🔰 هفت توصیه مقام معظم رهبری به فعالان انقلابی، اجتماعی و سیاسی
۱. نگذارید از انقلاب، هویتزدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند
۲. نگذارید یاد امام در جامعه را کمرنگ و تحریف کنند
۳. نگذارید رگههای ارتجاع، نفوذ کنند و جاگیر شوند. (مرتجع تابع سبک سیاست و زندگی غربی است)
۴. *دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید* نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد.
۵. از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید.
۶. نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است.
۷. امروز وظیفه قدرشناسی از مسئولان سنگین است.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
◽️ ذلت رسانهای!
پتروس فداکار و آن انگشت و سوراخ سد که دروغی بیش نبود!
آن کشیش رمان بینوایان که گلدانهای نقره را به والژان بخشید هم حاصل تخیلات ویکتور هوگو بود!
"سرباز رایان" فداکاری که سه برادرش در نرماندی کشته شدند هم چیزی بیش از یک فیلم نبود چه این که آمریکاییها اصلا به ساحل نرماندی نیامدند!
بتمن و سوپرمن و اسپایدرمن و هیتمن و آیرونمن و دهها سوپرهیروی دیگر هم که کلا پلاستیکیاند.
اما ما را چه شده که قهرمانهای واقعیمان چشممان را نمیگیرد؟!
چرا این قدر مقهور و مغلوب و ذلیل رسانه و زرق و برقاش شدهایم؟!
اقبال میگفت : "بوریای خود به قالینش مده" و ناصر فیض هم سرود:
مَرگا به من که با پرِ طاووس عالَمی
یک موی گربه وطنم را عوض کنم!
ما کاملا برعکساش را هم عوض میکنیم و قالی خود را به بوریای اروپایی میدهیم چون ذلیل رسانهها شدیم و عقلانیتمان لاغر شده!
ننگ بر این شعور رنگ آمیزی شده غربزده!
#علی_لندی
🌹ایراهبکلیسادیگر مزنبهناقوس
🌹خاموشکنصدارانقاره میزندطوس
🌹آیامسیحایرانکمدادهمردهراجان
🌹جانیدوبارهبرداربامابیابهپابوس
🌹آنجا که خادمینش از روی زائرینش
🌹گرد سفر بگیرند با بال ناز طاووس
🌹خورشید آسمان ها در پیش گنبد او
🌹رنگی ندارد آری چیزی شبیه فانوس
🌹رویای ناتمامم ساعات در حرم بود
🌹باقی عمر اما افسوس بود و کابوس
🌹وقتی رسیدی آنجا در آن حریم زیبا
🌹زانوبزنبهپایبیدار خفتهدرطوس
شاعر: آقای سیدحمیدرضا برقعی
*⭕️آیا این اسامی را تا به حال شنیده اید!؟*
▪️لسوتو،
بابادوس،
کومور،
موریس،
نائورو،
پالائو،
پاپوآ گینه نو،
سان مارینو،
سنت کیتس و نویس،
ساموآ،
سائوتومه،
سیشل،
سوازیلند،
تونگا،
تووالو،
وانواتو،
مالاوی،
کیپ ورد،
جیبوتی،
بنین،
بلیز،
آنتیگوا باربادو،
جزایر سلیمان،
جزایر فارور،
جزایر مارشال،
موریتانی
*و بسیاری دیگر*
▪️اینها اسامی کشورهایی هستند که زیر ۱۰۰ سال عمر داشته و کاملا برنامه ریزی شده و با سیاست های آمریکا تشکیل شده اند و اینک عضو سازمان ملل هستند و *هر کدام یک حق رای دارند!*
▪️از سال ۱۹۴۵ که سازمان ملل با حضور ۵۱ کشور تشکیل یافته است و تا کنون کشورهای زیادی با هدایت آمریکایی ها، به اصطلاح حقوقی مستقل شده اند و اعضای سازمان ملل را به چیزی در حدود دویست عضو رسانده اند
▪️جالب اینجاست که به یکباره شما می شنوید که بالای ۱۵۰ کشور در سازمان ملل ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده اند!
یا می گویند جامعه جهانی نگران برنامه های هسته ای ایران است!
▪️اما کسی نمی گوید این جامعه جهانی چیست و چگونه تشکیل شده است!؟
کسی نمی گوید که اکثر این کشورها جمعیتشان به ۳۰۰ هزار نفر هم نمیرسد‼️‼️
✍ #سازمان_ملل سازمانی برای ملت ها نیست، بلکه سازمان نظام سلطه است.
