eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.3هزار عکس
170.9هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔶حاج قاسم سلیمانی: شهید صیاد شیرازی،" سلمان" ارتش بود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠سوره نساء (آیه ۴۷) يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰٓ أَدْبَارِهَآ أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّآ أَصْحَابَ السَّبْتِ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا (٤٧) ای كسانی كه كتاب (خدا) به شما داده شده! به آنچه (بر پیامبر خود) نازل كردیم -و هماهنگ با نشانه‌هایی است كه با شماست- بیاورید، پیش از آنكه صورتهایی را محو كنیم، سپس به پشت سر بازگردانیم، یا آنها را از خود دور سازیم، همان گونه كه «اصحاب سبت» [= گروهی از تبهكاران بنی اسرائیل‌] را دور ساختیم؛ و خدا، در هر حال انجام شدنی است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردم خرمشهر شب قدر را در کنار رود کارون و یادمان دفاع مقدس احیا گرفتند
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅امیرالمؤمنین علیه‌السلام : مِنْ أفضَلِ البِرِّ بِرُّ الأَیتامِ. یكی از والاترین مراتب نیكوكاری لطف و اِحسان نسبت به یتیمان است. 🏴انا لله و انا الیه راجعون شهادت امیرالمومنین و امام المتقین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام را به تمامی شیعیان و دوستدارانش، علی الخصوص اعضای محترم کانال ایرانیکTV تسلیت و تعزیت عرض می نمایم🏴
هدایت شده از mesaghمیثاق
📜🚦من زندگی تو را میخواهم ولی تو مرگ مرا طلب میکنی! 📍 از تیره از قبیله بزرگ کنده از قبایل یمنی است که در کوفه مستقر شده بودند. بخش بزرگی از قبیله کنده در زمان خلیفه دوم از یمن به کوفه آمدند و در این شهر ساکن شده بودند. از سابقه وپیش از آنکه امیرمومنان علیه‌السلام با او روبرو شود چیزی درتاریخ ذکر نشده است. 📍اما هنگامی که امیرالمومنین سلام الله علیه به خلافت رسیدند و پس از مقابله با پیمان‌شکنان و فتنه به کوفه آمدند، مردم برای زیارت آن حضرت و بیعت وجود با آن وجود مقدس درشهر کوفه به سویش شتافتند. هنگامی که ابن ملجم برای بیعت نزد علیه‌السلام آمد، حضرت نگاهی به او انداختند و فرمودند من زندگی او را اراده می‌کنم و او مرگ مرا می‌خواهد. 📍هنگامی که این را شنید تعجب کرد و گفت یا امیرالمومنین! چنین نیست و دوباره با حضرت بیعت کرد، وقتی که از حضرت دور می‌شد حضرت به این مسئله دوباره اشاره کرد و او را قاتل خود اعلام فرمود. 📍از بزرگان قبیله روایت می‌کند که گفته است شنیدم امیرالمومنین علیه السلام بر فراز منبر در حالی که دست بر محاسنش میگذاشت می‌فرمود: چه چیز مانع می‌شود شقی‌ترین این امت این‌ها را (یعنی محاسن مرا) از خون بالای سرم خضاب کند؟ 📍همچنین طبق نقل‌های تاریخی در زمان رسالت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روزی امیرمومنان علیه‌السلام و در نخلستان قبیله بودند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به سراغ آنها رفتند. وقتی رسیدند، امیرالمومنین و بر روی خاک به خواب رفته بودند، رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آنها را از خواب بیدار کرد و به امیرالمومنین علیه‌السلام که خاک آلود شده بود فرمود: ای ابوتراب! تورا چه میشود آیا نمیخواهید شما را از شقی‌ترین انسان‌ها باخبر کنم؟ 📍عرض کردند بلی یا رسول الله! پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: شقی ترین افراد یکی سرخ روی قوم است که شتر پیغمبر را کشت و دیگری کسی است که ای علی تو را ضربت میزند و محاسنت را به خون سرت آغشته می سازد. بنابراین ابن ملجم در لِسان رسول خدا بعنوان شقی ترین افراد به سبب شهادت امیرالمومنین علیه السلام نام برده شده است. 🔸اما این نکته که سوال شده است که باتقوا ترین فرد در یمن بوده که خدمت امیرالمومنین علیه السلام فرستاده شده؟ 📍خیر چنین چیزی در منابع معتبر تاریخی نقل نشده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
