eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.4هزار عکس
171.1هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊در آذرماه سال ۱۳۸۱، حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت، به عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام وی در انعقاد قرارداد نفتی را بیرون از چارچوب قانون و از طریق دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای ایران دانسته بود.( توجه داشته باشید که در دولت روحانی جناب زنگنه همچنان وزیر نفت هستند!!!!) 🖊در اواخر دولت هشتم، سازمان بازرسی کل کشور، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی کشور(حسن روحانی ) و حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس هشتم ایراداتی در ابعاد تجاری، اقتصادی، حقوقی، فنی و امنیتی به این قرارداد گرفتند. در روز دهم بهمن سال ۸۴ محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات کشور، با استدلال به‌صرفه‌نبودن این قرارداد، از آن به تعبیر کرد و خواستار لغو آن شد. ⬅️بلاخره اواخر سال 84 و پس از گزارش و هشدارهای متعدد نهادهای امنیتی و نظارتی همچون شورای عالی امنیت ملی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و... پیرامون آسیب‌ها و انتقادات مختلف، دستور لغو این قرارداد از سوی رئیس وقت دیوان محاسبات صادر گردید. ✍ 8⃣ https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊شرکت کرسنت در سال 1388 و بعد از گذشت حدود 3 سال از موعد مقرر برای اجرایی شدن این قرارداد سال 1385، به دلیل توقف یکجانبه آن از سوی ایران، به دادگاه بین المللی لاهه کرد. در فاصله سال 1388 تا پایان دولت دهم، نماینده ایران دو مرحله در دادگاه لاهه حاضر گردید که با ادعای وجود فساد در عقد این قرارداد، خواستار ملغی شدن آن گردید.  🖊 علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی: در این پرونده در 4 لایه شناسایی شد؛ بخش اول دلالی مربوط به کسی یا کسانی است که به‌ازای هر 48 سنت بهای فروش گاز، 8 سنت آن را دریافت می‌کردند و قرار بود با اجرایی شدن این قرارداد، سهم آنها به‌طور کامل کنار گذاشته و پرداخت شود. فرد یا گروه دوم دلالی این قرارداد، یک یا 1.5 درصد از اصل فروش را باید دریافت می‌کرد و گروه سوم، عباس یزدان‌پناه یزدی و مهدی هاشمی بودند که دلالی را از سال 79 تا 81 به‌عهده گرفتند و گروه چهارم نیز علی ترقی‌جاه بود که دلالی را از سال 83 شروع کرد. ✍ 9⃣ https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊ایران با ارائه مستندات گسترده در این پرونده، موفق شد تا سال ۲۰۱۱ فساد در انعقاد این قرارداد را در دادگاه لاهه اثبات کند. در این خصوص، علیه مدیران و مسئولانی که در امضای قرارداد کرسنت نقش داشتند از جمله وزیر نفت (بیژن زنگنه)، پرونده‌هایی در مراجع باز شد. سازمان بازرسی کل کشور، به‌طور کل اجرای این قرارداد را ملغی اعلام کرد و اعلام شد لایه‌هایی از دلالان در این پرونده شناسایی شده که از آن میان به کسانی چون عباس یزدان‌پناه یزدی، مهدی هاشمی رفسنجانی و علی ترقی‌جاه اشاره شد. 