هدایت شده از mesaghمیثاق
hamid-aram-sarzamine-shiran-320.mp3
7.95M
🍃 تقدیم به شما
سرزمین شیران
ایران ایران سرزمین شیران!
#موسیقی_مقاومت
#هنر_مقاومت
#حمید_آرام
پرچم بالاست ✌️🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اینها فرزندان ایران، مدافعان امنیت در مرزهای شمال غربی ایران هستند
در سرما، گرما و هر شرایطی ایستاده اند تا کسی جرات نزدیک شدن به مرزهای میهن را نداشته باشد.
برای سلامتی مرزهای وطن دعا کنید.
برای قهرمان هایمان آرزوی موفقیت کنید.
ایران به مدافعان وطن افتخار میکند...
پرچم بالاست ✌️🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺 در انتهای خط سوم و ابتدای خط چهارم نوشته: فراخوان اعتراض در ایران و کردستان
یعنی: مخاطبی که مغزت را داده ای به دستِ منِ عرب اینترنشنال، تو ایران هستی، آنها هم کردستان، دعوا هم نداشته باش با هم جلو بروید هرکس کار خودش را بکند، تهش هم هرکسی سهم خودش را بردارد...
در خیابان های اروپا، از بین وطن فروشهای مخالف حکومت، آیا یک نفر را سراغ دارید که درخواست اعتراض علیه این رسانهی #تجزیه_طلب داده باشد؟
کسی وجودش را دارد؟
تصور نمیکنم...
پرچم بالاست ✌️🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺اخیرا حمید فرخ نژاد در توئیتی نوشته بود: از سعودی اینترنشنال و بقیه ی شبکه های مستقر در لندن تشکر میکنم
علت چیست؟
علت تشکر "نوکرِ بن زائد" از این شبکه ها همین است.
پروژه ی آنها در ایران به پایان رسیده حالا ماموریت دارند میهمان این شبکات باشند بلکه آنها دیده شوند...
پرچم بالاست ✌️🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌بخش اول، بررسی کارنامه اعتقادی و عقیدتی هاشمی رفسنجانی
آقای هاشمی در سیر زندگی سیاسی خود دچار تغییرات بسیار تعجب انگیزی بوده است.
از سویی افراطی گریهای بسیار شگفت انگیز در مقولات عقیدتی و از سویی انحرافات تعجب انگیزتر در سیر تاریخی زندگی او به وفور مشاهده میشود.
که به صورت اجمالی به برخی از این انحرافات و تغییرات عقیدتی اشاراتی خواهیم داشت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
اکبر هاشمی بهرمانی (زادهٔ ۳ شهریور ۱۳۱۳ در رفسنجان – درگذشتهٔ ۱۹ دی ۱۳۹۵ در تهران) مشهور به علیاکبر هاشمی رفسنجانی، به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیتهای سیاسی جمهوری اسلامی شناخته میشد.
خانه وی در محله جماران و در کنار خانه حضرت امام خمینی (ره) قرار دارد، که هم اکنون به خانه موزه تبدیل شده است.
او از ۲۵ مرداد ۱۳۶۸ تا ۱۲ مرداد ۱۳۷۶ چهارمین رئیسجمهور ایران بود. پیش از آن وی اولین رئیس مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸ بود. در طول جنگ ایران و عراق رفسنجانی به عنوان نماینده رهبر در شورای عالی دفاع عملاً فرماندهی نیروهای مسلح را برعهده داشت. رفسنجانی از سال ۱۳۶۸ تا زمان مرگ، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.
او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نمایندگی استان تهران در آن را بر عهده داشت و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود. رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴تناقضات هاشمی و مقوله ی حجاب
در اواخر سال ۱۳۹۲، هاشمی در جمع اعضای حزب اصلاحطلب اراده ملت ایران میگویند:
«تندروی گاهی کار را خراب میکند… ما خودمون دهه اول انقلاب دچار تندروی شدیم، تندرویهایی کردن که عدهای از مردم را رنجاندن، البته اکثریت این کار را نکردن، یه عدهای رنجیدن، نباید این کارها را انجام میدادن… باید تندروی نمیکردن، دادگاهها تندروی کردن، هرکسی از بخشهای مختلف تندروی کردن، نباید اینطوری میشد، بعدش هم تندرویها عوض شد و نوع دیگری پیدا کرد…»
اما به راستی منظور مرحوم هاشمی از افراطی گری و افراط گریان چیست و کیست؟
برای روشنتر شدن معنای افراط، از اظهارات خود مرحوم هاشمی رفسنجانی بهره میبرم.
آقای هاشمی در روز ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۶۵ با اختصاص بخشی از خطبه نماز جمعه به مسئله خانواده و حجاب و عفاف، به انتقاد از رواج الگوهای غربی در بین خانوادهها پرداخته و در یک رویکرد عجیب وغیرقابلقبول درباره بدحجابها چنین میگوید:
😳😳«ما الآن افرادی را میبینیم و هرقدر نصیحت میکنیم و از طریق تقوا میخواهیم به این محیط سالم برسانیم هنوز یک مقاومتهای منفی هست و خانمهایی متأسفانه پس از هفت سال از انقلاب هنوز به این راضیاند که مقداری از مویشان بیرون باشد؛ تابهحال با اینطور افراد خیلی با نصیحت و موعظه برخورد کردهایم و هنوز هم بعضی از شهرهای بزرگ این بلیّه را دارند و در بعضی مغازهها اینگونه مسائل ترویج میشود و در بعضی ادارات هنوز خوب مراعات نمیشود و اینها خطرناک است و فکر میکنم که پس از هفت سال تحملمان هم تمام بشود. مردم حزبالله چند بار طغیان و دیدید که در خیابانها ریختند و از همین تریبون نماز جمعه، وزیر کشور و دیگران خواهش کردند و به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم میشوند و بازمیبینیم که مثلاینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند»😳😳
هدایت شده از mesaghمیثاق
جالبتر از این اظهارات، خطاب کردن زنان بدحجاب به دزد و ضد انقلاب در دهه شصت توسط هاشمی است؛
به این متن توجه کنید:👇🏻👇🏻👇🏻
و یا به این متن از همان خطبه ی نماز جمعه ی آقای هاشمی دقت بفرمایید:
به این اظهارت هم توجه کنید:
«فکر شده که اینها نوعاً آدمهای مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرفها را نچشیدهاند و با پولهای بادآوردهای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان میدزدند یا به ارث رسیده و یا از چیزهای دیگر، دیگر اینجوری بار آمدهاند و فکر شده که در هر منطقهای یک اردوگاه برای اینها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز در آنجا بگذارند. احکام دادگاه! یعنی همینجوری نیست که از خیابان بگیرند و به آنجا ببرند؛ کسانی که اینجوری میکنند تحویل دادگاههای فوری میدهند و دادگاهها اینها را محاکمه میکنند و اگر دیدند که مداومت بوده، اینها را تحویل به اردوگاه میدهند. تعیین هم میکنند ۳ ماه، ۲ ماه، ۵ ماه، یک سال، دو هفته آنجا بماند درس بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، چون اینها نوعاً از قشر مرفه هستند. یا آنجا کار بکنند و خرج خودشان را بدهند، یا اینکه در همانجا نخواستند کار بکنند – چون شورای نگهبان که اجباری نمیگوید اینها باید کار بکنند، آزادی است- بنابراین اساس آنها بروند آنجا بنشینند و خرجشان را هم شوهرانشان باید بدهد، دولت خرجی به اینها نخواهد داد.»
