eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.1هزار عکس
170.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅ کرامت زن در جمهوری اسلامی ایران... 5⃣ تعداد مربیان ورزشیِ خانم در طی ده های اخیر رشدی نجومی داشته و از 9 مربی به 35000 مربی افزایش یافته است. 📌ادامه دارد....
هدایت شده از mesaghمیثاق
👺 ، عنوانی که به نظر می‌آید کاملا مناسب با اتفاقات سه هفته‌ی اخیر در کشور باشد... 👺در فتنه‌ی ۸۸ اگر خواص جامعه سردمدار آشوب و بلوا بودند ، اما در فتنه‌ی اخیر رسانه ها به وسیله‌ی روایت های دروغ و تولیدات تحریک کننده‌ی احساسات ، سردمدار ماجرا شدند. 👺در جامعه‌ای که معضل کمبود در بین مردم مشهود باشد ، ایجاد چنین ناآرامی‌هایی کار زیاد سختی نیست!!! ✍ مـیخ مِدیا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😕 شاید آن لحظه که رهبری این حرفا را میزدند آقایان در دلشان میگفتند که این آقا چه میگوید؟ ‼️چون خروجی فعلی حوزه در واقعا ضعیف است. ⚠️هر جا به حرفهای این سید حکیم عمل نشد ضربه سنگینی خوردیم!!! ⁉️چنین رهبری را کجای دنیا میتوانید پیدا کنید؟؟؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ واکنش‌ نماینده عراقی به بیانیه پایانی پارلمان عربی: 📍نمی‌شود ایران را محکوم کرد اما چشم بر اقدامات دیگر کشورها بست/اگر قرار است نام ایران را در بیانیه بیاورید باید اسم دیگر کشورها را هم ذکر کنید....
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢عفت در گفتار (بخش ششم) 🔸نحوه­‌ سخن گفتن افراد نشان­ دهنده­ شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن درباره­‌ آن­ها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ تا به ­خوبی معروف شوید». در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را می­‌شناسید. 💠سخن بی­ ارتباط   🔹یکی از نشانه­ های از نظر اسلام سخن نگفتن در باره­ چیزهایی است که ارتباطی به انسان ندارد. اولیای گرامی دین به مسلمانان توصیه کرده­ اند که از این کار بپرهیزند، زیرا را در پی خواهد داشت. گاه افراد در مسایل اظهار نظر می­کنند که به آن­ها ارتباطی ندارد. از آن بالاتر گاه افرادی خارج از مسئولیت و صلاحیت­های علمی خود در باره­ مسائل دینی سخن گفته و فتوا می­دهند. مشکل دیگری که دامن­گیر بسیاری از افراد است، سخن­ گفتن درباره­ اموری است که مربوط به زندگی دیگران بوده، و پیامدهای منفی، زیان­ها و خسارت­های زیادی را متوجه جامعه می­سازد. با توجه به پیامدهای منفی اینگونه سخن­ گفتن، اولیای گرامی اسلام به شدت پیروان خود را از این کار نهی کرده­ اند. امام علی (ع) فرمود: «سخن­ گفتن در آن چه به تو ارتباطی نداشته و جای آن نیست را ترک کن، چرا که ممکن است یک کلمه باعث سلب نعمت و زمینه­ ساز درگیری و اختلاف گردد»‌. [۱] از لقمان حکیم پرسیده شد: نشانه­ حکمت تو چیست؟ او در پاسخ گفت: «از چیزی که ضرورت ندارد سوال نمی­کنم و در کار و سخنی که به من ارتباط ندارد خود را به زحمت نمی­اندازم». [۲] 🔹سخن نگفتن درباره­ چیزهایی که به انسان مربوط نیست از ویژگی­های افراد بهشتی است. روزی پیامبر اکرم (ص) فرمود: «نخستین فردی که از این در وارد می­شود، مردی بهشتی است. پس از لحظه­ ای مردی به نام عبدالله وارد شد. از یاران پیامبر (ص) برخاسته به طرف او رفتند و جریان را به او خبر دادند. گفتند: ما را از مطمئن­ ترین کاری که انجام می­دهی و به آن امیدوار هستی خبر بده. آن مرد گفت: من مردی ضعیف هستم و مطمئن­ ترین عملی که از آن به خدا امیدوارم، سلامتی سینه از اندیشه­ بد و ترک سخنی که به من ارتباطی ندارد، است». [۳] پرهیز از سخنی که به انسان ارتباط ندارد، باعث سنگین شدن میزان انسان در قیامت گردیده، باعث سعادت و خوش­بختی­ اش را رقم می­زند. چنان که از ابوذر نقل شده که