eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.5هزار عکس
167.5هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
توییت استاد رائفی_پور اقدامات این روزهای ایران اینترنشنال، من‌وتو و بی.بی.سی و… دیگر صرفاً تحرکات رسانه‌ای نیست. این‌ها رسماً تبدیل به بلندگوهای جنگ نظامی شده‌اند. دولت‌های حامی آن‌ها حتماً باید ادب شوند. یک دکمه وجود دارد که همه این شبکه‌ها را با هم خاموش می‌کند… این دکمه زیر دست یمنی‌ها است. 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢دعوت به آشوب، بازی تکراری دشمن❗️ 🔹 ، به عنوان ترفندی تکراری در سال‌های اخیر، مورد استفاده علیه انقلاب و نظام اسلامی قرار گرفته است.  از راه اندازی ، ناکارآمد نشان دادن نظام و حاکمیت اسلامی است. در مدت بیش از چهار دهه حیات مبارک خود، آماج حملات زیادی از سوی داخلی و خارجی بوده است. دشمن به ویژه در سال‌های اخیر را بزرگترین مانع برای رسیدن به اهداف خود در آسیای غربی و تثبیت و توسعه استیلایش بر خاورمیانه می‌داند؛ از این رو با استفاده‌ از حربه‌های مختلفی مانند ترور، فشار اقتصادی، تفرقه، ارعاب و ترس، قطع روابط سیاسی، آشوب و... تلاش می‌کند تا نظام اسلامی را ساقط و آن را از مبادلات سیاسی دنیا حذف کند. 💠دعوت به آشوب به نام مطالبه‌گری 🔹 به سبب ناکارآمدی روش‌های مختلف، برای ضربه به ملت و نظام اسلامی روی راهبرد حساب ویژه‌ای در این سال‌های اخیر باز کرده است. آنها در ترفندهای فتنه‌گون خود تلاش می‌کنند تا عامل ساقط نشدن نظام اسلامی را به ترس مردم از روحانیت و سازمان‌های دفاعی جمهوری اسلامی، مانند سپاه گره بزنند و تنها راه شکست این حصر را قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی به نام مطالبه‌گری می‌دانند. دشمنان داخلی و خارجی متفق هستند تنها راه نابودی نظام اسلامی، از بین بردن انسجام اجتماعی، امنیت و آرامش، و کشاندن مطالبات و اعتراضات به سمت و است؛ در همین راستا در سال‌های اخیر، در حمایت آشکار از پروژه‌های صهیونیستی و در تکمیل نقش ، علیه مردم را کلید زده‌اند. 🔹از این‌رو، از کوچک‌ترین موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها و ایجاد ناامنی استفاده نموده و در صددند تا از این طریق، پشتوانه‌ی «جمهوریت» را از نظام بگیرند. با تمام این خباثت‌ها و نیرنگ‌های عوام‌فریبانه، دستاوردی غیر از شکست برای دشمنان حاصل نشده است؛ چرا که همیشه از حمایت الهی از نظام اسلامی و پیوند قلبی عمیق مردم با اسلام و انقلاب و نهادهای برخاسته از آن، از جمله نهاد روحانیت و سپاه پاسداران، غافل بوده‌اند، که نمودی از این پیوند ناگسستنی را می‌توان در بدرقه میلیونی مردم در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی و مرحوم آیت الله بهجت مشاهده کرد. 💠نقش مردم در نظام اسلامی مقابل فتنه‌ها 🔹در مقابل ، مردم باید با اتحاد و یکپارچگی و اطاعت پذیری از فرامین رهبری مقابل این تفکر ضد انقلابی ایستاده و نقشه‌های آنان را با بصیرت خود خنثی کنند. هر چند مطالبه‌گری، حق حقوقی و قانونی مردم است، اما نباید فراموش کرد که گاهی این مطالبه به حق را به نفع خود وعلیه انقلاب مصادره می‌کنند؛ در چنین حالتی مردم باید هوشیارانه صف خود را از اغتشاشگران و آشوب گران جدا نمایند؛ که تا امروز هم چنین رفتار کرده و نشان داده‌اند بصیرت و آگاهی بالایی دارند. البته نیز وظیفه دارند تا با ، مرز حق و باطل را روشن کرده و را بخوابانند، تا نامردم از صف مردم جدا و بی‌حیثیت شوند. نویسنده: زاهدی مقدم محمد منبع؛ وبسایت اندیشه برتر 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢علماى اهل سنت درباره شخصیت امام رضا (ع) چه گفتارى دارند؟ (بخش اول) 🔸فضائل و مناقب بسیارى از زبان علماى اهل سنت درباره شخصیت والاى علیه السلام نقل شده؛ که ما در اینجا به کلمات برخى از آنان اشاره مى کنیم: 🔹ابن حجر هیتمى: «وکان اولاد موسى بن جعفر حین وفاته سبعة و ثلاثین ذکراً و انثى، منهم علىّ الرضا و هو أنبههم ذکراً واجلّهم قدراً؛ [۱] اولاد موسى بن جعفر هنگام وفاتش ۳۷ نفر دختر و پسر بود؛ از آن جمله (ع) است که مورد توجه عموم بوده و از همه جلیل القدرتر بود». 🔹سمهودى: «على الرضا بن موسى الکاظم، کان اوحد زمانه، جلیل القدر، اسلم على یده ابومحفوظ معروف الکرخى؛ [۲] (ع) فرزند موساى کاظم، بهترین فرد زمانش و مردى جلیل القدر بود و «معروف کرخى» به دستش اسلام آورد». 🔹ابن حجر عسقلانى: «کان الرضا من اهل العلم والفضل مع شرف النسب؛ [۳] (ع) از اهل علم و فضل بوده و نسبى شریف داشت». 🔹ذهبى: «الامام السید ابوالحسن الرضا... و کان من اهل العلم والدین والسؤدد بمکان؛ [۴] (ع)... داراى مرتبه‌اى عالى از علم و دین و بزرگى بود». او همچنین مى نویسد: «و قد کان على الرضا کبیر الشأن، اهلا للخلافة؛ [۵] (ع) مردى بزرگوار بود و براى خلافت اهمیت داشت». 🔹خیرالدین زرکلى: «على بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق، ابوالحسن الملقب بالرضا، ثامن الأئمة الاثنى عشر عند الامامیة ومن اجلاء السادة اهل البیت و فضلائهم... ؛ (ع) فرزند موسى کاظم فرزند جعفر صادق (علیهم السلام)، ابوالحسن، ملقّب به (ع)، هشتمین نفر از دوازده امام نزد امامیه است. او از بزرگان سادات اهل بیت و فضلاى آنان است... ». 