↙️زنان بدحجاب و بی حجاب را دزد و ضد انقلاب معرفی کرده است و حتی به دنبال مصوبهای از شورای عالی قضائی برای فرستادن این زنان به اردوگاه کار اجباری است.
↙️مرحوم هاشمی در خطبهای دیگر، زنان بدحجاب را بی شعور هم خطاب میکند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
البته آقای هاشمی دقیقاً ۵ سال بعد (سال ۱۳۷۰) و در زمان ریاست جمهوری، حرفی متناقض با این اظهارات تند و افراط گونه و ۱۸۰ درجه برعکس میگوید.
↙️آقای هاشمی در پرسش و پاسخ با دانشجویان راجع به برخورد با بدحجابی میگوید:
"آقایانی که به کشورهای غربی رفتهاند، میبینند که نسل آنجا به چه بلایی دچار هستند. خانمهایی که فکر میکنند به نام آزادی و…، این حرفها زده میشود، چه میکنند؟ وقتیکه غرب، جنس زن را بهصورت مانکن در ویترین فروشگاهها میگذارد تا زیرپوش، سینهبند و شورت را نمایش دهد، آیا این ارزش و آزادی زن است؟! اگر زنها یکذره شعور داشتند، همین نقطه کافی بود که علیه این آزادی شورش کنند.
«ببینید من بارها در این بحثم گفتم که به اینها اهانتِ مرگ بر بیحجاب و اینها نکنید، بذارید اینها کمکم بفهمند، اما نمیفهمند؛ بعضیهایشان عناد دارند، بعضیهایشان اصولاً ضدانقلاب هستند؛ یعنی چون با انقلاب مخالف هستند اینجوری میکنند که بگویند ما با انقلاب نیستیم. بههرحال مطمئن باشید که از این به بعدان شاء الله با آمدن قانون که حرکت قانونی باشد، دیگر در جمهوری اسلامی ما تحمل نمیکنیم که برای تضعیف خانواده و تضعیف رابطه زن و شوهر و تضعیف رابطه بچه و مادر، تضعیف خواهر و برادر و به هم زدن این نهاد مقدس، افراد لاابالی و هوسباز بتوانند مصلحت این جامعه را به بازی بگیرند.»
«دیگه حالا شما اگر بخواهید بگید که باید چطور باشد و چطور نباشد، یا توی خیابون از نظر شما خانم با حجابی، حجابش مناسب نباشد، اینکه در اسلام هم نیست که ما بتوانم اینها را به خاطر این حالت مثلاً بیاییم بگیریم حبس بکنیم، اینکه اینطور نمیشود… بهتدریج ما اولاً اینهمه داره نصیحت میشود اینهمه داره توجیه میشود اینهمه قانون گذراندیم بالاخره نیروهای انتظامی مواظب هستند جایی که طغیانی میشود مواظبش هستند اگر فکر میکنید که اقدام دولت این باید باشد که آنچنان بگیروببند بکند که دیگه هیچکس جرئت نکند تخلفی بکند که این وضع در اسلام هم نیست؛ یعنی اسلام چنین چیزی را از شما خواسته به این اجباری که فکر میکنید؟ به نظر من اونایی که زیادتر از این میخواهند یه مقداری افراط به نظر میرسد پیش میآید. »
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌بخش دوم/ تخریب و تحقیر، عملکرد نیروهای انقلابی با برچسب زدن
تحقیر و تضعیف دلسوزان مبانی اعتقادی و دینی جامعه رویهای بود که از مدتها در برخی اظهارات آقای هاشمیرفسنجانی مشاهده میشد.
هاشمیرفسنجانی در یکی از اظهارات خود در جمع تعدادی از دانشجویان این بار کسانی که برخی نگرانیها را نسبت به اصول اعتقادی جامعه بیان میکنند با عنوان #جدیدالاسلام لقب داده بود.
به این بخش از صحبتهای او در توجه کنید:
👈🏻 «خب! کسانی که حسرت قدرت دارند، کسانی که دل از قدرت نمیکنند، کسانی که قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب میکنند، اینها تصورات دیگری هم میتوانند بکنند. چقدر تلاش شد که نگذارند در کشور اینترنت باشد.
