eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.6هزار عکس
170.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹 ‏مسئولین محترم اگر از هیاهوی بی‌حاصل مذاکرات هسته‌ای فارغ شدند بروند بچسبند به اصلاحات اقتصادی واقعی تا درد مردم درمان شود، ملت از خود برجام خیری ندیدند که از احیای جنازه‌ش بخواهند خیری ببینند! ✍🏻عباس رنجبر
هدایت شده از mesaghمیثاق
مدیر برکنار شده دولت روحانی همچنان حقوق می‌گیرد 🔹در حالی بیش از 2 ماه از رفتن مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس می‌گذرد که دبیر شورای عالی مناطق آزاد به مدیرعامل این منطقه دستور داده حقوق و مزایای «محسن نریمان» تا اطلاع ثانوی پرداخت شود. 🔹«سعید محمد» در دستور خود به همکاری مدیرعامل سابق در کارگروه پارلمانی و برنامه هفتم توسعه اشاره و تاکید کرده تا اطلاع ثانوی حقوق و مزایای وی از سازمان منطقه آزاد ارس پرداخت شود.😐😐
هدایت شده از mesaghمیثاق
📢ذوالنوری: اگر شرایط پیش بیاید باز هم برجام را آتش می‌زنم و از هیچ حمله و انتقادی هم نگران نیستم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: 🔹آتش زدن برجام به این دلیل بود که آقا فرموده بودند اگر آنها پاره کنند ما آتش می‌زنیم، آقای ترامپ وقتی رفت بیرون یعنی پاره کرد آیا حرف رهبری باید زمین بماند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 *چرا «موضع‌گیری» نمی‌کنیم؟!* 1️⃣ ما «شأن علمی» داریم و مداخله در امور «عینی» و «انقلابی»، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به «مبادی بعیده» و «انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات» بپردازیم. این مسائل، «سیاسی» هستند و راه «سیاست» از «علم» جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید «سیاست‌زده» و «سیاسی‌کار» شود. ما سرگرم مباحثِ «مجرّد» و «انتزاعیِ» خویش هستیم و از «معقولاتِ بی‌خاصیّت»، لذّت می‌بریم. این‌که برای «جامعه» و «حاکمیّت» چه رخ خواهد داد و «نظم اجتماعی» و «هندسۀ سیاسی» به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشه‌ورزی در حوزۀ «مبادی» است و بس. 2️⃣ «انقلاب» و «نظام» هم جزو سیاست هستند و ما نباید «وابسته به نظام» قلمداد شویم. ما مفتخریم که «مستقل» هستیم. سیاست، مبتنی بر «حقّ» و «باطل» نیست و فقط در چهارچوب «قدرت»، تعریف می‌شود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، «اسلامِ منهای انقلاب» است؛ «اسلامِ بی‌تفاوت‌ها»، «اسلامِ حاشیه‌نشین»، «اسلامِ غیرسیاسی»، «اسلامِ قابل‌جمع با همه»... 3️⃣ انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ «اسلام» نیز از «شیوخ اسلام»، مهم‌تر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید «ضروریّات دین» را انکار کنند و «بنیان‌های باور دینی» را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش می‌خواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین. 4️⃣ ما همیشه در میانۀ دو صندلی می‌نشینیم و با «مرزبندیِ ایدئولوژیک»، بیگانه‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که چنان «مبهم» و «دوپهلو» سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، «انجمن فلسفه» بر پا نکرد و «فیلسوفانِ سنّت‌گرا» را فرانخواند و در کنار آنها ننشت؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، «سکولار» باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گره‌خوره به هیچ نظامِ سیاسی‌ای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که می‌مانیم. بگذار انقلابی‌ها در زدوخوردها و نزاع‌ها، هلاک شوند؛ ما فقط نظاره‌گریم. 5️⃣ ما «دین‌دارن هزینه‌گریز» و «مؤمنان عافیّت‌طلب» هستیم که همواره از معرکه گریخته‌ایم و «درس‌وبحث» را بر «مجاهدت» ترجیح داده‌ایم. ما اهل «علم» و «فضل» و «تعمّق» و «اعتدال» هستیم، نه همچون انقلابی‌ها، «فحاش» و «هتّاک» و «نامعقول» و «خشونت‌گرا». «صراحت» و «شجاعت» و «غیرت» و «حسّاسیّت»، فضیلت نیستند، بلکه «خشونت» و «فحاشی» و «تندی» و «بی‌ادبی» هستند. انقلابی‌ها، «تهی‌مغز» و «جزم‌اندیش» و «نامتعادل» هستند، و ما «عقل کلّ» و «مرکز عالَم» و «دوراندیش». 6️⃣ ما برای حسین‌بن‌علی، «اشک» می‌ریزیم و «مجلس» بر پا می‌کنیم، امّا «عملِ حسین» را تکرار نمی‌کنیم. ما در «صحنۀ عمل»، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به «نظاره» نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینه‌ای ندارد، گریان و نالان هستیم، بی‌آن‌که اشک و آه‌مان، اندکی به «عمل» پیوند بخورد و «هزینه‌زا» و «خطرآفرین» باشد. 7️⃣ آری، ما «حوزویان و دانشگاهیان سکولار» هستیم؛ «خواصِ بی‌اثر»، «نخبگانِ منفعل»، «عالمان بی‌عمل»، «دین‌دارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام»، «حاشیه‌نشینانِ موجّه و معتبر امّا بی‌تحرّک»، «محافظه‌کارانِ مصلحت‌اندیش و خودخواه».... 💢 خطّ سرخِ حسین‌بن‌علی کجا و ما کجا؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
☑️در صورت وقوع یک جنگ هسته ای بین و ناتو، بیش از 5 میلیارد نفر روی زمین جان خود را از دست خواهند داد. 🔻این پیش‌بینی توسط دانشمندانی از دانشگاه‌های آمریکا، نروژ، آلمان و سایر دانشگاه‌ها انجام شد که تحقیقات خود را در مجله Nature Food منتشر کردند. ـــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا زاینده‌رود نیست بلکه رودخانه ای در مرز فرانسه و سوئیس است! ــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴پیام توهین آمیز مدیر دفتر صدر علیه رهبران سیاسی شیعه 🔹وی در این توییت قیس الخزعلی، نوری المالکی و عمار الحکیم را سه گانه شوم توصیف کرده است ـــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ویدیویی از حمله ارتش تروریستی ترکیه به شهر عین العرب در شمال سوریه ــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
☑️ مقتدا صدر در توییتی برگزاری تظاهرات را تا اطلاع بعدی به تاخیر انداخت. ـــــــــــــــــــــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ محرم۱۴۰۱/ جلسه اول: نسبت با مردم!هویت هویت، چیزی است که نهضت حسینی بدون آن دیگر نهضت حسینی نیست. صرف فضایل و کمالات و اشتراکات نهضت را، هویت آن نمی گویند؛ مقومات و ذاتیاتی که این نهضت را از برخی دیگر جدا کرده، هویت آن است. ❓ نهضت حسینی در حین نهضت و در صورت پیروزی چه نسبتی با مردم داشت؟!یک تقسیم: نهضت در همان مرحله نهضت، حاوی یک "نه" و یک "آری" است؛ "نه به یزید"، "آری به کوفه". - سیدالشهدا(ع) با روح ذلت ناپذیر و اباء از ضیم اش، به یزید فاسق "نه" دارد و هرگز بیعت نمی کند(خلافت او هم خلاف شرع است هم خلاف معاهده با معاویه). اگر هیچکس هم نماند، او بر "نه" خویش هست. این از اول نهضت تا لحظه شهادت ساری و جاری است. در این نه، منتظر مردم نیست و البته هزینه ای هم جز برای خودش ندارد. - اما در "آری" و تشکیل نظامی مقابل این یزید نامشروع و غیر قانونی، رضایت عمومی مردم (اقلا مردم آن دیار) را می خواهد. • چند سند در اینباره: 1⃣ نامه به مسلم: ان رایتَ الناسَ مجتمعین علی بیعتی... اگر مردم را مجتمع بر بیعت من دیدی در خبر تعجیل کن... 2⃣ احتجاج با عبدالله بن زبیر: "بیعت ۴۰هزار نفر از اهل کوفه -آنهم با سوگند به طلاق و عتاق- به من رسیده است."(حلف طلاق و عتاق، این بود که فرد قسم میخورد اگر عهد را شکست زنش طلاق داده و برده اش آزاد باشد) *⃣ ارتکاز و فهم شیعیان از حکومت: 3⃣ نامه شیعیان کوفه(سلیمان بن صرد، مسیب بن نجبه، حبیب بن مُظاهر، رفاعه بن شداد، عبدالله بن وال و...): "...و تَاَمَّرَ علیها بغیرِ رضیً منها... معاویه (و بنی امیه) بر امت بدون رضایت امت، امارت و حکومت دارد" 4⃣ مسلم(ع) به عبیدالله بن زیاد:"...**و تَاَمَّرتُم علی الناسِ بغیرِ رضیً منهم**..."
هدایت شده از mesaghمیثاق
23.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش هشتم اهالی تپه ندبه! • کربلا سه صف بود نه دو صف! صف بزرگتر اهل قعود بودند که اینبار روز عاشورا بر تپه ای جمع شده برای حسین(ع) ندبه می خواندند و گریه می کردند! • این صف را مبلغین ما خوب برای مردم نخوانده اند! • همه جوانان کوفه به نخلیه اعزام و هر یک در گروه های ۱۰۰۰ نفری به کربلا اعزام می شدند اما فقط ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر به کربلا می رسید بقیه بخاطر کراهت از کشتن حسین(ع) در شیارها و بیابان فرار می کردند! اینها روز عاشورا اهالی تپه ندبه شدند! • در جامعه اسلامی و جبهه حق و مستضعفین، قعود کم کردن از اردوگاه حق و به نفع دشمن مستکبر است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
۱-هویت نهضت حسینی.mp3
26.47M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه اول: نسبت با مردم!