eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «هم‌خون» 💎 روایت ابومهدی از محاصره توسط داعش 💥 من و حاج‌قاسم در آستانهٔ اسارت بودیم 🌹 فرمانده شهید ابومهدی المهندس در گفت‌وگویی منتشرنشده، از نقش رهبر معظم انقلاب در حمایت از مردم عراق و جان‌فشانی‌های شهید سلیمانی در ساعات اولیهٔ اشغال عراق توسط داعش، تمجید می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود
11.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ فتنهٔ ٨٨ ؛ توصیهٔ یهود 🎬 سخنرانی استاد حسن عباسی 💥 در گزارش ، چطور روی جناح اصلاح‌طلب برای حساب باز شده بود! 👈 «..استفاده از جریان اصلاح‌طلب در داخل ایران بهترین راه است. شاخهٔ دانشجویی اصلاح‌طلب‌ها و روشنفکران اصلاح‌طلب که زیربنای نظری جمهوری اسلامی را سست کرده‌اند، بهترین موقعیت را برای جمهوری اسلامی و انقلاب مخملی دارند..» ✅ اندیشکده مطالعات یهود
🔴 تا دوماه دیگر کیفرخواست پرونده عاملان ترور سردار سلیمانی به دادگستری تهران ارسال خواهد شد. 🔸در آستانه دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه اعلام کرد: تا دو ماه دیگر کیفرخواست پرونده عاملان ترور شهید برای تشکیل دادگاه به دادگستری تهران ارسال خواهد شد. کاظم غریب آبادی افزود: مراحل تکمیل پرونده به گونه ای پیش می رود که دادگاه عاملان ترور شهید سلیمانی تا قبل از پایان سال تشکیل شود.
◀️ بمباران فرودگاه صنعا با دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس 🔻 وبگاه المشهد الیمنی در یادداشتی تجاوزهای اخیر به فرودگاه صنعا را با نقش‌آفرینی مستقیم واشنگتن و لندن دانست و نوشت: 🔸 اخیرا ائتلاف متجاوز سعودی با زیر پا گذاشتن همه منشورهای بین‌المللی، فرودگاه صنعا، به عنوان تنها گذرگاه و روزنه ورود کمک‌های بشردوستانه و خدماتی انسانی به یمن را بمباران کرده‌است. 🔸حمل ائتلاف تجاوز سعودی به فرودگاه بین‌المللی صنعا، بیانگر بحران داخلی در رژیم آل‌سعود و شکست نقشه‌ها و اهداف سیاسی و نظامی این رژیم در یمن است. 🔸 عربستان با وجود گذشت 7 سال از تجاوز به یمن، نتوانسته است به هیچ پیروزی سیاسی و نظامی دست یابد و بر عکس متحمل خسارت‌های مالی هنگفتی شده‌است. 🔸 بمباران فرودگاه صنعا زیر نظر آمریکا و انگلیس صورت گرفته است زیرا هواپیماهایی که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساخت این دو کشور هستند و استفاده از تکنولوژی این هواپیماها مستلزم نظارت و مدیریت سازندگان آنهاست. 🔸 غیر ممکن است که نیروهای صنعا این حملات وحشیانه را نادیده بگیرند مخصوصا که در حال پیشروی در جبهه‌های مأرب هستند؛ آنها پیش بینی کرده‌اند که پاسخ نیروهای صنعا به این جنایت، به صورت ایجاد بازدارندگی کاملا متفاوتی با قبل خواهد بود.
سی‌ان‌ان فاش کرد؛ 🔴 دیدار وزرای خارجه عربستان و رژیم‌صهیونیستی 🔸 شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" از دیدار وزرای خارجه رژیم‌صهیونیستی و عربستان سعودی پرده برداشت. 🔸 بر اساس این گزارش فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه سعودی و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی هفته گذشته در دیداری که آنتونی بلیکین وزیر خارجه آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس محیا کرده بود با یکدیگر دیدار کردند. 🔸 به گفته سی‌ان‌ان، این دیدار در حالی برگزار شد که معمولا کشورهایی که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند در چنین جلسات مشترک و دیدارهایی حضو پیدا نمی‌کنند. 👈 پیش‌تر عربستان نسبت به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو چراغ سبز نشان داده بود و تحلیلگران، سازش کشورهای عربی با رژیم‌صهیونیستی را با نظر مستقیم و توصیه ریاض توصیف کرده‌بودند.
