eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 هشدار برای مسئولان دلگرمی و آموزش برای انقلابیون و مردم غیور ⭕️تو این شلوغی‌ها ببینید و لذت ببرید و روحیه قوی بگیرید. 🔶مثل این پیرزنِ غیور هزینه داده باشیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 اعتراض بانوان در بلژیک به بی‌حجابی اجباری ⭕️بیش از یک دهه است که در کشورهایی چون انگلستان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و . . . بخشی از بانوان حتی غیرمسلمان با جدیت علیه بی‌حجابی اجباری قیام و اعتراض می‌کنند، آنوقت در نظام اسلامی با عربده‌کشی چند عفریته و مشتی چهره سینمایی و ورزشی در حمایت از برهنگی و فحشا، به حیثیت حجاب و عفت زن بی‌احترامی و جسارت می‌کنند. 🔷اما همگان بدانند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ♡ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ♡ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا بنام خداوند بخشنده مهربان هنگامی که یاری خدا و پیروزی بر مشرکان فرا رسد، و ببینی مردم گروه گروه وارد دین خدا می شوند، ♡پروردگارت را تسبیح و حمد گوی و از او آمرزش بخواه که او بسیار توبه پذیر است
هدایت شده از mesaghمیثاق
روزشمار انقلاب اسلامی 🗓20مهر1357 🔹روحانیون مبارز حوزه علمیه قم اعلامیه‌ای به مناسبت اربعین شهدای 17 شهریور تهران و سالگرد شهادت منتشر کردند. در این اعلامیه با تأکید بر نظر امام که «شاه باید برود»، بحران‌هایی که به دامن شاه افتاده مورد بررسی قرار گرفته بود و در پی «شعار آشتی ملی» دولت اعلام شده بود: «هیچ عاملی جز کشتار 17 شهریور نمی‌توانست این چنین سریع و کارساز، مشت فریب و تزویر و خیانت شاه و مهره‌هایش را باز کند و ماهیت اصلی آنان را به مردم نشان دهد...» 🔸صبح و عصر امروز هیچ روزنامه‌ای در انتشار نیافت. 🔹9 نفر از روحانیان مشهد از جمله آقایان ، و تلگرافی خطاب به امام به مناسبت سالگرد درگذشت سیدمصطفی خمینی ارسال کردند. منبع: روزهای حماسه و نور، ج2، ص 155-161 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رژیم پهلوی و برپایی جشن بر خرابه‌های مملکت سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/1 رژیم شاه در شرایطی به جشن 2500 ساله با آن هزینه سنگین و کمرشکن پرداخت که ایران در عقب ماندگی و فقر و بد بختی به سر می برد./شاید در منطقه ایران عقب مانده ترین کشور بود. 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیال خام شاه سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/2 شاه فکر میکرد با این جشن‌ها بتواند مردم رو متوجه خود کند و موقعیتی برای خود کسب کند./بازخوانی گزارش روزنامه اطلاعات در تاریخ 8 اسفند 1350 از اوضاع اسفناک محله جوادیه تهران... 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن فقر! سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/3 گزارش روزنامه‌های زمان پهلوی از نبود امکانات اولیه بهداشتی و معیشتی در نقاط مختلف تهران؛ در دوران برگزاری جشن‌های اشرافی 2500 ساله 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
