24.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | دعای ما برای امام زمان (عج) چه اثری دارد؟
🎙حجت الاسلام #رفیعی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
✅ کانال تربیتی مشکات 👇
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
1515_Fani-Ali-Aale-Yasin-Fa.mp3
13.47M
زیارت_آل_یاسین
💐ســــــلام عــــــلی آل یاســــــین......
🌤 ┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"آیه ۱۶ - سوره ق
آیه وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ [16]
ما انسان را آفريديم و وسوسههاى نفس او را مىدانيم و ما به او از رگ قلبش نزديكتريم!"
"الصّادق (علیه السلام)- دَخَلَ أَبُوحَنِیفَهًَْ عَلَی أَبِیعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) فَقَالَ لَهُ رَأَیْتُ ابْنَکَ مُوسَی (علیه السلام) یُصَلِّی وَ النَّاسُ یَمُرُّونَ بَیْنَ یَدَیْهِ فَلَا یَنْهَاهُمْ وَ فِیهِ مَا فِیهِ فَقَالَ أَبُوعَبْداللَّهِ (علیه السلام) ادْعُوا لِی مُوسَی فَدُعِیَ فَقَالَ لَهُ یَا بُنَیَّ إِنَّ أَبَاحَنِیفَهًَْ یَذْکُرُ أَنَّکَ کُنْتَ تُصَلِّی وَ النَّاسُ یَمُرُّونَ بَیْنَ یَدَیْکَ فَلَمْ تَنْهَهُمْ. فَقَالَ: نَعَمْ یَا أَبَهًِْ إِنَّ الَّذِی کُنْتُ أُصَلِّی لَهُ کَانَ أَقْرَبَ إِلَیَّ مِنْهُمْ یَقُولُ اللَّهُ عزّوجلّ: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ. قَالَ: فَضَمَّهُ أَبُوعَبْداللَّهِ (علیه السلام) إِلَی نَفْسِهِ. ثُمَّ قَالَ یَا بُنَیَّ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا مُوَدَّعَ الْأَسْرَار.
امام صادق (علیه السلام)- ابوحنیفه خدمت امام صادق (علیه السلام) رسید عرض کرد: «پسرت موسی (علیه السلام) را دیدم که مشغول نماز است و مردم از مقابلش در رفت و آمد هستند؛ آنها را نهی نمیکند با اینکه چنین کاری صحیح نیست»!؟ امام صادق (علیه السلام) فرمود: «موسی (علیه السلام) را صدا بزنید». حضرت موسیبنجعفر (علیه السلام) را صدا زدند، به او فرمود: «پسر جان ابوحنیفه میگوید: تو نماز میخواندهای مردم از روبرویت در رفتوآمد بودهاند آنها را از این کار نهی نکردی»!؟ عرض کرد: «بلی، پدر جان! برای آن کسی که نماز میخواندم به من نزدیکتر از مردم بود، خداوند در قرآن کریم میفرماید: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ». امام صادق (علیه السلام) او را در آغوش گرفت، فرمود: «پدر و مادرم فدایت، ای گنجینهی اسرار»!
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۳۶ الکافی، ج۳، ص۲۹۷/ بحارالأنوار، ج۱۰، ص۲۰۴/ بحارالأنوار، ج۴۸، ص۱۷۱/ بحارالأنوار، ج۸۰، ص۲۹۹/ الاختصاص، ص۱۸۹/ وسایل الشیعهًْ، ج۵، ص۱۳۵"
"أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- یَا حَبَّهًُْ إِنَّ لِلَّهِ مَوْقِفاً وَ لَنَا بَیْنَ یَدَیْهِ مَوْقِفاً لَا یَخْفَی عَلَیْهِ شَیْءٌ مِنْ أَعْمَالِنَا یَا حَبَّهًُْ إِنَّ اللَّهَ أَقْرَبُ إِلَیَّ وَ إِلَیْکَ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ یَا حَبَّهًُْ إِنَّهُ لَنْ یَحْجُبَنِی وَ لَا إِیَّاکَ عَنِ اللَّهِ شَیْء.