بر اثر حمله موشکی انصارالله به پایگاه خمومه در مدیریت مرخه السفلی واقع در استان شبوه، دستکم ۷ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند.
⭕️ جروزالم پست: کرانه باختری نیاز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل دارد 🔹روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در یک مقاله بی سابقه نوشت؛ "اکنون مشخص شده است که آنچه فلسطینی ها همیشه گفته اند درست بوده است: شهرک سازی و شهرک نشینان بخشی از استراتژی بلندمدت اشغالگری اسرائیل است. شهرک‌ها در مکان‌های استراتژیک ساخته می‌شوند تا ارتباط یک کشور فلسطینی را قطع کنند و کار ارتش اسرائیل را آسان‌تر کنند. اکثر کشورها به مردم خود هشدار می دهند که از مناطق پرمخاطره ای که می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد دوری کنند، اما اسرائیل شهروندان خود را تشویق می کند در مناطق ناآرام زندگی کنند. شهرک نشینان یهودی اسرائیلی که به طور غیرقانونی در سرزمین های فلسطینی زندگی می کنند تا دندان مسلح هستند و همانطور که سازمان های حقوق بشر مستند کرده اند، توسط ارتش اسرائیل حمایت می شوند. خشونت توسط شهرک نشینان یهودی متوقف نخواهد شد و با فقدان تمایل اشغالگران اسرائیلی برای صلح، تنها راه حل باقی مانده یک نیروی مسلح بی طرف(نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، یونیفل) است که تضمین می کند شهرک نشینان یهودی خشونت خود را متوقف کنند."
🔴 تلاش آمریکا برای عادی سازی روابط پرجمعیت ترین کشور اسلامی با اسرائیل 🔸روزنامه صهیونیستی جروزالم پست فاش کرد آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا، در اوایل ماه جاری در دیدار با مقامات اندونزی، احتمال عادی سازی روابط دیپلماتیک این کشور با اسرائیل را مطرح کرد. بر اساس گزارش‌ پایگاه خبری اکسیوس امریکا، دولت بایدن تلاش می‌کند تا بر اساس توافق‌نامه آبراهام دوران ترامپ استوار شود و فراتر از خاورمیانه به بزرگ‌ترین کشورهایی که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند نگاه کند.
🔴 سی ان ان فاش کرد؛ دیدار وزرای خارجه عربستان و رژیم‌صهیونیستی 🔸 شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" از دیدار وزرای خارجه رژیم‌صهیونیستی و عربستان سعودی پرده برداشت. 🔸 بر اساس این گزارش فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه سعودی و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی هفته گذشته در دیداری که آنتونی بلیکین وزیر خارجه آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس محیا کرده بود با یکدیگر دیدار کردند. 🔸 به گفته سی‌ان‌ان، این دیدار در حالی برگزار شد که معمولا کشورهایی که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند در چنین جلسات مشترک و دیدارهایی حضو پیدا نمی‌کنند.
💠 دربارۀ عدالت اجتماعی ۳۳. مشارکت مردم و سنت (۴) روایت معروفی است که بارها آن را شنیده‌ایم. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» [الکافی: ۲/۱۶۳] «هرکس صبح کند و به کارهای مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست.» لحن روایت بس است که ما ـ زن و مرد مسلمان ـ را بهوش آورد، اهتمام به امور مسلمانان یعنی قیام با قدرت و فعالانه برای امور عمومی جامعۀ اسلامی داشته باشید و نسبت به مسائل اجتماعی و امور عمومی چون عدالت اجتماعی بی‌تفاوت نباشیم که در این صورت از دایرۀ اسلام خارج شده‌ایم. از سوی دیگر این روایت یکی از پایه‌های مردم‌سالاری دینی است، و نشان می‌دهد که مسئولیت اجتماعی، جنبۀ دینی و اعتقادی دارد و همۀ مردم موظف هستند که برای اقامۀ دین خدا و اقامه حق بپاخیزند و اصولاً «امکان عملیِ تحقّق حاکمیّت دین؛ بدون مردم امکان‌پذیر نیست» [امام خامنه‌ای؛ ۱۴۰۰/۳/۱۴] آری تک‌تک مردم مسئولیت اجتماعی دارند، و باید در حکومت دینی مشارکت فعالانه داشته باشند. زیرا منظور از امور مسلمانان «یعنی همین امور جامعۀ اسلامی که همۀ امور را شامل می‌شود.» [امام خامنه‌ای؛ همان] بنابراین خواست اسلام و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم است که مردم نسبت به جامعه مسئول باشند و در امور جامعه مشارکت فعال داشته باشند و حکومت هم موظف به تأمین شرایط این مشارکت است و حق ندارد از آن سرباز زند. و این اهتمام باید در صدر همۀ وظایف و تکالیف مسلمانان باشد. مگر می‌شود به مسلمانی ستم شود، یا فسادی در جامعه رخ دهد، یا فاصله و شکاف طبقاتی چنان جامعه را بگیرد که فاصلۀ فقر و غنی غیرقابل احصاء نباشد، یا آسیب‌های اجتماعی دوروبر ما را بگیرد، و ما بی‌تفاوت باشیم و نام خود را هم مسلمان بنهمیم؟ مگر این‌ها از امور مسلمانان نیست که ضرورت دارد نسبت به آن‌ها اهتمام داشته باشیم؟ کسانی که به هرنحوی اعتقاد دارند ـ هرچند بیان نکنند ـ که مردم در حاکمیت دینی، کاره‌ای نیستند، و امور ادارۀ جامعه به مردم ربطی ندارد، و تنها باید عده‌ای که برگزیده هستند، حاکمیت دینی را إعمال کنند؛ خارج از حقیقت اسلام هستند: «فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ» اما راه امام خمینی عزیز ما و رهبری حکیم ما، راه «استنباط عالمانه است... این‌که دین باید حاکمیّت کند و در این حاکمیّت باید مردم حضور داشته باشند، یعنی مردمسالاری دینی، این از متن اسلام برمیآید.» [امام خامنه‌ای، همان] با حرف و لاپوشانی و دعواهای زرگری چون عدالت مصداقی یا غیرمصداقی هم نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها شانه خالی کنیم. بهوش باشیم تا از دایرۀ اسلام خارج نشویم!
💠 دربارۀ عشق ۴۴. عشق در قرآن (۱۷) مقام فرار به سوی خدا میبدی در کشف الاسرار می‌نویسد: «خداى يگانۀ يكتا؛ يگانه در ذات و صفات، يكتا در سزا، از همه كس منزّه و از همه چيز جدا، «لَيسَ كَمِثلِهِ شَى‏ءٌ» [شوری: ۱۱]، «چو او كس نيست و او را مثل و مانند نيست.» مانندگى از انبازي ست و اللَّه جل جلاله بى‏شريك و بى‏انباز است، بى‏نظير و بى‏نياز است. در منعش ببند و در جود واز است. گناه آمرز و معيوب‌نواز است. پيداكنندۀ مهر خود به بنده‌نوازى، دوست‌دار بنده با بى‏نيازى. و مهر او كننده [افکننده] ميان خود و بنده بى‏شركت و بى‏انبازى. پس سزاء بنده آن ست كه در هر حال كه بود اگر خسته تير بلا بود يا غرقه لطف و عطا، دست در كرم وى زند و پناه بوى دارد و از خلق با وى گريزد، چنانك خود مي‌فرمايد جل جلاله: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ» [ذاریات: ۵۰]. فرار مقامى است از مقامات روندگان و منزلى از منازل دوستى. كسى كه اين مقام او را درست شود نشانش آن ست كه همه نفس خود غرامت بيند، همه سخن خود شكايت بيند، همه كرد خود جنايت بيند، اميد از كردار خود ببرد و بر اخلاص خود تهمت نهد. اگر دولتى آيد در راه وى، از فضل حق بيند و از حكم ازل، نه از جهد و از كردار خود.»