هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 دغدغه اصلی مردم، سامان یافتن این وضعیت بد معیشتی و اقتصادی کشور است
▫️در همه جا مدرسه، خیابان، آسایشگاه سربازان، مساجد با مردم عادی جامعه که صحبت می کنیم، دغدغه اصلی آنان درست شدن این وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور است و شدید هم ناراحت هستند و گلایه به حقی دارند، نکته مهم همه شون این است بابا این وضعیت اقتصادی رو درست کنید، حاج آقا این وضعیت کی درست میشه؟!!
▫️تمام تلاشم در برخوردهای با مردم، تبیین این وضعیت کشور و عوامل آن بوده است و در همه موارد بابت این وضعیت اقتصادی از مردم به عنوان یک طلبه و روحانی حوزه علمیه عذرخواهی کردم و در مواردی پیشانی این مردم عزیز و بامحبت را می بوسیدم
▫️به مردم گفتم اساتید برجسته اقتصاد اسلامی با یک طرح جامع کارشناسی در تلاش هستند با شکستن آقایی دلار در اقتصاد ایران، شرایط را برای ارزانی کالاها در کشور فراهم کنند، به هر کسی از مردم عادی میگفتم که احتمال دارد طرح این اساتید در اقتصاد کشور اجرا شود و دلار به محدوده ۲۵هزار تومان و زیر آن سقوط نماید، مردم وقتی این خبر خوب رو می شنیدند، خوشحال و امیدوار می شدند
▫️امروز هم از آقای رئیس جمهور محترم مطالبه میکنیم، نظرات کارشناسی اساتید برجسته اقتصاد اسلامی در موضوع تثبیت قیمت دلار با اعمال قدرت حاکمیت را در یک طرح جامع ارزی اجرا نمائید و نگذارید بیش از این وضعیت ناموفق گذشته تکرار شود، فرصت ندارید، هر چه سریع وارد اجرا شوید
▫️آقای رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت در زمان انتخاب آقای فرزین، تمام نکات مهم ارزی را در موضوع نظریه کارشناسی تثبیت قیمت دلار را با دقت به اعضای هیأت دولت گفتید اما هنوز خبری نشد و اوضاع ارزی کشور همان شرایط سابق است، این تیم اقتصادی خصوصا آقای مخبر فرمانده اقتصادی دولت باید برود، تجربه دو سال فرماندهی اقتصادی ایشان، این وضعیت ارزی کشور است
✍محمدعلی رحیمی
طلبه حوزه علمیه قم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 مشکوک ترین توییت قرن
⏪رای پرونده هواپیمای اوکراینی هم اومد ولی این رای قبول نیست ، چون اسمی از متهم اصلی این پرونده برده نشد و ایشون حضور نداشتن ..
▪️ جا دارد یادی کنیم از توییت حسن روحانی و دادن گرای هواپیمای مسافربری IR655 در واکنش به توییت ترامپ رئیسجمهور تروریست آمریکا
▪️ترامپ تهدید کرد که ۵۲ نقطه از ایران را میزند اما حسن روحانی در توییتی عجیب و مرموز و بی ربط به ترامپ پیشنهاد داد به هواپیمای مسافربری IR655 ایران که توسط آمریکا در سال ۶۷ در خلیج فارس با ۲۹۰ نفر مسافر با موشک ساقط شد فکر کند...
▪️چند ساعت بعد از این توییت مشکوک حسن روحانی،هواپیمای مسافربری اوکراینی در نزدیکی تهران در اثر خطای محاسباتی ایجاد شده برای پدافند هوایی خودی مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد....
