هدایت شده از mesaghمیثاق
۱۰۰۱ داستان از زندگی امیر المومنین علیه السلام .pdf
9.18M
هزار و یک داستان از زندگی امیرالمومنین علیهالسلام تقدیم به شما🌺🌺
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ رهبری به استفتائی پیرامون ساداتی که عیدی نمیدهند
😁😁😁
هدایت شده از mesaghمیثاق
یه لبنانی میگفت روزشهادت #امام_علی (ع)؛تو تاکسیم مداحی گذاشته بودم و یه #وهابی رو هم سوار کرده بودم!به مقصد که رسیدفرار کرد!گفت کرایه ات رو از علی بگیر
نتونستم برم دنبالش!یهو دیدم یه موبایل آیفون تو ماشینم زنگ خورد!جواب دادم!التماس میکرد!بیاکرایه بدم!گفتم امام کرایه روداد!توبروگوشیو از معاویه بگیر!
"رضا صفری"
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
.
♻️ از سفره علی تا سفره معاویه
احنف بن قیس میگوید: روزی به دربار معاویه رفتم، وقت نهار آن قدر طعام گرم، سرد، ترش و شیرین پیش من آوردند که تعجّب کردم. آنگاه طعام دیگری آوردند که آنرا نشناختم.
پرسیدم: این چه طعامی است؟
معاویه جواب داد: این طعام از رودههای مرغابی تهیه شده، آن را با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و شکر نِیشکر در آن ریختهاند.
احنف بن قیس میگوید: در اینجا بی اختیار گریهام گرفت و گریستم.
معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریهات چیست؟
گفتم: به یاد علی بن ابیطالب علیه السلام افتادم، روزی در خانه او بودم، وقت طعام رسید. فرمود میهمان من باش. آنگاه سفرهای مُهر و مُوم شده آوردند. گفتم: در این سفره چیست؟
فرمود: آرد جو «سویق شعیر»
گفتم: آیا میترسید از آن بردارند یا نمیخواهید کسی از آن بخورد؟
فرمود: نه، هیچ کدام از اینها نیست، بلکه میترسم حسن و حسین بر آن روغن حیوانی یا روغن زیتون بریزند.
گفتم: یا امیرالمؤمنین مگر این کار حرام است؟
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: لا وَ لکِنْ یجِبُ عَلی اَئِمَّةِ الْحَقِّ اَنْ یقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعْفَةِ النَّاسِ لِئَلاَّ یطْغِی الفَقیرَ فَقْرُهُ (نه، بلکه بر امامان حق لازم است در طعام مانند مردمان عاجز و ضعیف باشند تا فقر باعث طغیان فقرا نگردد).
هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست.
معاویه گفت: ای احنف مردی را یاد کردی که فضیلت او قابل انکار نیست. (اصل الشّیعه و اصُولُها ص ۶۵)
🔹 آیا خانههای مجلل، وسایل نقلیه چند ده میلیاردی، لباسهای فاخر و مارکدار، حقوقهای نجومی، عروسیها و مجالس میهمانی رنگارنگ مصداق این شکل از حکمرانی امیرالمؤمنین است؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
از منحطترین رسانههای ایران #چراز است. چراز هم برای دنیای اقتصادیهاست. وقتی دیدند ما بدبختیهای آمریکا و نظام سرمایهداری را برملا کردیم ماله دست گرفتند برای آمریکا ماله میکشند. (اینجا: «فقرِ» آمریکا برای فقیران ایرانی، رویا است)
نکته اول اینکه خوب است که این منافقها چهرهشان برملا شده و آمریکایی بودن خود را فریاد میزنند.
ثانیا اگر دقت کنید با اصطلاحات و عبارات اقتصادی که برای مردم نامفهوم است سعی میکنند شما را فریب دهند. اساسا دانش اقتصاد سرمایهداری یا همان اقتصاد علمنما چیزی جز #فریب_بزرگ نیست.
ثالثا این جماعت سعی میکنند هرچه مقام معظم رهبری میگویند را نفی و هجو کنند اما منافقانه این کار را انجام میدهند. صبر میکنند هر کس سخن مقام معظم رهبری را تکرار کند او را هدف قرار میدهند. (نمونه دیگر)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑یکی از برنامههایی که برای سالگرد اغتشاشات دارند دست گذاشتن روی اشتغال و برابری زنان است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت
♻️نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص میکند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است.
یکی از اساسیترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیکها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است.
کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور میشود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابهی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچکس قرار نمیگیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت.
♻️این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت میگردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایهداری است که هیچ قیدی ندارد؟»
نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدودهی «مالکیت خصوصی» افراد تا آنجایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد.
از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده میشود که حکومتی که نمایندهی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد.
💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻استراتژی هرج ومرج و استفاده تاکتیکی از جنگ هیبریدی، ناشی از این تصور در میان رهبران روسیه هست که این کشور در نوعی رقابتِ کشنده بین قدرت های بزرگ همچون ایالات متحده، اروپا و به طور فزاینده ای با چین گرفتار شده است.اکنون خطرات زیاد است و درنهایت، بقای رژیم فعلی روسیه در چنین حالتی جریان پیدا می کنند.
🔍 مطالعات جنگ هیبریدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📰 اکونومیست: «عصر جدیدی از جنگ با فناوری پیشرفته آغاز شده است.
این روزنامه میگوید؛ درگیری امروز یک جنگ با شدت بالا است که در آن «فناوری پیشرفته با کشتار در مقیاس صنعتی و همان اتلاف مهمات که با یکدیگر ترکیب میشود».
❗️ نویسندگان خاطرنشان میکنند که SMO در اوکراین سه درس بزرگ را آموزش داد.
1️⃣ میدان نبرد به دلیل حسگرهای ماهواره ها و پهپادها در حال شفاف شدن است.جنگ ها به #اطلاعات بستگی دارد. ارتش هایی که روی فناوری های جدید سرمایه گذاری نمی کنند توسط ارتش هایی که سرمایه گذاری می کنند نابود خواهند شد.
2️⃣ جنگ ممکن است شامل توده فیزیکی عظیم صدها هزار نفری و میلیون ها ماشین آلات و مهمات باشد.این به معنای ایجاد ظرفیت صنعتی برای تولید تجهیزات و تامین نیروی انسانی ارتش هااست.
3️⃣ یک جنگ بزرگ دارای مرزهای گسترده و مبهم است.در اوکراین،غیرنظامیان به عنوان شرکت کننده به جنگ کشیده شدند. شرکت های فنلاندی داده های راهنمایی و شرکت های آمریکایی ارتباطات ماهواره ای را ارائه کردند.
🔍 مطالعات جنگ هیبریدی