eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری: اگر کسی ترویج بی حجابی کرد، ترویج بیحایی کرد، حکومت وظیفه دارد جلوی او بایستد....
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌بخش سوم) مکالمات خارج از عرف و زننده ی هاشمی با حضرت امام خمینی (ره) برای مرور این مکالمات یا گفتگوها پیشنهاد میشود کتاب را حتما مطالعه بفرمایید. ولی برای نمونه به این متن از نامه ی بدون سلام هاشمی به امام اشاره میکنیم و مابقی مطالعه و تحقیق را به خود عزیزان میسپاریم. هاشمی رفسنجانی در 25 بهمن 59 طی یک نامه ی بدون خطاب به امام خمینی(ره) چنین می نویسد:
هدایت شده از mesaghمیثاق
⁉️سوال از حضرات آیات عظام نوری‌همدانی، وحید خراسانی و شبیری‌زنجانی بدین شرح است: با عرض سلام بنده به عنوان یک جوان می‌خواستم بدانم استفاده از ماهواره و مشاهده برنامه‌های آن به لحاظ شرعی چه حکمی دارد؟ آیت‌الله نوری‌همدانی: خرید و فروش و نگهداری آن جایز نیست. آیت‌الله شبیری‌زنجانی: اگر خوف وقوع در گناه یا ترتب مفسده‌ای دیگر در آن نباشد، فی‌حدنفسه اشکالی ندارد. اگر قانونی در این زمینه وجود دارد بنابر احتیاط رعایت شود. آیت‌الله وحید خراسانی: اگر فایده حلال آن زیاد باشد که عرفا از آلات لهو به حساب نیاید خرید، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جایز است ولی خرید و فروش یا نصب و راه‌اندازی‌ برای استفاده حرام آن به فتوا حرام می‌باشد و اگر فایده‌های حلال آن کم باشد به طوری که عرفا از آلات لهو به حساب می‌آید، خرید، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جایز نیست و بنابر احتیاط واجب باید آن را از بین برد و لو به تغییر دادن هیات آن مثل اینکه آن را بشکنند. در ادامه استفتا از دیگر مراجع عظام تقلید را در این باره مرور می‌کنیم: سوال: آیا آنتن ماهواره جزو آلات لهو است؟ خرید و فروش و استفاده از آن چه حکمی دارد؟ آیت‌الله بهجت: با وجود فساد، استفاده از آن و خرید و فروش آن جایز نیست. آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: اولا با توجه به آنچه مطلعین اظهار می‌دارند برنامه‌های ماهواره اکثرا موجب شیوع فحشا و منکر، بویژه در رابطه با نسل جوان است. لذا خرید و نصب آنتن‌های ماهواره‌ای جایز نیست. ثانیا صرف استفاده از برنامه‌ها اگر خارج از برنامه‌های فوق‌الذکر باشد و موجب انحراف اخلاقی یا اعتقادی و... نباشد، مانعی ندارد. ثالثا اگر استفاده بزرگ‌ترها در همان محدوده‌ای باشد که در جواب دوم ذکر شد مانعی ندارد ولی در عین حال عدم جواز خرید و نصب به قوت خود باقی است. آیت‌الله مظاهری: جایز نیست. آیت‌الله مکارم‌شیرازی: استفاده از این برنامه جایز نیست و برنامه‌های ظاهرا خوب یا بی‌ضرر آن وسیله‌ای است برای سوق دادن به برنامه‌های فاسد بنابراین نباید مسلمانان از حیله‌های دشمنان اسلام برای نشر فساد در میان مسلمین غافل باشند. همچنین آیت‌الله میرزاجواد تبریزی در پاسخ به استفتاء از ماهواره مرقوم کرده‌اند: چنانچه نگاه کردن آن باعث تهییج شهوت بر حرام یا ترویج فساد در جامعه باشد، جایز نیست و در غیر این صورت باید مراعات مقررات و قوانین شود. آنچه که کاملا مشخص است، این است که مراجع عظام تقلید که براساس اظهارات آقای هاشمی جدیدالاسلام نیستند، نسبت به مسائلی مانند ماهواره مواضع مشخصی دارند که کاملا با مواضع آقای هاشمی متفاوت است. بنابراین دغدغه‌هایی از قبیل ماهواره تنها محدود به قشر خاصی نیست و یک موضوع فرهنگی بنیادین است. لذا اینگونه تفکرات هاشمی را باید قالب عقیدتی جستجو کنیم نه چیز دیگر.