کلاس درس انشا بود. همه ی بچه ها برای خواندن انشاء شور و شوق داشتند و مدام همهمه می کردند. آقا معلم با انگشترش روی میز زد و گفت: ساکت... ساکت باشید... بچه ها خودم میگم کی باید بخونه بعد چشمش را داخل کلاس چرخاند و ادامه داد :متین رادمنش متین از جایش بلند شد: آقا من بلد نبودم بنویسم . آقا معلم با عصبانیت داد زد : چرا بلد نبودی؟ یعنی تو از امام علی که امام ماست هیچی نمیدونستی که بنویسی؟ متین سرش را پایین انداخت و گفت: من نمیدونستم بنویسم ولی میتونم انجامش بدم اقا معلم محکم روی میز زد : تو مارو مسخره کردی؟ _ نه آقا _ باشه .پس بلند شو بیا و انجامش بده. وای به حالت اگه من و کلاس رو به مسخره بگیری. متین آرام از پشت میزش خودش را بیرون کشید و کنار در کلاس رفت . بعد رو به احمد کرد و گفت: احمد ، پاشو برو جای من بشین. احمد با تعجب گفت :جای تو ؟!!چرا؟ متین رو به معلم کرد و گفت :سحر ،وقتی سحری میخوردیم تو تلویزیون آقای مجری گفت، امام علی با همه به عدالت و مهربانی رفتار می کرد . تازه اونجا فهمیدم عادلانه نیس احمد توی این سرما همیشه جلوی در بشینه و از سرما بلرزه اما من همیشه کنار بخاری باشم. معلم اشک از گوشه ی چشمش ریخت و در دفتر کلاسی برای متین یک ۲۰ زیبا گذاشت ✍️ آمنه خلیلی
هدایت شده از mesaghمیثاق
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 |داستانی متفاوت از حضرت علی(ع)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 صهیونیست ها چی فکر میکردن و چی شد! 🔹دویست سال پیش نقشه ایران و منطقه به این شکل بود که منطقه متشکل از دوکشور قدرتمند ایران و عثمانی بود 🔹اما حدود صد سال پیش جنگ جهانی شکل گرفت و عثمانی به تصرف انگلیس و فرانسه دراومد ولی کار به اینجا ختم نشد . 🔹انگلیس و فرانسه عثمانی رو به ۲۰ کشور کوچک تبدیل کردن و این وسط سهمی هم به صهیونیست هایی که از قدیم چشمشون دنبال فلسطین بود دادن تا هم پایگاهی دائمی برای منافع خودشون باشه و هم صهیونیست ها به چیزی که میخوان برسن. 🔹صهیونیست ها قرار بود نیل تا فرات رو فتح کنن و بشن همسایه جدید ما 😏 🔹بعد از انقلاب جمهوری اسلامی جلوی گسترش اسرائیل ایستاد💪 🔹اسراییلی که قرار بود از «نیل تا فرات» رو به تصرف خودش در بیاره (قسمت قرمز رنگ) ، به همون مرزهای فلسطین محدود شد (اون یه تیکه خط مشکی رنگ😂). 🔹کار به اینجا ختم شد؟ نه! بعد از انقلاب، ایران نه تنها صهیونیست‌هارو عقب زد و جلوی گسترش این غده رو گرفت، بلکه اسراییل رو هم محاصره کرد. 🔹امروز ده‌ها هزار موشک دورتادور اسراییل منتظرن تا از خاک، سر بر بکشن و توی تل‌آویو فرود بیان.💪
هدایت شده از mesaghمیثاق
25.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 📜موضوع: دفاع یک عالم سنی از اعتبار نهج البلاغه. 🎙حجة الاسلام محمدرضا هاشمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط! با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از شنبه(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت چهارم: امیرالمومنین(ع) و معضل آقازادگی / سرخوردگی جوانان
