هدایت شده از mesaghمیثاق
اربابِ لقمان به او دستور داد که در زمینش، برای او کنجد بکارد.
ولی او جُو کاشت.
وقتِ درو، ارباب گفت:
چرا جُو کاشتی؟!
لقمان گفت: از خدا امید داشتم که برای تو کنجد برویاند.
اربابش گفت: مگر این ممکن است؟!
لقمان گفت: تو را می بینم که خدای تعالی را نافرمانی می کنی و در حالی که از او
امید بهشت داری. لذا گفتم شاید آن هم بشود.
آنگاه اربابش گریست و او را آزاد ساخت.
در زندگی هر چه بکاریم
همان را برداشت میکنیم.
امید و عشق و محبت
یا نفرت و کینه و حسادت!
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨
🏴عسگـــری یا عسکـــری؟
⬅️ عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
🍇همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده🍇
لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند. عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
📢 در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری بهسزا داشتند.
🚨 شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
*دلنوشته زيباي يك رزمنده برای نسلهای بعد...*
ما می خواستیم محکوم تاریخ نشویم و نسل بعد ما را وطن فروش نداند.....
و جنگ آمد.......
میدانی چه میگویم؟؟ آری جنگ آمد.
ما به دنبال جنگ نرفته بودیم..
او آمد..
تعدادی از ما تحت امر امام و ولی مان جنگیدیم..
رزمنده شدیم. ..
عده ای رنگ رزمنده گرفتند..
عده ای نیز رنگ رزمندگی به خود پاشیدند..
و تعدادی نیز رنگ جبهه را ندیدند و راوی جنگ شدند...
عده ای رفتند...
عده ای ماندند.
اما یا زخم برتن یا داغ بر دل...
و عده ای نیز داغ بر پیشانی زدند.
عده ای مفقود
عده ای مظلوم
عده ای مغموم...
وعده ای نیز مذموم.
تعدادی آمده بودند تا بروند.
قرار را بر رفتن گذاشته بودند..
عده ای نیز آمده بودند تا بمانند.
چاره ای نبود .
شهیدی گفته بود.."از یک طرف باید بمیریم تا آینده شهید نشود و از طرفی باید شهید شویم تا آینده زنده بماند.....
.راستی چه باید میکردیم؟؟؟
عده ای آمده بودند تا از خود حساب بکشند..
عده ای تا حساب های خود را تسویه کنند..
عده ای آمده بودند تا آدم حسابی شوند..
عده ای نیز حساب باز کردند..
عده ای نیز آمده بودند تا حسابی آدم شوند...
عده ای آمدند تا بی پیکر شوند...
عده ای نیز پیکر تراش..
عده ای نیز پیکره ی یک "بت".
عده ای ویلچری ..
تعدادی ویلایی..
عده ای حاضر...
تعدادی ناظر...
قومی نیز غافل.
واما..
دیوانگی"جوانی" ما با جنگ مصادف شد.
در ما میل به زیستن زنده بود .
حس عاشقی و معشوقی نیز جریان داشت...
اما جنگ آمده بود.چه باید میکردیم؟؟؟؟
آیا جز جنگیدن چاره ای داشتیم؟؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
ما هم آینده را برای خود ترسیم کرده بودیم...
اما جنگ نزدیکتر از دور بود.
جنگ بود .
باید این نزدیک را پاسخ میدادیم..
ونزدیکمان دور شد و دور و دور و دور به ساعات ۸ سال.....باید میرفتیم به دنبال این قافله..
مگر چاره ای جز جنگیدن داشتیم؟؟
برای ما هم جان عزیز بود
از توپ وتفنگ و ترکش میترسیدیم.. باید جرأت می یافتیم...
و جنگ بود..
