هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📢 بیصداقتی آقای هاشمی رفسنجانی با مردم در خصوص ارتحال امام
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: شبی که امام از دنیا رحلت کردند در جماران بودم. آقای هاشمی رفسنجانی به مرحوم حاج احمد آقا اصرار داشت که شما خبر فوت امام را اعلام نکنید بلکه بگوییم مردم بریزند در مساجد برای دعا و ختم أمن یجیب برای سلامتی امام تا ما بتوانیم در مجلس خبرگان رهبر بعدی را انتخاب کنیم و بعدا خبر رحلت ایشان اعلام شود. نگران بود اگر قبل از انتخاب رهبری خبر فوت امام منتشر شود شیرازه کشور از هم بپاشد. این هم نشانه عدم شناخت نسبت به مردم است و هم اینکه نسبت به مردم بیاعتناست و از اول میخواهد به آنها دروغ بگوید.
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
عصمتیه.pdf
348.8K
🔴📢 آشنایی با مبارزات فرهنگی-سیاسی «دختران عصمتیه»
در واپسین سالهای دهه چهل آنگاه که امام خمینی، ایده تشکیل حکومت اسلامی را در قالب «نظریه ولایتفقیه» مطرح کرد، گروههای مبارز جدیدی در میان جوانان حوزه و دانشگاه شکل گرفت که آرمان آنها دیگر رابطهای با الگوهای غربی نداشت.
با همین پیشزمینه بود که «مؤسسه عصمتیه» خرمشهر -که مرکزی دینی و فرهنگی بود- به پایگاهی برای روشنگری دختران و زنان ایران شد و فعالیتهای مذهبی-سیاسی این مؤسسه مایه نگرانی ساواک گردید؛ از این رو دو تن از سخنرانان آنجا به نامهای معصومه اژدر افشار و فخریه اژدرافشار را دستگیر و مؤسسه را تعطیل نمود اما دختران مقاوم عصمتیه برنامههای خویش را پیش گرفتند...
ادامه متن در مقاله ضمیمه:
روزنههایی امید در فضای ناامیدی زن ایرانی/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی (س)، دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره19، بهار1388.
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
امام خمینی حوزه علمیه نجف را متحول کرد.pdf
1.45M
🔴📢 امام خمینی فضای فکری حوزه علمیه نجف را متحول کرد
مصاحبه اختصاصی فصلنامه 15خرداد با آیتالله محمد فاضل استرآبادی
امام خمینی اولین کاری که خوب کرد و زود کرد، همین تحول فکری بود. فضای نجف را عوض کرد. یکی خود من! در آن زمان درس خارج میرفتم. امام به همه ما باوراند که مبارزه نه فقط حرام نیست بلکه جایز هم هست، بلکه واجب هم هست. شاید واجب عینی هم باشد، بالاتر از واجب کفایی...
مقاله ضمیمه: امام خمینی فضای فکری نجف را متحول کرد، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش50-49، پاییز و زمستان 1395
🔴📢بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
17. در حضور اخلاص.pdf
155.5K
🔴📢زیارتهای ترکنشدنی امام خمینی در نجف
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
امام خمینی در نجف اشرف (كمتر مرجعی را اینگونه دیدیم)، از روزی که وارد نجف شد تا روزی که از نجف مهاجرت کردند هر شب ۲ ساعت که از شب میرفت، زمستان با تابستان هوای سرد، گرم، ایشان در حرم حضرت علی (ع) بود؛ حرمشان ترک نمیشد، درست سر ساعت به وقت محلی در حرم حضرت علی (ع) بود این برنامهشان هرگز ترک نمیشد؛ حتی یکوقت به دنبال کودتایی که در عراق رخ داد و حکومت نظامی شده بود، برادر شهید مرحوم حاج آقا مصطفی میگفت که:
دیدیم آقا توی اتاق نیست گفتیم نکنن که آقا رفته باشد حرم، کجا رفته باشد، ابن طرف بگرد، آن طرف بگرد، تا اینکه دیدیم رفته بالای پشت بام ایستاده رو به گنبد حضرت علی (ع) و دارند زیارتنامه میخوانند...
مقاله ضمیمه: در حضور اخلاص؛ سرگذشتهای ویژه از سلوک و سیره امام خمینی(ره)؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره20، 1388ه.ش.
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
بررسی تطبیقی اندیشه امام و هاشمی رفسنجانی.pdf
1.65M
🔴📢هاشمی رفسنجانی و اختلاف با امام خمینی در مشرب مبارزاتی
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
هاشمی رفسنجانی در طول سالیان مبارزه، به حرکتهای مسلحانه و اقدام علیه رژیم طاغونی اعتقاد داشته و اقدامانی را در این زمینه صورت داده است. وی در کنار مخالفان مذهبی متمایل به مبارزات مسلحانه مانند هیئتهای مؤتلفه اسلامی و همچنین در کنار سازمانی التقاطی مانند مجاهدین خلق (منافقین) نیز حضور داشت و از آنها حمایتهای فراوانی نمود.
در نقطه مقابل امام خمینی به مبارزه مسلحانه اعتقادی نداشتند و ارتقای بینش سیاسی-فرهنگی مردم را یگانه راه مؤثر برای پیروزی انقلاب اسلامی میدیدند و گذشت زمان صحت این دیدگاه را به اثبات رساند.
در هر صورت بررسی تطبیقی اندیشههای امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی در زمینه مبارزه مسلحانه و حمایت از منافقین، فاصله آقای رفسنجانی با افق دید امام خمینی قدس سره الشریف را نشان میدهد. فاصلهای که محدود به این موارد نبود و بررسی سایر موارد مجال خاص خود را میطلبد.
مقاله ضمیمه:بررسی تطبیقی اندیشههای امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی در زمینه مبارزه مسلحانه و حمایت از منافقین، ، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش48، تابستان1395
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
مختصات اسلام آمریکایی.pdf
1.7M
🔴📢 اسلام آمریکایی چیست❓❓
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
امام خمینی (ره) خطاب به حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی:
«... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایهداری، اسلام التقاط و در یک کلمه #اسلام_امریکایی کردند.»
اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب به کرات در ادبیات سیاسی امام خمینی (ره) مطرح شده و ایشان همواره به مردم و مسئولین هشدار می دهند نادر برابر این جریان خزنده و انحرافی ایستادگی کنند اما این مفهوم پراهمیت و پرتکرار به چه معناست؟ جریان اسلام آمریکایی از چه ویژگیهایی برخوردارند و اهداف آنها چیست؟
پاسخ به این سؤالات در:
مقاله ضمیمه: مختصات اسلام آمریکایی در منظومه فکری امام خمینی (ره)
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
9. یاد یار امام به روایت دانشمندان.pdf
33.6K
🔴📢 امام در نگاه اندیشمندان جهان
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
ژاپن تایمز:
آیتالله خمینی ایران را به قدرتی مهم در خاورمیانه تبدیل کرد... امروز ایران به یک قدرت عظیم مبدل گردیده که با نیروی هیچیک از پادشاهان تاریخ ایران قابل مقایسه نیست
سیبوری متخصص اندونزیایی در امور خاورمیانه:
زندگی امام خمینی برای ما الگوست و بایستی از مبارزات، فداکاریها و صبر او در تحقق آرمانهایش درس بگیریم.
دکتر محمدسعید شهابی-سردبیر مجله عربی العالم:
امام خمینی تمام مرزهای تقلیدی حاکم بر مؤسسات مذهبی اعم از اسلامی و غیراسلامی را پشت سر گذاشتند و در حالی که قرآن به دست داشتند، بازگشت به اسلام را به زندگی اعلام نمودند و بدان روح جدیدی بخشیدند
مقاله ضمیمه: یادیار؛ امام خمینی در نگاه اندیشمندان جهان؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش3، بهار1384
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
الگوی انقلابی در هنده فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، 32.pdf
1.49M
🔴📢 انقلابیگری از نگاه امام و رهبری به چه معناست❓❓
⚫️📢 به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی
انقلابیگری در شرایط کنونی کشور و موقعیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، بهترین راه برای خروج از بحرانهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی است اما اصلیترین سؤال این است که:«انقلابیگری چیست؟»
انقلابیگری در این نوشتار، یعنی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن که الگوی کامل آن در ایران، حضرت امام خمینی (ره) است. انقلابیگری با شاخص مدنظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نقشه راهی است که میتواند ضامن کارآمدی، استحکام و اقتدار ملی باشد.
مقاله ضمیمه: الگوی انقلابی در هندسه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش50-49، پاییز و زمستان 1395
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢 کاسبانِ نژاد 1⃣
◀️امام در مواجهه با جریان های انحرافی بخش دوم: #گروههای_تجزیهطلب
⚫️ 📢در آستانه ارتحال جانسوز امام خمینی قدس سره الشریف
🔹در سال ۱۳۵۸ حرکتها و گروههای تجزیهطلب با دسیسه و یاری آشکار و پنهان شرق و #غرب در بخشهایی از مناطق ایران همچون: آذربایجان، کردستان، خوزستان، ترکمنصحرا و سیستان و بلوچستان با عقبه سیاسی و قومیتی برونمرزی شروع به فعالیت علیه #هویت_جغرافیایی ایران اسلامی کردند.
🔸نظام نوپای #جمهوری_اسلامی توانست این گروهها و حرکتهای تجزیهطلب را مهار و از وحدت و تمامیت ارضی کشور پاسداری نماید. عوامل مهم این موفقیت عبارت بودند از:
1. علاقه ویژه مردم مناطق بحرانی به #انقلاب_اسلامی
2. علاقه به قومیت آمیخته با #اسلامخواهی
3. اعتقاد ایرانیان به حفظ #تمامیت_ارضی کشور
4. جانبازی #جوانان_ایران در راه انقلاب اسلامی و میهن
5. از همه مهمتر رهبری سیاسی و الهی حضرت #امام_خمینی قدس سره الشریف و قاطعیت مدبرانه ایشان در مواجهه با گروههای تجزیهطلب. در ادامه به دو نمونه از برخورد امام قدس سره الشریف با تجزیهطلبها اشاره خواهیم کرد:
🔹الف: کردستان
در ۲۹ مرداد ۱۳۵۸ حضرت امام با توجه به رفتار تجزیهطلبانه و وحشیانه #حزب_دموکرات_کردستان و کشتار مردم بیدفاع منطقه توسط اعضای آن، در پیامی آن حزب را مخالف اسلام و حزب شیطان معرفی نمودند و از مردم منطقه خواستند تا در معرفی و دستگیری سران و مفسدین حزب با نیروهای نظامی همکاری نمایند. #شورای_انقلاب نیز حزب دموکرات کردستان را غیر قانونی اعلام کرد. با دستور حضرت امام حرکت نیروهای نظامی برای آزادسازی شهرها و مناطق اشغالشده توسط حزب دموکرات کردستان سرعت گرفت و در ۱۲ شهریور ۱۳۵۸ مقاومت سنگین حزب در نزدیکی شهر مهاباد شکسته شد و شهر آزاد گردید(انقلاب اسلامی و گروههای تجزیه طلب در ایران؛ «حزب دمکرات کردستان»، ص30)
🔸همچنین در پی بالا گرفتن درگیری ها در #پاوه و انتشار اخباری مبنی بر کشتار مردم و پاسداران توسط نیروهای مهاجم، بنیانگذار جمهوری اسلامی با صدور فرمانی قاطع؛ خواهان اعزام نیرو به این منطقه شد و این درایت و تیزبینی امام صف دشمن را از غیر دشمن جدا نمود.
قاطعیت امام قدس سره الشریف در حالی بود پیش از این جمهوری اسلامی در اقدامی کمنظیر #باب_رحمت را به سوی گروههای مختلف باز نمود و گروهها و سلایق مختلف فکری را آزاد گذاشت. اما این گروههای فرصتطلب قدر رحمت را نداستند و فاجه به بار آوردند. امام خمینی قدس سره الشریف در این زمینه میفرمایند :
🔹«همین فتح باب رحمت بود و همین مدارا و ملایمت بود که فاجعه کردستان را به بار آورد. از فرصت و از رحمت استفاده کردند و سوء استفاده کردند؛ از آزادی- که رحمت خداست- سوء استفاده کردند.فاسدهایی که با خارج پیوند دارند، خائن به مملکت هستند، میخواهند کردستان را به کمونیستی بکشند. میخواهند اسلام را در کردستان محو کنند. الآن هم مشغول تبلیغات سوء هستند. الان هم قلمهای خارج و داخل به کار افتاده است و تبلیغات سوء میکنند. از آن طرف میگویند ما میخواهیم ملت کُرد را حفظ کنیم؛ از آن طرف میگویند که دولت میخواهد کردها را سرکوب کند! مساله کُرد مطرح نیست، مساله #کمونیست مطرح است. کُرد مُسْلم است، ملت کُردِ ما مُسْلم است؛ متعهد به اسلام است. مُسْلم با مُسْلم جنگ ندارد. اینها میخواهند مملکت ما را، کردستان ما را، به ضلالت بکشند؛ به کمونیستی بکشند.» ( صحیفه امام ، ج9، ص371)
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢 کاسبانِ نژاد2⃣
◀️امام در مواجهه با جریان های انحرافی؛ بخش دوم: #گروههای_تجزیهطلب
🔸ب: آذربایجان
امام در اوضاع آذربایجان حساب مردم را از دشمنی ها جدا می کند و فضای آشوبطلبیها را غیر مردمی می خواند و فرمودند:
«همین دشمنهای ما میخواهند این دو چیز را از ما بگیرند. ما را اول از هم جدا کنند. هر جایی را یک صدا درآورند. ملت اسلام که به تبع اسلام، به تبع قرآن کریم باید همه با هم باشند و متحد باشند و برادر باشند. مؤمنین سرتاسر دنیا برادرند به حسب حکم قرآن. و برادرها برابرند و در شادی و غم هم مشترکاند. در اسلام همین برادری است که مبدأ همه خیرات است. و اینها میخواهند این برادری را از ما بگیرند غائله بپا میکنند. یک روز #غائلۀ_کردستان؛ کرد یک چیز است، فارس یک چیز است. برادرها را میخواهند از هم با لهجه مختلف کنند. یک وقت هم #غائلۀ_آذربایجان را به کار میآورند که آنجا هم فریاد میزنند که «جمهوری آذربایجان» یعنی جمهوری آذربایجان، جمهوری جدا از جمهوری اسلام. یعنی به حسب فهم آنها آذربایجان جدا از اسلام. این هم توطئه است برای اینکه برادرها را از هم جدا کنند. .آنها فهمیدند که ضربه را از #اخوت_اسلامی کشور ما خوردند؛ اخوت اسلامی عملی. همه یک کلام میگفتند»(همان، ج11، ص367)
🔹امام چند روز بعد مجددا با یادآوری دلاور مردانه مردم آذربایجان خط بطلانی به آشوب طلبی های بیگانگان می کشد و تلویحا از #جوانان_آذربایجان می خواهد که خودجوش به میدان بیایند و غائله را بدون خون ریزی به پایان برسانند:
«آذربایجان باید خودش را از اینها نجات بدهد. باید خودش را از این عیبی که برایش درست میکنند، از این لکهای که برایش میچسبانند، باید نجات بدهد خودش را. جوانهای آذربایجانی باید نگذارند که این لکه به دامن آنها بچسبد، و در خارج اشخاصی که نمیدانند، به اسم آذربایجان یک همچو مسائلی تمام بشود» (همان، جلد 11 - صفحه 527)
🔸البته علاوه بر حفظ و تشویق نیروهای مردمی در مقابل تجزیهطلبان؛ حفظ ساختار ارتش و استفاده از آن علیه نیروهای معاند نیز در دستور کار بود. امام در شرایط حساس ابتدای انقلاب در مقابل ایادی شرق و غرب و سادهلوحان کمدرک ایستاد و از #ارتش_اسلامی ایران دفاع نمود و ارتش سرافراز ایران نیز پایبندی خود به اسلام و ایران را به خوبی نشان داد:
🔹«در آغاز پيروزى انقلاب اسلامى #ايادى_شرق_و_غرب و آنها كه صداقت و امانت و ديندارى و ميهندارى #ارتشيان را در حماسه پيروزى درک نكرده بودند، كمر به #نابودى_ارتش بستند و با شعارهاى به ظاهر انقلابى و فريبنده مصمم به انحلال آن و غارت سلاحها و نابودى امكانات دفاعى كشور شدند و چه بسا سادهلوحان نيز تحت تأثير القائات آنان راه اين هدف شوم را هموار نمودند كه خداوند متعال كشور و انقلاب اسلامى ما را از توطئه شوم آنان رهايى بخشيد و ارتش سرافراز ايران اسلامى همچون برق و صاعقه بر سر توطئه گران كه در گوشه و كنار مرزها خواب تجزيه ايران را در سر پرورانده بودند فرود آمد و كردستان و گنبد و تركمن صحرا گورستان كوردلان گرديد كه همه اينها از افتخارات تاريخى و فراموش ناشدنى ارتش قهرمان است.»(صحیفه امام ج21 ص356-355)
🔸مسئله تقابل با گروههای تجزیهطلب آنقدر مهم و حیاتی بود که امام خمینی قدس سره الشریف در #وصیتنامه سیاسی-الهی خود آنان را مورد خطاب قرار داده و به بازگشت و توبه فراخواندند:
من به شما احزاب و گروهها، چه آنان كه به چپگرايى معروف- گرچه بعضى شواهد و قرائن دلالت دارد كه اينان #كمونيست_امريكايی هستند- و چه آنان كه از غرب ارتزاق مىكنند و الهام مىگيرند و چه آنها كه با اسم #خودمختاری و طرفدارى از #كرد و #بلوچ دست به اسلحه برده و مردم محروم كردستان و ديگر جاها را از هستى ساقط نموده و مانع از خدمتهاى فرهنگى و بهداشتى و اقتصادى و بازسازى دولت جمهورى در آن استانها مىشوند، مثل حزب « #دموکرات » و « #کومله » وصيت مىكنم كه به ملت بپيوندند و تا كنون تجربه كردهاند كه كارى جز بدبخت كردن اهالى آن مناطق نكردهاند و نمىتوانند بكنند، پس مصلحت خود و ملت خود و مناطق خود آن است كه با دولت تشريك مساعى نموده و از ياغىگرى و خدمت به بيگانگان و خيانت به ميهن خود دست بردارند و به ساختن كشور بپردازند و مطمئن باشند كه اسلام براى آنان هم از قطب جنايتكار غرب و هم از قطب ديكتاتور شرق بهتر است و آرزوهاى انسانى خلق را بهتر انجام مىدهد.
🔴📢 بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢 چیستی، چرایی و ضرورت مقابله با #تحریفامام در نگاه مقام معظم رهبری
[صفحه 1⃣ از 2⃣]
🔹رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی «تحریف تاریخ» را به عنوان یکی از اهداف اساسی دشمن میداند که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تمرکز داشته است و در مقام تقابل با آن، نباید سکوت کرد و همگان وظیفه دارند تبیین کنند:
«امروز دشمن، درست در موضع مقابل این نقطه اساسىِ اسلامی کار میکند. از اوایل انقلاب، یکی از اهداف مهمّ دشمن، تحریف حقایق و تاریخ بود. اگر یک وقت در داخل کشور حنجره یا قلم مزدوری پیدا میشد که حقایق جنگ و انقلاب و اسلام را تحریف میکرد، میدیدید فریادهای تشویق از اطراف دنیا بلند میشود. امروز نیز همینطور است.
امروز هم اگر در داخل کشور کسانی به خاطر خوش کردن دل استکبار و راضی کردن دشمنان اسلام و این ملت و این کشور چیزی بگویند و بنویسند که در آن تحریف اسلام و تاریخ انقلاب و چهرههای انقلاب باشد، میبینید که در دنیا از طرف دستگاههای تبلیغاتی استکبار برای او هورا میکشند و او را تشویق میکنند!