🔹شیخ عبدالله شبراوى شافعى: «على الرضا ـ (رضی الله عنه) ـ کانت مناقبه علیّة و صفاته سنیّة... و کراماته اکثر من ان تحصى واشهر من ان تذکر؛ (رضی الله عنه) داراى مناقب عالى و صفات ارزشمند بود... کرامات او بیشتر از آن است که شمارش شود و مشهورتر از آن است که ذکر گردد». 🔹عبدالله بن اسعد یافعى: «الامام الجلیل المعظم، سلالة السادة الاکارم، ابوالحسن على بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق بن محمّد الباقر (علیهم السلام)... احد الأئمة الاثنى عشر، أولى المناقب الذین انتسبت الامامیة إلیهم وقصّروا بناء مذهبهم علیهم؛ [۸] امام جلیل معظّم، سلاله سادات مکرّم، ابوالحسن فرزند جعفر صادق فرزند محمّد باقر (علیهم السلام)... یکى از امامان دوازده گانه است. کسانى که داراى مناقب بوده و امامیه به آنان منتسب هستند و مذهب خود را بر کلمات آنان بنا ساخته اند». ... پی نوشت: [۱] الصواعق المحرقة، ص ۱۲۲ [۲] جواهر العقدین، ص ۳۵۳ [۳] تهذیب التهذیب [۴] سیر اعلام النبلاء، ج ۹، ص ۳۸۷ و ۳۸۸ [۵] سیر اعلام النبلاء، ج ۹، ص ۳۹۲ [۶] الأعلام، ج ۵، ص ۲۶ [۷] جامع کرامات الأولیاء، ج ۲، ص ۳۱۲ [۸] مرآة الجنان، ج ۲، ص ۱۱ 📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، ص ۱۳۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢علماى اهل سنت درباره شخصیت امام رضا (ع) چه گفتارى دارند؟ (بخش دوم و پایانی) 🔸فضائل و مناقب بسیارى از زبان علماى اهل سنت درباره شخصیت والاى علیه السلام نقل شده؛ که ما در اینجا به کلمات برخى از آنان اشاره مى کنیم: 🔹احمد بن یوسف ابوالعباس قرمانى:  او درباره امام رضا (ع) گفته است: «و کانت مناقبه علیّة و صفاته سنیّة، و کراماته کثیرة و مناقبه شهیرة، و کان قلیل النوم، کثیر الصوم. و کان جلوسه فی الصیف على حصیر و فی الشتاء على جلد شاة؛ [۱] مناقب او عالى و صفاتش جلیل و کراماتش بسیار و مناقبش مشهور است. او مردى کم خواب بوده و بسیار روزه مى گرفت. در تابستان بر روى حصیر و در زمستان بر پوست گوسفند مى نشست». 🔹یوسف بن اسماعیل نهبانى: «على الرضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصادق، احد اکابر الأئمة و مصابیح الأمة من اهل بیت النبوة و معادن العلم والعرفان والکرم والفتوة، کان عظیم القدر، مشهور الذکر، و له کرامات کثیرة منها انّه قال لرجل صحیح سلیم: استعدّ لما لابدّ منه، فمات بعد ثلاثة ایّام؛ [۲] (ع) فرزند موساى کاظم فرزند جعفر صادق (علیهم السلام)، یکى از بزرگان امامان و چراغان امت از اهل بیت نبوت بود. همانان که معادن علم و عرفان و کرم و مردانگى بودند. او عظیم القدر و مشهور بود. داراى کراماتى بود؛ از آن جمله این که به مردى صحیح و سالم فرمود: آماده آنچه برایش چاره اى نیست باش. او بعد از سه روز از دنیا رفت». 🔹ابن ابى الحدید معتزلى: او مى گوید: «و من رجالنا موسى بن جعفر بن محمّد و هو العبد الصالح، جمع من الفقه والدین والنسک والحلم والصبر. وابنه على بن موسى المرشّح للخلافة والمخطوب له بالعهد. کان اعلم الناس واسخى الناس و اکرم الناس اخلاقاً؛ [۳] و از رجال ما موسى بن جعفر فرزند محمّد (علیهم السلام) معروف به عبد صالح است. او بین فقه و دین و عمل صالح و حلم و صبر را جمع نمود. و فرزندش (ع) است، کسى که براى خلافت کاندید شده و براى او به عهد خلافت خطبه خوانده شد. او عالم ترین و سخى ترین و کریم ترین مردم در اخلاق بود». 🔹محمّد امین سویدى: «کانت اخلاقه علیّة و صفاته سنیّة... کراماته کثیرة و مناقبه شهیرة لا یسعها مثل هذا الموضع؛ [۴] اخلاقش عالى و صفاتش جلیل بود... کراماتش بسیار و مناقبش مشهور است، به حدّى که این کتاب وسعت نقل آن ها را ندارد». 🔹محمّد بن وهیب: «و کراماته کثیرة (رضی الله عنه) اذ هو فرید زمانه؛ [۵] کرامات او بسیار بود (رضی الله عنه) زیرا او یگانه زمان خود به حساب مى آمد». پی نوشت‌ها؛ [۱] اخبار الدول، ص ۱۱۴ [۲] جامع کرامات الاولیاء، ص ۳۱۱ [۳] شرح نهج البلاغه، ج ۱۵، ص ۲۷۸ [۴] سبائک الذهب، ص ۷۵ [۵] جوهرة الکلام، ص ۱۴۳ 📕اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، مسجد مقدس جمکران، ص ۱۳۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ علیه‌ السلام: 🔸الصَّغائرُ مِنَ الذنوبِ طُرُقٌ إلى الكبائرِ، و مَن لَم يَخَفِ اللهَ فی القَليلِ لَم يَخَفْهُ فی الكثيرِ. 🔹گناهان كوچك راه‌هايى به سوى گناهان بزرگ‌اند، و كسى كه از خداوند در اندك ترس نداشته باشد، در زياد نيز از او نمى ترسد. 📕بحار الأنوار، ۷۳/۳۵۳/۵۵ 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴جنگ ما، جنگ مکتب ماست 🔹مردم آزاده جهان همیشه از ابرقدرتها خصوصاً صدمه دیده‌اند و تا عزم خود را برای رویارویی با کفر و شرک جهانی و آمریکای سلطه‌گر جزم ننمایند، هر روز شاهد جنایتی تازه خواهند بود. مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز مبارزه و جنگیدن با تمام شیاطینی است که حقوق حقه تمامی پابرهنگان جهان را صرف عیش و نوش و تهیه سلاح‌هایی می‌نمایند که برای همیشه حاکم دنیای گرسنگان باشند... جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ 🔹جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانی‌ های مرفهین و حاکمان بی‌درد کشورهای اسلامی است. این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی‌داند. این جنگ، است، جنگ ارزشهای اعتقادی - انقلابی علیه دنیای کثیف زور و پول و خوشگذرانی است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی‌ هاست. رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می‌کنند و مسلمین جهان هم که