هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴درباره جنبش بددهنی
⭕️دانشگاه که چاله میدان نیست، پس این ادبیات چارواداری از کجا است؟ آنهم ذیل نام "شریف" و "خواجه نصیر" و "علم و صنعت". آنهم در هم صدایی دختر و پسر؛ آنهم به نام اعتراض.
اصلا هدف فحاشی چیست؟ قرار است با بددهنی چه چیز و چه کس و چطور اصلاح شود؟
اساسا ریشه این خشم و نفرت کجاست؟
👈سه نکته و یک چه باید کرد...
1⃣یکم نسبت بددهنی با دانشجوئی.
واقعا بددهنی نشانه هویت دانشجوئی ماست؟ حتما خیر. این سطح از سخیف بودن از حیای دختران و ادب پسران ما خارج است. اما هیجان جمع و سندرم دوقطبی های استادیومی، فحاشی را تسهیل می کند. با این حال اگر فیلم تجمعات را به هر کدام از این معدود دانشجوها در خلوت عقلی نشان دهیم، حتما شرمنده می شوند.
پس چرا فحش می دهند؟
2⃣دوم نقش معرکه گیرهاست.
معرکه گردان ها چه کسانی اند؟ کسانی که از فحاشی نفع سرشار می برند. اینها دو خط را توامان دنبال می کنند؛ یکم "نمادسازی" و دوم "تحریک سازی".
نمادسازی چیست؟ جریان آشوب، کف خیابان را از دست داده است. کف خیابان طی یک ماه گذشته محل آشوب های دست ساز و پراکنده ای بود که تنها پشت دست اتاق خبر خناسان را پر می کرد؛ با این حال بساط همین نیز جمع شد. اما سکه کاسبان آشوب در آتش است. اینجاست که به خبر نرسند به دروغ می رسند و می بافند؛ شبیه همین کشته هایی که روزانه از روی آمار متوفیان بهشت زهرا و پزشکی قانونی می سازند.
اما وجه دیگر جعل خبر، نمادسازی است؛ چند نفر اجیر کنند تا دیوار بنویسد و بیلبورد شهری تخریب کند و بر حوضچه های پارک رنگ بریزد و غیره. نمادسازی باعث جلب توجه در جنگ صداها است؛ بددهنی نیز همینجاست.
اما خط دوم معرکه گیرها تحریک مخالف است؛ تا طرف مقابل عصبی شود و تلافی کند و آتش این جنگ برای شیادهای رسانه فاکتور شود.
اما این توصیف میدانداری ضدانقلاب است؛ تکلیف بددهنی دانشجو چیست؟ واقعا چرا؟
3⃣سوم "خلسه رسانه ای" است.
کشور بدون اشکال است؟ حتما نه. اما این سطح از خشم و نفرت امتداد اعتراض به آسیب هاست؟ باز هم حتما نه. اشکال را مطالبه می کنند تا اصلاح شود. اساسا این فحاشی ها نقد به چیست؟ به کجاست؟ چه چیز باید اصلاح شود؟ چطور باید اصلاح شود؟ چه کسی باید اصلاح کند؟ هیچ؛ روشن نیست.
این فحاشی ها تنها و تنها خروجی یک خلسه رسانه ای است که سالهاست پلتفرم رسانه ای دشمن ساخته است. "اغوای شبکه ای" با "میدان داری رسانه های اهریمنی" قدرت دارد، خطای یک مسوول و نهاد را تبدیل به دسیسه یک هیولا کند و آدم ها را مشحون از خشم و نفرت سازد. در این باره حرف بسیار است و مجال اندک؛ اما همین یک جمله بس که "القای رسانه دشمن" در ساخت "استقرای ناقص" و "تعمیم شتابزده"، پروسه تبدیل اعتراض به اغتشاش و ایجاد جنبش فحاشی است. در "خلسه رسانه ای" و این "اغوای ذهنی" است که انسان ها با عبور از هویت شان به ادبیات چارواداری می رسند؛ مسخ اینجاست.
✅اما چه باید کرد:
پاسخ این بند در شعار دانشجویان بااخلاق دانشگاه علم و صنعت است؛ آنجا که در واکنش به بددهنی ها فریاد زدند: «اگر بهم فحش بدی، بازم برات جون میدیم»
این شعار از سرآگاهی است چون میداند شعار مقابل از سر هیجان است. چون می داند این نیز چون کف خیابان تخلیه می شود و کف دانشگاه می ماند با وجدانش. این شعار دعوت به خود انسانی است؛ هویت دانشجوی ما دین است و انقلاب. این شعار ترجمه عبارت عالمانه و دلسوزانه فرمانده سپاه است که رجزگونه گفت: «با همین جوانان کف خیابان به جنگ دشمن می رویم.»
همشهری
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
📭 محرومیت زنان از تحصیل
تا چند سال قبل از این خیلی زیاد زنانی که در مراکز آموزش عالی تحصیل میکردند، حق نداشتند که مدرک کتبی تحصیلات عالی خودشان را بگیرند!
در همین اواخر در بعضی از کشورهای غربی، از جمله انگلستان، مطبوعات یکی از کشورهای غربی که نمیخواهم از آن کشور و از آن مجله اسم بیاورم، پیرزنی را معرفی کرده بود که در سال ۱۹۱۷ یعنی مثلاً هفتاد سال قبل در حد دکترا تحصیلات عالیه کرده است؛ لیکن به او مدارک تحصیل ندادهاند!
بعد سوال میکند چرا مدرک تحصیل ندادهاند؟ میگوید که چون تا سال ۱۹۴۷ در انگلستان به زنانی که تحصیل میکردند، مدرک تحصیلی نمیدادند و میگفتند که زن نباید مدرک تحصیلی بگیرد!...
در همان سالهایی که چنین حقارتهایی در فرهنگ غربی مشاهده میشد، در ایران اسلامی، بانوی اصفهانی اجازه اجتهاد از مجتهدان درجه اول آن روز اسلام داشت؛ در اصفهان، حوزهی تدریس فلسفه و فقه را دایر داشت، اسلام، این است
#حکیم_انقلاب 14 خرداد 1376
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️کلی گوها وقت جمهوری اسلامی را تلف می کنند!
👌 احتراماً به اطلاع علاقه مندان گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: معاونت پژوهشی مدرسه هدایت در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست های تخصصی با موضوع : ۱- الگوی فقهی مدیریت آب، ۲- طبیب مشاور مغز و اعصاب، ۳- ارتباطات آینده، ۴- الگوی جدید تنظیم و انتشار خبر، ۵- استراتژی فقهی صنعت و تجارت، ۶- الگوی جدید بهره برداری از انفال، ۷- بودجه ریزی مبتنی بر سود ارتباطی، ۸- جدول فقهی زمان (باب سوم فقه الخلق)، ۹- تبیین نقش ملائکه در امور عالم، ۱۰- بازخوانی آیات و روایات احیای موات، ۱۱- نظریه فقهی کرسی (در مقایسه با نظریه معیوب منظومه شمسی) و.... است.
👌شایان ذکر است که: ترجمه گرایی و تقلید از اسناد بین المللی (خصوصاً سند ضاله توسعه پایدار2030) و کلی گویی درباره تمدن اسلامی؛ دو مانع مهم برای تحقق تمدن اسلامی محسوب می شوند!
معاونت پژوهشی مدرسه هدایت - سه شنبه ۳ آبان
#نظریات_فقهی_نقشه_الگو
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟!
👌قبلاً گفته ایم: که برای مدیریت علمی کشور سه ایده محوری ۱- استقلال علمی، ۲- اقتدار علمی و ۳- انحلال علمی متصور است.
👌 در ایده استقلال علمی، نیازهای کشور با همت یک مدیریت جهادی داخلی بر اساس معادلات علمی موجود(معادلات پوزیتویستی) حل و فصل می شود و کشور از وابستگی و تله تحریم ها به صورت نسبی نجات پیدا می کند. در صورت تحقق کامل این ایده، مدیریت علمی کشور در اختیار دلسوزان وطنی است؛ ولی تصویر سازی از آینده بر اساس معادلات معیوب پوزیتویستی صورت می پذیرد(مانند تصویرسازی وزارت کشاورزی از مفهوم امنیت غذایی بر اساس مدیریت چرخه محصولات کشاورزی و باغی از مزرعه تا سفره و تعریف غذا بر اساس مفهوم بسیار معیوب ملکول های زیستی!)