مگر چاره ای جز جنگیدن داشتیم؟؟؟
عشق و عاشقی و معشوقه را به امید دفاع از تمامی عاشقان ومعشوقانی مانند شما رها کردیم.....و رفتیم....چه باید میکردیم؟؟؟
ما بدنبال حاکم شدن نرفتیم
خواستیم محکوم تاریخ آینده نشویم..
خواستیم فردا از نگاه تیز و شماتت بار شما فرار نکنیم..ـ...
پس چه باید میکردیم؟؟؟
ما خونخواری نیاموخته بودیم..
باور کن از رنگ خون میترسیدیم..
اما به خونخواهی رفتیم .
خونخواهی سرهای به ناحق بریده شده......مگر چه باید میکردیم؟؟؟
از جنگ به بعد شکل عاشقی مانیز تغییر کرد..
عاشقی ما با دلتنگی و دلبستگی به محبوبه های شب..
محبوبه های شب عملیات..
محبوبه های جا مانده در ارتفاعات "ماووت" و جاماندگان در زیر خاک ریزهای "مجنون"...
و رفیقان رفته تا دهانه ی خلیج....
باور کنید قطار قطار رفتیم.. واگن واگن برگشتیم...
جوان جوان رفتیم.. پیر پیر برگشتیم...
راست راست رفتیم. شکسته شکسته بر گشتیم...
گروه گروه رفتیم ..دسته دسته برگشتیم...
دسته دسته رفتیم...و تنهای تنها برگشتیم....اما ایستادیم....
آری من و تو حق داریم همدیگر را نشناسیم...
از دو نسل متفاوت...
دوستان ما آنسوی دردها ورنج ها به ساحل و ما این سمت چشم دوخته به افق های نامعلوم...
راستی اگر نمیرفتیم چه میکردیم؟؟؟
باور کنید ما هم دل داشتیم..
با دل رفتیم...بیدل برگشتیم.
با"یار"رفتیم..با"بار"بر گشتیم...
با"پا"رفتیم."بی "پا" برگشتیم.
با "عزم"رفتیم ،با"زخم"برگشتیم.
پر "شور" رفتیم ، پر"سوز" برگشتیم..
ما *پریشانیم*..اما *پشیمان* نه.
شکسته ایم. اما نشسته نه.
دلخسته ایم..اما دست بسته نه..
اما.....
و
ما همان سربازان پیاده ایم...
سواری نیاموخته ایم.....
سوای شما نیز نیستیم..
ما همان دیروزی هستیم..
تعداد ما میدانید در ۸سال چه تعداد بود؟؟
۳ونیم درصد از جمعیت ایران...
اما مردم تنهایمان نگذاشتند.
آری همه ی ما ۸ سال بودیم...
با هم در کنار هم..
تو هم بودی..
آری همه بودند.
نگاه محبت آمیز آن دوران به ما....
هدایای مادران و پدران شما به جبهه...
گذشتن از شام شب و هدیه به جبهه.
گذشتن از فرزند و اعزام فرزند دیگر.
تحمل بمباران..
تشییع رفیقان ما..
دیدار وعیادت و دلجویی از جانبازان ما..
آری مردم بودند..ایستادند..مقاومت کردند .تلخی چشیدند اما به رخ ما نکشیدند....
ما هنوز مدیون لقمه های سفره های شما هستیم که بیدریغ به سنگر های ماهدیه کردید...
ما هنوز به آنسو و این سو بدهکاریم...
طلبی نداریم.....
اما بدانید... قرار "دیروز" آنچنان بود....
از امروز شرمنده ایم...
ما غارت را آموزش ندیده بودیم.
غیرت را تجربه کردیم..
بخدا،بخداوبازم بخدا!!:
اینان از مانیستند.
اینان از مانیستند..
اینان گرگانی هستند که صد پیراهن یوسفان رادریده اند..از مانیستند.