🖊 در سال ۲۰۱۲ با روی کار آمدن دولت یازدهم، همان مسئولانی که در امضای قرارداد کرسنت نقش داشتند و پرونده‌های آنها در مراجع قضایی باز بود، دوباره در وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه آن حکم گرفتند و حسن روحانی نیز با تغییر در دیدگاه خود در زمان زمامداری شورای عالی امنیت ملی کشور در دولت هشتم به حمایت از آن پرداخت. ✍ 🔟 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊شرکت از این موضوع استفاده کرد و آن را دستاویزی برای کمرنگ کردن نقش فساد در امضای کرسنت قرار داد. مدیران شرکت کرسنت و وکلای آن مدعی شدند که در زمینه فساد در امضای قرارداد کرسنت در ایران دودستگی وجود دارد و این سؤال را مطرح کردند که اگر ایران معتقد است در این قرارداد فسادی رخ داده‌است و مفسدینی وجود دارد پس چرا خودش آن‌ها را در راس بزرگترین مناصب صنعت نفت کشورش قرار داده‌است؟ روند پیگیری پرونده کرسنت در دادگاه لاهه که تا پایان دولت دهم به‌نفع ایران در حال گذر بود، رفته رفته تغییر کرد و در حالی که شرکت کرسنت و دلالان و واسطه‌های مرتبط با آن فساد کرده‌اند، به‌ناحق ایران در حال متحمل شدن خسارت گسترده‌است. دادگاه لاهه در سال ۲۰۱۳ رای داد که این قرارداد از لحاظ قانونی لازم‌الاجرا است و طرف ایرانی باید تعهدات خود را عملی کند. وقتی که ایران باز هم به این رای گردن ننهاد، دادگاه لاهه تصمیم به جریمه کردن ایران و پرداخت غرامت به طرف اماراتی گرفت. مبلغ این غرامت هنوز مشخص نشده‌است و پرونده در حال حاضر در دادگاه لاهه در جریان است. ✍ 1⃣1⃣ https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊بعد از ارائه برخی تفکرات نفت و گازی دولتهای غربگرای خاتمی و روحانی و نوع مدیریتشان در حوزه اقتصادی؛ در پایان با مدیریتی جهادی در سال آینده را تنها راه نجات کشور از در همه بخش ها من جمله نفت و گاز میدانم و از همه دوستان خواستار اتحاد و ائتلاف برای حمایت از همه نامزدهای احتمالی انتخابات ( آیت الله رییسی/ دکتر سعید جلیلی/ دکتر سعید محمد/ دکتر قالیباف و ....)هستیم اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم ارادتمندتان قریش حسین پور https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
⭕تردد شبانه در جاده‌ها ممنوع نیست 🔸️سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور: 🔹️محدودیت‌های تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا سه بامداد) فقط داخل شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می‌شود. 🔹️تردد شبانه (ساعت ۲۱ تا سه بامداد) در جاده‌ها ممنوعیت ندارد و شامل جریمه نیست. 🔹️تردد به ۴۰ شهر کشور (۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی) همراه با محدودیت برقرار است؛ خودرو‌های با پلاک غیربومی اجازه ورود به این شهر‌ها و خودرو‌های پلاک بومی نیز اجازه خروج از این ۴۰ شهر را ندارد. https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
🔻 در نقاط تاریک فضای مجازی چه می گذرد؟ 🚨 بازار داغ روسپی‌گری در یک شبکه اجتماعی 🔰 چه کسی پاسخگوی آینده تباه شده دختران نوجوان در فضای مجازی است؟ 🔹هر روز که می‌گذرد بخش جدیدی از فضای سیاه اینترنت خودنمایی می‌کند. هنوز مدت زیادی از فراگیر شدن فضای آلوده قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی نگذشته که یک شبکه اجتماعی تازه‌کار ابعاد جدیدی از فساد اخلاقی را به نمایش‌می‌گذارد. این بار اما اوضاع به شدت وخیم است، روسپی‌گری علنی در فضای مجازی با دریافت پول! 