اون ۱۰ نفر ممتنع و ۶ بدون رای طرح شفافیت امروز نقش هویج داشتن تو مجلس
#رشتو
وجوه مشترک حیرت انگیز روان شناختی دو خان زاده:
یکی #اشرف_پهلوی دختر رضا خان و دیگری #فائزه_هاشمی دختر اکبر خان. عجب تشابهی!
این فائزه در بی پروایی کاملا شبیه اشرف است
عملا فائزه مانند اشرف یک فمینیست دو آتشه است
مانند خانه #اشرف، در خانهی #فائزه نیز زن سالاری حاکم است
زور محمد رضا به #اشرف نمی رسید و از او عصبانی بود؛زور محسن هم به #فائزه نمیرسد
این که فائزه خود را رئیس جمهور می پندارد،مانند خود شاه پنداری اشرف است.
تلخی اشرف از این بود خود را مستحق زن بودن نمیدانست، فائزه هم از عالم و آدم انتقام می گیرد که چرا مرد متولد نشده است.
در واقع #اشرف و #فائزه از حیث روان شناسی سیاسی، مذهبی و روی کرد فمینیستی کاملا شبیه طاهره #قره_العین اولین زن بهایی هستند.
اسفبار این که بخشی از تلخی و سرخوردگی اشرف و فائزه در این است که خود را زیبا و دارای وجاهت ظاهری نمی دیدند.
نکته ظریف این که #اشرف و #فائزه بیشتر متاثر خلقیات مادر خود بوده اند تا پدر خود؛ شاید روزی کتابی در باره ابعاد روان شناختی #قره_العین و #اشرف و #فائزه برای تدریس در حوزه روانشناسی سیاسی نوشته شد.
🇱🇧 پوریا-فاضل 🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ چه می گذرد ؟
🔸️حیفا مهمترین بندر اسرائیل است که دومین شهر پرجمعیت فلسطین اشغالی به شمار می رود .
🔸️امشب فلسطینیان در این شهر جرات کرده و به پا خواسته اند تا علیه سیاست های نژادپرستانه اسرائیل معترض شوند.
🔸️نکته مهم اتفاقات این روزها اینست که اعتراضات از شهرهای کرانه غربی رود اردن به اراضی اشغالی ۱۹۴۸ رسیده و پیش بینی می شود که تداوم یابد .
🔸️این اعتراضات و نارضایتی ها به مراتب از موشک های مستقر نوار غزه و مسلسل های فلسطینیان در ساحل غربی رود اردن برای دولت صهیونیستی خطرناک تر است زیرا اینها عرب های شهروند اسرائیل هستند و همراه با اشغالگران زندگی می کنند و می توانند به عنوان بمب های بالقوه علیه آنها عمل کنند .
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚨آقای رئیسی آیتالله نیست
🔹استفاده از واژهی "آیتالله" برای رئیسجمهور
اگر بیحرمتی به نظر ولیفقیه نباشد،
یا بهخاطر آن است که عناوین حوزوی را نقل و نباتی میدانیم که میتوان سرخود از آن بذل و بخشش کرد،
یا خدای نکرده روحانیت شیعی، برخلاف علمای سلف، بنا دارد ثناگویی و چاپلوسیِ حاکمان و متصدیان امر را سیرهی خود قرار دهد
یا...
🔻البته خود آقای رئیسی تمایلی به "آیتالله" خطاب شدن ندارند
✅صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️اسلام و عنایتش به امر اجتماع
#فرقان
🔰هیچ شکی نیست در اینکه اسلام تنها دینی است که بنیان خود را بر اجتماع نهاده و این معنا را به صراحت اعلام کرده و در هیچ شأنی از شؤون بشری مساله اجتماع را مهمل نگذاشته - و اگر بخواهی بیش از پیش نسبت به این معنا آگاه شوی - میتوانی از این راه وارد شوی که نخست اعمال انسانها را دستهبندی کنی و بفهمی که دامنه اعمال انسان چقدر وسیع است و اعتراف کنی که چگونه فکر آدمی از شمردن آنها و تقسیماتی که به خود میگیرد به اجناس و انواع و اصنافی که منشعب میشود عاجز است
و از سوی دیگر در این معنا بیندیشی که چگونه شریعت الهیه اسلام آنها را شمرده و به همه آنها احاطه یافته و چگونه احکام خود را بطور شگفتآوری بر آن اعمال بسط و گسترش داده (بطوری که هیچ عمل كوچك و بزرگ آدمی را بدون حکم نگذاشته) آنگاه در این بیاندیشی که چگونه همه این احکام را در قالبهای اجتماعی ریخته، آن وقت خواهی دید که اسلام روح اجتماع را به نهایت درجه امکان در کالبد احکامش دمیده.
