هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨 لایحه عفاف و حجاب و کودتا علیه بسیج و سپاه !
🔻در ماده (32) لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب، وظایف بسیج مستضعفین اینگونه بیان شده است:
1- آموزش عمومی امربه معروف و نهی از منکر لسانی به بسیجیان برای گسترش فرهنگ امربه معروف ونهی ازمنکر.
2- ساماندهی و گسترش توانمندی های بسیج در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در فضای حقیقی و مجازی.
🔻همچنین بر اساس ماده (62) این قانون پیشنهادی، درصورتیکه فردی مرتکب جرائم موضوع این قانون به جز در موارد مندرج در مواد (38) و (50) این قانون گردد، با ارائه مستندات تصویری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(فراجا)، توسط دادسرا صرفا ً احضار می گردد.
👈یعنی در مواردی مانند بدپوششی (پوشیدن لباس های خلاف عفت عمومی) و کشف حجاب اساساً بسیج و سپاه را کنار گذاشته است❗️
✳️ چند نکته:
1️⃣ براساس ماده (29) قانون آيين دادرسي کیفری، در کنار نیروی انتظامی، مأمورین نيروي مقاومت #بسيج سپاه پاسداران نیز از جمله #ضابطین دادگستری شمرده شده اند.
2️⃣ در ماده (۱) قانون حمایت قضایی از بسیج، مصوب 1371/10/01 مجلس شورای اسلامی « به نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه داده میشود همانند ضابطین قوه قضاییه هنگام برخورد با #جرائم_مشهود درصورت عدم حضور ضابطین دیگر و یا عدم اقدام به موقع آنها و یا اعلام نیاز آنان به منظور جلوگیری از امحاء آثار جرم و فرار متهم و تهیه و ارسالگزارش به مراجع قضایی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورند ».
3️⃣ در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، « #نگهباني از انقلاب اسلامي ايران و #دستاوردهاي آن و كوشش مستمر در راه #تحقق آرمانهاي الهي و گسترش حاكميت #قانون_خدا طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران » به عنوان بخشی از اهداف این نهاد مقدس آورده شده است.
4️⃣ رهبر معظم انقلاب نیز به بسیجیان فرمودند:
« بسیج در همهی #محلههای کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل #حوادث گوناگون، #تاکتیکها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینههای دفاع سخت و نیمهسخت، هم در زمینههای گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیهای غافلگیر نشوید.
تجربهی کمیتهها در سال ۶۰ تجربهی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود ... » https://khl.ink/f/44267
⚠️ با همه اینها می توان نتیجه گرفت که محول کردن وظایف دم دستی – که مردم عادی هم می توانند آن را انجام دهند – در ماده (32) و آوردن نام نیروی انتظامی در ماده (62)، در حقیقت، #خلع_سلاح کردن بسیج و سپاه است.
در مجموع، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب، به نوعی یک #کودتا علیه بسیج و سپاه در یک جنگ ترکیبی تمام عیار است❗️
هدایت شده از mesaghمیثاق
آقای خبرگزاری ایسنا، خانم خبرگزاری ایسنا؛ طویلهای به اسم اورشلیم وجود ندارد آنجا بیتالمقدس است، قبله اول مسلمانان، جایی که حاج قاسم و حسن حسن تهرانی مقدم آرزوی آزادیاش را داشتند، جایی که بنیانگذار انقلاب یک روز را در تقویم بنامش اختصاص داد تا یاد همه بماند که آنجا بیتالمقدس است، قدس شریف است، قدس اشغالشده است... اورشلیم خراب شد و رفت... شماها چرا نمیخواهید بفهمید؟ هر چه صهیونیستها و رسانههای غربی بلغور کردند شما هم باید تکرار کنید؟
بروید و اصلاح کنید... اصلاح کنید تا بیشتر گندش در نیامده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سوراخ دعا رو یاد گرفته اند. از مادر قاتل پلیس تا همین سلیطه ی تراز شورش شل مغزان.
این فاحشه ها هر نوع غلط و جنایتی می کنند زمانی که دستگیر می شوند برای فرار از مجازات یا به ککه خوری می افتند یا می گویند اختلال روانی داریم!
🔹حکم شرعی سب نبی(ع) و سب امام معصوم(ع) چیست؟ مگر شدید ترین برخورد در احکام مربوط به این جرم نیست.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺️حمله عجیب یک زن به مامور پلیس راهور کرمان !/ زن مامور پلیس را کتک زد و فرار کردیک زن حین رانندگی با گوشی صحبت میکرده؛ پلیس ایست میده. زنه هم می ایسته و فحش و بد و بیراه به مامور و بعدم به مامور حمله میکنه و پلیس را زخمی میکنه و در میره!
#اقتدار_پلیس
هدایت شده از mesaghمیثاق
🏴 نهضت حسینی ادامه دارد
امام حسین علیه السلام در جای جای مسیر خروج نورانیش از مدینه تا کربلا حتی در روز عاشورا، #هدف از قیامش را برای عام و خاص توضیح داد تا کسی نتواند قیام خونین آن حضرت را تحریف و تصرف کند. امام در قسمتی از وصیتنامهاش به برادر خود محمد بن حنفیه چنین می فرماید:
" وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ "؛ و همانا من براى سركشى و خود پسندی و تكبر و فساد كردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نكردم]. و به تحقیق كه من برای اصلاح و درست كردن [كارها] در میان امت جدم قیام كردم و می خواهم به نیكی سفارش و از بدی نهی كنم و مطابق سيره جدم رسول خدا و پدرم على بن ابى طالب عليهم السّلام رفتار مینمایم. ( بحارالأنوار، علامه مجلسی ج۴۴ ص ۳۲۹ ؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۸۹ )
این فرمایش امام حسین علیه السلام از آن زمان تا کنون الهام بخش خدا جویان زیادی بوده است. بی تردید یکی از آن خداجویان مرحوم امام خمینی ره است. امام راحل با تأسی به نهضت عاشورا قیام کرد و به پشتوانه مردم دیندار و اخلاق مدار ایران توانست #حکومت_اسلامی را جایگزین حاکمیت طاغوت کند.
آری، ماهیت خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد همین فرمایش اباعبدالله الحسین علیه السلام بود. امام راحل برای سرکشی و خودپسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم و ستم کردن بر مردم قیام نکرد بلکه خروج ایشان برای اصلاح امور جامعه و امر به معروف و نهی از منکر و عمل به سیره رسول خدا و وصی اش علی بن ابی طالب علیهما السلام در امر #حکمرانی بوده است.
بحمدالله ملت شریف ایران به دعوت امام خمینی ره لبیک گفتند و بر خلاف مردم کوفه بد عهدی نکردند و تا پای جان ایستادگی کردند و حکومت اسلامی را بر پا کردند.
خداوند سبحان در سال ۶۸ به قلب پاک امام خمینی ره و خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مجاهدت بزرگان دین نظر کرد و این قیام را به دست کسی سپرد که وفادارترین مجاهد انقلابی به راه و مکتب امام خمینی ره است. ایشان نیز همانند امام خمینی ره برای یاغیگری و غرور و تکبر و فسادگری و ستمگری بر منصب ولایت فقیه تکیه نزد. سیره حکمرانی ایشان از چنین اتهاماتی پاک و منزه است. بلکه ایشان از آغاز عهدهداری امر ولایت تا کنون پی گیر اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام اسلامی بر اساس سنت نبوی و علوی بوده است.
اینکه مردم همچنان خواستار اصلاح دینی امور و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام اسلامی هستند به دلیل وفاداری ولی فقیه به مکتب امام خمینی ره و آرمانهای انقلاب اسلامی است.
وفاداری ولی فقیه بر خروج حسینی را میتوان از مقابله جبهه معارض با ایشان به خوبی شناسایی کرد. امروز، مخالف و معاند و معارض ایشان یا از میان سرکشان و مفسدهجویان و خوشگذران و ستمگران است و یا اگر از این جماعت نباشند از میان متحجّرین و روشنفکران سکولاری هستند که اگر امروز نظام استبداد پهلوی برقرار می بود، اینان ثناگوی و هوادار آن بودند.
امروز، همان جبههای که در دهه شصت تمام قد برابر حکمرانی امام خمینی ره ایستاده بود و خصومت می ورزید، عیناً همانها برابر ولی فقیه صف آرایی می کنند بلکه خصومت و کینه توزیشان دو صد چندان بیشتر از گذشته شده است.
اگر مدعی با این سخن مخالف است به مخاطبان خود نشان دهد که کدام بخش از آن جبهه مخالف و معاند با امام خمینی، اکنون با همان مواضع دهه شصتی حامی و پیرو ولی فقیه شده است.
بنابراین، می توان با قاطعیت بیان کرد که به لطف الهی نهضت حسینی که با خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ آغاز شد همچنان استوار و محکم پابرجاست. گویی این انقلاب و نظام اسلامی زمینه ساز قیام و انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
یک دلیل مهم این پابرجایی شدت یافتن حضور مردم در مراسم جشن و عزای علوی و حسینی است. بر پایی باشکوه راهپیمایی اربعین که امروزه مایه عذاب و بلای جان دشمنان اسلام و موجب شور و شعف محبان حسین شده است، نتیجه ولایت ولی فقیه است.
خداوند تبارک و تعالی عمر با برکت و پر عزت ایشان را تا قیام و در رکاب حضرت حجت عج الله تعالی فرجه الشریف مستدام بگرداند. انشالله
✍ داود مهدوی زادگان
#حکمرانی_دینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ریلگذاری نظام اسلامی کاملا صحیح و به سوی ظهور است.
💢با دیدن چند مدیر فاسد نباید نا امید و دلسرد شد و گفت این حکومت، اسلامی نیست.
💢در دوره حکومت امام علی(ع) هم برخی مدیران او نالایق و یا فاسد بودند.
💢سرعت عمل مسوولین در از بین بردن بیحجابی بسیار مهم است.
💢انقلاب اسلامی در دنیا این همه انسان را مسلمان و با حجاب کرده، طبیعی است که دشمن هم چند نفر را از ما تلفات بگیرد.
#استاد_عالی
#حکمرانی_دینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰علوم انسانیِ بیگانه با «انسان ایرانی»
«علوم انسانی مُقَفَّل»، «علوم انسانی مُعَطّل»، «علوم انسانی مُسَخّر»، «علوم انسانی مُحتضَر»، «مرگ علوم انسانی» از جمله اصطلاحاتی است که مدتهاست، با نگرانی و ناامیدی در بیان و بنان عدهای از دغدغهمندان و متخصصان «علوم انسانی وارداتی» در کشور ما مطرح شده و میشود. دائماً و به هر بهانهای از بیمهری و بیاعتنایی مردم و مدیران به علوم انسانی مینالند. و همین بیمهری و بیتوجهی به دادههای علوم انسانی و به عالمان علوم انسانی را دلیل احتضار و بلکه مرگ علوم انسانی در ایران میدانند!
🔸بنده هرگز چنین نگاهی به «علوم انسانی» ندارم. بلکه اهمیت و ضرورت آنها را برای مدیریت فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی کشور به مراتب بیش از علوم طبیعی میدانم. و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، علوم انسانی را «هوای تنفسی» مجموعههای نخبه و «عهدهدار هدایت جامعه» و «نرمافزار» فردسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی میدانم. و معتقدم نه مردم و نه مدیران جامعه اسلامی نمیتوانند به علوم انسانی بیاعتنا و بیتوجه باشند. مگر کسی میتواند خود را بینیاز از هوا برای تنفس بداند؟ و مگر جامعه را بدون نرمافزار میتوان اداره کرد؟!
در عین حال، واقعیت این است که هم مردم و هم مسؤولان آگاه در جامعه ما، به حق، به «علوم انسانی موجود» بیاعتماد و درنتیجه بیاعتنایند. و نرمافزار موجود را «نرمافزاری ویروسی» و بلکه یک «بدافزار معرفتی» برای اداره جامعه میدانند.
پیشنهاد بنده به دغدغهمندان این است که به جای گلایه نسبت به این بیمهریها، بهتر است درباره چرایی آن، تحلیل و تحقیقی جامع صورت دهند.
به راستی وقتی مدعیان علوم انسانی به مسائل واقعی مردم و باورها و ارزشهای آنان بیتوجهی میکنند و هیچ ابزار و روش و واژگانی برای توصیف و تفسیر و تبیین و تقویت یا اصلاح آنها در اختیار ندارد، چرا باید مورد توجه مردم و مسئولان (که آنها نیز از جنس همین مردماند و دغدغه مسائل همین مردم را دارند)، قرار گیرند؟
وقتی مدعیان روانشناسی و جامعهشناسی در کشور ما با عینک «فکر غربی» و با «فرهنگ انسان غربی» و با تکیه بر «انسانشناسی داروینیستی و اگوستکنتی» و «نظام ارزشی لیبرالی» به تحلیل کنشهای فردی و اجتماعیِ «انسان ایرانی اسلامی» میپردازند، نه تنها از نگاه مردم، که از نگاه فرهیختگان جامعه اسلامی نیز «همان به که بمیرد.»
وقتی مردم میبییند که با انتشار کوچکترین خبری درباره یک ناهنجاری اخلاقی در گوشهای از کشور، همه باورها و ارزشهای آنان توسط عدهای از مدعیان روانشناسی و جامعهشناسی و مردمشناسی به سخره گرفته میشود، چرا باید آنها را باور کنند؟
وقتی مردم میبینند که بزرگترین و مهمترین عنصر هویتبخش و انسجامبخش اجتماعیشان یعنی «محرم و صفر» هیچ جایگاهی در تحلیلهای اقتصادی و اجتماعی و روانشناختی و سیاسی مدعیان علوم انسانی ندارد، چرا باید به آنها اعتنایی کنند؟
وقتی مردم میبینند که فلان دانشمند بزرگ روانشناسی با برافروختن رگهای گردن و با حالتی عصبانی و دور از منطق علمی و با عینک روانشناسی غربی و لیبرالی علیه حکم الهی #حجاب و علیه فرهنگ چند هزارساله پوشش ایرانیان، موضعگیری میکند، آیا میتوانند باور کنند که چنین نگاهی، از روی علم و تحقیق بیان میشود؟!
✍️ احمدحسین شریفی
#حکمرانی_دینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰از دانشکدهی الهیات تا مجلس اهلبیت
🔖۱. اینکه دربارۀ حضور زنانی با ظاهر بهشدت ناموجّه از قبیل «کشف حجاب» و «برهنگی» و ... در مجلس اهل بیت، گفته شود که چون این مجالس، برای خودِ اهل بیت هستند و در حکم خانه آنهایند، پس ما حق نداریم به چنین افرادی تذکر بدهیم و نهیازمنکر کنیم، یک سخن ذوقی و ناصواب است؛ چون به این معنی است که انسان فقط در «ملک خودش»، حق نهی ازمنکر دارد، درحالی که نهی ازمنکر، «مکانمند» نیست. این حق از ولایت «ایمانی» –و نه ولایت مِلکی و مالکیّتی - مؤمنان نسبت به یکدیگر برآمده که خدای متعال آن را به صورت دوسویه و متقابل قرار داده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُ نْکَرِ». در اینجا هیچ سخنی از «شرط مالکیّت» به میان نیامده است.
🔖۲. لازمه حضور در مکان و مراسم مقدس، «رعایت حداقلها» است و از آن جمله، ملاحظه اندکی از «مقدمات ظاهری» است. در غیر این صورت، اولاً مجلس اهل بیت به «محل معصیت» تبدیل خواهد شد و ثانیاً «شأن» این مجلس نیز تنزّل خواهد یافت. نمیتوان به «کمال فرد» نگریست اما هم «مصلحت جمع» را نادیده انگاشت و هم «منزلت مکان و مراسم» را. محاسبه باید برآیندی و مجموعی باشد، نه «فردگرایانه». نهیاز منکر به صورت غیرمستقیم نیز در جایی موضوعیّت و مشروعیت دارد که مفاسد جمعی و عمومی بر آن مترتّب نشود و منکر، محدود به وضع شخصی خود فرد باشد، اما در اینجا، پای مصالح مؤمنین و حرمت اولیای الهی در میان است.
🔖۳. رعایت حداقلهای ظاهری، هیچ دشواری و مشقتی ندارد و محتاج سیر و سلوک نیست؛ آن هم برای ساعتی که فرد در مجلس اهل بیت، حاضر است. و تازه در اینجا سخن از حداقلهای ظاهری و پوششی است نه چادر. کسی که برای حضور در اینچنین مجلسی، حتی حاضر نباشد همین اندازه در وضع خود تجدیدنظر موقتی کند، باید در محبتش به اهل بیت تردید کند. حضور در مجلس اهل بیت، محتاج «ادب حضور» است و محبت بدون ادب، معنا ندارد. نمیتوان پذیرفت که کسی حتی در مجلس اهل بیت نیز همچنان به انجامِ «حرام اجتماعی»، ادامه بدهد. دستکم در اینجا باید خویشتنداری کند و بکوشد از محرّمات فاصله بگیرد نه اینکه حتی در این مجلس نیز بر ارتکاب محرّمات، اصرار بورزد.
🔖۴. تا گفته میشود که «نهیازمنکر» کنیم، کسانی نتیجه میگیرند که قرار است «طرد» صورت بگیرد؛ درحالیکه میان «نهیازمنکر» و «طرد»، هیچگونه تلازمی وجود ندارد. نباید تصور کنیم که «نهیازمنکر»، به معنی «طرد» است. میتوان با بهترین روشها و حکیمانهترین سازوکارها، در همان محل ورود به مجلس اهل بیت، اقدام کرد و موجبات و بسترهای رعایت حداقلهای ظاهری را فراهم نمود؛ بدون آنکه کسی طرد و گریزان شود. اما از آنجا که ما دچار فقر طراحیهای خلاقانه و هنرمندانه هستیم، صورت مسأله را پاک میکنیم و میگوییم در مجلس اهل بیت به روی همه و با هر ظاهر و رفتاری باز است. به بیان دیگر، به جای اینکه برای نهیازمنکر، «شکل اثربخش» و «قالب کارآمد» بیافرینیم، اصل این واجب الهی را کنار میگذاریم. وظیفۀ مؤمنین این نیست که در انتظار تحققیافتن شرایط تأثیر نهیازمنکر بنشینند، بلکه باید فاعلانه و مسئولانه، این شرایط را پدید بیاورند و این از طریق « تجدیدنظر در روشها » ممکن است نه « تعطیلکردن نهیازمنکر». در زمان طاغوت که استاد مطهری در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران تدریس میکرد، قرار شد آزمون وروی برای داوطلبان در خود دانشکده الهیات برگزار شود. استاد مطهری معتقد بود که چون این دانشکده، مقدس است باید داوطلبان خانم، باحجاب وارد شوند. ازاینرو، تعدادی روسری تهیه کرد و در جلوی در ورودی دانشکده، به دختران مکشفه داده شد تا حجاب را در این مکان رعایت کنند. از قضا، طرح استاد مطهری با استقبال داوطلبان نیز مواجه شد. او در زمانه طاغوت نسبت به دانشکده الهیات، اینچنین حساسیت داشت و ما در زمانه حکومت اسلامی نسبت به مجالس اهل بیت، بیتفاوت هستیم.
🔖۵. «جذب حداکثری» نیز به معنی نفی نهیازمنکر نیست. قرار نیست فقط جذب کنیم، بلکه بناست به «ارزشها» جذب کنیم. جذب، برای جذب نیست، بلکه وسیله است برای تحقق خیرات و برکات معنوی در فرد. در این صورت، تنها جذبی مطلوب است که حاصلش، «نزدیکشدن فرد به ارزشها» باشد، نه جذبی که در اثر تساهل و مداهنه و مصانعه صورت میگیرد. جذب حداکثری، هم به معنی تنگنظر و سختگیر نبودن است و هم به معنی استفاده از روشها و قالبهای نو، اما هرگز به معنی عبور از ارزشها برای پُر تعداد شدن نیست. کثرت مؤمنان باید بر مدار حقّ باشد، نه به واسطه تضییع ارزشها.
🌐 منتشرشده در:
http://fna.ir/3e2b3h
✍️ مهدی جمشیدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 اقتصاد پادشاهی سعودی کمترین نرخ رشد سهماهه خود از سال 2021 را پشت سر گذاشت.
🔹 تولید ناخالص داخلی پادشاهی سعودی در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 1.1 درصدی داشته است که این رقم کمترین میزان رشد سه ماهه اقتصادی برای سعودی از سال 2021 است.
🔸 در سه ماهه دوم سال 2023 فعاليتهای غیر نفتی افزایش 5.5 درصدی و فعالیتهای نفتی کاهش 4.2 درصدی در اقتصاد سعودی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.
🔹 «صندوق بینالمللی پول» پیشبینی قبلی خود برای رشد اقتصاد سعودی در سال جاری را کاهش داد و از 3.1% به 1.9% رساند.
🔸 این درحالی است که پادشاهی سعودی در سال 2022 بیشترین رشد اقتصادی سالانه را در بین اعضای «گروه بیست» داشته است.
🔹 نرخ رشد اقتصاد سعودی بهدلیل تصمیمات داوطلبانه این پادشاهی برای کاهش تولید نفت طی ماههای اخیر کاهش یافته است.
🔗 منبع1 🔗 منبع2
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 توافق ایران و سعودی مقدمهای برای نظم نوین منطقه خلیج فارس است.
🔹 «علیرضا عنایتی» سفیر معیّن ایران در پادشاهی سعودی و مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه در مصاحبه اختصاصی خود با خبرگزاری «تسنیم» به برخی از موضوعات منطقهای از جمله روابط ایران و سعودی پرداخت.
🔸 عنایتی توافق ایران و سعودی را به نفع هر دو طرف خواند که یک منفعت دستهجمعی هم برای ایران و سعودی و هم برای کشورهای منطقه برپا ساخته است.
🔹 عنایتی تأکید کرد، ایران با قطبیکردن این منفعت موافق نیست.
🔸 عنایتی بیان داشت، اگر چه ایران سفارت خود را برای خدمترسانی به حجاج باز کرده است ولی سعودی تلاش میکند سفارتخانه خودش را در زمانی که خودشان مناسب ببینند، افتتاح کنند.
🔹 عنایتی توسعه مناسبات دوجانبه میان تهران و ریاض را مقدمهای برای نظم نوین منطقهای خواند که برای ایجاد و ترسیم یک مختصات جدید در منطقه خلیج فارس لازم و ضروری است.