تبیین، موضوع بسیار مهمّی است. انسانها تابع بینش و دید خودشان هستند. اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی در واقع عمل و بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است. این همان چیزی است که دشمن میخواهد. امروز اگر کسانی علیه اسلام و مقدسات و مجاهدتهای این ملت قلمفرسایی کنند و چیزی بنویسند؛ اگر کسانی علیه بهترین فرزندان این کشور - یعنی شهیدان ما و مجاهدان راه خدا - اظهارنظری کنند و ریشی بجنبانند؛ اگر کسانی علیه بسیج و جهاد و شهادت حرفی بزنند و چیزی بنویسند؛ میبینید مورد تشویق رادیوها و سیاستمداران و نویسندگان خارجی قرار میگیرند. امروز همه افراد - چه کسانی که بیاناتشان در حوزههای وسیع کاربُرد دارد، چه کسانی که در حوزههای کوچکتر سخنانشان مؤثّر واقع میشود؛ مثل مدرسه و کلاس و دانشگاه و محیطهای کارگری و غیره - مسؤولند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار میگیرد، وظیفه دارند تبیین کنند؛ نباید سکوت کنند. امام به این نکته بسیار توجه میکرد. و این یکی از چیزهایی است که راز استحکام و ماندگاری و پایداری نظام در آن مندرج است.»
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی در ضمن بیان تذکارهای صریح پیرامون پروژه تحریف تاریخ، هدف از آن را زیر سؤال بردن اصل انقلاب اسلامی میشمارند:
«یک عواملی وجود دارد که به ما کمک میکند، یک موانعی هم وجود دارد که باید به آن موانع توجّه داشت... موانع بیرونی هم داریم؛ عمدهی موانع بیرونی، تزریق نومیدی، القای ناتوانی و مانند اینها است... تبیینهای دروغ؛ مسائلی را تبیین میکنند، تبیینهای خلاف واقع. تحریف حقایق تاریخی؛ البتّه این مال حالا نیست، چند سال است یک حرکت موذیانهای شروع شده در تطهیر رژیم طاغوت، رژیم پهلوی. حالا ای کاش یک چیزی بود که قابل تطهیر بود، قابل تطهیر هم نیست! همانهایی هم که چیز مینویسند راجع به شخصیّتهای آنها، با اینکه خب خیلی سعی میکنند اطرافش را جمع بکنند، درعینحال ناچار به یک چیزهایی اعتراف میکنند. یک رژیمی که هم فاسد بود، هم ضعیف بود، هم وابسته بود، هم منحرف بود، هم به شدّت غیر مردمی بود، هم به شدّت افرادش و اشخاصش سودطلبِ شخصی بودند، قابل دفاع است؟ هویدا قابل دفاع است؟ محمّدرضا قابل دفاع است؟ خب، شما آن دوره را که ندیدهاید؛ یک حرکتی در این زمینه دارد انجام میگیرد و هدفش این است که یک جوانِ امروز بگوید «عجب! اینها آدمهای بدی نبودند، اوضاع بدی نبود؛ پس چرا انقلاب کردید؟»؛ اصلاً همه برمیگردد به مسئله زیر سؤال بردن انقلاب؛ اینها از خارج دارد انجام میگیرد.»
🔹حضرت آیتالله العظمی خامنهای علاوه بر هشدار نسبت به تحریف تاریخ انقلاب اسلامی و تطهیر پهلوی، به طور خاص نسبت به خطر #تحریفامام هشدار دادهاند و میفرمایند:
«آنچه امروز به شما عرض میکنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّتها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره تحریف متون به کار میبریم؛ آیا شخصیّتها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّتها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی بهوجود خواهد آمد.»
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢 چیستی، چرایی و ضرورت مقابله با #تحریفامام در نگاه مقام معظم رهبری
[صفحه 2⃣ از 2⃣]
🔹مقام معظم رهبری، راه نجات ملت ایران و دستیابی به اهداف عالیه را در شناخت مبانی و اصول و راه امام خمینی میداند و مقدمه آن را هوشیاری نسبت به پروژه تحریف امام برمیشمارد:
«اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است.
اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد.»
🔹ایشان با اشاره به خصومتهای گسترده دشمنان ملت ایران و خطرات ناشی از این تکاپوی خصمانه گسترده، عدم توجه به «تحریف امام» را مقدمه متوجه شدن خطرات دشمن به ملت ایران میداند و میفرماید:
«...اینجا است که خطر تحریف امام اهمّیّت پیدا میکند؛ اگر شخصیّت امام تحریف شد، بد معرّفی شد، غلط معرّفی شد، همه این خطرات بزرگ متوجّه ملّت ایران خواهد شد؛ اینجا است که خطر تحریف امام بهعنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحبنظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقهی به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقّی بشود.»
🔹جالب آنکه در منظر مقام معظم رهبری، مسئله تحریف امام هم منشأ بیرونی دارد و هم منشأ داخلی! و جالبتر آنکه به فرموده ایشان، دامنه تحریف امام مربوط به زمان بعد از ارتحال امام نبوده، بلکه در زمان حیات ایشان نیز تحریف امام با انگیزههای مختلف جریان داشت:
«در زمان حیات امام هم برای تحریف شخصیّت امام کار میشد؛ از یکطرف دشمن بود که از اوّل انقلاب سعی کرد در تبلیغات جهانی خود امام را بهصورت یک انقلابی خشک و خشن - از نوع آنچه در تاریخ انقلابهای بزرگ و معروف عالم مثل انقلاب فرانسه، انقلاب مارکسیستی شوروی و بعضی از انقلابهای دیگر میشناسیم - معرّفی کند؛ یک انسانی که خشک است و خشن است و گره ابروی او باز نمیشود و صرفاً نگاه میکند به مقابلهی با دشمن و هیچ عاطفهای، هیچ انعطافی در او نیست؛ امام را اینجوری معرّفی میکردند که این غلط بود. بله، امام قاطع بود، غیرمتزلزل بود، در تصمیم خود، انسانی راسخ بود لکن مظهر عاطفه بود، مظهر لطافت بود، مظهر محبّت بود، مظهر دلداری و دلدادگی در مقابل خدا و در مقابل خلق خدا، به خصوص نسبت به قشرهای مظلوم و مستضعف جامعه بود؛ این کاری بود که دشمن از روز اوّل در انقلاب ما، در تبلیغات جهانی نسبت به امام انجام میداد. در داخل هم بعضی ندانسته، بعضی هم دانسته [شخصیّت امام را] تحریف میکردند؛ حتّی زمان حیات خود امام. هر حرفی را که بهنظرشان پسندیده بود، به امام نسبت میدادند؛ درحالیکه ارتباطی به امام نداشت. بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته است؛ حتّی تا آنجایی که بعضی حرفها و بعضی اظهارات، امام را بهصورت یک آدم لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار او در زمینههای سیاسی، حتّی در زمینههای فکری و فرهنگی وجود ندارد معرّفی میکنند؛ این هم بشدّت غلط و خلاف واقع است.»
🔹مقام معظم رهبری اعمال سلیقه و تحمیل برداشتهای شخصی در معرفی امام خمینی را یکی از زمینههای تحریف امام میشمارد و راه رهایی از تحریف را توجه به اصول و مبانی و محکمات امام میداند و چنین میفرماید:
«ما اگر بخواهیم شخصیّت امام را به معنای واقعی کلمه پیدا کنیم، این راه دارد؛ اگر ما این راه را رفتیم، مطلب حل خواهد شد والّا امروز کسانی میآیند طبق میل خود و سلیقه خود یکجور امام را معرّفی میکنند، ممکن است در فرداها کسان دیگری بیایند و بر طبق سلایق دیگری، بر طبق حوادث دیگری که در دنیا پیش میآید، مصلحت بدانند که امام را جور دیگری معرّفی کنند؛ این نمیشود. محبوبیّت امام در بین مردم یک چیز ماندگار است؛ این را نتوانست دشمن از بین ببرد؛ برای همین، مسئله تحریف شخصیّت امامِ نافذ در دلهای مردمان زیادی - در کشور و بیرون از کشور - خطر بزرگی محسوب میشود. آن راهی که میتواند مانع از این تحریف بشود، بازخوانی اصول امام است.»
▫️منبع: بیانات مقام معظم رهبری (مورخه: ۱۳۸۰/۳/۱۴_۱۳۹۷/۳/۷_۱۳۹۴/۳/۱۴)
🔶حاشیه
تکلیف جریان انقلابی در مواجهه با پدیده شوم تحریف امام روشن است و تصریحات مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت هرچه بیشتر آن تأکید میکند اما:
برخی متولیان فرهنگی/رسانهای مدعی انقلابیگری با کدامین حجت شرعی و عقلی، همچنان بر ترویج آثار تحریفآمیز همچون #الفلامخمینی اصرار میورزند؟!
🔶🔷 میثـــــاق🔷🔶
@mesagh
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
✅🌴https://eitaa.com/mesagh