گفت: «قال لی رسول الله: آلا أعلمک بعمل خفیف علی البدن ثقیل فی المیزان قلت: بلی یا رسول الله. قال: هو الصمت و حسن الخلق و ترک ما لایعنیک؛ رسول خدا به من فرمود: آیا دوست داری به تو عملی را بیاموزم که برای بدن سبک و در میزان عمل سنگین است. گفتم بله ای رسول خدا؛ فرمود: سکوت، اخلاق نیک و ترک سخنی بی­ ربط». [۴] ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تصنیف غرر الحکم، ص۲۱۳ [۲] همان، ص۲۰۲ [۳] محجه البیضا، ح۵، ص۳۰۱ [۴] همان، ص۲۰۱ برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵ منبع؛ وبسایت راسخون
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️نقش دشمن خارجی در ایجاد اغتشاش 🔹بعضی‌ها تا ما میگوییم «فلان حادثه را دشمن خارجی ایجاد کرده»، روی این کلمه‌ی کأنّه حسّاسیّت دارند؛ تا میگوییم «آقا! این کار، کار خارجی‌ها بود، کار دشمنان خارجی بود»، فوراً سینه سپر میکنند برای دفاع از سازمان جاسوسی آمریکا یا صهیونیست‌ها! انواع تحلیل را، انواع لفّاظی‌های مغالطه‌آمیز را وسط میکشند برای اینکه اثبات کنند که نه، پای خارجی‌ها، دست خارجی‌ها در این قضیّه وجود نداشته. در دنیا خیلی به وجود می‌آید؛ خب شما نگاه کنید در ، در ، هر چند وقت یک بار یک اغتشاش مفصّل در خیابانهای پاریس به راه می‌افتد؛ من سؤال میکنم که آیا سابقه دارد رئیس‌جمهور آمریکا و مجلس نمایندگان آمریکا از حمایت بکنند؟ 🔹آیا سابقه دارد که پیام بفرستند که ما در کنار شما هستیم؟ آیا سابقه دارد که رسانه‌های جمعیِ وابسته‌ی به سرمایه‌داریِ آمریکا و و مزدوران آنها مثل متأسّفانه بعضی از دولتهای منطقه، از جمله ، به راه بیفتند برای اینکه از اغتشاشگر حمایت بکنند؟ چنین چیزی سابقه دارد؟ سابقه دارد که اعلان کنند ما فلان سخت‌افزار و فلان نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار میدهیم تا بتوانند با هم راحت ارتباط برقرار کنند و کارشان را دنبال کنند؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ یک از کشورها سابقه دارد؟ امّا اینجا اتّفاق افتاد؛ نه یک بار، نه دو بار، بارها و بارها. خب، چطور شما را نمی‌بینید؟ چطور انسان هوشمند احساس نکند که پشت صحنه‌ی این حوادث دستهای دیگری در کارند، سیاستهای دیگری در کارند؟ بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢بصیرت؛ چیستی و چگونگی (بخش دوم) 💠اهمیت بصیرت 🔹از منظر اسلام، و ، مایه های بصیرت اند، چنانکه می فرماید: «هَٰذَا بَصَائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدًى وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ؛ [جاثیه، ۲۰] این (قران و شریعت اسمانی ) وسایل بینایی و مایه هدایت و رحمت است، برای مردمی که (به آن) یقین دارند». جالب اینکه میفرماید: ؛ یعنی عین بینایی است، آن هم نه یک بینایی، بلکه بینایی ها، و نه در یک بعد، بلکه در به انسان بینش صحیح می دهد. [۱] همچنین می فرماید: «قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا ۚ وَ مَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ؛ [انعام، ۱۰۴] بی تردید برای شما از سوی پروردگارتان دلایلی روشن آمده، پس هر که [به وسیله آن دلایل بینا شود و حقایق را با چشم دل] ببیند به سود خود اوست و هر که [با پشت کردن به دلایل] کوردل شود [و از دیدن حقایق محروم گردد] به زیان خود اوست، [وظیفه من ابلاغ پیام خداست] و بر شما حافظ و نگهبان نیستم». 