#با_این_ستاره_ها
✅ با این ستاره ها می توان راه را پیدا نمود.
*سردار شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی*
#کنگره_ملی_شهدای_استان_اصفهان
#ستارگان_درخشان
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شما آیات قتال را چرا نمیخوانید؟ هی آیات رحمت را میخوانید!
🔺احکام اسلام که منحصر در این نیست... آن قتال هم رحمت است برای این که میخواهد آدم درست کند.
#امام_خمینی (رضوان الله علیه)
#حتما_ببینید
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
✅شمای کامل گونه های معترضین
🔸گزارشی تحلیلی از گفتگو با ۷۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر
(مقولات و مضامین)
اینفوگرافی گونه های مختلف معترضین
📚تهیه شده در کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بابک زنجانی (مفسد اقتصادی) رو هنوز اعدام نکردن ولی محسن شکاری رو 18 روزه اعدام کردن . چرا ⁉️
#جهاد_تبیین
#روشنگری
#شبهه
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
⭕️چرا
مجید رضا رهنورد که
بچه مذهبی بود
#قاتل شد:
مراقب خود، اطرافیان و #فرزندان مان باشیم.
وقتی که خبر اعدام #مجیدرهنورد را همراه عکسش دیدم یک حس عجیبی بهم دست داد
#خوشحال نشدم به چهره اش که نگاه کردم افسوس خوردم که چرا عاقبت این جوان باید این جوری بشه
تا این که بعدازظهر به جلسه ای دعوت شدم، سخنرانش فردی بودکه از زندگی او #مستندی تهیه کرده بود و در جریان باز جویی وی بود این مطلب از زبان ایشان است.
مادرش به #عشق امام رضا علیه السلام
نامش را مجیدرضا گذاشت
از کودکی #مسجدی و هیئتی بود
همیشه تلاش میکرد
صف اول #نمازجماعت
خودش را جاکند حتی برای ثواب بیشتر نماز،
عبا بر شانه می انداخت
#ولی از 15 سالگی که وارد #فضای_مجازی شد
کم کم تحت تاثیر قرار گرفت
آنچنان شست و شوی #مغزی شد که نماز را #ترک می کند و اعتقادات مذهبی و عشق به امام حسین ع و حضرت فاطمه س را کنار گذاشته و حتی #مسخره می کند:
خودش میگوید ۸ سال رسانه #مغز من را تبدیل کرد به یک اتاق گاز که هر لحظه ممکن بود با یک جرقه منفجر شود،
روز حادثه با دیدن آن گروه #صدنفره اغتشاش در خیابان آن جرقه زده شد
اول در خانه #وصیت نامه اش را می نویسد که
برای من #گریه نکنید
سر قبرم #قرآن نخوانید،
هر #چاقویی که زده به خاطر کینه ای بوده که از حزب اللهی ها داشته،
او میگوید با خودش فکر می کرده بعد از قتل اگر او را بگیرند حتما #زجرکش و تکه تکه اش میکنند
برای همین موقع دستگیری میگوید مرا #زود اعدام کنید
اما بعد از چند روز که رفتار ماموران اطلاعاتی را می بیند که با #رفتار دینی با او تعامل می کنند
تمام #معادلات ذهنی اش به هم می ریزد
بچه های اطلاعاتی به جای این که او را بزنند و شکنجه اش بدهند،
با او #صحبت می کنند
از زندگیش می پرسند
برای اینکه متوجه شود اعتقاداتش اشتباه است به او #کتاب می دهند بخواند
و خلاصه مجرم و بازجو باهم #گریه میکنند.
آخر تازه فهمیده که این ۸سال چه قدر فضای مجازی مغزش را شستشو داده تا دست به این #جنایت برند،
به مادرش می گوید،
با مادران #شهدا صحبت کن،
طلب #عفو نکن
فقط طلب #حلالیت کن
من مثل یک #حیوان برادرم را کشتم،
مجید رضا میگوید چند #حسرت به دلم مانده،
یک بار دیگر دست #مادرم را ببوسم به مادرم کادو بدهم:
بعداز ۸ سال دوباره پایم به حرم امام رضا علیه السلام برسد(این حرف را با گریه و زجه میزند و باز جو هم همراهش گریه و زجه میزند)
او بسیار پشیمان و شکسته شده بود.
