12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دوازده روز تا ولادت #امام_رضا علیهالسلام مانده؛ مامون عباسی با آن همه ملک و مکنت و اقتدار، بزرگترین دشمن #امام_رئوف ما، امروز کجاست و چه جایگاهی دارد که حالا یک فیلم سینمایی با بازی "یک زن معلوم الحال با آن وضعیت" بخواهد داشته باشد؟ چه کسی میتواند به چهره آفتاب خاک بپاشد؟!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اندر مشکلات #طرح_جامع و #طرح_تفصیلی شهرها؛ #حاشیه_نشینی و محرومیت حواشی شهرها
🔹طبق آمار رسمی دولت، قریب ۲۰ میلیون نفر در ایران حاشیهنشین هستند و در مناطق مسکونی غیررسمی وبدون مجوزِ ساختساز و بدون تغییر کاربری زندگی میکنند. مناطقی که دسترسی کمتری به زیرساختها و خدمات دارند.
🔸یکی از مشکلات اصلی شهرها، بالاخص کلانشهرها مسئله #حاشیهنشینی است. طبق آمار رسمی، #خراسان_رضوی با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، رتبه اول حاشیهنشینی و #خوزستان با ۸۵۰ هزار نفر، رتبه دوم را در کشور دارند. یک سوم جمعیت همدان، یک سوم جمعیت قم و چندین استان دیگر نیز حاشیهنشین هستند.
🔹طبق اطلاعات رسمی سال۹۷، سکونت ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان #خوزستان در سکونتگاههای غیررسمی شناسایی شده که شامل ۴۰ درصد جمعیت شهری استان خوزستان میشود. یعنی ۴۰ درصد جمعیت شهری خوزستان، در مناطق غیررسمی ساکن هستند که بالتبع امکانات شهری در حد بسیار پائین به آنان تعلق میگیرد!
🔸یکی از دلایل اصلی شکلگیری مناطق حاشیه، توسعه شهری بدون ضابطه است. عموم شهرها با این معضل مواجه هستند شهرهایی که بعلت مهاجرت از روستاها وحومه شهر، بصورت خلاف قانون گسترش پیدا کردهاند وحاشیهنشینی افزایش پیدا کرده است. این مشکل برای شهرهای محوری والبته کلانشهرها وضوح بیشتری دارد.
🔹از طرفی، شهرداریها، ادارات برق، آبفا و گاز خود را موظف به توسعه زیرساختها و خدمت به این جمعیت نمیدانند چون خدمترسانی غیرمجاز است. متاسفانه برخی ازاین مناطق حتی از جدولکشی وآسفالت ساده بیبهره هستند! آسیبهای اجتماعی نتیجه قطعی این حاشیهنشینی است.
🔸کاملاً روشن است که آسیبهای اجتماعی در این مناطق بالا میرود؛ نبود آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و سایرزیرساختها زمینه آسیبها را فراهم میکند. اعتیاد، بیکاری، سرقت، نزاعهای دستهجمعی، خودکشی، قتل و.. محصول این حاشیهنشینی است. اما آیا امکان ساماندهی حاشیهنشینها وجود ندارد؟
🔹به نظر میرسد کلاف سردرگم طرحهای جامع و تفصیلی شهرها یکی از موانع جدی ساماندهی حاشیهنشینی است. در اکثر این شهرها، طرح جامع و تفصیلی قدیمی است و به روز نشده!برخی شهرها که اساساً طرح تفصیلی ندارند!
تعیین حدومرز شهرها در طرح جامع شهری امروز یکی از مشکلات جدی شهرداری ها با مردم است.
🔸شهرها، روزانه در حال توسعه هستند اما طرح جامع، از روند توسعه شهرها عقبمانده است. نمیدانیم برنامه دولت و مجلس برای حل این معضل چیست؟ اما خوب میدانیم هزاران مشکل به بار آورده! طرح جامع، عملاً جلوی توسعه شهرها را نمیگیرد بلکه منجر به توسعه بینظم و بیبرنامه و زشت شهرها شده!
🔹در حاشیهنشینی، مردم نه میتوانند سند رسمی بگیرند، نه میتوانند از تسهیلات بانکها روی سند مسکن استفاده کنند، نه میتوانند از خدمات شهری بدرستی استفاده کنند! نه میتوانند برای ساختوساز پروانه و مجوز بگیرند. تازه شهرداریها و مناطق رسمی هم از این مسئله ضربه هم میخورند!
🔸دستگاهها بالاخره باید به سکنه حاشیه شهر خدمات برسانند. آن هم مناطقی که سهمی در پرداخت عوارض و پروانه ساخت و ... ندارند. این یعنی خسارت! خسارت برای همه! از دولت گرفته تا شهرداریها تا مناطق رسمی و حاشیهنشینها! به نظرم یکی از جدیترین اولویت دولت، ساماندهی حاشیهنشینی است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حماسه هوسه عرب ایرانی را ببینید و به خودتان تکانی بدهید!
