eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📿تسبیحات را سانسور نکنیم! • دوست داشتم به گروه های مواسات، حلقه های تواصی، جنبش های عدالتخواهی پیشنهاد کنم، نمادی از تسبیحات حضرت زهرا(س) را در آرم و نشان خود کار کنند؛ آنقدر چنان شود که استیکر تسبیح در پلتفرم ها، نه فقط جای عبادت و ذکر بلکه جای مواسات و مساوات و عدالت و حتی ضد آقا زادگی مصرف شود! • جای نسبت تسبیحات حضرت زهرا(س) با عدالت و مساوات و مواسات همه جا خالی است از نوحه و منبر تا این کار هنری زیبا که پاسخ پیامبر(ص) تقطیع شده گزارش میشود! • پاسخ کامل پیامبر(ص) این بود: "ای فاطمه! به خدایی که مرا مبعوث کرد قسم، در مسجدم ۴۰۰نفر که خوراک و پوشاکی ندارند [اهل صفه] هستند. اگر از عارضه ای نمی ترسیدم درخواستت را اجابت می کردم. من نمی خواهم اجر تو مال کنیز شود..." و بعد بجای یک کنیز تسبیحات حضرت زهرا(س) به او آموزش دادند.(تفسیر البرهان ج۳ص۶۰۳/ بحار ج۴۳ص۸۵) محسن قنبریان
هدایت شده از mesaghمیثاق
گزارش کامل ماجرای تسبیحات حضرت زهرا(س) از بحار الانوار.pdf
384.3K
📎پیوست "تسبیحات را سانسور نکنیم!" گزارش کامل ماجرای تسبیحات حضرت زهرا(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏💢 حجت الاسلام رفیعی: آمار طلاق به ٢۵ درصد رسیده، من بعضی شهرها مثل یزد رفتم میگفتند قبل از انقلاب یک طلاقم نداشتیم یا در سمنان میگفتند ما اصلا محضر طلاق نداشتیم اینقدر کم بود باید میرفتیم تهران برای طلاق! 🔹طلاق دلایل پیدا و پنهانی دارد، که از دلایل پیدای آن میتوان به فقر و بیکاری و اعتیاد و... اشاره کرد ولی امان از دلایل پنهان آن که بصورت مستقیم و غیرمستقیم باعث طلاق می شوند و چه بسا باعث میشوند تا فقر و بیکاری و اعتیاد و... بهانه ای شود برای جدایی 🔺اگر نظر ما باشه، مهمترین عامل طلاق و جدایی در کشور، و در راس آنها است! 🔺کسانی که تا حدی با محیط پر از فساد و فحشا و بی قید و بندی این اپلیکیشن صهیونیستی آشنایی دارند خوب منظور ما را می فهمند! به خدا که اگر انقدر ترویج فساد و فحشا و گناه و بی حیایی و خیانت در فضای مجازی و بویژه در اینستاگرام نبود، اینهمه طلاق و جدایی و معضلات اخلاقی نداشتیم!