در حقیقت می شود گفت
#دشمن دوتا جوان ما را شهید نکرد
بلکه دوتا جوان را شهید کرد
ویک جوان را #کشت،
دشمن یک جوان را که می توانست سرباز امام زمان عج باشد را تبدیل به یک #قاتل کرد.
مراقب خود، اطرافیان و #فرزندان مان در فضای مجازی باشیم.
✍دکتر اصغری نکاح
روانشناس و دانشیار
دانشگاه فردوسی مشهد
_______________________
❌ وقتی هشدار امام جامعه نادیده گرفته شود ‼️
فضای مجازی ول و رها، #قتلگاه نوجوان و جوانان است
#قتلگاه_جوانان
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
🔸چرا فوتبال زیباست؟!
چرا اعدام زیباست...
"آیت الله حائری شیرازی "
⚽️ این فوتبال، یک جامعه کوچک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید.
⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمهاش، به شدت #متناسب_با_جرم است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را میکند، یا با دستش توپ را میگیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمهاش پنالتی است. ما میبینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییهاش هماهنگ کار میکنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند.
⚽️ در فوتبال، #کارت_زرد دادنش هم زیبا است. #کارت_سرخ دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج میکنند، زیبا است. مردم #لذت میبرند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون.
⚽️ کارت زرد و قرمز، #خشونت_نیست. کسی که #زیباشناسی_دین را بداند، میفهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، #یک_شهر_آرام_بشود! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانهها سیخ برای امنیت آویزان کردهاند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم میشود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است.
⚽️ عالَم نمیفهمد، میگویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این #گانگسترها چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال میکنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او میگوییم اگر نمیتوانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو.
⚽️ اگر داور این کار را نمیکرد، هر کس که #قویتر بود، پهلوانتر بود، توپِ او میرفت در گل. چینیها ریز و کوچک هستند، کرهایها ریز و کوچک هستند، آفریقاییهایی هیکلدار و درشتاند. اینها وقتی با هم مسابقه میدهند، چینیها برنده میشوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینیها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها میدادند و پرتشان میکردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای اینها رد میشود، گل میکند، اما آنها #جرأت_ندارند دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید.
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
💠 بزرگترین خطر
آیه الله حائری شیرازی (ره):
🔹 در شطرنج، شاه سفید یا سیاه را نمیکشند؛ ماتش میکنند که نتواند حرکت کند. وقتی حرکت نکرد، باخته است. اجانب دنبال این نیستند که رهبرما را ترور کنند، دنبال این هستند که ماتش کنند؛ انفعال در او ایجاد کنند؛ درصدد این هستند که حرفش اثر نکند.فرمانش اثر نکند. یعنی راههای حرکت او را ببندند. جلوی تحرکش را ببندند. از هر راهی برود، کیش بشود، از هر نقطهای بخواهد حرکت کند، راهها را بر او ببندند. آنها دنبال این هستند که مطلبی از ایشان صادر بشود، اما واقع نشود!
🔹 مثلا بگوید «اقتصاد مقاومتی»، اما هیچ تغییری نکند. بگوید «همدلی و همزبانی»، اما همانطور که افراد بودند، باشند. اگر این طور شد، این بزرگترین ضرر است. بزرگترین خطر در جمهوری اسلامی این است که رهبر در یک موردی حرف بزند و یکچیز دیگر از آب دربیاید.
🔺 این «کیش» شدن است؛ اگر تکرار شد، «مات» شدن است و ما نباید بگذاریم، کار به اینجا بکشد.
📚 کتاب تمثیلات سیاسی اجتماعی ص۴۳
🔴 صداقت مدعیان آمادگی برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه، در میزان پیروی عملی آنها از امام خامنه ای، آشکار می شود.
#ولایت
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
35.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تحلیل وقایع ایران و جهان!
⚠️ دیدن این کلیپ، اکیدا توصیه میشود!