🔹مقام معظم رهبری با اشاره به آیه فوق می فرماید: « ... از سوی خدا به انسان داده می شود؛ بصیرت‌ها یعنی هشدارها، آگاهی ها، راهنمایی ها، خط دادن‌ها، جهت دادن‌ها؛ «فَمَن اَبصَرَ فَلِنَفسِهِ وَ مَن عَمِیَ فَعَلَیها» می توانی آن را ببینی، از آنها پیروی کنی، به سود توست. می توانی چشمت را روی هم بگذاری و نبینی، یا ببینی و لج کنی که به زیان تو تمام خواهد شد». [۲] در اهمیت همین بس که از نظر رهبر معظم انقلاب کسی که بصیرت نداشته باشد، ولو ایمان جوشانی داشته باشد، باز فریب می خورد، آنگاه این ایمان در خدمت آن هدف به کار نخواهد افتاد. معظم له پس از ذکر جنگ صفین و روایتی از امام علی (ع) [۳] بر این نکته تاکید می کنند که باید دو ویژگی داشته باشند: «اولاً بصیرت داشته باشد. ثانیاً استقامت داشته باشد؛ بصیرت دینی و استقامت ایمانی». [۴] «در ماجرای دفاع از دین، از همه چیز بیشتر برای انسان، لازم است. فریب می‌خورند. بی بصیرت‌ها در جبهه باطل قرار می گیرند، بدون اینکه خود بدانند. همچنان که در جبهه ابن زیاد، کسانی بودند که از فساق و فجار نبودند، ولی از بی بصیرتها بودند». [۵] 🔹با توجه به اهمیت و نقشی که در دارد، روایات متعددی به ما اموخته اند که از خداوند در دین کنیم. به عنوان نمونه در دعایی به نقل از امام صادق (ع) که در تعقیب نماز مغرب و صبح می خوانیم، می گوییم: «اللَّهمَّ اِنِّی اَسْاَلُک بحَقِّ محَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیک اَنْ تصَلِّی علَی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَجْعَلَ النُّورَ فِی بَصَرِی وَ الْبَصِیرَه فِی دِینِی وَ الْیقِینَ فِی قَلْبِی وَ الْاِخلَاصَ فی عَمَلِی وَ السَّلَامَه فِی نَفْسِی وَ السَّعَه فی رِزْقی وَ الشُّکرَ لَک اَبداً ما اَبقَیتَنِی؛ [۶] خدایا! از تو می خواهم به حقی که محمد (ص) و خاندان او (ع) بر تو دارند، درود فرستی بر محمد (ص) و خاندان محمد (ص) و قرار بده در دیده ام نور، و در دینم ، و در قلبم یقین، و در عملم اخلاص، و در جانم سلامت، و در روزی ام فراوانی، و سپاس جاودان خویش را مادام که زنده ام، نصیبم ساز». 🔹 نمونه ارزشمند دینداران بابصیرتند. بی تردید در زمان قیام امام حسین (ع) صدها هزار نفر ادعای مسلمانی داشتند و از قیام حضرت نیز با خبر بودند. این هنر کربلاییان بود که با لبیک به ندای مظلومیت سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خویش را در میدان عمل نشان دادند. یکی از نمونه های عینی بصیرت، حضرت عباس (ع) بود که امام صادق (ع) در وصف ایشان می فرمایند: «کانَ عَمُّنَا الْعَبّاسَ نافِذَ البَصیرَه، صَلْبَ الاْیمانِ، جاهَدَ مَعَ اَبی عَبْدِاللهِ علیه السلام وَ اَبْلی بَلاءً حَسَنا وَ مَضی شَهیداً؛ [۷] عموی ما عباس علیه السلام دیده ای تیز و ایمانی استوار داشت. همراه امام حسین علیه السلام جهاد کرد و از امتحان سرافراز بیرون شد و سرانجام به شهادت رسید». ... پی نوشت‌ها؛ [۱] تفسیر نمونه، ج ۲۱، ص ۲۵۶ [۲] بیانات مقام معظم رهبری [۳] نهج البلاغه، خطبه ۱۷۳ [۴] بیانات مقام معظم رهبری ۷۵/۱۲/۲۵ [۵] بیانات مقام معظم رهبری ۷۱/۰۴/۲۲ [۶] مفاتیح الجنان، تعقیب نماز صبح [۷] عمده الطالب، به کوشش ال طالقانی، ص ۳۵۶ منبع: حوزه نت، به نقل از مبلغان، شماره ۲۲۲، محمد علی محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️راه و رسم شهادت کورشدنی نیست 🔹من همه را به هوشیاری و صبر و مقاومت دعوت می‌کنم. در آینده ممکن است افرادی آگاهانه یا از روی ناآگاهی در میان مردم این مسئله را مطرح نمایند که ثمره خون‌ها و شهادت‌ها و ایثارها چه شد. اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بی‌خبرند و نمی‌دانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بندگی نهاده است، حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه‌ای وارد نمی‌سازد. و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان‌مان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم ، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. 🔹خون شهیدان برای ابد به جهانیان داده است. و خدا می‌داند که راه و رسم کورشدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند! خداوندا، این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش... 📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۹۲ منبع: وبسایت روح الله (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴📢آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) - (بخش پنجم) 🔸اندیشه پیروزی حق بر باطل که برگرفته از متن قرآن کریم است، بارقه ای از نور امید در دل ها تابانده است و همگان منتظر کسی هستند که منادی حق و سفیر نور و کشتی بان هدایت است. قافله سالار رهایی، این شخصیت بزرگ را در روایات اسلامی (عج) می نامد. چنین انتظاری، افضل عبادات شمرده شده است. منتظران واقعی، در حال مهیای جامعه مطلوب هستند. از این رو، برای حضور حضرت شرایطی لازم است که زمینه ساز قدومش باشد و پذیرای حکومت عدل او. در ادامه این مقاله، به سیره حکومتی آن حضرت به صورت کوتاه اشاره می‌شود. 1⃣احیای قرآن 🔹 ، محور حرکت جنبش جهانی (عج) است و آن حضرت با آموزش قرآن، آن را سرمشق زندگی انسان ها قرار خواهند داد. امیرالمؤمنین (ع) در این باره می فرماید: «گویا شیعیان ما اهل بیت را می بینم که در مسجد کوفه گرد آمده اند و خیمه هایی برافراشته اند و در آنها قرآن را آنچنان که نازل شده است، به مردم آموزش میدهند». [بحارالانوار، ج ۵۲، ۳۶۶] امام علی (ع) درباره بیان احوال زمان ظهور امام مهدی (عج) می فرماید: «(امام مهدی) هوای نفس را به هدایت و رستگاری برمیگرداند، زمانی که مردم هدایت را به هوای نفس تبدیل کرده باشند، و رأی را به قرآن برمیگرداند، زمانی که مردم قرآن را به رأی و اندیشه بدل کرده باشند». [نهج البلاغه، خطبه ۱۳۸] 2⃣گسترش عدالت 🔹مهم‌ترین شاخص قیام امام مهدی (عج)، ریشه کن ساختن ستم و فراگیر کردن و قسط در سراسر گیتی است، به گونه ای که می توان ادعا کرد، جمله «یمْلَأُ الْأَرْضََ قِسْطاً وَ عَدْلاً کمٰا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» که در بیشتر احادیث ذکر شده، تواتر لفظی دارد. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «قیامت بر پا نمیشود، مگر اینکه مردی از اهل بیت من که هم‌نام من است، حاکم شود و زمین را پر از و قسط کند، همانگونه که پر از ظلم و جور شده بود». [بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۱] 3⃣گرایش مجدد به اسلام 🔹با رحلت پیامبر اسلام (ص)، خلفا کوشیدند از روشن شدن جایگاه اهل بیت علیهم السلام در مقام مفسران دین اسلام که هدایت جامعه را عهده دار بوده اند، جلوگیری کنند، که این امر سبب شد گمراهی ها در میان مسلمانان گسترش یابد و برخی عناصر یهودی و مسیحی، با کمک دستگاه خلافت، اسلام را مطابق سلیقه شان و مناسب با منافع حاکمان، توجیه و تفسیر کنند و مردم، از اهل بیت علیهم السلام جدا کنند. افرادی مانند تمیم داری، وهب بن منبه، کعب الاحبار، ابوهریره، عروه بن زبیر و عبدالله بن عمر، با تفسیرهایی که بیش تر با هواهای نفسانی و خواسته های حاکمان مطابقت داشت، از همان آغاز، موجب بروز برخی انحراف ها و ایجاد فرقه های کلامی در زمان های بعد شدند. به همین دلیل، آن گاه که (عج) قیام می کند، به پیراستن دین اسلام از انحراف ها و پیرایه هایی می پردازد که از سوی منحرفان بر دین اسلام تحمیل شده است و مردم را به اسلامی که پیامبر (ص) آن را ابلاغ کرده بود، دعوت می کند. امام صادق (ع) در این باره میفرماید: «زمانی که قائم (عج) قیام میکند، مردم را مجدداً به اسلام فرا می خواند و به امری هدایت می کند که فراموش شد و مردم از آن منحرف شده اند». [بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۳۰] ... نویسنده: سید علی محمدی متکازینی منبع؛ حوزه نت به نقل از مجله  اشارات ایام (اشارات) شماره۱۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا