💢 شنگولی و لاف در غربت!
🔹اردوگاه الهی با اردوگاه شیاطین، تفاوت بسیار دارند؛ از جمله این که؛ اولیای الهی در مواجهه با دشمن، از همه جلوتر هستند. اما شیاطین و ائمه کفر، دیگران را تحمیق می کنند و پیش می اندازند و خود، در حاشیه امن می ایستند.
♦️امیر مومنان (ع) که خود در شجاعت پیشگام بود، فرمود: "کُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَیْنَا برَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، فَلَمْ یَکُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَی الْعَدُوِّ مِنْهُ. هر گاه آتش جنگ شعله مى كشيد، ما به پیامبر خدا (ص) پناه مى برديم، كه هرگز هیچ یک از ما، نزدیک تر از او به دشمن نبود".
🔹امام بر همین مبنا، بارها از معاویه و عمروعاص خواست تا از پنهان شدن پشت لشکر شام پرهیز کنند و خود، رویارو به میدان بیایند. اما معاویه همیشه از حضور در میدان فراری بود.
♦️عمروعاص هم که در صفین ناپرهیزی کرد و ناگهان امیر مومنان را با شمشیر آخته بالای سر خود یافت، چاره را در برهنه شدن یافت و با استفاده از حیای علی (ع) از هلاکت مسلمّ گریخت.
🔹مدعیان مبارزه با جمهوری اسلامی که از طریق شبکه های ماهواره ای و مجازی، لُغُز می خوانند و تحریک به ایجاد اغتشاش و خشونت می کنند، اگر با مخاطب صادق بودند، خود پیشقدم می شدند؛ نه این که از لس آنجلس و نیویورک و واشنگتن و لندن و پاریس، "کلیک کلیک- بنگ بنگ" راه بیاندازند.
♦️کنتور که نمی اندازد. در فضای مجازی ده ها هزار فالوئر قلابی برای خود می سازند، مطالب را ده ها هزار بار لایک می کنند، یا چند صد هزار هشتگ رباتیک بالا می آورند و شنگول می شوند! اما با این بالا آوردن ها، نمی شود یک ملت هشتاد و پنج میلیونی را فریب داد.
🔹این، یک علت مهم شکست اردوگاه غرب در فتنه بزرگ و پیچیده ای است که تدارک کرده بود. در برابر مردم غیرتمندی که با جان خویش پای دین و مملکت خویش ایستاده اند، نمی شود با لشکر رباتیک و مجازی رویارو شد؛ ولو این که لاف در غربت بزنند و گرد و خاک و هیاهوی بسیار کنند.
♦️کاباره گردی و کاسبی کجا، مبارزه کجا؟! اصلا جنس عیاشی و عشرت طلبی در ینگه دنیا، با جنس مبارزه واقعی و رویارو قابل جمع نیست.
🔹گنده شان، رئیس سازمان منافقین است که آخرین خبرهایش، از عشرتکده ها و حرمسرای شخصی اش در سازمان می آمد و پیشاپیش، خود فروشی کرده و سازمان را به عقد همزمان چند رژیم عربی و عبری و غربی درآورده بود.
@IMANI_mohammad
🔻اهتمام حاکمیّتی به حجاب
🖋 مهدی جمشیدی
۱. در ابتدا، تعدادی از کنشها و نمودهای فرهنگی را در کنار یکدیگر مینشانم و یکجا و سلسلهوار عرضه میکنم یا شاید میان این قطعههای بهظاهر گسسته، اتصال و ارتباطی برقرار شود و یک «کلّیّتِ خطرناک» و «مجموعۀ چالشگر» شکل بگیرد: «کافیشاپهای غربی»، «زیستِ شبانه»، «دوچرخهسواریِ زنان»، «شادی و نشاط در قالب رقص در مهد کودکها»، «آببازیِ دختران و پسران در پارک»، «ساسی مانکن»، «سگگردانی و همزیستی با سگ»، «پارتیها و جشنهای مختلط»، «استخرهای مختلط»، «کنسرت مختلط»، «تکخوانیِ زنان»، «حضورِ زنان در ورزشگاهها»، «اردوی دانشجوییِ مختلط»، «مرجعیّتِ اجتماعیِ سلبریتیهای بیآرمان و منفعتپرست»، «غلبۀ شبکههای اجتماعیِ غربی»، «مجازیزدگی و غرقشدن در فضای مجازی»، «بازیهای رایانهای خشن و جنسی»، «ازدواجِ سفید و همباشی»، «آزادیِ تغییرِ دین»، «حقوق و آزادیهای فرقههای ضالّه»، «مانورِ تجمّل و دور بازی با خودروهای لوکسِ میلیاردی»، «کشف حجاب سلبریتیها پس از مهاجرت»، «آزادیهای یواشکی»، «حجاب استایلها»، «حجابِ اختیاری و حجابِ اجباری» و ... . اینها همگی «اتّفاق» هستند؟! هیچ دستی در «پشت صحنه» نیست؟! کاسهای زیر نیمکاسه نیست؟! «خطّ» است یا «خطا»؟! آیا این «روندِ فرهنگیِ پیشرونده»، متوقفشدنی هست یا هر روز، بدتر از دیروز خواهد شد؟!