می‌دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‌های خود را بر همه کاخ نشینان وارد می‌کنند. بیانات حضرت امام ۶۷/۰۴/۱۳ منبع: وبسایت روح الله (ره) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️دوران امامت امام رضا علیه السلام 🔹شروع امامت (سلام‌الله علیه) در دوران سلطه‌ى قاهرانه‌ى هارون‌الرّشید بود، بعد از شهادت مظلومانه‌ى موسى‌بن‌جعفر (سلام‌الله علیه) در زندان، و فشار عجیبى بر هر کسى که اندکى از خواسته‌هاى دستگاه حکومت سرپیچى میکرد برقرار بود. در یک چنین موقعیّتى (سلام‌الله علیه) به امامت رسیدند. در روایت دارد که کسى از اصحاب گفت که این جوان، این فرزند موسى‌بن‌جعفر این مسئولیّت را به‌ عهده گرفته است، در حالى‌ که «وَ سَیفُ هارونَ یُقَطِّرُ الدَّم»؛ خون از شمشیر هارون میچکد؛ در یک‌چنین وضعیّتى. این بزرگوار توانستند در همان شرایط دشوار، خطّ روشن سیره‌ى نبوى و معارف قرآنى و اسلامى را بین جامعه‌ى مسلمین توسعه بدهند و دلها را به مکتب اهل‌بیت و به خاندان پیغمبر نزدیک کنند. بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۶/۱۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢جریان مناظره امام رضا (علیه السلام) با بزرگ دانشمندان آئین زرتشت چه بود❓ 🔹بر طبق شواهد تاریخی تصمیم گرفت علما و بزرگان نصرانی، یهودی، صابئين، زردشتيان و علمای ديگر مکاتب در علم كلام را دعوت كند تا با مباحثه علمی بر (عليه السلام) فائق آمده و از شأن و منزلت ایشان در نزد مردم بکاهد. در این جلسه بعد از اینکه امام (عليه السلام) در بحث علمی «جاثلیق مسیحی» و «راس الجالوت» یهودی را شکست داد، آن گاه به بزرگ «هيربَدان» و عالِم زردشتيان رو كرد و فرمود: به من بگو اين كه زردشت را پيامبر می دانی، بر طبق كدام دليل است؟ 🔹بزرگ هيربدان گفت او كارهاى خارق عادتی انجام داده كه هيچ كس قبل از او انجام نداده است. گرچه ما آن را نديده ايم، ولی اخبار پيشينيان ما گواه بر اين معناست. (عليه السلام) فرمود: آيا جز اين است كه از پيشينيان به شما رسيده و پيروى كرده ايد؟ بزرگ هيربدان گفت: نه. امام (عليه السلام) فرمود همين گونه ساير امت ها اخباری به آن ها از معجزات موسی، عيسی و مخصوصاً (صلی الله عليه و آله) و پيامبران ديگر رسيده است؛ پس چرا اين پيامبران را قبول نداريد و تنها روی زردشت تكيه می كنيد؟ بزرگ هيربدان خاموش شد و پاسخی نداشت بدهد. 🔹در اينجا حضرت (عليه السلام) با روش پاسخ نقضی جواب داد و در واقع، با تكيه بر قاعده عقلی «حُكْمُ الامثال فِيمَا يَجُوزُ وَ فِيمَا لَا يَجُوزُ وَاحِدٌ» به او الزام فرمود كه اگر دليل بر حقانيت زردشت معجزات نقل شده باشد، اين معنا درباره ساير پيامبران بزرگ الهی، مخصوصاً در مورد (صلی الله علیه و آله) كه مدارك اعجاز او بسيار بيشتر و گسترده تر است، نيز صادق است. اضافه بر اين، (صلی الله عليه و آله) ، كه امام (عليه السلام) قبلاً به آن اشاره فرمودند، جنبه عينی و حسی دارد و نياز به تكيه بر تاريخ ندارد. آری موجود است و آثار اعجاز آن نمايان. پی نوشت: 📕مناظرات تاريخى امام رضا (ع)، مكارم شيرازى، ناصر، بنياد پژوهشهاى اسلامى‏ آستان قدس رضوى، ‏چ دوم‏، ص ۵۶ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️عاقبت گناه و گناهکاران 🔹از   علیه‌السلام روایت شده است: «گناهِ یأس از رحمت خدا، بیشتر از گناهی است که شخص مرتکب شده است». اگر جلوی خود را در نگیریم، حالمان به انکار و تکذیب و استهزا به آیات الهی، و یا به جایی می‌رسد که از رحمت خدا ناامید می‌شویم. اگرچه برای هر گناهکاری روشن است که از رحمت خدا خارج شده است؛ که: «إِذا کانَ یوْمُ القیامَةِ، نَشَرَ اللّهُ تَبارکَ وَ تَعالی رَحْمَتَهُ، حَتّی یَطْمَعَ إِبْلیسُ فی رَحْمَتِهِ؛ در روز قیامت خداوند تبارک و تعالی به‌حدی رحمتش را می‌گستراند که ابلیس در رحمت خدا طمع می‌کند». [۱] به عمر سعد در برابر قتل سیدالشهدا علیه‌السلام و اینکه چنان شخصیت بزرگ و بزرگواری را که خویشاوند او هم بود، از بین ببرد، چه وعده‌هایی داده بودند! ولی او نه به شاهی رسید و نه رئیس‌جمهور شد و نه به ملک ری رسید. به خدا پناه می‌بریم! انسان چقدر و از چندین جهت باید حافظ خود باشد که عاقبتش به خیر باشد. پی نوشت؛ [۱] روضةالواعظین، ج ۲، ص ۵۰۲. 📕در محضر بهجت، ج ۱، ص ۱۹۳ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢امام علی (ع) ریشه اصلی «فتنه ها» را در چه می داند❓ 🔹 (ع) در خطبه ۵۰ نهج البلاغه مى فرمايد: «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتابُ اللهِ؛ ، پيروى از هواها و هوسها و بدعت‌هايى است كه با كتاب خدا مخالفت دارد». آرى ريشه اصلى فتنه ها دو چيز است: پيروى از هواى نفس و احكام دروغين خودساخته كه مخالف كتاب خداست. بى شك اگر در ميان مردم حاكم باشد و حفظ شود و بدعتهاى ناروا در دين خدا نگذارند، و همچنين در اجراى هوى و هوس را حاكم نكنند، فتنه اى پيدا نخواهد شد؛ چرا كه اين قوانين مجرى عدالت و حافظ حقوق همه مردم و بيانگر وظائف است. آن زمان شروع مى شود كه فزون طلبى ها آشكار گردد و قوانين الهى در مسير مطامع شخصى تحريف شود. حق و عدالت زير پا بماند و افراد و گروهها وظايف الهى خود را فراموش كنند و به بدعتها روى آورند. 