*از امروز شرمنده ایم....*
قضاوت با شما...✍️!!؟!؟؟؟؟؟
. بمناسبت «هفته دفاع مقدس »🥀
هفته دفاع مقدس گرامی باد 🥀
تقدیم به رهروان ولایت 🥀
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹هزار نفر که خودشان رو سگ میدانند و خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوقشان هستند در برلین جمع و زوزه کشیدند.
#باغ_وحش_اروپا
✍چرا این اروپاییها با الاغ مشکل دارند....؟!
🔺اما اگر سگ همراه این فرد👆 بود، مشکلی با سگ و او نداشتند؟!!!
🔸اثرات اجرای سند ۲۰۳۰ در اروپا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فعال اپوزیسیون: «حتی ما نتوانستیم جمعیتی بیاریم در نیویورک برای حضور ابراهیم رئیسی تجمع کنند چگونه میخواهیم مردم ایران را همراه کنیم.»
🔹در اینجا باید آن جمله طلایی حاج قاسم شهیدمان را بنگاریم که فرمود:
«هر کس تیر به سوی نظام جمهوری اسلامی ایران انداخت، آواره شد»
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔹جکسون هینکل(فعال رسانه ای امریکا) :
«این اهمیت به دینداری من رو به رهبران مسیحی خودمون به شک میندازه.
اونها بعد از جلسه به فکر همخوابه شبشون از کشور میزبان هستن.»
🇮🇷 #سفیر_انقلابی
🇮🇷 #ایران_مقتدر
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تازه دوربینهای شهرداری مشهده !
ببینید دوربینهای پلیس و بقیه چیه دیگه :)
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️قاضیزاده هم از عدم حضور ایرانیان مقیم آمریکا علیه ابراهیم رئیسی، در کف خیابانهای منهتن مینالد!
🔻اما نمیگوید که ویرانی طلبان فقط از مردم داخل کشور توقع هزینه در کف خیابان دارند، وگرنه خودشان فقط از پشت کیبورد مبارزه میکنند و طوفان توییتری به راه میاندازند!
#خودت_بیا_تو_میدون
هدایت شده از mesaghمیثاق
❌️ منت گذاری فرخ نژاد بر براندازهای داخلی!
🔻 پس از اینکه ضد انقلاب به حمید فرخ نژاد بابت عدم حضورش در مراسم سالگرد اغتشاشات حمله کردند او با منتشر کردن یک استوری اعلام کرد 👈 چون در خارج زندگی می کند و هیچ دغدغه ای مثل حجاب اجباری و مشکل اقتصادی ندارد کسی حق ندارد به شرکت کردن یا نکردنش در تجمعات اعتراض کند و اگر هم در تجمعات ضد انقلاب شرکت می کند منتی بر گردن مردم داخل ایران است و اگر هم شرکت نمی کند کسی طلبی از او ندارد که بخواهد اعتراض کند
هدایت شده از mesaghمیثاق
👈🏻 پیشنهاد علیرضا پناهیان برای شهادت امام حسن عسکری(ع) به زائران اربعین حسینی
⭕️ خوب است این سنت هر سال در شب شهادت امام عسکری(ع) در همۀ شهرها انجام شود.
💠 مؤمنینی که به اشارۀ امام حسن عسکری(ع) به زیارت اربعین مشرف شدهاند (عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ... ؛تهذیبالاحکام /6/52) و این حماسۀ تاریخی زیارت اربعین را شکل دادهاند، واقعاً بهجا و لازم بود که از باب تقدیر و تشکر از این امام مظلوم در شب شهادت ایشان دور هم جمع شوند.
💠 امیدوارم این سنت حسنه (شب خاطره پیادهروی اربعین) که شما شکل دادید در همۀ شهرها و همۀ سالها به عنوان یک میعادگاه، شب خاطره یا شب تشکر از امام حسن عسکری(ع) برای کسانی که توفیق پیادهروی اربعین را داشتند، باقی بماند. و همینجا با هم قرار بگذاریم که در سالهای آینده نیز هر سال بعد از اربعین، کسانی که در مراسم اربعین شرکت کردهاند در یکچنین مراسمی دور هم جمع شوند. ۱. هم از باب تشکر از امام حسن عسکری(ع) ۲. و هم از این جهت که این حماسه را بازنگری کنند، ۳.) خاطرات را یادآوری کنند ۴. و حتی برای سالهای بعد نیز برنامهریزی کنند.