چقدر ماهواره را از بالای پشتبامها جمع کردند و من نمیدانم چه تاثیری کرد؟ نهتنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود، خیلی از گرهها الان باز شده و یک فضای جدیدی به وجود آمده. دو، سه تا مانع هم دارد؛ یکی از موانع بزرگ، خارجی است که هنوز رضایت نمیدهد ما آنچه داریم بتوانیم برای خودمان نقد کنیم و استفاده بکنیم. یکی از موانع، داخلی است که فرصتطلبها و آنهایی که جدیدالاسلام هستند نسبت به انقلاب زیادهخواهی میکنند و خب! آن انقلابیون اصلی که در موقعی که هیچکس امید نداشت که بشود رژیم شاه و آمریکا را بیرون کرد، فقط به خاطر اینکه وظیفه انجام بدهند میآمدند، میدان و زندانها را پر کرده بودند. الان اکثر آنها را از میدان بیرون کردهاند».👉🏻
↙️از آن جهت که هاشمیرفسنجانی برخی دغدغههای موجود را به جدیدالاسلامها نسبت داده بود، بد نیست به همین مناسبت، چند استفتا از دفتر تعدادی از مراجع عظام تقلید، درباره استفاده از ماهواره را جویا شویم.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری:
اگر کسی ترویج بی حجابی کرد، ترویج بیحایی کرد، حکومت وظیفه دارد جلوی او بایستد....
#حیازدایی
#اعمال_قانون
#مطالبهگری_اثر_دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌بخش سوم) مکالمات خارج از عرف و زننده ی هاشمی با حضرت امام خمینی (ره)
برای مرور این مکالمات یا گفتگوها پیشنهاد میشود کتاب #امام_خمینی_به_روایت_هاشمی را حتما مطالعه بفرمایید.
ولی برای نمونه به این متن از نامه ی بدون سلام هاشمی به امام اشاره میکنیم و مابقی مطالعه و تحقیق را به خود عزیزان میسپاریم.
هاشمی رفسنجانی در 25 بهمن 59 طی یک نامه ی بدون #سلام خطاب به امام خمینی(ره) چنین می نویسد:
هدایت شده از mesaghمیثاق
⁉️سوال از حضرات آیات عظام نوریهمدانی، وحید خراسانی و شبیریزنجانی بدین شرح است: با عرض سلام بنده به عنوان یک جوان میخواستم بدانم استفاده از ماهواره و مشاهده برنامههای آن به لحاظ شرعی چه حکمی دارد؟
آیتالله نوریهمدانی: خرید و فروش و نگهداری آن جایز نیست.
آیتالله شبیریزنجانی: اگر خوف وقوع در گناه یا ترتب مفسدهای دیگر در آن نباشد، فیحدنفسه اشکالی ندارد. اگر قانونی در این زمینه وجود دارد بنابر احتیاط رعایت شود.
آیتالله وحید خراسانی: اگر فایده حلال آن زیاد باشد که عرفا از آلات لهو به حساب نیاید خرید، فروش، نصب و راهاندازی آن جایز است ولی خرید و فروش یا نصب و راهاندازی برای استفاده حرام آن به فتوا حرام میباشد و اگر فایدههای حلال آن کم باشد به طوری که عرفا از آلات لهو به حساب میآید، خرید، فروش، نصب و راهاندازی آن جایز نیست و بنابر احتیاط واجب باید آن را از بین برد و لو به تغییر دادن هیات آن مثل اینکه آن را بشکنند.
در ادامه استفتا از دیگر مراجع عظام تقلید را در این باره مرور میکنیم:
سوال: آیا آنتن ماهواره جزو آلات لهو است؟ خرید و فروش و استفاده از آن چه حکمی دارد؟
آیتالله بهجت: با وجود فساد، استفاده از آن و خرید و فروش آن جایز نیست.
آیتالله فاضللنکرانی: اولا با توجه به آنچه مطلعین اظهار میدارند برنامههای ماهواره اکثرا موجب شیوع فحشا و منکر، بویژه در رابطه با نسل جوان است. لذا خرید و نصب آنتنهای ماهوارهای جایز نیست. ثانیا صرف استفاده از برنامهها اگر خارج از برنامههای فوقالذکر باشد و موجب انحراف اخلاقی یا اعتقادی و... نباشد، مانعی ندارد. ثالثا اگر استفاده بزرگترها در همان محدودهای باشد که در جواب دوم ذکر شد مانعی ندارد ولی در عین حال عدم جواز خرید و نصب به قوت خود باقی است.
آیتالله مظاهری: جایز نیست.
آیتالله مکارمشیرازی: استفاده از این برنامه جایز نیست و برنامههای ظاهرا خوب یا بیضرر آن وسیلهای است برای سوق دادن به برنامههای فاسد بنابراین نباید مسلمانان از حیلههای دشمنان اسلام برای نشر فساد در میان مسلمین غافل باشند.
همچنین آیتالله میرزاجواد تبریزی در پاسخ به استفتاء از ماهواره مرقوم کردهاند: چنانچه نگاه کردن آن باعث تهییج شهوت بر حرام یا ترویج فساد در جامعه باشد، جایز نیست و در غیر این صورت باید مراعات مقررات و قوانین شود.
آنچه که کاملا مشخص است، این است که مراجع عظام تقلید که براساس اظهارات آقای هاشمی جدیدالاسلام نیستند، نسبت به مسائلی مانند ماهواره مواضع مشخصی دارند که کاملا با مواضع آقای هاشمی متفاوت است. بنابراین دغدغههایی از قبیل ماهواره تنها محدود به قشر خاصی نیست و یک موضوع فرهنگی بنیادین است.
لذا اینگونه تفکرات هاشمی را باید قالب #انحراف عقیدتی جستجو کنیم نه چیز دیگر.
هدایت شده از mesaghمیثاق
[WWW.SARALLAH-ZN.IR]ma0109176.mp3
24.16M
#زمینه (فاعتبروا، فاعتبروا..)