🔹در واقع آنجا كه با تحريف و تفسيرهاى غلط، به هوى و هوس خود مى رسند، به سراغ آن مى روند و هر جا نياز به جعل احكام تازه اى ديدند دست به دامن مى زنند. درست است كه آن بدعتها نيز از هوا و هوسها سرچشمه مى گيرد، ولى هوا و هوس و ، گاه در نحوه تفسير و اجراى احكام الهى نفوذ مى كند، و گاه به صورت بدعتها و نمود پیدا می کند؛ و به همين دليل در كلام امام علی (ع) از يكديگر جدا شده اند. به عنوان مثال مى توان به فتنه «بنى اميّه» - كه در اسلام از بزرگترين فتنه ها محسوب مى شود - اشاره كرد. آنها براى رسيدن به حكومت خودكامه خويش بر مركب هوا و هوس سوار شدند. تا آنجا كه توانستند در احكام اسلام تفسير و توجيه نادرست روا داشتند و آنها را به سود منافع شخصى خود توجيه نمودند؛ و هر جا امكان نداشت دست به بدعت جديدى زدند. 🔹«معاويه» خلافت اسلامى را با نيرنگ به چنگ مى آورد و بر اساس بدعتى جديد آن را در خاندان خود موروثى مى كند، «زياد» را برادر خود مى خواند و براى يزيد در حيات خود از مردم بيعت مى گيرد و سبّ و دشنام اميرالمؤمنين امام على (ع) را كه پاك‌ترين و آگاه‌ترين و بزرگترين شخصيت اسلام بعد از پيغمبر خدا (ص) بود، در قلمرو حكومت خود، سنّت مى شمرد. خود و يارانش در ريختن خون عثمان شركت مى كنند و سپس به خونخواهى او برمى خيزند. [۱] سپس مى‏ افزايد: «وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللهِ؛ و گروهى چشم و گوش بسته و نادان، يا هواپرست آگاه، به پيروى آنان بر مى‏ خيزند و از هواها و هوسها و بدعتهاى آنان بر خلاف دين خدا حمايت مى‏ كنند». در جمله بعد اشاره به ابزار اين كار شده. ابزارى كه در تمام طول تاريخ از سوى همه هواپرستان و جنايتكاران مورد استفاده قرار گرفته و به صورت يك سنّت هميشگى در آمده است. و آن اين كه آنها هميشه براى رسيدن به مقاصد خود و را به هم مى‏ آميزند و حق را سپرى براى حمايت از باطل و يا پوسته شيرين و جالبى براى پنهان كردن زهر باطل قرار مى‏ دهند. 👇👇👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
👆👆👆 🔹ایشان مى‏ فرمايد: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ؛ اگر باطل از آميختن با حق جدا مى‏ گرديد، بر كسانى كه طالب حقّند پوشيده نمى‏ ماند و اگر حق از آميزه باطل پاك و خالص مى‏ شد زبان دشمنان و معاندان از آن قطع مى‏ گرديد». چه تعبير جالب و گويايى، اگر در شكل اصليش نمايان شود خريدارى ندارد و اگر به صورت خالص عرضه شود زبان بهانه‏ جويان را قطع مى‏ كند، لذا بديهى است نه ، مشكل را حل مى‏ كند؛ چرا كه منافع آنها در باطل نهفته است و نه آنها را به مقصد مى‏ رساند؛ چرا كه مردم از آنها حمايت نخواهند كرد. اينجاست كه به سراغ آميختن حق و باطل مى‏ روند، همان چيزى كه تمام سياستهاى مخرّب دنيا را مى‏ توان در آن خلاصه كرد. 🔹امام علی (ع) در اين مورد مى‏ فرمايد: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث‏ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِی الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللهِ الْحُسْنى‏؛ ولى بخشى از اين گرفته مى‏ شود و بخشى از آن و اين دو را به هم مى‏ آميزند و در اينجا است كه بر پيروان و دوستان خود مسلّط مى ‏شود و تنها كسانى كه مشمول رحمت خدا بوده ‏اند از آن نجات مى ‏يابند!». اين تعبير به خوبى نشان مى‏ دهد كه آميختن حق و باطل به يكديگر مانع از شناخت باطل نيست، هر چند به دقّت و كنجكاوى يا پرسش از آگاهان نياز دارد. به همين دليل امام علی (ع) مى‏ فرمايد: در گير و دار آميزش حق و باطل بر دوستان و پيروانش چيره مى‏ شود و خداجويانِ حق طلب، از خطر گمراهى در اين گونه جريانات در امانند. 🔹آرى و ممكن است در اين ميان ناآگاهانه در دام شيطان بيفتند؛ در حالى كه آنها نيز اگر و راهنمايى براى خود انتخاب مى‏ كردند، گرفتار چنين سرنوشتى نمى‏ شدند. به اين ترتيب مردم در برابر آميزش حق و باطل به سه گروه تقسيم مى‏ شوند: گروه اول همان «الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى» [۲] و به تعبير ديگر و مخلصند كه به لطف پروردگار از توطئه‏ هاى شوم فتنه جويان در امانند. گروه دوم هوى پرستان بهانه‏ جو هستند كه مى‏ خواهند به بهانه حق در راه باطل گام بگذارند و در واقع نيمه آگاهند و با پاى خود در دام شيطان مى ‏روند. گروه سوم افراد ساده لوحى هستند كه تشخيص حق از باطل در اين آميزه خطرناك براى آنها مشكل است و ناآگاهانه گرفتار دام شيطان مى‏ شوند مگر اين كه در پناه و فرزانه ‏اى جاى گيرند. پی نوشت: [۱] در اين زمينه به كتاب الغدير فى الكتاب و السنة و الادب، امينى، عبد الحسين، مركز الغدير للدراسات الاسلامية، قم، ۱۴۱۶ ق، چاپ اول، ج ۱۰ مراجعه شود. [۲] اين جمله اقتباس از سوره انبياء، آيه ۱۰۱ «إِنَّ الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَّا الْحُسْنى‏ أُولئِكَ عَنْها مُبْعَدُونَ» مى‏باشد كه به دنبال آيات مربوط به جهنم آمده، و اشاره به اين دارد كه اين گروه در جهنّم گرفتار نمى‏ شوند و از آنجا كه فتنه‏ هاى دنيا، جهنّم دنيا محسوب مى‏ شود حضرت علی (ع) مى ‏فرمايد اين گروه در دنيا نيز گرفتار فتنه‏ هاى شياطين نمى‏شوند. 📕پيام امام امير المومنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۲، ص ۵۶۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ملت ما زنده است... 🔹ما را برای خودمان حیات می‌دانیم. دوستان ما شهادت را برای خودشان زندگی می‌دانند. این طور است. این مکتب اسلام است که شهادت را زندگی می‌داند. این مکتب اسلام است که این بچه را پیش من می‌نشاند و از حلقوم او می‌شنویم که ما برای شهادت حاضریم. این مکتب اسلام است. با ستیزه نکنید، نمی‌توانید بکنید. ملت ما بیدارند. اگر ما ترور بشویم ملت ما هست، ملت بزرگ ما زنده است، ما زنده است. پیروز باد این زندگی، پیروز باد این ملت. 📕صحیفه نور، ج ۶ ص۱۱۳ 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ عليه‌ السلام:  🔸إجتَهِدوا أن يَكونَ زَمانُكُم أربَعَ ساعاتٍ: ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللهِ و ساعَةً لِأمر المَعاشِ و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذينَ يُعَرِّفُونَ عُيُوبَكُم و يَخلِصونَ لَكُم فِي الباطِنِ و ساعَةً تَخلُونَ فِيها لِلَذّاتِكُم و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ. 🔹بكوشيد كه زمان‌تان را به چهار بخش تقسيم كنيد؛ زمانى براى مناجات با خدا، زمانى براى تأمين معاش، زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيب هايتان را به شما مى‌شناسانند و در دل شما را دوست دارند، و ساعتى براى كسب لذّت هاى حلال؛ با بخش چهارم توانايى انجام دادن سه بخش ديگر را به دست مى‌آوريد. 📕فقه الرّضا عليه السلام، ص ۳۳۷ 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی 🔹شعار اصلی انقلاب ما این سه کلمه بود: ، ، . جمهوری اسلامی، همان نظامی است که وارد میدان شد؛ با تلاشهای خود و چالشهایی که با آن روبه‌رو بوده است، پیش میرود و راه را باز میکند. شعار آزادی، جزو شعارهای بسیار جذّاب است؛ تکرار شده است؛ درباره آن حرف زده‌اند؛ مقاله نوشته‌اند؛ کتاب نوشته‌اند و شعار داده‌اند. درباره آزادی، سخنها گفته شده است؛ بعضی با اعتدال، بعضی با افراط، بعضی با تفریط. شعار آزادی، زنده مانده است؛ اما شعار برخلاف آن دو شعار دیگر، در انزوا قرار گرفته است. شعار استقلال، یکی از مهمترین شعارهاست. اگر استقلال نباشد، یک ملت به آزادی خود و به شعار آزادی خود هم نمیتواند خوشبین باشد. 🔹استقلال را بعضی عمداً، بعضی سهواً، بعضی از روی غفلت و بعضی از روی خباثت، میخواهند به دست فراموشی بسپارند. معنی چیست؟ برای یک ملت، استقلال چه مفهوم و چه ارزشی دارد؟ ، یعنی این‌که یک بتواند بر سرنوشت خود مسلّط باشد؛ دست دراز نکنند و سرنوشت او را خائنانه و مغرضانه رقم نزنند. این معنای استقلال است. اگر از ملتی استقلال او گرفته شد؛ یعنی اگر بیگانگان - که یقیناً دلسوز او نیستند - بر سرنوشت او مسلّط شدند، دو چیز را از دست میدهد: اوّل، عزّت نفس خود را، افتخارات خود را، احساس هویّت خود را؛ دوم، منافع خود را. دشمنی که بر سرنوشت یک ملت مسلّط شود، دلسوز آن ملت نیست... بیانات مقام معظم رهبری ۷۹/۰۷/۱۴ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️رخنه فرصت‌‏طلبان 🔹همیشه یک بعد از آن که پیروز شد و یا قبل از آن که پیروز شود، در وقتی که آثار و علائم پیروزی پیدا می‌شود و دوران سختی‌های محض منقضی می‌گردد، فورا که از هر فرصتی استفاده می‌کنند، خودشان را می‌اندازند در نهضت و آنچنان تندتر از دیگران شعار می‌دهند و داد و فریاد می‌کنند که صدای انقلابیون اول را تقریبا تحت‌‏الشعاع قرار می‌دهند و اگر مراقبت نشود و جلو این فرصت‌‏طلب‌‏ها (اعم از افراد فرصت‌‏طلب یا گروههای فرصت‌‏طلب) گرفته نشود قهرا نهضت به خطر خواهد افتاد. 📕آینده انقلاب اسلامی ایران، ص ۲۳۳ منبع: پورتال استاد شهید مرتضی مطهری 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ملت راه خودش را پیدا کرده 🔹ملت ما خودش راه را پیدا کرده، و دارد راه را می‌رود. این تحول روحی که در ملت پیدا شده است و در شما جوانها، مردها، زنها، پیدا شده است، این موجب امیدواری است؛ و من امیدوارم که این راه را ما با آسانی، مشکلاتمان کم باشد، با آسانی این راه را طی بکنیم. وقتی یک متحول شد از آن صورتی که در زمان طاغوت بود به یک صورت ، به یک صورت انسانی، این کارهایی که شما انجام می‌دهید انسانی است؛ اسلامی است. و از روی رضا و رغبت عمل می‌کنید؛ با اشتیاق عمل کنید این یک تحول روحی است، یک تحقق روحانی است، که باید ما امیدوار به او باشیم، و امیدوار هستیم. و امید است که آتیه بسیار روشنی را در ایران ببینیم؛ و شما ان شاءالله بهترش را ببینید. 📕صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۱ منبع: وبسایت روح الله 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢جنگ شناختی، مهمترین راهکار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی 🔹سخن از سخنی تازه نیست، از روزگاران دور، هرگاه قدرتی قصد داشت حکومتی را براندازد، چنانچه این کار را نداشت و یا هزینه آن را سنگین می دید، سعی می‌‌کرد تا با روش‌های مختلفی غیر از حمله نظامی به هدف خویش نائل آید. گاه از روش‌‌های امنیتی و گاه از روش‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده می‌کند. متخصصان جنگ شناختی، به حضور در همه اعصار اذعان داشته و قدمت آن را به بلندای تاریخ انسان می‌دانند. که مناسبات سیاسی و فرهنگی در جهان امکان جنگ مستقیم را کاهش داده و بهتر بگوییم به صرفه و صلاح حکومت‌ها نمی‌باشد، و تقابل بی صدای طرف‌های درگیر نمایان شده و این نوع از جنگ با اسلحه‌هایی که به گلوله اندیشه و مسلح هستند، به مغز یکدیگر شلیک می‌کنند. به عنوان یک اندیشه و ، ضربه سنگینی بر استیلای جهان غرب وارد کرد. 