eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.6هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅داگلاس کیسی نویسنده آمریکایی: 📍مشکلات آمریکا پیچیده شده و قابل حل نیست/این کشور نزدیک به فروپاشی شده...! https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تضعیف قدرت نظامی کشور، آگاهانه یا ناآگاهانه؟ ◀️ برخی از عناصر دولت موقت، این پیشنهاد را مطرح کرده بودند که کشور به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی نیاز ندارد و باید این سلاح‌ها را به آمریکا پس داد و پولش را برای سازندگی کشور گرفت. 🔺 ابراهیم یزدی (وزیر امور خارجه در دولت موقت) در سال‌های پایانی عمر، همچنان معتقد بود که جنگنده‌های F14 ناکارآمد بودند و از این جنگنده‌ها در جنگ تحمیلی استفاده نشده است! https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم‌سالاری، عدالت و تقوا؛ ارکانِ مشروعیت نظام 🎙 ، ۲۶ آذر ۱۳۸۲: 💬 نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایه‌ی اساسىِ دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده می‌شود، استوار است. اگر کسی که برای حکومت انتخاب می‌شود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همه‌ی مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعی است. اگر حکم به عدالت نکرد، هر کس که او را نصب کرده و هر کس که او را انتخاب کرده، نامشروع است. https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺یه حرکت‌درمانگرِ ۴۹ ساله، توی مرکزی که مخصوص سالمندانِ وابسته‌س، به یه خانم ۹۵ ساله که آلزایمر داره تجاوز کرده! توی اتاق، دستگاه ضبط صدا بوده و پرستارا فهمیدن! 💬 مرضیه آرمین ➕ وقتی چنین حوادثی در غرب رخ میده اغلب تقلیل میدن به یک جرم شخصی (طرف دیوانست، مریض جنسیه، روانیه و...) ولی اگه همین اتفاق در یک کشور مسلمان و یا به طور کلی در جهان سوم رخ بده به جای خطای فردی میشه خطای سیستماتیک و بخاطر یک شخص، کل یک جامعه رو باهاش میشورن، تحقیر میکنن و میبرن! 💬 zahrahb https://eitaa.com/mesagh
🔘 آقای علوی... اين تذهبون؟!؟ 🔹 چندی است که صدایی از بیت یکی از علمای مرحوم قم بلند شده و گه گاه و به طرق و بهانه‌های مختلف به نفی علوم اسلامی در حوزه‌های گوناگون می‌پردازد. با توجه به اینکه امام خامنه‌ای چندین سال پیاپی شعار سال را که به نوعی تعیین کننده اولویت‌های سیاستگذاری کشور است را بر محور اقتصاد گذاشته‌اند و اکنون یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند مسئله معیشت است دو نکته را در خصوص نفی اقتصاد اسلامی به عرض می‌رسانم. 🔸 آقای علوی اگر منظور شما از اینکه "چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم" علم اقتصاد است، که برخواسته از جهان بینی و نظام فکری یک مکتب و جامعه می‌باشد، باید خدمت شما عرض کنم که حدود و ثغور کمی و کیفی این حوزه در علم فقه به دقت تمام مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است. اگر هم نقدی بر فقه الاقتصادِ موجود باشد! آن نقد ناظر بر نوع نگرش امثال شما است که موجب انحطاط علوم اسلامی خصوصا فقه الاقتصاد شده است. 