eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
یه عده خود تحقیر عقده‌ای شدن مجموعه دولت.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ پزشکیان: باید جراحی‌هایی برای اصلاح وضعیت کشور انجام دهیم جراح قلب، می‌خواهد معیشت مردم را جراحی کند! شاید این بار بیمار به کما رود و دیگر احیا نشود! شرح تصویر: تئوریزه کردن فاجعه شوک‌درمانی دولت شیخ بنفش در آبان۹۸ بوسیله یکی از نشریات زنجیره‌ای
هدایت شده از mesaghمیثاق
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شایعه.... 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨ 🟢 چرا به گناه «اثم» گفته می‌شود؟ درباره گناه، در بعضی موارد تعبیر «اثم» گفته شده. «اثم» یعنی کاری که قلب انسان بالطبع آن را قبول نمی‌کند.خدا انسان را با فطرت پاک آفریده، لذا برخی چیزها را قلب انسان بالطبع قبول نمی‌کند و از آنها نفرت دارد گرچه گاهی انسان آنها را به خودش تحمیل می‌کند ببینید قرآن مجید در مورد «غیبت» چه تعبیر زیبا و عجیبی دارد. می‌فرماید: «وَلایغْتَبْ بَعْضُکمْ بَعْضآ اَیحِبُّ اَحَدُکمْ اَنْ یأْکلَ لَحْمَ اَخیهِ مَیتآ فَکرِهْتُموه» (حجرات/۴۹). آیا یکی از شما دوست دارد گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟! فرض کنید انسانی قحطی‌زده باشد. در آن حال قحطی هر چه گیرش می‌آید می‌خورد، شخصی که غیبت می‌کند مثل گرسنه قحطی‌زده‌ای است که از شدت گرسنگی به صورت درنده‌ای درآمده و گوشت برادر مرده‌اش را می‌خورد و لذت ظاهری می‌برد. ولی در عین حال آن نفرت معنوی هم سر جای خودش هست؛ هم لذت می‌برد و هم نفرت دارد؛ لذت می‌برد از جنبه خوی حیوانی و ملَکات بدی که پیدا کرده، و نفرت دارد چون هر چه هست انسان است و فطرت انسانی‌اش از این کار تنفر دارد. پس، از این جهت که گناهان، مورد تنفر فطرت انسان است قرآن از آنها تعبیر به «اثم» کرده است. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۱۲، ص۱۲۸-۱۲۷ ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✅قسمتی از نامه امیرالمؤمنین به امام حسن علیهما‌السلام چون برادرت از تو جدا گردد، تو پيوند دوستى را بر قرار كن، اگر روى برگرداند تو مهربانى كن، و چون بخل ورزد تو بخشنده باش، هنگامى كه دورى مى گزيند تو نزديك شو، و چون سخت مى گيرد تو آسان گير، و به هنگام گناهش عذر او بپذير، چنان كه گويا بنده او مى باشى، و او صاحب نعمت تو مى باشد. مبادا دستورات ياد شده را با غير دوستانت انجام دهى، يا با انسان هايى كه سزاوار آن نيستند بجا آورى، دشمن دوست خود را دوست مگير تا با دوست دشمنى نكنى. در پند دادن دوست بكوش، خوب باشد يا بد، و خشم را فرو خور كه من جرعه اى شيرين تر از آن ننوشيدم، و پايانى گواراتر از آن نديده ام. با آن كس كه با تو درشتى كرده، نرم باش كه اميد است به زودى در برابر تو نرم شود، با دشمن خود با بخشش رفتار كن، زيرا سرانجام شيرين دو پيروزى است (انتقام گرفتن يا بخشيدن). اگر خواستى از برادرت جدا شوى، جايى براى دوستى باقى گذار، تا اگر روزى خواست به سوى تو باز گردد بتواند، كسى كه به تو گمان نيك برد او را تصديق كن، و هرگز حق برادرت را به اعتماد دوستى كه با او دارى ضايع نكن، زيرا آن كس كه حقّش را ضايع مى كنى با تو برادر نخواهد بود، و افراد خانواده ات بد بخت ترين مردم نسبت به تو نباشند، و به كسى كه به تو علاقه اى ندارد دل مبند، مبادا برادرت براى قطع پيوند دوستى، دليلى محكم تر از برقرارى پيوند با تو داشته باشد، و يا در بدى كردن، بهانه اى قوى تر از نيكى كردن تو بياورد، ستمكارى كسى كه بر تو ستم مى كند در ديده ات بزرگ جلوه نكند، چه او به زيان خود، و سود تو كوشش دارد، و سزاى آن كس كه تو را شاد مى كند بدى كردن نيست. 