▪️هنوز هیچ نهاد امنیتی پاسخ روشنی نداده است که این توییت حسن روحانی حاوی چه کد رمزآلودی به طرف آمریکایی بود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضور یک اعجوبه در برنامه محفل
🔹سرعت بالای پاسخگویی مرتضی خدامی که نه تنها قرآن، نهج البلاغه و نهج الفصاحه بلکه اشعار زیادی را نیز حفظ است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدئو فضانورد اماراتی از مکه و مدینه از ایستگاه فضایی بینالمللی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢«استبداد اطلاعاتی» فصل تازه ای از استعمار فرا نوین
🔹زمانی که افکار عمومی از بین انبوه اطلاعات دارای ارزش های مسلم خبری و اطلاعاتی، تنها در معرض برخی از آنها قرار می گیرد و برخی دیگر را اساسا یا نمی بیند، یا به شکل اسلایدی و اسلایسی می بینند، بدین مفهوم است که «بنگاه های خبری» در برابر افکار عمومی «رفتاری مستبدانه» اتخاذ کرده، و «مخاطبان» ناچارند از زوایه دید رسانه، به دنیا بنگرند. از سوی دیگر در مقطعی که سیاستهای جهانی و منطقهای در فضای رسانهای جریان پیدا میکند، بازیگران سیاسی دنیا از طریق سازماندهی کنش سیاسی خود حول و حوش رسانهها، به نوعی به مقابله با جریان آزاد، اما واقعی اطلاعات پرداخته و عملا به ایجاد «امپریالیسم خبری» دست زدهاند.
🔹از این سوءاستفاده از فضای رسانهای و حذف یا پررنگ سازی اخبار، تحت عنوان #استبداد_اطلاعاتی Information Despotisum یاد میشود؛ «استبداد اطلاعاتی یعنی سوء استفادههای گروهی حکومت های قدرتمند جهانی از ظرفیت بالای رسانهای». یعنی حذف یمن از اخبار جهانی، عبور فوری از اخبار مربوط به نرخ بیکاری در آمریکا، یعنی انتصاب اقدامات تروریستی به مسلمانان، یعنی متوحش نشان دادن برخی کشورها و متمدن نشان دادن برخی دیگر. یعنی ما تصمیم می گیریم نگاه ملت ها حتی به خودشان چگونه باشد و… «استبداد اطلاعاتی» وجه تازهای از استبدادهای سنتی است که با گسترش فضای جدید رسانهای و انحصار اطلاعاتی، این استبداد اطلاعاتی بیشتر میشود؛ به طوری که به قول یکی از اندیشمندان تئوری های توسعه یافتگی «اگر از غرب رسانههای آن را بگیرند از آن چیزی باقی نمیماند».
🔹استبداد اطلاعاتی غربی ها که در رسانههای آن ظهور و نمود پیدا کرده است، میرود تا فصل نوینی از «استعمار فرا نوین» را رقم زند. کلمه استبداد مترادف با خود رأی بودن، فرمانروایی مطلق و ظلم و تعدی معنا شده است و قرآن کریم نیز خاستگاه استبداد را در «خودبنیاد پنداری» آدمی می داند. #مخاطب_فعال و دارای سواد رسانهای، کمتر تحت سلطه و متاثر از استبداد رسانه ای غول های رسانه ای دنیا قرار میگیرد، و فرا گرفته است چگونه زیر متن ها را تشخیص داده و سطرهای نانوشته پیام های رسانه ای را بخواند.
نویسنده؛ دکتر معصومه نصیری - مدرس سواد رسانه ای
#رسانه #سواد_رسانه_ای
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آنچه باقی می ماند آن صفحات اعمال شماست...
🔹 #ماه_رمضانها میآید و میرود، و ماهها یکی پس از دیگری میروند و عمرها هم میرود، آنچه که باقی میماند آن «صفحات اعمال» شماست که در قلب شما ثبت است، و شاید «نامه عمل» هم همان باشد. قلب شما نسبت به دنیا چه بوده است؟ دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجهتان به دنیا چه اندازه بوده است؟ آن روزی که دستتان نمیرسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دست رسید خدای نخواسته عکس او بود؟ مراقبت در کار است.