۲. حجاب، مهم است و اولویّت دارد؛ چون «سبک زندگیِ فاسد»، باورها و اعتقادات را نیز از بین میبرد؛ چون حجاب، امر «محسوس و آشکار و علنی» هست؛ چون بیحجابی در حال «گسترش» هست؛ چون «بچهها و نوجوانها»ی ما در خیابانها بهراحتی حجم و گاهی سطح اندامهای زنان و دختران را میبینند؛ چون مسأله، «ناموس» و «عفت» و «غیرت» هست؛ چون حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و کشف حجاب نیز حرام اجتماعی هست؛ چون «فرهنگ»، مهم هست و ما گرفتار «مظلومیّت فرهنگ» هستیم و حجاب نیز امر فرهنگی هست؛ چون باعث «درگیریهای خیابانی» شده است و امکان نهیازمنکر در حال زوال است؛ چون دشمن در پی «هویّتزدایی» است و حجاب نیز «نماد هویّتیِ» ماست؛ چون کشف حجاب، «معنای سیاسی» هم دارد و دهنکجی به انقلاب هم هست؛ چون مسأله فقط حجاب نیست، بلکه حجاب، «نقطۀ آغاز» هست؛ و ... . رهبر انقلاب گفته است که «فرهنگ»، یکی از سه اولویّت ماست و در فرهنگ هم اصل، «سبک زندگی» هست و در سبک زندگی، «حجاب» مهم هست، و اهمّیّتش هم به «تمرکز فراوان دشمن» برمیگردد و ما نیز باید بر روی نقاطی متمرکز بشویم که «دشمن» هدف گرفته است.
۳. ما مقصریم که «فضاسازی» و «روایتسازی» نکردیم و در عمل نشان دادیم که از امکان تحقّق حجاب، عقبنشینی کردیم. عدممداخلۀ حاکمیّت، موجب محفوظماندن احترام محجبهها نخواهد شد، بلکه محجبهها را به یک «جریان اقلّی» تبدیل خواهد کرد که «تهماندۀ گذشتۀ ایدئولوژیکِ انقلاب» هستند. فقر حضورِ مقتدارنۀ حاکمیّت در مسألۀ حجاب، بیحجابها را جسور کرده است. امروز باید بر خطّ قرمز بودن «شرع» و «قانون»، ایستاد و اندکی هم عقب ننشت. «تجدیدنظر در روشها» و «بهکارگیری سازوکارهای کارآمدتر» نیز ارتباطی با این بحث ندارد و روشن است که همواره باید در روشها، «بازاندیشی» کرد و فنآوریهای فرهنگی و انضباطی «دقیقتر» و «نافعتر»ی را به کار گرفت. مسألۀ اینان، «رهاسازی حجاب» است و وانهادن آن به انتخاب خود فرد، نه بهینهسازی مواجهه با بیحجابها.
۴. رهبر انقلاب پیش از این، چندین بار تصریح کرده بود که: اوّلاً، حجاب را مسألۀ «بسیار مهم» میداند؛ ثانیاً، با حجاب اختیاری، مخالف هست؛ ثالثاً، «حاکمیّت» باید از بیحجابی بهعنوان «مصداق حرام اجتماعی»، جلوگیری کند. ایشان در سخنرانی اخیر خویش، خطاب به «ائمۀ جمعه» توصیه کردند و روشن هست برخی از این توصیهها - از لحاظ چگونگی عمل و اولویّتبندی - به همان «موقعیّت خاصِ ائمۀ جمعه»، منحصر هست و امر «مطلق» و «عام» نیست. در عین حال، رهبری نگفتند که ائمۀ جمعه در مسألۀ بیحجابی دخالت نکنند، بلکه امر کردند که آنها در همین مسأله، «هدفِ سطح بالاتری» را در نظر بگیرند. «رفتار پدرانه و دوستانه» و «نفرّتپراکنینکردن»، بهمعنی «اجرای درست قانون» هست، نه «اجرانکردن قانون»؛ و فراتر از آن، بهمعنی هدایت بیحجابها با زبان خوش و تذکّرات نرم در مراحل ابتدایی هست.