🔺سپس آنچه دستگیرت شده با آنچه از سایر شرایع حقه که قرآن نیز به شأن آنها اعتنا ورزیده مقایسه کنی، یعنی]اگر[ با شرایع و احکامی که نوح و ابراهیم و موسی و عیسی آورده بسنجی نسبت اسلام و آن شرایع به دستت میآید و در نتیجه به مقام و منزلت اسلام پی میبری.
+ادامه مطلب
.
هدایت شده از mesaghمیثاق
صفحه 2 از 2
🔹و اما امتهای قدیم چه متمدن و چه غیر متمدن، تاریخ چیزی از وضع آنان ضبط نکرده ولی این مقدار را میدانیم که تابع موروثیهای قدیمترین عهد انسانیت بودهاند. آنها نیز به حكم اضطرار جامعه تشکیل داده و به حکم غریزه به استخدام یکدیگر پرداختند و در آخر، افراد تحت يك جمعی اجتماع کردهاند و آن جمع عبارت بوده از حکومتی استبدادی و سلطه پادشاهی و اجتماعشان هم عبارت بوده یا از اجتماعی قومی و نژادی و یا اجتماعی وطنی و اقلیمی که یکی از این چند عامل وحدت، همه را در تحت رایت و پرچم شاه و یا رئیس جمع میکرده و راهنمای زندگیشان هم همان عامل وراثت و اقلیم و غیر این دو بوده، نه اینکه به اهمیت مساله اجتماع پی برده و در نتیجه نشسته باشند و پیرامون آن بحثی یا عملی کرده باشند.
❗️حتى امتهای بزرگ یعنی ایران و روم هم که در قدیم بر همه دنیا سیادت و حکومت داشتند، تا روزگاری هم که آفتاب دین خدا در بشر طلوع کرد و اشعه خود را در اطراف و اکناف پراکند، به این فکر نیفتادند که چرا تشکیل اجتماع دهیم و چه نظامی اجتماعی بهتر از نظام امپراطوری است؟ بلکه به همان نظام قیصر و کسروی خود دلخوش و قانع بودند و رشد و انحطاط جامعهشان تابع لوای سلطنت و امپراطوریشان بود هر زمانی که امپراطوريشان قوی و قدرتمند بود جامعه هم نیرومند بود هر زمان که رشد امپراطوری متوقف میشد، رشد جامعه نیز متوقف می شد.
💢بله در نوشتههائی که از حکمای خود به ارث برده بودند از قبیل نوشتههای سقراط و افلاطون و ارسطو و غیر اینها بحثهائی اجتماعی یافت میشود ولیکن تنها نوشتهها و اوراقی است که هرگز مورد عمل واقع نشده و مثلهائی است ذهنی که هرگز در مرحله خارج پیاده نگشته است و تاریخِ آن زمان که برای ما به ارث رسیده بهترین شاهد بر صدق گفتار ما است.