بیانات حضرت امام ۶۲/۰۳/۲۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢دیدگاه اسلام درباره گردشگرى و سیاحت چیست؟
🔹مسأله گردش در زمین (سیر در ارض) شش بار در قرآن مجید در سوره هاى «آل عمران»، «انعام»، «نحل»، «نمل»، «عنکبوت»، و «روم» آمده، که یکبار از آنها به منظور مطالعه اسرار آفرینش در آيه ۲۰ سوره عنکبوت، و پنج بار دیگر به منظور عبرت گرفتن از عواقب دردناک و شوم اقوام ظالم و جبار و ستمگر و آلوده است. #قرآن براى مسائل عینى و حسی، که آثار آن کاملاً قابل لمس است، در امور تربیتى اهمیت خاصى قائل است، مخصوصاً به مسلمانان دستور مى دهد که از محیط محدود زندگى خود در آیند، و به سیر و سیاحت این جهان پهناور بپردازند، در اعمال و رفتار اقوام دیگر و پایان کار آنها بیندیشند، و از این رهگذر اندوخته پر ارزشى از آگاهى و عبرت فراهم سازند.
🔹قدرت هاى شیطانى در دنیاى امروز براى گسترش دامنه استثمار خود، در سراسر جهان، تمام کشورها و سرزمین ها و اقوام مختلف را بررسى کرده و طرز فرهنگ و نقاط قوت و ضعف و صنایع مادى آنها را به خوبى برآورد کرده اند. قرآن مى فرمايد: به جاى این جباران، شما سیر در ارض کنید، و به جاى تصمیم هاى شیطانى آنها درس هاى رحمانى بیاموزید. عبرت گرفتن از زندگى دیگران، از تجربه هاى شخصى مهم تر و پرارزش تر است، زیرا در این تجربه ها باید انسان زیان هايى متحمل شود تا مسائلى بیاموزد، ولى در عبرت گرفتن از زندگى و تجارب دیگران، انسان بى آن که متحمل سوخت و زیانى شود، توشه گرانبهایی مى اندوزد.
🔹دستور قرآن در زمینه «سیر در ارض» منطبق بر کامل ترین شیوه هايى است که امروز بشر براى مطالعات خود به دست آورده، و آن این که: پس از فرا گرفتن مسائل در کتاب ها دست شاگردان را مى گیرند، و به سیر در ارض و مطالعه شواهد عینى آنچه خوانده اند، مى پردازند. البته امروز نوع دیگرى از «سیر در ارض» تحت عنوان «جهانگردى» از طرف تمدن هاى شیطانى براى جلب مال و ثروت حرام رایج شده است، که غالباً هدف هاى انحرافى دارد؛ مانند انتقال فرهنگ هاى ناسالم، عیاشى، هوسرانى، بى بند و بارى و سرگرمى هاى ناسالم دیگر، این همان جهانگردى ویرانگر است. #اسلام طرفدار آن نوع جهانگردى است که وسیله انتقال فرهنگ هاى سالم، تراکم تجربه ها، آگاهى از اسرار آفرینش در جهان انسانیت و جهان طبیعت، و گرفتن درس هاى عبرت از سرنوشت دردناک اقوام فاسد و ستمگر است.
🔹ذکر این نکته نیز بى تناسب نیست که، در اسلام، نوع دیگرى از جهانگردى تحت عنوان «سیاحت» مورد نهى واقع شده، چنان که در حدیثى مى خوانیم: «لا سِیاحَةَ فِى الاِسْلامِ؛ [۱] سیاحت در اسلام نیست»؛ و منظور از آن، زندگى کسانى است که براى تمام عمر، یا مدتى، از زندگى اجتماعى به کلى جدا مى شدند، و بى آن که فعالیتى داشته باشند، در روى زمین به حرکت مى پرداختند، و همچون رهبان ها زندگى مى کردند و سربار اجتماع بودند. به تعبیر دیگر کار آنها «رهبانیت سیّار» بود در مقابل «رهبان هاى ثابتى» که در دیرها منزوى بودند، و از جامعه برکنار؛ و از آنجا که اسلام با رهبانیت و انزواى اجتماعى مخالف است، این نوع «سیاحت» را نیز محکوم مى کند.