هدایت شده از mesaghمیثاق
[WWW.SARALLAH-ZN.IR]ma0109176.mp3
24.16M
(فاعتبروا، فاعتبروا..) مداح: پنجشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ اون لحظه که علی تنها شه زهرا تو شعله ها میسوزه این درس روشنه تاریخه این قصه قصه هر روزه کی گفته اینا همش اتفاقه روضه فاطمیه از نفاقه اون طرف در همه جاش سیاهه اینطرفش حی علی الفلاحه دیوار و در داره میسوزه تو این معرکه کجا وایسادی بی طرفی بزرگترین گناهه
هدایت شده از mesaghمیثاق
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم امام و رهبر و مرجع تقلید عزیز و معظم به نظر می‌رسد در ملاقاتهای معمولی، به خاطر کارهای زیاد و خستگی جنابعالی، فرصت کافی برای طرح و بحث مطالبی اساسی که داریم به دست نمی‌آید، ناچار چیزهائی که تذکرش را وظیفه تشخیص می‌دهم تحت عنوان: «النصیحه لائمه المؤمنین» در این نامه بنویسم؛ خواهش می‌کنم توجه فرمائید و در ملاقات بعدی جواب لطف کنید: ۱- یکسال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری نامه‌ای به خدمتتان نوشتیم که نسخه‌ای از آن ضمیمه این نامه است. شما در بیمارستان قلب بستری بودید و ملاحظه حال شما مانع تقدیم نامه گردید، خواهش دارم، اول نامه را ملاحظه نمائید و سپس این یکی را. ۲- احساس می‌کنم که روابط و ملاقاتهای ما با جنابعالی، صورت تشریفاتی به خود می‌گیرد و محدودیتهایی در طرح و بحث مطالب –من جمله خوف از اینکه جنابعالی موضع‌گیری سیاسی و رقابت تلقی کنید- به وجود آمده و من خائفم که این حالت خسارت بار باشد. ۳- تبلیغات متمرکز مخالفان –که از مقام رسمی و تریبونهای رسمی در رُل مخالف و اقلیت سخن می‌گویند- و نصایح کلی و عام جنابعالی و سکوت و ملاحظات ما که علل موضع‌گیریها را روشن نکرده‌ایم، وضعی به وجود آورده که خیلی‌ها خیال می‌کنند ما و طرف ما بر سر قدرت اختلاف داریم و دو طرف را متساویاً مقصر یا قاصر یا ... می‌دانند. ما برای حفظ آرامش نمی‌توانیم مطالب واقعی خودمان را بگوئیم و جنابعالی هم صلاح ندانسته‌اید که مردم را از ابهام و تحیر درآورید. خود شما می‌دانید که موضع نسبتاً سخت مکتبی امروز ما، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز است، بعد از پیروزی معمولاً ما مسامحه‌هائی در اینگونه موارد داشتیم و جنابعالی مخالف بودید، اما نظرات شما را با تعدیلهائی اجرا می‌کردیم؛ شما اجازه ورود افراد تارک‌الصلوة یا متظاهر به فسق را در کارهای مهم نمی‌دادید، شما روزنامه آیندگان و ... تحریم می‌کردید، شما از حضور زنان بی‌حجاب در ادارات مانع بودید، شما از وجود موسیقی و زن بی‌حجاب در رادیو تلویزیون جلوگیری می‌کردید؟ همین‌ها موارد اختلاف ما با آنها است. آیا رواست که به خاطر اجرای نظرات جنابعالی ما درگیر باشیم و متهم و جنابعالی در مقابل اینها موضع بی‌طرف بگیرید؟ آیا بی‌خط بودن و آسایش طلبی را می‌پسندید؟ البته اگر مصلحت می‌دانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان خیر و شر جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم، ولی لااقل به خود ما بگوئید. آیا رواست که همه گروه دوستان ما به اضافه اکثریت مدرسین و فضلاء قم و ائمه جمعه و جماعات و ... در یک طرف اختلاف و شخص آقای بنی صدر در یک طرف و جنابعالی موضع ناصح بی‌طرف داشته باشید؟ مردم چه فکر خواهند کرد؟ و بعداً تاریخ چگونه قضاوت می‌کند؟ ۴- ما جایز نمی‌دانیم که میدان را برای حریف خالی بگذاریم و مثل بعضی از همراهان سابق، قیافه بی‌طرف بگیریم و به اصطلاح جنت مکان و بی‌آزار و زاهد جلوه کنیم، به خاطر حفاظت از خط اسلامی انقلاب در صحنه می‌مانیم و از مشکلات، مخالفتها و تهمتها نمی‌هراسیم و به صلاحیت رهبری جنابعالی ایمان داریم، ولی تحمل ابهام در نظر رهبر برایمان مشکل است. مگر اینکه بفرمائید، همین ابهام صلاح است. احتمال اینکه این ابهام در رابطه با خطوط سیاسی و فکری جاری و خطی که در ارتش تعقیب می‌شود، آثار نامطلوبی در تاریخ انقلابمان بگذارد، وادارم کرد به عنوان وظیفه روی این مطالب، صراحت و تأکید داشته باشم و امیدوارم مثل همیشه این جسارت را ببخشید. ۵- قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به شما عرض کردیم که بینش آقای بنی‌صدر مخالف بینش اسلام فقاهتی است که ما برای اجرای آن تلاش می‌کنیم و اکنون هم بر همان نظر هستیم و شما فرمودید ریاست جمهوری مقام سیاسی است و کاری دستش نیست؛ امروز ملاحظه می‌فرمائید که چگونه در کار کابینه و ... می‌تواند کارشکنی کند و چگونه با استفاده از مقام، مجلس و دولت و نهادهای انقلابی را تضعیف می‌کنند و ما فقط می‌توانیم دفاع کنیم؛ چون تضعیف متقابل را با گفتن نواقص رئیس جمهور صلاح نمی‌دانیم و همان دفاع هم مشاجره تلقی می‌شود و بحق مورد مخالفت جنابعالی قرار می‌گیرد و آتش بس می‌دهید و خودتان هم دفاع لازم را نمی‌فرمائید که: اختلاف دو بینش است که یک طرف مصداق اسلامش غضنفرپور و سلامتیان و سعید سنجابی و طرف دیگر رجائی و گنابادی و منافی و موسوی و ... می‌باشند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
۶- در خصوص جنگ و فرماندهی ارتش، مطالب و احتمالات زیادی داریم. فرماندهی به خاطر ناهماهنگی و وحشت از نیروهای خالص اسلامی، مایل است نیروهای غیر اسلامی را در ارتش حاکم کند –که منافع مشترک پیدا کرده‌اند- و نیروهای خالص دینی را یا منزوی و یا منفصل نماید. خلبان شیرودی که سمبل ایمان و شجاعت و تلاش است، در پادگان ابوذر به من می‌گفت که امروز ایمان می‌جنگد نه تخصص و می‌خواهند دست مؤمنان را کوتاه کنند، ایشان همراه و همرزم خلبان شهید کشوری و خلبان شهید آشوری است. وحشت داشت و به من گفت پیامش را به شما بگویم و ضبط هم شده؛ احتمال اینکه مدیران جنگ به علل سیاسی طالب طولانی شدن جنگ باشند، وجود دارد و این احتمال تکلیف‌آور است. احتمالاً آقای بنی‌صدر به منظور تضعیف دولت و شاید –بعضی‌ها هم باشند- برای اجرای منویات آمریکا و ... مخصوصاً کمبود مهمات و اسلحه قابل توجه است. در این مورد لازم است، جنابعالی سریعاً فکری بفرمائید و بهتر است در یک جلسه طولانی و محرمانه با دوستان مورد اعتماد ارتشی نظیر صیاد شیرازی، نامجو، سلیمی، شیرودی و ... با حضور ماها در خدمتتان بحث و تصمیم‌گیری شود. ۷- ما «حزب جمهوری اسلامی» را با مشورت با شخص جنابعالی و گرفتن قول مساعدت و تأیید غیر مستقیم –من شخصاً در مدرسه علوی با شما در این باره مذاکره کردم- تأسیس کردیم و با توجه به اینکه قانون اساسی، تعداد احزاب را پذیرفته فکر می‌کنیم یک حزب اسلامی قوی برای تداوم انقلاب و حکومت اسلامی ضرورت دارد و جنابعالی هم روزهای اول در تهران و قم مکرراً تأیید فرمودید –ممکن است فعلاً فراموش کرده باشید- و اکنون اعتبار حزب از نفوذ شما تغذیه می‌شود –غیر مستقیم- ولی رنگ حمایت از روزهای اول کمتر شده. میل داریم لااقل در جلسات خصوصی نظر صریحی بفرمائید. اگر مایلید ما حزب را کنار بگذاریم، ما را قانع کنید و اگر لازم می‌دانید که حزب بماند باید جور دیگری عمل بشود و اگر همین‌گونه که عمل می‌فرمائید، مصلحت است ما را قانع کنید تا ما هم دوستان حزبی را قانع کنیم. ۸- اینجانب که جنابعالی را مثل جانم دوست دارم و روی زمین کسی را صالح‌تراز شما سراغ ندارم، گاهی به ذهنم خطور می‌کند که تبلیغات و ادعاهای دیگران شما را تحت تأثیر قرار داده و قاطعیت و صراحت لازم را –که از ویژگیهای شما در هدایت انقلاب بوده- در موارد فوق‌الذکر ضعیف‌تر از گذشته نشان می‌دهید، بسیاری از مردم هم متحیریند که چرا امام قاطع و صریح در این مسائل سرنوشت‌ساز صراحت ندارد. خدای نخواسته اگر روزی شما نباشید و این تحیر بماند، چه خواهد شد؟ واقعاً و حقاً ما انتظار داریم در مقام رهبری و مرجع تقلید اگر تعدیلی در شیوه حرکت ما لازم می‌دانید صراحتاً امر بفرمائید که مطیعیم؛ ما انتظار نداریم که نصایح ذووجوهی از رسانه‌های جمعی بشنویم، احضار کنید و امر بفرمائید. ۹- آخرین مطلب –که در ترتیب مطالب جایش اینجای نامه نیست- اینکه ما پس از پیروزی آقای بنی‌صدر برای اینکه ایشان خیالش از جانب ما راحت باشد، ایشان را به ریاست شورای انقلاب برگزیدیم و به جنابعالی پیشنهاد نیابت فرماندهی کل قوای ایشان را دادیم که سریعاً تصمیم بگیرند و کار کنند، اما ایشان به اینها هم قانع نشد و مرتباً کمبودها را متوجه ما می‌کرد و می‌گفت: « من می‌خواهم کار کنم ولی نمی‌گذارند»، در مرکز قدرت بود و دیگران را مقصر معرفی می‌کرد و امروز هم می‌بینید نقش اقلیت مخالف را. پس چه باید کرد؟ با سپاس و معذرت. اکبر هاشمی ۲۵/۱۱/۱۳۵۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
به ادبیات این نامه ، خوب دقت بفرمایید تا نوع تفکر هاشمی و اختلافش با مبانی فکر حضرت امام (ره) کمی آشکار شود. 📌بخش چهارم) هاشمی و دهه های محرم!!! هاشمی رفسنجانی در خاطرات صریح خود، پرده از اعتقاداتی بر میدارد که بسیار شگفت انگیز است. در زمانی که تمام آحاد مردم اعم از شیعه یا سنی، مسیحی یا یهودی، نسبت به عظمت عاشورای حسینی متواضعانه سر تعظیم فرود می آورند و عزادار هستند، آقای هاشمی به صراحت گوشه ای خوشگذرانیهای خود در این ایام حزن انگیز را به روی کاغذ آورده و آنها را در تاریخ ثبت میکند. به برخی از این خاطرت توجه بفرماید: ⚛️یک‌شنبه 30 تیر 1370 (تاسوعای حسینی): «با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است. آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته‌اند... آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم.»
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_532576958316297193.mp3
845.8K
✅ معنای "فرج" چیست؟ برای مسلمان هیچ بن بستی وجود ندارد در بن بست های جاری زندگی هم این فرج حاصل میشود . این درس امید است. این درس انتظار واقعی است برای همه انسانها هم منتظر فرج نهایی باید بود ، هم منتظر فرج در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بود. در بن بست های جاری زندگی هم فرج حاصل میشود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم شود و بدانید این فرج محقق خواهد شد، مشروط بر اینکه شما، انتظارتان واقعی باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان در خصوص عملکرد دادستان این شهرستان 🔹آقای دادستان یک دادستان کتابخانه ای است . چیزی بنام علم قاضی ، انقلاب و اقتدار شهر برای او معنایی ندارد 🔹با احکام ضعیف آقایان لاهیجان تبدیل به بهشت اغتشاش گران شده است 🔹آقای دادستان در قضیه پلمپ فروشگاه ها اقتدار شورای تامین شهرستان را شکست و اعضای شورا را سکه‌ی یک پول کرد 🔹ملاقات با آقای دادستان برای مردم خیلی سخت است ؛ شما خانواده شهید امنیت را به دیدار نپذیرفتید . خیلی بیجا کردید ، البته دیدار خانواده شهید لیاقت میخواهد 🔹شما که ترسیدی و روی پنجره اتاقت ورق گالوانیزه کشیدی چطور امنیت مردم برایت مهم نیست ؟ 🔹این شهر دادستان نداشته باشد بهتر است تا رسانه تروریستی رادیو گیلان برای دادستانش سوت و کف بزند 🔹چادر از سر دخترمان کشیدند و به او جسارت کردند آقایان آزاداشان کردند ✍رونوشت به: دادستان کل جناب آقای منتظری
هدایت شده از mesaghمیثاق
سلام مادر جان 4.mp3
17.6M
سرود به سبک 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮 مادر جان، فدای تو جانم مادر جان! 🍃🍃 توو سنگر تواییم، با تو بستیم عهدی تا آخر بمونیم، پای انقلاب، فرزند تو مهدی 🍃🍃🍃 سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، می‌مونیم با تو سر پیمان، سلام مادرجان  🍃🍃 ببین، پای چادرم، تا هرجا می‌تونم، تا سر حد جونم، همیشه می‌مونم خودمو به مهدی می‌رسونم با همین چادر پوشیدن منم، مرد میدونم 🍃🍃 سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، می‌مونیم، با تو سر پیمان سلام مادرجان 🍃🍃🍃 توو سنگر این چادر، هر چی دارم و فدا امام می‌کنم توو سنگر این چادر، مثه زینب می‌مونم کارو تمام می‌کنم توو سنگر این چادر، با حجابم برای مهدیِ تو قیام می‌کنم چادر که می‌پوشم، زیر سایه‌ی تو ام رو لطف تو حساب می‌کنم چادر که می‌پوشم، توی این شهر گناه آلوده من ثواب می کنم چادر که می‌پوشم، همه‌ی نقشه‌های دشمنارو خراب می کنم 🍃🍃🍃 سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، می‌مونیم، با تو سر پیمان سلام مادرجان 🍃🍃🍃 عهد می‌بندم، که بمونم پا رکاب، عهد می‌بندم، جون بدم برا حجاب عهد می‌بندم، عهد فاطمی، که بمونیم ما دخترها، پای انقلاب عهد می‌بندم، تو زندگیم، زینت شما بشم این پرچم رو، تا آخر من به دوشم بکشم به یاد همه اونایی که توی راه فاطمه جون دادن ناهیدِ فاتحی و آرامش قوربون حجابزهرا شدن سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، می‌مونیم، با تو سر پیمان سلام مادرجان
هدایت شده از mesaghمیثاق
در ادامه بررسی زندگی سیاسی و اعتقادی آقای هاشمی، فصول دیگری از انحرافات عقیدتی ایشان را با هم مرور خواهیم کرد. ✍در فصل سوم ابعاد سیاسی زندگی او را در پیش روی بزرگواران خواهیم گذاشت. 🚫رد شدن از مسلمات تشیع! به این جمله دقیق توجه بفرماید: 👈🏻👈🏻"تا کی بر سر خلیفه اوّل بجنگیم؟".👉🏻👉🏻 این جمله ای بود که آقای هاشمی عنوان کردند، ظاهرا موضوع حقانیت خلافت حضرت علی (علیه السلام) و غصب این خلافت توسط خلفای سه گانه، از دید آقای هاشمی فاقد اهمیت بوده و این اصل را به انحراف با موضوع وحدت گره زده اند. موضوعی که از اساس یک نوع مغالطه بوده و رد این فرضیه ی باطل و انحرافی را در ادامه با گفتاری ازو مقام معظم رهبری(ره) ثابت خواهیم کرد. تا جایی که حضرت آقا در بیان خود عنوان میکنند؛ قائلین این تفکر در پی توطئه هستند!!! 👈آقای هاشمی، البته این جمله عجیب خود را با تکمله ای دیگر، کامل کرده و بیان داشته بودند: "اینکه چه کسی اولین خلیفه بوده یا نبوده، مسئله تاریخی است که هیچ سودی برای ما ندارد و نتیجه‌ای از آن نخواهیم گرفت. اینکه آنها چگونه وضو می‌گیرند و نماز می‌خوانند، منطق عقلانی برای تبدیل شدن به اختلاف ندارد". اگرچه طی سال هایی که از زندگی آقای هاشمی گذشت، شنیدن جملات نامتعارف از سوی ایشان، برای مردم و رسانه ها به یک رویه ی عادی تبدیل شده، اما ورود تعجب برانگیز وی به مباحث اینچنینی که دنیایی از حاشیه را با خود به همراه خواهد داشت، به شدت تامل برانگیز است. هاشمی رفسنجانی این بار نه در عالم سیاست و نه در بیان خاطرات بی اعتبار دونفره از امام خمینی(ره)، بلکه راجع به یکی از اصول لایتغیر شیعیان، یعنی بحث خلافت مسلمین پس از پیامبر، کلمات تاسف برانگیزی را به زبان آورده است.