مداح: #حاج_مهدی_رسولی
پنجشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱
اون لحظه که علی تنها شه
زهرا تو شعله ها میسوزه
این درس روشنه تاریخه
این قصه قصه هر روزه
کی گفته اینا همش اتفاقه
روضه فاطمیه از نفاقه
اون طرف در همه جاش سیاهه
اینطرفش حی علی الفلاحه
دیوار و در داره میسوزه
تو این معرکه کجا وایسادی
بی طرفی بزرگترین گناهه
هدایت شده از mesaghمیثاق
بسماللهالرحمنالرحیم
امام و رهبر و مرجع تقلید عزیز و معظم
به نظر میرسد در ملاقاتهای معمولی، به خاطر کارهای زیاد و خستگی جنابعالی، فرصت کافی برای طرح و بحث مطالبی اساسی که داریم به دست نمیآید، ناچار چیزهائی که تذکرش را وظیفه تشخیص میدهم تحت عنوان: «النصیحه لائمه المؤمنین» در این نامه بنویسم؛ خواهش میکنم توجه فرمائید و در ملاقات بعدی جواب لطف کنید:
۱- یکسال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری نامهای به خدمتتان نوشتیم که نسخهای از آن ضمیمه این نامه است. شما در بیمارستان قلب بستری بودید و ملاحظه حال شما مانع تقدیم نامه گردید، خواهش دارم، اول نامه را ملاحظه نمائید و سپس این یکی را.
۲- احساس میکنم که روابط و ملاقاتهای ما با جنابعالی، صورت تشریفاتی به خود میگیرد و محدودیتهایی در طرح و بحث مطالب –من جمله خوف از اینکه جنابعالی موضعگیری سیاسی و رقابت تلقی کنید- به وجود آمده و من خائفم که این حالت خسارت بار باشد.
۳- تبلیغات متمرکز مخالفان –که از مقام رسمی و تریبونهای رسمی در رُل مخالف و اقلیت سخن میگویند- و نصایح کلی و عام جنابعالی و سکوت و ملاحظات ما که علل موضعگیریها را روشن نکردهایم، وضعی به وجود آورده که خیلیها خیال میکنند ما و طرف ما بر سر قدرت اختلاف داریم و دو طرف را متساویاً مقصر یا قاصر یا ... میدانند. ما برای حفظ آرامش نمیتوانیم مطالب واقعی خودمان را بگوئیم و جنابعالی هم صلاح ندانستهاید که مردم را از ابهام و تحیر درآورید.
خود شما میدانید که موضع نسبتاً سخت مکتبی امروز ما، دنباله نظرات قاطع شما از اول انقلاب تا به امروز است، بعد از پیروزی معمولاً ما مسامحههائی در اینگونه موارد داشتیم و جنابعالی مخالف بودید، اما نظرات شما را با تعدیلهائی اجرا میکردیم؛ شما اجازه ورود افراد تارکالصلوة یا متظاهر به فسق را در کارهای مهم نمیدادید، شما روزنامه آیندگان و ... تحریم میکردید، شما از حضور زنان بیحجاب در ادارات مانع بودید، شما از وجود موسیقی و زن بیحجاب در رادیو تلویزیون جلوگیری میکردید؟ همینها موارد اختلاف ما با آنها است. آیا رواست که به خاطر اجرای نظرات جنابعالی ما درگیر باشیم و متهم و جنابعالی در مقابل اینها موضع بیطرف بگیرید؟ آیا بیخط بودن و آسایش طلبی را میپسندید؟ البته اگر مصلحت میدانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان خیر و شر جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم، ولی لااقل به خود ما بگوئید. آیا رواست که همه گروه دوستان ما به اضافه اکثریت مدرسین و فضلاء قم و ائمه جمعه و جماعات و ... در یک طرف اختلاف و شخص آقای بنی صدر در یک طرف و جنابعالی موضع ناصح بیطرف داشته باشید؟ مردم چه فکر خواهند کرد؟ و بعداً تاریخ چگونه قضاوت میکند؟
۴- ما جایز نمیدانیم که میدان را برای حریف خالی بگذاریم و مثل بعضی از همراهان سابق، قیافه بیطرف بگیریم و به اصطلاح جنت مکان و بیآزار و زاهد جلوه کنیم، به خاطر حفاظت از خط اسلامی انقلاب در صحنه میمانیم و از مشکلات، مخالفتها و تهمتها نمیهراسیم و به صلاحیت رهبری جنابعالی ایمان داریم، ولی تحمل ابهام در نظر رهبر برایمان مشکل است. مگر اینکه بفرمائید، همین ابهام صلاح است. احتمال اینکه این ابهام در رابطه با خطوط سیاسی و فکری جاری و خطی که در ارتش تعقیب میشود، آثار نامطلوبی در تاریخ انقلابمان بگذارد، وادارم کرد به عنوان وظیفه روی این مطالب، صراحت و تأکید داشته باشم و امیدوارم مثل همیشه این جسارت را ببخشید.
۵- قبل از انتخابات ریاست جمهوری، به شما عرض کردیم که بینش آقای بنیصدر مخالف بینش اسلام فقاهتی است که ما برای اجرای آن تلاش میکنیم و اکنون هم بر همان نظر هستیم و شما فرمودید ریاست جمهوری مقام سیاسی است و کاری دستش نیست؛ امروز ملاحظه میفرمائید که چگونه در کار کابینه و ... میتواند کارشکنی کند و چگونه با استفاده از مقام، مجلس و دولت و نهادهای انقلابی را تضعیف میکنند و ما فقط میتوانیم دفاع کنیم؛ چون تضعیف متقابل را با گفتن نواقص رئیس جمهور صلاح نمیدانیم و همان دفاع هم مشاجره تلقی میشود و بحق مورد مخالفت جنابعالی قرار میگیرد و آتش بس میدهید و خودتان هم دفاع لازم را نمیفرمائید که: اختلاف دو بینش است که یک طرف مصداق اسلامش غضنفرپور و سلامتیان و سعید سنجابی و طرف دیگر رجائی و گنابادی و منافی و موسوی و ... میباشند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
۶- در خصوص جنگ و فرماندهی ارتش، مطالب و احتمالات زیادی داریم. فرماندهی به خاطر ناهماهنگی و وحشت از نیروهای خالص اسلامی، مایل است نیروهای غیر اسلامی را در ارتش حاکم کند –که منافع مشترک پیدا کردهاند- و نیروهای خالص دینی را یا منزوی و یا منفصل نماید. خلبان شیرودی که سمبل ایمان و شجاعت و تلاش است، در پادگان ابوذر به من میگفت که امروز ایمان میجنگد نه تخصص و میخواهند دست مؤمنان را کوتاه کنند، ایشان همراه و همرزم خلبان شهید کشوری و خلبان شهید آشوری است. وحشت داشت و به من گفت پیامش را به شما بگویم و ضبط هم شده؛ احتمال اینکه مدیران جنگ به علل سیاسی طالب طولانی شدن جنگ باشند، وجود دارد و این احتمال تکلیفآور است. احتمالاً آقای بنیصدر به منظور تضعیف دولت و شاید –بعضیها هم باشند- برای اجرای منویات آمریکا و ... مخصوصاً کمبود مهمات و اسلحه قابل توجه است. در این مورد لازم است، جنابعالی سریعاً فکری بفرمائید و بهتر است در یک جلسه طولانی و محرمانه با دوستان مورد اعتماد ارتشی نظیر صیاد شیرازی، نامجو، سلیمی، شیرودی و ... با حضور ماها در خدمتتان بحث و تصمیمگیری شود.
۷- ما «حزب جمهوری اسلامی» را با مشورت با شخص جنابعالی و گرفتن قول مساعدت و تأیید غیر مستقیم –من شخصاً در مدرسه علوی با شما در این باره مذاکره کردم- تأسیس کردیم و با توجه به اینکه قانون اساسی، تعداد احزاب را پذیرفته فکر میکنیم یک حزب اسلامی قوی برای تداوم انقلاب و حکومت اسلامی ضرورت دارد و جنابعالی هم روزهای اول در تهران و قم مکرراً تأیید فرمودید –ممکن است فعلاً فراموش کرده باشید- و اکنون اعتبار حزب از نفوذ شما تغذیه میشود –غیر مستقیم- ولی رنگ حمایت از روزهای اول کمتر شده. میل داریم لااقل در جلسات خصوصی نظر صریحی بفرمائید. اگر مایلید ما حزب را کنار بگذاریم، ما را قانع کنید و اگر لازم میدانید که حزب بماند باید جور دیگری عمل بشود و اگر همینگونه که عمل میفرمائید، مصلحت است ما را قانع کنید تا ما هم دوستان حزبی را قانع کنیم.
۸- اینجانب که جنابعالی را مثل جانم دوست دارم و روی زمین کسی را صالحتراز شما سراغ ندارم، گاهی به ذهنم خطور میکند که تبلیغات و ادعاهای دیگران شما را تحت تأثیر قرار داده و قاطعیت و صراحت لازم را –که از ویژگیهای شما در هدایت انقلاب بوده- در موارد فوقالذکر ضعیفتر از گذشته نشان میدهید، بسیاری از مردم هم متحیریند که چرا امام قاطع و صریح در این مسائل سرنوشتساز صراحت ندارد. خدای نخواسته اگر روزی شما نباشید و این تحیر بماند، چه خواهد شد؟ واقعاً و حقاً ما انتظار داریم در مقام رهبری و مرجع تقلید اگر تعدیلی در شیوه حرکت ما لازم میدانید صراحتاً امر بفرمائید که مطیعیم؛ ما انتظار نداریم که نصایح ذووجوهی از رسانههای جمعی بشنویم، احضار کنید و امر بفرمائید.
۹- آخرین مطلب –که در ترتیب مطالب جایش اینجای نامه نیست- اینکه ما پس از پیروزی آقای بنیصدر برای اینکه ایشان خیالش از جانب ما راحت باشد، ایشان را به ریاست شورای انقلاب برگزیدیم و به جنابعالی پیشنهاد نیابت فرماندهی کل قوای ایشان را دادیم که سریعاً تصمیم بگیرند و کار کنند، اما ایشان به اینها هم قانع نشد و مرتباً کمبودها را متوجه ما میکرد و میگفت: « من میخواهم کار کنم ولی نمیگذارند»، در مرکز قدرت بود و دیگران را مقصر معرفی میکرد و امروز هم میبینید نقش اقلیت مخالف را. پس چه باید کرد؟ با سپاس و معذرت.
اکبر هاشمی
۲۵/۱۱/۱۳۵۹
هدایت شده از mesaghمیثاق
به ادبیات این نامه ، خوب دقت بفرمایید تا نوع تفکر هاشمی و اختلافش با مبانی فکر حضرت امام (ره) کمی آشکار شود.
📌بخش چهارم) هاشمی و دهه های محرم!!!
هاشمی رفسنجانی در خاطرات صریح خود، پرده از اعتقاداتی بر میدارد که بسیار شگفت انگیز است.
در زمانی که تمام آحاد مردم اعم از شیعه یا سنی، مسیحی یا یهودی، نسبت به عظمت عاشورای حسینی متواضعانه سر تعظیم فرود می آورند و عزادار هستند، آقای هاشمی به صراحت گوشه ای خوشگذرانیهای خود در این ایام حزن انگیز را به روی کاغذ آورده و آنها را در تاریخ ثبت میکند.
به برخی از این خاطرت توجه بفرماید:
⚛️یکشنبه 30 تیر 1370 (تاسوعای حسینی):
«با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. بچهها هم تا ظهر کمکم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچهها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.
آب لتیان پایینتر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیشبینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزلهای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفتهاند... آمدن ما به لتیان هم بیارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچهها آمدم.»
هدایت شده از mesaghمیثاق
4_532576958316297193.mp3
845.8K
#صوت_ولی
✅ معنای "فرج" چیست؟
برای مسلمان هیچ بن بستی وجود ندارد
در بن بست های جاری زندگی هم این فرج حاصل میشود .
این درس امید است. این درس انتظار واقعی است برای همه انسانها
هم منتظر فرج نهایی باید بود ، هم منتظر فرج در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بود.
در بن بست های جاری زندگی هم فرج حاصل میشود.
اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم شود
و بدانید این فرج محقق خواهد شد، مشروط بر اینکه شما، انتظارتان واقعی باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد.
#جهاد_تبیین
#از_تبیین_تا_قیام
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ برشی از سخنرانی حجتالاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان در خصوص عملکرد دادستان این شهرستان
🔹آقای دادستان یک دادستان کتابخانه ای است . چیزی بنام علم قاضی ، انقلاب و اقتدار شهر برای او معنایی ندارد
🔹با احکام ضعیف آقایان لاهیجان تبدیل به بهشت اغتشاش گران شده است
🔹آقای دادستان در قضیه پلمپ فروشگاه ها اقتدار شورای تامین شهرستان را شکست و اعضای شورا را سکهی یک پول کرد
🔹ملاقات با آقای دادستان برای مردم خیلی سخت است ؛ شما خانواده شهید امنیت را به دیدار نپذیرفتید . خیلی بیجا کردید ، البته دیدار خانواده شهید لیاقت میخواهد
🔹شما که ترسیدی و روی پنجره اتاقت ورق گالوانیزه کشیدی چطور امنیت مردم برایت مهم نیست ؟
🔹این شهر دادستان نداشته باشد بهتر است تا رسانه تروریستی رادیو گیلان برای دادستانش سوت و کف بزند
🔹چادر از سر دخترمان کشیدند و به او جسارت کردند آقایان آزاداشان کردند
✍رونوشت به:
دادستان کل جناب آقای منتظری
هدایت شده از mesaghمیثاق
سلام مادر جان 4.mp3
17.6M
سرود #عهد_فاطمی
به سبک #سلام_فرمانده
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮
مادر جان، فدای تو جانم
مادر جان!
🍃🍃
توو سنگر تواییم، با تو بستیم عهدی
تا آخر بمونیم، پای انقلاب، فرزند تو مهدی
🍃🍃🍃
سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران
سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، میمونیم
با تو سر پیمان، سلام مادرجان
🍃🍃
ببین، پای چادرم، تا هرجا میتونم، تا سر حد جونم، همیشه میمونم
خودمو به مهدی میرسونم
با همین چادر پوشیدن منم، مرد میدونم
🍃🍃
سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران
سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، میمونیم، با تو سر پیمان
سلام مادرجان
🍃🍃🍃
توو سنگر این چادر، هر چی دارم و فدا امام میکنم
توو سنگر این چادر، مثه زینب میمونم کارو تمام میکنم
توو سنگر این چادر، با حجابم برای مهدیِ تو قیام میکنم
چادر که میپوشم، زیر سایهی تو ام رو لطف تو حساب میکنم
چادر که میپوشم، توی این شهر گناه آلوده من ثواب می کنم
چادر که میپوشم، همهی نقشههای دشمنارو خراب می کنم
🍃🍃🍃
سلام مادرجان، سلامی از جنس لطافت باران
سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، میمونیم، با تو سر پیمان
سلام مادرجان
🍃🍃🍃
عهد میبندم، که بمونم پا رکاب، عهد میبندم، جون بدم برا حجاب
عهد میبندم، عهد فاطمی، که بمونیم ما دخترها، پای انقلاب
عهد میبندم، تو زندگیم، زینت شما بشم
این پرچم رو، تا آخر من به دوشم بکشم
به یاد همه اونایی که توی راه فاطمه جون دادن
ناهیدِ فاتحی و آرامش قوربون حجابزهرا شدن
سلام مادرجان، ما اومدیم که بگیم، میمونیم، با تو سر پیمان
سلام مادرجان
#قیام_فاطمی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
هدایت شده از mesaghمیثاق
در ادامه بررسی زندگی سیاسی و اعتقادی آقای هاشمی، فصول دیگری از انحرافات عقیدتی ایشان را با هم مرور خواهیم کرد.
✍در فصل سوم ابعاد سیاسی زندگی او را در پیش روی بزرگواران خواهیم گذاشت.
🚫رد شدن از مسلمات تشیع!
به این جمله دقیق توجه بفرماید:
👈🏻👈🏻"تا کی بر سر خلیفه اوّل بجنگیم؟".👉🏻👉🏻
این جمله ای بود که آقای هاشمی عنوان کردند، ظاهرا موضوع حقانیت خلافت حضرت علی (علیه السلام) و غصب این خلافت توسط خلفای سه گانه، از دید آقای هاشمی فاقد اهمیت بوده و این اصل را به انحراف با موضوع وحدت گره زده اند.
موضوعی که از اساس یک نوع مغالطه بوده و رد این فرضیه ی باطل و انحرافی را در ادامه با گفتاری ازو مقام معظم رهبری(ره) ثابت خواهیم کرد.
تا جایی که حضرت آقا در بیان خود عنوان میکنند؛ قائلین این تفکر در پی توطئه هستند!!!
👈آقای هاشمی، البته این جمله عجیب خود را با تکمله ای دیگر، کامل کرده و بیان داشته بودند:
"اینکه چه کسی اولین خلیفه بوده یا نبوده، مسئله تاریخی است که هیچ سودی برای ما ندارد و نتیجهای از آن نخواهیم گرفت. اینکه آنها چگونه وضو میگیرند و نماز میخوانند، منطق عقلانی برای تبدیل شدن به اختلاف ندارد".
اگرچه طی سال هایی که از زندگی آقای هاشمی گذشت، شنیدن جملات نامتعارف از سوی ایشان، برای مردم و رسانه ها به یک رویه ی عادی تبدیل شده، اما ورود تعجب برانگیز وی به مباحث اینچنینی که دنیایی از حاشیه را با خود به همراه خواهد داشت، به شدت تامل برانگیز است.
هاشمی رفسنجانی این بار نه در عالم سیاست و نه در بیان خاطرات بی اعتبار دونفره از امام خمینی(ره)، بلکه راجع به یکی از اصول لایتغیر شیعیان، یعنی بحث خلافت مسلمین پس از پیامبر، کلمات تاسف برانگیزی را به زبان آورده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
❌هاشمی و جریان انحرافی
شاید تا اسم جریان انحرافی به گوش برسد ناخودآگاه همه ی اذهان به سمت دولت بهار و جریان انحرافی بهار بچرخد. ولی در واقع جریان اصلی انحراف را باید در قاموس تفکر هاشمی جستجو کرد.
به این بیانات حضرت آقا و سپس مصداق یابی آنها در جملات هاشمی دقت بفرمائید:
⭕️" اينكه ما بيائيم مسئلهى عقلانيت را مطرح كنيم و بگوئيم «بر سر عقل آمدن انقلاب»، اين ما را به نتيجه نميرساند. من يادم هست آن سالهاى اول انقلاب، از جملهى حرفهائى كه زده ميشد، اين بود كه بايستى ما انقلاب را سر عقل بياوريم! يعنى عقلانيت را به عنوان يك وسيله، بهانه قرار بدهند و از اصول و مبانى و پايههاى اصلى صرف نظر كنند؛ اين نبايد انجام بگيرد". (دیدار با اعضای مجلس خبرگان )شهریور1390
و حال این جمله از آقای هاشمی:👇🏻👇🏻👇🏻
هاشمی:
در سال ۶۷ با تدبیر و #عقلانیت در داخل و جهان توانستیم نه تنها جنگ را ختم کنیم بلکه پیروزی سیاسی خود در سازمان ملل متحد را ثبت کردیم.
↙️پ.ن:
یعنی تا قبل از آن و در جریان 8 سال دفاع مقدس، ما درگیر نوعی بی عقلی و بی تدبیری بودیم. (اینکه ما در سازمان ملل توانسته باشیم پیروزی ای به نام خود ثبت کنیم را در فصل سوم و در مرور پرونده سیاسی ایشان بحث خواهیم کرد که آیا صحت داشت یا خیر؟!)
حال به این بیان حضرت آقا نیز دقت بفرمائید:
⭕️"اگر كسى يا جريانى بخواهد به نام عقلگرائى، از ارزشهاى اسلامى و انقلابى عدول كند، اين انحراف است. اگر كسى بخواهد به وسيلهى عقلگرائى، در مقابل دشمن بىتقوائى به خرج بدهد، وابستگى به وجود بياورد، اين انحراف است، اين خيانت است. آن عقلانيتى كه در مكتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نميكند كه ما از خدعهى دشمن غافل شويم، از كيد او غافل شويم، از نقشهى عميق او غافل شويم، به او اعتماد كنيم، در مقابل او كوتاه بيائيم. هرچه كه انسان در مقابل دشمن كوتاه بيايد، پشتوانهى عظيم معنوى در درون كشور و درون ملت را از دست خواهد داد".(سالروز رحلت امام خمینی سال 90)
و این جمله هاشمی را با این اصول محک بزنید:👇🏻👇🏻
- عقلانیت و اعتدال راهکار برون رفت مشکلات کشور است.
- راه عبور از مشکلات فعلی، تغییر جهت از "هیجان مداری" به " سمت و سوی" است.
- با " عقلانیت " باید ریشه اختلافات نیروهای سیاسی کشور را شناخت وخشکانید.
↙️پ.ن:
تعابیر عجیب ایشان و خلق واژه هایی نظیر هیجان مداری، که برای هدم جریان انقلابی کشور صادر شده بود، فقط در قاموس جریان انحرافی معنا و مفهوم پیدا خواهد کرد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚫🚫 انحراف مبنایی هاشمی در سیر اعتقادی به انقلاب اسلامی
هاشمی رفسنجانی که در سالهای ابتدایی انقلاب با جملاتی، همیشه به آمریکا حمله میبرد:
نظیر این جملات:
اول بهمن ۱۳۵۹
مذاکرات نشان داد آمریکا واقعا شیطان بزرگ است، فهمیدیم روی پای خودمان باید بایستیم. اگر هم گروگانگیری نمیکردیم آمریکا این جنگ را علیه ما راه میانداخت. او به خاطر ۷۰ یا ۵۰ نفر جاسوس آنقدر تلاش نمیکند، او با انقلاب ما و فاجعهای که در منطقه دچارش شده است میجنگد، راه قدس از تسخیر سفارت آمریکا میگذرد.
در سالهای انتهایی زندگیش چنان چرخش در عقاید او ایجاد شده بود که گویی شخص دیگری جملاتی چنین را صادر میکند.
به این جملات وی که در 1392 بیان داشته دقت کنید:
👈🏻👈🏻بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست.
آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ 😳😳معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره میکنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.
در انحراف این تفکر فقط به این جمله ی رهبری بسنده میکنیم:
⛔️مقام معظم رهبری:
ﺑﻨﺪه ﻣﻌﺘﻘﺪم:ﺑﺮاى راﻳﺞ ﻛﺮدن ﻳﻚ ﮔﻨﺎه در ﻋﻤﻞ، ﻳﻜﻰ از را هﻫﺎﻳﺶ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ آن ﮔﻨﺎه را در زﺑﺎ نﻫﺎ راﻳﺞ ﻛﻨﻨـﺪ .
آن ﻗﺪر ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﺒﺤﺶ از ﺑﻴﻦ ﺑﺮود!ﺷﻤﺎ ﻗﻀﻴﻪ ى ﻓﻠﺴﻄﻴﻦ و ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺷﻮﻣﻰ را ﻛﻪ ﺑﻌﻀﻰ از ﻓﻠﺴﻄﻴﻨ ﻲﻫﺎ ﺑﺮاى ﺧﻮدﺷﺎن و ﻣﻠﺖ ﻓﻠﺴﻄﻴﻦ ﻗﺒﻮل ﻛﺮدﻧﺪ، ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ!اﻣﺮوز اﻳﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ى ﺑﺴﻴﺎر ﻋﻈﻴﻢ و ﻋﺒﺮت ﺑﺰرﮔﻰ اﺳﺖ.از ﺑﺲ ﻣـﺪام در ﮔﻮﺷﻪ و ﻛﻨﺎر، ﻛﺴﻰ ﭼﻴﺰى ﮔﻔﺖ و دﻳﮕﺮان ﺑﻪ او ﺗﺸﺮ ﻧﺰدﻧﺪ!ﻫﻰ ﮔﻔﺘﻨـﺪ » : ﭼـﻪ ﻣـﺎﻧﻊ دارد ﻛـﻪ ﻣـﺎ ﺑـﺎ اﺳـﺮاﺋﻴﻞ دﺷﻤﻦ ﻏﺎﺻﺐ«!ﻧﮕﻔﺘﻨﺪ» :اﻳﻦ دﺷﻤﻦ ﻏﺎﺻﺐ اﺳﺖ.اﻳﻦ در ﺧﺎﻧـﻪ ى ﻓﻠﺴـﻄﻴﻦ ﻫـﺎ
ﻧﺸﺴﺘﻪ اﺳﺖ.ﭼﻪ ﻣﺬاﻛﺮه اى؟! ﻣﺬاﻛﺮه ى ﺑﺎ ﻇﺎﻟﻢ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ» :ﻓﻼن ﻓـﻼن ﺷـﺪه ؛ ﭼـﺮا اﻳـﻦ ﻗـﺪر ﻇﻠـﻢ وا ﻣﺬاﻛﺮه ى دوﺳﺘﺎﻧﻪ، ﻛﻪ ﺑﺮوﻧﺪ و ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ و ﺑﺨﻨﺪﻧﺪ و او ﭼﻴﺰى ﺑﮕﻮﻳﺪ و اﻳﻦ ﭼﻴﺰى
👈🏻👈🏻👈🏻ﻧﻜﻨﺪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻫﻰ اﺳﻢ ﻣﺬاﻛﺮه را اﻳﻦ ﺟﺎ و آن ﺟﺎ و در داﺧﻞ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان ﻣﻰ آورﻧﺪ، ﻗﺼﺪﺷـﺎن اﻳﻨﻬـﺎ ﺑﺎﺷـﺪ ! ﻣﻠـﺖ اﻳﺮان، ﻣﻠﺘﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ اﺣﺘﻴﺎج ﺑﻪ ﻣﺬاﻛﺮه و ﻣﺮاوده و ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ دﺷﻤﻦ ﻣﺴﺘﻜﺒﺮ ﻧﺪارد.ﻣﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﺿـﻌﻴﻔﻴﺪ؟ ! ﻣﮕـﺮ ﻣﻠـﺖ اﻳﺮان ﻣﻠﺖ ﻛﻮﭼﻜﻰ اﺳﺖ؟! ﻣﮕﺮ ﻣﻠﺖ اﻳﺮان، ﻗﺪرت دﻓﺎع از ﺧﻮد را ﻧﺪارد؟!
هدایت شده از mesaghمیثاق
⁉️جواب یک سوال!
↙️«حفظ جمهورى اسلامى از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ براى اینکه امام عصر هم خودش را فدا مى کند براى اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، براى کلمه حق و براى دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند...»
امام خمینی/صحیفه، ج 15، ص 365
⁉️میشه این جمله ی امام (ره) رو توضیح بدید؟!
بله که میشه!
به این دو توضیح خوب دقت کنید:
🔸الف - مقدمه اول)
بدیهی است که تمامی انبیا و اوصیای الهی همه هستی خود از جمله مال، جان، آبرو و خویشان خود را فدای اوامر خداوند متعال نمودهاند. صبر و تحمل همراه با توکل انسانهای کامل در بلاها و مصائب مانند ابتلائات الهی در مورد انبیای الهی مانند حضرت ابراهیم، حضرت صالح، یوسف، یعقوب، هود، موسی، زکریا، یحیی، عیسی و ... و همچنین اولیای الهی مانند حضرت مریم، حضرت زهرا، پیامبر اکرم، امیرالمومنین و تمامی ائمه معصومین (علیهم السلام) همگی به دلیل پذیرش همین اصل بدیهی از سوی این افراد بوده است. نمونه های تاریخی فراوانی برای تأیید این اصل وجود دارد که واضحترین آنها در صبر امیرالمومنین –در واقعه شهادت حضرت زهرا و امام حسین در واقعه کربلا جلوه گر شده است.
🔸ب - مقدمه دوم)
تشکیل نظام جمهوری اسلامی از جمله موارد والای عمل به احکام دین اسلام است: باور حضرت امام ره این است که تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای ارزش های اسلام بوده و گامی مهم در راه آماده سازی مقدمات تحقق تمدن مهدوی(عج) میباشد.
👈🏻بنابراین جانفشانی و فداکاری در راه این نظام، همان ارج و قرب را دارد که ایثار برای دیگر احکام الهی.
↙️حالا با توجه به دو مقدمه بالا، به این توضیح که از متن خود وصیتنامه حضرت امام خمینی(ره) است، دقت بیشتری کنید:
« اگر این جمهورى اسلامى شکست خورد، اسلام مدفون مى شود؛ دیگر خیال نکنید بعدها شما بتوانید دوباره یک کارى انجام بدهید. مسئولیت یک همچو مسئولیتى است. مسئولیت یک مسئولیتى است که انبیا و اولیا و همه خونشان را دادند براى حفظ این. و همه براى حفظ مکتبشان خونهایشان را دادند- چه انبیاى سابق و چه نبى اکرم- که همه تاریخش را مى دانید، همه چیزشان را دادند براى اینکه حفظ بشود این مکتب و یک وقت اعوجاجى در آن پیدا نشود. سید الشهدا- سلام اللَّه علیه- که این قیام را کردند، براى اینکه معاویه و پسرش اسلام را وارونه اش کرده بودند. هم امام جماعت بود و هم امام جمعه بود و هم خطیب بود، و هم شارب الخمر، و هم همه چیز؛ مکتب داشت از بین مى رفت. یک وقت یک کسى است که مى گوید من رضاخان پهلوى هستم، هر غلطى که بکند به مکتب ضرر نمى زند، مردم مى گویند مردکه کذائى است. یک وقت یک کسى است که مى گوید من خلیفه رسول اللَّه هستم. مى آید خطبه مى خواند و مى آید جماعت مى خواند و خلافت رسول اللَّه است، و با اینکه خلافت رسول اللَّه است، آن اعوجاجها را مى کند، آن خطاها را مى کند؛ این غیر خطاى محمدرضا و رضاست. خطاى یزید این نبود که سید الشهدا را کشته، این یکى از خطاهاى کوچکش بود، خطاى بزرگ این بود که اسلام را وارونه اش کرده بودند، و سید الشهدا به داد اسلام رسید، سید الشهدا اسلام را نجات داد ».
صحیفه امام ج 8 ص 525