۵. با اینهمه، اولویّت نه به معنی «نادیدهگرفتن بقیۀ مفاسد» است و نه به معنی علاج آنها در «مرحلۀ بعدی» است، بلکه در مقام تدبیر جامعه، باید برنامههای «موازی» و «همزمان» طرّاحی کرد. صلاح و صواب این است که همین قدمی را که برداشته شده، تضعیف و تخریب نکنیم و کمک کنیم منکر و فسادِ کشف حجاب در عرصۀ عمومی، برطرف شود تا آینده، بهعنوان «یک تجربۀ فرهنگیِ موفّق»، سنگبنای حرکتهای فرهنگیِ بعدی بشود.
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
💥 ترور جناب عبدالمطلب
1⃣ فرزند هاشم در مدینه به دنیا آمد و رشد كرد. او را #شیبه نامیدند. به توصیهٔ هاشم، مادر، پاسداری از او را برعهده گرفت و جالب است كه مادر دیگر ازدواج نکرد.
2⃣ مردی از بنیعبدمناف برای تجارت به یثرب رفته بود، کودکی را در آنجا دید که خود را فرزند هاشم میخواند. [ظاهراً كودكان در حال كُشتی گرفتن بودند كه شیبه پس از پیروزی بر سایر كودكان گفت: من پسر هاشمم.]
3⃣ از حال او پرسید و او خود را معرفی کرد. آن مرد این خبر را به #مطلب رساند (١) و مُطلب کودک را از این خانه فراری داده، همراه خود به مکه برد. (٢) طبق نقلی دیگر وی با توافق مادر شیبه این کار را کرد. (٣)
4⃣ بههنگام بازگشت مطلب و شیبه، #یهودیان آنان را شناسایی كرده و به آنها حمله کردند که آن دو با اعجاز نجات یافتند. (۴)
5⃣ وقتی مطلب شیبه را به مکه آورد؛ مردم به گمان اینکه وی غلام مطلب است، او را #عبدالمطلب نام نهادند و این نام بر وی ماند. (۵)
🔸١- بحارالانوار، ج١۵، صص١٢٢-١٢٣؛ الکامل، ج٢، ص۶.
🔸٢- بحارالانوار، ج١۵، ص١٢٣؛ الکامل، ج٢، ص۶.
🔸٣- الکامل، ج٢، ص۶.
🔸۴- بحارالانوار، ج١۵، ص۵٩-۶٠.
🔸۵- در این زمینه، ر.ک: همان، ج١۵، ص١٢٣.
📚 بیشتر بدانیم:
📖 اسلام و تروریسم تاریخی یهود
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3582
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💥 سفارش به عبدالمطلب برای پاسداری از پیامبر (ص) در برابر یهود
1⃣ زمانی حضرت #عبدالمطلب برای تجارت به یمن که در عصر تولد پیامبر (ص) در سلطهٔ ایرانیان قرار داشت، رفته بود.
2⃣ شبی فرماندار یمن، عبدالمطلب را در خلوت فرا خواند و گفت:
👈 میخواهم رازی از رازهای خود را برایت بازگویم و از تو میخواهم آن را پنهان كنی تا هنگام ظهور فرار رسد.
👈 در شهر شما طفلی خوشرو و خوشقامت به دنیا آمده که یگانهٔ اهل زمین است. در کتابهای #بنیاسرائیل، وصف او از ماه شب چهاردهم روشنتر است.
3⃣ او پس از بیان ویژگیهای پیامبر موعود، آهی از حسرت کشید و ادامه داد:
👈 کاش در عصر پیامبریِ او بودم و از جان یاریاش میکردم.
4⃣ سپس عبدالمطلب را به پاسداری از او در برابر #یهود سفارش کرد و هشدار داد که اگر آنها او را بیابند، وی را خواهند کشت.
🔸 بحارالانوار، ج١۵، صص١۴٨-١۵٠؛ البدایة و النهایة، ج٢، ص٣٢٩-٣٣٠.
