eitaa logo
مصباح نیوز | اخبار هنر
84 دنبال‌کننده
213 عکس
114 ویدیو
0 فایل
مجله تحلیلی سینمایی با نگاه عینک انقلاب ! اخبار دنیای هنر و سینما نقد و بررسی تولیدات هنری!
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مرتضی امینی‌تبار: امام رضا(ع) برای این کشور مهم است بازیگر «آبی روشن»: 🔹هر انسانی یک مسیر شخصی را می رود و برای من نیز اینگونه چیده شده است. من درک خاصی از گیشه ندارم و فقط می‌دانم که ما قسمتی از یک جریان هستیم. امام رضا(ع) برای این کشور مهم است. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |مهران غفوریان: امام رضا(ع) بین هیچ کس تفاوت نمی گذارد بازیگر آبی روشن: 🔹از کیومرث مرادی تشکر می‌کنم. من یک جمله ای را در این فیلم خیلی دوست دارم که امام رضا (ع) بین هیچکس تفاوت نمی‌گذارد و به دل آدم‌ها نگاه می‌کنند. امکان ندارد که ما دلمان بشکند و از امامی چیزی بخواهیم و به ما ندهد. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سارا حاتمی: یکی از علایق جدی من کتاب‌خوانی است 🔹من برای بازی در فیلم آبی روشن مدتی رفتم در رشت زندگی کردم تا زیست شخصیت نقشم را تجربه کنم. این نقش انگار برای من فرستاده شده بود. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خواجه‌پاشا: به هویت‌مان برگردیم تا بین‌المللی شویم 🔹باید به شهرستان‌ها برگردیم چون هنوز خلاقیت هست، هنوز ماشینی نشدند. باید به هویت برگردیم. سینمای ما زمانی بین‌المللی می‌شود که بومی شود. هنرمندان خارجی می‌آیند و تعزیه می‌بینند. 🔹در فیلمی دیدم مرد متاهل با زن دیگری ارتباط دارد. دُگم نیستم ولی این از لحاظ هویتی آسیب است. گرایش ما مصرف‌گرایی است. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کارگردان آبی روشن: من خانواده را خیلی دوست دارم 🔹قبلا بحث طلاق را حتی خجالت می‌کشیدیم مطرح کنیم، الان برای آن جشن می‌گیریم. من مخالف طلاق نیستم و گاهی شاید باید اتفاق بیفتد؛ اما با این‌که برایش جشن بگیریم مخالفم. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خواجه‌پاشا: دین و مذهب بخشی از هویت است 🔹کارگردان آبی روشن: من یک کارگردان شیعه‌ام. امام رضا در هویت من وجود دارد. ما با امام رضا بزرگ شدیم. فرهنگ و هویت من امیدمحور است. ادبیات و حافظ و سعدی ما پر از امید است. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسعدیان: مسئولان عالی نظام سعه‌صدر بالایی دارند کارگردان سینما در گفت‌وگو با قاف: 🔹پارسال بخاطر مسائل هنرمندان با مسئولین بالا جلساتی داشتیم و خیلی سعه‌صدر بیشتری داشتند تا برخی مسئولین میانی. 🔹با دادستان کل چند جلسه داشتیم و تندترین حرف‌ها را هم زدیم؛ با رئیس مجلس هم همینطور حرف‌هایمان را زدیم و ایشان هم همینطور گوش دادند و یادداشت کردند. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔴 🔰روز چهارم جشنواره فجر مشهد مقدس 🔻احمد،سراسر غرور! 🔸فیلم سینمایی احمد را در شرایط واقعا سختی دیدم اما اینقدر برایم جذاب و شیرین بود که حتی نتوانم اختیار اشک هایم‌ را داشته باشم و همراه بقیه حاضرین در سالن در پایان فیلم همه عوامل را تشویق کنم. شاید تا قبل از این از زلزله بم حداقل من فقط در حد چند خط از کتاب گدار حامد عسکری می شناختم اما احمد که اینبار دست روی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ کشورم گذاشته توانسته حق مطلب را ادا کرده و نگذارد که که نه بم و نه احمد کاظمی در دل تاریخ گم شوند. 🔻همه چیز از فیلمنامه خوب شروع می شود! 🔹ضد را دوست نداشتم همینطور لباس شخصی را ولی اینبار امیر عباس ربیعی در احمد فرق می کند! چراکه فیلمنامه قوی اجبار می کند که باید فیلم خوب بسازی ، خوب روایت کنی ، زیبا گریز بزنی و انگاری هر لحظه برای مخاطب سوپرایز جدیدی داشته باشی! البته که فیلم چند سکانس اضافی دارد و می توان با حذف آنان به قصه روند سریع تری داد اما در کل فیلمنامه نمره خوبی را از مخاطب دریافت می کند. تقابل و ارائه یک تعریف صحیح از تفکر جهادی و انقلابی در برابر تفکر صرفا تئوریک خود می تواند برای تقدیر از اثر کافی باشد‌. 🔻آفرین به همه! 🔸باورم نمی شد دکتر صدر را دارد خانم ساره رشیدی استندآپ کمدین خندوانه بازی می کند! اینقدر که تیم بازیگری خوب و درست انتخاب شده واقعا جای انتقادی برای منتقدین نمی گذارد. از نقش های مکمل و حتی هنرجويان گرفته تا تینو صالحی که قطعا یکی از سخت ترین مدل های بازیگری رو اجرا کرد و برایش آرزو می کنم مثل محسن قصابیان پس از بازی در نقش شهید ستاری او هم بتواند پیشنهاد های خوب دریافت کرده و بدرخشد. از توماج دانش بهزادی هم نباید گذشت که شاید در دقایق اولیه فیلم نتوانسته اثر خوبی را به نمایش بگذارد اما در سکانس بازی با دخترک بمی کولاک می کند و هرچه احساس دارد در طبق اخلاص گذاشته و به مخاطب عرضه می کند. 🔻عواملت را سفت بچسب آقای کارگردان! 🔹کار کردن روی این موضوعات جگر می خواهد و تیمی همراه از راننده و تدارکات تا فیلمبردار و تدوینگر که انصافا همه در کنار هم درخشان ظاهر شدند. آهنگسازی مثل همیشه درجه یک مسعود سخاوت دوست و قاب بندی های خوب هاشم مرادی هم قابل تقدیر است. 🔻توصیه و نمره 🔸احمد با همه نواقصی که دارد یک اثر قابل ستایش است که تجربه حبیب والی نژاد و شجاعت امیر عباس ربیعی در کنار هم ترکیبی خلاقانه را به نمایش گذاشته. نمره فیلم را از ۱۰ ، ۹ می دهم و قطعا توصیه می کنم فیلم را خانوادگی تماشا کنید. ✍️محمد صادق صابری معنا را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/Saberi_ms https://eitaa.com/Saberi_ms یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
نامزدهای بخش سودای سیمرغ جشنوارۀ فجر اعلام شد 🔹بهترین کارگردانی اول: علی ثفقی؛ پرویزخان مرتضی حسین‌علی‌زاده مهدی شامحمدی؛ مجنون جواد عزتی؛ تمساح خونی علی طاهرفر؛ آپاراتچی 🔹نقش مکمل مرد: پیام احمدی‌نیا؛ شور عاشقی بهزاد خلج؛ مجنون داوود فتحعلی‌بیگی؛ صبح اعدام رامین ناصرنصیر پروین رصا یزدانی بهشت تبهکاران 🔹 نقش اول مرد سجاد بابایی برای مجنون پرویز پور صمیمی برای پرویز خان شهرام حقیقت دوست برای رقه ارسطو خوش رزم برای صبح اعدام علی شادمان تابستان همان سال جواد عزتی تمساح خونی 🔹بهترین بازیگر زن: مارال بنی آدم پروین سارا حاتمی آبی روشن سحر دولتشاهی نبودنت ساره رشیدی احمد شهره موسوی شور عاشقی 🔹بهترین کارگردانی: بهروز افخمی برای صبح اعدام علی ثقفی برای پرویزخان جعفری جوزانی برای بهشت تبهکاران مهدی شامحمدی برای مجنون محمود کلاری برای تابستان همان سال جواد عزتی برای تمساح خونی 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