🚂 قطاری را که خودمان در کوره لوکوموتیوش زغال می‌ریزیم، نمی‌شود به زور بازو از حرکت باز داشت. 🔺سوخت اصلی 🇺🇸اینستاگرام، محتواهایی است که از پیام‌رسان‌های داخلی دریغ و به او تقدیم می‌کنیم. ⭐️ امتیاز گوگل‌پلی کیلو چند است که دست خودشان است و با یک دکمه درست‌ش می‌کنند‼️ 🔺اگر جدی هستیم، خودمان را متعهد کنیم محتواها را در پیام‌رسان‌های ایرانی درج کنیم؛ وگرنه، کسی بخواهد در 🇺🇸اینستاگرامِ 🗽سلطه‌گرِ کثیف عضو نباشد به‌خاطر خیلی از همین‌ اعضای غیور پویش اخیر، مجبور است سلطه و تحقیر اینستا را بپذیرد، چون در پیام‌رسان‌های ایرانی [به اندازه 🇺🇸اینستاگرام] محتوا وجود ندارد. ⚠️ مبارزه با جریان سلطه علاوه بر غیرت [کور]، کمی هم برنامه و راهبرد لازم دارد. ✍ سید رسول منفرد
🔴برای ثبت در حافظه تاریخی ملت یکی از فرماندهان وهمراهان حاج قاسم می گفت هربار عراقچی وظریف از مذاکرات برمیگشتند،سازمانها و ادارات دولتی با ما همکاری ها را قطع میکردند. در اوج نبرد با داعش به شرکتهای هواپیمایی دستور میدادند به ما هواپیما ندهند مردم فکر میکردند اینها میروند مذاکره کنند برای رفع تحریمها ✍️ سیدهادی
🔵 رضاخان و فروش خاک وطن! 💠 محمدعلی منصف نماینده مجلس شورای ملی در زمان حکومت در کتاب خود مینویسید:بحث منطقه چکاب نزدیک بود بین قوای دولتين ایران و ماجرایی بوجود آورد. اما از آنجائیکه سیاست و نظر شاهنشاه فقید(رضاخان) در جهت تأمین آرامش و آسایش عمومی مخصوصا در سرحدات ایران بود امیر شوکت الملک عَلَم(پدر اسد الله علم) را احضار فرمود و به او دستور داد که ارزش چکاب چه از لحاظ سوق الجیشی و چه از نظر داشتن مراتع برای احشام بدان پایه نیست که همسایه ایران یعنی افغانستان ناراضی باشد و در روابط دولتين ايجاد سوء تفاهم کند و به ايشان دستور داد که اگر افغانها حاضر شوند چکاب و تأسیسات آنجا را خریداری نمایند به افغانستان واگذار شود.و امیر نیز چنان کرده و ان منطقه را به افغانها فروخت. 📚 منبع: کتاب امیر شوکت الملک عَلَم «امیر قائن»/نوشته محمدعلی منصف/صفحه 210
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه شرکت های داروسازی بعضی از پزشکان و مقامات بهداشتی را می خرند!
18.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگی برای سردار دلها در شبکه تلویزیونی تمدن از شبکه های تلویزیونی افغانستان مستقر در کابل خود شهید در تاسیس این شبکه نقش موثری داشت.‏ فیلم از طرف آقا سید حسین حسینی بلخابی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 منطق علوی جبران قتل خطائی در حوزه حکمرانی 🔹 خطا در اینجا مقابل گناه است. عمدِ مُجاز مثل اجرای قصاص یک قاتل درصورت عدم عفو خانواده مقتول، از سوی دستگاه حکمرانی انجام می شود نه خانواده مقتول، اما گناه نیست و استیفای حق مقتول است. 🔹 منظور ازقتل و جرح خطایی در حوزه حکمرانی، جایی است که به نوعی حکمرانی طرف اتهام واقع میشود نه یک شخص حقیقی. گاهی حتی چون شخص حقیقی معینی در طرف مقابل معلوم نیست، ادای حق مقتول گردن حکومت می افتد! 