eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187.5هزار عکس
170.2هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ آیا عزت‌الله فولادوند اتفاقی سراغ آثار هانا آرنت رفت تا آنها را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل كند و تئوری‌های این یهودی به کار پروژه کودتای سبز در ایران آید؟! @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (١) ✍ تنها مسلکی که من به آن‌ها تعلق داشتم، «صهیونیست‌ها» بودند. / هانا آرنت 1⃣ آیا سال ١٣۵٨ اتفاقی به سراغ ترجمهٔ آثار یهودی رفت تا آثار او را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل کند و ٣٠ سال بعد نیز از سر اتفاق، تئوری‌های این زن به کمک پروژهٔ در ایران آمد؟! 2⃣ چنان‌که کتاب آرنت با نام «مسئولیت شخصی در رژیم‌های دیکتاتوری» با تبلیغات وسیع سازمان جاسوسی CIA در ایران به رساله‌ای مرجع برای تبدیل شد! 3⃣ رادیو زمانه (ارگان سرویس اطلاعات هلند) کتاب «هشت تمرین در اندیشه سیاسی» آرنت را برای «ایجاد دگرگونی‌های سیاسی» منتشر کرد، سپس «نشر اختران» همان ترجمه را روانه بازار کتاب ایران ساخت و برندهٔ جایزهٔ کتاب فصل وزارت ارشاد هم شد!! 4⃣ کار به جایی رسید که جریانی در سازمان میراث فرهنگی (به‌ریاست ) برای به‌سبب ترجمهٔ کتاب «توتالیتاریسم» هانا آرنت و کتاب «سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی» از بزرگداشت گرفت!! 5⃣ دو کتابی که براساس پروژهٔ مشترک ، بنیاد فورد و بنیاد کارنگی با آمریکا تحریر شدند و از آثار مرجع در عرصهٔ محسوب می‌گردند! ✍ پیام فضلی‌نژاد @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ سازمان میراث فرهنگی در دوره ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی برای محسن ثلاثی به سبب ترجمه کتاب «توتالیتاریسم» هانا آرنت بزرگداشت گرفت! @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (٢) 1⃣ دی ١٣۵٩ و خرداد ١٣۶١ دو کتاب خشونت و انقلاب از هانا آرنت یهودی را به چاپ رساند. 2⃣ کلید ترجمه و انتشار پیاپی کتاب‌های آرنت از نخستین سال پس از در دست تحلیلگران وزارت امورخارجه بود، چون از نگاه آنان رواج فلسفهٔ سیاسی هانا آرنت در ایران می‌توانست تصویر یک رژیم را از «ماهیت جمهوری اسلامی» نزد مردم بسازد و به نسل جدید ایرانیان، راه مبارزه با را بیاموزد! 3⃣ چهرهٔ برجستهٔ در قرن بیستم، نسب از و خانواده‌های می‌برد. 4⃣ زنی که هم در قامت یک تئوریسین سیاسی ظاهر گشت و هم در کسوت یکی از رهبران سازمان بین‌المللی . 5⃣ از سال ١٩٣۵ رهبری چندین عملیات امنیتی این سازمان را برای اشغال تدریجی برعهده داشت و در مقام «فرمانده عملیات» را تا استقرار در سرزمین‌های اشغالی همراهی می‌کرد، چون تأسیس رژیم صهیونیستی را «ضرورتی سیاسی» می‌دانست! 6⃣ آرنت در محافل صهیونیستی به‌دلیل فعالیتش در پاریس برای مهاجرت به فلسطین شهرتی به هم زده بود و از سال ١٩۴١ به برجسته‌ترین حامی تأسیس برای تداوم حیات صهیونیست‌ها تبدیل شد تا نقش مؤثری در جنگ علیه فلسطینی‌ها ایفا کند! 7⃣ وی در سال ١٩۴٨ به سِمَت مدیر اجرایی طرح رسید. ابتدای دههٔ ١٩۵٠ همکاری رسمی‌اش را با CIA آغاز کرد و به حلقهٔ روشنفکران این سازمان در مجله «پارتیزان ریویو» رفت. ✍ پیام فضلی‌نژاد @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت : صهیونیسم آغاز خودشناسی و خودباوری یهودیان و آغاز بازگشت آنها از برهوت بی‌هویتی به درون تاریخ است! @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (٣) 1⃣ کتاب‌هایش را با مشاوره‌های علمی می‌نوشت و این سازمان جاسوسی به او برای جمع‌آوری منابع یاری می‌رساند و از ابتدای دههٔ ١٩۶٠ نیز تأمین هزینه‌های تحقیقاتی پروژه‌هایش را برعهده گرفت. 2⃣ سرانجام هانا آرنت به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین بنیانگذاران در جهان شناخته شد. 3⃣ آرنت همواره بخشی از درآمدهایش را خرج تحکیم رژیم صهیونیستی می‌کرد و از حامیان اقتصادی در جنگ با اعراب (١٩۶٧) بود، چنان‌که از پیروزی به خود می‌بالید. آرنت در واپسین ده سال زندگی‌اش به همهٔ سازمان‌های اسرائیلی پول واریز می‌کرد. دلبسته نیست، مگر به این کشور، به «اسرائیل» به این «الگوی سرآمد». 