eitaa logo
محمد ابراهیم کفیل
2هزار دنبال‌کننده
636 عکس
612 ویدیو
356 فایل
لَهُمْ دارُ السَّلامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ هُوَ وَلِيُّهُمْ بِما كانُوا يَعْمَلُون انعام/127 ارتباط با ادمین @mekafil1348 @mojtabakafil
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻واقعیّت‌های کمّی و کیفیِ جامعه 1️⃣ فرض کنید تعداد اغتشاش‌گران، بسیار بیشتر از صد هزار نفر باشد؛ حتّی یک میلیون نفر. اما این نسبت را با جمعیّت ایران بسنجید؛ نگران‌کننده و غیرعادی نیست. در جامعه‌شناسیِ سیاسی، بحث جالبی وجود دارد دربارۀ «حد طبیعیِ تعدادِ مخالفان یک حکومت». عددها و درصدهایی که بیان می‌شود، برای ما که تصوّر می‌کنیم حتّی یک میلیون نفر زیاد است، مایۀ شگفتی است. درصدهایی که برای وجود مخالفان یک حکومت اعلام می‌شود، بسیار بیش از اینهاست. همچنین وجود و حضور مخالفان سیاسی، خاصِ حکومت دینی و نظام جمهوری اسلامی نیز نیست، بلکه همۀ حکومت دارای حجم درخور توجّهی از مخالفان سیاسی هستند که اصل و اساس حکومت را برنمی‌تابند یا نسبت به سیاست‌های بنیادین آن، مخالفت دارند. اما وقتی می‌خواهند دربارۀ نظام جمهوری اسلامی قضاوت کنند، از همان «رقم‌های طبیعی» و «درصدهای عادی»، وجود «بحران» را نتیجه می‌گیرند و حکم به زوال و فروپاشی نظام می‌کنند، درحالی‌که در دولت‌های خود، می‌کوشند با «سازوکارهای بازدارنده» و به صورت رسمی، این جمع را مهار کنند. 2️⃣ این مخالفان، «نوپدید» نیز نیستند. شهید بهشتی در یک سخنرانی در سال‌های آغازین انقلاب می‌گفت از میان «بیست‌ویک‌ میلیون نفر» که واجد شرایط رأی‌دادن هستند، «شانزده میلیون نفر» به قانون اساسی رأی دادند و «پنج میلیون نفر» با آن مخالفت دارند. این رقم در آن سال‌ها که سرشار از شور و حرارت انقلابی بود و امام خمینی نیز مقبولیّت اجتماعیِ آنچنانی داشت، جالب است. شهید بهشتی در مقابل این تعداد، تصریح می‌کند که چون اینان در این جامعه زندگی می‌کنند و اکثریّت افراد این جامعه نیز این قانون اساسی را پذیرفته‌اند، باید به «قانون» گردن بنهند و «سرکشی» نکنند. انقلاب از همان «آغاز» نیز مخالفانی داشته است و این‌گونه نبوده است که «سیاست‌های نظام»، دشمن‎‌تراش و مخالف‌ساز باشد. در همان زمان نیز وقتی امام خمینی از مردم سخن می‌گفت، مقصودش «اکثریّت مردم» بود، نه «همۀ مردم». بنابراین، حتّی «مخالفان چند میلیونی» نیز نباید ما را نگران کنند. اینان چهل‌وچند سال است که بودند و کاری از پیش نبردند. 3️⃣ نکتۀ دیگر این‌که نباید «هیجان‌زدگان» و «فریب‌خوردگان» را جزو مخالفان قلمداد کرد؛ چون اینان پس از مدّتی که حقایق آشکار شدند، «ریزش» خواهند کرد و از دایرۀ جریان اغتشاش، «خارج» خواهند شد. این قبیل جریان‌ها که در مقابل انقلاب شکل گرفته‌اند، همواره با گذر زمان، «افولِ کمّی» و «سقوط عددی» پیدا می‌کنند، بدون آن‌که این امر ناشی از سرکوب باشد. در دورۀ اخیر که قدرت «کج‌روایت» و «تحریف» و «دروغ‌پراکنی» به‌شدّت