🔸پس درست است که بگوئیم: اولین ندائی که از بشر برخاست و برای اولین بار بشر را دعوت نمود که به امر اجتماع اعتنا و اهتمام بورزد و آن را از کنج اهمال و زاویه تبعیت حکومتها خارج نموده و موضوعی مستقل و قابل بحث حساب کند، ندائی بود که شارع اسلام و خاتم انبيا (صلّى الله عليه و آله) سر داد و مردم را دعوت کرد به اینکه آیاتی را که از ناحیه پروردگارش به منظور سعادت زندگی اجتماعی و پاکی آنان نازل شده پیروی کنند، مانند آیات زیر که میفرماید:
✔️(وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ)[انعام / 153]
✔️(وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا)[آل عمران / 103]
تا آنجا که به مساله حفظ مجتمع از تفرق و انشعاب اشاره نموده و میفرماید:
✔️(وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ.)[آلعمران / 104 و 105]
(إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ)[انعام / 159]
و آیاتی دیگر که بطور مطلق مردم را به اصل اجتماع و اتحاد دعوت میکند.
و در آیاتی دیگر دعوت میکند به تشکیل اجتماعی خاص یعنی خصوص اجتماع اسلامی بر اساس اتفاق و اتحاد و به دست آوردن منافع و مزایای معنوی و مادی آن مانند آیه شریفه:
(إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ)[حجرات / 10]
✔️و آیه : (وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ)[انفال / 46]
هدایت شده از mesaghمیثاق
36.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فارن پالیسی: وقتش شده آمریکا به ایران و سپاه امتیاز دهد_نگرانی ها برای توافق برجام
امیددانا
هدایت شده از mesaghمیثاق
@rodast_omiddana .. ...mp3
7.09M
فارن پالیسی: وقتش شده آمریکا به ایران و سپاه امتیاز دهد_نگرانی ها برای توافق برجام
امیددانا
✨چرا نئولیبرالها درباره اثر تورمی نقدینگی دروغ میگویند؟!
پیرو انتشار آماری از نسبت بالای نقدینگی به تولید ناخالص داخلی در جهان (ژاپن: ۲۸۰٪؛ کانادا: ۱۲۲٪؛ انگلیس: ۱۶۰٪؛ کره جنوبی: ۱۶۵٪؛ سوئیس: ۱۸۲٪؛ استرالیا: ۱۳۷٪؛ چین: ۲۱۱٪؛ مالزی: ۱۳۷٪؛ میانگین جهانی: ۱۴۳٪)، و اشاره به پایین بودن نسبی این نرخ در ایران (۹۵ درصد) نئولیبرالهای کراواتی و ریشدار هجمه سنگینی علیه حقیر شروع کردهاند که عمدتا فحاشی است و استدلال و استنادی در میان ناسزاهایشان دیده نمیشود. هدف از انتشار این آمار، به چالش کشیدن تلاشهای بیوقفه و ایدئولوژیک این جریان برای تقلیل دادن مسئله تورم به نقدینگی و در نتیجه تجویز سیاستهای خسارتبار و تورمزایی چون افزایش نرخ ارز و قیمت سوخت بود.
هیچ کس منکر اثر نقدینگی روی تورم نیست. مسئله ما اولا اغراق درباره اثر نقدینگی و انکار اثر متغیرهای دیگر است؛ ثانیا نتایجی است که از این اغراق گرفته میشود و سیاستهای ویرانگری که در پی آن تجویز میشود.
آقایان مدعی هستند که نقدینگی در ایران تورم ایجاد میکند - و در جاهای دیگر خیر- چون رشد نقدینگی در ایران بیش از رشد تولید است. دوباره و پیش از ادامه تذکر دهم که خلق نقدینگی توسط شبکه بانکی خصوصی برای فعالیتهای سوداگرانه حتما باید متوقف شده و خلق پول صرفا باید توسط حاکمیت و صرفا برای تولید باشد. اما توجه بفرمایید؛
در سال ۹۲ نقدینگی حدود ۶۴۰ همت و تولید ناخالص داخلی ۱۰۵۵ همت بوده است. یعنی نسبت نقدینگی به تولید حدود ۶۱٪ بوده است. در سال ۹۶ این نسبت به حدود ۹۵ درصد میرسد (نقدینگی= ۱۵۳۰ همت و تولید ناخالص داخلی= ۱۶۲۰ همت). به عبارت دیگر، در این دوره نقدینگی نسبت به تولید، نجومی بالا رفت اما تورم پائین بود!
برعکس، طی سالهای ۹۶ تا ۱۴۰۰، ما شاهد کاهش نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی هستیم. در ۱۴۰۰ نقدینگی حدود ۴۹۰۰ همت برآورو میشود و تولید ناخالص ۵۷۰۰ همت؛ یعنی نسبت فوق با ۱۰ واحد درصد کاهش، به ۸۵٪ رسیده است. اما در همین دوره، تورم وحشتناکی را تجربه کردیم.
نئولیبرالهای تصمیمساز، تصمیمگیر و مجری رخنه کرده در دولت آقای رئیسی توضیح دهند که چگونه در دورهای که نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی فزاینده بوده، تورم پائین بوده، اما در دورهای که این نسبت کاهشی بوده، تورم نجومی داشتیم و اینک نیز داریم؟!
آقایان جوابی ندارند چون با چهار عمل اصلی نه میتوان اقتصاد را فهمید و نه میتوان مدیریتش کرد. پاسخ این معما را در ادامه بخوانید.
ساختار تولید در ایران معالاسف یک ساختاری است که حقیر آن را ساختار تولید استعماری مینامم. یعنی ساختار تولیدی است که تا حد زیادی وابسته به واردات است(مونتاژ خودرو تا مرغ و برّه). نتیجه این وابستگی آن است که اقتصاد به شدت از تلاطم نرخ ارز و قیمت جهانی اقلام وارداتی متاثر میشود.
علت اینکه در دوره ۹۲ (۲۰۱۳) تا ۹۵(۲۰۱۶) با وجود رشد وحشتناک نسبت نقدینگی به تولید، تورم بالا نداشتیم، تورم منفی در جهان و عدم افزایش نرخ ارز بود(بماند که از محل حراج ذخایر ارز و طلای کشور، نرخ ارز ثابت نگه داشته شد). در این دوره، قیمت جهانی مواد اولیه مرتبط با انرژی ۵۷٪، گندم حدود ۴۰٪، ذرت ۳۹٪، ماده اولیه لاستیک ۴۳٪، دانه سویا ۲۶٪، جو ۴۹٪ کاهش یافت.
بنابراین، علت تورم پائین سالهای ۹۲ تا ۹۶ نه هنرمندی آقای روحانی بود، نه اینکه نرخ رشد نقدینگی به تولید کم بود! مسئله، تورم منفی در جهان بود. با معکوس شدن این روند و افزایش وحشتناک قیمت مواد اولیه تولید و اقلام کشاورزی، قیمتها در ایران نیز سر به فلک کشید.
شاید برایتان جالب باشد که ما چون وارد کننده محصولات نفتی هستیم، با افزایش قیمت نفت، قیمت این محصولات نیز افزایش مییابد، لذا افزایش قیمت نفت اثر تورمی روی اقتصاد ما دارد.
نئولیبرالها - چه با محاسن و چه بیمحاسن- با چشم بستن بر اینهمه واقعیت، میخواهند با تقلیل همه ماجرا به نقدینگی، سیاستهای معیشتسوز خود را که عبارتست از بیتفاوتی نسبت به تولید داخلی، بیتفاوتی به مسئله هدایت نقدینگی، تجویز افزایش نرخ ارز و قیمت سوخت و... به دولت تحمیل کنند.
من واقعا برای آقای رئیسی نگرانم. البته هیچ کس جز خود ایشان نخواهد توانست آقای رئیسی را دست نئولیبرالها نجات دهد. دعا کنیم بتواند. حرف آخر اینکه راهکار، تولید دانشبنیان است و آنچه من از تولید دانش بنیان میفهمم، رفع وابستگی تولید و مصرف کشور به اقلام وارداتی است.
اگر در مورد برخی اصطلاحات سیاسی اطلاعی ندارید این مطلب طنز خیلی می تواند کمک کند به درک بعضی از مفاهیم !
1.سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید.
2.کمونیسم: دو گاو دارید. دولت هردوی آن ها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند.