امام علی (علیه السلام)- ای حبّه! خداوند را مقامی است و ما را در پیشگاه او جایگاهی و هیچکدام از اعمال ما بر او پوشیده نیست. ای حبّه! خداوند نسبت به تو و من از رگ قلب نزدیکتر است. ای حبّه! هیچچیز نمیتواند من و تو را از دید خداوند پنهان دارد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۳۶ بحارالأنوار، ج۴۱، ص۲۲"
recording-20250215-185740.mp3
4.18M
🌷خدای متعال ازرگ گردن به مانزدیکتراست
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"منتظران ظهور قطب عالم امکان، امام زمان علیه السلام، سه وظیفه محوری دارند:
الف: احساس حضور
«چگونه غایبش خوانی و دورش؟ / نبینی خویشتن را در حضورش!؟
تویی غایب که دوری در بر وی.؟ نهادی نام خود را بر سر وی»
با توجه به اینکه حضرت ولیعصر ارواحناه له الفداء، ظاهر نیستند، اما حاضر هستند، و در واقع ما منتظر ظهوریم نه حضور، یک منتظر واقعی باید در هر زمانی و در هر مکانی احساس کند که در حضور امام زمان علیه السلام است، و امام، حاضر و ناظر اعمال اوست. چنانچه خود حضرت در نامهای که به شیخ مفید مینویسند، به این مطلب اشاره میفرمایند:
«…فَإِنَّا یُحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْءٌ مِنْ أَخْبَارِکُمْ…»، [۲]؛ «ما از اوضاع و اخبار شما کاملاً آگاهیم، و چیزی از آن بر ما پوشیده نمیماند.» علم و ایمان به این مطلب عامل بازدارندهای برای اعمال سو انسان خواهد بود.
ب: سنخیت و تطبیق
کبوتر با کبوتر باز با باز / کند همجنس با همجنس پرواز
یک منتظر واقعی کسی استکه میکوشد نوع اعتقاد، باورها، صفات و رفتار خود را به امام زمان علیه السلام نزدیک سازد تا از این طریق شیعه و پیرو واقعی او باشد. دروغ، غیبت، تهمت، با آبروی دیگران بازی کردن، بی توجهی به بیت المال و حق الناس و … تناقض کامل با اعمال آن حضرت دارد، و همین عدم سنخیت، خود یکی از علل غیبت محسوب میگردد. چنانچه وقتی علی بن مهزیار بعد از بیست سفر حج، توفیق دیدار حضرت نصیبش گشت و به وصال معشوقش رسید، وقتیکه قاصد آمد علی بن مهزیار را خدمت حضرت ببرد از او پرسید: چه میخواهی؟ به قاصدحضرت عرض کرد: «الْإِمَامَ الْمَحْجُوبَ عَنِ الْعَالَمِ»، «من دنبال امامی میگردم که محجوب و غایب از دیدگان عالم است.» قاصدگفت: جواب غلطی دادی. «مَا هُوَ مَحْجُوبٌ عَنْکُمْ وَ لَکِنْ حَجَبَهُ سُوءُ أَعْمَالِکُم»، [۳]، «حضرت محجوب از عالم نیست. اعمال بد شما او را محجوب کرده است»
«گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است؟ / گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است»، [۴]
مرحوم خواجه نصیر الدین طوسی هم به این امر اشاره میکند: «وجوده لطف؛ و تصرفه لطف آخر و غیبته منا»، [۵]؛ «وجود امام زمان علیه السلام، لطف، و تصرفش در جهان لطفی دیگر و غیبتش از ماست؛ یعنی در اثر گناهان، تقصیرها و تصورهای ما از نظرها غایب است»
ج: شناخت امام
وظیفه یک منتظر واقعی، شناختن و معرفت پیدا نمودن کسی استکه انتظارش را میکشد. این شناخت آنقدر مهم استکه پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم در بیانی فرمودند: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً»، [۶]؛ «هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است» این معرفت هم شامل نام و نسب میشود و هم شامل اوصاف و ویژگیها و هم اهداف و برنامهها میباشد. به همین جهت وقتی زراره به امام صادق علیه السلام عرض میکند اگر زمان حضرت قائم علیه السلام را درک کنم چه کاری انجام دهم؟ حضرت ایشان را به خواندن این دعا توصیه میفرمایند: «اللَّهُمَ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینی…»، [۷]؛ «ی خدا تو مرا به خود شناسا کن که در غیر این صورت، رسولت را نخواهم شناخت. ای خدا تو رسولت را به من بشناسان و گرنه حجتت را نخواهم شناخت. خدایا تو حجتت را به من بشناسان و گرنه از دین خود گمراه خواهم شد.»
بنابراین وظیفه اساسی یک منتظر واقعی را میتوان در این سه محور احساس حضور، سنخیت و معرفت خلاصه نمود."
"آیه ۳۷ - سوره ق
آیه إِنَّ في ذالِكَ لَذِكرَى لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شهِيدٌ [37]
در اين تذكّرى است براى آنكس كه عقل دارد، يا گوش دل فرا دهد درحالىكه حضور [قلب] داشته باشد."
"امیرالمؤمنین (علیه السلام)- أَنَا ذُو الْقَلْبِ یَقُولُ اللَّهُ عزّوجلّ: إِنَّ فِی ذلِکَ لَذِکْری لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْب.
امام علی (علیه السلام)- من صاحب قلب هستم، همان که خدا فرمود: إِنَّ فِی ذَلکَ لذِکْرَی لمَن کَانَ لهُ قَلبٌ.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸۶ بحارالأنوار، ج۳۳، ص۲۸۲/ بشارهًْ المصطفی، ص۱۳/ الکافی، ج۱، ص۱۵/ البرهان/ نورالثقلین"