پی نوشت:
[۱] «مجمع البحرين»، ماده «سيح»؛ در حديث ديگرى در همين كتاب از پيامبر گرامى اسلام (ص) است كه فرمود: «سِياحَةُ أُمَّتِى الغَزْوُ وَ الْجِهادُ؛ اگر امت من مى خواهند به زندگى مادى پشت كنند، چرا به جهاد نروند، چرا در بيابانها بيهوده بميرند».
⭕️تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دار الکتب الإسلامیه، چ بیست و پنجم، ج ۱۶، ص ۲۸۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#گردشگری #سیاحت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢دیدگاه اسلام در مورد رعایت حریم خصوصى افراد چیست؟
🔹بى شک وجود انسان داراى دو بُعد است، بُعد فردى و بُعد اجتماعى، و به همین دلیل داراى دو نوع زندگى است: زندگى خصوصى و عمومى که هر کدام براى خود ویژگى هایی دارد و آداب و مقرراتى. انسان ناچار است در محیط اجتماع قیود زیادى را از نظر لباس، طرز حرکت و رفت و آمد تحمل کند، ولى پیدا است ادامه این وضع در تمام مدت شبانه روز خسته کننده و درد سر آفرین است. او مى خواهد مدتى از شبانه روز آزاد باشد، قید و بندها را دور کند به استراحت پردازد، با خانواده و فرزندان خود به گفتگوهاى خصوصى بنشیند، و تا آنجا که ممکن است از این آزادى بهره گیرد، و به همین دلیل، به خانه خصوصى خود پناه مى برد، با بستن درها به روى دیگران، زندگى خویش را موقتاً از جامعه جدا مى سازد، و همراه آن از انبوه قیودى که ناچار بود در محیط اجتماع بر خود تحمیل کند، آزاد مى شود.
🔹حال باید در این محیط آزاد، با این فلسفه روشن، امنیت کافى وجود داشته باشد. اگر بنا باشد هر کس سر زده وارد این محیط گردد، و به حریم امن آن تجاوز کند، دیگر آن آزادى، استراحت و آرامش وجود نخواهد داشت، و مبدل به محیط کوچه و بازار مى شود. به همین دلیل، همیشه در میان انسان ها مقررات ویژه اى در این زمینه بوده است، و در تمام قوانین دنیا وارد شدن به خانه اشخاص بدون اجازه آنها ممنوع است و مجازات دارد، و حتى در جایی که ضرورتى از نظر حفظ امنیت و جهات دیگر ایجاب کند که بدون اجازه وارد شوند، مقامات محدود و معینى حق دادن چنین اجازه اى را دارند. در #اسلام، نیز در این زمینه دستور بسیار مؤکد داده شده، و آداب و ریزه کارى هايى در این زمینه وجود دارد که کمتر نظیر آن دیده مى شود.
🔹در حدیثى مى خوانیم: «ابو سعید» از یاران پیامبر (ص) اجازه ورود به منزل گرفت، در حالى که رو به روى در خانه پیامبر (ص) ایستاده بود، پیامبر (ص) فرمود: به هنگام اجازه گرفتن رو به روى در نایست!. در روایت دیگرى مى خوانیم: خود آن حضرت هنگامى که به در خانه کسى مى آمد، رو به روى در نمى ایستاد، بلکه در طرف راست یا چپ قرار مى گرفت و میفرمود: «السَّلامُ عَلَیْکُم» و به این وسیله اجازه ورود مى گرفت؛ زیرا آن روز هنوز معمول نشده بود که در برابر در خانه پرده بیاویزند. [۱] حتى در روایات اسلامى مى خوانیم: انسان به هنگامى که مى خواهد وارد خانه مادر، یا پدر و یا حتى وارد خانه فرزند خود شود، اجازه بگیرد. در روایتى آمده است: مردى از پیامبر (ص) پرسید: آیا به هنگامى که مى خواهم وارد خانه مادرم شوم باید اجازه بگیرم؟ فرمود: آرى. عرض کرد: مادرم غیر از من خدمتگزارى ندارد، باز هم باید اجازه بگیرم؟! فرمود: «أَ تُحِبُّ أَنْ تَراها عُرْیانَةً؛ آیا دوست دارى مادرت را برهنه ببینى؟!»، عرض کرد: نه. فرمود: «فَاسْتَأْذِنْ عَلَیْها؛ اکنون که چنین است از او اجازه بگیر!). [۲]