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جامعه چگونه باید هدایت شود؟ با زور یا آزادانه؟! 🔹حجت‌الاسلام در برنامه علامت سه رویکرد نسبت به نحوه‌ی سیاست‌گذاری در جامعه را بیان می‌کند: 🔸گروه اول، هدف را مسئله‌ای شخصی می‌داند و مخالف هرگونه نقش‌آفرینی حاکمیت در تعیین هدف و مسیر جامعه است. 🔹در سوی دیگر کسانی هستند که نقشی برای آزادی فردی در تعیین هدف و مسیر قائل نیستند و معتقدند حاکمیت حتی می‌تواند از ابزار زور برای کشیدن تک‌تک افراد به سمت هدفی که تعیین کرده، استفاده کند. 🔸حجت‌الاسلام قنبریان با رجوع به سیره ائمه، ضمن رد این دو نگاه لیبرالی و استالینی، از می‌گوید که برای جامعه هدف قائل است اما معتقد است با فراهم کردن زمینه‌های حرکت به سمت هدف، افراد باید مسیر را انتخاب کرده و آن را بپیمایند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
📎پیوست قسمت سوم برنامه علامت: امام علی(ع) و معضل خانواده! 🔘 بازتولید جاهلیت: مَهیرات_ کنیزان • درجاهلیت برده بودن مادرانشان را برای خود عار می شمردند و در سروده هایشان، ضمن افتخار به مادران آزادشان، خود را از اینکه زادۀ مادری کنیز باشند، مبرا می کردند. - قَتال کلابی چنین سروده است: أنا ابن اسماء اعمامی لها و أبی إذا ترامی بنو الإمْوان بالعار أما الإماء فلا یدعوننی ولدا إذا تحدّث عن نقضی و إمراری لا أرضع الدهر إلا ثدی واضحة لواضح الخد یحمی حوزة الجار یعنی: من پسر اسماء هستم که عموها و پدرم از اویند؛ آن گاه که کنیززادگان به خفت و ننگ خوانده شوند. زمانی که سخن از حسب و نسب من، شود کنیزان مرا فرزند خویش نمی خوانند. تنها از سینۀ زنی با اصل و نسب شیرخورده ام که رویش سفید است (سیاه و کنیز نیست) و همسر سفیدرویی است که از همسایه اش حمایت می کند (ابن منظور، ۱۴۰۸ ق، ج ۱۸، ص ۴۷). - و در بیتی دیگر چنین سروده است: لقد ولدتنی حُرّةٌ رَبعیة من اللاء لم یحضِرن فی القیظ دِنْدنا «مرا آزاده زنی از قبیلۀ ربیعه زاییده است؛ از آن زنانی که در شدت گرمای تابستان برای گردآوری هیزم حضور نمی یابند.» (اصفهانی، بی تا، ج۲۴، ص ۴۶۹). - شنفری  شاعر عیار  نیز به مادر آزادۀ خویش می نازد و می گوید: انا ابن خیار الحجر بیتاً و منسباً و أمی ابنة الأحرار لو تعرفینها «من از نظر خاندان و نسب، فرزند صاحبان دامن های نیک هستم؛ و اگر مادرم را بشناسید، او نیز دختر آزادگان است» (همان، ج۲۱، ص ۲۰۵) - مقدام بن زید  بزرگ بنی حی بن خولان  نیز افتخار به مادرش را با افتخار به پدرش در سروده اش جمع کرده، می گوید: نمتنا الی عمرو عروقٌ کریمة و خولان معقود المکارم و الحمد و أمی ذات الخیر بنت ربیعه ضَریة من عیصِ السماحة المجد «رگ و ریشه های ارجمندی، ما را به عمرو می رساند و به دایی هایی که حمد و ستایش بر آنها بسته شده است. و مادرم که نیک است دختر قبیلۀ ربیعه است که از عنصر مجد و بزرگواری است» (حموی، ۱۴۱۰ق، ج۵، ص ۴۳۲). • گاهی در جاهلیت از زنان آزاد با عنوان «مَهیرات» تعبیر می کردند، زیرا مهریه فقط به زنان آزاد تعلق می گرفت. - خَنْساء در سوگواری برادرش صخْر می گوید: یابن القروم ذوی الحجا وابن الحضارمه المرافد وابن المهائر للمها ئر زانها الشیم المواجد «ای پسر بزرگان خردمند و کریمانی که عطایشان قطع نمی شود، ای پسر زنان آزاده که اخلاق و سرشت بزرگوارانه آنان را زیور بخشیده است» (خنسا، ۱۳۸۸، ص ۶۲).۱ • چنانچه در ارائه و گفتگوی قسمت سوم بیان شد این فرهنگ جاهلی دوباره احیاء شد که یکی از مشکلات فرهنگی دوره علوی است! راه حلهای امام دراینباره را در ارائه و گفتگوی قسمت سوم ببینید ............................... ۱. نقل از مقاله : بررسی تطبیقی جایگاه مادر در فرهنگ جاهلی و اسلام/ مریم مشهدی پور/ دو فصلنامه تاریخ اسلام در آیینه پژوهش سال۹۹ش۳۳