افزایش یافته است، این وضعیّت برجسته‌تر و عمومی‌تر هم شده است. ازاین‌رو، باید بر روی «ریزش‌ها» و «جداشدن‌ها»ی برخاسته از «روشنگری‌ها» و «تبیین‌ها»، حساب جدّی باز کرد. 4️⃣ از این گذشته، نباید همۀ اعتراض‌ها را «یکسان» و «مشابه» انگاشت و تصوّر کرد که نظام با یک «جماعت به‌هم‌پیوسته» و «جبهۀ همگون» روبرو است و همه، «یک سخن» و «یک مطالبه» دارند. آنان که در پی شعار «زن، زندگی، آزادی» هستند، اقلیّت بسیار اندکی هستند و بدنۀ اجتماعی ندارند. مسأله‌ای که عمومی و توده‌ای و اعتراضِ جدّی و مطالبۀ فراگیر است، «وضع معیشتی» است. اکثریّت مردم، نگران وضع اقتصایِ خویش هستند و به‌سختی زندگی می‌گذارند. سیاست‌های دولت اعتدال‌‌گرا، آتش سوزنده‌ای بود که به جان سفرۀ مردم افتاد و نان‌شان را ربود. البتّه این امر نیز مبتنی بر مردم‌سالاری بود و نتایج انتخاب اشتباه بخشی از مردم، به همۀ مردم بازگشت. این عدّۀ انبوه، معترض هستند، ولی «مخالف سیاسی» و «برانداز» و «دگراندیش» نیست، بلکه مردمی هستند که فارغ از جریان‌های سیاسی، فقط خواهانِ اصلاحِ وضع معیشت هستند. اگر هم «فریاد» می‌زنند، فریادشان «ماهیّت اقتصادی» دارد و به محض این‌که گره‌های معیشتی‌شان گشوده شود، «خاموش» می‌شوند. پس نارضایتی‌شان، «عمیق» و «ریشه‌ای» نیست. ما وارث تلخ‌ترین دوران انقلاب هستیم که به دست نیروهای تکنوکرات در دولت اعتدال‌گرا رقم خورد و با آمدن دولت جدید نیز، به‌ سرعت وضع تغییر نخواهد کرد. 5️⃣ درعین‌حال، این عدّه به دولت کنونی، «امید» بسته‌اند و «در انتظارِ» به‌ثمرنشستن سیاست‌های جدید آن هستند؛ یعنی احساس نمی‌کنند که در تعلیق‌اند و آینده‌ای ندارند و نظام، تحرّکی ندارد. این امر، تکلیف «دولت انقلابی» را بسیار سنگین و تاریخی می‌کند. این دولت می‌تواند با «چرخش‌های شتابانِ» خویش، در نقش «ساختارِ مولّدِ پیچ تاریخی» عمل کند و جامعه را از این چالش عبور دهد و «موقعیّت اجتماعیِ انقلاب» را برای همیشه در گسترۀ جامعه، تثبیت کند. تمام انتخاب‌ها و جهت‌گیری‌های این دولت، تعیین‌کننده هستند و نسبت مستقیم با وضع تمدّنی ما دارند.
بسم الله الرحمن الرحیم ◾️ انا لله و إنا إلیه راجعون ◾️ روح پر فتوح عبد صالح خدا، مرحوم‌ حاج حبیب الله کفیل به ملکوت اعلی پیوست و جسم پاکش در آرامستان شهرضا در جوار امامزاده جعفر بن موسی (شاهرضا) علیه السلام سر به تیره تراب فرو برد. با عرض تشکر و سپاس از همه عزیزانی که با حضور در مراسم آن مرحوم، تماس و ارسال پیام اظهار همدردی نمودند، به اطلاع می رساند مجلس بزرگداشتی به پاس احترام ایشان و اجابت دعوت مومنین، در تاریخ شام یکشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ بعد از نماز مغرب و عشاء در محل عبادتگاه حضرت معصومه سلام الله علیها (بیت النور) برگزار می گردد. شرکت سروران عزیز موجب شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود. 🔸 در ضمن از همه بزرگواران تقاضامندیم از ارسال هرگونه پلاکارد، بنر و تاج گل خودداری نمایند.
- مدینه غرق ماتم بود و دلها خانه غم بود فضا تاریک و بر رخسار گردون گَرد مات بود سکوت آفرینش با قیام حشر توأم بود سراسر مسلمین را قامت از بار الم خم بود خلایق با دلی بشکسته می‌گفتند پیوسته محمد در سرای جاودانی رخت بر بسته در آن روزی که خون جاری ز چشم هر مسلمان بود گلوی آفرینش پاره از فریاد و افغان بود سپهر نیلگون را در درون سینه طوفان بود علی مشغول غسل آن سفیر پاک یزدان بود به نقش دوستی دشمن سرکین آفریدن داشت ز جسم زنده ی قرآن هوای خون مکیدن داشت سقیفه مرز شورای افرادی ستمگر بود سقیفه پایگاه خصم سرسخت پیمبر بود جنایت، حق کشی غارت ستم، در حق حیدر بود نه بلکه جنگ با قرآن و اسلام و پیمبر بود در آنجا با حضور چند تن اوباش شورا شد جنایاتی که در او تا قیامت رفته امضاء شد اگر برپا نمی‌گردید این شورای ننگ آور نمیگردید ره گم کرده‌ای اسلام را رهبر نمی‌شد غصب حق بن عم و داماد پیغمبر نمیزد بر سرای فاطمه دست خسی آذر یزید و ظلمهایش بود محصول همین شورا که خون‌ها ریخت از آزادگان لعنت بر این شورا چه شورایی که باب فتنه از آغاز آن وا شد چه شورایی که با آن قامت عدل و شرف، تا شد چه شورایی که با آن رخنه در اسلام پیدا شد چه شورایی که استحکام آن با خون زهرا شد نفاق و فتنه و آشوب و طغیان بود این شورا ستم در حقّ اهل بیت و قرآن بود این شورا دو روز اسلام را رخت غم و اندوه شد در بر یکی در روز شورا و یکی در مرگ پیغمبر به مرگ مصطفی شد عالم اسلام بی رهبر به شورا گشت کوته دست خلق از دامن حیدر کسیکه قائل قول سلونی بود تنها شد خسی که از اقیلونی سخن میگفت، مولا شد سیه ماری که عمری لانه در آغوش قرآن داشت به قصد پیکر دین در دهان پر زهر دندان داشت به باطن کفر و در ظاهر هزاران رنگ ایمان داشت صمد گوی و صنم‌ها در درون سینه پنهان داشت پس از مرگ نبی اسلام را پنداشت بی رهبر به مسجد آمد و زد حلقه در محراب پیغمبر شده چوپان مردم گرگ خون آشام از یکسو گشوده چنگ بر نابودی اسلام از یکسو مسلمانان بسان مردگان آرام از یکسو امیرالمؤمنین تنها در آن ایّام از یکسو به چشم نازبیننش بود از رنج و الم خاری نبود او را بغیر از فاطمه یار وفاداری همه این رنج‌ها محصول آن شورای ننگین بود که اصلش جنگ با قرآن و نامش یاری دین بود علی را جاری از چشم خدا بین اشک خونین بود عدو مست خلافت بود و کامش سخت شیرین بود چنان مست ریاست شد که بر احکام دین پزد شرر افروخت در بیت خدا سیلی به زهرا زد هنوز از مرگ پیغمبر فغان خلق بر پا بود سرشک بی کسی بر چهره ی اسلام پیدا بود که در موج فضا آتش بلند از بیت زهرا بود امیر مؤمنان هم در سکوت خلق تنها بود کجا یک تن تواند غصب کردن حق مولا را سکوت خلق و همراهیّ دشمن، کشت زهرا را برون شد ز آستین حق کشی‌ها دست بیدادی شرر افروخت در بیت ولایت سست بنیادی که سرزد شعله‌اش از قلب هر انسان آزادی تو گویی در درون شعله‌هایش بود فریادی که آن فریاد از عمق دل دخت پیمبر بود ولی افسوس گوش امّت از بشنیدنش کر بود هنوز آن آتش سوزنده در دلها شرر دارد هنوز از دیده جاری شیعه خوناب جگر دارد به هر صبح و مسا، فریاد و اشک بیشتر دارد مگر روزی که فرزندش نقاب از چهره بردارد نماید همو خورشید فلک رخسار دلجو را بگیرد انتقام مادر بشکسته پهلو را امام منتظر ای مهدی موعود ادرکنی ولی الله اعظم حجّت معبود ادرکنی فروزان روی حق را شاهد و مشهود ادرکنی الا ای کعبه دل قبلة مقصود ادرکنی مپوش از خلق ای پشت حقایق روی زیبا را اجابت کن دعای «میثم» افتاده از پا را
ایام فاطمیه تبلیغ برم یا نه؟؟؟ . . . آیت‌الله حائری شیرازی: شما طلاب حتماً قضیۀ مرحوم کربلایی کاظم ساروقی خوانده اید. قبر ایشان در قبرستان حاج شیخ، نزدیک حرم مطهر است. مرحوم آیت الله العظمی نجفی جزء ادله ای که برای عدم تحریف کتاب الله می آورد این است که کربلایی کاظم که به طریق غیر عادی قرآن حفظش شده بود، همین قرآن فعلی را می خواند! آنقدر هم همراه این قضیه، قرائن وجود داشت مبنی بر اینکه این مسأله غیر عادی است، که حدی ندارد. آیت الله مکارم شیرازی می گوید هر قرآنی به دست کربلایی کاظم می دادیم و می گفتیم فلان آیه، ایشان قرآن را باز می کرد و همان آیه آمده بود! این یعنی یک خبری است دیگر. هر وقت دعوتش می کردند و یک لقمۀ مشتبه ای خورده بود، می گفت که جلویم را پرده گرفت، سیاه شد. بعد می گفت تو که پولت مشتبه بود، چرا کربلایی کاظم را دعوت کردی؟ می رفت جایی و غذا را استفراغ می کرد! کربلایی کاظم می گوید ماه رمضانی بود و مبلّغی آمد توی روستای ما. گفت: کسی که زکات ندهد، لباسش اشکال دارد. من به بابایم گفتم: «بابا زکات بده»، گفت: «من ندارم بدهم». گفتم: پس زمین سهم من را جدا کن. قبول کرد. سهم من را جدا کرد و من شروع کردم زکاتم را می دادم. بعد این جریان برایم پیش آمد! ببینید؛ یک طلبه ای می رود تبلیغ می کند که معلوم نیست این طلبه، اصلاً حتی تا کتاب لمعه خوانده بود یا نه؟! یک طلبه رفته آن حرف را زده، او هم گیرنده اش قوی بوده و آن را گرفته. یعنی به این علم، عمل کرد. پس انسان وقتی می رود برای تبلیغ. از یک کلمۀ او ممکن است کربلایی کاظم پیدا بشود! همین برایش بس است! هزار تا مسخره هم که بکنند اشکالی ندارد. این زخم زبان ها، این زحمت ها، این ناراحتی ها، اینها را می دانید که خدا میبیند. شما وقتی فهمیدید این کار لازم است، باید انجامش داد. گاهی با یک کلام شما، یک نفر کربلایی کاظم پیدا می شود. 💠 @mohtava_tab
بسم الله الرحمن الرحیم تشییع آیینه نیمه شب تابوت را برداشتند بار غم بر شانه‌ها بگذاشتند هفت تن، دنبال یک پیکر، روان وز پی‌ آن هفت تن، هفت آسمان این طرف، خیل رُسُل دنبال او آن طرف احمد به استقبال او ظاهراً تشییع یک پیکر ولی باطناً تشییع زهرا و علی امشب ای مَه، مهر ورزو، خوش بتاب تا ببیند پیش پایش آفتاب دو عزیز فاطمه همراه‌شان مشعل سوزان‌شان از آه‌شان ابرها گریند بر حال علی می‌رود در خاک آمال علی چشم، نور از دست داده، پا، رمق اشک، بر مهتاب رویش، چون شفق دل، همه فریاد و لب، خاموش داشت مُرده‌ای تابوت، روی دوش داشت آه، سرد و بغض، پنهان در گلوی بود با آن عدّه، گرم گفت و گوی آه آه ای همرهان، آهسته‌تر می‌برید اسرار را، سر بسته‌تر این تنِ آزرده باشد جان من جان فدایش، او شده قربان من همرهان، این لیله‌ی قدر من است من هلال از داغ و این بدر من است اشک من زین گل، شده گلفام‌تر هستی‌ام را می‌برید، آرام‌تر وسعت اشکم به چشم ابر نیست چاره‌ای غیر از نماز صبر نیست چشم من از چرخ، پُر کوکب‌ترست بعد از امشب روزم از شب، شب‌ترست زین گل من باغ رضوان نفحه داشت مصحف من بود و هجده صفحه داشت مرهمی خرج دل چاکم کنید همرهان، همراه او خاکم کنید علی انسانی
مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔹سخنران:حجه الاسلام و المسلمین کفیل 🔸مداح: حجه الاسلام قربانی 🔹زمان: سه شنبه همراه نماز ظهر و عصر 🔸مکان: میدان آزادگان خیابان مرصاد، خیابان شهید کشوری، کوچه ۹ پلاک ۳، بیت الشهداء
✏️آقای مدّاح، آقای منبری، آقای هیئتی! خواندن روضه‌ی در و دیوار در این ایّام، واجب است؛ امّا کافی نیست... باید بگویی چه شد که دشمن جرأت کرد، چنین جسارتی به دختر پیامبر(ص) روا دارد؟! باید بگویی که حضرت زهرا(س)، چهل شب به همراه امیرالمؤمنین(ع) و حسنین(ع)، در خانه‌ی مهاجرین و انصار رفت و از آن‌ها خواست که حق را بگویند! تا به آنچه در روز غدیر دیده بودند عمل کنند؛ تا سکوت‌شان را بشکنند و با بی‌طرفی، دشمن را یاری نکنند... 🍃امّا چه شد؟! جز چهار پنج نفر، بقیه پای کار نیامدند و در لانه‌هایشان خزیدند... پس جرأت نانجیب‌ها، از بی‌جرأتی خواص بود، از بی‌جرأتی کسانی بود که غدیر را دیدند، اما سکوت کردند! این چنین شد که زور لگد دشمن قوت گرفت و دخت نبی را اینچنین بین در و دیوار... بگذریم! آری گریه کن پای این روضه‌ها، امّا بدان که در این بزم، جایی برای «بی‌طرفی» نیست... التماس دعا 🌺 کانال معرفتی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3222994976C75d06fe7ee
💠یکشنبه اول ماه جمادی‌الثانی است. 🙏🏼 جهت سلامتی و فرج امام زمان(عج)، عزت و نصرت نظام اسلامی، نابودی کفار و منافقین، رفع بلایا و گرفتاری‌ها، برآورده شدن حاجات، شفای مرضا، آمرزش اموات اعمال زیر یادآور می‌شود: ☘️ نماز اول ماه ☘️ صدقه
ای مقام تو فراتر ز همه باورها مادر اهل یقین، سایه ی بالاسرها همه مدیون تو هستند الهی مادر سایه ات کم نشود از سر این نوکرها هر کسی واژۀ یا فاطمه را یاد گرفت نشود تا به ابد بسته به رویش درها ریشه در حرمت بسیار تو دارد بانو احترامی که گرفتند همه مادرها برِکت داد به نسل تو خدای عالم تا شود کور دو چشم همه ی ابترها قبله ی ام بنینی و رباب و زینب الگوی قاسم و عباس و علی اکبرها خاک پای حسنینت همه صاحب نفسان به تو دارند ارادت همه پیغمبرها من ازین سوختنت پای علی فهمیدم فاطمه هست فقط یاور بی یاورها پشت در یک تنه تو محشر کبری کردی محسنت شد سپرت جای همه لشکرها آتش لات و هبل بال و پرت را سوزاند آب شد تا به ابد قلب علی محورها ناخودآگاه شود نالۀ ما وا اُمّاه تا که مسمار ببینیم به روی درها حرف مسمار شد و باز نفس بند آمد باز هم لرزه نشسته به همه پیکرها آنکه از مادر این قوم خجالت نکشید الگوی شمر شد و خولی و خیره سرها روضۀ چادر خاکی تو را زینب خواند کربلا، نیمۀ شب غارت آن معجرها حامد اشتری
📰محورهای ۲۵گانه مشترک شیعه و سنی درباره حضرت فاطمه‌زهرا (سلام‌الله‌علیها) ♦️حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر طبسی: وهابیت تکفیری در تبلیغات رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تا حوادث و موضوعات مربوط به زندگی حضرت فاطمه (س) را پنهان سازد یا آنها را جز اختصاصات و جعلیات شیعه قرار دهد؛ در حالی که منابع معتبر و مشهور اهل تسنن، ابعاد گسترده‌ای از شخصیت و منزلت حضرت زهرا (س) و فعالیت‌های اجتماعی و مواضع سیاسی آن بانوی والامقام را گزارش کرده‌اند. ♦️به طور کلی دست کم ۲۵ محور مشترک و مورد اتفاق در منابع شیعه و سنی درباره شخصیت و تاریخ زندگی حضرت فاطمه (س) وجود دارد که در این یادداشت مطرح می‌شود: ۱. آیه تطهیر (احزاب/۳۳) ۲. آیه مباهله (آل عمران/۶۱) ۳. آیه ذوی القربی (إسرا/۲۶) ۴. خلیفه اول فدک را به حضرت زهرا (س) برنگرداند ۵. خشم و قهر و رویگردانی حضرت زهرا (س) از خلیفه اول ۶. خودداری حضرت زهرا (س) از سخن گفتن با خلیفه اول ۷. دفن شبانه حضرت زهرا (س) ۸. بی خبر گذاشتن خلیفه اول نسبت به تشییع و دفن حضرت زهرا (س) ۹. اقامه نماز بر پیکر حضرت زهرا (س) توسط امیرالمؤمنین علی (ع) ۱۰. علت دفن شبانه فاطمه (س) ۱۱. غسل آن حضرت توسط علی (ع) ۱۲. غضب و رضایت خدا در غضب و رضایت فاطمه (س) ۱۳. غضب فاطمه (س)، غضب رسول خدا (ص) است ۱۴. آزار دادن و ایذاء فاطمه، ایذاء رسول خداست ۱۵. فاطمه راستگوترین افراد است ۱۶. فاطمه اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود ۱۷. نحوه ورود فاطمه (س) به صحنه قیامت ۱۸. فاطمه (س) محبوبترین خلق نزد رسول خدا (ص) ۱۹. پدر و مادر رسول خدا (ص) فدای فاطمه (س) ۲۰. قرائت آیه تطهیر بر در خانه فاطمه (س) ۲۱. فاطمه (س) پیشاپیش رسول خدا (ص) در قیامت ۲۲. خانه فاطمه (س) از خانه انبیا (ع) با فضیلت‌تر است ۲۳. فاطمه (س) موجب اتحاد میان امّت اسلامی ۲۴. اسقاط و شهادت جنین فاطمه (س) حقیقتی انکارناپذیر است ۲۵. جایگاه دشمنان اهل بیت دوزخ است متن کامل +‌منابع: https://hawzahnews.com/xbwLp https://eitaa.com/nasr24
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 جمهوری اسلامی کارآمد یا ناکارآمد؟ 1️⃣ آیا یک نظام ناکارآمد، ‌می‌تواند طی 43 سال از استقلال، تمامیت ارضی و موجودیت خود و ساختارهایش‌ در برابر مجموعه‌ای از توطئه‌ها، فشارها و فتنه‌انگیزی‌های طراحی شده و به اجرا درآمده از سوی تمامی قدرت‌های استکباری و شیطانی دفاع کند؟ 2️⃣ آیا یک نظام ناکارآمد، می‌تواند کشوری را که از نظر ارتش، تجهیزات و قدرت دفاعی کاملاً وابسته است،‌ به یک کشور دارای اقتدار دفاعی،‌ نظامی و امنیتی رسانده، ‌به گونه‌ای که نه تنها از قدرت نظامی بازدارنده، بلکه فراتر از آن دارای قدرت ضربه متقابل در برابر هر نوع عامل تهدید نماید؟ 3️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند ایران موسوم به ژاندارم منطقه و تحت فرمان آمریکا در دوران قبل از انقلاب را، به قدرت برتر و دارای نفوذ راهبردی در منطقه غرب آسیا تبدیل کند؟ 4️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، ‌می‌تواند طی 40 سال به استناد گزارش سازمان ملل، ‌شاخصه توسعه انسانی ایران را 60 پله ارتقا بخشیده و از این جهت جمهوری اسلامی رتبه اول رشد این شاخص را از آن خود کند؟ شاخصی که از ترکیب چهار کمیت عددی در سه حوزه سلامت و بهداشت، آموزش و سطح مناسب زندگی به دست می‌آید. یکی از نتایج این ارتقای 60 پله‌ای، افزایش شاخص امید به زندگی از 50 سال قبل از انقلاب به 77 سال در مقطع فعلی است. 5️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند رتبه علمی کشور را از رتبه 56 جهان به رتبه 16 و از رتبه 5 در منطقه به مرتبه 1 منطقه ارتقا‌ داده و سرعت رشد علم در ایران را 11 برابر میانگین سرعت رشد علم در جهان کند؟ 6️⃣آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند رتبه ایران در علوم نانو، بیوشیمی و زیست مولکولی، ‌علوم هوا فضا، علوم فیزیک و علوم ریاضی را از رتبه بالای 50 به رتبه زیر 16 ارتقا‌ داده و در علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادین، ‌ایران را بعد از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دهد؟ 