#جهاد_تبیین
#صدقه_جاريه
#انتشار_حداكثري
#انتظار_منتظر_از_منتظر
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
بصیرت؛ قهرمانسازی از اغتشاشگران؛ ادعای کمک حمید قرهحسنلو به مجروحان اغتشاشات ۱۲ آبان کرج تکذیب شد/ رئیسکل دادگستری استان البرز: اینکه حمید قرهحسنلو به طلبه مجروح در جریان اغتشاشات روز ۱۲ آبانماه در کرج کمک کرده، صحت ندارد و متهم نیز تاکنون در این رابطه ادعایی نداشته/ نکته قابلتوجه این است که محل شهادت شهید عجمیان که حمید قرهحسنلو در این محل حضور داشته، با محل ضرب و شتم طلبه مجروح شده فاصله قابلتوجهی دارد و متهم نمیتوانسته همزمان در ۲ محل حضور داشته باشد/ یک وکیل دادگستری در مصاحبه با یکی از روزنامهها ادعا کرد که حمید قرهحسنلو یکی از متهمان اغتشاشات شهر کرج در روز ۱۲ آبانماه و در جریان شهادت سید روحالله عجمیان، به یک روحانی مجروح نیز کمک کرده است.
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
🔹بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
🔹آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
15.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺این فیلم، قسمت قابل پخشی از جنایت توحشگران در کرج است؛
این روزها که عوامل آن جنایت پای میز محاکمه رسیدهاند عدهای در تلاشند با هشتگ اعدام نکنید برای جنایتکاران حاشیه امن ایجاد کنند.
این فیلم دلخراش را از ثانیه ۱۱۸ به بعد حتما ببینید تا اگر جایی هشتگِ اعدام نکنید دیدید متوجه شوید که دقیقا برای عادی سازیِ چه جنایتِ عریانی دارند هشتگ_سازی میکنند...
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
🔺 پوستر سمت چپ از محمد مهدی کرمی عامل جنایت_کرج در حال منتشر شدن است؛ هر کجا این پوستر را دیدید عکس سمت چپ را برای منتشر کننده بفرستید...
عکس سمت چپ نشان میدهد که کفشی را بلند کرده و به شدت بر صورت فردی که نیمه جان بر زمین افتاده میکوبد و سپس محکم لگدی به او میزند و بعد هم او را روی زمین میکشد.
این روزها یا میگویند: او به بابایش گفته "به مامان چیزی نگو"
یا میگویند: او ورزشکار بوده است...
بله بگذارید جمله را کامل کنیم: به مادرش نگویید که پسر ورزشکارت کفشی را بلند کرد و بر صورت پیکری نیمه جان کوبید و سپس با لگد به جان پیکر افتاد و بعد هم فرد نیمه جان را روی زمین کشید و کشید و کشید ...
به مادر اینها رو نگویید؛
هر مادری فرزندش را دوست دارد
پس اینکه فرزندش را اینگونه بشناسد قطعا برایش سخت خواهد بود...
آن روزی که سعودی اینترنشنال این جماعت را دعوت به آدم کشی میکردند فیلم منتشر میکردیم و میگفتیم: ماسک که هیچ، تمام صورت را هم بپوشانید پهپاد شما را شناسایی خواهد کرد.
بله، ما خیلی تلاش کردیم این بچهها دست به جنایت نزنند، اما سعودی اینترنشنال ها از آنها قاتل ساختند...
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
-761585920_-2076025537.pptx
54.5K
📑 فایل ارائه شده در جلسه چه بگوییم؟! چگونه بگوییم!؟
✨ با ارائه استاد هانی چیت چیان
🗂 فرمت فایل : pptx
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
#گعده_داری (۱)
🔅ضرورت و فوائد #گعده برای تحقق توانمندسازی امام محله؛
🔻 انسان برای اینکه کاری را انجام دهد باید چهار مرحله را طی کند:
1️⃣ اندیشه؛
گاه لازم است برای برای نائل شدن به یک علم یا تحقق یک عمل، اندیشه انسان نسبت به آن قانع شود. تا شخصی نسبت به امری مشکل نظری داشته باشد به انجام آن مبادرت نخواهد کرد.
2️⃣ انگیزه؛
گاه فرد در ساحت اندیشه مشکلی ندارد ولی هنوز مبادرت به عمل نمی کند. در اینجا فرد باید نسبت به انجام آن رغبت و گرایش کامل داشته باشد.
3️⃣ مهارت؛
گاه فرد به صرف منطقی دانستن یا انگیزه داشتن نسبت به امری نمی تواند عمل مربوطه را انجام دهد. گاه بی عملی ناشی از عدم مهارت کافی در آن عمل است.
4️⃣ رفع موانع؛
گاه شاهد هستیم علیرغم وجود سه مرحله ی قبلی، بازهم عملی اتفاق نمی افتد. در سه مرحله قبلی مقتضی ایجاد می شود و در مرحله آخر با رفع مانع، اقدام صورت می گیرد.
👈 یکی از مهمترین ابزارهایی که #امام_محله می تواند با به کارگیری و مدیریت آن، زمینه را برای جامعه پردازی و هدایت محیط و افراد تحت تکفل خود بکارگیرد، مساله برگزاری #گعده در زمینه های مختلف است. محتوایی که در نمایشگاه #مسجد_جامعه_پرداز تهیه و تدارک شده است، نمایشی تام از دستورالعمل ها و نحوه ی پیاده سازی ابزارهای مورد نیاز امام محله از جمله گعده داری، به زبانی ساده و روان است.
➕محتوای ارائه شده، برشی از جلد اول کتاب "آشنایی با گعده داری؛ ماهیت و راهکارهای اجرای آن" می باشد.
⬇️ دریافت فایل pdf کتاب
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
1522605827_1656433582.mp3
51.54M
✅ صوت کامل حجه الاسلام استاد راجی
👈شیوه تعامل با دانش آموزان معترض.
👈پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها
#ویژه_همکاران_آموزش_پرورشی
#ویژه_فعالان_فرهنگی
#ویژه_والدین_دغدغه_مند
#روشنگری
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
جلسه هم اندیشی مربیان نوجوان.m4a
42.39M
بِسْمْ أللّٰھِ الرَّحْمٰنِ الرَّحْیٖمْ🌿
🎧 صوت جلسه هم اندیشی مربیان نوجوان
⁉️ چه بگوییم؟! چگونه بگوییم؟!
🔹 گفت و گویی پیرامون انواع فعالیت در مدارس با توجه به شرایط
🎙 استاد هانی چیت چیان
#استاد_چیت_چیان #مربیان
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
🎧 تحلیل مهم آیتالله میرباقری درباره «عبرتهای اغتشاشات اخیر»
(در جمع مداحان اهلبیت عصمت و طهارت، ۱۴۰۱/۸/۳۰)
⚡️ جریان غربگرا در زیرِ پوست دولتهای مختلف، از بخشی از نسل جوان ما #هویتزدایی کردند. رسالت هیئات مذهبی در بازسازی هویتی و #هویتسازی برای نسل جوان بر محور درگیری تمدنی است.
⚡️ تربیتِ انسان منتظر و انقلابی، کار هیئات است. اگر کسی برای امام حسین گریه نکند در راه خدا هم نخواهد جنگید و هزینه نخواهد داد. هیئت اگر هویت مهدوی و هویت انقلابی به جوانان بدهد، مطالبۀ آن جوان، اینقدر تنزل پیدا نمیکند که درخواست سِلف مشترک یا فوتبال مشترک و... داشته باشد!
⚡️ جریان غربپذیر و غربگرا با نفوذ در جریانهای مختلف(اعم از چپ یا راست)، میخواهند نگذارند مردم ایران مأموریت تاریخی خود را عمل کنند؛ آنها میخواهند #عصر_ظهور را به #رؤیای_آمریکایی تبدیل کنند.
⚡️ مطالبات مردمی باید زبان هیئت پیدا کند. مردم نه ایمانِ بدون نان میخواهند و نه ولنگاری میخواهند. مطالبات مردم را با ادبیات «ایمانی و فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات «براندازانه یا غیرمنصفانه یا سخیف».
⚡️ شهادتهای اخیر شهادتهای کمنظیری بود که در آنها ازیکطرف، #فداکاری و از سوی دیگر، #رذالت، در سطح بالایی ظهور کرد. این شهادتها و ابتلائات اخیر، بستر خلوص و تفکیک صفوف و بستر جوشش ایمانی و انقلابی مردم است.
#حجاب
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
-1637409023_-1672534863.pdf
216.6K
📑 فایل ارائه شده در جلسه چه بگوییم؟! چگونه بگوییم!؟
✨ با ارائه استاد هانی چیت چیان
🗂 فرمت فایل : pdf
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
#دانستنی_لازم
#طلبه_پاسخگو
📚 سیر مطالعاتی بحث #مُحارب و #مُحاربه
👈 مفهومشناسی، مبناشناسی و جرمشناسی
💥 طبق پیشنهاد #محمدصادق_ابوالحسنی
🔰 با کلیک روی عناوین، دانلود کنید
✍️ بخش 1️⃣: چیستی، گسترهشناسی و مصداقشناسی محارب و محاربه
1. محارب کیست؟ و محاربه چیست؟ (بحثى درشناخت موضوع حد محارب) | - مجله فقه اهل بیت (ع)
2. ماهیت محاربه | مهدی اسماعیلی - فقه و مبانی حقوق اسلامی
3. مقایسه محاربه با مفاهیم مشابه | علیاکبر فرحزادی و سید کامران فتحاللهی - فصلنامه فقه مقارن
4. ماهیت محاربه و تحلیل ارکان مادی و روانی محاربه
5. بازخوانی ماهیت و مصادیق محاربه در جرایم علیه نظم عمومی | سیده قدسیه موسوی مشهدی و... - فصلنامه فقه و اصول
6. قبض و بسط مفهوم «محاربه» در کشاکش امنیت اقتصادی و اجتماعی | سیدمحمدحسین رسولی و... - فصلنامه حکومت اسلامی
7. درآمدی بر تفسیر آیه 33 سوره مائده (محاربه) | محمد حسن لواسانی | دوفصلنامه علمی دین و دنیای معاصر
✍️ بخش 2️⃣ نگاه تاریخی به حد محاربه
واکاوی تاریخی حقوق ایران و اسلام در قبال حد محاربه | ابراهیم اکبریان و سیدباقر سیدی بنابی و رحیم وکیلزاده - مجله تاریخ پزشکی
✍️ بخش 3⃣ نسبت سنجی مفهومی و جرمشناختی بین "محاربه" با پدیدههای "بغی"، "افساد فی الارض"، "نافرمانی و اخلال مدنی"
1. بررسی مفهومی «بغی»، «محاربه» و «نافرمانی مدنی» | سید جواد ورعی - فصلنامه سیاست متعالیه
2. بررسی رابطه جرم «محاربه» و «افساد فیالارض»؛ از مبانی فقهی تا رویه قضایی |مطالعات فقه اسلامی و مبانی حقوق - مجید شریف زاده؛ محمد جعفر حبیب زاده
3. تحلیل و بررسی رابطه جرائم افساد فیالارض و امنیت ملی ایران | نغمه فرهود؛ امیر وطنی - نگرشهای نو در جغرافیای انسانی
4. بررسی جرم بغی در فقه امامیه و حقوق ایران | اسمعیل رحیمینژاد و... - فصلنامه حقوق اسلامی
5. بررسی نسبت مفهومی اخلال در اخلاق حسنه و جرم محاربه و افساد فیالارض (با توجه به آیه شریفه 33 سوره مبارکه مائده) | مهدیه حاج علی اکبر - فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق
6. نگرشی نو در رابطه جرم سیاسی با مفاهیم محاربه، افساد فی الارض و بغی در فقه و حقوق موضوعه | محمدحسن حائری سید محمدتقی قبولی درافشان سیده قدسیه موسوی مشهدی - آموزه های حقوق کیفری
7. تحلیل تفکیک بین محاربه و افساد فی الارض در نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قانون مجازات اسلامی مصوّب 1392 | امیرحمزه سالارزایی و... - جستارهای فقهی و اصولی
8. نحوة برخورد با بُغات در فقه با تکیه بر قرآن کریم | صالح حسن زاده - فصلنامه سراج منیر