🔹️ با اینکه در ماه‌های اخیر فضای قمار در اینستاگرام به شدت تبلیغ می‌شود اما تاریک‌ترین نقاط فضای مجازی، فضاهای سیاه قمار و شرط بندی نیست! اخیرا در فضای مجازی برنامه‌هایی رونق گرفته که علناً به ترویج فحشا می پردازند و بدون هیچ محدودیتی در دسترس عموم قرار دارند. برنامه هایی که روسپی‌ها به صورت زنده در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند و مشوق افراد برای اعمال جنسی می‌شوند. 🔹️ یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این فضا برنامه‌ای‌ست که به طور کلی دو دسته لایو در آن ترند می شود؛ یا افرادی که تمایل به روسپی‌گری دارند یا افرادی که با کلمات بسیار رکیک به قومیت‌های کشور فحاشی و اهانت می‌کنند. در این برنامه بی‌شرمانه‌ترین محتوای ممکن تولید می شود و جالب آن که به سادگی در دسترس مخاطبین قرار می گیرد. این نرم افزار نه تنها با محدودیتی مواجه نیست، بلکه در بعضی از پلتفرم‌های اندرویدی تبلیغ می شود! ⬅️ در رجانیوز بخوانید: 🌐 Rajanews.com/node/342785 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
🔸️حمله پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه ابها در عربستان سعودی 🔹️یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فرودگاه ابها در جنوب عربستان را هدف حمله قرار داد. https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
⭕ ۵۵ هزار تن روغن به بنادر کشور رسید 🔸️ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران: 🔹️هم اکنون ۳۴۵ هزار تن روغن خام در بنادر کشور موجود و در انتظار انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص و ورود به کشور هستند. 🔹️همچنین یک فروند شناور حاوی ۵ هزار تن، دو کشتی حاوی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن و یک فروند شناور حاوی ۲۵ هزار تن روغن خام در حال تخلیه بار در بنادر نوشهر، امام خمینی (ره)، شهید رجایی هستند. 🔹️چند شناور‌ حاوی ۵هزار تن دیگر در بندر امیرآباد، ۳۰ هزار تن در بندر امام خمینی (ره) و ۳۰ هزار تن روغن دیگر هم در بندر شهید رجایی در انتظار صدور مجوز پهلوگیری مانده اند. https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
ورود دادستانی تهران به موضوع کنترل بازار مرغ 🔹دادستان عمومی و انقلاب تهران با استناد به سخنان برخی از مسئولان مبنی بر عدم وجود مشکل در تولید مرغ: اگر در تولید مشکلی وجود ندارد باید بررسی کرد چه چیزی توزیع عادلانه و گسترده را با مشکل مواجه کرده و با آن برخورد کرد. 🔹وزارت صمت و جهاد کشاورزی باید نیرو‌های خود را در کشتارگاه‌ها و میادین مستقر کنند و دستگاه قضایی این آمادگی را دارد تا با هرگونه اخلال در روند توزیع برخورد کند. https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
انتقادها و ادعاهای جدید مسیح مهاجری پیرامون بودجه دولتی مراکز حوزوی [صفحه ۱ از ۲] 🔹 امام تا آخر حیثیت مرجعیت خود را از حکومت جدا می‌دانستند و در منشور روحانیت هم به‌عنوان یک مرجع سخن گفتند؛ به آن‌ها که در حوزه رسوب می‌کنند و بیرون نمی‌روند، نهیب زدند که بروید با مردم باشید و برای آن‌ها کار کنید. یک نهیب دیگر هم به متحجرینی زدند که نمی‌خواهند قبول کنند که این لباس و علم رسالتی دارد. امام اصلاً از جایگاه حکومت با روحانیت و حوزه‌ها حرف نزده است. در نصب امامان جمعه که احکام آنها را امام امضا می کردند، به گلپایگان که رسیدند، گفتند اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. با این‌که هم امام و هم آیت‌الله گلپایگانی معتقد بودند