🔹 اما اگر منظور شما از اینکه "چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم" وضعیت موجود و باالفعل حاکم بر اقتصاد کشور است، باید عرض کنم که تا حدودی حق با شما است! لکن همین وضعیت موجود نیز معلول نوع نگرش امثال شما به مبانی اسلامی است که در تولید نظریه، مدل و فرمول اقتصادی مبتنی بر علوم اسلامی ناکارآمد بوده و بستر ساز میدان سپاری به لیبرال‌ها در حوزه اقتصاد و سایر عرصه‌ها شده است. حمایت شما از این لیبرال‌ها نیز بر کسی پوشیده نیست. 👤 حسین کاوه https://eitaa.com/mesagh
🔘 زنبوری یا مگسی؟ ♦️ این یک پست فلسفی نیست و صرفا یک متن ذوقی جهت تمثیل است... https://eitaa.com/mesagh
❓ماهیت قیام حسین(ع)؟! ❗️فرار، خروج، نهضت یا...؟! ۱از۲ 🔹قطعا فرار نیست! هم خود تصریح می کند(لا اَفِرُّ فرارَ العبید)؛ هم آدم فراری، مسیر را از راه اصلی طی نمی کند(که امام چنین کرد)! 🔹خروج است اما نه مثل خوارج! خود امام تصریح می کند:"خرجتُ..."(خروج کردم...)؛ لکن خروج او هیچ شباهتی با "خروج های مسلحانه" مثل خوارج -که پس از حکمیت و نهروان تا آن زمان زیاد اتفاق می افتد- ندارد. برعکسِ خروجهای مسلحانه، با زن و بچه از مدینه و مکه بیرون می زند، فقط سلاح حامل دارد، هیچ نشانی از درگیری و جنگ طلبی ندارد و شروع کننده جنگ نیست. خروج او، "خروج از نظم اموی موجود" است که به مرحله یزیدی رسیده و دیگر سکوت مقابلش جایز نیست. 🔷مراحل نهضت: 1⃣"نه" به یزید! این "نهِ" حسین به یزید قطعی است و نقطه شروع ماجراست. در همان زمان معاویه، به خصلت مشروب خوری یزید اعتراض و او را نااهل خوانده است. وقت دعوت به بیعت در همان روز اول در مدینه به مروان می گوید: "چگونه کسی که مشروب می خورد، میتواند بر امت محمد(ص) حکومت کند؟! چنین کسی فاسق و از اشرار است و حتی بر یک درهم نمی تواند امین باشد؛ چه رسد بر آنکه امین بر امت باشد"(۱). به عبدالله بن عمر که "پیشنهاد سازش" داشت فرمود: اُف بر این کلام مادامی که آسمانها و زمین برپاست"(۲). جملاتِ:"مثلی لا یُبایع مثله"، "و علی الاسلام والسلام ان دُعیت الامة براع مثل یزید" و... همه گویای این است که "نهِ" امام به حاکمیت یزید قطعی است و هرگز به بیعت و سازش و... نمی رسد؛ اما "صورت بندی اجتماعی" این "نه" بستگی به شرایط و حوادث بعد دارد. 2⃣تبدیل به قیام! "نهِ" خود را شخصی و خانوادگی نگه نمی دارد. برایش تبلیغ می کند. یعنی به "مرحله قیام" می رساند. در مکه، عالمان آنروز جهان اسلام را در منا جمع و به اعتراض دعوتشان کرد(۳). از سوم شعبان تا دهه ذیحجه، چهارماه در مرکز فرهنگی اسلام برای شیوع "نه" خود تلاش می کند. طرف مقابل هم برای سازش، تلاش می کند(تقلاهای دیپلماتی مثل عبدالله بن جعفر برای مصالحه در همین برهه است)! هنوز قیام حسینی "صورت کوفی" و "تعیّن کوفی" ندارد. این قیام و خیزش که طرفدارانی یافته، ممکن است با جاهای دیگر صورتبندی شود. 3⃣نهضت، کوفی شد! علتِ "نهِ" حسین، دعوت کوفه نیست. از ماهها قبل، او "نه" گفته و بیعت نکرده است. برعکس، نهضت کوفه، علتش شروع قیام توسط امام است. بعد از شهادت امام مجتبی(ع) -یعنی ده سال قبل- شیعیان به امام نامه نوشته آمادگی برای قیام را خبر داده بودند اما امام دعوت به خانه نشینی تا پایان عمر معاویه(وپایان عهدنامه فیمابین) کرد. اینبار که شرعا و عرفا به یزید، "نه" گفت(۴)؛ کوفی ها شنیده و نامه های بیعت فرستادند و به کوفه دعوتش کردند. جالب اینکه دوبار نامه جمعیِ شیعیان را بی پاسخ می گذارد، تا نامه ها و امضاء ها، فراگیرتر از شیعیان میشود (حتی کسانی مثل شبث و حصین و... نامه نوشتند). این یعنی اکثریت کوفه دارند به یزید "نه" می گویند؛ نه فقط شیعیان علی(ع). از اینجا قیام، "تعیّن کوفی" می یابد. امام، مسلم بن عقیل را میفرستد و... 4⃣حاضر است تعیّن کوفی را عوض کند؛ اما "نه" را نه! 🔺وقت نزول به کربلا، نامه عبیدالله -که بیعت یا سرحسین(ع) راخواسته- را پرت کرده، بی جواب می گذارد. یعنی هنوز بر"نه" است. 🔺ملاقاتها با ابن سعد در کربلا -که نصیحت توسط امام و دعوتش به پیوستن به قیام است- از سوی ابن سعد به عبیدالله چنین گزارش شد که؛ بر یکی از این گزینه ها رضایت دارد:"برگشت به مدینه"، "رفتن به مرزها و سرحدات ومثل یکی از مسلمانان شدن" و "رفتن به شام ودست در دست یزید نهادن تا ببیند بین شان به چه می انجامد"(۵). گزارش عقبه بن سمعان(غلام رباب) دراینباره این است که:"همه جا تا شهادت با امام بودم، به خدا قسم آنچه مردم می گویند وگمان دارند که او گفته: بگذارید من دستم را به دست یزید بگذارم یا به سرحدات بروم"؛ چنین سخنی نفرمود. فقط گفت: بگذارید من در این سرزمین پهناور بروم تا ببینم به کجا می رسد"(۶). جالب اینکه طبری این شهادت عقبه را پیش از نقل گزارش ابن سعد آورده و بنظرش موجه تر است. بفرض صحت گزارش ابن سعد، هیچ دلالت بر رضایت به بیعت و دست شستن از "نه" ندارد. چون خیلی واضح است گزینه ی شام رفتن و دست به دست یزید نهادن، اگر بمعنای بیعت و سازش بود ؛ که مطلوب اصلی ابن زیاد و ابن سعد بود و اصلا برایش بدیل، طرح نمی کردند و قطعا تحت الحفظ به شام می فرستادند. پس معلوم است خود ابن سعد هم از عزیمت به شام، بیعت و سازش نفهمیده است. شمر که کاملا ادامه نهضت و کشاندن اعتراض به شام را ازش فهمید. لذا ابن زیاد را از قبول منع کرد که اگر برود او عزیز است و تو ذلیل می شوی! ⬅️پس "نهِ" امام هرگز قابل مذاکره نیست؛ حداکثر تعیّن کوفی، مدنی، یمنی اش قابل بحث است. چنانچه در مواجهه با حُر هم همین را اشاره کرده است.(دقت شود) (ادامه 👇) ☑️ https://eitaa.com/m
❓ماهیت قیام حسین(ع)؟! ❗️فرار، خروج، نهضت یا...؟! ۲از۲ 5⃣اگر مردم می ماندند، به "انقلاب" و "حکومت" می انجامید! علی التشبیه "نهِ" امام خمینی به پهلوی؛ کویت راه نداد، می رود عراق؛ آنجا نشد، پاریس؛ اما سر "نه" هست. اگر مردم ماندند و نهضت، فراگیر شد، "انقلاب" میشد و نظام سابق زیر و زبر شده ، "نظام جدید" شکل می گرفت. اتفاقی که در نهضت امام خمینی -به تأسی از سیدالشهدا- افتاد اما در قیام سیدالشهدا، کوفه ریزش کرد؛ به امام هم اجازه جای دیگر رفتن داده نشد لذا به انقلاب و حکومت نیانجامید. 