🔹در روایت دیگرى مى خوانیم: پیامبر (ص) هنگامى که مى خواست وارد خانه دخترش فاطمه (س) شود، نخست بر در خانه آمد دست به روى در گذاشت و در را کمى عقب زد، سپس فرمود: «السَّلامُ عَلَیْکُم»، فاطمه (س) پاسخ سلام پدر را داد، بعد پیامبر (ص) فرمود: اجازه دارم وارد شوم؟ عرض کرد: وارد شو اى رسول خدا!. پیامبر (ص) فرمود: کسى که همراه من است نیز اجازه دارد وارد شود؟. فاطمه (س) عرض کرد: مقنعه بر سر من نیست؛ و هنگامى که خود را به حجاب اسلامى محجب ساخت، پیامبر (ص) مجدداً سلام کرد و فاطمه (س) جواب داد، و مجدداً اجازه ورود براى خودش گرفت، و بعد از پاسخ موافق فاطمه (س) اجازه ورود براى همراهش «جابر بن عبداللّه» گرفت. [۳]
🔹این حدیث به خوبى نشان مى دهد: تا چه اندازه پیامبر (ص) که یک الگو و سرمشق براى عموم مسلمانان بود، این نکات را دقیقاً رعایت مى فرمود. حتى در بعضى از روایات مى خوانیم: باید سه بار اجازه گرفت: اجازه اول را بشنوند؛ به هنگام اجازه دوم خود را آماده سازند؛ به هنگام اجازه سوم اگر خواستند اجازه دهند و اگر نخواستند اجازه ندهند!. [۴] حتى بعضى لازم دانسته اند: در میان این سه اجازه، فاصله اى باشد؛ چرا که گاه لباس مناسبى بر تن صاحبخانه نیست، و گاه در حالى است که نمى خواهد کسى او را در آن حال ببیند، گاه وضع اطاق به هم ریخته است و گاه اسرارى است که نمى خواهد دیگرى بر اسرار درون خانه اش واقف شود، باید به او فرصتى داد تا خود را جمع و جور کند؛ و اگر اجازه نداد، بدون کمترین احساس ناراحتى باید صرف نظر کرد.
پی نوشتها؛
[۱] تفسير «فخر رازى»، ج۲۳، ص۱۹۸، ذيل آيه مورد بحث
[۱] تفسير «نور الثقلين»، ج۳، ص۵۸۶
[۳] همان، ص۵۸۷
[۴] «وسائل الشيعه»، ج۱۴، ص۱۶۱، ابواب مقدمات النكاح، باب ۱۲۳
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چ۲۹، ج۱۴، ص۴۵۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#حریم_خصوصی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️لزوم هجرت به بلاد اهل ایمان
🔹ممکن است کسی در بلاد کفر سکونت داشته باشد، ولی ایمان و اعتقادش برخلاف حکومت های بیدین و یا بیعقل و یا بیدین و بیعقل باشد، و با این حال منتظر فرج باشد؛ ولی اگر کسی بخواهد عبادت کند و به خدا ایمان داشته باشد یا ایمانش محفوظ بماند، و این امر متوقف بر نقل مکان و نقل سکنی از آن بلاد به بلاد اهل ایمان باشد، و منتقل شدن از آنجا برای او ممکن باشد، باید برای حفظ دین و ایمان خود و اهل بیت خود، به بلاد اهل ایمان مهاجرت کند؛ وگرنه به خود و اهل خود ظلم نموده و مقصر خواهد بود.
📕در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۲۰
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢فلسفه «حجاب» و پوشش در اسلام چیست؟
💠فلسفه حجاب و پوشش در اسلام چند چیز است:
1⃣آرامش روحی و روانی
🔹نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی های معاشرت های بی بندوبار، هیجان ها و التهابات جنسی را فزونی می بخشد و تقاضای س.ک.س را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی آورد. در واقع غریزه جنسی، غریزه ای است نیرومند که هر چه بیشتر اطاعت شود سرکش تر می شود و ممکن است که انسان را به «سادیسم» شهوت بکشاند. #اسلام تدابیری برای تعدیل و رام کردن این غریزه اندیشیده است که یکی از آن ها چشم پوشی زن و مرد نامحرم از یکدیگر است. از این رو خداوند متعال میفرماید: «قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ... * وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ...؛ [سوره نور، ۳۰ و ۳۱] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را [از نگاه به نامحرمان] فرو گیرند، و دامان خود را [از بى عفتى] حفظ کنند... * و به زنان با ایمان بگو چشمهاى خود را [از نگاه هوس آلود] فرو گیرند، و دامان خویش را [از بى عفتى] حفظ کنند...».
2⃣استحکام پیوند خانوادگی
🔹شکی نیست که هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانوادگی و سبب صمیمیت رابطه زوجین گردد، برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید حداکثر کوشش را مبذول داشت؛ و بالعکس هر چیزی را که موجب سستی روابط زوجین و دلسردی آنان می گردد و برای نظام خانواده زیانمند است باید با آن مبارزه کرد. اختصاص یافتن استمتاعات و التذاذات جنسی به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج مشروع، پیوند زن و شوهری را محکم می سازد و موجب اتّصال بیشتر زوجین و تألیف آن دو به یکدیگر می شود.
🔹فلسفه پوشش و منع کامیابی جنسی از غیر همسر مشروع، از نظر اجتماع خانوادگی این است که همسر قانونی شخص از لحاظ روانی عامل خوشبخت کردن او به شمار می آید، در حالی که در سیستم آزادی کامیابی، همسر قانونی از لحاظ روانی یک نفر رقیب و مزاحم به حساب می آید و در نتیجه کانون خانواده بر اساس دشمنی پایه گذاری می شود، و این خود یکی از عوامل گریز جوانان از ازدواج در سنین جوانی است که موجب شده برخی از زنان و مردان به فحشا و منکرات افتاده و از زندگی شیرین خانواده محروم گردند. اگر مردی همسر قانونی دارد، ولی در خیابان و کوچه و بازار، زن های بی حجاب و آرایش کرده و جوانان را می بیند بدیهی است که جلب توجه او کرده و به همسر خود به جهت کثرت معاشرت با او بی توجه می شود، و ممکن است که با جلب توجه به زن خیابانی به او متمایل شده و سبب سست شدن ارکان خانواده گردد.
3⃣استواری اجتماع
🔹کشاندن تمتعات جنسی از محیط خانواده به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف می کند، بر خلاف آنچه که مخالفین حجاب می گویند که حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع می گردد. آیا اگر دختر و پسری در محیط جداگانه ای تحصیل کنند و دختران بدن خود را پوشانده و دارای حجاب باشند، بهتر درس می خوانند و فکر می کنند، یا وقتی که در کنار هر پسری دختر برهنه و آرایش کرده ای وجود داشته باشد؟ مگر نه این است که مطابق آماری که داده شده، بخش مهمی از تصادفات از این قبیل است که زن برهنه و بی حجابی توجه راننده را به خود جلب کرده و این امر باعث تصادف او شده است؟
4⃣ارزش و احترام زن
🔹شکی نیست که زن از طریق عاطفی و قلبی بر مرد تفوّق و برتری دارد. لذا حریم نگه داشتن زن میان خود و مرد، یکی از وسایل مرموزی است که زن برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است. اسلام بر این مطلب تأکید دارد که زن هر اندازه متین تر و با وقارتر باشد و خود را در معرض نمایش برای مرد نگذارد، بر احترامش افزوده خواهد شد.
📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۶ش، چ سوم، ص ۵۲۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#حجاب #عفاف #عفت