💠 ۵. خوب است برخی از صاحبان موکبهای مسیر پیادهروی اربعین نیز در این مراسمهای شب خاطره اربعین حضور پیدا کنند و خاطرات خودشان را بیان کنند. در مسیر پیادهروی اربعین، شما از کنار آنها عبور کردهاید ولی فرصتی نداشتید که بنشینید و با آنها صحبت کنید و سخنان و خاطرات شیرین آنها را بشنوید.
🕌 مصلی تهران ۹۳.۱۰.۱۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
225648384_-2020249665_230923_154755.pdf
4.38M
گزارشی از بازتاب سخنرانی ریاست محترم جمهور در سازمان ملل پیرامون موضوع خانواده در برخی رسانه ها
هدایت شده از mesaghمیثاق
دنیایی که لیبرالیسم برای بشریت ساخته:
1. تجمع والدین کانادایی در آتاوا و اعتراض به برنامههای درسی جنسی در مدارس این کشور
2.تجمع دانشآموزان پنسیلوانیای آمریکا در اعتراض به سیاستهایی که به مردان بیولوژیکی اجازه میدهد در توالتهای زنانه حضور داشته
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای کاملتر پروفسور مایکل جونز درباره جنبش زن زندگی آزادی
اگر زنان ایرانی حجاب رو کنار بگذارند مانند غرب نابود میشوند
مصی علینژاد صدای سازمان CIA آمریکا هست
هدایت شده از mesaghمیثاق
44.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انقلاب_جنسی
#هشدار
🔞 معماری انقلاب جنسی در ایران!
زنی که الهامبخشِ معماران ایران و جهان، در ساخت بناهای وسوسهانگیز شد ...
هدایت شده از mesaghمیثاق
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تخلف بیسابقه درباره #لایحه_حجاب
- بیش از صد مورد دست اندازی به متن مصوب.
● حجت الاسلام محمد کرباسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
چند پرسش ساده از شهاب حائری و مهدی نصیری!
#شهاب_حائری در سالهای اخیر تلاش کرد خود را در قامت یک منتقد صریحاللهجه و متهور و همهچیزدان معرفی کند!
درست مثل رفیق این روزهایش #مهدی_نصیری!
او فراموش کرده بود که اگر فرزند حضرت آیتالله حائری شیرازی نبود در عرصه رسانهای و سیاسی چه جایگاهی داشت؟ یا اگر علاوه بر فرزند و رئیس دفتر امام جمعه شیراز، داماد دکتر احمد توکلی نبود، از حیث دسترسی به برخی اخبار سیاسی (بعضا منتشر نشده یا کمتر منتشر شده) چه وضعی داشت!؟
همچنان که نصیری هم فراموش کرده اگر به برکت عضویت در حلقه دامغانیها راه برای ترقیات سیاسیاش باز نمیشد و اگر در جوانی و بدون هر گونه سابقه رسانهای خاص، متصدی #کیهان نمیشد، امروز کجای سیاست و رسانه این کشور قرار داشت؟!
اخیرا شهاب حائری حسب نقل خودش توسط دادگاه فراخوانده شده و تفهیم اتهام شده است.
به همین دلیل او در گفتگوی تصویری با مهدی نصیری نکاتی را بیان کرده که جالب توجه است!
در بخشهایی از این گفتگو، هر دو نفر اذعان دارند که در نقش #سوپاپ_اطمینان_نظام بودهاند! و از نظام طلبکارند که در مسیر خدمترسانی این سوپاپهای اطمینان خلل ایجاد کرده است!