[کشف الاسرار: ۹/۳۲۵ ـ ۳۲۶] داستان و سورۀ یوسف را یک‌بار دیگر ـ با این نگاه بخوانید. چه خوب خواجه عبدالهي انصاری گفت: «پير طريقت گفت: اى بارى‌ببرّ و هادی‌بكرم، فروماندم در حيرت يك دم آن دم كدام است؟ دمى كه نه حوا در آن گنجد نه آدم. گر من آن دم بيابم چون من كيست؟ بي‌چاره زنده‏اى كه بى‏نفسش مي‌بايد زيست. همه خلق زنده از مرده ميراث برد مگر اين طائفه كه مرده از زنده ميراث برد.» [همان: ۳۲۷] و آن میراث عشق است: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ» [ذاریات: ۵۰]
💠 دربارۀ عدالت اجتماعی ۳۴. مشارکت مردم و سنت (۵) امام خامنه‌ای در سالگرد رحلت امام خمینی یعنی چهاردۀ خرداد سال جاری (۱۴۰۰) بیانات مهمی در ضرورت مشارکت مردم در حاکمتی دینی ـ با استناد به قرآن و سنت ـ داشتند که ما بخشی از آن را می‌آوردیم: «حاکمیّت دین را قرآن به صورت روشن بیان کرده؛ واقعاً اگر کسی این را انکار کند، حاکی از این است که در قرآن تدبّر درست نکرده. از طرفی قرآن اعلام می‌کند، آیۀ شریفۀ سورۀ نساء است که «ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»؛ [نساء: ۶۴] «پیغمبران را فرستادیم برای این‌که مردم از این‌ها اطاعت کنند» خب در چه چیزی اطاعت کنند؟ موضوع اطاعت پیغمبران چه چیزهایی است؟ صدها آیۀ قرآن این موضوع را بیان می‌کند؛ مثلاً آیات جهاد؛ آیات مربوط به اقامۀ قسط، آیات مربوط به حدود و مجازات‌ها، آیات مربوط به معاملات و قراردادها، آیات مربوط به قراردادهای بین المللی...اینها یعنی حکومت» این آیات نشان می‌دهد که در این موارد بایستی از رسول اطاعت بشود: در مسئلۀ دفاع از کشور، در مسئلۀ اجرای حدود، در مسئلۀ معاملات و قراردادهای اجتماعی، در مسئلۀ قرارداد با کشورهای دیگر، در مسئلۀ اقامۀ قسط و اقامۀ عدل، ایجاد عدل در جامعه؛ در این‌ها باید از پیغمبر اطاعت بشود؛ این یعنی حکومت؛ معنای حکومت غیر از این نیست. حاکمیّت اسلام با این وضوح در قرآن منعکس و روشن است.» رهبری حکیم حکومت و حاکمیت دینی را که مردم باید از آن اطاعت و فرمان‌برداری کنند، بیان کردند. بنابراین اطاعت مردم، به معنای مشارکت فعالانۀ مردم در اقامۀ حکومت و حاکمیت دینی است که کسی نباید از آن سرباز بزند و بگویند به من و تو چه! ادامۀ کلام معظم‌له: «و البتّه در سنّت و حدیث و کلمات پیغمبر و کلمات معصومین هم که الی‌ما‌شاء‌الله [هست]. خود رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله‌ و سلّم) آن وقتی که نمایندگان مردم یثرب آمدند مکّه برای اینکه پیغمبر را دعوت کنند به یثرب -که بعد شد مدینة‌النّبی- و با پیغمبر صحبت کردند در عقبه‌ی منی، همین پیمان را از این‌ها گرفت؛ گفت من می‌آیم [لکن] بایستی دفاع کنید، باید تا پای جان حمایت کنید؛ و آن‌ها قبول کردند، قول دادند. بعد هم وقتی پیغمبر وارد مدینه شد، حکومت اسلامی را تشکیل داد، حاکمیّت را به وجود آورد؛ این حاکمیّت مربوط به پیغمبری او بود، یعنی مسئلۀ دیگری نبود؛ چون پیغمبر بود، چون به او ایمان آورده بودند، این بود که حاکمیّت را تشکیل داد.» آری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم که حاکمیت دین در مدینه را تشکیل دادند، مردم بثرب پذیرفتند که در این حاکمیت مشارکت فعال داشته باشند و همواره در امور جامعه مشارکت فعالانه داشته باشد. بنابراین حاکمان حق ندارند، مردم را از حاکمیت دور کنند و خود را وکیل الرعایاء بدانند؛ زیرا این از حقوق مردم است. اما مردم هم حق ندارند که حق خود را به دیگران واگذارند، و قدرت و مسئولیت را از شانۀ خود کناری بیافکنند، زیرا این حق مساوی با تکلیف الهی است؛ که البته سخت است و همراه با مشکلات و چالش‌هاست، اما از آن گریزی نیست.