4⃣ به باور آرنت: «صهیونیسم آغاز خودشناسی و خودباوری یهودیان و آغاز بازگشت آنها از برهوت بی‌هویتی به درون تاریخ است.» با این همه، او را در ایران به‌عنوان «فیلسوف خشونت‌گریز» تبلیغ می‌کنند! 5⃣ آرنت در آثارش کوشید تا ایدئولوژی‌های منتقد نظام را نشان دهد؛ شگردی که همواره از آن بهره می‌جستند. این همان راهی بود که پیروان سنت فکری هانا آرنت در ایران نیز می‌رفتند. 6⃣ در هنگامه‌ای که برای مبارزه با پس‌مانده‌های سلطنت و خشکاندن بقایای آن، عزمِ ایرانیان بر مجازات کارگزاران در ایران قرار داشت، در مقدمهٔ کتاب «خشونت» به ستایش‌های پیاپی از اقدامات آرنتِ در سال‌های فعالیتش برای می‌پردازد و شادمانه از ایمان او به «نیروی بی‌مانند قانون اساسی آمریکا» می‌گوید! ✍ پیام فضلی‌نژاد @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ شورش بوداپست به عنوان یکی از سرچشمه‌های کودتای مخملی در نگاه هانا آرنت «نمونه یک انقلاب اصیلِ آزادی‌خواهانه» است! @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (۴) 1⃣ تحلیل هانا آرنت یهودی درباره حقانیتِ اِعمال (مثل جنگ‌های پیشگیرانه) را برای رسیدن به «عدالت» تأیید می‌کند، اما با طعنه به فضای جاری ایران در نقد این ادعا که نزد عده‌‌ای «خشونت انقلابی دارای رسالتی مقدس است» قلم‌فرسایی می‌کند! 2⃣ وی این تئوری را القاء می‌کند که هر انقلابی به می‌گراید و نتیجهٔ آن هم اغلب بدفرجام است! 3⃣ مترجمان سکولار، بنیانگذاران را نمونهٔ ناب آزادی‌خواهی و خشونت‌گریزی معرفی می‌کردند، اما از انقلاب اسلامی ایران چهره‌ای «خونین و بدفرجام» می‌آفریدند. در عوض، همینان از «انقلاب آمریکا» که یک است، تصویری زیبا می‌ساختند؛ تصویر یک الگوی آرمانی! 4⃣ پس از چاپ کتاب خشونت، فولادوند در خرداد ١٣۶١ ترجمهٔ کتاب انقلاب را به بازار فرستاد؛ کتابی که CIA در جمع‌آوری منابع و مدارک آن به کمک کرد و تبلیغی سیاسی برای انقلاب آمریکا است. 5⃣ آرنت در تفسیرش از انقلاب، «شورش بوداپست» (١٩۵۶) را به‌عنوان «نمونه یک انقلاب اصیلِ آزادی‌خواهانه» ستود! شورشی که تحلیلگران سازمان جاسوسی رسماً آن‌را به‌عنوان یکی از سرچشمه‌های دانسته‌اند! ✍ پیام فضلی‌نژاد @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ از نگاه هانا آرنت «انقلاب آمریکا» که در واقع یک «کودتای ماسونی» بود، نمونه‌ی موفق همه‌ی انقلاب‌های مدرن است! @mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
✡ هانا آرنت: از انقلاب تا اصلاحات در ایران (۵) 1⃣ كه «شورش بوداپست» (یكی از سرچشمه‌های كودتاهای مخملی) را نمونهٔ «یک انقلاب اصیلِ آزادی خواهانه» معرفی می‌كرد، در عین حال، یکی از مخالفان سرسخت قیام سیاه‌پوستان برای کسب «حقوق مدنی» به‌شمار می‌رفت و «بارها قربانیان تبعیض‌نژادی در آمریکا را به‌سبب مبارزاتشان سرزنش کرد»!! 2⃣ از نگاه آرنت «نمونهٔ موفق همهٔ انقلاب‌های مدرن» است و دیگر انقلاب‌ها را هم باید با آن «الگوی آرمانی» سنجید تا اصالتشان محک بخورد! 3⃣ وانگهی، آرنت از به‌عنوان «پروژه‌‌ای غیرعقلانی» یاد می‌کند، زیرا به‌روایت او این انقلاب مبتنی بر «حقیقت‌گرایی» است و حقیقت‌گرایی را پایه‌ای برای «رشد استبداد» می‌داند. 4⃣ این تحلیل از انقلاب، منطبق با حقیقت‌گریزی، سودگرایی و عمل‌گرایی (پراگماتیسم) بود که نمایندگان «فلسفه آمریکایی» مانند و تبلیغ می‌کردند! 5⃣ آرنت همواره از حمایت در سازمان CIA برخوردار بود. هرگاه اعتبار نظریه‌هایش فرو می‌ریخت، نشریات روشنفکریِ این سازمان، همچون «پارتیزان ریویو» یا «امریکن اسکالر» برای دفاع از او به میدان می‌آمدند. ✍ پیام فضلی‌نژاد @mesagh