✍همچنین تشکیل سازمان بهداشت جهانی توسط نظام سلطه بدین منظور بوده که معتقدند راه کنترل مردم دنیا در دست داشتن مدیریت غذا و دارو است .
🛠 *ضعف فرهنگ و وجدان کار در ایران*
✍️ قدیری ابیانه
دربارۀ ضعف فرهنگ کار در ایران، عوامل متعددی نقش دارند و در این رابطه ضعف نگرش به کار یکی از عوامل مهم است.
🛠 *ضعف نگرش به کار*
✅از کار و تلاش زیاد با اصطلاح «خرحمالی»، «خرکاری»، «سگ دویی» و «جان کندن»که بار منفی دارد، یاد میشود.[1]
✅گفته میشود که کار مال تراکتور است.
✅عبارت *«عمله»* و *«حمال»* به عنوان فحش بکار میرود.
✅کار فرد ثروتمند، عجیب به نظر میآید؛ یعنی اگر فردی ثروتمند باشد و مثلاً به شغل پرستاری خود ادامه دهد، عجیب به نظر میرســد. در حقیقت این تلقی وجود دارد که *«کار مال آدم محتاج است نه آدم برخوردار»*
✅این عبارت گاهی از زبان افراد در میآید که *«با کار کردن و خوب کار کردن به جایی نمیتوان رسید».*
✅موفّقیّت و خوشبختی وابسته به *«شانس»* تلقی میشود.
املم علی (ع) فرمودند: *بهترین تفریح کار است.*
اما باور ما این است که *بهترین کار تفریح است*
🛠 تا نگرش عموم مردم به کار تغییر نکند اوضاع اقتصادی کشور روز به روز بدتر میشود.
📒 به نقل از کتاب *سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی*
نوشته دکتر *محمد حسن قدیری ابیانه*
دانلود کتاب:
https://bayanbox.ir/info/8754897205424090004/
استاد علیدوست مطرح کرد:
دعوت از آقای عابدینی برای طرح نظرات خود در کرسیهای نظریهپردازی حوزه/ پاسخ به برخی نظریات فقهی*
علم و اجتهاد
دوشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
مقدمه/ مدتی است در شبکههای اجتماعی کلیپهایی از سوی جناب آقای احمد عابدینی با موضوعات مختلف فقهی و … منتشر شدهاست. استاد محترم آیتﷲ ابوالقاسم علیدوست در واکنش به این مطالب منتشر شده کلیپ و متنی منتشر نمودهاند که تقدیم میگردد.
بسم ﷲ الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمين
و صلي ﷲ علی محمد و آله الطاهرین
ﷲم عجل لولیک الفرج
باز هم از ادب تحول خواهی
چندی پیش در پاسخ به اظهاراتی که جناب آقای عبدالکریم سروش در نقد متون حدیثی، فقه و فقاهت فقیهان داشت، با عنوان «ادب تحول خواهی» نکاتی بیان گردید و برخی خبرگزاریها، آن نکات را منتشر کردند.
در آن جا گفته شد: جناب آقای سروش!
نقد و تحول خواهی امری مطلوب بلکه ضروری است لکن به شرطی که آداب آن هم رعایت شود. و از جمله آن آداب؛ نسوزاندن تراث و گنج رنج گذشتگان است و الا ظرفیتهای میراث گذشتگان را ندیدن و یک «نــــــــــــــــــــــــــــــــــه بزرگ» به آن گفتن، ناموجه آن را سیاه نشان دادن و نسلهای حاضر و آینده را نسبت به آن بیاعتماد و بیاعتقاد ساختن، بحثهای علمی را به بازار آمیخت سره از ناسره کشاندن و طرح و بیان روشنی نداشتن «تحولخواهی» نیست؛ یک صفر بیحاصل و یک رعد و برق بی باران است!
در آن یادداشت، جناب ایشان به بحث و گفتگو دعوت شد که البته رغبتی به این کار نشان نداد اخیرا هم دوباره در جمعی که نمیدانیم تا چه مقدار در این زمینه اطلاع دارند به جریان فقاهت فقیهان حمله کرده است.
این جریان در کلیپی که اخیرا از جناب مستطاب آقای احمد عابدینی منتشر شده، تکرار شده است.
ایشان در این فایل صوتی، نقدی را بر دو نظر فقهی یعنی: تغلیظ دیه در ماههای حرام و عدم طهارت مشرکان وارد میکند. نقدی که از خود ایشان و دیگران قبلا نیز ابراز شده و پاسخهایی هم از طرف مدافعان این دو حکم فقهی به این نقدها داده شده است.
در آن صوت گفته شده: تغلیظ دیه در ماههای حرام مستند به یک روایت ضعیف و مشکوک است.
نسبت به فتوای عدم طهارت ذاتی مطلق انسان هم میگوید: در استدلال به آیه «انما المشرکون نجس« همه مقلد شیخ طوسی شدند. عقلشان را کنار گذاشتند. ایشان سپس حوزههای علمیه را مورد حمله قرار میدهد؛ می گوید: اسمش است، حوزه بالنده!! اما جز این که احتیاط واجب را مستحب یا مستحب را واجب کنند، هیچ کار نمیکنند! در حوزه چه کار میکنید؟! اصلا یک حرف تحقیقی ندارند! غیر از تکرار مکررات و بحث طهارت و نجاست، حرف نو دیگری آوردهاید؟ فقط مؤید کارهای غلط حکومت بودهاید. ایشان در آخر از عدم نقد کتابها و نوشتههایش در مراکز علمی گلایه میکند.
در ارتباط با اظهارات فوق، نکاتی را یادآور میشوم:
نسبت به درخواست نقد نوشتههای ایشان، اینجانب به حکم مسئولیتی که در کرسیهای نوآوری و نظریهپردازی و انجمن علمی فقه و حقوق حوزه دارم از ایشان دعوت به گفتگو در فضای کاملا علمی مینمایم. البته این دعوت به طور عام، همیشه صورت پذیرفته است. طرحنامه نوآوری و نظریهپردازی (برای طرح در شورای علمی کرسیها) را نیز ضمیمه این یادداشت میکنم گرچه طرحنامه در اختیار همگان است. چنان که برای برگزاری جلسه یا جلساتی در انجمن فقه و حقوق حوزه اعلام آمادگی میشود. البته شرط کرسیها، ابتکاری بودن نظریه و بدیع بودن آن است؛ لکن در انجمن چنین شرطی وجود ندارد.
نسبت به دو حکم فقهی تغلیظ دیه و عدم طهارت مشرکان، مطلب به هیچ وجه آن گونه که ایشان اظهار میدارد، نیست!
جناب آقای عابدینی! تغلیظ دیه مستند به یک روایت مشکوک و ضعیف است؟! روایاتی که کلیب اسدی و زراره (ر.ک: وسائل الشیعه، ج۲۹، ابواب دیات النفس، باب ۳، ص۲۰۳و ص ۲۰۴) در این باره دارند روایاتی ضعیف و غیر قابل دفاع فقهی است؟! چنان که سخت گیرانی بر اجماع در مسائل فقهی در این جا مساله را اجماعی و بدون مخالف دانستهاند.
بیان محقق خویی در بیان مستند این حکم فقهی، این است:«من دون خلاف بین الفقهاء بل ادّعی فی کلمات غیر واحد الاجماع علی ذلک و تدل علیه عدة روایات…». (مبانی تکملة المنهاج، ج۲، ص۲۰۰، ذیل مساله ۲۰۹) صاحب جواهر نیز در ارتباط با موقعیت فقهی و شرعی این حکم میفرماید: «بلاخلاف اجده بل الاجماع بقسیمه علیه بل المحکی منهما صریحا فضلا عن الظاهر مستفیض او متواتر (جواهر الکلام ج ۴۳، ص ۲۶)
نسبت به عدم طهارت مشرکان، آیا همه فقها مقلد شیخ طوسی شدند و این فتوا را دادند یا به تقلید از او به آیه «انما المشرکون نجس» تمسک کردند؟!
گزارشی که خود شما در جای دیگر دارید، دلالتی غیر از این دارد.
شما خود (ر.ک: احمد عابدینی، فصلنامه فقه ۱۳۷۵، شماره ۷و۸) به صراحت از سید مرتضی نقل کردهاید که جناب ایشان برای اثبات نجس بودن هر کافری و نیمخورده آنها به آیه «انما المشرکون نج
س» تمسک کرده است، و عبارت سید مرتضی را (از الانتصار/ چاپ شده در الجوامع الفقهیة، ص ۱۳۵) نقل کرده اید.
آیا سید مرتضی بدون این که عقل خود را به کار بیندازد، از شاگرد خود شیخ طوسی تقلید کرده است؟!