جشن‌های 2500 ساله و تلاش رژیم برای ایجاد انتظار مصنوعی سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/4 🔹خبر و انديشه برگزارى اين جشن در سال 1337 براى نخستين بار از سوى روزنامه‏ها و مطبوعات ايران اعلام شد و هنگام برگزارى آن را سال 1340 دانستند. پيش از پايان سال 1339 در اطلاعيه خود، زمان برگزارى اين جشن را در سال 1342 اعلام كرد؛ ليكن در تاريخ يادشده نيز اين جشن برگزار نشد. جواد بوشهرى، رئيس شوراى مركزى جشن در تاريخ 1343.1.25در مصاحبه‏اى اعلام كرد كه اين جشن در آبان ماه سال 1344، مقارن با جشن تاجگذارى برگزار مى‏شود. 🔸ديرى نپاييد كه وزارت دربار در اطلاعيه ديگرى آورد كه نظر به اهميت موضوع و ضرورت برگزارى جشن به ترتيبى كه در خور تاريخ كهن‏سال و پرافتخار شاهنشاهى ايران باشد به فرمان ، تاريخ برگزارى آن رسماً به آبان ماه سال 1346 موكول گرديد و سرانجام در تاريخ 1346.5.26 بار ديگر وزارت دربار در اطلاعيه‏اى اعلام كرد: 🔹به فرمان مطاع مبارک شاهنشاه آريامهر، جشن‏هاى بيست و پنجمين سده شاهنشاهى ايران به مدت هشت روز از تاريخ 20 مهر ماه 1350 برگزار خواهد شد! 🔸اين جابه‏جايى پياپى و عقب‏انداختن موسم برگزارى جشن، از سويى در راه پديد آوردن آمادگى ذهنى و انديشه‏اى در ملت ايران براى پذيرش و نشان دادن جنب و جوش و شوق و شور در راه برپايى آن بود و به گمان سياستگذاران رژيم شاه، پديد آوردن چشم‏انتظارى! براى مردم درباره راه انداختن جشن‏هاى دوهزار و پانصدمين سال، مايه شگفتى و دلبستگى آنان به جشن‏هاى يادشده خواهد شد! و از سوى ديگر، اين عقب انداختن‏ها و امروز و فرداكردن‏ها، نمايانگر برنامه گسترده و دامنه‏دار رژيم شاه براى برگزارى آن بود و چون برنامه‏هاى پيش‏بينى‏شده تا هنگام تعيين‏شده بدرستى انجام نمى‏گرفت و شرايط لازم به دست نمى‏آمد، ناگزير مى‏شدند كه مراسم را عقب اندازند. 🔹آنچه اين ديدگاه را (كه انديشه و انگيزه ويژه‏اى در برپايى جشن‏هاى دوهزار و پانصدمين سال در كار بوده است) تأييد مى‏كند، تشكيل شوراى مركزى جشن از سال 1339 و ثبت اساسنامه‏اى براى اين شورا مى‏باشد. 🔸در اين‏باره در گزارشى آمده است: 🔹به فرمان مطاع مبارک شاهنشاه آريامهر از نيمه دوم سال 1339 شوراى مركزى جشن شاهنشاهى ايران به منظور برگزارى مراسم جشن 2500 سال شاهنشاهى تشكيل يافت. 🔸اساسنامه شوراى مركزى جشن شاهنشاهى ايران تهيه و در تاريخ 39.12.28 به ثبت رسيد. آيين‏نامه طرز تشكيل و وظايف شوراها در آبان ماه 1340 به كليه استاندارى‏ها، فرماندارى‏هاى كل، فرماندارى‏هاى مستقل، ساير فرماندارى‏ها، بخشدارى‏ها، ادارات آموزش و پرورش و ساير وزارتخانه‏ها و سازمان‏هايى كه به نحوى از انحا در برگزارى جشن ملى سهمى دارند فرستاده شد. شوراى جشن شاهنشاهى از نيمه دوم سال 1340 بتدريج در سراسر كشور تشكيل شد و كميته جشن شاهنشاهى ايران تاكنون در 22 كشور جهان، به رياست عاليه شخص اول هر كشور تشكيل گرديد...‏. (نهضت امام خمینی، ج3، صص781-780) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
انگیزه رژیم پهلوی از برگزاری جشن‌های اشرافی 2500 ساله سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/5 🔹انگيزه و انديشه نهان و آشكار برگزاركنندگان و كارگردانان جشن يادشده در «شرح وظايف شوراى مركزى جشن» تا پايه‏اى خود را نمايان ساخته است و با نگاهى گذرا به آن، مى‏توان دريافت كه شاه با راه انداختن اين برنامه، بر آن بوده است: 🔸1. حركتى را كه از سوى از دوران آغاز شده بود تا با شاه‏بازى، «زرتشتى‏نمايى»، باستان‏گرايى و انديشه تنگ‏نظرانه ناسيوناليستى كار اسلام را بسازند ـ و نتوانستند ـ او با بيرون كشيدن و از دل گور و باليدن به استخوان پوسيده شاهان خون‏آشام، دامن زدن به تعصبات قومى و نژادى، رواج ايدئولوژى شاهنشاهى و... آن حركت استعمارى و واپس‏گرايانه را به بار نشاند!... 