🔹 تمامی اشکال براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی را علیه انقلاب تجربه کرد، اما ایستادگی و تحت رهبری ، را بر این واقعیت رهنمون ساخت که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان و اعتقاد مردم ایران کارآمد باشد، بلکه برعکس موجبات برانگیختن، وحدت و همبستگی هر چه بیشتر ملت ایران را فراهم می‌کند، لاجرم مقابله‌ای پیچیده‌تر از پیش با رویکردی جدید با عنوان را بر گزید. از دید کارشناسان سیاسی کشورهای غربی دیگر نمی‌توان با یورش نظامی و را که امروزه به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در غرب آسیا به تبدیل شده است، سرنگون کرد بلکه تنها راه پیگیری مکانیسم‌های جنگ شناختی است. در واقع برخی اعتقاد دارند گسترده‌ترین تلاشی است که علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی تاکنون به مرحله اجراء گذاشته شده است. نامحسوس بودن، تدریجی و آرام بودن، ابهام و پیچیدگی داشتن، پر شمول و فراگیر بودن و غلبه بعد شناختی بر سایر ابعاد از مهمترین ویژگی‌های این جنگ است.  🔹هدف اصلی آنان در این ، مقابله با عناصر و مؤلفه‌های قدرت نرم و مقوم‌های نظام جمهوری اسلامی است، چرا که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین انقلاب نرم و فرهنگی، خطر گسترش و نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دشمنانش گوشزد می‌کند. برخی معتقدند جنگ شناختی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در بستر فرهنگ انجام می‌شود و دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نظامی است. فرهنگ راه و رسم زندگی است، نقش آن برای یک جامعه، به مثابه روح برای جسم آدمی است و اساسا موفقیت و پیروزی یک قوم و ملت در زمینه مادی و معنوی جز به بالندگی فرهنگی امکان پذیر نیست. یکی از شئون مهم فرهنگ و یکی از زیرساخت‌های فرهنگ ملی، است، یعنی هنر خوب عمل کردن در امر دفاع و استفاده بهینه از مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی برای حفاظت از چیزی که قصد دفاع از آن را داریم، به عبارت دیگر یعنی هنر دفع خطر بر اساس موازین و معیارهای مکتبی است.  🔹اساسا به انحای مختلف تحت تأثیر فرهنگ دفاعی و راهبردی آنها قرار دارد، چرا که این فرهنگ که با گذشت زمان و مواجهه با تهدیدات و چالش های مختلف شکل گرفته و استحکام یافته است. فرهنگ دفاعی استحکام بخش قدرت درونی نظام است. اگر به هر نحوی تضعیف و یا منحرف شود، ممکن است سنگرهای راهبردی نظام که تا کنون فتح ناشدنی بودند، مورد رخنه و هجوم قرار گیرند. در ایران با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تغییر شاخصه‌های بنیادین در عرصه‌های مختلف، در نیز مؤلفه‌هایی همچون نفی سازش، دفاع از مظلوم، استکبارستیزی و مبارزه با دشمن، جهاد و شهادت و... شکل گرفت و نهادینه شده است به همین دلیل برای از پای درآوردن این درخت تناور، تمام نیروی خود برای دستیابی به اهداف خویش را به کار گرفته‌اند که می‌توان مهمترین اهرم برای دستیابی به این اهداف را «پیاده‌سازی الگوی جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی» بیان کرد. محسن علیکرمی؛ کارشناس ارشد علوم ارتباطات منبع: فارس 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️تامین کنندگان نظم و امنیت 🔹در همه‌ی جوامع انسانی و در میان همه‌ی قشرها در دورانهای مختلف، انسانهایی هستند که با ، ، با ترجیح خواسته‌های شریرانه‌ی خود بر خواسته‌های دیگران، را در جامعه فراهم میکنند. کی باید مقابله کند؟ آن مجموعه‌ای و سازمانی که این بار را بر دوش میگیرد، دو جنبه‌ی مهم را، از جنبه‌های انسانی والا، به نمایش میگذارد. یک جنبه دلسوزی نسبت به آحاد مردمی است، که میخواهد از آنها دفاع کند، امنیتشان را حفظ کند؛ یک جنبه احساس اقتدار در مقابل آن کسانی است که قانون و نظم و انضباط را در جامعه به چیزی نمیشمارند و در مقابل قانون که متعلق به عموم مردم است، سینه سپر میکنند. آن جنبه‌ی اول، جنبه‌ی عطوفت و رأفت به انسانهاست؛ جنبه‌ی دوم، و خشونت نسبت به آن کسانی است که حقوق این انسانها را در نظر نگرفته‌اند. این دو چیز باید با هم جمع شود. پس شما [نیروهای انتظامی] باید از اینکه چنین وظیفه‌ای دارید، به خود ببالید و خدا را شکر کنید. در کنار این هم باید به اهمیت این وظیفه بیندیشید و خود را واقعاً آماده کنید. بیانات مقام معظم رهبری در هفدهمین دوره‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی ۸۶/۰۸/۱۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ایجاد اغتشاش، هدف دشمن 🔹 ... اهانت به بعض‏‎ ‎‏احکام اسلام و اهانت به من و شکایت متعدد از اموری که در کشور می گذرد مِن باب‏‎ ‎‏اتفاق نیست، است، است. نقشه برای اینکه شما را از راه مستقیمی که دارید،‏‎ ‎‏از این نهضتی که دارید، منحرف کنند، و به امور دیگر غیر از این امر مهم منصرف کنند.‏‎ ‎‏ملت ایران باید با هوشیاری این توطئه ها را خنثی کنند. در این روزها اجتماعاتی می شود؛ ‎‏از طرق مختلفه می خواهند ایجاد کنند؛ ایجاد هیاهو کنند. ملت باید با کمال‏‎ ‎‏خونسردی این توطئه ها را و این شیطنتها را خنثی کند. اگر شما سرگرم کارهای دیگر‏‎ ‎‏بشوید، اگر راجع به مسائل جزئی، راجع به مسائل تفرقه افکن، توجه کنید از مسائل‏‎ ‎‏اصلی باز می مانید... 📕صحیفه امام، ج ۹، ص ۶۶ - بیانات در تاریخ ۵۸/۰۴/۲۲ منبع: پرتال امام خمینی (ره) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️انقلاب ادامه دارد... 