🚫ورود سگ هار به محله و چارهجویی اهالی محل
🏴به مناسبت شهادت #سید_حسن_نصرالله متنی رو در یکی از گروهها نوشتم که شاید انتشارش خالی از فایده نباشه.
🔏قلمش استاندارد نیست.
شاید قلم هم از وضعیت کنونی، خونش به جوش اومده و قالب رسمی رو کنار گذاشته!
▪️اسرائیل به شکل و شمایل سگ هار، در نهایت توحّش حمله میکنه و سر تفنگ رو مقابل همه مردم از زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع تا فرماندهان قرار میده.
اما چرا؟ آیا نمیدونه این رویکرد موجب برانگیختن موج جهانی بر علیه خودشه؟ آیا چون احساس میکنه موجودیتش به خطر افتاده؟ موجودیتش رو که در خطر میبینه؛ اما خیر!
▪️این شیوهی جنگی هستش که انتخاب کرده تا بقیه رو به این نتیجه برسونه که من از دستم هرکاری برمیاد و خط قرمزی برای من وجود نداره پس عقب بنشین و به من نزدیک نشو!
اگر نزدیکم بشی هر اتفاقی ممکنه بیفته.
▪️این حالت عقبنشینی چیزیه که اون میخواد و با کاراکتر "سگ هار" این معنا رو در ذهن ما و بعضی مسئولین کاشته؛ ولی حقیقت این هستش که سگ با ضعیفتر از خودش درندهخو و وحشیانه برخورد میکنه و زمانی که یک پلنگ در مقابلش قرار بگیره زوزهی نالانی میکشه و فرار میکنه.
▪️این ماییم که تصمیم میگیریم گوسفند پرپشمی باشیم که از دور دریدهشدن گوسفندان دیگر را ببینیم و صرفاً محکوم کنیم یا چون پلنگ ایرانی این سگان هار رو از منطقه برانیم.
در مقابل دشمن هار تنها باید بصورت تهاجمی و استوار رفتار کرد نه ذلیلانه و بدبختانه.
▪️به نظرم در لایهای، این رویکرد اثر کرده و ما از شنیدن واژه سگ هار احتیاط عمل در ذهنمون تبادر میشه. درحالی که مقصود حضرت آقا از سگ هار کوبیدن محکمتر پتک بر سر این بیهمهچیزه.
به نظر، جامعه حزباللهی مردد در شناخت وضعیته و هر لحظه داره به سطحیاندیشی نزدیکتر میشه یا به افراط یا به تفریط.
▪️جامعه غیر حزب اللهی هم داره کمکم در باتلاق ترس فرو میره و تصورش از مسئولین چیزی جز "بلوفزنها" نیست.
❓پس چه باید کرد؟
1️⃣باید اولا برای جامعه حزب اللهی منطق رهبری و فاصله تصمیمگیران رو تبیین کرد. الان فهم شفاف و یکپارچهای از خواست رهبری حتی در بین نخبگان وجود نداره؛ لذا جامعه حزب اللهی یکدست عمل نمیکنه و شده مثل یک دستگاه برقی که اتصالی داره و قطع و وصل میشه...
2️⃣دوما باید خروشید و پر سر و صدا هم بیرون آمد تا این فضای یخبسته کم کم گرم بشه و یک اراده جمعی شکل بگیره که حتی مسئولین از اون گریزی نداشته باشن.
باور به سنت الهی و قیام لله چاره کار است.
@menhaj_hoseinzade
▪️«در انجام وظیفه نه تعلّل میکنیم و نه شتابزده میشویم.»۱۴۰۳/۷/۱۳
❓به نظر شما جملهی امروز حضرت آقا جواب اعتراضات چه گروه و جریانی در کشور بود؟
جواب ماها نبود؟ کسانی که پا از #مطالبهگری فراتر گذاشته و جمهوری اسلامی را به #تعلّل متهم کردیم؟
@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از رادیو فکرت
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 نحوهٔ مواجهه با رژیم صهیونیستی از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹«ما دشمنمان را میشناسیم. اگر ترسیدیم، مثل سگ هار تعقیب میکند...»
#کلیپ | #اسرائیل | #قاسم_سلیمانی
📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@radiofekrat
@fekrat_net
◾️هنگام بازیهای پسرانه، آنگاه که باهم مچ میانداختیم و زورآزمایی میکردیم من در خیالاتم آیندهمان را مجسّم میکردم. اینکه من که خواهم شد و تو کجا خواهی بود؟
همیشه باور داشتم در هر عرصهای قدم بگذاری موفق خواهی بود. استعداد و پشتکارت برایم محرز بود.
▪️وقتی خبردار شدم طلبه شدی و به سلوک روحانیت قدم نهادی، بیدرنگ با خود گفتم استادی نامآشنا خواهی شد. استاد "علی حسینزاده" که به استعداد سرشار، دقتی مثالزدنی، بیانی خوش و صبری کمنظیر معروف خواهد شد.
◾️در خیالات پراکندهام اما؛ هیچگاه فکر نمیکردم قسمت اینگونه رقم بخورد که بجای دیدن این صحنههای شیرین، روزی زیر تابوت تو را بگیرم و با ذکر "لااله الا الله" تو را تا خانهی ابدیات همراهی کنم.
🌹لطفا برای هدیه به روح پاک عزیز آسمانی یکی از این لینک ها را انتخاب کنید.👇
▪️ذکر شریف صلوات و سورههای قرآن
https://fatehe-online.ir/2762235
▪️قرائت تکآیههای قرآنی
http://khatmnoor.ir/khatm/2605
▪️مشارکت در ختم قرآن
https://eitaa.com/joinchat/1167262697C7ebd7c306c
@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از منهاج|| محمدمهدی حسینزاده
27.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 دغدغههای پژوهشی
🎙صحبتهای بنده در دیدار جمعی از پژوهشگران با معاون پژوهش حوزه علمیه استاد مقیمیحاجی
❓ دغدغههای پژوهشی شما چیست؟
#پژوهش
@menhaj_hoseinzade
منهاج|| محمدمهدی حسینزاده
⭕️🎥 دغدغههای پژوهشی 🎙صحبتهای بنده در دیدار جمعی از پژوهشگران با معاون پژوهش حوزه علمیه استاد مق
🌀 بازنشر به مناسبت هفتهی پژوهش🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💝هوای دلانگیز خانه!
🌹از این تعبیر لطیف و زیبای رهبر انقلاب که فرمود: "زن مثل هوای خانه است" نباید به سادگی گذشت!
🌹پیشتر ایشان نسبت به فرهنگ چنین تعبیری داشتند و فرمودند فرهنگ مثل هوای جامعه است.
🌹در کنار هم قراردادن این دو گزاره یک نکات ظریفی را نمایان میکند و آن اینکه:
در بستر جامعه، فرهنگ بسان هوایی است که تنفس بدون آن امکانناپذیر است و در بستر خانه نیز، زن هوایی است که فضای خانه را انباشته و امکان حیات به اعضای خانه میدهد.
🌹استکبار برای آنکه جان ما را بگیرد دهههاست بر آلودهکردن هوای جامعه و خانه متمرکز شده است و هم بر مسألهي فرهنگ و هم بر مسألهي زن تمرکز ویژهای داشته است.
🌹دشمن به خوبی میداند چنانچه از جامعه فرهنگ و از خانه زن را تصاحب کند، همه مردم را زیر سلطهی خویش در خواهد آورد.
🌹در نگاه رهبرانقلاب ریحانهبودن زن به معنای ضعیفبودن او نیست؛ بلکه همانگونه که هوا لطیف است و تنفس بدون آن امکان ندارد، زن نیز لطیف است و خانه بدون حضور زن امکان تنفّس نمیدهد.