9. بررسی و نقد فقهی تاسیس حد شرعی «افساد فی الارض» در قانون مجازات اسلامی 1392 | علی اکبر محمدزاده و... - فصلنامه مبانی فقهی حقوق اسلامی
10. سلامت اجتماعی، افساد فی الارض و محاربه از منظر فقه وحقوق اسلامی | علی یزدانی و... - فصلنامه پژوهشهای اخلاقی
11. چالش های حقوقی – قضاییِ جرم افساد فی الأرض در قانون مجازات اسلامی 1392 | محمدرضا رهبرپور و حسین نور محمدی - فصلنامه پژوهش حقوق کیفری
12. بررسی محاربه و افساد فی الارض با محوریت آرای امام خمینی(س) | محمد ابراهیمی ورکیانی و مریم شاپوری - پژوهشنامه متین
✍ بخش 4⃣ مبانی و معیارهای محاربه
1. بررسی مبانی فقهی محاربه و حد آن (عنوان عربی: دراسهة الأسس الفقهیة للمحاربهة وعقوباتها) | رضایی جمال - فصلنامه مطالعات قرآنی
2. معیارهای تعمیم مجازات محاربه در افعال جنایی نیروهای مسلح | جعفر صادق و... - فصلنامه فقه مقارن
2. بازنگاهی به کیفیت مجازات محاربه با ترجیح قول ترتیب از منظر فقه و حقوق جزای اسلام | احمد عابدینی و... - فصلنامه فقه و حقوق نوین
3. رکن نهایی در جرم محاربه و عنصر روانی ناظر بر آن | حسن قاسمی و... - فصلنامه فقه و مبانی حقوق اسلامی
4. ارزیابی جرمشناختیِ ترس از جرم در مقایسه با ناامنی در محاربه | محمدرضا رهبرپور و... - فصلنامه دیدگاههای حقوق قضایی
✍ بخش 5⃣ آیا استفاده از سلاح در تحقق محاربه، شرط شده است یا خیر؟
1. تحلیل روائی قید «سلاح» در تحقّق جرم محاربه (نقد ماده 279 ق.م.ا) | بهمن سبز علی گل و... - فصلنامه مطالعات فقه و حقوق اسلامی
2. تحلیل جرم قیام مسلحانه | حسن پوربافرانی - فصلنامه مطالعات فقه و حقوق اسلامی
3. بررسی تحلیلی و انتقادی شرط استفاده از سلاح در جرم محاربه از منظر فقه مقارن |احمدرضا توکلی و... - فصلنامه فقه مقارن
4. تاملی در اشتراط قید سلاح و محاربه اینترنتی | علی اکبر ایزدی فرد و...
5. رویکرد حقوق کیفری ایران به ماهیت و به کارگیری سلاح در محاربه | سید ابراهیم قدسی و... - آموزه های حقوق کیفری
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
#سیر_مطالعات_تاریخی #سیر_مطالعاتی
#فقه_حقوق
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
سلام و عرض ادب
دوستان عزیز ایشون یکی از طلبه های فعال وجهاد گر اهل ازنا بودند.
که در مسیر مشهد الرضا در اثر سانحه تصادف متاسفانه به همراه دوتا از فرزندانشان از دنیا رفتن.
امشب شب لیله الدفن ایشون
اگر مقدور هست براتون بخونید ثواب داره
یک شهر برای ایشون داغدار شدن
اسمشون مجید خدابخشی فرزند خسرو
پسرانشون هم حسن و حسین بود
امشب تولد یک سالگی حسینش بود😭😭😭
همسر و فرزند دیگرش هم در بیمارستان بستری هستند که جهت شفای آنها حمد شفا قرائت فرمایید.
🔴 آغاز طرح پیگیری تخلفات کشف حجاب در خیابان ها، معابر و فضاهای عمومی سطح شهر
♨️ بررسی ها نشان می دهد که طرح رسیدگی به تخلفات کشف حجاب آغاز شده است، متخلفین از طریق دوربین های سطح شهر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند.
📛 بنظر میرسد که اقدامات جدی در پیش است
احتمال اینکه متخلفین از بعضی خدمات عمومی محروم شوند هم مطرح است.
نکته قابل تامل اینکه به نظر می رسد این لحن محترمانه در پیامک نشان دهنده اقتدار و تسلط نظام در پایش فضای عمومی است.
⚠️ منتظر گام های بعدی و قاطع از طرف مسئولین هستیم.
#حجاب #کشفحجاب
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
┄┅═✧﷽✧═┅
📢نماز حاجت روز پنجشنبه
به توصیه آیتالله بهجت قدسسره
📝آیتالله بهجت قدسسره اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه میکردند و میفرمودند: «آیتالله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را میخواند، هدیهای برای او میرسید».
📃شیوه خواندن نماز از کتاب جمالالاسبوع سیدبنطاووس
چهار رکعت (دو نماز دورکعتی)
1⃣ در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید
2⃣ در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید
3⃣ در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید
4⃣ در رکعت چهارم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید
5⃣ بعد از سلام نماز دوم ۵۱بار سورۀ توحید
6⃣و ۵۱بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند
7⃣ و سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله یاالله» بگوید و هرچه میخواهد از خدا درخواست کند.
✅ پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:
📜اگر از خدا چیزی بخواهد همانا هیچچیز مانع میان او و خداوند نیست؛
خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب میکند.
📚برگرفته از کتاب بهجت الدعا، ص٣٨٠ـ٣٨١
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجازات فتنه گر در اسلام ‼️
❌با این وصف میشه مماشات کرد⁉️
#منبر_قرآنی
#مجازات_فتنه_گر
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسیار_قابل_تامل
#مصباح_عمار_انقلاب
🔻نهراسیم ...
وقتی "دفاع" میکنی، میگویند "توجیهگرِ نظام".
وقتی "نقد" میکنی، میگویند "همیشه منتقد".
وقتی "صریح" مینویسی، میگویند "بیاخلاق".
وقتی "عینی" مینویسی، میگویند "ژورنالیست".
وقتی "غیرت" میورزی، میگویند "بیمنطق".
و ... .
از دریچۀ ذهنِ فروبستۀ خویش مینگرند
و میخواهند تو را نیز در مرداب سکوت، غرق کنند.
امّا "تکلیف"، گرهخورده به این "گفتنها" نیست
و از آنها رنگ و اثر نمیپذیرد.
نباید "دکاندار" بود و "تسلیم تقاضا" شد،
نباید "سلبریتی" بود و "بردۀ مخاطب" شد،
نباید "سیاستزده" بود و "محتاج رأی" شد.
فقط یک انسانِ بیهویّت و نامؤمن است که جهتِ حرکتش را غیر از "وجدانِ ایمانی"اش تعیین میکند.
در جبهۀ فکری و فرهنگیِ انقلاب، باید خویش را ندید
و طعمِ طعنهها را چشید
و دشنۀ دشنامها را به جان خرید.
"گفتنِ حقّ"، تیر و تازیانه دارد نه نان و نام؛
حقیقتخواهی، بر دیوار "وجاهت" و "معیشت" تکیه نکرده است.
و "سنگر انقلاب"، برای آنان که در "طلب شهادت" هستند.
برچسبهای "علم" و "عقلانیّت" و "اخلاق" نیز، ارزانی آنان که تشنۀ سرکشیدن جامِ اعتبار هستند؛
"مؤمنِ انقلابی"، حریص و اسیرِ این القاب و عناوین نیست.
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥بسیار زیبا..
♥️ شب جمعه...
🔹مفهوم توبه حقیقی..
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
امام #خمینی ره:
آنهایی که اسلام را خلاصه میکنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و یک روزهای بگیرند؛ و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند.
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگه با یه تار مو دنیا خراب میشه که گیر میدین؟ بزارین مردم آزاد باشن!
⬅️ یکی از تجارت های پرسود در دنیا میدونید چیه؟ اینه انتهای خط!
#لبیک_یا_خامنه_ای
#زن_عفت_افتخار #مرد_غیرت_اقتدار
#جنگ_شناختی #روشنگری
🇮🇷🌷🏴🌹🏴🌷🇮🇷
🆔@isfahanmasajed