کربلایی_محمدحسین_پویانفر_دعام_کن_مادر.mp3
8.71M
🔺پس از پخش مستند غیررسمی و به تصویر کشیدن ساده زیستی مقام معظم رهبری جریان تحریف و لشگر آلبانی نشین گفته این مستند یک شوی تبلیغاتی هست حضرت آقا میخواد برای انتخابات 1400 شرکت کنه :||
#خنده_حلال اینبار با تحلیلِ احمقانِ درجه یک😂
(الحمد لله الذي جعل اعدائنا من الحمقاء)
@mesagh
💠از فردا شب ببینید.
🔹روزهای ابدی" سریالی است که به #تحولات_سیاسی ابتدای انقلاب می پردازد و پیشتر قرار بود با نام "نفوذ" در تلویزیون پخش شود اما به پیشنهاد شمقدری این نام تغییر کرد.
🔹سریال تلویزیونی «روزهای ابدی» - محصول جدید مرکز سیمافیلم - بر اساس روزهای پرالتهاب اوایل #انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به #شخصیتهای_واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد.
🔹 در روایت بخشهایی از دوران تاریخساز به رشادتهای شهیدان «#مصطفی_چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهرههای شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (#وزیر_امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.
8 دِی ما ساعت 22:15 شبکه 1
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
مصاحبه سید حسن نصرالله با المیادین
عربستان مدتهاست که خواستار ترور من شده است؛ بن سلمان در سفر به آمریکا خواستار ترور من شده است؛ این خبر است نه تحلیل
🔹در مدت باقیمانده از ریاست دونالد ترامپ باید با احتیاط رفتار کرد
🔹وقتی میبینید که اسرائیلیها بر سر موضوعی سروصدا راه میاندازند بدانید که کارهای واقعی پشت آن نیست
🔹سفر مارک میلی [رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا] مرتبط با دولت بایدن است و احتمالا رفته که نگرانی اسرائیلیها را برطرف کند
🔹آنچه در خصوص احتمال رخداد اتفاقی در مدت باقی مانده از ریاست ترامپ، تحلیل است. شاید رخ دهد شاید ندهد
🔹نصرالله در پاسخ به وضعیت اسرائیل در
🔹در پاسخ به سوالی درباره قصد دشمن برای ترور دبیر کل حزبالله؛ نصرالله: فقط من هدف ترور از جانب اسرائیلیها و آمریکاییها نیستم. اشخاص دیگری هم هدف هستند
🔹ترور فرماندهان حزبالله هدف مشترک اسرائیل، آمریکاست. الان میشود گفت، هدف مشترک اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است
🔹عربستان از دیرباز خواستار ترور من شده است. این تحلیل نیست خبر است. حداقلش از زمان آغاز جنگ یمن است
🔹از سفر محمد بن سلمان به آمریکا هشدارهایی به من منتقل شد از منابع مختلف که چنین رویکرد شکل گرفته است و محمد بن سلمان خواستار ترور من شده است
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 یک از هزار راه نرفته - ۱
✍ محمد وارسته
🔹 در اقتصاد هم مانند جامعه شناسی توماس هابز و جنگل داروین که معتقد بود " انسان گرگ انسان است" و " اصلح باقی می ماند " قوانینی حاکم بر روح آن موج می زند که کم از نگاه هابز و داروین ندارد بدین صورت که کندن برای بقا از سایر حیوانات این جنگل را با سود کردن رقم می زند. یعنی سود بیشتر احتمال بقا بیشتر را رقم می زند. سود بیشتر لذائذ بیشتر را می آفریند.
🔹 مهم نیست همنوع ما در حال مرگ است یا نه ، مهم نیست هزینه غدای سگ من اندازه یک وعده غدای روزانه یک انسان همنوع من است ، من نژاد برترم و توانستم به ثروت برسم در این جنگل دنیایی هموطن هم زرنگ باشد از سایرین بکند ، و لذت ببرد مهم این است من لذت ببرم. تورم اگر کمر سایرین را شکسته برای منِ سرمایه دار سود بیشتر رقم زده و اصلا مهم نیست خرید ارز و سکه و طلای من، برای گران فروختن در آینده نزدیک، باعث به گل نشستن سایرین بشود. اقتصاد یعنی سود کردن، من هم یادگرفتم سود کنم تا انتخاب اصلح باشم. پس من انتخاب اصلح این جنگل هستم پس هستم.