🔸 عنایتی در ادامه بیان داشت، اگر بنای همکاری مبتنی بر خلیج فارس واحد گذاشته شود، بدون قطببندیها و محوربندیهای منطقهای یک موجودیت واحد برای خلیج فارس تعریف خواهد شد.
🔹 سفیر معیّن ایران نزد سعودی در این مصاحبه تأکید کرد، ترتیبات نوین در منطقه خلیج فارس موجب شده است تا امنیت در این منطقه از وضعیت نظامیمحور به توسعهمحور حرکت کند و دورنزا بشود.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 سفر مخفیانه رئیس «موساد» به آمریکا پیرامون بررسی عادیسازی روابط با پادشاهی سعودی
🔹 پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از دو منبع آمریکایی فاش کرد، دیوید بارنیا رئیس موساد دو هفته پیش مخفیانه از واشنگتن بازدید کرده است تا با مقامات ارشد کاخ سفید و «سیا» گفتوگو کند
🔸 این گفتوگوها پیرامون تلاشهای دولت بایدن برای دستیابی به توافقی با سعودی که شامل عادیسازی روابط میان این پادشاهی و رژیم صهیونیستی باشد، بوده است.
🔹 به گزارش آکسیوس بارنیا در این سفر مخفیانه با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، «برت مک گورک» هماهنگکننده امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی دیدار کرده است.
🔸 آکسیوس تأکید دارد، رژیم صهیونیستی قصد دارد نظر خود را در مورد توافقهای احتمالی دوجانبه ایالات متحده و پادشاهی سعودی که امنیت رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار میدهند به مقامات آمریکایی ارائه دهد.
🔹 مواردی از جمله حمایت احتمالی آمریکا از برنامه هستهای غیرنظامی سعودی و فروش تسلیحات به ریاض از دغدغههای امنیتی رژیم صهیونیستی است.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 زیبایی جاذبههای طبیعی عربستان؛ از تبوک تا جازان ...
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 سعودی به اقلیم کردستان عراق برای احداث یک پروژه آبی وام میدهد.
🔹 «مسعود کارش» معاون استاندار «اربیل» عراق در سفر اخیر خود به پادشاهی سعودی با برخی از مقامات وزارت «سرمایهگذاری» سعودی، بانک «الراجحی»، «صندوق وامهای توسعه» سعودی و دیگر شرکتهای این پادشاهی دیدار کرد.
🔸 مسعود کارش خبر داد، مقامات سعودی با پرداخت وام برای احداث پروژه آبی بر روی رودخانه «الزاب» که در 27 کیلومتری اربیل قرار دارد، موافقت کردهاند.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 پایداری سیاست تنشزدایی سعودی با سوریه مشخص نیست.
🔹 مجله «فارن پالیسی» در مقالهای به سیاست تنشزدایی با سوریه که از سوی کشورهای منطقه همچون پادشاهی سعودی دنبال شده است، پرداخت.
🔸 فارن پالیسی در مقاله خود بیان داشت، سعودی طی ماههای اخیر با دولت سوریه ارتباط برقرار کرد و تنشهای پیشین را کاهش داد ولی این سیاست ممکن است پایدار نباشد.
🔹 «چارلز لیستر» نویسنده این مقاله مدعی است، پس از گذشت چند ماه از توافقات میان سعودی و سوریه، شرایط تغییر کرده است و عوامل مختلفی بر این توافقات سایه انداخته است.
🔸 عدم حمایت غرب از تنشزدایی کشورهای منطقه با سوریه، افزایش بیثباتی در سوریه و مشکلات اقتصادی این کشور از موانع توافقات میان سوریه و سعودی است.
🔹 این مقاله تأکید دارد، اگرچه دولت سوریه به کشورهای منطقه وعده داده است تا بر قاچاق مواد مخدر از مبدأ سوریه به این کشورها نظارت کند، ولی حجم زیادی از مواد مخدر قاچاقشده طی ماههای اخیر در سعودی کشف شده است.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 نمایش کودکان در رسانههای اجتماعی شیوه نوینی از سوء استفاده از انسان است.
🔹 «عبدالعزیز الشبرمی» وکیل و مشاور عربستانی در مسائل حقوقی در مصاحبه با «الإخباریه» تأکید کرد، نمایش کودکان در رسانههای اجتماعی برای کسب درآمد و ازدواج با کودکان از جدیترین و فجیعترین جنایتها علیه فرد و جامعه است.
🔸 الشبرمی بیان داشت، سوء استفاده از انسان اشکال معاصری به خود گرفته است و نمایش کودکان در رسانههای اجتماعی برای کسب درآمد نیز از نمونههای معاصر سوء استفاده از انسان محسوب میشود.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 جشنواره شترسواری سعودی از امروز آغاز شد.
🔹 پنجمین دوره جشنواره شترسواری که از سوی فدراسیون شترسواری سعودی برگزار میشود در شهر «طائف» امروز آغاز شد.
🔸 هدف از این جشنواره تقویت میراث شتر در فرهنگ سرزمین عربستان است که علاقهمندانی از سراسر جهان را به خوئ جذب میکند.
🔹 جشنواره شترسواری از حمایت «محمد بن سلمان» ولیعهد این پادشاهی برخوردار است و شرکتکنندگان طی 12 روز در آن به رقابت میپردازند.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 از امروز (سهشنبه) شهروندان عربستانی از دریافت ویزای روسیه از طریق سفارتخانه این کشور معاف شدند و میتوانند اینترنتی ویزای الکترونیکی دریافت کنند.
🔹 روسیه در دسامبر 2022 اعلام کرده بود، قصد دارد شهروندان 11 کشور از جمله سعودی، عمان، بحرین و کویت را از سازوکار فعلی دریافت ویزا معاف کند.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
💢 واکنش روسیه به میزبانی سعودی از نشست صلح اوکراین
🔹 سخنگوی «کرملین» پس از گزارش «والاستریت ژورنال» مبنی بر میزبانی سعودی از دومین نشست صلح اوکراین به این نشست پرداخت.
🔸 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ضمن تأکید بر عدم حضور روسیه در این نشست، بیان داشت، بدون شک، روسیه این نشست را زیر نظر خواهد داشت.
🔹 سخنگوی کرملین ضمن اشاره به حضور ۳۰ کشور در این نشست تأکید کرد، روسیه باید به اهداف این نشست آگاهی داشته باشد و بفهمد که برگزارکنندگان پیرامون چه موضوعاتی صحبت خواهند کرد.
🔗 منبع
هدایت شده از mesaghمیثاق
هر زمان کتاب یا مطلبی از اندیشمندان یا سیاستمداران می گذارم عده ای حمله می کنند که این نویسنده یا سیاستمدار اشتباه گفته و ....
بنده فقط می خواهم شما را با فضای سیاسی در عرصه های مختلف آشنا سازم،لذا خوشحال می شوم مطالب خود را در چارچوب کانال برایم بفرستید تا منتشر نمایم.
باید مطالب حوزه سیاست را در عرصه های مختلف بخوانید و بدانید تا بتوانید از نظریه اسلام دفاع کنید....
هدایت شده از mesaghمیثاق
یک دکترین_موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
۱.رهبری قوی، صاحب فکر و با انگیزه
۲. نرم افزاری روشن، دارای مبدا(ایمان) و معاد(امید)
۳. عمق استراتژیک و لایه های تحول
۴. مدل و ساز و کار حرکت
۵. خطوط قرمز و منفک از ولنگاری و انحراف
۶. سرمایه اجتماعی و مقبولیت مردمی که از فرمایشات ایشان قابل برداشت است.
۱.بنیانگذار و اسطورهای بیبدیل: "سرآمدان را نمیشود از حافظهی_تاریخ حذف کرد. نکتهی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد. امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوعتر است".( قهرمان، اسطوره و رهبر الهام بخش، رمز عبور جامعه از جادههای پیچیده و غیرممکن تاریخ است)
۲. نرم افزار و استراتژی حرکت: "امام نه پول داشت، نه ابزار تبلیغی داشت، نه رادیو داشت، نه خبرگزاری داشت، نه هیچ کدام از سیاستهای دنیا از او حمایت میکردند. عامل سخت افزاری امام یک صفحه کاغذ بود که بیانیه در او بنویسد. یک تکه نوار بود که صدای او را ضبط کند به گوش این و آن برساند. آن عاملی که امام را در این راه پیش برد او را قادر کرد که این تحولهای عظیم را در سطح کشور، در سطح امت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد عبارت بود از ایمان و امید".(نقطه آتش دشمن در جنگشناختی امروز)
۳.سطوح سهگانه و عمق راهبردی: "امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛
الف. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد".(ساختار_محیط را تغییر داد)
ب. "آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، راهاندازی جریان بیداری اسلامی بود. مسئلهی فلسطین با ابتکار و تحول امام، به مسئلهی اول جهان اسلام تبدیل شد".(مساله_اصلی محیط را تغییر داد)
ج. تحول سوم اینکه "امام، فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان".( افق_محیط را تغییر داد)
۴.مدل تحقق و کاربست اندیشهها: "یؤمن للمؤمنین یعنی اعتقاد و اعتماد به مردم". امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردمسالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود. امام به عمل، انگیزه و رای مردم اعتماد داشت".(اعتقاد راسخ و بیتعارف به جمهوریت برای تحقق اسلامیت که دو ظرفیت بیبدیل انقلاب در مدیریت اجتماعی و حتی جنگهای ترکیبی نابرابر)
۵.خطوط قرمز و نقاط خطر انقلاب : "دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی های موضعی از بین نمیرود. ابزارها تغییر پیدا خواهد کرد اما هدفها و جبههبندیها تغییر نمیکند".(اشاره به شدت یافتن خباثت دشمن بعد از باجگیری از بعضی دولت ها)
۶.تولید سرمایه اجتماعی، رمز طراوت و بقا: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سختکوش جهاد تبیین، گروههای کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکههای اجتماعی، با وجود این همه لغزشگاهها جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند. گاهی اوقات شما میبینید، از روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل شهید مصطفی_صدرزاده به وجود میآید. ما از این مصطفیهای صدرزاده در تمام سرتاسر کشور، هزاران داریم. اینها همه امیدبخش است. امروز هزاران_هسته_مقاومت از جوانان و نوجوانان در مساجد سراسر کشور داریم.