🔺البته این انقلابیگری، بعد از شهادت به "روح امت" تزریق شد. واقعا "طلب اصلاح در امت جدش" محقق شد. او به مردم جرات طوفان داد. دیگر قیام پس از قیام تا واژگونی دستگاه اموی ادامه یافت. بی مناسبت نیست که "ثارالله" لقب برگزیده آن امام شهید در زیارات شده که با "الثوره"(بمعنای انقلاب) هم ریشه است. خونی که می جوشد و انقلاب می آفریند. * بازنویسی ای از جلسه با دانشجویان دانشگاه شریف .............................................. پی نوشت: ۱. دعائم الاسلام ج۲ص۱۳۱ ۲.طبری ج۳ص۲۹۵ ۳.ر.ک: تحف العقول خطبه منا ۴.شرعا چون ادله شرعی مانع حاکمیت یک فاسق مشروب خوار بر مسلمین است.عرفا چون خلاف عهدنامه معاویه با امام حسن(ع) است که از تعیین ولایتعهدی و خلیفه بعدتوسط معاویه منع کرده بود. ۵.طبری ج۵ص۴۱۴/ ارشاد مفید ج۲ص۸۷و۸۸ ۶.طبری ج۵ص۴۱۳/ الکامل ج۲ص۵۵۶ ☑️ https://eitaa.com/mesagh
❗️شاگرد پذیری عاشورا! ❓آیا قیام حسین(ع) یک اسوه است یا ماموریت خصوصی و ویژه؟! 🔸اسوه است! خود حضرت می نویسد:"فلکم فیّ[بیّ] اسوه" در من برای شما الگوست(۱) در ادامه "هیهات منا الذله" هم دارند: اینرا (ذلت) خدا و رسول و مومنین و سینه های پاک و غیرتمندان و جانهای ننگ ناپذیر از ما نمی پذیرد(۲). معلوم است مومنین و غیرتمندان و اهل اباء از ننگ در چنین شرایطی کار حسینی می کنند که حضرت در تماشاگه تاریخی آنها می گوید نباید ذلت بپذیرم.(دقت کنید) البته منافاتی ندارد، بخاطر تراز کار و مقدس بودن نهضت او؛ حضرت ملهم از غیب هم باشد و با خبر پیامبر و مکاشفات و... تایید گردد. اینها تاسی پذیری را از عاشورا نمی گیرد. ❓پس چرا ائمه دیگر مقابل جبّارین کاری عاشورایی نکردند؟! یعنی تا سرحد جان دادن بر "نه" مقاومت کنند! 🔸از دیدی همه، "نهِ" حسین(ع) را تعقیب کردند. اما "در شرایط مشابه"، باید انتظار "شهادت مشابه" را داشت: 1⃣نهی از منکری تا به خطر افتادن جان، واجب است؛ که اساس اسلام در خطر باشد(۳). "وعلی الاسلام والسلام" برای خلافت فلان خلیفه عباسی نبود آنجور که برای یزید بود. چون قیام حسینی موجب تفکیک مذهب از خلیفه جور شد. دیگر مردم دین خود را از خلیفه نمی گرفتند تا فسق او همه محرمات را حلال کند... 2⃣ خصوصیت مقابله با بدعت در بدو امر: بعدها خلیفه مشروب خور تر از یزید هم آمد اما این بدعت در زمان سیدالشهدا شروع شد؛ لذا سکوت، مجوز تلقی می شد. هم مُعلِن به فسق، هم تبدیل خلافت به سلطنت و هم موروثی کردن؛ آن سه بدعت بود که خون حسین(ع) بر آن مهر باطل و ضد اسلام زد. حالا عملا ادامه یابد، سخن دیگری است. "هدایت" به اینکه این کار، اسلامی نیست؛ در همان بدو امر با مخالفت امام صورت گرفته است. این وظیفه امام و علماست که در بدو امر بدعتها مخالفت کنند حتی اگر عملا موثر نشود(۴). وظیفه بعدی ها که در زمان شیوع آن می آیند الزاما وظیفه ابتدایی ها نیست. اصلا دیگر بیعت ورافتاد که از ائمه بیعت بخواهند و بیعت نکردن به عاشورا بیانجامد! یک امام در مدینه برای امپراطوری بزرگ عباسی دیگر اهمیت حسین بن علیِ مدینه را نداشت که حتما نظرش را بگیرند! 