eitaa logo
MESBAHYAZDI.IR
32.9هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.3هزار ویدیو
148 فایل
پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) ارتباط با ادمین: @mesbahyazdi_adm
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر اطمینان دارید، خوش به حالتان! 🔸️وقتی بسیاری از مفاسدِ بزرگ عالم را پیگیری می کنید، به یکی از این دو علت برمی گردد؛ یکی حرص و حسد، دیگری کبر. فتوای دار زدن شیخ فضل الله نوری (رحمت‎ الله‎ علیه) را یک عالم مجتهد صادر کرد. چرا؟! آیا مطمئن هستیم این چیزها برای ما پیش نمی ‎آید؟ سندی داریم که شما هرگز به این چیزها مبتلا نخواهید شد؟ بنده که چنین سندی ندارم. اگر شما دارید، خوش به حالتان! 🔸️گاهی بعضی ساعات را اختصاص دهید و درباره این‎ مسائل فکر کنید. باید تأمل کنیم که چه آفاتی پیش روی ما است؟ چه خطرهایی پیش روی ما است؟ چه ضمانتی داریم به این آفات مبتلا نشویم؟ ۱۳۹۷/۰۶/۱۰ 🔺️سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری(۱۱مرداد۱۲۸۸) 🏴 @mesbahyazdi_ir
شیخ فهمید 🗓 به مناسبت ۱۴ مرداد ، صدور فرمان مشروطیت 🏴 ‌@mesbahyazdi_ir
MESBAHYAZDI.IR
شیخ فهمید! 🔸️سوال می شود که دین با حکومت چه ارتباطی دارد؟ دین نباید در [سیاست] دخالت کند! این تفکری است که از صدر مشروطیت، مشروطه‌ خواهان سکولار و تربیت شده‌ های انگلستان و فرانسه اظهار کردند. تقی‌زاده ‌ها از آن درآمدند که می¬ گفتند: «ما وقتی به سعادت می ‌رسیم که از فرق سر تا ناخن پا فرنگی بشویم. دین هم حسابش جداست.» 🔸️آن کسی که مخالف این کار بود، یک آخوند بود. گفت: «این راه خطرناکی است. مشروطه ‌ای که شما می ‌گویید به کلی جدای از دین باشد را قبول نداریم. مشروطه ‌ای را قبول داریم که با دین آمیخته باشد؛ مشروطه مشروعه باشد.» ایشان را ( نوری) زود دارش زدند تا قضیه را تمام کنند و این فکر رواج پیدا نکند. 🔸️همه نقشه‌ ها را کشیدند برای اینکه دین را از جامعه جدا کنند. این را شیخ فهمید و داد زد که: «این گونه درست نیست. من تا به حال از مشروطه حمایت می‌ کردم اما مشروطه‌ ای که مشروعه باشد. اگر شما مشروطه منهای دین را می ‌گویید، من قبول ندارم.» گفتند پس تو ضد مشروطه و ضد انقلاب هستی، فوراً اعدامش کردند! در همین میدان سپهر تهران، شیخ را اعدامش کردند و بسیاری از مشروطه خواهان مسلمانِ نمازخوان، کف زدند. 🔸️حتی پسر شیخ فضل الله برای دار زدن پدرش کف زد. مدرس هم می گفت: «دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست.» یعنی آن تئوری تفکیک نهادهای اجتماعی باطل است. دین را نمی ‌شود از سایر نهادها تفکیک کرد. دین باید در همه جا حضور داشته باشد. اگر نظام، نظام اسلامی است، باید آموزش و پرورش هم اسلامی باشد. فرهنگ و هنرش هم باید اسلامی باشد. ۱۳۸۸/۰۹/۲۴ 🗓 به مناسبت ۱۴ مرداد ، صدور فرمان مشروطیت 🏴 ‌@mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بزرگان مقید بودند زیارت عاشورا را ترک نکنند. 🏴‌ @mesbahyazdi_ir
مسجد الاقصی پاره تن اسلام! 🔸از ديدگاه قرآن كريم دو مكان به عنوان نماد توحيد هستند. يكى از آن دو، مكه است: إِنَّ أَوَّلَ بَيْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِين (آل‌عمران، آیه 96) در حقيقت، نخستين خانه‌اى كه براى عبادت مردم نهاده شده، همان است كه در مكه است كه مبارك و براى جهانيان مايه هدايت است. 🔸مكان دوم، مسجدالاقصى است قبله اول مسلمین، مكانى كه قرآن كريم از آن اين گونه ياد مى‌كند: سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آياتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِير (اسراء، آیه 1) منزه است آن خدايى كه بنده‌اش را شبانگاهى از مسجدالحرام به سوى مسجدالاقصى ـ كه پيرامون آن را بركت داده‌ايم. سير داد، تا از نشانه‌هاى خود به او بنمايانيم، كه او همان شنواى بينا است. 🔸اين دو مسجد همانند دو چشم در جهان اسلام هستند. ما نمى‌توانيم از اهميت يكى از اين دو بكاهيم و شاهد طمع دشمنان اسلام و جدايى هر يك از اين دو مسجد عظيم از پيكر اسلام باشيم. اسلام به ما اجازه نمى‌دهد كه مسجدالاقصى به يك پرستشگاه كفر تبديل شود. علامه مصباح، نظریه حقوقی اسلام، ج ۲، ص ۸۹ 🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا