هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ مگه زندگی یکی از سه رکن اعتراضات نبود!!
🔻 زینب موسوی کمدینی که در برنامه خندوانه معروف شده بود و از حامیان جنبش «زن، زندگی، آزادی» محسوب میشد، اعلام کرد قرار است در پاییز تور استندآپ کمدی در اروپا برگزار بکند.
🔻 همین کافی بود تا با توهین شدید حامیان «زن، زندگی، آزادی» در صفحات مجازی روبرو شود. او در فیلم بالا با گریه خطاب به فحاشان این جنبش میگوید مگر «زندگی» یکی از سه رکن اعتراضات نبود؟
🔻 یکی از زنان خواننده خارج نشین در بخش نظرات نوشت «براي من جالبه كه اكثر كسانی كه دارند در زير اين پستها فحاشی ميكنند اقايون هستند!»
🔻 بار دیگر تاریخ نشان داد که برای این شورش سیاسی، نه «زن» مهم است، نه «زندگی» و نه «آزادی».
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیوارنویسی شبه دانشجوی یکی از دانشگاههای تهران و ارسال ویدئو به رسانههای معاند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
آقا و خانم مذهبی صورتی خوشرنگ من!
میدونم که نمیفهمی ولی اینا #دختران_حاج_قاسم نیستند!
❌️حتما باید بعضی چیزا رو بهتون نشون داد !
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارگر درستکار
🎥 کارگر درستکار نقش دارد. کارگری که سختیهای کار را تحمّل میکند - کار سخت است دیگر؛ کار جسمانی یکی از امور سخت در زندگی است - کارگری که عمر خود را، وقت خود را، نیروی خود را صرف میکند تا کار را تمیز از آب دربیاورد، دارد عبادت میکند؛ این حسنه است. من مکرّر در این دیدارهای با شما عزیزان، این روایت را از قول پیغمبر اکرم نقل کردهام که: رَحِمَ اللهُ اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه؛(مسائل علیّبنجعفر و مستدرکاتها، ص ۹۳ (با اندکی تفاوت)) رحمت خدا بر آن آدمی که کاری را که انجام میدهد، محکمکاری میکند؛ چه در کار صنعتی، چه در کار کشاورزی، چه در مسائل گوناگون کارگری؛ وقتی کار متقن و محکمکاری شد، محصولْ تمیز از آب درمیآید، محکم از آب درمیآید. این هم نقش کارگر. این هم میشود عبادت.
۱۳۹۴/۰۲/۰۹
بیانات در دیدار جمعى از کارگران سراسر کشور
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مصرفکنندهی باانصاف
🎥 مصرفکنندهی باانصاف، مصرفکنندهی باوجدان هم میتواند همینجور به تولید کشور کمک کند؛ دنبال اسم و رسم نروند، دنبال بِرَند نروند - این حرفی که حالا مرتّب تکرار میکنند: بِرَند، بِرَند - دنبال مارک نروند؛ دنبال مصلحت بروند. مصلحت کشور، مصرف تولید داخلی است، کمک به کارگر ایرانی است. بعضیها هستند حتّی حاضرند به نفع کارگر هم شعار بدهند، رگ گردن را هم درشت کنند و شعار بدهند، امّا در عمل به کارگر ایرانی لگد بزنند. لگد زدن به کارگر ایرانی این است که انسان جنس مصنوع این کارگر را مورد استفاده قرار ندهد و برود مشابه این را از خارج بگیرد؛ گاهی هم به قیمتهای گرانتر! ما در برخی از صنایع در کشورمان جزو پیشروان دنیاییم، [امّا] در همان چیزها، میروند از بیرون چیزهایی را برمیدارند و به داخل میآورند. و این وظیفهی همه است؛ از جمله وظیفهی دولت. وزیر محترم کار اینجا حضور دارند؛ من خواهش میکنم در دولت مطرح کنید، اصرار کنید، پافشاری کنید که اشیائی که جزو مصارف دولتی است، مطلقاً از خارج نیاید. این یک قلم عمده است، یک قلم بزرگ است؛ چون دولت با دامنهی وسیعی که دارد، مصرفکنندهی درجه یک است. نگویند که ما فلان چیز را میخواهیم، الان لازم داریم، تولید داخلیاش نیست، ناچاریم از بیرون بیاوریم. خب، شما مگر برنامهریزی ندارید؟ شما که امروز احتیاج دارید، چرا امروز میگویید؟ میخواستید دو سال پیش بگویید تا تولیدکنندهی داخلی فرصت داشته باشد برنامهریزی کند، بسازد.
۱۳۹۴/۰۲/۰۹
بیانات در دیدار جمعى از کارگر
هدایت شده از mesaghمیثاق
13900525_3326_128k.mp3
2.85M
🎙#دادکست | قسمت بیست و یکم
🗂موضوع: خطرِ علوم انسانی ذاتاً مسموم
مقام معظم رهبری
تهیهکننده: khamenei.ir
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖صفحهٔ 1⃣
♦️... برخی گمان میکنند فقط یکسری شبهات نظری در مورد اثبات وجود خدا و نبوت و امامت و... مردم را تهدید میکند؛ اما اتفاقاً شبهات نظری خیلی وقت است که در حاشیه قرار گرفتهاست و جای خود را به شبهههای عینی و ملموس در زندگی دادهاست؛ یعنی دشمن میخواهد مردم را به این نتیجه برساند که اگر این اعتقادات و احکام و اخلاق الهی حق هم باشد، اما در قرن بیستم کاربرد ندارد و تنها همانطور که همه جهانیان زندگی میکنند، باید زندگی کرد و زندگی بهنحو دیگری ممکن نیست. در واقع میخواهند این دیدگاه را برجامعه حاکم کنند که زندگی بهنحو دیگر «امکان عینی» ندارد. یعنی گرچه سخت خدا و پیغمبرش صحیح است اما در عصر حاضر مجبوریم بهاین نحو زندگی کنیم. لذا شبهات اصلی و اساسی، «شبهات عینی» هستند و نه نظری! یعنی غالب مردم ما علی رغم اختلاف ظواهر و سلایق، به توحید و نبوت و امامت و... اعتقادِ ذهنی دارند و بالاتر از آن، در عزاداریها و مراسم محرم و فاطمیه و رمضان و عرفه و امور خیریه و... شرکت میکنند؛ اما وقتی میخواهند زندگی کنند، احساس میکنند که در عمل، گذران زندگی بهنحو دیگری است.
♦️بهطور نمونه، اولین چیزی که در موضوع جنگ فرهنگی به ذهن عموم خطور میکند، انحراف جوانان است و گفته میشود که ظاهر جوانان تغییر کرده و لاابالی شدهاند و به ظواهر دین توجه ندارند و اهل روابط نامشروع شدهاند. اما دو نوع نگاه به این مقوله، قابل طرح است:
1⃣ گاه میگوییم این جوان نتوانست هوای نفس خود را کنترل کند و شیطان او را فریب داد و نفسِ امارهاش براو غلبه کرد و مرتکب گناه شد.
2⃣ اما گاه میگوییم با توجه به مدلِ اداره معلوم میشود یک محیط و بستر پرورشِ اجتماعی هست که جوانان را به سمتِ گناه میکشاند. این مدل میگوید با نیروی انسانی چطور باید برخورد کرد: ابتدا در مهدکودک و سپس در دبستان و راهنمایی و دبیرستان باید ۱۲ سال درس بخواند. بعد از آن هم باید ۴ سال یا ۶ سال یا ۸ سال در دانشگاه درس بخواند و بعد از کسب تحصیلات و مهارتهای لازم، در حوالی ۲۵ سالگی وارد بازار کار شود تا شغل مطلوبی بهدست آورد. یعنی همه برای تأمین زندگی عملاً باید بر اساس کیفیت خاص از تحصیل و اشتغال حرکت کند. این در حالی است که اگر جوان در یک جامعه دینی مجبور باشد تا سن ۲۵ سالگی درس بخواند و بعد از آن وارد بازار کار شود، در طول این مدت تکلیف نیازِ جنسی و عاطفی او چه میشود؟! وقتی اشخاص در سن ۱۵ سالگی بالغ میشوند، مگر میتوان برای همه آنها نسخهای را پیچید که مربوط به درجات بالای عرفان است و از آنها خواست که در طول ده تا دوازدهسالی که باید برای تحصیلات و کسب مهارت صرف کنند، غرائز خود را کنترل نمایند؟ علاوه بر این که تازه پس از به دستآوردنِ یک موقعیت شغلی مناسب، جوانان باید چندسال کار کنند تا سرمایهای برای تشکیل زندگی بهدست بیاورند.
🔗ادامه دارد...
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖صفحهٔ 2⃣
♦️البته جوامع غربی با این مشکل روبرو نیستند، چرا که آنها برای جوانانِ خود از همان ابتدای بلوغ، فضا و زمینه را برای روابط آزاد جنسی فراهم میکنند و با دایرکردن مکانهای خاصی چون کابارهها و دانسینگها، پارتیها و...، نیاز عاطفی و جنسی جوانان تخلیه میشود. اما در جوامع دینی چه اتفاقی میافتد؟! تحت عناوین جذاب «تحصیل و اشتغال» و این که دین هم بیسوادی و بیکاری را رد کرده، جامعه دچار چالش و دوگانگی میشود و جوانان برای تأمین نیازهایشان به روابط نامشروع کشیده میشوند. ممکن است گفته شود: خانوادهها میتوانند به فرزندانشان کمک کنند تا قبل از اتمام تحصیلات و کار، موفق به ازدواج شوند.» اما باید توجه داشت که مدل ادارهٔ غربی، تعریف فقر و غنی را نیز عملاً تغییر دادهاست. یعنی اگر خانمها ۲۰ سال قبل از این، با گاز پیکنیک غذا طبخ میکردند وهیچ احساس حقارتی هم نمیکردند، امروز اگر در آشپزخانهها گاز رومیزی نباشد، احساس حقارت ایجاد میشود! اگر پدری برای دخترِ خود گاز رومیزی و یخچالِ ساید و ماشین لباسشویی و ماسین ظرفشویی و جاروبرقی و ماکروویو و... تهیه نکند، احساس میکند که او را تحقیر کردهاست. لذا حتی اگر والدینِ زوجها بهآنها کمک مالی کنند، باز هم تهیه چنین زندگی با تمام امکانات هزینهای سنگین خواهد داشت که از عهدهٔ بسیاری برنمیآید. چون معنای فقر و غنی و آبرو و بیآبرویی و احترام و سرشکستگی، در عمل و با تحول در الگوی مصرف، تغییر پیدا کردهاست.
♦️پس سادهاندیشی است که گمان شود صرفاً با توصیه و نصیحت و ارائه اطلاعات دینی به جوانان، آنان به سمت حجاب و ازدواج و... متمایل شوند؛ چرا که ساختارهای تحصیل و اشتغال و نیز تعریف عینی از فقر و غنی و آبرو و سرشکستگی، مانع اصلی در عمل به این احکام است. یعنی بستری که مدل اداره غربی در تمام جهان بهوجود میآورد، نیروی انسانی را در چنین کانالهایی از تحصیل و اشتغال و الگوی مصرف قرار میدهد و این کانالها و ساختارها فضایی برای تحقق احکام ازدواج و خانواده و عفاف باقی نمیگذارد و امکان عینیِ این امور ارزشی را از بین میبرد.
♦️پس جنگ فرهنگی چنین عمقی دارد و باید باور کنیم که دنیاپرستی و دچارشدن به لغزشِ کفر و نفاق، فقط به هوای نفس برنمیگردد. بلکه ائمهٔ کفر ساکت ننشستهاند و اتفاقاً خیلی پُرکار هستند و جاهلیت مدرن، فضای اجتماعی را میسازد که مردم را به عمق ظلمات میبرد: «وَالَّذِينَ كَفَرُوٓا أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ». خدای متعال تصریح میکند که اولیاء طاغوت، مردم را از نور به سمت ظلمات میبرند.
❓این امر چگونه امکانپذیر میشود؟!
❓آیا با تکتک مردم صحبت میکنند و آنها را فریب میدهند؟!
❓یا اینکه بسترهای اجتماعی میسازند و مردم را در کانالها و ساختارهایی قرار میدهند که خروج از آنها، مساوی با انزوا و محرومیت از آبرو و جایگاه اجتماعی است؟!
🔗ادامه دارد
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖صفحهٔ 3⃣
♦️در واقع دوری از احکام و اعتقادات الهی فقط به هوای نفسِ درونی برنمیگردد؛ بلکه بیش از آن، این محیطسازی و شرایطسازی در اجتماع است که میتواند به زندگی الهی ضربه بزند و هوای نفس را برای تحرکی چندین برابر تحریک کند. لذا نباید دائماً جنگ فرهنگی را منحصر در ماهواره و اینترنت و موبایل و... کرد! حتی اگر فرضشود که ماهواره و اینترنتی وجود ندارد، وقتی تعریف تحصیل و اشتغال و فقر و غنی در عمل -و نه در بحثهای نظری- به مدل ادارهٔ غربی واگذار شود و نسخه جایگزینی ارائه نشود، قهراً بسیاری از جوانانِ دوستدار دین نیز با محاسبه اقتصادی به این نتیجه میرسند که توانِ پرداخت هزینههای زندگی را ندارند و روابط نامشروع و غیرقاعدهمند بسیار ارزانتر است و لذا برای تأمین نیازهای عاطفی و جنسی خود به آن رو میآورند. خصوصاً با توجه به این که بر اساس احکام اسلام در ازدواج، مرد باید نفقه همسر خود را بپردازد که این امر با الگوی مصرف موجود، هزینههای کمرشکنی ایجاد میکند. اما در کشورهای غربی، زن و مرد هردو باید بهصورت اشتراکی خرجِ خانه را تأمین کنند و مرد وظیفهای برای پرداخت نفقه ندارد. یعنی مدل ادارهٔ غربی، احکام انسانسازِ اسلام چون ازدواج و پرداخت نفقه توسط مرد را که موجباتِ رشد او را فراهم میآورد، عملاً بهچالش میکشد. علاوه بر همهٔ اینها، مدل اداره که «تنوع» را مبنای انگیزش قرار داده، این امر را به کالاها محدود نکردهاست بلکه تنوعطلبی در امور جنسی نیز جریان دارد و موجب تضییق فضا برای دوام و پایداری ازدواج میشود.
♦️پس جامعهٔ ما به نسبتی که مجبور شده مدل غربی و ساختارهای آن در بخشهای مختلف از جمله در تحصیل و اشتغال را بپذیرد، مبتلا به ناهنجاریهای ناشی از آن شده و به نسبتی که آن را نپذیرفته و مقاومت کرده است، دین مردم حفظ شده است. اما اگر این روند ادامه پیدا کند و درک از مشکل اصلی ایجاد نشود، خطرات بیشتر شده و ضرباتِ دشمن کاریتر خواهد شد. لذا حساسیتهای متدینین و انقلابیون و مردم باید بر نقطه اصلی متمرکز شود.
🔗ادامه دارد...
هدایت شده از mesaghمیثاق
📖صفحهٔ 4⃣ (بخش پایانی)
♦️به نظر میرسد شناخت صحیح از «جنگ اقتصادی» نیز بههمین مطلب باز میگردد. جنگ اقتصادی فقط بهاین نیست که روابط بانکی ما را قطع کردند و از صادرات و واردات کالاها ممانعت میکنند. بلکه عمق هجمه اقتصادی دشمن در این نقطه شکل میگیرد که هر کشوری برای دستیابی به زندگی خوب و مرفه و تأمین معیشت مردم باید به تولید ثروت بپردازد اما تولید ثروت، الگوی علمیِ مختص به خود را داراست. یعنی هر کشوری برای تولید ثروت، با تلاش دیگر کشورها مواجه است و باید بر سر تصاحب بازارهای جهانی با آنها رقابت کند. کشورهایی در این رقابت موفق بودهاند که سرمایههای بزرگ وارد کنند و تکنولوژیهای جدید بخرند و با نوسازی خطوط تولید از طریق واردات سرمایه و تکنولوژی خارجی، کالاهای باکیفیت تولید کنند و موفق به تصاحب بازار شوند. در واقع کیفیت کالا به نحوی که توانایی رقابت در بازار جهانی را داشته باشد، به تکنولوژی برتر و خطِ تولید جدید و پیشرفته منوط است. لذا محاسبات مدلِ اداره به مردم و مسئولین ایران میگوید اگر شما هم میخواهید به ثروت دست پیدا کنید، باید از تکنولوژی جدید در کارخانهها استفاده کنید تا کالای باکیفیت و ارزان تولید کنید. اما خریداری این تکنولوژی و استفاده از آن وابسته به سرمایههای بزرگ است و مهمترین صاحبان سرمایه کلان و تکنولوژی برتر، همان کشورهایی هستند که شما را تحریم کردند و روشن است که چنین نیازهای اساسی را برای کشوری که با آنها درگیر است، تأمین نمیکنند.
♦️لذا پنهانی و آشکار دائماً گفتند و میگویند که از شعارهایتان دست بردارید و سخنان غیرواقعی نزنید و واقعیت تولید ثروت و تأمین معیشت مردم در دنیای امروز را بپذیرید! در این صورت است که مشکلاتتان حل خواهد شد. این سخن از زبان برخی مسئولین نیز شنیده میشود؛ البته نه به این معنا که او میخواهد کشور را به بیگانه بفروشد، بلکه محاسباتِ کارشناسی برای اداره کشور است که چنین تحلیلی را به او تحمیل میکند. در مباحث گذشته بیانشد که اگر مقام معظم رهبری حفظهالله خطر «نفوذ» را مطرح کردند و آن را به «تغییر محاسبات مسئولین نظام» تعریفکردند، باید توجهداشت که محاسبات مسئولین نظام در مطالعات کارشناسی و توسط علومی مانند اقتصاد و برنامه ریزی و جامعهشناسی و مدل ادارهٔ کشور تحت تأثیر قرار میگیرد. این علوم و محاسبات، این حقیقت بزرگ را که جمهوری اسلامی در عصر حاضر پرچم توحید و خداپرستی را بهدست گرفتهاست، نفی میکند و همه دستاوردهای انقلاب را شعاری و غیرواقعی میداند و میگوید همه کشورهای دنیا برای رسیدن به رفاه روزافزون متحد شدهاند. فقط شما در این میان لجبازی میکنید و چند وقت دیگر هم ازاین لجبازی دست برخواهید داشت! پس عمیقترین سطح جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی نیز به مدل ادارهٔ مادی و الحادی برمیگردد. ...
📕قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن، از صفحهٔ ۲۰۵ تا ۲۱۱
هدایت شده از mesaghمیثاق
❓«تمدّنسازی» در فلسفهٔ سیاسی حضرت امام خمینی(ره) چه جایگاهی داشت؟
👤دکتر موسی نجفی
♦️بیشتر مبارزات حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم شاه بود و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، جنگ شد، بنابراین ایشان بیشتر بر مشکلاتی چون تغییر رژیم پهلوی و مبارزه با صدام متمرکز شدند. بحث از «تمدن» زمانی موضوعیت مییابد که یک نظام شکل بگیرد. برای شکلگیری نظام، جنبش نرمافزاری لازم است تا نهادها بازسازی شده و در اجتماع پیاده شود، اما رحلت امام(ره) بلافاصله بعد از جنگ، باعث شد که کار «نهادسازی پیشرفته» عملاً با آیتالله خامنهای ادامه پیدا کند. بنابراین بحثهای تمدنی در فلسفه سیاسی امام(ره) اجمالی است. برپایی نظام، ایجاد قانون اساسی و... همه دغدغههایی تمدنی است اما طرح تفصیلی این مسائل و پیادهسازی آنها بعدها محقق شد. ایشان فضایی را ساختند و قاعدهای را بنا گذاشتند که ظرفیت «ایده تمدنسازی» را داشت. اگر پایهگذاری ایشان، پایهگذاری محدودی بود، ما امروز به این جایگاه تمدنی نمیرسیدیم. مقام معظم رهبری، آیتالله خامنهای، این نگاه تمدنی را از «اجمال» به «تفصیل» بردند.
🌐https://www.irannewspaper.ir/Newspaper/PagePDF/126375
هدایت شده از mesaghمیثاق
https://farsnews.ir/my/c/212837
برخورد قاطع با ضارب آمر به معروف در نارنجستان شیراز
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الفبای ترکی یا الفبای ایرانی!؟
شاید کمتر کسی بداند در طول چندین قرن زبان فارسی ، زبان دیوانی عثمانیان بوده و ادبیات ترکی طی 600 سال تحتتاثیر ادبیات فارسی بوده است!
مراد بارداکچی مورخ ترکی :
ما پیشتر با الفبای ایرانی می نوشتیم نه عربی!
شمشیر سلطان سلیم عثمانی،مزین به شعر و زبان فاخر فارسی،در موزه انگلیس👆
هدایت شده از mesaghمیثاق
28.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیاه، سفید، سبز
روایتی از آنچه در سالهای پایان دهه ۹۰ بر ایران گذشت و آغاز عملیات نجات
به مناسبت دومین سالگرد آغاز دولت
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فحاشی رکیک و حمله هنجارشکن سلیطه به ناهی از منکر در اتوبوس درون شهری در مشهد الرضا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقویت جزیره بوموسی برای دفاع از ایران و خلیج فارس
تصاویری از شلیک سامانههای کروز مستقر در جزیره بوموسی
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برهنگی بدون شرح!
ویدیویی که میبینید حاوی ادبیات رکیک و ناراحتکننده است. اینها تصاویری از برخورد مخالفان حجاب با مردم و آمرانبهمعروف است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
تجاوز یک مرد استرالیایی به ۹۱ کودک در مهدکودک!
پلیس استرالیا در بزرگترین پرونده کودک آزاری تاریخ این کشور بعد از ردزنی تصاویر پورنوگرافی کودکان به مردی ۴۵ ساله رسیده که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۲ در چند مهدکودک مشغول به کار بوده و به بیش از ۱۶۲۳ جرم شامل ۱۳۶ فقره تجاوز به عنف به کودکان زیر ده سال و ۱۱۰ رفتار جنسی با کودکان متهم شده است.
کودکان عمدتا دختر بوده و کم سن و سال ترین آنها ۱ ساله بوده است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سفیر ژاپن در عراق پای دیگر نذری امام حسین(ع)
«فوتوشی ماتسوموتو» سفیر ژاپن در عراق در ایام عزاداری امام حسین علیهالسلام با حضور در یکی از موکبهای عزاداری و در حضور شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق، دیگ نذری را هم زد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴رشد معنی دار حسینه معلی در جذب مخاطب
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، برنامه "معلی" که در ایام محرم از شبکه سه سیما پخش میشد، با جلب نظر بیش از ۳۰ درصد از مردم پربینندهترین برنامه تلویزیون شد.
آمار ۳۰ درصد بیننده، از میان کل جامعه ایرانی بوده و به این معنا است که تقریبا از هر ۳ ایرانی، یک نفر مخاطب برنامه معلی بودهاند. این میزان از مخاطب برای یک برنامه تلویزیونی، آماری شگفت انگیز است.
تعداد برنامه های "معلی" تولید شده در محرم امسال، ۱۱ قسمت بوده و در مقایسه با سریالها و برنامههایی که با تعداد بسیار بیشتر از این تولید شده و طی ماههای متمادی روی آنتن رفتهاند، موفقیت چشمگیری بدست آورده است.
آخرین آمار مخاطب برنامههایی همچون "دورهمی" یا "زوجینو" که همگی بیش از ۱۰۰ قسمت روی آنتن بودهاند نیز کمتر از آمار بینندگان برنامه "معلی" بوده و از این منظر میزان مخاطب معلی قابل تامل است.