#پرسش آن است که چه کسی گفته شما سوپاپ اطمینان هستید؟ منشأ این #توهم از کجاست؟!
دیگر آنکه آیا کسی که نقش سوپاپ اطمینان را بازی میکند، اصل و اساس نظام سیاسی را هدف میگیرد؟ این که نقض غرض است!
اگر روزگاری توهم شده برخی سوپاپ اطمینان هستند، باید بدانند افرادی با طعنه و هجمه و حمله مستقیم به ستون خیمه انقلاب، نقش سوپاپ های اطمینان دشمن را بازی میکنند نه سوپاپ اطمینان نظام را!
نکته دیگر آنکه؛
در بخشی از گفتگو حائری اعتراف میکند که مالکیت کانال تلگرامیاش به خارج از کشور مربوط است! و به مخاطبانش بشارت میدهد که به همین دلیل مسئولان قضایی نمیتوانند کانالش را تعطیل کنند! و همچنین اعتراف میکند که به مسئولان قضایی گفته چون مالک کانال خارج از کشور است، حتی خودش هم نمیتواند کانالش را تعطیل کند!
حالا این سوال مطرح است که کانال شهاب حائری توسط چه کسی در خارج از کشور اداره میشود؟
کدام کشور؟
امیدواریم جناب حائری و نصیری به همین سوال ساده پاسخ دهند.
منتقدانی که مدعی فسادستیزی و شفافیت در حاکمیت اند بهتر است ابتدا خط و ربط و پشتوانههای خودشان را شفاف کنند تا برسیم به صحت و سقم مدعاهای سیاسی شان!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موسسۀ نظرسنجی گمان در پشتپردۀ رسانههای ضدایرانی چهکار میکند
🔹یکی از راههای مشروعیتسازی و تنفس مصنوعی به جریان ضدایرانی، نظرسازیکردن در موسسه نظرسنجی گمان است. این موسسه معروف به نظرسازیهای عجیب و غریب است؛ تا جایی که حتی صدای دوستانش هم درآمده است.
🔹اما چه کسانی پشت این موسسه هستند و نقش آن در پشتپردۀ رسانهها چیست؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
متن بیانیهی اساتید دانشکده علوم اجتماعی پیرامون ماجرای دفاعیه یک عنصر تجزیهطلب مکشوفه در دانشگاه تهران
ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران میدانیم
بسمالله الرحمن الرحیم
اخیراً ویدئویی از جلسهای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است.
ما اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام میداریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزشهای ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.
ایران اسلامی، تمدنی برآمده از حکمت و فرزانگی و سرای امن مردمانی هوشمند و مهرورز است و قوام آن در همنشینی اقوام تجلی یافته است. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمتآمیز اقوام ایرانی است و ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران میدانیم و نقش ما دانشگاهیان در این عرصه، کمک به پیشرفت علم و فناوری و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حل مسائل و پیشرفت روزافزون کشور است.
تلاش علوم اجتماعی نیز همواره در راستای اعتلای هویت ایرانی و اسلامی بوده است و حمایت از تجزیهطلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ما ندارد.
در پایان تأکید میکنیم که آرامش کشور، ثمره خونهای پاک هزاران شهید گلگونکفن است که بههیچوجه نباید دستاویز بازیهای سیاسی قرار گیرد.
