هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
🌐اصلاح دستگاه ولایت
🎥تاکید امام خامنهای(روحی فداه) بر ضرورت مطالبهگری از مسئولان حتی از دفتر معظّم له
[[سخنان مهمی که رسانههای انقلابی هم با غفلت از کنار آن گذشتند]] :
🔹این پرچم آرمانخواهی و مطالبهگری را زمین نگذارید
🔹مخاطب مطالبهگری هم گاهی خود این حقیر بودم، گاهی #دستگاه_دفتر ما بود، گاهی مجموعههای دیگر بودند؛ این بسیار چیز #باارزشی است؛ این مطالبهگری را از دست ندهید؛
این آرمان خواهی را از دست ندهید
🔹این آرمانخواهی موجب میشود که ما راه را گم نکنیم
🗓۱۳۹۹/۲/۲۸
به استثنای جایگاه ولایت(که ولی فقیه از باب تواضع آن را نیز مستثنای از نقد نمیدانند)، هیچ نهاد یا شخص یا مجموعهای از حکومت، در مقابل نقد مصونیت ندارد و مستثنای از امر به معروف و نهی از منکر نیست
#صیانت_مؤمنین_از_بیت_انقلاب
https://eitaa.com/mesagh
💎 سفر ذوالقرنین به مغربالشمس
1⃣ پس از آنکه #ذوالقرنین مورد عنایت خداوند قرار گرفت و به او مکنت عطا گردید، #سیر_در_زمین را آغاز نمود و در اولین موقف به #مغربالشمس رسید و در آن موضع، خورشید را یافت که در «عین حمئه» غروب میکند.
2⃣ به اذعان مفسّرین منظور از «عین حمئه» چشمهای دارای «گِل سیاه» یعنی لجن است. نیز گفته شده که مقصود از عین، دریا است، چون بسیار میشود که این کلمه به دریا هم اطلاق میگردد.
3⃣ ذوالقرنین در مجاورت «عین حمئه» در ناحیهٔ مغرب، با قومی مواجه شد و خداوند او را بین احسان به این قوم و تعذیب آنان مخیّر نمود. ذوالقرنین نیز وعده داد که #ظالمین را عذاب نموده و نسبت به #مؤمنین با رفق و مدارا رفتار خواهد کرد.
https://eitaa.com/mesagh
💎 سفر ذوالقرنین به ناحیهٔ بینالسّدین
1⃣ سومین موضعی که #ذوالقرنین در سفر خود بدان رسید، ناحیهای بود که قرآن با عنوان «بینالسّدین» از آن نام برده. کلمهٔ «سدّ» بهمعنای کوه و هرچیزی است که راه را بند آوَرَد و از عبور جلوگیری کند، و گویا مراد از «دو سدّ» در آیه، دو کوه باشد.
2⃣ در آنجا ذوالقرنین با مردمی مواجه شد که از اقوام مهاجمی بهنام #یأجوج_و_مأجوج به تنگ آمده بودند. آنان از ذوالقرنین خواستند که در مقابل اخذ هزینه، برایشان سدّی بنا کرده و آنها را از غارت یأجوج و مأجوج برهاند.
3⃣ ذوالقرنین از پذیرش هزینه در قبال ساختن سدّ، خودداری نموده و اعلام کرد که مکنتی که خدا به او داده برتر و والاتر است. او با بهرهگیری از نیروی همان قوم و با استفاده از آهن و مس، سدّی رفیع و مستحکم ساخت که از هرجهت دارای استحکام لازم جهت دفع شرّ مهاجمین بود.
4⃣ ذوالقرنین سدّ مذکور را بهواسطهٔ آنکه در دفع شرّ یأجوج و مأجوج کارایی داشته، رحمتی از جانب خدا دانست که تا زمان رسیدن #وعدهٔ_الهی پابرجا مانده و در آن هنگام از بین خواهد رفت. عبارت «جَعَلَهُ دَكَّاءَ» به همین معنا دلالت دارد.
https://eitaa.com/mesagh