🔹2. شاه‏بازى، طاغوت‏مآبى، خودكامگى‏ها و نابكارى‏هاى دوران باستان را با مجد و شكوه بنماياند و از ‏آشام و جنايت‏پيشه آن دوران الگو بسازد تا بتواند رفتار وحشيانه، نابخردانه و طاغوت‏مآبانه خود را در ديد ملت آگاه و فروهيده ايران درست، باارزش، درخورپذيرش و شكوهمند وانمود كند و بدين‏گونه از بدبينى و پشت كردن توده‏ها به شاه و رژيم شاهنشاهى پيشگيرى كند و از آنجا كه كوروش با اسير در زندان ‏النصر خوش‏رفتارى كرده و زمينه رهايى آنان را فراهم آورده بود، بى‏ترديد اگر او براى مردم امروز ايران الگو مى‏شد، ارتباط خائنانه شاه با صهيونيست‏ها و بازگذاشتن دست اشغالگران فلسطين در همه شئون سياسى، اقتصادى و فرهنگى ايران، نه تنها شرم‏آور و خيانت‏بار شمرده نمى‏شد بلكه پسنديده و در خور ستايش نيز بود! از اين رو سياستگذاران و كارگردانان جشن‏هاى يادشده، يكباره بيش از 150 سال از تاريخ ايران را كه به دوران سلسله مادها مربوط مى‏شد ناديده گرفتند و كوروش را به عنوان بنيانگذار «شاهنشاهى ايران» وانمود كردند... 🔸3. خودنمايى و برترى‏جويى از ديگر انگيزه‏هاى شاه براى برگزارى جشن يادشده بود. شاه در برابر هماوردان سرشناس و با شخصيتى كه از پايگاه مردمى فراوانى برخوردار بودند، مانند ‏عبدالناصر، ، ، و... سخت خود را ناتوان و ناچيز مى‏ديد و هيچ امتيازى نداشت تا در برابر آنان به خود ببالد. او ديرزمانى بود كه تلاش داشت تا اين «عقده حقارت» خود را به گونه‏اى جبران كند، رفرم «انقلاب سفيد» و ناميدن خود به عنوان رهبر اين انقلاب و به يدك كشيدن عنوان «آريامهر» و... نتوانست شخصيتى جهانى براى او بيافريند و محبوبيت مردمى براى او به ارمغان آورد. 🔹شاه در پى ساليان درازى سرخوردگى و درماندگى بر اين اميد بود كه با گره زدن رژيم خود به كوروش و داريوش و راه انداختن جشن‏هاى دو هزار و پانصدمين سال شاهنشاهى، خود را در برابر ديد جهانيان به شكل فرعونى بى‏مانند و امپراتورى مقتدر و بى‏همتا به نمايش گذارد و براى خود اعتبارى به دست آورد. 🔸اين واقعيت در نوشته برخى از عناصر وابسته به رژيم شاه چنين بازگو شده است: 🔹 ... از اوايل دهه 1960 (1339) اين فكر بر سر شاه افتاده بود كه براى تثبيت پيوندش با سلاطين قبل از اسلام، به برگزارى مراسم پر زرق و برقى نياز دارد و بعد هم كه در تدارک جشن‏هاى 2500 ساله در برآمد، احساس مى‏كرد كه با اجراى اين مراسم خواهد توانست تداوم شاهنشاهى در طول تاريخ ايران را به نظر سران دنيا برساند و به تمام پادشاهان، رؤساى جمهور و حكام جهان ـ كه توالى نوع حكومت امروزشان هرگز به دوران باستان نمى‏رسيد ـ ثابت كند كه پس از 2500 سال محمدرضا پهلوى وارث برحق كوروش، بنيانگذار شاهنشاهى ايران است...‏. 🔸4. به نمايش گذاشتن افسانه «جزيره ثبات» ايران و انگيختن سرمايه‏داران و سياستمداران بيگانه به سرمايه‏گذارى در ايران و گماشتن شاه در خليج‏فارس به عنوان ژاندارم منطقه و سرازير كردن سلاح‏هاى سنگين و پيشرفته به سوى ايران 🔹5. سرگرم كردن توده‏هاى نادار و ستمديده كه جانشان از بيكارى، تهيدستى و گرسنگى به لب رسيده بود و بازداشتن آنان از انديشيدن پيرامون عوامل بدبختى و بى‏نصيبى خويش و عقب‏ماندگى كشور 🔸6. رواج دادن فساد و فحشا و بى‏بند و بارى 🔹7. برجسته نشان دادن نقش شاهان در تاريخ ايران و قداست بخشيدن به آنان 🔸8. درخشان نماياندن دوران تاريک پيش از اسلام و ايران باستان 🔹انگيزه ريشه‏اى و نخستين رژيم شاه از برگزارى جشن دوهزار و پانصدمين سال «شاهنشاهى»...جهشى در راه اسلام‏زدايى و رواج دادن انديشه ... ناسيوناليستى و زنده‏كردن ايدئولوژى واپس‏گرايانه ايران باستان بود ...(نهضت امام خمینی، 787-782) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
نقش رژیم منحوس صهیونیستی در برگزاری جشن‌های اشرافی 2500 ساله سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/6 🔹از كارگردان‏هاى نخستين و زير پرده برگزارى جشن بيست و پنجمين سال «شاهنشاهى»، صهيونيست‏ها و اشغالگران فلسطين بودند و مى‏توان گفت كه اصولاً انديشه برپايى چنين جشنى از سوى آنان به رژيم شاه پيشنهاد شد. آنان ساليان درازى پيش از برپايى اين مراسم در ايران، در انديشه بزرگداشت ياد كوروش و برگزارى يادبودى براى او بودند. در يكى از كتاب‏هايى كه به مناسبت اين جشن در ايران پراكنده شده آمده است: 🔸... جامعه يهوديان جهان از بدو امر و حتى پيش از آنكه در ايران تصميم برگزارى يادبود دوهزار و پانصدمين سال بنياد شاهنشاهى اين كشور به دست كوروش بزرگ، گرفته شده باشد از نظر اهميت خاصى كه اين تاريخ در حيات ملى و تاريخى يهود دارد، در نظر داشت يادبود دو هزار و پانصدمين سال آزادى قوم يهود را به دست و بازگشت يهود را به اورشليم و صدور فرمان اين پادشاه را درباره تجديد ساختمان معبد معروف يهود جشن بگيرد...‏. 🔹در گزارش ديگرى پيرامون اهميت اين جشن براى صهيونيست‏ها و كارگردانى زير پرده آنان آمده است: 🔸... تجليل خاص و بى‏سابقه‏اى در مورد اين يادبود در ماه گذشته توسط كنگره بين‏المللى يهود (10 تا 20 مرداد 1338) كه در شهر استكهلم تشكيل گرديده بود، صورت گرفت. 🔹در اين كنگره نمايندگان يهود 56 كشور من‏جمله ايران شركت داشتند و طى آن از طرف جوامع يهودى در سرتاسر جهان، به علامت حق‏شناسى ملت يهود از آزادى خود به دست شاهنشاه بزرگ هخامنشى اعلام داشت كه به طورى كه اطلاع مى‏رسد از هم‏اكنون كميته خاصى در شهر اورشليم به منظور تنظيم برنامه‏ها و عمليات مربوط به اين كار مشغول كار شده است. 🔸متن قطعنامه صادره از طرف كنگره بين‏المللى يهود در شهر به مناسبت دو‏ هزار و پانصدمين سال بنيان شاهنشاهى ايران به دست كوروش كبير از اين قرار است: 🔹مجمع عمومى كنگره جهانى يهود توسط هيأت نمايندگى يهوديان ايران اطلاع يافت كه اعليحضرت همايونى شاهنشاهى ايران و دولت آن كشور مقرر داشته‏اند كه در سال 1961 مراسم يادبود دو هزار و پانصدمين سال تأسيس شاهنشاهى ايران به دست كوروش كبير برگزار گردد. مجمع عمومى كنگره يهود با توجه به اهميت مقامى كه كوروش كبير در تاريخ ملت يهود دارد، شوراى اجراييه كنگره را مأمور مى‏كند به نوبه خود اين يادبود بزرگ را در زمينه بين‏المللى آن مورد تجليل قرار و از تمام سازمان‏ها و جوامع يهودى در سراسر جهان خواستار است كه طى با شكوه‏ترين مراسمى، حق‏شناسى خود را نسبت به خاطره اين قهرمان بزرگ تاريخ جهان كه در كتاب آسمانى تورات از بزرگوارى او نسبت به ملت يهود سخن رفته ابراز دارند. 🔸مجمع عمومى كنگره بين‏المللى يهود از اين فرصت استفاده كرده و به مناسبت برگزارى اين يادبود تاريخى، صميمانه‏ترين تبريكات خود را به اعليحضرت همايون شاهنشاه ايران و به دولت و ملت ايران تقديم مى‏دارد...‏. 🔹بنا بر گزارش ساواك، اشغالگران فلسطين همزمان با برگزارى اين جشن در ايران در تل‏آويو نيز دو هزار و پانصدمين سال بنياد «شاهنشاهى» را جشن گرفتند و براى گرامى‏داشت ياد كوروش به رقص و پايكوبى برخاستند. (نهضت امام خمینی، ج3، صص789-787) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