🔹 کل اقتصاد ، سرمایه گذاری و مدیریت مالی در پاراگراف فوق خلاصه شده است. آنجا که امام جامعه علوم انسانی غرب را مادی، غیر الهی و غیر توحیدی می دانند یعنی اینکه خدا انسان را الهی آفریده اما در علوم انسانی غرب، انسان در منتهی الدرجه انسانیت هم برسد حیوان متمدن است. لذا از این انسان متمدن جز غارت و وحشی گری نمی توان دید.اما در برابر این فرهنگ حیوان پرور غربی، اسلام است که انسان را الهی می داند که باید به تکامل برسد.
🔹 اسلام چون برای تمام شقوق انسانی الهی شدن برنامه دارد قطعا برای معیشت هم برنامه ها دارد. تعریف علم اقتصاد با مبانی الگوی معیشت تضاد کامل دارد. چون بسط رزق توسط خدا رقم می خورد و انسان مومن قناعت دارد پس نه نیازها نامحدود است و نه منابع محدود لذا به کاربردن اقتصاد اسلامی جفا به اسلام است.
🔹 در اسلام اقتصاد مطرح نیست بلکه معیشت مبناست.تامین معیشت یعنی انسان در جامعه اسلامی زمانی که از منزل بیرون می آید دغدغه اولیه زندگی را نداشته باشد. بتواند با میل کار کند و بداند آخرتش تضمین خواهد شد و رضایت قلبی داشته باشد تا خدا از او راضی باشد.
🔹 زمانی که از معیشت اسلامی سخن می رانیم یعنی مولفه های تشکیل دهنده آن باید اسلامی باشد، یکی از این مولفه ها حدیث امام علی علیه السلام است که می فرمایند " هر کس معاش ندارد ، معاد ندارد" یعنی آخرت هم اگر رقم می خورد باید معطوف به معیشت در دنیا باشد. باید دید معیشت در اسلام یعنی چه؟ و از آنجا که آخرت باید در زندگی دنیا ملاک باشد پس باید حدیث پیامبر اکرم صلوات الله علیه را هم مبنا قرار داد که "دنیا مزرعه آخرت است" یعنی اعمال و رفتار ما حتی عمل ما در حوزه معیشت در آخرت ما دخیل است.
uupload.ir/files/eo78_img_20201124_132304_974.jpg
@I_M_Doctrine
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 حکمرانی سایبرنتیک و بازتعریف پروتکلهای ارتباطی بر اساس قرآن
✍ هیربد قضایی از اندیشهجویان کلبه کرامت و عضو هیات علمی اندیشکده یقین
🔹 در عصر ما هر زمان صحبت از «سایبر» میشود، ذهنها به سمت فضایی از کامپیوترها و سیستمهای دیجیتال، اینترنت و شبکههای اجتماعی و هرآنچه در ارتباط با این فضای صفر و یکی است معطوف میشود. حال آنکه «سایبر» و «فضای سایبر» کاملاً از این فضا جدا بوده و با وجود اینکه تمام این موارد را شامل میشود، اما هیچ یک از آنها نیست. «فضای سایبر» حتی با «فضای مجازی» هم متفاوت است به این معنا که «فضای مجازی» ترجمه «ویرچوال اسپِیس» است نه «سایبر اسپِیس» و این دو واژه هر یک در زبان انگلیسی دارای مفهوم مرتبط به خود هستند.
🔹 حال این سؤال پیش میآید که اساساً چه اهمیتی دارد که ما این کلمات را درست به کار ببریم؟ وقتی میگوییم فضای مجازی اغلب فارسی زبانان همان برداشت فضای سایبر را خواهند داشت. همچنین جای گذاری کلمات انگلیسی با کلمات معادل فارسی آنها نیز یک اصل کاملاً درست و غیر قابل چشمپوشی است. پس دیگر نیازی به پافشاری بر روی استفاده از کلمات نیست یا به قولی، دعوای ما در این نوشته بر سر لغت نیست بلکه میخواهیم کارکرد را مورد تأکید قرار دهیم.
🔹 باید عنوان نمود که اتفاقاً در این مورد، به کار بردن واژه دقیق و درست بسیار مورد اهمیت است. زیرا مفهوم «سایبر» یک مفهوم انتزاعی است و به صورت دقیق معادلی در فضای واقعی ندارد. به همین دلیل مفهومی که از آن در ذهن ما شکل میگیرد دقیقاً ارتباط با واژهای دارد که ما به آن اطلاق میکنیم. در مرحله بعد نیز نوع مواجهه ما با این فضا به همان گونهای میشود که مفهوم آن در ذهن ما شکل گرفته است و این دقیقاً همان نقطهای است که ما امروز در حال ضربه خوردن از آن هستیم.
متن کامل را بخوانید:
iqna.ir/00GWYa
@mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 عاقبت تقلید غربزدهها
🔹 نگاه به خارج و تقلید بیچون و چرای اقتصاددانان نئولیبرال از نسخههای غربی، عامل این افتضاح در خصوصی سازی
@mesagh