📚 بیشتر بدانیم:
📖 یهود و عصر بعثت
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3579
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
💥 حفاظت عبدالمطلب از پیامبر اکرم (ص)
1⃣ با تولد پیامبر اکرم (ص) موضوع حفاظت از شخص ایشان جدیتر میشود و با سپردن ایشان به حلیمه به بهانهٔ بیشیری مادر از سوی #عبدالمطلب، تا ۵سال پیامبر در نقطهای دور از چشم دشمنان نشو و نما میکنند.
2⃣ بازگرداندن پیامبراکرم (ص) به عبدالمطلب نیز پس از آن اتفاق میافتد که گروهی ایشان را مورد شناسایی قرار میدهند و #حلیمه بر جان وی بیمناک میشود.
3⃣ #محافظت بیش از حد عبدالمطلب از پیامبر (ص) در این دوره نیز در همین راستا قابل تحلیل است که البته در کتب تاریخی به محبت بیش از حد پدربزرگ به یتیمِ عبدالله فرزند محبوب و فقید وی تعلیل شده است.
4⃣ پس از وفات عبدالمطلب، این مأموریت به #ابوطالب عموی پیامبر و پدر بزرگوار امیرالمؤمنین (ع) میرسد، در حالی که وی بزرگترین فرزند عبدالمطلب نیست.
5⃣ این جریان نشان میدهد که در میان اجداد و اقوام پیامبر (ص) نیز افراد خاصی برای انجام این مأموریت حساس برگزیده شدهاند. تخریب غیرعادی این شخصیت بزرگوار و نفی ایمان وی در همین راستا و به دنبال توان بیش از حد #حزب_شیطان [ یهود ] در تحریف تاریخ صورت گرفته است.
📚 بیشتر بدانیم:
📖 یهود به دنبال ترور پیامبر اسلام
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/1428
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
🌐 بازتولید نظم شرعی جامعه!
▫️ جامعه سنتی گذشته
در جامعه سنتی ای که ظرف تشریع اسلام شد، "نظم اجتماعی" ای بود که "حکمرانی" را مدد می رساند. آمدن "#ولایت_مطلقه_رسول_الله"(ص) و "تشکیل حکومت مرکزی" توسط حضرت، همه این نهادها و سلسله مراتب آنرا از بین نبرد. "دولت فراگیر و مداخله گر"(لویاتان) جای نهادهای اجتماعی حکمرانی ننشست.
✔️ برخی نمونه های آن نظم و نهادهای اجتماعی:
1⃣ ترتیب اولیاء: در تجارت و نکاح و...مطرح بود. متصرف به ترتیب: مالک(خود فرد)، پدر و جد، وصی و وکیل و دست آخر حاکم شرع بود.
یعنی حاکم و حکومت جایی که خللی در نهادهای قبل بود(مثل سفاهت بازاری یا مفقود شدن شوهر و...) وارد می شد.۱
2⃣ ولاء ضمان جریره: عقد و تعهد طرفینی ای که در شرایطش، "پرداخت دیه"(در جنایات خطایی) و "ارث بردن" را برای طرفین از همدیگر ثابت می کرد.۲ این ولاء هم مقدم بر ولاء امام عمل می کرد.۳
3⃣ حق یا عقد الامان: که هر فرد مسلمان (آزاد یا برده)۴ می توانست به تعدادی از مشرکان -آن هم در حین جهاد ابتدایی با آنان- امان دهد. آن مشرکان نباید جاسوس یا مانند آن باشند و تعداد هم نباید بیشتر از یک قلعه(یا ده نفر به فتوای برخی فقهاء) باشد. این امان دادن، "اذن" و "اجازه" حاکم مشروع(حتی رسول الله) را نمی خواست! البته اگر در موردی خلاف مصلحت اسلام می شد، امام حق ممانعت داشت. آن امان، مشرک را نه مسلمان می کرد و نه اهل ذمه!۵
4⃣ موارد دیگر...
⬅️ اینگونه ولایت مطلقه رسول الله(ص) یا حاکم مشروع، در عین رعایت مصالح عالیه اسلام، از طریق نهادها و حقوق اجتماعی، حکمرانی را پیش می برد. در نوادری حتی تصرف در امور خانوادگی و کسب و کار هم بخاطر مصالحِ عارضه بر اسلام و مسلمین، بر حاکم اسلامی لازم می شود؛ اما "وضع طبیعی" و "نظم اجتماعی نرمال" همان #ترتیب_اولیاء است.
▫️ جامعه مدرن
در جامعه مدرن، #استیت و دولت مدرن جای آن نظم اجتماعی نشسته است. لایه های ولایت های اجتماعی را نابود و در همه جا یا خود نشسته یا "استیلای بازار" را نشانده است!
