💥خوشبختانه دفتر حضرت آیت الله سیستانی ( دام عزّه) درپی انتشار یادداشت کیهان توضیحی ارائه کرد که نشان میداد برداشت اینجانب با واقعیت فاصله داشته است ؛ بیانیه یاد شده از نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل سخن نمیگوید بلکه از همآهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن میگوید و معنای آن این است که نظارت صرفاً از سوی عراقیها صورت میگیرد ولی ویژگی اشخاص ناظر و ضوابط اعمال شده در اجرای انتخابات با ضوابط سازمان ملل همخوان باشد تا جای هیچ گونه اعتراض و ایراد از طرف بعضی گروههای ذی ربط در صحت انتخابات وجود نداشته باشد ".وي در پايان با پوزش از محضر معظم له مي نويسد «به خاطر این خطای ناخواسته از محضر معظم له پوزش میخواهم و امید آن که عذر تقصیر اینجانب را بپذیرند.»
🔻اين وجيزه، همه اتفاقي است که از سوم مهر تا پنجم مهرماه افتاد. اقدام آقاي شريعتمداري موجب شد تا نغاري که به دليل ترجمه غير دقيق سخنان مرجعيت در اذهان صورت گرفته بود پاک شود و مراد معظم له دقيقا روشن گردد.
👇اما دو نکته نيز خوب است درباره کساني که آتش اين حمله رسانه اي را به مدير مسوول کيهان ساز کردند متذکر شويم:
#یکم
✔️سابقه مدعيان اصلاحات در 30 سال گذشته نشان مي دهد که اين جماعت، نه تنها قداستي براي مرجعيت قائل نيستند که حتي ائمه و پيامبر(ص) و ملائکه و خدا نيز مقدس ندانسته، هيچ کس را در روي زمين غير قابل نقد نمي دانند!
👈به عنوان مشتي از خروار:
آقاي عبدالکريم سروش ايدئولوگ اصلاحات ــ به تعبير محمد خاتمي-- ملاصدراي زمان در کتاب« رازداري روشنفکري» مي نويسد ما هيچ کس را مقدس نمي دانيم نه خدا و نه سايه خدا و نه هيچ کس ديگر؛ ما همه ساکنان يک کوييم و بر سر يک سفره نشسته ايم! بر اساس همين مبناست که وي تقليد را کار عوام مي داند و تحقيق کار نخبگان و فرهيختگان و در اين کتاب فحش هاي چاله ميداني نثار روحانيت شيعه و امثال آيت الله جوادي آملي مي کند. اظهارات اصغرزاده مبني بر جواز تظاهرات عليه خدا و بي ادبي محمدرضا خاتمي به ساحت مقدس امام زمان عج مبني بر حق استيضاح ايشان و غير قدسي خواندن ائمه نشان از اين طرز تفکر دارد. و باز بر همين اساس است که آغاجري از اعضاي برجسته اصلاحات آمريکايي که به جرم ارتداد محکوم به اعدام شده است، تقليد از مرجعيت را کار ميمون مي داند❗️ و عجيب تر اين که آن ها گاهي براي اثبات مدعاي باطل خود به برخي متشابهات کلمات ايمه از جمله نهج البلاغه نيز بهره برده اند❗️
⚡️علاوه بر مشکل اعتقادي که در اين جماعت وجود دارد، در ميدان عمل نيز صدها و هزاران توهين به خدا و قرآن و اهل بيت ع و مرجعيت و ولايت فقيه و حضرت امام و شهدا و دين و ارزش ها در پرونده اين جماعت ثبت است، به طوري که اگر کسي بخواهد همه آن ها را در کتابي جمع کند مثنوي 70 من کاغذ لازم است! تنها توهين هايي که در سه سال اول دولت اصلاحات ، جمع آوري شده در دو کتاب «آزادي يا توطئه» نوشته جمعي از طلاب و فضلا و « تهاجم شيطاني» نوشته سلحشور قابل دسترس است. توهين به ساحت مقدس سيدالشهدا در طول 30 سال گذشته و در محرم سال 88 به پرچم و ساحت اباعبدالله هرگز از يادها نمي رود، زيرا منجر به خروش چند ده ميليوني مردم در 9 دي گرديد که در تاريخ ماندگار شد. و عجيب اين که در همين ايام محرم سال جاري نيز اين ماجرا با زير سوال بردن کرامت و معجزه سيدالشهدا، توسط عباس عبدي تکرار شد.