3.فاشیسم: دو گاو دارید. شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد.
4.کاپیتالیسم: دو گاو دارید. هر دوی آن ها را می دوشید. شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.
5.نازیسم: دو گاو دارید. دولت به سوی شما تیراندازی می کند و هر دو گاو را می گیرد.
6.آنارشیسم: دو گاو دارید. گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.
7.سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آن ها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیر ها می اندازید.
8.آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.
9.دولت مرفه: دو گاو دارید. آن ها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید.
10بوروکراسی: دو گاو دارید. برای تهیه شناسنامه آن ها 17 فرم را در 3 نسخه پر می کنید ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.
11.سازمان ملل: دو گاو دارید. فرانسه شما را از دوشیدن آن ها و آمریکا و انگلیس گاو ها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد.
12.ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد.
13.رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید.
14.متحجریسم: دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید.
15.فمینیسم: دو گاو دارید. حق ندارید گاو ماده را بدوشید.
16.پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند.
17.لیبرالیسم: دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.
18.دموکراسی مطلق: دو گاو دارید. از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه.
🔻 *مجلس از معرکه گریخت:*
*فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع»*
مهدی جمشیدی
[1].*آیتالله امام خامنهای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند:*
*«اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاهمدّت» و «میانمدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است.*
*این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاهمدّت» باید چارهای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است.*
*بااینحال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفتهای درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید.*
[2].*آیتالله امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت:*
*در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخشهای دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم.*
*رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسألهای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداقهای دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر میرسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمامعیار آن باشد.*
[3].*چند روز بیش از این گفتۀ آیتالله امام خامنهای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامهای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته میشود باید در چهارچوبِ سیاستهای کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاهمدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاستهای کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، میدانیم که نگارش و تصویب چنین سیاستهایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارتهای جبرانناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد.*
[4].*مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضعگیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخابنکردن» است.*
*ازاینرو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاستهای کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دستکم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بیصاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است. ماهیّتِ اخلاقیِ شبهاصولگرایان، همین اندازه تلخ است.*
🛑 سفیر ترکیه در آمریکا: مسئله ساخت بمب اتمی توسط ایران نه تنها اسرائیل بلکه ما و جهانیان را نیز به خطر میاندازد
طبیعی است که اسرائیل و ترکیه در همه مسائل از جمله مسئله فلسطین دیدگاه مشترکی داشته باشند
منافع ژئواستراتژیک ما و اسرائیل ایجاب میکند که در مبارزه با تهدیدات منطقه ای همکاری کنیم.
✍ پ.ن: سفیانی دارد چهره واقعی خودش را نشان می دهد
⭕️ از سلمان رشدی تا شارلی ابدو تا اقدام رئیس جنبش افراطی سوئد که به تازگی قران را آتش زده نشانه سابقه طولانی غرب در اهانت به مقدسات مسلمانان است.
اما اگر کسی کوچکترین ابهام و انکاری به هولوکاست وارد کند زندانی و بشدت شکنجه میشود.
«آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست»
👤 یاس 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کنایه سنگین مجری تلویزیونی به مافیای خودرو در کشور: رئیسجمهور و مجلس و همه میگویند نباید گران شود، ولی اتفاقی نمیافتد
♦آیا برخوردهای سریع با خطاکاران فقط در برای آدمهای عادی است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نوروز در قبله تهران
🔹🔸حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در ایام نوروز امسال (۱۴۰۱) با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیهالسلام) در شهرری ضمن زیارت امامزادگان این حرم شریف به دعا و مناجات پرداختند.
♦در جریان این زیارت نوروزی حضرت آیتالله خامنهای بر مزار برخی از علما و شخصیتهای مدفون در این آستان از جمله آیات و حجج اسلام ریشهری، حسین لنکرانی، ملاعلی کنی، محمدرضا مهدوی کنی، محمدتقی فلسفی، سید ابراهیم خسروشاهی، میرزا عبدالکریم حقشناس، میرزا حسن ثقفی تهرانی، حاج آقا مجتبی تهرانی، عزیزالله خوشوقت، شیخ حسن پهلوانی تهرانی، سیدمحمد ضیاءآبادی و شهیدان حاج محمد اسماعیل رضایی و طیب حاج رضایی حضور پیدا کرده و برای ایشان طلب مغفرت کردند.