👌در ایده انحلال علمی (که معمولا توسط دولت های اصلاح طلب پی گیری می شود) از استعداد های ایرانی برای حل و فصل پروژهای جهانی (بخوانید: نیازهای علمی کمپانی های بزرگ دنیا) استفاده می شود و البته نام آن همکاری های علمی بین المللی گذاشته می شود. در صورت تحقق این ایده، هم مدیریت علم و هم معادلات علم به طرف غربی تفویض می شود. (مثل فعالیت برخی از نخبگان ایرانی برای حل مسائل علمی در ناسا)
👌در ایده اقتدار علمی، تعریف جدیدی از علم مبنای تصویر سازی از آینده و حل مسائل کشور قرار می گیرد و آینده ایران بر اساس "علم مبتنی بر اشراف" تعریف می شود. به عنوان مثال تعریف خانه، تعریف شهر، تعریف سلامت و تعریف آموزش را می توانیم به معادلات وحیانی تفویض کنیم و علاوه بر اصل مدیریت جهادی به اصل جامعیت اسلام در عمل هم پایبند باشیم! ایده اقتدار علمی در صورت تحقق، علاوه بر پایبندی کامل به علم دینی، پرسش های پایه خود در نظام سازی را مبنای گفتگو با جریان استقلال علمی قرار می دهد و مدیریت پرونده های علمی کشور در دوران گذار را با یک پیوست تقویت کننده روابط انسانی قوی همراه می کند.
👌اساس ایده اقتدار علمی، راه اندازی یک طبقه بندی جدید از علم و نجات نخبگان و مسئولین کشور از بن بست و طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی است. به عبارت دیگر: طبقه بندی بیکنی از علم، مهمترین ابزار تصرف مدرنیته در مواجه با جمهوری مبارک اسلامی ایران است و نباید نقشه جامع علمی کشور درباره این طبقه بندی معیوب و پر از چالش مسکوت بماند!
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) آسیب شناسی نقشه جامع علمی کشور- بامداد چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - قم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#اقتدار_علمی
#جامعیت_اسلام
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️با صراحت عرض می کنم: وزارت بهداشت و درمان قدرت پیشگیری از بیماری را ندارد و فقط بیمارستان می سازد و دارو تولید می کند!
#دولت_اسلامی
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 آیا قانون #حجاب به معنی #توتالیتر بودن جمهوری اسلامی است؟
⏺ #اسلام در مسائل اجتماعى -بر خلاف دولت هاى توتالیتر و یا لیبرال نه دولت را موظف مى کند که همه نیازمندى هاى #جامعه، حتى نیازهاى غیرضرورى را در انحصار خود درآورد و نه دولت را به طور کامل از دخالت در کارهاى اجتماعى باز مى دارد؛ بلکه سطح دخالت دولت، متناسب با شرایط متغیرى است که در جامعه پدید مى آید و بایستگى دخالت را در تأمین بخشى از نیازهاى جامعه نمایان مى سازد.
⏺ در نگرش اسلام، اصل بر آن است که نیازمندى هاى جامعه، داوطلبانه از سوى خود مردم تأمین شود. اما از آنجا که سود پرستى و افزون طلبى افراد و گروه هایى، منشأ فساد و تضییع حقوق دیگران مى شود؛ #دولت باید وارد صحنه شود و با ارائه راه کارهاى مناسب و رعایت مصالح زمانى و مکانى، تصمیمات لازم را براى جلوگیرى از تخلّفات اتخاذ کند.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#حجاب
#ایران
🔻 کانال رادیو فکرت:
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
مسئولیت اجتماعی سلبریتیها - شهاب اسفندیاری و محمدمهدی عسگرپور.mp3
37.31M
#صوت
🔰 برنامه تلویزیونی شیوه
🔸موضوع: مسئولیت اجتماعی سلبریتیها
با حضور:
👤 دکتر شهاب اسفندیاری
👤 دکتر محمدمهدی عسگرپور
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
#گفتگو
💢 تحلیل جامعهشناختی اعتراض و اغتشاش
🎙حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔺یکی از مسائل جدی که برای گفتوگو وجود دارد، امنیت است. باید نوعی امنیت و شرایط امنی وجود داشته باشد. در متن یک درگیری و ستیز عملی که وجود دارد، جای گفتوگو نیست.
🔹سورهی توبه تنها سورهای است که با بسم الله شروع نشده است و در اینجا بیشتر ناظر به جنگهای فتح مکه و مسائل قبل از آن است. در مورد عمل منافقین و مشرکین است. در اوائل سورهی توبه آیهای است که خداوند متعال اهمیت گفتوگو و ضرورت ایجاد امنیت مربوط به گفتوگو را پیامبر (ص) بیان میکند.
👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
🔰 «زن، زندگی، آزادی» شعار انبیاست
💢 آیتالله میرباقری میگوید: شعار «زن، زندگی، آزادی» شعار انبیاست. مدعی آزادی انسان (از جمله زنان) و حیات انسان، انبیا هستند. پیامبران آمدهاند که غل و زنجیرها را نه تنها از زنان بلکه از مردان هم بگشایند و به آنها حیات دهند.
💢 ایشان خاطرنشان میکند: مستکبران، شعارهای خود را از انبیا گرفته و مصادره میکنند ولی بد معنا میکنند. آزادی را به برهنگی تعبیر میکنند. غربی که به دنبال فراروی از جنسیت است، نمیتواند مدافع زن باشد.
💢 لینک آپارات
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#زن_زندگی_آزادی
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پادکست
💠 ویرانگی مفهوم زن در غرب
💢 دکتر سهیل اسعد با اشاره به دگرگونشدن مفهوم زن در تمدن غرب میگوید: امروز متأسفانه با تحولاتی که به صورت تحمیلی اجرا کردهاند و نظریهپردازیهای جدیدی که مطرح کردند، در فضای آکادمیک و در فضای آموزشی- تربیتی غرب چیزی به اسم زن، تقریباً میشود گفت نداریم.
💢 مبلّغ دین در آمریکای لاتین میگوید: در غرب گفته میشود که من انسانِ مختار خلق شدم و جزو اختیارات انسان این است که جنسیت خودش را انتخاب کند. این یعنی انقلاب ارزشی یعنی ارزشها منقلب شده است. اصل توجیهکننده همۀ تغییرات و تحولات و برنامهها اصل آزادی است. از اینرو فضای جنسی فضای کاملا آزادی شده است.
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#اختصاصی
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
36.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۱۰
🎙 خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی، مدیر گروه مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا(س)
💠 رویههای جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیدههای فرهنگی
📌 چرا علیرغم این همه اقدام قانونی، مصوبات و آییننامهها، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در مسألهی حجاب توفیق حاصل نکرده است؟ در حقیقت چرا به جایی رسیدیم که اکنون هستیم؟ بحث اصلی من این است که حجاب اساساً یک پدیده و امر فرهنگی است و در مورد پدیدههای فرهنگی ما نمیتوانیم با قانون، بخشنامه، آئیننامه و از بالا به پایین پدیده مدیریت کنیم. در مسألهی حجاب داشتن فهم فرهنگی نسبت به آن، بحث خیلی مهمی است. اگر ما این پدیده را بهصورت امنیتی و سیاسی فهم کنیم لاجرم راهکارهایی که برای مواجهه با پدیده اتخاذ میکنیم، امنیتی خواهد بود
👈 متن بخش دهم در سایت فکرت
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#حجاب
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما
هدایت شده از mesaghمیثاق
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #ببینید | ریل نظام آموزش و پرورش ضعف دارد
🎙 دکتر مرتضی نظری
🔸 اگر نظام آموزش و پرورش را به قطاری تشبیه کنیم، ریلهای آن مبانی نظری هستند که در طی حدود 70 الی 50 سال اخیر فقط به تغییر واگنها و پرسنل و... بسنده کردهایم، باید ریلهای این قطار تغییر کند تا محصلان به مقصد درستی برسند.
#عدالت
#آموزش_پرورش
#عدالت_آموزشی
🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید
🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، #میثاق را به دوستانتان معرفی کنید .
🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼
https://eitaa.com/mesagh
@mesagh
🌴🌴🌴
🌏 #انتشار_حداکثری_با_شما