🔹 ادامه‌ دارد؛ اینکه بعضی‌ها این‌جور القا کنند، این‌جور بنویسند و بگویند که «خب انقلاب یک حادثه‌ای بود، تمام شد؛ برگردیم به زندگی عادی»، این خیانت به انقلاب است؛ تمام نمیشود... انقلاب، هنجارهای گذشته را به هم میریزد، هنجارهای جدیدی را در جامعه به وجود می‌آورد. حفظ این هنجارهای جدید، تداوم انقلاب است؛ و اینها سخت است، اینها کارهای مشکلی است. همان دستها و همان قدرتهایی که با اصل انقلاب با همه‌ی وجود مخالف بودند و کارشکنی میکردند، با همین تداوم [هم] مخالفت خواهند کرد، دشمنی خواهند کرد؛ کما اینکه می‌بینید دارند میکنند. بنابراین اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد، امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم این را تثبیت کنیم؛ باید به نتیجه برسانیم تا جامعه بشود جامعه‌ی اسلامی. بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۰۶/۰۶ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ملت ما زنده است 🔹 ... دست اجانب را همانطوری که تا حالا قطع کرده ایم، از این‏‎ ‎‏به بعد هم نگذاریم سلطه پیدا کنند بر ما، و نخواهیم گذاشت. ما اجازه نخواهیم داد که‏‎ ‎‏دولتهای ابرقدرت در مقدرات مملکت ما دخالت کنند، در ارتش ما دخالت کنند، در‏‎ ‎‏فرهنگ ما دخالت کنند، در اقتصاد ما دخالت کنند. گذشت آن وقت که اینها بدون ‏‎ ‎‏چون و چرا دخالت می کردند در این امور.‏ امروز ملت ما زنده است. امروز جوانهای برومند ما زنده اند، ایستاده اند. اینها بودند‏‎ ‎‏که ثابت کردند که توپ و تانک اثر ندارد در مقابل ملت، در مقابل . ایمان به خدا،‏‎ ‎‏ایمان به مبادی اسلامی بود که شما را پیروز کرد. عزیزان من! ایمان خودتان را قوی کنید... 📕صحیفه امام، ج ۶، ص ۳۰۹ منبع: پرتال امام خمینی (ره) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️عاقبت قیام بر ضد خدا 🔹آن کسی که بر ضد خدا قیام کند، بر ضد احکام خدا قیام کند، آن کسی که خیانت کند بر اسلام، خیانت کند بر مملکت مسلمین، عاقبتش این است، و این عاقبت سهلی است؛ عاقبت‌های بالاتر در کار هست. این الآن بهشتش این است که در دنیا باشد با همه نکبت! این موفق به توبه نخواهد شد. من نمی‏ گویم نباید بشود اما نخواهد شد! حضرت سجاد - سلام الله علیه - از قراری که منقول است به یاد داد که از چه راه توبه کن. حضرت می‏ گویند: حضرت زینب فرمود، آخر به این!؟ [امام سجاد پاسخ فرمودند] این موفق نمی‏شود به توبه. کسی که امام را بکشد موفق به توبه نمی ‏شود. اگر موفق می ‏شد به توبه صحیح، قبول می‏ کرد خدا لکن نمی‏ شود. یعنی قلب جوری می ‏شود، قلب انسان طوری می ‏شود که دیگر برای انسان امکان ندارد آن قلب را از آن طبعی که برایش واقع شده است، از آن ظلمتی که برایش واقع شده است، بتواند نجات بدهد. دعا کنید که انسان این طور نشود. خداوند در مُهر نگذارد؛ یک مُهری که دیگر نتواند خودش هم هیچ کاری بکند. 📕صحیفه امام، ج ۶، ص ۳۱۵ منبع: پرتال امام خمینی (ره) 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢شیوه های مبارزه با فتنه و فتنه گران 🔹در پاسخ به مسئله، مبنی بر شیوه‌های مبارزه با ، می‌توان گفت، برای شناخت راه‌ها و روش‌های مبارزه با فتنه ابتدا بایستی، ریشه‌های فتنه و علل شکل‌گیری آن را مورد بررسی قرار داد، و سپس بر اساس این مبانی و ریشه‌ها به مقابله با آن پرداخت. شما تا زمانی که ندانید، ریشه‌های به وجود آمدن یک چیست، شاید نتوانید به علاج آن بپردازید. شناخت ریشه‌ها باعث می‌شود، از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی که در برخورد با فتنه بکار گرفته می‌شود، جلوگیری نمود. بر این اساس می‌توان موارد زیر را به عنوان مهمترین روش‌های مقابله با فتنه مدنظر قرار داد: 1⃣یکی از اولیه‌ترین راه‌ها در این مقابله، همان‌گونه که در ابتدا نیز ذکر شد، و از بین بردن ریشه‌های فکری و عملی فتنه و فتنه گران است. 2⃣از دیگر روش‌ها که به نظر می‌آید از اهمیت قابل توجهی نیز برخوردار باشد، قبل از بروز باشد. به این معنی که بایستی بر اساس میزان توجهی که نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی دارند، با به کارگیری تمهیدات مناسب، جلوی بروز و ظهور هرگونه را در جامعه بگیرند. این امر نه با زور و قدرت مادی، بلکه با و مبنی بر بالابردن سطح فرهنگی جامعه امکان‌پذیر است. 3⃣سومین راه‌کار، و فرهنگی جریان‌هایی است که نقش رهبری و هدایت جامعه را بر عهده دارند. این جریان‌ها تنها چهره‌های برجسته سیاسی یا علمی نیستند، بلکه در تمامی مراتب، اعم از روحانی محل، منطقه، اساتید دانشگاهها و افراد تحصیل‌کرده و اثرگذار در هر محفل سیاسی ـ اجتماعی بایستی دارای آگاهی‌های قابل توجهی باشند، تا هجمه‌ها و تندبادهای فتنه‌انگیز نتواند از میان ایشان یارگیری کند. زیرا که انحراف این جریان‌ها به معنی انحراف و از راه‌بیرون شدن بخش‌های قابل توجهی از جامعه است. 4⃣از دیگر راه‌کارهای مقابله با فتنه، گوش سپردن به نظرات افراد و نخبگانی است که از نظر فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی، امتحان خود را در مراحل مختلف پس داده باشند و جامعه اطمینان معقولانه‌ای به نظرات ایشان داشته باشد. 5⃣بالابردن سطح و بینش در آحاد جامعه که این امر در خصوص اقشار تحصیل‌کرده از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌شود. از جمله راه‌کارهای بالابردن سطح بصیرت و بینش، است. شناخت تحولات تاریخی و ریشه‌های آن در بسیاری از مواقع مشابهت‌هایی نیز با مسائل معاصر خواهد داشت که شناخت آن بصیرت و تجربه‌ای مناسب برای مقابله به انسان می‌دهد. 6⃣توجه به ندای‌ که به دلیل ضمانت فکری که در مورد ایشان بیشتر وجود دارد، راحت‌تر می‌توان بر اساس نظرات ایشان راه صواب را دید. 7⃣یکی دیگر از راه‌های مقابله با را می‌توان از فرمایش حضرت علیه السلام در ظهر عاشورا، به دست آورد، ایشان پس از این‌که نصیحت‌هایشان در سپاهیان سیاه‌دل یزید اثری نبخشید، در تحلیل این امر فرمودند؛ شکم‌هایشان از پر شده، دیگر یارای شنیدن سخن حق را ندارد. از این فرمایش، می‌توان تحلیل کرد که یکی از ریشه‌های پیدایش یک فتنه ، و به خصوص خوردن لقمه حرام است. بر این اساس می‌توان گفت، یکی از راه‌کارهای مهم در از بین بردن فتنه، توجه به و دینی درون خانواده و بهره‌مندی از لقمه حلال است. منبع: پرسمان 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢جنگ رسانه‌ای چیست❓ (بخش اول) 🔸 از واقعیت‌های تعیین‌کننده در عرصه‌ی بین‌الملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیت‌های بحرانی همچون جنگ، نقش‌آفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفه‌های جنگ رسانه‌ای، مؤلفه‌های اصلی آن معرفی شود. 🔹مفهوم را می‌توان از زوایای گوناگون موردنقد و بررسی قرار داد. در ادبیات سیاسی و نظامی، واژه‌ی «جنگ» با واژگان گوناگونی در قبل و بعد خود به کار رفته می‌رود و بر اساس معیارهای مختلف، دسته‌بندی‌های گوناگونی از آن ارائه شده است. تعابیری همچون «جنگ نظامی»، «جنگ نرم»، «جنگ سایبری» و… از این قبیل‌اند. ازجمله فواید و آثار استفاده از این تعابیر و دسته‌بندی‌ها، تشریح نوع جنگ و ویژگی‌های آن برای شناخت بهتر است. ضمن اینکه این تعابیر، می‌تواند به‌نوعی سیر تطوّر جنگ‌ها را نیز نشان دهد. [۱] 🔹 در مفهوم بسیط و همه‌جانبه‌ی خود، دامنه‌ی بسیاری از ، ، و رسانه‌ای را دربر می‌گیرد. به لحاظ تعریف با چند مفهوم قرابت معنایی دارد. در واقع با برداشتن «دانه‌ی مفهومی» جنگ رسانه‌ای، «خوشه‌ی مفهومی» آن برداشته می‌شود که شامل مفاهیمی از قبیل پروپاگاندا، دیپلماسی عمومی، جنگ نرم، قدرت نرم، قدرت رسانه‌ای، دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی رسانه‌ای، افکار عمومی، جنگ روانی، عملیات روانی، تهدید رسانه‌ای، قدرت رسانه‌ای و… است. معمولاً با اندکی تسامح، برخی از این اصطلاحات در جایگاه مترادف هم به کار برده می‌شوند. 🔹از آنجا که جنگ‌های نوین عموماً نیازمند تأیید افکار عمومی، ارائه‌ی تصویر مدنظر از خود و دیگری هستند، کارکرد ویژه‌ای در آن‌ها یافته‌اند و هر آنچه تحت عنوان جنگ روانی، پروپاگاندا و… قرار می‌گیرد، به‌ نوعی اشاره به برای تصویرسازی و تصوّرسازی دارد. همانند بسیاری از مفاهیم حوزه‌های علوم انسانی، نیز دارای تعاریف گوناگونی است و افراد مختلف از دیدگاه خود، این مفهوم را تشریح کرده‌اند. با نگاه به این تعاریف، ضرورت تجمیع تعاریف و ارائه‌ی تعریفی بومی از مفهوم جنگ رسانه‌ای بیشتر نمایان می‌شود. ... پی نوشت؛ [۱] «جنگ عمیق»، وبگاه اندیشکده‌ی راهبردی تبیین، ۲ دی ۹۵ منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانه‌ای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢جنگ رسانه‌ای چیست؟ (بخش دوم) 🔸 از واقعیت‌های تعیین‌کننده در عرصه‌ی بین‌الملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیت‌های بحرانی همچون جنگ، نقش‌آفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفه‌های جنگ رسانه‌ای، مؤلفه‌های اصلی آن معرفی شود. 💠جایگاه جنگ رسانه‌ای در «جنگ نرم» 🔹به‌طور کلی قرابت معنایی زیادی با مفهوم دارد و از برجسته‌ترین مؤلفه‌های این جنگ به شمار می‌روند. در تعاریف مختلف جنگ نرم، هدف، تحمیل اراده‌ی گروهی بر گروه دیگر، بدون استفاده از راه‌های نظامی به چشم می‌خورد. جوزف نای، از قدرت سخت به «اجبار» و از قدرت نرم به تعبیر می‌کند. او قدرت نرم را «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرده است و معتقد است شامل هرگونه و است که جامعه، گروه یا گروه‌های هدف را نشانه می‌گیرد و بدون جنگ و درگیری نظامی و گشودن آتش، رقیب را به انفعال یا شکست وا می‌دارد؛ جنگ رایانه‌ای، اینترنتی، براندازی نرم، راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و شبکه‌سازی، از هستند. او بر خلاف برخی از صاحب‌نظران، اقتصاد و دیپلماسی را زیرمجموعه‌ی قدرت سخت قرار داد و تنها از به‌ عنوان نام می‌برد. [۱] 🔹از جمله مفاهیمی که به‌ عنوان مکمل قدرت نرم مطرح‌ شده، طرح [۲] است. قدرت هوشمند پاسخی است به ناکامی‌هایی که در مؤلفه‌های قدرت نرم و قدرت سخت در گذار و گذر زمان تجربه شده است [۳] و در واقع ترکیبی هوشمندانه از دو قدرت سخت و نرم است. از این‌رو می‌تواند در پازل یک تعریف شود و به‌طور هماهنگ با قدرت سخت و قدرت نرم، ایفای نقش کند. ... منابع: [۱] سعید ملکی، داوود حاتمی، «جنگ نرم و راهکارهای مقابله با آن با الهام از دیدگاه مقام معظم رهبری»، وبگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تابستان۹۲ [۲] اسمارت پاور [۳] ارسلان قربانی و دیگران، «قدرت هوشمند؛ تحول نوین قدرت در عصر جهانی شدن»، فصلنامه روابط خارجی، سال سوم، شماره چهارم،‌ زمستان ۱۳۹۰، ص ۱۳۸ منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانه‌ای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین 🔴📢 🔴📢 صدای انقلابیون انقلاب اسلامی را ازاینجابشنوید 🔻 با فوروارد کردن مطالب کانال، را به دوستانتان معرفی کنید . 🌹☘🌺🌹🌿🍁🌸🌹🌼 https://eitaa.com/mesagh @mesagh 🌴🌴🌴 🌏