eitaa logo
منهاج | مباحث استاد رضایی
275 دنبال‌کننده
336 عکس
194 ویدیو
6 فایل
❚ مطالب این کانال قطره‌ای از مطالبی‌ست که حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین، مدرس حوزه و دانشگاه، استاد رضایی، در کارگاه‌هایشان برای مشتاقان ارائه میکنند. 📌پیام‌های سنجاق شده حتما مطالعه شود‼️ _درخدمتم..؟!👤 °شاگرد استاد رضایی بزرگوار و ادمین کانال° @monghate_110
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹خب گزینه دوم، به دیگران مراجعه میکنیم برای برنامه ریزی : مثل کنکور بگو این آقا! تو برای من برنامه بریز! او می گوید "تو اگر طبیب بودی، سر خود دوا می نمودی" دیگری برای خودش نمی تواند برنامه بریزد او مثل تو است که از آینده خبر ندارد؛ چطور می تواند برای خودش برنامه ریزی کند که حالا بخواهد برای تو برنامه ریزی کند⁉️ پس این هم نشد! مجبوریم راه سوم برویم..
🔹 غیر از این دو گزینه برنامه بریزد : اسمش را گذاشتیم "سازنده" ؛🔧 سازنده می‌تواند برنامه ریزی کند.. موبایل، لپ تاپ، تبلت، همه اینها، آیا من نسبت به آن آگاهی ام بیشتر است یا کسی که اینها را ساخته⁉️سازنده آن..! کسی که این ها را ساخته و بر ورژن این آگاه است که کجا میخواهد آپدیت بشود یا نشود، کجا سخت افزار است و چطور باید بشود، حتی اگر تعمیرکار ماهر باشی سازنده به ترفندهای این آگاه تر است یا تو؟ مگه تو سازنده آن هستی⁉️ قطعاً سازنده آگاه تر است وقتی می خواهیم برای خودمان برنامه ریزی کنیم، قطعاً باید به سازنده خودمان مراجعه کنیم حالا هر کی که هست... 📖 ☁️ 🎙 ⊰ استاد رضایی ⊱ ‹👣🏮› ╰┈➤ @menhaj_40
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سؤال : حکم رقص در تنهایی برای یک خانم چیست؟ 📌جواب : در موسیقی تنهایی و یا عدم تنهایی در حکم دخیل نیست و اگر یک موسیقی دارای فاکتورهای موسیقی حرام باشد چه تنها و چه در جمع نمی توان آن را گوش داد؛ اما درباره رقص باید گفت که رقص، فی نفسه و به خودیِ خود اشکالی ندارد مگر اینکه مستلزم حرامی گردد و یا با موارد حرامی همراه باشد. نظیر رقص همراه با موسیقی حرام و یا رقص در حضور نامحرم که موجب تحریک شود. ⁉️🔎 🎙 ⊰ استاد رضایی ⊱ ‹👣🏮› ╰┈➤ @menhaj_40
『 در هر چه بنگرم، تو پدیدار بوده ای.. ای نانموده رخ تو، چه بسیار بوده ای! 』
•°🕌مضجع شریفین العبد حضرت آیت الله العظمی بهجت اعلی الله مقامه الشریف و مطیع الامر مولا حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمه‌الله علیه
▪️درمورد حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) باید گفت که ایشان یکی از متفکرین و متنفذین و سیاستمدار هایی بودند که علم و فقاهت را به سیاست علوی و نبوی گره زدند؛ والحق و لانصاف می‌شود گفت که ایشان را باید هم رتبه‌ی متفکرانی مانند آیت الله شهید مطهری دانست.. اساتید ایشان حضرت امام (ره) و حضرت آيت الله علامه طباطبایی خیلی به ایشان نظر ویژه ای داشتند؛
▪️حضرت علامه طباطبایی در وصف آیت الله مصباح میفرمایند که آقای مصباح مانند یک انجیر است..! چطور؟ انجیر هسته ندارد چیز دور انداختنی هم ندارد؛ یعنی شما انجیر را به طور کامل استفاده می‌کنید وقتی از درخت می چینید.. اما اگر یک میوه دیگر باشد باید هسته یا پوستش را جدا کنید؛ اما انجیر را کامل می‌شود استفاده کرد و از آن لذت برد.. تعبیر استادشان علامه طباطبایی این است که ایشان انسان قابل استفاده ای است! هم از نظر علمی، فقاهتی، کلامی، معنوی، ایشان در رتبه بالایی بودند! اصلا باید اینطور گفت که جزو اولین افرادی که حضرت آیت الله بهجت را در قم کشف کردند حضرت علامه مصباح یزدی بودند چون وقتی آقای بهجت از عراق به ایران و قم تشریف آوردند کسی ایشان را نمی شناخت؛
▪️ایشان شاگرد آقای قاضی بودند و به هرحال مرتبه علمی داشتند؛ آقای مصباح و چند تن از رفقا ایشان آقای بهجت را سر درس آیت الله العظمی بروجردی کشف می‌کنند و برای درس، برای اولین بار به منزل آقای بهجت می‌روند؛ آقای مصباح تعریف می‌کردند که آیت الله بهجت مدت ها در منزل پرده ای کشیده بودند که خانواده شان پشت آن بودند و ما این‌طرف! و ما در این زمان از آیت الله بهجت درس می گرفتیم و در واقع باید بگوییم آقای بهجت را آیت الله مصباح کشف کردند و جزو اولین شاگردان آیت الله بهجت، حضرت علامه مصباح یزدی بودند..
▪️و واقعا هم ایشان جزو متفکرین و متنفذین بودند! شما نگاه کنید.. خلأ فکری و ایدئولوژیکی بعد از شهادت شهید مطهری را علامه مصباح یزدی به خصوص در دوره هایی که انسان هایی به اصطلاح روشن فکر اما در واقع غرب زده، می‌خواستند افکار نئولیبرالیسم را در ایران حاکم کنند، آیت مصباح یزدی بودند که با فکر شیوا و گویا و تفکر زیبا اسلام ناب را احیا و معرفی کردند..
▪️و نکته دوم بعد بین المللی آیت الله مصباح بود؛ خیلی از متفکرین و فلاسفه در دنیا و حتی متفکرین غربی وقتی به قم می آمدند و می خواستند با تفکر شیعی و اسلامی آشنا بشوند، خدمت ایشان می‌رفتند و به شدت بعد از مباحثه و صحبت و گفت‌وگو با آیت الله مصباح، در مورد تفکر شیعه روشن می‌شدند و نگاه متفاوتی را پیدا می‌کردند؛