نامزدهای جلوه های بصری: هادی اسلامی برای پرویز خان حسن ایزدی برای قلب رقه محمد برادران برای احمد نامزدهای طراحی صحنه: کامیاب امین عشایری تابستان همان سال بهزاد جعفری طادی برای مجنون بهنام جعفری برای قلب رقه محمد خدابخش برای پرویز خان بهترین چهره پردازی شهرام خلج پروین محسن دارسنج صبح اعدام مرتضی کهزادی فیلم احمد مهرواد تابساان همان سال مهین نویدی بهشت تبهکاران بهترین طراحی لباس رویا ابراهیمی مهرنوش بیاتی علی شیرمحمدی آزاده قوام اصغر نجات ایمانی صدابرداری بهمن اردلان آسمان غرب پیشوایی احمد رستگار پور آغوش باز صائب محکم قلب رقه موسیقی: مجید انتظامی مسعود سخاوت دوست فرید سعادتمند بهزاد عبدی کارن همایونفر تدوین افخمی صبح اعدام حسن دوست پرویر هان سعدی قلب رقه مولایی آسمان غرب نجفی راد مجنون 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔶اسامی نامزدهای سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر فجر اعلام شد 🔹بهترین بازیگر مرد: سجاد بابایی (مجنون) پرویز پور صمیمی (پرویز خان) شهرام حقیقت‌دوست (قلب رقه) ارسطو خوش‌رزم (صبح اعدام) علی شادمان (تابستان همان سال) جواد عزتی (تمساح خونی) 🔹بهترین بازیگر زن: مارال بنی آدم (پروین) سارا حاتمی (آبی روشن) سحر دولتشاهی (نبودنت) ساره رشیدی (احمد) شهره موسوی (شور عاشقی) 🔹بهترین کارگردانی: بهروز افخمی ( صبح اعدام) علی ثقفی (پرویزخان) جعفری جوزانی (بهشت تبهکاران) مهدی شامحمدی (مجنون) محمود کلاری (تابستان همان سال) جواد عزتی (تمساح خونی) 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔴 🔰روز پنجم جشنواره فجر مشهد مقدس 🔻ساعت جادویی ، محترم و دغدغه مند! 🔹ساعت جادویی هم یکی دیگر از آثار انیمیشن حاضر در جشنواره فجر امسال است و با موضوع قیام گوهرشاد قرار است در قالب انیمه محتوایی فاخر و ارزشمند را به مخاطب انتقال دهد. 🔻یکنواخت اما سالم با موزیک های اضافی! 🔸اگر از من بپرسند چهار پایه اصلی یک انیمیشن چیست می گویم حس و خیال ، هیجان ، طنز و متاسفانه موزیکال بودن! ساعت جادویی توانسته از قدرت هیجان و خیال انگیزی بهترین بهره برداری را انجام دهد و نشان داده بدون آهنگ های مبتذل و هیجانات بی پایه می توان اثری قابل قبول به مخاطب ارائه کرد اما همین قسمت هم پاشنه آشیل پویانمایی شده است. آهنگسازی ضعیف و کمیک های موزیکالی که هیچ ربطی به خط داستانی فیلم ندارند و گویی فقط آمده است تا برچسب موزیکال بودن را هم به فیلم بچسباند! کاش در این قسمت تجدید نطری رخ بدهد! 🔻همه سن حریف! 🔹اتفاق جالب در ساعت جادویی مفید بودن اثر برای تمامی رده های سنی است. این بار محتوایی دقیق این قدرت را به اثر داده که حتی خانواده ها در کنار بچه ها از فیلم بهره برده و لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنند. 🔻توصیه و نمره 🔹در ساعت جادویی منتظر اتفاق و رویداد خاص و شگفت انگیز فنی نباشید هرچه هست احتمالا در محتوا شما را به خود جذب کند به همین دلیل نمره ۶ از ۱۰ را به این اثر محترم می دهم و توصیه می کنم فیلم را با خانواده تماشا کنید. ✍️محمد صادق صابری معنا را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/Saberi_ms https://eitaa.com/Saberi_ms یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴مسئولیت شبکه نمایش خانگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شد 🔹️رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما و شورای عالی فضای مجازی ماده واحده مصوبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب اعضای این شورا در کمیته تدوین سیاست ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را ابلاغ کرد. 🔹️بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان ابراهیم سوزنچی، سعیدرضا عاملی و مرتضی میرباقری به عنوان اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و آقایان محمدرضا جعفری جلوه و فرشاد مهدی‌پور به عنوان اعضای صاحب نظر در حوزه رسانه برای عضویت در این کمیته تدوین سیاست ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی انتخاب می شوند. ▫️ایرنا 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 طنین الله اکبر در میدان تقی آباد مشهد 🔰در حاشیه ششمین شب از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔴 🔻قلب رقه ، جذاب و قهرمان محور 🔹اگر این روزها نقد های سینمای ایران را بخوانید اکثرا در یادداشت های خود به فقدان قهرمان در سینما اشاره می کنند. اما قلب رقه داستان یک مامور امنیتی قهرمان است که در کنار صحنه های جذاب اکشن و امنیتی روایتی عاشقانه را هم روایت می کند. خیرالله تقیان پور بعد از ساخت دو فصل از سریال نجلا حالا به سراغ ساخت یک اثر سینمایی در سوریه رفته و در مجموع اثر خوبی را هم به نمایش گذاشته. 🔻فیلمنامه با گره های خوب! 🔸یکی از موفقیت های قلب رقه داشتن یک خط داستانی خوب و منسجم والبته جذاب است! گره های داستانی پی در پی در اوایل فیلم ایجاد شده و کارگردان هم با استفاده از فیلمنامه توانسته خیلی خوب از آنها استفاده کند. در مجموع این فیلم در بین آثار مشابه خودش یکی از بهترین فیلمنامه ها را از آن خود کرده است. 🔻شهرام حقیقت دوست ، قهرمان دوست داشتنی! 🔹تقیان پور در انتخاب بازیگر نقش اول خود ریسک زیادی نکرده و نقش را به یک بازیگر مطمئن که از پس این چنین کاراکتر هایی به خوبی برآمده سپرده است و حقیقت دوست هم مثل همیشه بازی خوبی را به نمایش گذاشته. شادی مختاری شاید اشتباه ترین انتخاب کارگردان برای این نقش بوده و نتوانسته بازی باور پذیری را ارائه کند. لحن عربی ضعیف بازیگران هم کمی در سراسر فیلم به چشم می آید. همچنین جلوه های ویژه و فیلمبرداری هم توانسته هم پای داستان اثر با مخاطب همراهی کند. 🔻توصیه و نمره 🔸این روزهای پایانی چون تراکم فیلم ها بالاست سعی می کنم خلاصه تر بنویسم تا هم بتوانم فیلم های بیشتری را پوشش دهم و هم مخاطبین عزیز اذیت نشوند. از ۱۰ نمره ۸ را به فیلم می دهم و حتما توصیه می کنم اثر را تماشا کنید. ✍️محمد صادق صابری معنا را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/Saberi_ms https://eitaa.com/Saberi_ms یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴 🔻آسمان غرب و انتظاری که برآورده نشد! 🔹آسمان غرب دومین ساخته محمد عسگری است که قرار است به بخشی از زندگی شهید شیرودی بپردازد! عسگری در اولین فیلم خود (اتاقک گلی) اثر خیلی خوب از خود ارائه کرده بود اما آسمان غرب اصلا آن طور که باید نیست! فیلم روایتگر روزهای اول جنگ از دید شهید شیرودی است و بزرگترین معضل آن دیالوگ محور بودن آن است. در فیلم های قهرمان محور مخاطب به دنبال حرکت و کنشی از سوی قهرمان است که با آن خودش را به ببینده معرفی کند. اما فیلم آن قدر شعارزدگی و دیالوگ های اغراق آمیز دارد که بازی میلاد کی مرام را کلا به سمت مصنوعی بودن پیش می برد. فیلم از شیرودی فقط صحنه های جنگی شلوغ با کات های متعدد که بعضا چشم را هم آزار می دهد نشان می دهد! شاید نقطه قوت فیلم اتفاقا سکانس هایی است که شهید شیرودی در آن نیست و کارگردان روایت داستان را به امیر حسین آرمان و آرمین رحیمیان سپرده که به حق بازی خوبی را ارائه داده اند. 🔻توصیه و نمره 🔸با تعریف هایی که از فیلم شنیده بودم منتظر فیلمی خیلی خیلی بهتر از این بودم اما حیف که این سوژه سوخت و دیگر هم کسی به سراغش نمی رود! نمره فیلم از ۱۰ با ارفاق ۶ است و توصیه می کنم حداقل فیلم را برای یکبار و به جهت تماشای بازی خوب آرمان و رحیمیان تماشا کنید. ✍️محمد صادق صابری معنا را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/Saberi_ms https://eitaa.com/Saberi_ms یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
هدایت شده از اخبار جهان هنر
🎬 یک سکانس طلایی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر 🔸بوسه‌ی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور بر چادر و روسری دخترانش در صحنه‌ی مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر. 📡 اخبار جهان هنر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8 🌐roubesh.ir
🔺برگزیدگان «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر/ بخش اول 🔹سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری‌: محمد برادران برای فیلم "احمد" 🔸سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی‌: حمید رسولیان برای فیلم "دست ناپیدا" 🔹سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی برای فیلم "احمد" 🔸سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه: کامیاب امین‌عشایری برای فیلم "تابستان همان سال" 🔹سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس: مهرنوش بیانی برای فیلم "تابستان همان سال" 🔸سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به امیر عاشق‌حسینی برای فیلم "قلب رقه" 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔺برگزیدگان «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر/ بخش دوم 🔹سیمرغ بلورین بهترین تدوین: حسن حسن‌دوست برای فیلم "پرویزخان" 🔸سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: کوهیار کلاری برای فیلم "تابستان همان سال" 🔹سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری: بهمن اردلان برای فیلم "آسمان غرب" 🔸سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن: استاد مجید انتظامی برای فیلم‌ "مجنون" 🔹دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه: علی ثقفی برای فیلم "پرویزخان" 🔸دیپلم افتخار بهترین فیلم پویانمایی: محمدمهدی مشکوری برای تهیه‌کنندگی "ببعی قهرمان" 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔺برگزیدگان «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر/ بخش سوم 🔹سیمرغ بلورین بهترین فیلم: عباس نادران برای فیلم "مجنون" 🔸سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: بهروز افخمی برای فیلم " صبح اعدام" 🔹سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد: ارسطو خوش رزم برای فیلم «صبح اعدام» 🔸دیپلم افتخار بهترین نقش اول زن: ساره رشیدی برای فیلم "احمد" 🔹سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن: مارال بنی‌آدم برای فیلم " پروین" 🔸سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد: بهزاد خلج برای فیلم "مجنون" 🔹سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن: شبنم قربانی برای فیلم "مجنون" 🔸دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن: مهرو نونهالی برای فیلم "تابستان همان سال" 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
✅برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ در یک نگاه! 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
📌 تکلیف را روشن کنید؛ جشنواره خوب است یا بد؟! 🔸مدتی‌ست برخی‌ افراد و جریان‌ها به تعداد فیلم‌هایی که توسط ارگان‌ها تولید شده معترضند و معتقدند جشنواره فجر ارگانی شده است! فارغ از رد یا تایید این ادعا؛ تکلیف این افراد با خودشان هم روشن نیست! 🔸از یک سو جشنواره فجر را تحریم می‌کنند از آن سو ناراحتند که چرا به ما توجه نمی‌کنید! 🔸از سویی منتقد جشنواره فجر هستند از سوی دیگر منتظر تشویق و تائیدند. 🔸از یک سو جشنواره را حکومتی می‌نامند از سویی می‌گویند چرا در جشنواره فیلم‌های حکومتی دارید! 🔸آه و ناله می‌کنند که چرا معیشت سینماگر سخت شده و صنوف بیکارند، اما با پای کار آمدن نهادها برای تامین معیشت همان سینماگر مشکل دارند و می‌گویند چرا فیلم می‌سازید! این بزرگواران نمی‌گویند مشکل فعلی سینما بی‌هنرانی بوده و هستند که به بهانه بیان مشکلات و تصویر قشر خاصی از مردم روی پرده، سینما را محفلی خصوصی کرده، مردم را از سینماها راندند. با نمایش مدام و غلو در سیاهی‌ها مردم را از سینما دلزده کردند یا آن‌ها را به‌ سمت کمدی‌های نازل سوق دادند. رسانه‌هایشان نیز دست به تایید و تشویق اینها زدند و نتیجه شد آسیب به چرخه اقتصادی سینما... 🔸عده‌ای نیز با پول نهادها و با خیال راحت فیلم ساختند و حالا معترضند که چرا بقیه می‌سازند، بیایید و جواب بی‌هنری ما را شما بدهید! 🔸آن یکی خطابه می‌نویسد که دفترم را تعطیل می‌کنم چون متعهدم و شرف دارم! سلّمنا، این که داد و قال ندارد! وقتی جشنواره برای شما مهم نیست چرا عصبانی می‌شوید؟ 📝 معصومه عمرانی 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
آقای والی‌نژاد! آیا این شایعات صحت دارند؟ 🔹شایعات تأمل‌برانگیزی درباره‌ «آسمان غرب» و فیلم «احمد» شنیده شده که با توجه به هزینه‌های هنگفت هر دو فیلم، لازم است آقای حبیب‌الله والی‌نژاد، به آن‌ها پاسخ دهند. چراکه ایشان، در اکثر قریب به اتفاق آثاری که در آن‌ها به‌عنوان تهیه‌کننده فعالیت داشته‌اند، هزینه‌ها و امکاناتشان، توسط نهادهای مختلف نظام و از بیت‌المال مهیا شده و از این جهت، می‌طلبد امور مرتبط با آن، از کیفیت فنی‌محتوایی آثار گرفته تا بهره‌وری مالی و بودجه‌های مصرف‌شده برای آن‌ها، مورد توجه، بررسی، نظارت و ارزیابی بیشتری قرار گیرند: 1️⃣ آیا صحت دارد که برای دو فیلم آسمان غرب و احمد، معادل حدوداً ۲۱۰میلیارد تومان هزینه شده است؟ 