جناب آقای عابدینی! نیک میدانید که اینجانب به هیچ وجه با نوآوری و اظهار نظر منضبط فقهی در هر مساله که باشد مخالف نیستم و این حق هر محققی است که با چارچوبهای قابل قبول و ابزارهای مناسب نظری را نقد و رأیی را جایگزین نماید؛ لکن این که برخلاف واقع – که اتفاقا برای بسیاری از کسانی که اطلاع از واقع ندارند، گمراه کننده است – حکم مخالف، سبک انگاری شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست! مخاطبان گرامی نقد ایشان را بر تغلیظ دیه ملاحظه کنند و رد آن را هم در مقاله «نقدی بر پنداره عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه های حرام» از آقای محمد عربشاهی، چاپ شده در دو فصلنامه «تا اجتهاد» شماره ۱۰، پاییز و زمستان ۱۴۰۰، صص ۱۱۱تا ۱۳۸، ملاحظه نمایند تا معلوم شود، جناب آقای عابدینی تا چه پایه پایبند به رعایت هنجارهای علمی در گزارش از اقوال و ادله مساله و رفتار فقیهان در مشی به اندیشه تغلیظ بودهاند!
از جناب ایشان باید پرسید: آیا وضعیت حوزههای علمیه از جهت نوآوری و تلاش های علمی، این گونه است که ایشان بیان می کند؟! آیا صدها درسی که امروزه در موضوعات مختلف برگزار میشود، هزاران مقاله، کتاب و پایان نامههایی که در موضوعات گوناگون به منصه ظهور رسیده است،نوآوریها و نظریههایی که ارائه شده، همه تکرار مکررات دیگران است و صرفا در ارتباط با طهارت و نجاست است؟! آیا خود ایشان ، دوستان و اساتید ایشان جزئی از حوزه نیستند؟ آیا حوزه فقط مؤید کارهای غلط حکومت بوده و هیچ کار دیگری نکرده است؟!
این را خطاب به طلاب، جوانان، دانشجویان ، اساتید دانشگاه و …عرض می کنم: امروزه در حوزه های علمیه، هزاران کار جدید و علمی، صورت گرفته است و اگر این گونه سیاه نماییها و حجاب مشمئز کننده معاصرت اجازه می داد، معلوم میشد که چه کارهایی صورت گرفته است.
واضح است که نمیتوان نمره عالی به جریانات حاکم بر فضای علمی حوزه داد لکن آن گونه که در این گزارش و امثال آن منعکس میشود، با واقعیت بسیار فاصله دارد.
برای من همیشه نسبت به این کار ایشان و امثال او، جای سؤال است که بر این گونه گزارش دادنها، و سلب کردن اعتماد بیشمار افرادی که از واقع حاکم بر حوزههای علمیه و فقاهت فقیهان بیخبرند و یا بحثهای علمی و پیچیده را به صحن کوچه و خیابان کشاندن چه نتیجهای مترتب است که اگر در فضای سالم علمی مطرح شود، مترتب نیست؟! اصولا کدام عضو از خانوادههای دیگر با نهادی که وابسته به آن هستند، این گونه برخورد میکند؟ و…
بنده به عنوان «مسئول کرسیهای نظریهپردازی و نوآوری» و همچنین «مسئول انجمن فقه و حقوق حوزه» از ایشان دعوت میکنم مراحل درخواست برای ارائهی نظریه را از طرق رسمی طی کرده و در این محافل علمی و تخصصی نظرات خود را ارائه دهند تا مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.
امیدوارم این دعوت از سوی ایشان پذیرفته شود و شاهد برگزاری نشستی علمی و فارغ از هرگونه امر نامیمون دیگر باشیم.
الحمد لله رب العالمین
قم – حوزه علمیه – ابوالقاسم علیدوست
۳۰/۰۳/۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تازه داماد ( عباس دانشگر)
(شهید عباس دانشگاه را بیشتر بشناسیم)
روحش شاد ویادش گرامی
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نسخه لبنانی «سلام فرمانده» رونمایی شد
🔹گروه تولید این اثر اعلام کرد که نسخه ویدیویی سرود نیز به زودی منتشر خواهد شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
مراسم روضه به مناسبتی زیارتی و شهادت امام رضا (علیه السلام)
♦️هیئت انصارالحجه قم♦️
برادران - خواهران
با سخنرانی
استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #کفیل
و مرثیه سرایی
حجت الاسلام #گنجه_کویری
🗓 زمان: جمعه 3 تیر، ساعت 18:45
📍مکان:
قم- خیابان هفت تیر-کوچه 19-کوچه شهید بادی-حسینیه امام حسن مجتبی(علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا صاحب الزمان! خدا کند به دلت مهر این غلام افتد
سخنرانی در شب شهادت آیت الله دکتر بهشتی.mp3
33.57M
سخنرانی در شب شهادت آیت الله دکتر بهشتی ره در مسجد صاحب الزمان علیه السلام شهرضا
#سوره_شعرا
#هفتم_تیر
#دکتر_بهشتی
#شهید_مظلوم
@mekafil