3⃣"دوره نهضت" و "دوره نظام" هم مثل هم نیست: "نهِ" یک امام و عالم که به قیام و نهضت رسیده(مثل امام حسین)؛ اگر آنقدر بایستد که جانش را بدهد، موجب خیزش و انقلاب مردم است؛ اما "نهِ" یک رهبر نظام، وقتی مردمش نمی خواهند ادامه دهند(مثل امام علی و امام حسن)، ادامه اش شکست است. هرچه "حماسه مظلومِ" اول به طرفداران، شخصیت و جسارت می دهد؛ "حماسه مغلوبِ" دوم، رعب و سرشکستگی و بی نتیجه گی می آفریند. اینجا یک نظام، مقابل یک نظام، شکست خورده است. می گویند چرا نرفت مردمش را همراه کند؟ چرا نرفت نظامش را استحکام دهد؟! اما یک قیام حق طلبانه وقتی با یک نظام جبّار سرکوب شود، نتیجه دیگر دارد. 4⃣مساله ضِیم هم موضوعیت دارد: ضیم بیشتر از ظلم است. ظلم با ننگ است. از حسین(ع) بیعتی می خواستند که ضیم بود. "یا بیعت یا سر حسین"! ؛ شعار این ضیم است. مقایسه کنید با واقعه حَرّه تا روشن شود. آنجا امام سجاد(ع) صد خانواده را تحت پوشش دارد و خانه اش امن است؛ اینجا خود زنان و دختران امام در معرض تعرض و اسارتند. لذا فرمود: "هیهات منا الذله یابی الله ذلک لنا و رسوله و...ونفوس ابیّه" جانهای اهل اباء از ضیم، از من نمی پذیرند اینجور ننگی را بپذیرم(۵). لذا ابن ابی الحدید حضرت " سید اهل اباء" می خواند(۶). ...................................... ۱.بحار الانوار ج۴۴ص۳۸۲ ۲و۵.تحف العقول ص۲۴۱ ۳.رجوع کنید به تحریر الوسیله امام خمینی شرط۴ امربه معروف مساله۶ ۴.ر.ک: همان مساله ۷تا ۱۹ ۶.شرح ابن ابی الحدید ج۳ص۲۴۹ * بازنویسی با تلخیص نشست با دانشجویان دانشگاه شریف ☑️ https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه اختصاصی از طرف قمر بنی هاشم (ع) اگر دلتان شکست با سه صلوات روح شهدا و امام شهدا شاد فرمایید https://eitaa.com/mesagh
♨️ ‏تهدید حشدالشعبی توسط ‎ های آمریکایی تهدید امنیت ملت مظلوم ‎ است تهدید ملت عراق تهدید ملت ایران است تهدید دوملت و حاکمیت و ‎ آنها واکنش قاطع ملت ایران را به دنبال خواهد داشت. 🏴 https://eitaa.com/mesagh
موسی به قوم خودش گفت که: «اِسْتَعِینُوا بِاللهِ وَاصْبِرُوا» ، «فَلَمَّا تَرَٰءَا ٱلْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَٰبُ مُوسَىٰٓ إِنَّا لَمُدْرَکُونَ» وقتی که [قوم موسی] داشتند میرفتند، از دور، مجموعه‌ی فرعونی هم دیده شدند که دارند می‌آیند [به سمت اینها]، اصحاب موسی (علیه‌السلام) گفتند «إِنَّا لَمُدْرَکُونَ»، ما گیر افتادیم؛ «قَالَ کَلَّآ»! حضرت موسی فرمود ابدا، «کَلّآ»؛ «کَلَّآ إِنَّ مَعِىَ رَبِّى سَیَهْدِینِ» او هدایت میکند، میگوید چه‌کار کنید، کجا بروید. من به شما عرض بکنم «إِنَّ مَعِىَ رَبِّى»، بدانید خدا با ما است؛ اگر ما خودمان، انگیزه‌مان، ایمان و عزم راسخمان را حفظ کنیم، عقلمان را به کار بیندازیم، تدبیر درست بکنیم، ما بر تمام این ترفندهایی که دشمنان از جبهه‌های مختلف و از جهت‌های مختلف به کار میبرند و حملاتی که میکنند -که بعضی خیال میکنند ما محاصره شدیم- بر همه‌ی اینها فایق خواهیم شد و همه را ان‌شاءالله به خاک خواهیم نشاند. دیدار فرماندهان سپاه ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ 🏴 https://eitaa.com/mesagh