علم عندى» امّا خداوند در اين آيه مى فرمايد: علم حقيقى با مال اندوزى سازگار نيست.
پیامها :
- دلباختگان دنيا سزاوار سرزنش و نكوهش اند. «ويلكم»
- خداوند از فرزانگان بنى اسرائيل به خاطر برخورد با دلباختگان دنيا ستايش مى كند. «قال الّذين اوتوا العلم ويلكم...»
- علم واقعى، انسان را به سوى آخرت و تقوى و عمل صالح سوق مى دهد. «قال الّذين اوتوا العلم ويلكم ثواب اللّه خير»
- عالم آگاه كسى است كه زرق و برق دنيا او را مجذوب نسازد و دنياگرايان را تحقير كند. «قال الّذين اوتوا العلم ويلكم ثواب اللّه خير»
- علما بايد مردم را از عشق به دنيا برحذر دارند. «قال الّذين اوتوا العلم ويلكم ثواب اللّه خير»
- اگر چيزى را از كسى منع مى كنيم، در صورت لزوم و توان، بهتر از آن را به او عرضه نماييم. «ثواب اللّه خير»
- ايمان و عمل صالح، زمانى سعادت آفرين است كه انسان بر آن پايدار باشد. «آمن و عمل صالحاً و لا يلقّاها الاّ الصّابرون»
ذکر روز چهارشنبه:
یا حی یا قیوم
(ای زنده، ای پاینده)
ذکر روز چهارشنبه به اسم موسی کاظم (ع) و امام رضا (ع) و امام محمد بتقی (ع) و امام علی النقی (ع) است. روایت شده در این روز زیارت چهار امام خوانده شود که خواندن آن موجب عزت دائمی میشود.
حضرت امام علی علیه السلام :
وقتی وفات پدرم ابوطالب را به پیامبر دادند ایشان سخت گریست و دستور داد که او را غسل بده و کفن کن خداوند او را ببخشد و رحمت کند
ابن ابی الحدید، ج 14، ص 76
26رجب سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام تسلیت باد
رحلت حضرت ابوطالب علیه السلام
۲۶ رجب بنابر نقلی ، سال روز رحلت مؤمنِ قریش، یار و پشتیبان رسول خدا «صلی الله علیه و آله » و پدر والا مقام أمیرالمؤمنین حضرت أبوطالب « سلام الله علیه» است رتبه ي ایمان آن مرد بزرگ به حدی است که امام باقر« علیه السلام» در این باره فرمودند :«والله إن ایمان أبی طالب «سلام الله عليه» لو وضع فی کفه میزان و إيمان هذاالخلق فی کفه میزان لرجّح ایمان أبی طالب علی ایمانهم۱.»
« بخدا قسم به درستی که اگر ایمان أبی طالب در یک کفه ترازو قرار گیرد و ایمان این مردم در کفه دیگر ،ایمان أبی طالب بر ایمان این مردم برتری یابد»
گرچه آن بزرگوار،ایمان خود را از مشرکان قریش پنهان می داشت تا بتواند ازپیامبراکرم« صلی الله علیه وآله» دفاع وحمایت کند،بااین حال کتب شیعه وسنی شواهدی قطعی مبنی براعتقاد راسخ آن حضرت به اسلام و نبوت پیامبر نقل کرده اند . ازجمله این شعر را حضرت أبوطالب« سلام الله عليه» دروصف رسول اکرم«صلی الله علیه وآله» »سروده اند:
« حمیتُ الرسولَ رسولَ الإله ببیض تلألأ مثلَ البروق
أذبّ و أحمـی رسول الإلــه حمـایة عَمّ علیه شفـوق۲.»
«حمایت کردم رسـول را ، رسـول خدا را به شمشیر سفیدی که مانند برق می درخشند
دفاع می کنم و حمایت می کنم فرستاده خدا را حمـایت عمـویی که بر او مهربـان اسـت »
مقام آن حضرت به حدی است که أمیرالمومنین « عليه السلام»درباره ایشان می فرمایند :
«والذی بعث محمداً «صلی الله علیه وآله» بالحق نبیاً ، لو شفع أبی فی کل مُذنب علی وجه الأرض لشفعه الله فیهم۳ .
« قسم به خدایی که محمد «صلی الله علیه وآله» را در حق به نبوت برگزید ، اگر پدرم درباره هرگنهکاری روی زمین شفاعت کند هر آینه خداوند شفاعت او را در حق آنان می پذیرد.»
مصیبت فقدان این عموی مهربان و دلسوز چنان برای رسول اکرم « صلی الله علیه وآله » دشوار و ناگوار بود که آن حضرت سال وفات ایشان و حضرت خدیجه «سلام الله علیها »را عام الحزن « سال اندوه» نامیدند۴.
قبرمطهر آن حضرت در شهر مکه معظمه و در قبرستان أبوطالب«حجون» قرار دارد که سزاوار است کسانی که به زیارت خانه خدا مشرف می شوند اززیارت قبر مطهر ایشان که در کنار حضرت خدیجه« سلام الله علیها» وحضرت عبدالمطلب واقع است، غفلت ننمایند .