گوشه‌ای از وضعیت اسف‌بار ایران در دوران برگزاری جشن‌های اشرافی 2500 ساله؛ به‌روایت مطبوعات عصر پهلوی سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/8 🔻پیک خجسته شماره 527، اردیبهشت1349: «خدا شاهد است كه مردم در اغلب دهات آرزوى خوردن علوفه صحرا را دارند آن هم به دستشان نمى‏رسد...‏.» 🔻کیهان 20فروردین1350: «از جمعيت 167 هزار نفرى استان بيش از هشتاد هزار نفر خانه و آشيانه خود را رها كرده به سوى سرنوشت به هر كجا كه مى‏توانستند رفتند، روستاييان گاو شيرده خود را به چهل تومان در معرض فروش قرار دادند ولى كسى حاضر نبود بخرد و گوسفند خود را با يك بسته سيگار اشنو عوض مى‏كردند» 🔻فارس 25اردیبهشت1351: «بر اثر خشكسالى كه در تابستان گذشته از تا روى داد عده زيادى از گرسنگى جان خود را از دست دادند، مزارع مردم سوخت، دام‏هاى آنان تلف شد و دامداران حيوانات خود را در بيابان‏ها رها مى‏كردند تا دست‏كم شاهد مرگ دلخراش آنان نباشند. » 🔻کیهان 10اردیبهشت1351: «پسربچه سرگردانى كه به وسيله به يكى از كلانترى‏ها جلب شده بود، در بازجويى‏هاى خود اظهار داشت: ... دو سال قبل پدرم درگذشت و تأمين مخارج من و ده برادر و خواهر تنى و ناتنى‏ام به عهده مادرم گذاشته شد. اين زن چون به تنهايى قادر نبود زندگى ما را تأمين كند يكى‏‏دو تن از خواهرهايم را به خانه شوهر فرستاد و چند روز قبل هم مرا از به آورد و يک اسكناس ده تومانى به دستم داد و در حالى كه گريه مى‏كرد گفت: پسرم ميدونى كه من ديگه قادر نيستم زندگى شما را تأمين كنم. تو زودتر سوار ماشين بشو و برو تهرون بالاخره توى اين شهر بزرگ يك مرد خدا پيدا ميشه كه تورو به فرزندى قبول كنه... اين پسرک كه خود را صداقت دلفانى معرفى مى‏كرد، ضمن بازجويى گفت اگر خانواده‏اى حاضر شود كه مرا به فرزندى قبول كند، قول مى‏دهم پسر خوبى برايشان باشم...‏.» 🔻کیهان 9فروردین1351: «پدر و مادرى كه توان نگهدارى 8 فرزند خود را نداشتند آنان را در خيابان‏هاى تهران رها كردند و هر يک به سويى گريختند. اين بچه‏هاى سرگردان كه بزرگترين آن‌ها 13 سال و كوچک‌ترين آنان ده ماه داشت پس از آن‌كه نزديك به 48 ساعت مهمان كلانترى بخش 15 تهران بودند تحويل دادسرا شدند! مأموران پليس اين كلانترى گفتند: ... به طورى كه تحقيق كرده‏ايم، ظاهراً مادر و پدر اين بچه‏ها متوارى شده‏اند و هيچ‏كدام حاضر نشده‏اند كه نگهدارى هشت فرزندشان را به عهده بگيرند... مأموران پليس براى يافتن حسين و زنش خوشقدم به جستجو پرداخته‏اند...‏ .(نهضت امام خمینی، ج3، صص797-794) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
گوشه‌ای از وضعیت اسف‌بار ایران در دوران برگزاری جشن‌های اشرافی 2500 ساله؛ به‌روایت مطبوعات عصر پهلوی سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/8 🔻پیک خجسته شماره 527، اردیبهشت1349: «خدا شاهد است كه مردم در اغلب دهات آرزوى خوردن علوفه صحرا را دارند آن هم به دستشان نمى‏رسد...‏.» 🔻کیهان 20فروردین1350: «از جمعيت 167 هزار نفرى استان بيش از هشتاد هزار نفر خانه و آشيانه خود را رها كرده به سوى سرنوشت به هر كجا كه مى‏توانستند رفتند، روستاييان گاو شيرده خود را به چهل تومان در معرض فروش قرار دادند ولى كسى حاضر نبود بخرد و گوسفند خود را با يك بسته سيگار اشنو عوض مى‏كردند» 🔻فارس 25اردیبهشت1351: «بر اثر خشكسالى كه در تابستان گذشته از تا روى داد عده زيادى از گرسنگى جان خود را از دست دادند، مزارع مردم سوخت، دام‏هاى آنان تلف شد و دامداران حيوانات خود را در بيابان‏ها رها مى‏كردند تا دست‏كم شاهد مرگ دلخراش آنان نباشند. » 🔻کیهان 10اردیبهشت1351: «پسربچه سرگردانى كه به وسيله به يكى از كلانترى‏ها جلب شده بود، در بازجويى‏هاى خود اظهار داشت: ... دو سال قبل پدرم درگذشت و تأمين مخارج من و ده برادر و خواهر تنى و ناتنى‏ام به عهده مادرم گذاشته شد. اين زن چون به تنهايى قادر نبود زندگى ما را تأمين كند يكى‏‏دو تن از خواهرهايم را به خانه شوهر فرستاد و چند روز قبل هم مرا از به آورد و يک اسكناس ده تومانى به دستم داد و در حالى كه گريه مى‏كرد گفت: پسرم ميدونى كه من ديگه قادر نيستم زندگى شما را تأمين كنم. تو زودتر سوار ماشين بشو و برو تهرون بالاخره توى اين شهر بزرگ يك مرد خدا پيدا ميشه كه تورو به فرزندى قبول كنه... اين پسرک كه خود را صداقت دلفانى معرفى مى‏كرد، ضمن بازجويى گفت اگر خانواده‏اى حاضر شود كه مرا به فرزندى قبول كند، قول مى‏دهم پسر خوبى برايشان باشم...‏.» 🔻کیهان 9فروردین1351: «پدر و مادرى كه توان نگهدارى 8 فرزند خود را نداشتند آنان را در خيابان‏هاى تهران رها كردند و هر يک به سويى گريختند. اين بچه‏هاى سرگردان كه بزرگترين آن‌ها 13 سال و كوچک‌ترين آنان ده ماه داشت پس از آن‌كه نزديك به 48 ساعت مهمان كلانترى بخش 15 تهران بودند تحويل دادسرا شدند! مأموران پليس اين كلانترى گفتند: ... به طورى كه تحقيق كرده‏ايم، ظاهراً مادر و پدر اين بچه‏ها متوارى شده‏اند و هيچ‏كدام حاضر نشده‏اند كه نگهدارى هشت فرزندشان را به عهده بگيرند... مأموران پليس براى يافتن حسين و زنش خوشقدم به جستجو پرداخته‏اند...‏ .(نهضت امام خمینی، ج3، صص797-794) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
هدایت شده از mesaghمیثاق
شادمانی صهیونیست‌ها از برگزاری جشن‌های 2500 ساله سالروز جشن‌های ننگین 2500 ساله/9 🔹رئيس انجمن شهر كه پيش از برگزارى جشن يادشده در ايران، به اين كشور آمده بود در نشستى كه با شمارى از يهودى‏هاى ايران در شيراز داشت از برگزارى اين جشن از سوى شاه اظهار شادمانى كرد و اعلام داشت: 🔸 ... من از طرف فردفرد ملت اسرائيل به رهبر و ملت ايران سلام مى‏گويم و خوشحاليم كه جشن 2500 [ساله] به دست رهبر خردمند و عاليقدر ايران برگزار مى‏شود...‏. 🔹پيشگامى، شادمانى و تلاش گسترده صهيونيست‏ها براى برپايى اين جشن، تنها حق‏شناسى از كوروش كه زمينه رهايى يهودى‏هاى دربند در را فراهم كرد نبود، بلكه دامن‏زدن به عصبيت كور قومى، نژادى، ناسيوناليستى و ساختن پان‏ايرانيسم در برابر پان‏عربيسم، پان‏تركيسم و درهم كوبيدن و از ميان بردن «اخوت اسلامى» و پيوند دينى مسلمان‏ها از آرمان‏ها و انگيزه‏هاى اصلى و ريشه‏اى صهيونيست‏ها در كارگردانى گسترده براى برپايى اين جشن بود.(نهضت امام خمینی، ج3، ص789) 🔊 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی