هدایت شده از mesaghمیثاق
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان کوبنده سید هاشم الحیدری دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق درباره خیانت سعودیها : سعودی در تمام جنایات منطقه شریک جرم آمریکاست
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔻مقایسۀ نظرات آیتالله خامنهای و آیتالله مصباح دربارۀ منطق حکمرانی(۲):
دو روایت مشابه از سه الگوی متفاوت
مهدی جمشیدی
۳. الگوی مردمسالاری دینی؛ منطق صیرورتِ کمالیِ جامعه
هر دو متفکّر تصریح میکنند که این الگو برخاستۀ از «تفکّر اسلامی» است و هرگز اینگونه نیست که به اقتضای زمانه، مردمسالاری به دین افزوده شده باشد، درحالیکه خود دین، از آن سخنی به میان نیاورده باشد. مردمسالاریِ دینی، حاصل به هم دوختهشدن دو امر متضاد نیست، بلکه منطق درونیِ خود دین به اسقرار مردمسالاری حکم میکند؛ چنانکه در صدر اسلام نیز حکومت رسول اکرم و حضرت امیر، بر «بیعت» تکیه داشت. تفاوت مردمسالاریِ اسلامی با مردمسالاریِ سکولار در این است که در این نوع از مردمسالاری، امام جامعۀ اسلامی و همچنین ساختار سیاسی میکوشد از طریق «تعلیم و تربیت جامعه»، خواستههای عمومی را به سوی ارزشهای اخلاقی و هدفهای معنوی هدایت کند. امام جامعه، خطوط معنویِ کلّی را طرّاحی میکند و همواره تلاش میکند مردم را در راستای حقایق قدسی به حرکت درآورد. بنابراین، مردم در این الگو، «رهاشده» و «به خود وانهاده» نیستند و حکومت اسلامی نسبت به قلمرو دینداری عمومی، «بیطرف» و «نظارهگر» نیست.
بهعبارتدیگر، ازآنجاکه تکیۀ حاکمیّتی بر جامعهای که در آن فضلیتهای معنوی رشد نکرده خطاست و با فلسفۀ نبوّت تعارض دارد و حاصلی جز تشدیدشدن سیر انحطاطی ندارد، باید به واسطۀ ساختارهای رسمی، جامعه را جهت معنوی داد و و از لحاظ دینداری، راه برد. این در حالی است که در منطق مردمسالاریِ سکولار، حاکمیّت از مواضع ارزشی کنار میکشد و «هدایت» و «ضلالت» و «حقّ» و «باطل» را نسبی میانگارد و تنها تسلیم «تقاضای اجتماعی» است؛ یعنی جامعه، هیچ مقصدی ندارد جز لذّت بیشینه برای تعدادی بیشتری از مردم. در الگوی مردمسالاریِ دینی، «کمال» اصالت دارد و نه «لذّت»، و کمال نیز مسألهای نسبی و اعتباری نیست، بلکه ریشه در ساحت وجودی و تکوینیِ انسان دارد که در ساختار سیاسی، امتداد مییابد و به تجویز و تدبیر حکمرانانه میانجامد. در این منطق قدسی، انسان دارای یک مدار مستقیمِ الهی و تکوینی است که صیرورت در امتداد آن، سعادت او را در پی خواهد داشت. مسألۀ حکومت اسلامی نیز «سعادت فردی و جمعی» است؛ یعنی دین از این جهت به پهنۀ سیاست وارد شده است که هدایتِ معنویِ جامعه، مستلزم در اختیار گرفتن «ساختارهای رسمیِ جامعه» است و این نیز از طریق قرار داشتن در متن قدرت سیاسی، حاصل میشود. پس ضرورت «هدایتِ حداکثریِ جامعه»، پای دین را به سیاست گشوده است و فلسفۀ دولت اسلامی نیز همین است که از طریق «زمینهسازیهای ساختاری»، تحصیل کمالات معنوی را برای افراد جامعه تسهیل نماید.
بهاینترتیب، دین در این الگو همانند یک «چهارچوب تعیینکننده» و «قالب جهتبخش» است که انتخابها و خواستههای مردم در درون آن قرار میگیرند و تابع آن هستند. جامعۀ اسلامی، جامعۀ مؤمنان است و مؤمنان نیز با وجود تفاوت در درجۀ دیانت، همگی بر این باور هستند که باید در مقابل «ارادۀ تشریعیِ الهی»، تسلیم و تابع باشند و عصیان و گردنکشی نکنند. برایناساس، دین در قامت «قانون» نیز ظاهر میشود و مناسبات و معادلات اجتماعی را صورتبندی میکند، از جمله اینکه خواست و ارادۀ مردم را در درون مرزهای خود تعریف میکند. این وضع اجتماعی، برآمده از عنصر هدایتِ معنویِ جامعه است؛ به این معنی که حاکمیّت دینی هرچه در توان دارد را برای ارتقای فضیلتهای اخلاقی و معنوی در جامعه به کار میبندد و فقرهای معنوی و ضعفهای دینیِ مردم را علاج میکند تا دینداری، از متن جامعه بجوشد و حالت تحمیلی نداشته باشد. درعینحال، روشن است که همواره عدّۀ ناچیزی هستند که تربیت و هدایت بر آنها مؤثّر نیست و باید با الزام قانونی، آنها را - هر چند در ظاهر - در مسیر حقّ نگاه داشت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثبات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها طبق مبانی اهل سنت و عمر بن خطاب
👈 کارشناس : #استاد_روستایی
هدایت شده از mesaghمیثاق
24.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مبین احکام و مسائل دینی بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله چه کسانی بودند ؟
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبول اینکه امیرالمومنین علیه السلام خلیفه چهارم اهل تسنن هستند از چه زمانی انجام شد و توسط چه کسی ؟
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از عجایب بعضی ها ... ترک سنت رسول خدا صلی الله علیه وآله به خاطر بغض حضرت علی علیه السلام
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
هدایت شده از mesaghمیثاق
مناظره اول بین استاد شریفی و جناب رحیمی از اتباع احمد بصری را می توانید از طریق لینک زیر و از سایت استاد شریفی مشاهده کنید
https://www.ali-sharifi.ir/news/165
در این جلسه ادعای احمد بصری و نماینده این جریان آقای رحیمی بر این مسئله بود که غدیر نص صریح نیست بلکه مجمل است زیرا:
1-پیامبر(ص) در غدیر اشاره ای به تعداد ائمه نکرده است
2-پیامبر به جز سه نفر از ائمه حضرت علی(ع)،امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اسم دیگر ائمه را ذکر نکرده است
3_پیامبر(ص) حتی در غدیر بیان نکردند که ائمه از فرزندان حضرت علی(ع) هستند
4-در غدیر اشاره ای به امامت با لفظ امام نشده است
5_در غدیر حصری بر ائمه وجود ندارد
و استاد شریفی علاوه بر اثبات دروغگویی آقای رحیمی تک تک این موارد را از روایات ثابت نمودند و سوالاتی در این زمینه مطرح نمودند که آقای رحیمی نه در مورد دروغ های خویش و نه به سوالات استاد شریفی پاسخی ندادند
به راستی که یک حادثه غدیر برای بطلان مدعیان دروغین امامت و ولایت کفایت می کند
هدایت شده از mesaghمیثاق
مناظره دوم بین استاد شریفی و جناب رحیمی از اتباع احمد بصری را می توانید از طریق لینک زیر و از سایت استاد شریفی مشاهده کنید
https://www.ali-sharifi.ir/news/166
استاد شریفی علاوه بر اثبات دروغگویی آقای رحیمی، این موارد را از روایات ثابت نمودند
1- اثبات تعداد ائمه و حصر بر 12 نفر در غدیر
2-اثبات معرفی مصادیق و تعداد ائمه در ذیل حدیث ثقلین
3-اثبات حصر امامت بر 12 نفر از کتب خود احمد بصری
4-اثبات بیان حدیث ثقلین محکم بودن حدیث از لسان پیامبر(ص) در جریان غدیر
تحدی های بی پاسخ استاد شریفی:
1-ارائه یک روایت(جعلی،ضعیف) از پیامبر(ص) در غدیر که تصریح به امامت24 نفر و مهدیین شده باشد که جریان احمد به دروغ مدعی بودند
2-ارائه یک روایت(جعلی،ضعیف) از پیامبر(ص) که در ذیل حدیث ثقلین که اشاره به امامت24 نفر و مهدیین شده باشد
علاوه بر اثبات دروغ های آقای رحیمی، ایشان یک خودزنی بسیار جالب نموده مطالب خودشان، کتب امام خودش، مکتب نجف به عنوان نماینده رسمی احمد را انکار نمود همه اینها را از حجیت ساقط نمودند و معترف شدند که همه اینها از جمله احمد اشتباه کردند
هدایت شده از mesaghمیثاق
مناظره سوم بین استاد شریفی و جناب رحیمی از اتباع احمد بصری را می توانید از طریق لینک زیر و از سایت استاد شریفی مشاهده کنید
https://www.ali-sharifi.ir/news/167
هدایت شده از mesaghمیثاق
24.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : ولادت های ماه رجب
🎙 #حجت_الاسلام_والمسلمین_دکتر_جباری
هدایت شده از mesaghمیثاق
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابوحنیفه و باز بودن یک چشم و بسته بودن چشم دیگر در سجده نماز
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی