🔴 حذف جهان آرا از آرشیو تلوبیون!
🔹بعد از گزارش روزنامه فرهیختگان مبنی بر اینکه بر اساس آمار تلوبیون، #جهان_آرا پربیننده ترین برنامه سیاسی صدا و سیما بوده، تمام آرشیو ۳۰۰ قسمتی این برنامه که مهمترین مجموعه گفتگوهای سیاسی چند سال اخیر رسانه ملی بود از سایت تلوبیون حذف شد!
🔴 واقعا تفاوت این دولت با آمریکا و اسراییل چیه؟ که هر ساز مخالفی رو در اینستاگرام و توییتر حذف میکنند؟؟!!
https://eitaa.com/mesagh
💢 عضویت تاجگردون درهیئت علمی یک مرکز آموزشی حساس و پاتوق لیبرال های دولتی!
🔹🔸طبق خبرهای رسیده، تاجگردون به عضویت هیئت علمی موسسه نیاوران موسوم به موسسه "آموزش و پژوهش و مدیریت وبرنامه ریزی" وابسته به نهاد ریاست جمهوری، درآمده است!
♦️ریاست این موسسه حساس آموزشی ابتدا با مسعود نیلی بوده وهم اکنون محمدنهاوندیان ریاست آن رابرعهده دارد و افراد آن در دولت روحانی به سمت های اقتصادی خاص رسیده اند!
♦️موسسه نیاوران از ابتدای تاسیس محل حضور جریان های لیبرال و افرادی همچون علینقی مشایخی، مسعود نیلی، محمدطبیبیان و محمدنهاوندیان بوده است!
♦️عضویت مفسده آمیز "تاجگردون" در هیئت علمی این موسسه حساس آموزشی درحالی است که او دارای مدرک کارشناسی ارشد است وبه تازگی اعتبار نامه او توسط نمایندگان رد شده و ازمجلس اخراج شده است.
♦️عضویت تاجگردون در این موسسه، نشان از نفوذ و زدوبندهای گسترده در رده های بالای اقتصادی دولت روحانی است.
♦️ترتیب جالب هیئت امنای این موسسه:
محمد نهاوندیان رئیس موسسه،
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور،
محمود واعظی رئیس دفتر روحانی ومحمود غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری
https://eitaa.com/mesagh
🔺یه جوری میگن آشتی تاریخی رژیم صهیونیستی و امارات، که هر کی ندونه، میپنداره تا دیروز داشتن با هم میجنگیدن.
🔺این #رژیم_امارات به دستور صهیونیستا، پنج ساله جنوب یمن رو اشغال کرده و مردم اونجا رو میکشه. حالا فقط «پرده کنار رفته»، «حجله هویدا شده»، همین.
#امارات_متحده_عبری
https://eitaa.com/mesagh
🔻جیسون رضاییان در مقالهای برای واشنگتن پست نوشت که اگرچه هیچکس در دولت آمریکا این موضوع را با صدای بلند نخواهد گفت، اما تکانههای اخیر در بخش مربوط به ایران در کاخ سفید پذیرش ضمنی این مسئله است که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.
#مرگ_رویای_آمریکایی
https://eitaa.com/mesagh
⭕️ #نامه ۵۷ تشکلهای دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیرامون طرح گشایش اقتصادی
◀️ چرا مجلس شورای اسلامی ابتکار عمل در طرحریزی برای مسائل کشور -بالاخص مسائل اقتصادی- را از دست داده است؟ از ابتدای تشکیل این مجلس، اکثریت نمایندگان اعلام کردهاند که اولویت برنامههای خود را بهبود معیشت مردم قرار دادهاند؛ حال چه شده است که تصمیمات مهم اقتصادی از جای دیگری صادر شده و حتی در مجلس مطرح هم نمیشود؟
🔶 نمایندگان محترم مجلس، بایستی از ریاست مجلس در این موضوع توضیح بخواهند؛ معنایی ندارد که ایشان صرفاً بگویند «یک طرح مهمی وجود دارد» و بس! حتی اگر مواد این طرح قابل انتشار در فضای عمومی نیست، قانون راهکار جلسۀ غیرعلنی را برای این موضوع پیشبینی کرده است.
🔷 آیا آقایان مجدداً در نظر دارند با تصمیمات ضربالاجلیشان، فاجعهای مانند آبان ماه سال گذشته را رقم بزنند؟!
نمایندگان محترم اعلام آمادگی کنند که اگر دولت طرحی برای اصلاح اقتصاد کشور دارد، حاضرند آن را در قالب سه فوریت در دستور کار قرار دهند.
https://eitaa.com/mesagh
💢افشاگری یامین پور علیه صدا وسیما
♦️متاسفانه ما هم مطلع شدیم روابط عمومی صداوسیما به چند صفحه زرد و مبتذل اینستاگرام و برخی کانالها پول پرداخت کرده برای تخریب منتقدین!
https://eitaa.com/mesagh
▪️روزنامه سازندگی رسما به ستاد انتخاباتی حزب دمکرات آمریکا تبدیل شده است.
#سرطان_اصلاحات
#سرمایه_های_دشمن
https://eitaa.com/mesagh
15.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زخم خنجر نخبگان!
◀️ حجتالاسلام #قاسمیان که اخیراً از سوی رئیس مجلس عهدهدار عنوان ریاست کتابخانه مجلس شد، گفته است: «در حقیقت آنچه در آغاز انقلاب اسلامی ایران از سوی #امام_خمینی صورت گرفت نوعی #بیعت بود. #انتخابات نوعی مشورت با افراد است و باید دید آیا این مشورت برای نخبگان حقی قائل است یا نه؟...این خطای تئوریک است که برای انتخاب عدهای برای قانونگذاری در کشور، از همه افراد در همه موضوعات، به یک اندازه مشورت گرفته شود.» (+)
🔸 فارغ از انتقادات و ابهامات موجود در صحبتهای حجتالاسلام قاسمیان، پیشنهاد میکنیم هجدهمین شماره از هفته نامه #دو_خط ، با موضوع نقش #جمهوریت در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی و ظرفیتهای حضور تودههای مردم در انقلاب و نیز پس از انقلاب اسلامی را ببینید:
▪️ میگفتند مردم به خانههایشان برگردند!
▪️ هاشمی: آدمها را حساب شده از صندوق بیرون بیاوریم!
▪️ انحرافی که بازرگان نهادینه کرد!
▪️ جمهور مردم و هضم مسئولین منحرف!
▪️ زخم خنجر نخبگان و طعم شیرین خلوص و وفاداري تودههای مردم
https://eitaa.com/mesagh
⭕️ اسدالله علم: گویندهی خبر چنان با افتخار و غرور [خبر استقلال بحرین را] خواند که گویی هماکنون بحرین را فتح کردهایم!
➖ مرور ماجرای بحرین با نگاهی به مطبوعات
◀️ شاه در مصاحبه مطبوعاتی در تاریخ ۲_مهر_۱۳۳۹ گفته بود: «سیاست کلی و همیشگی ما این بوده که بحرین را همواره جزو خاک ایران حساب کردهایم و خواهیم کرد، ولی این قبیل مطالبی نیست که بتوان جز از مجرای سیاسی و دیپلماتیک از مجرای دیگری درباره آن اظهار نظری کرد. سیاست ما مسلما تغییر ناپذیر است. در اولین فرصتی که بتوانیم این حق قدیمی را که برای خودمان میشناسیم اعمال بکنیم مسلما خواهیم کرد.»
🔸 ۱۵ سال بعد و به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۵۴ در گفت و گو با #حسنین_هیکل روزنامه نگار مشهور مصری در #کاخ_نیاوران سیاست کلی و همیشگی ایران را تغییر داده و آن را تنها یک داستان تاریخی میشمارد و میگوید: «همه باید روش ما را درمورد بحرین بدانند. ما بحرین را جزئی از خاک ایران میدانستیم، در تاریخ نیز چنین خوانده بودیم، ولی حاضر نشدیم به اتکای تاریخ، سرزمینی را در اختیار بگیریم که جز با زور سر نیزه نتوانیم آن را نگاه داریم، همه جزیره را به سنگر مبدل سازیم و در پشت هر سنگر یک دسته مسلح برای نگاهداری آن بگماریم»
🔹 شاه، بحرین را از دست داد و پس از کوششهای بسیار در نهایت تنها موفق شد یک موافقتنامه درباره جزایر سهگانه از سران انگلیس و قبایل عربی بگیرد. در این موافقتنامه از عبارت "occupation" استفاده شد که به معنای اشغال است. در واقع اعراب خلیج فارس موافقتنامهای را امضا میکنند و میپذیرند که ایران جزایر سهگانه را "اشغال" نموده است. همین کلمه بعدها بهانه به دست اماراتیها داد که ادعا نمایند ایران این جزایر را اشغال نموده است و خواستار بازپسگیری آن گردند.
🔸 شاه درباره استقلال بحرین گفته بود که «اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان عربی سخن میگویند. به لحاظ اقتصادی مجمعالجزایر بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت استراتژیکی و سوقالجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگههرمز آن جزایر ارزشی ندارند!»(+)
🔹 ۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ #هویدا به خاطر بذل و بخشش #بحرین در #مجلس استیضاح میشود ولی تمام نمایندگان به استثنای ۴ نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال های هویدا در پیشگاه به ظاهر نمایندگان مجلس چه بود؟! روزنامه #اطلاعات در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت ۱۳۴۹ این گونه گزارش می دهد (+):
🔸 هویدا :
➖ اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه #خلیج_فارس بود
➖ ایران در برابر تحریکات و آشوبگری هایی که در شرف تکوین بود نمی توانست بیاعتنا بماند
➖ مسئله بحرین را نمی توان به شکل غائله و برای عوام فریبی و جاه طلبی به کار برد
➖ ملت ایران مصمم است با همکاری برادر مسلمان خود استعمار را در خلیج فارس براندازد
🔺 #اسدالله_علم در خاطرات ۱۷ اردیبهشت ۱۳۴۹ خود مینویسد: «... شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست اکثریت را مبنی بر استقلال کامل بحرین تصویب کرد. نماینده ما در سازمان ملل بلافاصله قول حمایت ایران را ارائه کرد. شنیدن خبر این قضیه از رادیو تهران بسیار جالب بود ـ گویندهی خبر چنان با افتخار و غرور آن را خواند که گویی هماکنون بحرین را فتح کردهایم
https://eitaa.com/mesagh
⭕️ احتیاج به جنبشی برای احیایِ امرِ اجتماعی
➖ دکتر مجتبی نامخواه؛ نویسنده کتاب #تولد_یک_جنبشواره در گفتگویی مفصل با «مشرق نیوز»:
◀️ عجیب خواهد بود اگر ادعا بکنم این کتاب هیچ ارتباطی با #جشنواره_عمار ندارد و پیش و بیش از آنکه درباره عمار باشد؛ درباره #امر_اجتماعی و جنبشواره است. امر اجتماعی چیست؟ ببینید تلاش برای تحقق یک وضعیت دیگر اجتماعی، مستلزم دگرگونی است. سطحی از این دگرگونی در انقلاب رخ میدهد. پس از انقلاب چه میشود؟ جامعه که نمیتواند تا ابد در شرایط انقلابی و هیجانات سیاسی و اجتماعی باقی بماند. باید به زندگی بازگردد.
🔸 جشنواره عمار در بدو تولد خود، از یک آرمان #عدالتخواهانه بر میخیزد و از بحران و #فتنه 88، فراتر از یک تحلیل سیاسی و یک مسئله امنیتی، یک درک اجتماعی و عدالتخواهانه به دست میدهد.
این درک عدالتخواهانه در جهان جشنواره عمار تبدیل میشود به یک ایده که در سطح زندگی دنبال میشود. من در دو دوره این جشنواره، داور آثاری بودم که در دو بخش #ملت_قهرمان و «پایش و پالایش اجتماعی» دستهبندی شده بودند. در آنجا این ارتباط با متن زندگی روشن بود. در برخی یادداشتهای همین کتاب سعی کردم توضیح بدهم.
🔹 در پروژه تاریخ فرهنگی اجتماعیای که به نوعی پشتوانه جشنواره عمار است، نگاه اجتماعی، خُرد، مردمی و محلی در روایت انقلاب دنبال میشود. این تجربه امکان بسیاری برای شکلدهی به امر اجتماعی به دست میدهد.
🔸 ببینید ما عادت کردهایم در مسئلههای مختلف اجتماعی نه در سطح رسانهای و نه در سطح آکادمیک مشاهده نکنیم. علوم اجتماعی ما، عموماً نظرزده است. در سطح رسانه هم با وضع مشابهی مواجه هستیم و مشاهده نمیکنیم. البته صورت محافظهکاری منتشر در رسانههای ما بیشتر #امنیتی است نه نظری اما نتیجه مشابه است.
🔹 یک مثال بزنم؛ وقتی که جامعه با بحران عجیب #کرونا مواجه شده بود، وقتی که آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس در حال آشکار شدن بود جامعه ما عمیقا نیاز داشت به رسانههایی که این نیازها را ببینند؛ به سطوح عالی تصمیمسازی و تصمیمگیری منتقل کنند و از آنها بخواهند از طریق منابع عمومی ثروت، سیاستهای حمایتیای برای مواجهه با این تکانهها اتخاذ کنند. در این شرایط، رسانههای ما چه کار میکنند؟ در کسری از شبانهروز، گردش مالی پیرمردی را که گفته بود پول خردی برای خرید پنیر ندارم، منتشر میکند که فلان مقدار پول دارد ولی دارد علیه نظام تبلیغ میکند!
این خطا اگرچه آشکار بود اما موردی نبود، یک رویه کلی است که در اثر آن، تجربهها و مسئلههای اجتماعی دیده نمیشود. #خیرالنساء صدخروی، #عصمت_احمدیان؛ سرمایهداری مستغلاتی، امیدیه، رانندگان اتوبوس و کارگران #هپکو دیده نمیشوند اما فیگورهای اصحاب قدرت و مانند آن، تیتر میشود.
🔸 امام خمینی در سخنرانیهایشان، یک جایی دارند که میگویند این طور نباشد که هر روز عکس مرا بزنید و تیتر کنید. شما باید تصویر فلان کشاورز را بزنید و زیرش بنویسید که کذا کرده! رسانههای ما اغلب روابط عمومی نهادهای رسمی یا کلوپهای غیررسمی قدرت هستند و این به آنها اجازه مشاهده نمیدهد.
در بحثهای اولیه سیاستگذاری جشنواره عمار، مفهوم عدالت رسانهای و امکان بیان، برجسته بود که دقیقاً به همین مسئله ارجاع میداد. عمار نهضت مشاهده است...
🌐 مشروح این گفتگو را در اینجا بخوانید.
📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید.
#همه_باید_بخوانیم
https://eitaa.com/mesagh