روز به روز از ولاء (و بالتبع نقش) والدین، کم می شود و به نقش رسانه و "اباحه های قانونی" افزون می شود. حالا بچه ها میتوانند با یک تماس با "اورژانس اجتماعی"، پدر خویش را دادگاهی کند! از "سن ازدواج" تا "روابط مُجاز" و... را دولتها و مجالس قانون گذاری معلوم می کنند!
"اینترنت جهانی"، بستر تربیت بچه ها و "بیمه"، تکافل آنها را برعهده می گیرد!(هردو هم شعبه ای از استیلای بازار آزادند).
در این نظم جدید، "خانواده ی ذره ای شده"، "بی اختیارتر" شده و دیگر مقصر وضع کودکان خود هم نمی شوند!
دولتها ممکن است در جنگ سیاسی باهم، اینترنت را محدود کنند(کره شمالی)؛ یا مثلا جای اینستاگرام، تیک تاک بسازند(چین)؛ تا به لحاظ سیاسی مستقل از آمریکا باشند اما به لحاظ فرهنگی با همان ارزشهای غربی، کودکان را بزرگ کنند!
▫️ پ.ن:
بحث ابعاد وسیعی دارد۶ اینجا نتیجه گیری ام بر یک بُعد است:
در ماجرای #اغتشاشات_اخیر، جانشین فرماندهی کل سپاه(سردار فدوی)، میانگین سنی بسیاری از دستگیر شدگان اخیر را ۱۵سال اعلام کرد! از شبیه سازی اغتشاشات خیابانی به بازی های رایانه ای گفت! http://fna.ir/1rs64q
سایر گزارشات نیز نزدیک به همین را بیان دارد.
قطعاً عمده اینان دانشجو یا دانش آموزند که زندان و احکام سنگین قضایی برایشان مخرّب و آزادی و رهایی مطلق هم مخلّ به اصلاح و تربیت است.
❓ آیا وقتش نرسیده به جایگاه های اجتماعی ای در کنار دولت، اعتبار دهیم و نظم ترتیب اولیاء را متناسب با شرائط جدید، بازتولید کنیم؟!
❗️الان یک پدر یا جد -حتی اگر بزرگ فامیل باشد- به لحاظ حقوقی و قانونی جز برای "کفالت" یا "تامین وثیقه"، وزن اجتماعی ای ندارد!
کفالتش هم مثل وثیقه اش فقط ضامن حاضر کردن متهم است؛ یعنی کارکردی حقوقی است نه نقشی اجتماعی!
❗️استاد -حتی اگر عضو هیات علمی دانشگاه معتبر کشور باشد- جایگاه حقوقی ای ندارد که بتوان آزادی دانشجویی را به او سپرد! چون یک مرتبه قبل در ترتیب اولیاء، استاد و معلم جایگاهی در نظم اجتماعی و حکمرانی مدرن ندارد!
⬅️ ساخت چنین نظمی و جایگاه دادن به چنین نهادهایی(ابوّت، معلم، استاد، روحانی محله و...) وقتی آسیب های اجتماعی نوجوانانمان، هزینه های سیاسی هم ساخته است؛ راه حلی وسط بین "زندان و احکام قضایی" و "رهایی با عفو بی برنامه" است.
.....................................
۱.ر.ک: قواعد الاحکام ج۲ص۱۱و۱۲/ جامع المقاصد ج۱۲ص۱۰۳ و...
۲.ر.ک: جواهر الکلام ج۳۹ص۲۵۴
۳.ر.ک: مستند الشیعه ج۹ص۴۲۵
۴. الکافی ج۵ص۳۱/ تهذیب الاحکام ج۶ص۱۴۰
۵. ر.ک:المبسوط ج۷ص۲۷۵ و...
۶. درباره این نظم شرعی و وفاقش با ولایت مطلقه فقیه و امام در کارگاه های فقه و حل مساله به تفصیل بیشتر گفته ام.
#حکمرانی_مردمی
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۱۴
☑️ @m_ghanbarian
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️آیا بیشتر روی چرایی #حجاب کار کنیم؟
👈شبهه کار ایجابی یا سلبی
✍️اخیرا برخی چهره های سیاسی و فرهنگی اقدام به ارائه ی نظریه ی عدم برخورد، از ناحیه قانون برای مواجهه با بد حجابی کردند که باید بدانند این اقدام، از جهت شرعی، قانونی و علمی مردود است.
#واجب_مظلوم
#غیرت_دینی
💠مطالبات مردم قم
https://eitaa.com/joinchat/3720806471Cd7292940ca