♦حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی (علیهالسلام)، امامزاده حمزه فرزند امام موسی کاظم (علیهالسلام) و امامزاده طاهر نیز از نوادگان امام زینالعابدین (علیهالسلام) هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد ...
♦️امامخمینی:
در همه جهان بگردید در بین رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها نمیتونید یه نفر رو مثل اقای خامنهای پیدا کنید
🌺آقاجان تولدتون مبارک
🔺من این خبر سایت اصلاح طلب عصر ایران را دوست داشتم...
نوشته: اگر شهرداری اصولگرای تهران را به بهانه مسئله پارک بانوان تخریب کنید ناجوانمردانه است...
کاری که شهرداری شروع کرده، تفکیک جنسیتی نیست، امتیازی ویژه برای زنان قائل شدن است...
اگر قبیله گرایی در مملکت ما پایان بیابد، مشکلات حل خواهد شد!
💬آقای تحلیلگر
سانسور یک واقعیت مهم
در بازخوانی صلح امام حسن (ع)
✍️ حسن روحانی رئیس جمهور سابق، 29 مهر 99 گفت "امام حسن(ع)، امام صلح و پیوند بود. وقتی برخی از اصحاب آمدند با زبان معترضانه که چرا صلح کردی، حضرت فرمودند جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰- ۲۰ نفر نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع صلح می خواهند، صلح را انتخاب میکنم... اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم و به موقع باید صلح کنیم".
♦️این استدلال تحریف آمیز، بارها از سوی اغلب عناصر تجدید نظر طلب (مدعیان عتدال و اصلاحات) تکراتر شده. اما آنها هرگز به خیانت یارانی مانند عبید الله بن عباس نپرداختنه و با همین سانسور، علت صلح امام حسن (ع) با معاویه را تحریف کرده اند.
🔹عبید الله بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن (ع) بود، اما به نصایح و هشدار های امام (ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد.
♦️معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه ای هنگفت خرید! عبید الله به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن (ع) تدبیری شجاعانه محسوب می شود، برای ابن عباس ها که در اطراف امام (ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است.
🔹امام خمینی (ره) در باره خیانت خواص، بیان موشکافانه ای دارند: "قصه امام حسن و قضیه صلح؛ آن هم صلحِ تحمیلی بود. برای این که امام حسن، دوستان خودش یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد. صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می خواهند بگویند، این است".
♦️ایشان همچنین فرمودند "امام حسن (سلام الله علیه) آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت، از دیگران نداشت. اصحابی که توجه نداشتند که امام زمان شان روی چه نقشه دارد عمل کند. با خیال کوچکشان با افکار ناقصشان در مقابلش می ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند و عرض می کنم که شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند".
#محمد_ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر سابق نفت که رابطه با ترکمنستان را بهم زد باید محاکمه شود/ آقای زنگنه در دامن اروپا و غرب غرق شده بود و به کشورهای منطقه بیمحلی میکرد
علی یکتا، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان:
🔹 بیشترین صادرات ما به ترکمنستان خدمات فنی مهندسی و اشتغالزا بود، در دورهای که صادرات زیادی به ترکمنستان داشتیم شهرکهای صنعتی جان گرفته بودند.
🔹۳۰ تا ۶۰ درصد درآمد ۶ استان کشور از ترکمنستان تامین میشد، اما با خراب شدن رابطه ایران و ترکمنستان توسط وزیر سابق نفت، راه این درآمدها بسته شد.
🔹مسیر تجارت با ۵ کشور ۸ سال روی زیاده خواهی یک نفر بسته شد./ در دورهای صادرات ما به ترکمنستان از روسیه هم بیشتر شده بود.