📚(نهج‌البلاغه،نامه۳۱). ‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واکنش تند حجت الاسلام دانشمند به شایعات اخیر فضای مجازیی در خصوص ۱۳ صفر و واکنش مردم ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨ ✅نبوغ رهبریِ پیامبرﷺ بِنِدیکت کُهلِر (مؤرخ اقتصاد غیرمسلمان) می‌گوید: محمدﷺ با توانایی‌هایی که در مدیریت تدارکات، تعیین مشوق‌ها و مذاکره کردن داشت، بسیار موفق‌تر از دیگر رؤسای قبایل عمل کرد. برنامه‌ریزی‌های وی سنجیده و دوراندیشانه بود. او با فرستادن جاسوسانی که معمولا اطلاعات گمراه‌کننده دربارهٔ مقصد شبیخون‌های محمدﷺ پخش می‌کردند، خطر نفوذ نیروهای دشمن به درون خودی‌ها را به حداقل می‌رسانید و در مواقعی که رهبری حمله را به جانشینی واگذار می‌کرد، دستورهای مُهروموم‌شده به او می‌داد و سفارش می‌کرد همین که از مدینه بیرون رفت آن را باز کند. او برای جذب داوطلبان مشوق‌های مالی فراهم کرد. در عربستان رسم بود هرکس فرماندهی حمله را بر عهده می‌گرفت یک چهارم کل غنائم از آن او می‌شد، اما محمدﷺ سهم خود را به یک پنجم کاهش داد. مشوق‌ها اثر مطلوبی داشت، چنان که انبوهی از داوطلبان زیر پرچم وی آمدند. در جنگ بدر که در سال 624 رخ داد، محمدﷺ حدود 300 جنگاور را فرماندهی می‌کرد. چهار سال بعد نیروهای تحت فرمان وی در جنگ خیبر به 1500 نفر و در سال 630 در جنگ حنین به حدود 12 هزار نفر رسید. استقرار سواره‌نظام برای کارآمدی قدرت جنگی محمدﷺ بسیار حیاتی بود و از این رو، بین سال‌های 626 و 630 تعداد اسب‌های نیروی سواره‌نظام او از 10 رأس به 300 رأس افزایش یافت. این تقویت نیرو هم نتیجهٔ تعيين سنجيدهٔ مشوق‌های مالی بود، چون سهم جنگجویانی که اسب سپاه را تهیه می‌کردند از غنائم، سه برابر نرخ متداول بود. تدبیری که طبق توضیح فقیه صدر اسلام، ابویوسف [1] دارای منطق اقتصادی بود: «دلیل این که برای هر اسب دو سهم در نظر گرفته می‌شد تشویق به استفاده از اسبان در راه خدا بود و البته استفاده از اسب نیازمند هزینه‌های بیشتری نیز بود.» منافع حاصل از حمله‌ها با سرعت زیاد افزایش یافت. 📚صدراسلام و زایش سرمایه‌داری، بِنِدیکت کُهْلِر، ترجمه جعفر خیرخواهان و محمد ماشین‌چیان، (تهران: نشرنی، چاپ دوم، 1402)، ص 100. ‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✳️ اگر زرنگ هستید، در دستگاه خدا زرنگ باشید! عقل آن است که تو را از آتش نجات دهد. خدای تعالی شما را با بصیرت عقلی نورانی کند؛ همان نوری که قرآن می‌فرماید «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ» این نور را خاموش نکنید. کلید این نور در دست شماست. اگر این نور خاموش شود، بی‌نور هستید. کلید این نور این است که معصیت خدا را نکنید. توطئه نکنید، این زرنگی‌ها را کنار بگذارید، این‌ها نازرنگی است. اگر زرنگ هستید، در دستگاه خدا زرنگ باشید. آیت_الله_بهاءالدینی (ره) 📚 از کتاب صفحات ۱۷۱ و ۱۷۲ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨ ✅هرگز سختی های زندگی خود را برای دیگران تشریح نکنیم! مفضل با فشار سخت زندگی روبرو شده بود و فقر و تنگدستی، داشتن قرض و مخارج سنگین زندگی او را آزار می داد. در محضر امام صادق علیه السلام لب به شکایت گشود و بیچارگی های خود را مو به ‌مو تشریح کرد. "فلان مبلغ قرض دارم. فلان مشکل را دارم.. متحیرم چه کنم؟ و..." خلاصه در آخر کلام از امام صادق علیه السلام درخواست دعا کرد. امام به کنیزش دستور داد یک کیسه اشرفی که منصور برای وی فرستاده بود بیاورند بعد این کیسه را در افطار مفضل قرارداد. مفضل به امام عرض کرد: آقا..! مقصود ما از آنچه در حضور شما گفتم دعا بود! حضرت امام فرمودند: بسیار خوب! دعا هم می کنم اما این را بدان هرگز سختی های خود را برای مردم تشریح نکن. اولین اثرش این است که وانمود می‌شود تو در میدان زندگی زمین خورده ای و از روزگار شکست یافته ای، در نظرها کوچک می شوی و شخصیت و احترامت از میان می رود. 📚کافی ، ج۴ ، ص۲۱ ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یا زینب کبری(س) 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨ 🟢اخلاق مدیریت فروتنی در دوران ریاست یکی از مهم‌ترین اخلاقیات و شؤون مدیریت، تواضع و فروتنی دربرابر ذی‌نفعان و ارباب رجوع است. البته فروتنی و خوش‌خلقی هرگز به معنای نادیده گرفتن قانون نیست؛ بلکه مجریان و مدیران موفق کسانی‌اند که بدون آنکه ذره‌ای از اجرایی قانون فروگذار کنند، هرگز تکریم و بزرگداشت ارباب رجوع را نیز نادیده نمی‌گیرند. از تبعات دنیوی تکبر و خودبزرگ‌بینی در دوران مسؤولیت، خواری در دوران بعد از آن است. علیه السلام می‌فرماید: تَكَبُّرُكَ فِى الْوِلايَةِ ذُلٌّ فِى الْعَزْلِ. تكبّر ورزيدن تو در دوران ریاست، موجب ذلّت در ايّام بركنارى است. ‌‌‌