🔹 رخ داد قتل خطایی در حوزه حکمرانی صور مختلفی دارد مثل: 🔺 فوت شدن در ازدحام هایی که برای مناسک و شعائری انجام می شود. مثل ازدحام منا و عرفات در موسم حج۱ و احتمالا در راهپیمائی ها و تشییع جنازه در زمان ما 🔺 کشته شدن در تنش های اجتماعی و اعتراضات سیاسی _که در روایات به الهائشات۲ تعبیر می شود_ بدون اینکه قاتلش معلوم باشد. 🔺 اجرای اشتباهی حد یا مجازات توسط قاضی یا حاکم۳ - و... 🔹 منطق کلی حضرت امیر(ع) در اینباره در سند معتبر عهدنامه مالک اشتر بر دو نکته است: ۱. نداشتن نخوت و تکبر حکمرانی در این خصوص (فَلا تَطمَحَنَّ بِکَ نَخوَهُ سُلطَانِکَ...)؛ یعنی چون حکومت بطور طبیعی نسبت به آحاد و مردم دست بالا دارد، این باعث نشود مساله درست و دقیق بررسی نشود! ۲. جبران خطا با ادای حق دیه و غرامت(اَن تُوَدِّیَ اِلی اولیاءِ المَقتُول حَقَّهُم). این فراز مربوط به قتل خطایی، پس از نهی اکید مالک اشتر از قتل عمد است:《اگر گرفتار قتل خطا شدی و تازیانه یا شمشیر یا دستت در مجازات کردن کسی افراط کرد _زیرا ممکن است زدن یک مشت قوی و بالاتر سبب قتل شود_ مبادا که کبر و نخوت حکومت و حکمرانی تو موجب شود حق صاحبان خون را به آنان نپردازی》 🔹 در مقایسه ی فراز قتل خطایی با قتل غیر مجاز عمدی که آنرا "دارای کیفر بزرگ"، "سبب زوال نعمت"، "پایان یافتن زمان حکومت"، "اولین داوری خداوند در قیامت" و "عذر نداشتن هیچ حکمرانی نزد خداوند و ولیّ معصوم"، فهمیده میشود: - در قدم اول باید عمد یا خطا، عذر یا تقصیر دراینباره معلوم شود. دست بالای حکومت مانع بررسی اتهام حکمران ها نشود؛ چون خطایی اش قابل جبران نزد عقلا و شرع است اما عمدی غیر مجازش، پیامدهای بسیار خطرناک شمارش شده توسط حضرت را دارد. - در قدم دوم، خانواده های آسیب دیده با فوت یا قتل خطایی با پرداخت غرامت و دیه دلجویی شوند. در همه موارد شمارش شده اول یادداشت، نص و فتوا، پرداخت دیه از بیت المال را مقرر کرده است. 🔶 پ.ن: 🔺 در حوزه حکمرانی جمهوری اسلامی نیز چنین مواردی رخ داده است. از مثل کشته شدگان انفجار قطار باری نیشابور(سال۸۲) تا به هواپیمای اوکراینی! از قربانیان ازدحام منا تا کشته شدگان در تشییع سر..دار! و... از کشته شدگان ناآرامی ها در مثل دی۹۶ و ۹۸ و... تا برخی فوتی های زندان مثل ماجرای و نمونه های دیگر در اوین...! 🔺 در همه موارد منطق علوی حکمرانی اقتضاء دارد، حاکمیت بخاطر حکومت و دست بالا داشتن، دچار نخوت نشود و متهمان از لایه های حکمرانی را در دادگاه صالحه قضاوت عادلانه کند و در صورت اثبات خطا، پرداخت دیه و غرامت را فوری انجام دهد. 🔺 طبیعی است چنین پرونده هایی سوژه اصلی دشمنان حکومت اسلامی برای مقابله شود؛ اما مانع اجرای آن عدالت نیست. دستور قرآن در اینباره صریح است: لایَجرِمَنَّکُم شَنَئانُ قُوم الّا تَعدِلوا: مبادا دشمنی شما با قومی وادارتان که به عدالت رفتار نکنید(۸مائده)؛ وقتی باید درباره خود دشمن عدالت رفتار کرد، سوژه دشمن _که از مردم بی گناه است_ به اولویت باید درباره اش عدالت و انصاف ورزید؛ چه در حق دادرسی، چه اطلاع رسانی درست، چه حقوق مالی و چه معنوی. مثلا اگر به هر دلیل برخی از آنها شهید اعلام میشوند در گرامیداشت و تجلیل هم به قدر خود در دستگاه تبلیغی یاد شوند. 🔺 گزارش مکفی و شفاف و به موقع عملکرد به مردم، راه دشمن برای سوژه سازی را می بندد. 📝 محسن قنبریان 1400/10/17