7️⃣ یک نظام سیاسی ناکارآمد، ‌نمی‌تواند رتبه ایران در ثبت اختراعات را از رتبه 39 جهان به رتبه 7 جهان در سال 2016 برساند. 8️⃣ یک نظام سیاسی ناکارآمد، نمی‌تواند در مدت 40 سال، خطوط ریلی کشور را بیش از دو برابر با ارتقای 20 پله‌ای رتبه‌ ایران در رتبه‌بندی ترابری خطوط ریلی جهان، ‌رشد 6 برابری ترابری کالا به کمک خطوط ریلی در کشور، رشد 25 برابری تعداد مسافران جابه‌جا شده با استفاده از خطوط هوایی، ‌رشد 15 برابری بار جابه‌جا شده با استفاده از خطوط هوایی، افزایش 4/4 برابری طول جاده‌های کشور، افزایش 8 برابری آزادراه‌های کشور، افزایش 12/5 برابری جاده‌های روستایی برساند. 9️⃣ نظام سیاسی ایران اگر ناکارآمد بود، ‌نمی‌توانست رتبه ایران را در علم انرژی از رتبه 57 در جهان در دوران پهلوی، به رتبه 11 جهان و از رتبه 7 در منطقه به رتبه اول منطقه رسانده و ایران را در رتبه هشتم جهان در میان کشورهای تولیدکننده جهان قرار دهد. 🔟 جمهوری اسلامی اگر ناکارآمد بود، نمی‌توانست رتبه ایران در علم انرژی هسته‌ای را از رتبه 86 جهان به رتبه 11 و از رتبه 11 به رتبه 1 در منطقه ارتقا دهد. 1️⃣1️⃣ جمهوری اسلامی اگر ناکارآمد بود،‌ نمی‌توانست رتبه ایران را در صنعت فولاد از رتبه 30 جهان به رتبه 10 ارتقا دهد. 2️⃣1️⃣اگر نظام سیاسی ایران ناکارآمد بود، در حوزه امنیت غذایی هیچ گاه رشد چهار برابری شاخص تولید مواد غذایی،‌ رشد چهار برابری شاخص تولید محصولات کشاورزی، رشد بیش از سه برابری شاخص تولید دام، رشد 10 برابری تولید گوشت مرغ، رشد بیش از 1/5 برابری سرانه تأمین گوشت به ازای هر شخص،‌ رشد پنج برابری سرانه مصرف ماهی و غذاهای دریایی و روند به شدت کاهشی مرگ و میر بر اثر سوء‌تغذیه در ایران پدید نمی‌آمد. 3️⃣1️⃣اگر جمهوری اسلامی ناکارآمد بود، نمی‌توانست فقیر بودن 46 درصدی مردم ایران در دوران پهلوی را به حدود 14 درصد کاهش دهد. کسانی که تصور می‌کنند فقط در ایران فقیر وجود دارد، ‌به آمارهای معتبر بین‌المللی توجه کنند که میزان فقر در دیگر کشورها را گزارش می‌کند، مانند فقر بیش از 12 درصدی مردم آمریکا، فقر 19 درصدی مردم انگلستان، فقر 14/8 درصدی مردم فرانسه، فقر 18 درصدی مردم ژاپن، فقر 50 درصدی افراد بالای 60 سال در کره جنوبی، فقر 21/9 درصدی مردم ترکیه و فقر 25 درصدی مردم در عربستان. با نگاهی عالمانه و منصفانه در موارد پیش گفته که همگی مستند به آمار منابع معتبر بین‌المللی است،‌ می‌توان قضاوت کرد که آیا جمهوری اسلامی،‌ یک نظام سیاسی و حکومتی کارآمد است یا ناکارآمد، آن هم با وجود همه فشارها از سوی جبهه استکبار در این 43 سال گذشته. البته در این نوشتار، بنا بر این نبود که به فضیلت‌ها و دستاوردهای ناشی از رویکردها و جهت‌گیری‌های معنوی و انسانی جمهوری اسلامی پرداخته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خاطره محمدمهدی همت از ارتباط حاج قاسم با فرزندان شهدایی که گرایش‌های سیاسی متفاوتی داشتند فرزند شهید همت: 🔹حاج قاسم به یکی از فرزندان شهدا که نقدهایی را مطرح می‌کرد گفت من به پدرت مدیونم، با همه مشغله‌هایم حاضرم دو هفته همه کارهایم را رها کنم و با هم برویم تک تک این اخبار را چک کنیم و ببینیم درست است یا نه یونانچه ایران|shahreza 🌹 🌹 @yonanche
استاد کفیل؛گدایان سلطان.mp3
7.7M
نکاتی در مورد زیارت حضرت ثامن الحجج علیه و علیهم السلام
با یاد و نام ی والامقام زبان قاصر ما و بیان مدح این بانو شبیه شاعری گُنگم زمان مدح این بانو چه گویم ، وصف او وقتی به قرآن مُبین باشد زمانی که ثناگویش امیرالمومنین باشد چه بانویی که لبخندش نشاط قلب پیغمبر وجود خیر او شان نزول سوره ی کوثر رشیده ، طاهره ، عذراء ، سعیده ، عارفه ، نورا علیمه ، فاطمه ، بُشری ، زکیّه ، ساجده ، زهرا چه بانویی که بخشیده به عالَم نور عینش را زده بر جان ما مُهر غلامیّ حسینش را همان بانو که دامانش پناه اهل مکتب شد همان مکتب که پرچمدار آن همواره زینب شد همیشه نور می گیریم از این ایمان زهرایی از این جمهوری اسلامی ایران زهرایی ** منم از نسل باقرخان و سرداران ایرانی منم از نسل دلواری و از نسل خیابانی منم از پیروان مکتب پیر جمارانی منم سرباز جان بر کف در این مُلک سلیمانی گذشته رسم طاغوتی ، زمان خان و خان بازی به جای کد خدا باید خدا از ما شود راضی جهاد عرصه ی تبیین ، اصول امتحان ما امید حضرت آقا به این نسل جوان ما جوانانی که مشتاق امیرالمومنین هستند همان هایی که در فتنه چو سدّ آهنین هستند نشان عزم روح الله ، در ایران پاینده که خون آرمان ها شد مسیر سبز آینده اگر چه حاج قاسم نیست در پیکار با ظالم ولی پیداست در دنیا خروش لشکر قاسم یمن ، بحرین ، پاکستان ، دمشق و غزه و لبنان جوانمرد حرم قاسم حضورش هست در میدان اگر چه نقشه ی دشمن به رنگ وسوسه باشد برای نوجوان ما یقیناً مخمصه باشد خدا با فتنه ی دوران بگیرد آزمونش را رجوعی کن به قرآن تا بدانی چند و چونش را کسی که دل به شیطان داده بین راه می ماند کسی که با خدا شد با ولی الله می ماند طلوع روشن بهمن از آن پنجاه و هفت ما شروع انقلاب ما شروع پیشرفت ما چه غمگین گشته استکبار از این رشد جانانه توان موشک و پهپاد و تأسیس رصدخانه کووید ۱۹ آمد ، ولی با دیده ای روشن در اوج دوره ی تحریم ما ، تولید شد واکسن اروپایی که در سرما اسیر نفت و هیزم شد به جای رفع این مشکل چرا دلسوز مردم شد؟!! همان غربی که خود را نقطه ی پرگار می بیند!! همان غربی که زن ها را فقط ابزار می بیند ولی زن در نگاه ما شکوه جامعه باشد در این دنیای بی احساس ، روح جامعه باشد نباید خانه بی فرزند باشد جمعیت ، محدود ! نباید آسمان شهرمان باشد غبارآلود دعای خیر این مردم زمان سخت و آسایش برای رهبر دلسوز و مسئولان زحمت کش نباید دل به دشمن بست این یعنی همان غفلت نباید فکر دیگر بود غیر از همت و خدمت جهاد فی سبیل الله یعنی حمله ی طوفان رسیده فصل نابودی برای ابن جهانخواران دوباره قصه ی موسی ، دوباره ماجرای نیل رسیده مرگ آمریکا ، رسیده مرگ اسرائیل نمانَد نامی از دشمن نشانی از سُعودی ها شود نقش ِ بر آب این نقشه ی شوم یهودی ها شهیدان می رسند از راه ، در دوران هم عهدی هوای جمعه ی موعود یعنی می رسد مهدی اگر سرمشق می گیری همیشه فاطمی باشی بدان باید که سرباز جهاد دائمی باشی سپاه سرخ حزب الله می آید کنار او دعای خیر مادر هست ، در هر لحظه یار او اگر در سینه دل داری و آن دل هست با مهدی به عشق حضرت زهرا ، بگو لبیک یا مهدی شاعر: © اشعار آیینی حسینیه 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چهل روزم غم انگیز گذشت غم فراق تو در خاطرم نمی گنجد