❤️خلاصه هوایِ هوای خانهتان را داشته باشید☺️
🖋با کمی تأخیر به مناسبت روز زن
@menhaj_hoseinzade
📝 قسمتی از یادداشت...
مواجههی ما در مسألهی حجاب باید...🧐
🌀متن کامل منتشر خواهد شد.👇
@menhaj_hoseinzade
🌀 راهبرد صحیح جهاد تبیین: افشای اغراض سیاسی پنهان در حمایتهای فریبندهی غرب از مسألهی آزادی زن
❓پیش از پاسخ صریح به مسأله، باید قضاوت نمود که آیا معرفت، قدرتآفرین است یا قدرت برای گسترش خود معرفت همسو تولید میکند؟ در مواجههی با معرفتهای مورد حمایت نظام استکبار باید چه رویکردی را اتخاذ نمود؟ و به صورت موردی در مسالهی حجاب راهبرد فرهنگی چه باید باشد؟
🔺 برای پاسخ به این سؤالات، باید روش تحلیل درستی را برگزید و از منظر آن موضوع را تحلیل کرد. فوکو در پاسخ به این سؤال متأثر از نیچه در روش تحلیل "تبارشناسی" قدرت را مقولهی اصلی در تحلیل پدیدههای اجتماعی قرار میدهد. در این روش تحلیل، معرفت برساختهی روابط قدرت ارزیابی شده و اصالتی برای آن در نظر گرفته نمیشود. او معتقد است ارادهی معطوف به قدرت برای تسهیل استیلای خود معرفتی را خلق میکند تا منفعتش تأمین شود. پس باید در پس پردهی هر معرفتی روابط قدرت را ارزیابی نمود.
🔻دیدگاه اسلامی چنین باوری را غلط میپندارد و معتقد است با وجود آنکه قدرت میتواند از زمینههای تولید نظریات علمی باشد، اما معرفت اصیل بوده و منشأ تولید قدرت است. روایت معروف امام علی (ع) که فرمود: "العلم سلطان" نیز نشانگر قدرتآفرینی معرفت است. در این راستا استاد پارسانیا در "روششناسی بنيادين" پیش از مطرحکردن زمینههای اجتماعی، به نفسالامر معرفت اشاره کرده و برساختهبودن معرفت را به کلی رد میکند. بدین ترتیب رویکردی در نقطه مقابل فوکو ارائه میدهد.
🔺اگر بخواهیم به انصاف به قضاوت بنشینیم؛ در این دوگانهی روشی، اگرچه رابطهی ذاتی معرفت و قدرت را استاد پارسانیا به درستی تقریر کرده است و این معرفت است که با واقعنمایی میتواند در عرصهی اجتماعی قدرت بیافریند و حتی با این نگاه، استفادهی ابزاری از معرفت نیز به سبب اصیل و قدرتآفرینبودن آن، مورد سوء استفاده قرار میگیرد؛ اما با این وجود باید گفت روش تحلیل فوکو میتواند رویکرد نظام استکباری به مقولهی معرفت را دقیقتر توصیف کند. به نظر میرسد باید در مواجههی با اندیشههای مورد حمایت رسانههای نظام استکبار چنین نگاهی به معرفتهای تولیدشده داشت؛ چراکه غلبه و انقیاد جوامع در رأس اهداف غرب است و معرفت نیز ابزاری برای نیل به آن هدف درنظر گرفته میشود.
🔻اگر بخواهیم به صورت موردی این رویکرد را تطبیق دهیم باید بگوییم: مکاتب فمنیستی و تولید اندیشه در مقولهی حقوق زن که در رسانههای غربی ضریب میخورند و با صورتبندی علمی به جوامع غیرمدرن عرضه میشوند، همه معرفتهاییاند که در جهت گسترش و استیلای قدرت غرب، تولید و تقویت میشوند. بر این اساس بیش از آنکه صحت گزارهها ارزیابی شوند باید رابطهی گزارههای علمی با اغراض سیاسی غرب کشف گردند.