بدون شک، تلاش دشمنان برای سو استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند._۱۴۰۲/۷/۱
🔻اساتید امضاکننده به ترتیب الفبایی:
1. دکتر نصیبه اسمعیلی
2. دکتر سید مهدی اعتمادی فرد
3. دکتر زهره انواری
4. دکتر یاسر باقری
5. دکتر یحیی بوذرینژاد
6. دکتر عبدالله بیچرانلو
7. دکتر حمید پارسانیا
8. دکتر شیوا پروائی
9. دکتر فاطمه ترابی
10. دکتر فاطمه تنها
11. دکتر حمید رضا جلاییپور
12. دکتر غلامرضا جمشیدیها
13. دکتر محمدرضا جوادی یگانه
14. دکتر حسین حاج محمدی
15. دکتر حامد حاجی حیدری
16. دکتر مهدی حسینزاده یزدی
17. دکتر مریم حسین یزدی
18. دکتر معز خادم الحسینی
19. دکتر طاهره خزائی
20. دکتر علی دادگر
21. دکتر اعظم راودراد
22. دکتر سید پویا رسولی نژاد
23. دکتر مریم رفعتجاه
24. دکتر قاسم زائری
25. دکتر علی اصغر سعیدی
26. دکتر مجید سلیمانی ساسانی
27. دکتر مینو سلیمی
28. دکتر احسان شاه قاسمی
29. دکتر علی شکوری
30. دکتر ملیحه شیانی
31. دکتر سهیلا صادقی فسائی
32. دکتر رسول صادقی
33. دکتر محسن صبوریان
34. دکتر سید سعیدرضا عاملی
35. دکتر مهرداد عربستانی
36. دکتر خیام عزیزی مهر
37. دکتر موسی عنبری
38. دکتر غلامرضا غفاری
39. دکتر فرزاد غلامی
40. دکتر زهرا فرضی زاده
41. دکتر سید احمد فیروزآبادی
42. دکتر عباس قنبری
43. دکتر حسین کچویان
44. دکتر عبدالحسین کلانتری
45. دکتر مسعود کوثری
46. دکتر مجید کوششی
47. دکتر حسین محمودیان
48. دکتر مهدی منتظر قائم
49. دکتر میثم موسائی
50. دکتر حسین میرزایی
51. دکتر احمد نادری
52. دکتر هوشنگ نایبی
53. دکتر زهره نجفی اصل
54. دکتر روح الله نصرتی
55. دکتر یونس نوربخش
هدایت شده از mesaghمیثاق
47.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مستند راکال ، شنود در دفاع مقدس ، روایت شنود از ارتش عراق و صدام در بغداد در هشت سال دفاع مقدس.
🔺 بهمراه تصاویر کمتر دیده شده از اتاق شنود ایران در دوران دفاع مقدس و مکالمات ضبط شده بیسیم نیروهای عراقی .
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺شانزده ـ روش اعتراض
اين روش عموماً به منظور نشان دادن مخالفت و شكل دادن به مقاومت به كار گرفته ميشود. روش اعتراض بيشتر بر ضد نظامهاي سياسي بستهتر به كار گرفته ميشود. در اين چارچوب شيوههاي گوناگوني مورد استفاده قرار ميگيرد كه عبارتاند از:
اول ـ بيانيههاي رسمي؛
دوم ـ مراسمها؛
سوم ـ اجتماعات عمومي؛
چهارم ـ اقدامات نمادين، مانند اهتزاز پرچمها و رنگهاي نمادين؛
پنجم ـ نمادها و نشانهاي نمادين، مانند به حركت درآوردن برف پاككن ماشينها در روز و ساعت مشخص؛
ششم ـ افشاگري، مانند افشاي اختلاسهاي مالي و افشاي ابتذالهاي اخلاقي مقامات؛
هفتم ـ اعتصاب غذا؛
هشتم ـ تحريم.
گفتني است افزون بر اين روشها، جين شارپ، يكي از نظريهپردازان جنگ نرم، نزديك به دويست روش را براي بيان اعتراضهاي عمومي در قالب اين جنگ پيشنهاد كرده است كه از اين تعداد، 54 مورد به شكل تظاهرات، 16 مورد به شيوه نافرماني اجتماعي، 26 مورد عدم همكاري اقتصادي، 23 روش به شكل انواع اعتصابات، 38 مورد با شيوههاي سياسي و 41 مورد به روشهاي رواني و تهاجمهاي غيرخشونتآميز است.
ادامه دارد...