2️⃣ آیا درست است که طراح، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان قبلی آسمان غرب، فردی بوده که پیش از شما پروانه ساخت این فیلم را با آقای ناصر شفق (با نام دومین روز پاییز) گرفته و پس از به سرانجام نرسیدن کار، آن را به دفتر شما آورده و بعد از سه ماه پیش‌تولید و خرج بودجه‌ قریب ۳میلیارد تومان، شما بدون رعایت حقوق معنوی و مادی کافی، کارگردان جدیدی را عهده‌دار پروژه کرده‌اید؟ آیا آن ۳میلیارد تومان از بیت‌المال هزینه شده یا از دستمزد شما به‌عنوان تهیه‌کننده، به‌دلیل آنکه نتوانسته‌اید پروژه را درست مدیریت کنید، کسر شده است؟ 3️⃣ آیا تأیید می‌کنید که برای راضی‌کردن «میلاد کی‌مرام» برای حضور در نقش شهید «شیرودی»، به دبی مراجعه فرموده بودید و جهت جلب رضایت این فرد، قریب یک سال، کار را به تاخیر انداخته و همه‌ معادلات، حول این فرد، شکل می‌گرفته است؟ 4️⃣ آیا واقعیت دارد که کی‌مرام، علی‌رغم امضای قرارداد و پذیرفتن دستمزد ۴میلیاردتومانی، ناگهان وسط فیلم‌برداری کار را رها کرده، ریش‌هایش را کوتاه می‌کند (اصطلاحاً راکورد نقشش را به‌هم می‌ریزد) و به ویلایش در کیش می‌رود و بعد از اضافه‌شدن ۲میلیارد تومان به دستمزدش، حاضر می‌شود برای ادامه‌ کار آن هم بشرطها و شروطها، بازگردد؟  5️⃣ آیا واقعاً کارگردان آسمان غرب، مجبور شده به ویلای کیش کی‌مرام برود و طبق سلیقه و نظرات آقای بازیگر، فیلم‌نامه به ایشان تحمیل شود؟! آیا دلیل اصلی کیفیت پایین فیلم‌نامه‌ آسمان غربِ ۱۴۰میلیاردی، همین بازیگرسالاری موهن و عجیب است؟! ✍️ احسان رستگار پ.ن: مصباح نیوز ادعای های مطرح شده را تائید و رد نمی کند و طبق وظیفه خود جوابیه هردو طرف را منتشر خواهد کرد. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
📣 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمادگی داریم اکران‌نشدن فیلم‌های پرمخاطب جشنواره فجر را جبران کنیم 🔰محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری همایش فقه و هنر در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرانیوز درباره اکران نشدن فیلم‌های پرمخاطب جشنواره فجر در مشهد گفت: ۲۶ فیلم جشنواره اکران شده است. اما در مورد فیلم‌های پرمخاطبی که اکران‌نشده، آمادگی داریم در فرصتی این موضوع را جبران کنیم. 🎞مصباح نیوز 👇 @mesbah8_news
🔻یادداشت قابل تأمل مدیر فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی 🔴کدام هویت؟؟ هویت مفهوم قریب و غریبی است. هر کس از زاویه دید خودش به آن می نگرد و بر آن اساس الفبایی می‌چیند! ساختمان‌های قدیمی یک شهر جزیی از هویت آن هستند یا نه؟ اسامی کوچه‌ها و خیابانها و محله‌ها هویت یک شهر هستند یا نه؟ آدم‌های یک شهر چطور؟ فرهنگ و آداب و رسوم آن چطور؟ ایمان و اعتقادات مردم آن شهر هم جزو هویت است یا نه؟ آیا صرف قدیمی بودن؛ ملاک هویتی بودن یک ساختمان است؟ آجر و آهن و کاشی آن ساختمان هر چه قدیمی‌تر؛ هویت‌اش بیشتر است؟ قدیمی بودن آداب و رسوم هم همچنین؟ قدیمی بودندیعنی دقیقا از کدام دوره تاریخی؟ ساختمان‌های پنجاه سال قدیمی حساب می شوند یا ساختمانهای صد ساله یا دویست و سیصد ساله؟ و ده‌ها سوال مختلف ؟ این همه را نوشتم که بگویم هویت یک امر تک ساحتی نیست. بخاطر قدیمی بودن جزو هویت شهر مشهد حساب می شد یا بخاطر حاجی عابدزاده یا بخاطر فعالیت دینی و تبلیغی حاجی؟ نگران ساختمان مهدیه باشیم ولی نگران فرهنگ و تربیت دینی که حاجی عابدزاده برای آن مجاهدت کرد نباشیم؟ به این لیست خانه‌های قدیمی و ساختمان‌های قدیمی و بسیاری از ساختمان های حرم را اضافه کنید؟ اگر هویت این شهر است؛ گنبد و کاشی های آن هویت ند یا مسجد بودن آن و نمازها و اعتکاف‌های آن؟ شهدایی که در آن به خاک و خون کشیده شدند هم جزیی از هویت این شهر هستند یا نه؟ تغییر نام خیابانها و محله‌ها هم همین است. تصمیم‌های احساسی و لحظه‌ای در امر خطیری چون هویت شهری اشتباه است چه در موافقت و چه در مخالفت! تصمیم‌ها حتما باید پشتوانه ی فکری و مبنایی داشته باشد! هویت یک بحث فانتزی و نوستالژی‌گری نیست! هویت بر پیکر اعتقادات و فرهنگ مردم بنا شده است! برای همین است که جزو هویت ماست و درخت پشت ویترین مغازه‌ها خلاف هویت! برای همین عید و و جزیی از هویت ماست و و نه! برای همین است که اسامی بیگانه بر تابلوهای مجتمع‌های مسکونی و تجاری بر ضد هویت این شهر است! نمی‌شود به بنازیم ولی نسبت به اعتقادات توحیدی و شیعی او بی تفاوت باشیم؛ نسبت به زبان فارسی که احیا کرد بی تفاوت باشیم. شهری که بر مبنای حرم رضوی متولد شده و جان گرفته؛ هویتی اگر دارد که دارد بر مبنای محبت اهل بیت و امام رضاست. برج‌های بی قواره با معماری‌های رومی و یونانی و پریشان؛ خاری در چشم هویت این شهر شده‌اند. هویت بصری که به مدد سرمایه‌داری در شهر رخ‌نمایی می کند با هویت زیارتی مشهد چه همخوانی دارد؟ شهری که نامش برگرفته از و است؛ چه مقدار در صورت و سیرتش فرهنگ شهادت جاری است؟ اگر ساختمان‌ هلال احمر دوره پهلوی هویت این شهر است؛ مردمی که توسط همان در چند متری آن ساختمان به خاک و خون کشیده شدند جزو هویت این شهر نیستند؟ آن سنگ و آجر هویت شهر است یا شهیدی که آنجا خفته یا به خاک و خون کشیده شده؟ اگر قدیمی بودن هویت می آورد از زنان نوغانی که مهریه ی خود را بخشیدند تا در تشییع حضرت رضا شرکت کنند؛ در تاریخ این شهر قدیمی تر داریم؟ اگر هویتی برای زن مشهدی قائلیم همان زنان مؤمنه نوغان است. از سنگ و آجر مهم‌تر در هویت این شهر فرهنگ دینی و معرفتی اهل بیت است و یکی از همان مظاهر است. نمی شود برای هویت مشهد یقه درید ولی برای حجاب یقه ندرید؟ چطور ساختمان پهلوی را هویت می دانیم و چادری که همان پهلوی با زور سلاح از سر مردم می کشید را هویت نمی دانیم؟ هویت بیش از هر چیز به ریشه‌های اعتقادی و فکری یک جامعه بر‌میگردد و اگر آن حفظ شود؛ مظاهر ظاهری آن چون ساختمان‌ها و نام‌ها و رنگ‌ها هم حفظ می شود. * بهانه این نوشتار رونمایی رمان رفیق اثر مرحوم است که در سالن شهدای امدادگر هلال احمر برگزار شد. رمان رفیق در مورد شهید مهدی میرزایی فرمانده بی‌نظیر تخریب است که صفحات آغازین آن در باب اتفاقات همان سالن است. تشکری به واسطه‌ی تلاشها و پژوهش‌ها بر هویت تاریخی مشهد چون ساختمان‌ها و خیابان‌ها اشراف داشت ولی از این سطح نازل عبور کرده بود و برای امام رضا و شهدای مسجد گوهرشاد و انقلاب و دفاع مقدس قلم زد. خدایش رحمت کند. ✍️محمد حسین زاده ‌🔰مصباح نیوز||رسانه فرهنگ و هنر خراسان @mesbah8_news @mesbah8_news @mesbah8_news