🔹یَزْله یا هُوسه نوعی شعر حماسی رایج در جنوب ایران، بالأخص در خوزستان (عمدتاً عشایر عرب) است که بعضاً همراه با کوباندن پا بر زمین (معمولاً بصورت جمعی) اجرا میشود.
🔸قدمت و منشأ هوسه، ريشه در اعماق تاريخ دارد و عمرى به درازى عمر شعر دارد. هوسه به هنگام مواجه و رويارويي با شدائد و سختى هاى روزگار ، به منظور ارتقاء عزم و اراده و به هنگام رويارويي با دشمن در ميان نبرد به منظور بالا بردن اعتماد بنفس و تضعيف روحيه دشمن و همچنين به هنگام پيروزى بر شدائد و سختي هاى روزگار و يا پيروزى بر دشمن خوانده مى شود. آن چنان حماسى، قهرمانانه و شورانگيز است كه به قول بزرگ ترهاى ما، هر انسان آزادهای را غيرتى كرده، او را از جا میکَنَد. خطاکاران و محافظهکاران میترسند و میلرزند اما اهل مبارزه و جهاد شوق می کنند.
🔹برخى هوسه ها آن چنان شيوا، حماسى، پر معنى و قوى هستند و يزله كنندگان آن چنان موزون و با شور و شوق يزله مى كنند كه موى بدن انسان سیخ مى شود و اشك شوق در چشمان حلقه مىزند.
❇️ هوسه یکی از عشیرههای مناطق آبادان را ببینید. حداقل ۱۲ نفر از اهالی این منطقه در متروپل جان خود را از دست دادهاند.
🔻پیام این حماسهها را دریابید.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در روزهای گذشته، خبر ورودِ شیوخ عشایر عرب با عشیره خود و بیرق مخصوص به آبادان برای عزاداری جانباختگان متروپل را شنیدهاید. این حضور با بیرق، نگاه برخی تحلیلگران را به اعتراضات خوزستان جلب کرد که ماجرا چیست؟
🔹بر مبنای آنچه اطلاع دارم و از رسم و رسوم عشایر عرب اطلاع دارم، بیرق هر عشیره و خروج آن قوانین و قواعدی دارد.
🔸شیخ طایفه به همراه عشیره، در هر اتفاق و مسئلهای با بیرق حاضر نمی شود مگر در اعلام بیعت یا استقبال از یک شخصیت بزرگ یا برای قصاص و قیام و خونخواهی و جهاد.
🔹ورود شیوخ و عشایر با پرچم و بیرق خود به آبادان بعد از حادثه #متروپل نشان از این دارد که مطالبه جدی مردم خوزستان، قصاص عاملان و مقصران این حادثه و پیگیری جدی مطالبات و مشکلات این مردم و شنیدن اعتراضات مردم خوزستان است.
🔸عرب ایرانی قرنها، حافظ و پاسدار مرزهای ایران بوده؛ ایران در تشیع و اسلام، مدیون خوزستان است. عشایر عرب جنوب یکبار در مبارزه انگلیس و بار دیگر در مبارزه با صدام، این وفاداری خود را نشان دادند حالا نوبت وفای ایران و جمهوری اسلامی به این مردم شریف و نجیب است.
🔹برخی نادانسته و کجاندیشانه، این اعتراضات را به بیگانگان میچسبانند و برخی خائنانه، آن را به مخالفت با جمهوری اسلامی تعبیر میکنند! هر دو غلط اندر غلط است. نه کار بیگانه است نه مبارزه با نظام! اعتراض شجاعانه به روند موجود است.
🔸متاسفانه نگاه مسئولین سیاسی و امنیتی به خوزستان و قومیتهای مختلف، ناقص است. نتیجه چنددهه تبعیض خودشان را نمیبینند و به پای دشمنان مینویسند. این عاقبت خوشی ندارد.
❇️ فراموش نکنیم که این پرچمها و بیرقهای عشایر عرب، بارها در استقبال از حضور #حاج_قاسم در سیل خوزستان و همچنین در تشییع پیکر آن شهید عزیز، به اهتزاز در آمده.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رحیم پور ازغدی: انقلاب گارانتی نیست؛ به رفتار مردم و مسئولان بستگی دارد.
🔹بعضیها فکر میکنند مسئولان و ملت هر طور عمل کنند، انقلاب میماند، این طور نیست. خداوند هیچ چیز را چک سفید امضا به کسی نداده و هیچ چیز گارانتی نیست به رفتار شما بستگی دارد.
🔹خداوند وعده مطلق به کسی نداده، همه وعدهها مشروط است. خدا انقلاب را حفظ میکند ولی مشروط است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای شمخانی؛ بجای سینهزنی، پاسخگو باشید!
🔹جناب دبیر شورای عالی امنیت ملی؛ سینهزنی تان را نخواستیم پاسخگوی عملکرد خودتان در برابر فساد و تخلفات #منطقه_آزاد_اروند باشید! مردم خوزستان و آبادان به عزاداری شما نیازی ندارند!
🔸شوی جدید #علی_شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی را ببینید که چگونه صاحب عزا شده؟! دم در ایستاده تا مردم بیایند و به او تسلیت بگویند.
🔹جالب است آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در تهران برای جانباختگان #متروپل سینه زنی میکند نه در آبادان. وی در جمع عزاداران حاضر در مقابل مسجد ولی عصر(عج) تهران (بعنوان مراسم خوزستانیهای مقیم تهران) سینهزنی میکند!
🔸این در حالی است که متروپل کار مشارکتی حسین عبدالباقی، شهرداری آبادان و منطقه آزاد اروند بوده و آقای شمخانی از سال۹۲ با حکم اسحاق جهانگیری عضو هیات مدیره منطقه آزاد اروند بوده. برادرزاده وی موعود شمخانی در جریان فساد منطقه آزاد اروند هم دستگیر شده و ظاهراً با وثیقه آزاد است!
🔹آقای شمخانی؛ شما امروز نباید عزادار باشید. شما امروز مورد سوال و مورد مطالبهاید و باید پاسخگو باشید! فارغ از اینکه شما خوزستانی هستید اما در کنار خوزستان نیستید!
🔸چه کنیم که سیستم قضایی مملکت در این حد قوی و مستقل نیست که از این افراد سوال کند! خیلی شیک و راحت میآیند در دستجات عزاداری و سینه زنی میکنند. بعید میدانم حاضر باشند بدون محافظ و تشکیلات، در بین مردم آبادان حاضر شوند و سینه زنی کنند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دقت کردین؛
از وقتی آزمایشگاههای بیولوژی تو اکراین جمع شده سویه جدید کرونا نیمده؟!
لعنت به استکبار!
🆔@news_fath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آژیرخطر به اشتباه در چندین شهرک اشغالی نواخته شد
پدافند رژیم صهیونیستی بنا به احتمال حمله هوایی از سوی ایران یا نیروهای نیابتی پس از شهادت شهید صیاد خدایی همچنان در بالاترین سطح آماده باش است
🆔@news_fath
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ شبکه کان رژیم صهیونیستی:
🔹ین برای اولین بار است که نهادهای امنیتی اجازه میدهند از بقایای پهپادهای ایرانی که به اسرائیل نفوذ کردند فیلمبرداری شود/ این بقایا شاهدی ملموس از این است که اسرائیل در اوج درگیری نظامی مقابل ایران قرار دارد...
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴الکسار موسس اسنپ در ایران: به ماگفتن چرا در ایران سرمایه گذاری میکنید؟
🔹من در شهری کوچک در آلمان زندگی میکنم و وقتی به آنجا میروم انگار واردقرون وسطی شدم و تکنولوژی نیست اما در ایران میتوان از همین سوپراپ به تمامی این فناوری ها دست پیدا کنم
🔹در اینجامیشه به موفقیت های زیادی رسید
✍️سیدحبیب حسینی
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴 پروژه عنکبوت
🔺 بهار سال ۹۸ بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمیکنند و لابد برای آن برنامه دارند.
🔺 بهار ۹۹ محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد.
🔺 بهار ۱۴۰۰ ابر سایت های فیلم و سریال هالیوود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند.
✔️ جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم دو فیلم اکران شده که عبارت است از:
⛔️۱.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور)
⛔️ ۲.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیر ابراهیمی (در خارج از کشور)
اینقدر فکت داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنه های فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید:
۱.دو فیلم با یک نام مشترک
۲. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک
۳. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس
۴. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک(یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور)
۵. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک(تقریبا دو هفته)
۶. با حضور عوامل سفارتی(نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده
۷. حتی برخی دیالوگ ها و لوکیشن ها خیلی شبیه به هم !!
و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجه ای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند.
✅ پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود.
این تا اینجا.
لذا اصلا این عنکبوت ها را دوفیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید.
اما ...
در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود ۲۰۰ نفر از مدل ها و بانوانی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحه گری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در فضای رسانه های معاند به پا شد. به گونه ای که ده ها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانه های بیگانه تولید و منتشر گردید که دل هر بی خبری را به درد می آورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند دستگیر و محاکمه شدند.
بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی علی الخصوص در فیلم های اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقش های منفی فیلم هایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلم ها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه زنان دستگیر شده در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود.
بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگرانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند.
✔️ لذا این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند:
👈 ۱.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن ۲۰۰ نفر. و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری و خشن امثال سعید حنایی، با آن ۲۰۰ نفر برخورد کرده.
👈 ۲. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی و مذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانی ها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او در تمام طول فیلم به وجود زنستیزی در ایران علی الخصوص در جامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند.
👤 محمد رضا حدادپور جهرمی
✍️بیداری ملت
@bidariymelat