براستي چگونه اين جماعت با اين سوابق به خود اجازه مي دهند خود را مدافع مرجعيت جا بزنند و کسي را که عمري در نوکري و ارادت به ساحت مرجعيت قلم و قدم زده است را به ضد مرجعيت متهم سازند؟! به نظر مي رسد که چنين نيست که اين جماعت از گذشته خود توبه کرده باشند بلکه در صدد انتقام از کيهان هستند که هر روز ابعادي از خيانت آن ها را افشا کرده است.
#دوم
✔️نکته ديگر اين که درآستانه انتخابات به اين گونه جوسازي ها نياز دارند. اي کاش اين جماعت لااقل زبان عذرخواهي را از شريعتمداري ياد مي گرفتند که به خاطر جرم مرتکب نشده زبان به اعتذار گشود ولي اين جماعت در طول 30 سال گذشته هيچ گاه به خاطر توهين هايي که داشتند زبانشان به عذرخواهي نچرخيد.
⚡️برخي بزرگاني که در عراق نيز بيانيه داده اند جاي بسي تقدير دارد که آن ها همين مقدار نقد مودبانه را نيز برنتابند ولي جماعتي که در ايران بدترين توهين ها را به مرجعيت و اهل بيت داشته اند اظهاراتشان در دفاع از مرجعيت نابجاست.
https://eitaa.com/mesagh
🎙#مصاحبه
🔻نقش معرفت نفس، جهانشناسی و روششناسی در تولید علوم انسانی اسلامی
🔹بررسی همه جانبۀ واقعیات، جامعنگری و کلنگری از لوازم موفقیت در فهم دنیای پیرامون ماست. پس از بروز و ظهور نظریۀ زیستشناختی کلگرایی، مفاهیم «کل» و «کلیت» از انزوا خارج و به تدریج جزو اندیشههای نظری مطرح و در تحقیقات عملی هم حضور یافت.
🔹مبنای نظری این رویکرد بر این اصل استوار است که برای سعادت و سلامت انسان، نمیتوان فرد را جدای از جهان در نظر گرفت، چون عالم هستی یک کلیت است.
🔹به لحاظ پیشینه، در تجربهگرایی فرانسیس بیکن، دیدگاه فلسفی هگل و آرای هانری برگسون، گرایش به تشکیل یک فهم کلی (یعنی انسجام اجزای فکر در چارچوب واحد) قابل مشاهده است.
🔹بنابراین، از یک منظر میتوان دو رویکرد برای ورود به علم را ملاحظه نمود. رویکرد تراکمی / انباشتی و گزارهای هم گفته شده است) و رویکرد کلگرا به علم.
🔹در رویکرد تراکمی، تحلیل و تبیین گزاره مدِّ نظر است در حالی که در رویکردهای کل نگر، شناسایی و ارتباط بین مؤلفههای مؤثر در یک پدیده، برای تبیین آن مهمتر تلقی میشود.
🔹 به نظر میرسد حداقل در قرن اخیر، بیشتر شاهد رشد رویکردهای انباشتی به علم بوده ایم، لیکن اخیراً این رویکردها مورد انتقاد قرار گرفته اند از آن رو که جزئی نگرند و تبیین پدیدهها به شکل تک عاملی و یا حتی چند عاملی مشکلات بسیاری داشته است.
🔹 احتمالاً رفتن به سمت روشهای ترکیبی در روش تحقیق و یا ایجاد رشتههای بین رشتهای برای تخفیف و حلِّ همین ایرادات بوده است.
🎤گفت وگو با: دکتر سیدمحمدرضا تقوی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#معرفت_نفس #جهان_شناسی #روششناسی #علوم_اسلامی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2600
https://eitaa.com/mesagh
https://eitaa.com/mesagh
📋#یادداشت
🔻فقر فرهنگی و فقر اقتصادی و آثار زیانبار آن
🔸به طور طبیعی هر انسانی، یک رشته نیازهای فرهنگی و اقتصادی دارد که به وسیله علم و مال بر طرف میشود؛ زیرا فلسفه زندگی را علم تعیین میکند و سبک زندگی در سایه مال میتواند آن علم را به تمدن سعادت آفرین تبدیل کند.
🔸بر این اساس اگر جامعهای گرفتار فقر فکری- فرهنگی باشد نمیتواند با جهالت عقلی و عملی خویش سعادتی را موجب شود؛ چنانکه فقر مالی نیز موجب میشود تا اهداف فکری و فرهنگی قابلیت تحقق خارجی نداشته باشد.
🔸بر اساس آموزههای اسلامی، هرکسی که توانایی علمی و عقلی بهینهسازی شرایط محیطی خود را بر اساس عقل و علم در بعد فردی و اجتماعی نداشته باشد، دچار فقر فرهنگی است؛ چرا که شخص یا اجتماع تا زمانی که قوه عاقله خویش را بر اساس تفکر صحیح و علمی تقویت نکرده و به علم حقیقی و قطعی دست نیافته است، توان تاثیرگذاری بر محیط پیرامونی خود را نخواهد داشت.
🔸پس چنین شخص یا اجتماعی به سبب فقر فرهنگی، در عمل در سبک زندگی خویش به سمت و سویی میرود که تباهی و نیستی برای آن رقم خواهد خورد.
🔸بنابراین مبارزه با جهل و نادانی، در واقع مبارزه با فقر فرهنگی به حساب میآید که آثار آن در همه ابعاد زندگی از جمله اقتصادی نیز نمایان میشود.
🔸جامعه جاهلی پیش از اسلام از چنین ویژگی رنج میبرد و نتوانست تمدنی را ایجاد کند؛ زیرا جامعهای که فاقد فرهنگ متعالی مبتنی بر عقلانیت علمی و حکمت متعالی الهی- انسانی باشد، در حقیقت فاقد ابزارهای تمدنی است.
✍️نویسنده: مهدی درخشنده
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#اقتصاد #فرهنگ #فقراقتصادی #فقرفرهنگی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2598
https://eitaa.com/mesagh
https://eitaa.com/mesagh
محکومیت مولاوردی به جرم جاسوسی و ارائه اطلاعات طبقه بندی به بیگانگان و فعالیت تبلیغی علیه نظام
آخرین جلسه از سلسله جلسات دادگاه شهیندخت مولاوردی دیروز دوشنبه به اتمام رسید و مولاوردی به جرم «جاسوسی از طریق در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقهبندی شده با پوشش مسئولین نظام با هدف برهم زدن امنیت کشور از طریق انعقاد قرارداد با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محکوم گردید و اتهامات مندرج در کیفرخواست نامبرده عینا در دادگاه به ریاست قاضی صلواتی تایید گردید.
https://eitaa.com/mesagh
https://eitaa.com/mesagh
📋#یادداشت
🔻«مولانای اوّل» و «مولانای دوّم»
🔹سالکی که چشم دلش از طریق عشق گشوده شده؛ جهان را سراپا تجلیات جمال بینظیر حضرت محبوب میبیند.
🔹عشق به انسان و خدمت به مردم فارع از دین و ملیت؛ نشانه عشق به خداست، زیرا بر اساس فرموده پیامبر اسلام محمدرسولالله (ص) مردم؛ کسان خداوندند.
🔹«النّاس کلّهم عیال الله فأحبّهم إلیه أنفعهم لعیاله».(نهج الفصاحه، حدیث۳۱۵۰): مردم همگی کسان خدایند و محبوبتر از همه پیش خدا؛ کسی است که برای کسان او سودمندتر باشد.
🔹سالک پس از سیر الیالله؛ هر روز با عروج فیالله، دَم به دَم به فضلالهی، ساحتهای پنهان هستی را کشف کرده، حجابهای نوری را به کناری زده؛ دَم به دَم از شراب عشق حضرت محبوب مینوشد.
🔹این شراب که مستی ابدی میآورد؛ او را شیدا کرده، در معرفت محبوب به حیرت استعلایی دست مییابد که مافوق حیرت دانشمندان است.
🔹آنچه مولانای بزرگ را ناب و خالص نمود؛ اعطای نور ولایت و اتصال به مکتب عشق و شیدایی توسط حضرت شمس بود که با خواندن کتاب و تلمذ نزد اساتید علوم ظاهری حاصل نشد.
🔹 پس از آن جنس معرفت حضرت مولوی، شهودی گشت و مراتب فتوحات ربانی بر قلب او وارد گردید که در مثتوی معنوی و دیوان شمس تبریزی مشهود است.
✍️نویسنده: سیدسلمان صفوی
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#شمس #مولانا #عرفان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2596
https://eitaa.com/mesagh
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─••
ادامه #سورهی_قیام
🏴 زینب اما با این آتشها کنار نمیکشید؛ که همه آنها را گلستان میکرد. وقتی به کوفه رسید و صدای علی و محتوای خطبههای پدرش در همه جا پیچید، اشکها به قدرت عاطفهاش ایمان آوردند و شهادت دادند که دختر علی دارد «جعلناها... آیه للعالمین» و «ننزّل علیهم آیه من السماء فظلّت اعناقهم لها خاضعین.... آیهای از آسمان میفرستیم که گردنهایشان در برابر آن خاضع شود» را تفسیر میکند:
«[بعد از خطبه زینب] پیرمردی را دیدم که کنارم ایستاده بود و از گریه، محاسنش خیس بود و میگفت: فدایتان شوم که پیران شما بهترین پیران و جوانان تان بهترین جوانان و زنان تان بهترین زنانند... که خوار نمیشوند و قد خم نمیکنند و شکستناپذیرند.... لایخزی و لایبزی»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
https://eitaa.com/mesagh
🖤 تقدیم به شما خانم جان؛ که با معجزهی روضههای تان در کنار گودال، اسلام آوردم. تقدیم به شما که این همه از آیات قرآن را معنا کردید و نمیدانم کدام آیه را از بینشان انتخاب کنم. تقدیم به شما که عاجزم در برابر شما... کی میشود شما را بدون این روضهها تصور کنیم؟ جز در بهشت؟ و جز به امید موقعی که جملات قرآنی ِ بهشتیها را بخوانید: «الحمدلله الذی اذهب عنّا الحزن إن ربنا لغفور شکور».
البته میگویند زبان اهل بهشت، عربی است ولی شاید خضوع در برابر عاطفه شما حساب جداگانهای داشته باشد. مثلا همه علما و شهدا دور شما جمع شوند و به فارسی بخوانند: «چادرت را بتکااااان روزی ما را بفِرست»
و بعد از یقینی که شما به آنها صله میدهید، مملوّ شوند. کاش آن گوشه کنارها هم به برکت «موذنزاده اردبیلی» ما را هم راه بدهید تا بخوانیم: «غمقهرمانی... زهرانشانی... ای روح با ایمان... جانِم سنه قربان...» و بعد با دیدن عظمت و شوکت شما هی از شوق بمیریم و زنده شویم...
🖤 و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که به لطف شما، مفتخر به افتخار ابدیِ دفاع از حریم شما و سلسلهجنبانی ِ فداییان شما شد...
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#حضرت_زینب
#ما_ملت_امام_حسینیم
#اربعین
#قاسم_سلیمانی
https://eitaa.com/mesagh
🥀امسال اگر جامانده ام از اربعينت
بااينكه دور افتاده ام از سرزمينت
قلبم يكى از زائران آن حرم هست
روى سرمن سايه اي از آن علم هست
🥀جامانده ايم اما دل ما زائر توست
نامِ تمام زائران در خاطر توست
چشمانِ ما نذرِ قدومِ جابر توست
در يادِ ما لبيك هل من ناصر توست
🥀من دورم اما نيستم دور از نگاهت
اين شهر شد خانه به خانه خيمه گاهت
درحسرت خاك تو طوفان نوحه خوان است
باران شده زنجير زن بر آستانت
🥀امروز اگر دور از غريب كربلاييم
فردا اگر اذنم دهي باسر مي آييم
ما ملت عشق و تولا و يقينيم
در هرمقام از زائران اربعينيم
🥀اين اربعين ماييم و سوز روضه خواني
كي ميشود ما را به درگاهت بخواني
اين اربعين ماييم با قلب شكسته
در روضه هاي خانگي باغم نشسته
🥀شايد بحق مادرش ، مهدي بيايد
اين اربعين گلبانگ همعهدي بيايد
#سيده_فاطمه_موسوى
https://eitaa.com/mesagh
#سورهی_قیام
🏴 «معجزهها» بیسر شده بودند و تکهپاره. «انکار» کار خودش را کرده بود و داشت عجزهای مکرّرش در برابر اعجازهای گوناگون را دفن میکرد و روی پیکر آیهها میدوید تا دیگر دیده نشوند و آخرین پرده از پیروزیِ پرقدرت و چیرگیِ بیچون و چرا و غلبهی بیقیدش را به نمایش بگذارد. اما خدا گفته بود: «لأغلبنّ أنا و رسلی... من و فرستادگانم حتماً پیروز میشویم» پس تازه باید تدبیرهای جدیدش را رو میکرد. به تعبیر دقیقتر، وقتش رسیده بود که #زینب معجزاتش را شروع کند و آیههای مردانه به اعجازهای زنانه تبدیل شود.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🏴 [حتی بعضی از مَردها، وقتی جسد خمینی را _ که دینداری و خداپرستیشان را به او گره زده بودند _ دیدند، جان دادند. جسد نائب عامّی که نه پرچم عصمت بر دوش داشت و نه خون و زخم و جراحت بر تن. پس] خیلی واضح بود: زنی که در اوج تعلق به امام معصومش بود و تجسم توحید و خداپرستی را با صدها زخم بر تنِ بیسرش میدید، باید جان بدهد و قالب تهی کند. اما زینب باید معجزاتش را شروع میکرد و به میدان میآمد تا به جای آنکه بخاطر عاطفهاش جان بدهد، با همان عاطفه جان لشگر دشمن را بگیرد. بخاطر همین، صحنه را هم خودش مدیریت کرد:
▪️ بحق الله الّا ما مررتم بنا علی مصرع الحسین... شما را به خدا که ما را از کنار قتلگاه حسین بگذرانید...▪️
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🏴 برای دشمن بهترین موقعیت بود تا بعد از درو کردن سرهای مردان اهلبیت، قلب زنانشان را هم تار و مار کند.... اما خدا گفته بود: «فبُهت الذی کفر»... اما زینب به یقین حسین تکیه زد و کاری کرد که راوی دشمن مبهوت شود و به قسم و آیه بیفتد تا شاید آیندگان، معجزات دختر علی را باور کنند: «به خدا قسم فراموش نمیکنم زینب را که با صدایی غمگین و قلبی آتشین فریاد میزد: وا محمّداه صلّی علیک ملیک السماء هذا حسین بالعراء...» و بعد دوباره قسم خورد: «[زینب این قدر روضه خواند تا] به خدا قسم که همه ی دشمنان را به گریه انداخت»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🏴 عاطفهی الهی زینب، قلبهای شقیترین اشقیاء را هم ذوب کرد و بیرحمترین جمعیت بشری را به عجز کشاند و مردمی را که بزرگترین جنایت تاریخ را به خشنترین وجه ممکن رقم زدند و تکان نخوردند، به گریه انداخت. زینب داشت اعجاز شمشیر حسین را به اعجاز عاطفهاش تبدیل میکرد و در اعماق تاریکی، نقب میزد و سدّهای ظلمات را میشکست و دلهای فتحنشدنی را به تصرف در میآورد و قرآن را تفسیر میکرد: «ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجاره... و انّ من الحجاره لما یشّقق فیخرج منه الماء بعضی از دلهای سنگ هم هستند که شکاف بر میدارند و ترک میخورند و آب از لابهلای آنها جاری میشود»
https://eitaa.com/mesagh
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
لشگری که به بالاترین هماهنگی جمعی رسیده بود تا از هیچ آیه و معجزهای منفعل نشود، در مقابل معجزه عاطفه نه فقط کم آورده بود که داشت گریه میکرد. وحدت کلمهی اشقیاء به خطر افتاده بود. سکینهخاتون، ضربه بعدی را زد و به خوبی معجزه زینب را تکمیل کرد و پیکر پدرش را به آغوش کشید. ترکیب خطرناکی بود. درست است که عمرسعد مثل نمرود در مقابل کلام ابراهیمی ِ زینب مبهوت شده بود و «فبهت الذی کفر» داشت تکرار میشد، اما بالاخره باید تفاوتش را با نمرودها نشان میداد. اگر نمرود بعد از آن شکست فضاحتبار کلی تدبیر کرد و وقت گذاشت و زحمت کشید تا آن آتش بزرگ را به پا کند، عمرسعد خیلی سریع تدبیر کرد و بلافاصله آتش بزرگتری به راه انداخت تا لشگرش بیشتر از این به هم نریزد و مردانش بیشتر از این مقهور معجزه زینب نشوند: «فاجتمع عدة من الاعراب فجرّوها عنه... گروهی از الواط بادیهنشین جمع شدند و کشانکشان او را از جسد حسین جدا کردند»
ادامه...👇👇👇👇
https://eitaa.com/mesagh
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ از خسارت به بیتالمال تا کوشش برای پایان جنگ
🎙 #محسن_رفیق_دوست (مسئول پشتیبانی سپاه در دوران دفاع مقدس):
💬 میرحسین موسوی و بهزاد نبوی، در زمان جنگ، ۹۰ میلیون مارک، خسارت به بیتالمال وارد کردند.
💬 سه ماه قبل از پذیرش قطعنامه، آقای هاشمی، من را به وزارت سپاه فرستاد و گفت که شما دیگر در جنگ دخالت نکنید.
💬 بعد از جابهجایی من، آقای هاشمی یک کابینه جنگی تشکیل داد که اکثر اعضای آن، مخالف ادامه جنگ بودند.
💬 بعدها در جلسهای که آقای محسن رضایی هم حضور داشت، لیست تجهیزاتی که برای شکست صدام در جنگ نیاز بود را دیدم. به آقای رضایی گفتم که من میتوانستم، اینها را تهیه کنم. آقای رضایی به من گفت که شما آن موقع، دیگر کارهای نبودید!
#سرچشمه
https://eitaa.com/mesagh
دادستانی هلند برای یک مرد 35 ساله فرانسوی که به یک پیرزن نود و هشت ساله در لیلیستاد تجاوز کرده بود تقاضای شش سال زندان کرده
https://eitaa.com/mesagh
👀 واقعا که چقدر مردهای غربی چشم و دل سیرن
https://www.nu.nl/binnenland/6079863/zes-jaar-celstraf-voor-verkrachting-van-98-jarige-vrouw-in-lelystad.html#:~:text=Een%2035%2Djarige%20man%20uit,man%20bij%20de%20vrouw%20aan.
#غرب_باوری
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شکست آمریکا در بزرگترین اسکورت دریایی تاریخ
◀️ نیمه مهرماه یادآور حماسهایست که کمتر مورد توجه قرار گرفته؛ رویارویی مستقیم چند جوان بوشهری با ارتش ایالات متحده.
🔸 #نادر_مهدوی و همرزمانش چند ماه پس از سرنگون کردن کشتی افسانهای بریجتون و تحقیرِ شدید آمریکائیها -در عملیاتی که بزرگترین اسکورت دریایی تاریخ میخواندندش- در مهرماه سال ۶۶ سوار بر قایقهای تندرو توپدار به استقبال نیروی دریایی آمریکا -مستقر در خلیج فارس- میروند و پس از درگیری شدید و تحمیل تلفات سنگین به دشمن، عدهای شهید و تعداد اندکی، ابتدا اسیر، شکنجه و سپس شهید میشوند.
🔹 آمریکائیها بدن نادر مهدوی را با میخ های بلند آهنین، سوراخ سوراخ کرده بودند بلکه التیامی بر دردهایشان باشد اما شکستهایشان آنقدر بزرگ بود که تاریخی شد... (مستند دیدنی رو در رو با شیطان را اینجا ببینید)
🔸 #حماسه_نادر اما، در بین مردم، در رسانهها و در تریبونها غریب است و آثار هنری/مستندی که در این باره تولید شده، انگشتشمارند...
🔺 ۱۶ مرداد، سالروز شهادت نادر مهدوی و یارانش، بهانهایست برای بازخوانی عظمت #نهضت_خمینی و زبونیِ دشمنانِ پُر ادعایش...
https://eitaa.com/mesagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر آزادی را تأمین نکنیم ضربه میخوریم
🎙 #شهید_بهشتی:
💬 وقتی که جامعهای انقلاب کرد و پیروز شد باید کوشش کنیم همهی ابعاد #آزادی را با هم تأمین کنیم. اگر از یکی غفلت کردیم ضربه میخوریم. آزادیهای اخلاقی، معنوی، اجتماعی، اقتصادی باید تأمین باشد.
💬 راهِ حفظ این آزادیها حاکمیتِ قانون است. باید قانونِ اساسی حاکم باشد و همهی افراد در مرزهایی که قانون اساسی معین کرده است حرکت کنند.
https://eitaa.com/mesagh