محمدلو
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔎دکترین امام خمینی در اندیشه رهبر انقلاب
▫️در تعریف دکترین گفته شده؛ به مجموعه ای از اصول و عقاید علمی و یا حتی دینی و فقهی که منسوب به یکی از دانشمندان و یا مکتب خاصی است، اطلاق میشود.
از خصوصیات دکترین این است که اصول و عقاید آن با عمل توأم است و حقایق نظری محض نیست. بههمین جهت میگویند فرق بین دانش و دکترین این است که دانش؛ مشاهده و تبیین و تفسیر مینماید و دکترین حکم میکند، دستور میدهد و بهکار میبندد.
🔸یکی گفت که این صحبتهای رهبری چرا هرسال شبیه پارسال است و تاحدودی تکرار میشود، که جواب دادم حافظه تاریخی جامعه باید از دکترین_پایه آن فاصله نگیرد تا از اعوجاج و انحراف و تحریف در امان بماند.
ماموریت رهبری،حراست از چارچوب ها و اصول، بیان جهتگیری و مبانی حرکت و در وهله سوم، راهبری و رشد ساختارهای_ذهنی برای کنترل ارادی ساختارهای عینی است. دیدهبانی مسائل جدید و تطبیق شرایط با مبانی و تبیین آن با ادبیات نو از ویژگیهای صحبت های رهبری است.
🔸نکته دیگر اینکه تمرکز جنگ_شناختی بر ریلگذاریهای غلط و تولید کانال انحرافی در مسیر جامعه هدف است. از این باب تکرار و توصیف تاریخ و مسیر و راهبردهای انقلاب همیشه ضروری است و واحدهای تبیین و توصیف و روایت در جامعه بایستی فعالتر و کاراتر شوند تا فرصت تحلیل بیشتری برای رهبرانقلاب در سخنرانیهای ازین دست فراهم شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
زهرا عجمیان اواخرِ حرفهایش گفت:
«اما ما باید شهید شویم تا شناخته شویم!»
پایانبندی گلههایش بود. تیر خلاصی که مایهای جدی از حقیقت داشت. تو گویی نسبت میان دنیا و آخرت، شهادت و مرگ، حیات و زندگی با تمام مظاهرش از جمله ثروت و فقر، فراموشی و یاد، آگاهی و ناآگاهی، حرکت و سکون در همین یک جمله تجلی کرده باشد تا بیش و پیش از آنکه وجودِ شهید و موقعیتش را به زبان خواهرش آشکار کند، راویِ خودِ زهرا باشد.
زهرا بیآنکه بخواهد خودش را در قالب پرسشی اساسی روایت کرده بود:
«چرا باید به عدهای که میانهای هم با انقلاب ندارند، آنقدر امکانات مالی و بها بدهند که بزرگ شوند، مشهور بشوند و بعد توان اثرگذاری بر جامعه و مردم را پیدا کنند؛ اما ما باید شهید شویم تا شناخته شویم؟!» نشریه سوره
#روحالله_عجمیان
#طاقچه_آقازاده_ها
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸اگر فکر کردید که اسنپ و طاقچه و ازکی و مایکت دیگر رانتکده های استارت آپی کار یه عده جوون مستقل و نخبه هست که کسب و کار و «وطن دوباره می سازمت» ساخته اند، سخت در اشتباهید.
🔹فکر نکنید اگر با اینها برخورد شود چند نخبه مایوس و سرخورد میشوند، در صورت برخورد و پلمپ، فقط از سود میلیاردی چند نهاد کم خواهد شد.
#طاقچه_آقازاده_ها