🔺رهبرانقلاب با چنین رویکردی حمایت غرب از مسألهی آزادی زنان را تحلیل میکند و معتقد است بیصداقتی غرب در این است که در پشت پردهی کلمات زیبا و اندیشههای فریبنده آن غرض سیاسی خود را به صورت پنهان پیش میبرد.
🔻بر اساس این رویکرد مواجههی ما در مسألهی حجاب باید افشای اغراض پلید غرب در مسألهی حمایت از زنان باشد. جهاد تبیین در این موضوع پردهبرداری از حقیقت ماجرا است. حقیقت ماجرا از طرف نظام سلطه چیزی جز استیلای بر جوامع دیگر در پوشش معرفتهای فریبنده نیست. معرفتهایی که گزارههایش با عملکرد تاریخی غرب در تناقض است و افشای این تناقضات وظیفهی نخبگان انقلابی است.
با این مقدمات شما را به خواندن فرازی از آخرین جلسهی رهبرانقلاب با اقشار مختلف بانوان جلب میکنم:
🔺"انگیزهی دخالت سرمایهداران عالم و استعمارگران در مسئلهی زن، یک نگاه نظری و فلسفی نیست. اینجور نیست که آنها یک نظریّهی فلسفیای در مورد زن دارند و میخواهند آن را ترویج کنند؛ نه، این نیست. یک احساس انسانی هم نیست؛ اینجور نیست که اینها احساس میکنند که زن در مواردی در دنیا ضعیف واقع شده، میخواهند حمایت کنند، احساسات انسانیشان به جوش میآید؛ نه، این هم نیست. انجام یک وظیفهی اجتماعی و مردمی هم نیست؛ اینها انگیزهی دخالت سیاستمداران و سرمایهداران نیست. انگیزه چیست؟ انگیزه، دستاندازی سیاسی و استعماری است. وارد میشوند برای اینکه مقدّمهای باشد و پوششی باشد در جهت دستاندازی بیشتر، دخالت بیشتر، گسترش بیشتر منطقهی نفوذ خودشان. این انگیزهی در واقع جنایتکارانه را، انگیزهی فسادانگیز را در زیر یک ظاهر فلسفی، در زیر یک ظاهر نظری، در زیر یک ظاهر انساندوستانه پنهان میکنند. این، بیصداقتیِ غربیها است؛ بیصداقتیِ سرمایهداران غربی است که امروز بر دنیا مسلّطند. این بیصداقتی، در قضایای مختلف دیده شده؛ همین بیصداقتی را، این دروغگویی را، این ریاکاری را ما در مسائل گوناگونی، در عملکرد فعّالان سیاسی و اقتصادی غربی دیدهایم."(۱۴۰۳/۹/۲۷)
محمدمهدی حسین زاده
@menhaj_hoseinzade
هدایت شده از رحا مدیا
⚠️ اغراض پنهان و حمایت فریبنده غرب از آزادی زن ⚠️
♨️ مواجههی ما در مسألهی حجاب باید افشای اغراض پلید غرب در مسألهی حمایت از زنان باشد. جهاد تبیین در این موضوع پردهبرداری از حقیقت ماجرا است. حقیقت ماجرا از طرف نظام سلطه چیزی جز استیلای بر جوامع دیگر در پوشش معرفتهای فریبنده نیست. معرفتهایی که گزارههایش با عملکرد تاریخی غرب در تناقض است و افشای این تناقضات وظیفهی نخبگان انقلابی است.
✍ محمدمهدی حسینزاده
🖇 دریافت متن کامل از سایت رحامدیا
#حجاب
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
🎭 نمایی از گفتگوی اخیر اکبرنژاد، آکتور حوزوی با مژگان ایلانلو، مستندساز بدون حجاب در ایران...
🖋پیشتر درباره او نوشته بودم. فرصت داشتید مطالعه کنید. البته از زمان نوشتن یادداشت بازهم تغییر نقش داده است!
https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/1001
@menhaj_hoseinzade