حاکم اسلامی باید اینها را نصب کند، امام به احترام مرجعیت، گفتند امام جمعه اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. نظر امام را به آقای گلپایگانی گفتند و ایشان گفتند نه، امام باید تعیین کند. در نهایت آقای گلپایگانی با تشکر از امام گفت، پیشنهادم این آقاست، اما امام حکمش را امضا کنند که امام هم امضا کردند. می بینید که امام با این‌که‌ حاکم اسلامی بودند، باز از جایگاه مرجعیت وارد عمل شدند و خودشان هم به‌عنوان مرجع با یک مرجع دیگر اینگونه تعامل کردند. 🔻 آخر ماه رمضان برای اعلام عید فطر از امام می‌پرسیدند و ایشان می‌گفتند از مراجع بپرسید و بیشتر بر آقای گلپایگانی تکیه می‌کردند و هرچه آقای گلپایگانی می‌گفت، همان را اعلام می‌کردند. طبق رساله خود علما، یکی از راه‌های اثبات رؤیت ماه، حکم حاکم است، اما امام در تمام مدت این کار را نکردند. 🔸بعد از فوت آقای شریعتمداری، آقای گلپایگانی نامه تندی به امام نوشتند. ظاهراً بدون اینکه امام در جریان باشند، افراد تندرو در ماجرای تدفین و تشییع آقای شریعتمداری اقداماتی کرده بودند و آقای گلپایگانی به این واقعه اعتراض داشتند و همین را در نامه به امام نوشتند. یکی از اعضای دفتر امام می گفت اطرافیان، نامه را به امام ندادند، چون نگران بودند اگر امام آن را بخوانند ناراحت می‌شوند و برای قلبشان خوب نیست. البته بعدا متوجه شدیم امام آن نامه را در یک بولتن خوانده‌اند. او می‌گفت شب عید فطر آن سال از امام درباره هلال ماه و اثبات عید فطر پرسیدیم و در کمال تعجب دیدیم ایشان بازهم گفتند از آقای گلپایگانی بپرسید. این، از موضع مرجعیت است، نه حاکمیت و تمام موارد مربوط به حوزه این طور بود. 🔹حکمرانی مراجع و حوزه و روحانیت بر مردم، باید از جنسی غیر از حاکمیت حکمرانان سیاسی باشد. حکمرانی سیاسی از جنس قانون است ولی مرجعیت و روحانیت از جنس حکمرانی قلبی است که می‌توانند این را داشته باشند. امام این را داشت و از این موضع و جایگاه وقتی حرف می‌زد، همه می‌گفتند چشم. البته کسانی هم بودند که قبول نداشتند ولی چون این نفوذ را امام داشت، آنها هم تبعیت می کردند. از آدمی که موضع حق دارد و درست می‌گوید طبعا باید تبعیت کرد، ولی اکثریت امام را با جان و دل قبول داشتند و چون امام بر قلب آنان حکمرانی می‌کرد، هرچه می‌گفت قبول می‌کردند. https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳
قصیده غرای فرزدق در وصف حضرت سید الساجدین(ع) هشام بن عبدالملک در زمان حکومت برادرش ولید بن عبدالملک اموی به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت. وقتی به منظور استلام حجرالاسود به نزدیک کعبه رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر عقب نشینی کرد و بر منبری که برای وی نصب کردند، به انتظار کاهش ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشای مطاف پرداختند. فَبَینَمَا هُوَ کذَلِک إِذْ أَقْبَلَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ(ع) فَلَمَّا دَنَا مِنَ الْحَجَرِ لِیسْتَلِمَهُ تَنَحَّی عَنْهُ النَّاسُ إِجْلَالًا لَهُ وَهِیبَةً وَاحْتِرَامًا، وَهُوَ فِی بِزَّةٍ حَسَنَةٍ، وَشَکلٍ مَلِیحٍ در این هنگام حضرت علی بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامه هایش از همگان پاکیزه تر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش کنار رفتند و منطقه استلام را در برابرش خالی از ازدحام کرد، تا به آسانی دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت. تماشای این منظره موجی از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه می کشید، یکی از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنی آمیخته به حیرت گفت: این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف برای او خلوت گردید؟ هشام با آن که شخصیت امام(ع) را نیک می شناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانی زد و در جواب مرد شامی گفت: او را نمی شناسم. در این هنگام روح حساس ابوفراس (فرزدق) از این تجاهل و حق کشی سخت آزرده شد و با آن که خود شاعر دربار اموی بود، بدون آن که از قهر و سطوت هشام بترسد و از درنده خویی آن امیر مغرور خودکامه بر جان خود بیندیشد، رو به مرد شامی کرد و گفت: اگر خواهی تا شخصیت او را بشناسی از من بپرس، من او را نیک می شناسم. آن گاه فرزدق در لحظه ای از لحظات تجلی ایمان و معراج روح، قصیده جاویدان خود را که از الهام وجدان بیدارش مایه می گرفت، با حماسه های افروخته و آهنگی پرشور سیل آسا بر زبان راند و گفت: هَذَا الَّذِی تَعْرِفُ الْبَطْحَاءُ وَطْأَتَهُ وَالْبَیتُ یعْرِفُهُ وَالْحِلُّ وَالْحَرَمُ هَذَا ابْنُ خَیرِ عِبَادِ اللَّهِ کلِّهِمُ هَذَا التَّقِی النَّقِی الطَّاهِرُ الْعَلَمُ إِذَا رَأَتْهُ قُرَیشٌ قَالَ قَائِلُهَا إِلَی مَکارِمِ هَذَا ینْتَهِی الْکرَمُ ینْمَی إِلَی ذُرْوَةِ الْعِزِّ الَّتِی قَصُرَتْ عَنْ نَیلِهَا عَرَبُ الْإِسْلَامِ وَالْعَجَمُ یکادُ یمْسِکهُ عِرْفَانَ رَاحَتِهِ رُکنُ الْحَطِیمِ إِذَا مَا جَاءَ یسْتَلِمُ یغْضِی حَیاءً وَیغْضَی مِنْ مَهَابَتِهِ فَمَا یکلَّمُ إِلَّا حِینَ یبْتَسِمُ بِکفِّهِ خَیزُرَانٌ رِیحُهَا عَبِقٌ مِنْ کفِّ أَرْوَعَ فِی عِرْنِینِهِ شَمَمُ مُشْتَقَّةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ نَبْعَتُهُ طَابَتْ عَنَاصِرُهَا وَالْخِیمُ وَالشِّیمُ ینْجَابُ نُورُ الْهُدَی مِنْ نُورِ غُرَّتِهِ کالشَّمْسِ ینْجَابُ عَنْ إِشْرَاقِهَا الْقَتَمُ حَمَّالُ أَثْقَالِ أَقْوَامٍ إِذَا فُدِحُوَا حُلْوُ الشَّمَائِلِ تَحْلُو عِنْدَهُ نَعَمُ هَذَا ابْنُ فَاطِمَةٍ إِنْ کنْتَ جَاهِلَه بِجَدِّهِ أَنْبِیاءُ اللَّهِ قَدْ خُتِمُوا اللَّهُ فَضَّلَهُ قِدْمًا وَشَرَّفَهُ جَرَی بِذَاک لَهُ فِی لَوْحِهِ الْقَلَمُ مَنْ جَدُّهُ دَانَ فَضْلُ الْأَنْبِیاءِ لَهُ وَفَضْلُ أُمَّتِهِ دَانَتْ لَهَا الْأُمَمُ عَمَّ الْبَرِّیةَ بِالْإِحْسَانِ فَانْقَشَعَتْ عَنْهَا الْغَیابَةُ وَالْإِمْلَاقُ وَالظُّلَمُ کلْتَا یدَیهِ غِیاثٌ عَمَّ نَفْعُهُمَا یسْتَوْکفَانِ وَلَا یعْرُوهُمَا الْعَدَمُ سَهْلُ الْخَلِیقَةِ لَا تُخْشَی بَوَادِرُهُ یزِینُهُ اثْنَانِ حُسْنُ الْخُلْقِ وَالْکرَمُ.. وقتی قصیده فرزدق به پایان رسید، هشام مانند کسی که از خوابی گران بیدار شده باشد، خشمگین و آشفته به فرزدق گفت: چرا چنین شعری تاکنون در مدح ما نسروده ای؟ فرزدق گفت: جدّی بمانند جدّ او و پدری همشأن پدر او و مادری پاکیزه گوهر مانند مادر او بیاور تا تو را نیز مانند او بستایم. هشام برآشفت و دستور داد تا نام شاعر را از دفتر جوایز حذف کنند و او را در سرزمین عسفان میان مکه و مدینه به بند و زندان کشند.( البدایة والنهایة ابن کثیر، ج۸، ص۲۲۷) https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🗳