eitaa logo
♥مشکات♥
183 دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
6.2هزار ویدیو
126 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
14.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه ای که دشمنان آن را مخفی کردند (ع) ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
پیرو✌️: . مهم توجه👇 💚 مطلب بسیار مهمی که رسانه های منفعل ما به آن نپرداختند❗️❗️❗️ جنگ قره باغ با یک‌ اشاره سید علی پایان یافت❗️ رهبری معظم انقلاب فرمود: تمام سرزمینهای اشغالی باید به آذربایجان برگردد. و اگر احدی به مرزهای ایران نزدیک شود محکم برخورد خواهد شد. به سرعت نیروهای واکنش سریع ایران به سمت مرزهای شمالی گسیل شد و‌موضوع آنجا جدی شد که ماشینهای حمل پلهای متحرک به منطقه اعزام‌شد❗️❗️❗️ واین یعنی ایران میخواهد از مرز آبی ارس بگذرد و‌ وارد قره باغ شود و شاید هم این قدرت فرامنطقه ای نوظهور با هزاران موشک بالستیک‌ بخواهد پاره های جدا شده تن خود را بر گرداند❗️❗️❗️ هم‌ آذربایجان هم ارمنستان و‌هم ترکیه حساب کار دستشان‌ آمد سریع و در پس پرده با روسیه به گفتگو نشسته و بحران بزرگی که سالها لا ینحل مانده بود به سرعت و محیرالعقول خاتمه یافت. این است قدرت رهبری و‌مرجعیت عظیم الشان شیعه‌ که امید است ما قدر دان آن باشیم اللهم احفظ قائدنا الامام السید علی الحسینی الخامنه ای « نشر حداکثری» .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رسوایی ماکرون در یکی از مدارس ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
شبنم: 🌹علت ورود حضرت معصومه (س) به ایران چه بوده است؟ ♦️حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ به شوق دیدار برادر و امام زمان خود در سال ۲۰۱ هـ با گروهی از اطرافیان خود از مدینه حرکت کرد و وقتی به ساوه رسید مریض شد. سؤال فرمود: تا قم چقدر راه است؟ گفتند: ده فرسخ، فرمود مرا به قم برسانید. او را به قم رسانیدند. 🌺 بیست و سوم ربیع الاول، سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم است که در این مطلب به سؤالی پیرامون علت ورود حضرت به ایران پاسخ خواهیم داد: ♦️علت ورود حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ، به مسئله مهاجرت برادر بزرگوارش حضرت امام رضا  ـ علیه السّلام ـ به ایران مربوط است. یعنی در راستای سفر آنحضرت انجام گرفته. ♦️مأمون در سال ۲۰۰ هـ. ق امام رضا  ـ علیه السّلام ـ را به مرو فرا خواند و بنا به نقلی بعد از استقرار آن حضرت در ایران نامه‌ای خطاب به خواهر گرامی‌اش حضرت فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ مرقوم فرمودند و آن را توسط یکی از غلامانش به مدینه منوره ارسال فرموده است. امام  ـ علیه السّلام ـ به غلامش دستور داد که در هیچ منزلی توقف نکند تا در اندک زمان ممکن آن نوشته را به مدینه برساند. غلام خود را به مدینه منوره رسانید و نامه امام هشتم را به خدمت حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ تسلیم نمود. و آن حضرت به مجرد رسیدن نامه برادرش خود را آماده سفر نمود. این روایت در کتابهای دست اول و قدیمی ذکر نشده است. [۱] ♦️بنا به نقل دیگر حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ بعد از یک سال از ورود حضرت رضا  ـ علیه السّلام ـ به سرزمین خراسان به قصد زیارت و دیدار با برادر خود از مدینه به قصد خراسان حرکت کرد. این روایت معتبر تر است. [۲] ♦️طبق این دو نقل حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ به شوق دیدار برادر و امام زمان خود در سال ۲۰۱ هـ با گروهی از اطرافیان خود از مدینه حرکت کرد و وقتی به ساوه رسید مریض شد. سؤال فرمود: تا قم چقدر راه است؟ گفتند: ده فرسخ، فرمود مرا به قم برسانید. او را به قم رسانیدند. [۳] بنا به نقل دیگر وقتی آن حضرت به ساوه رسیدند عده‌ای از دشمنان اهل بیت  ـ علیهم السلام ـ با اشاره مأمون عباسی راه را بر آنان بستند و در یک درگیری نابرابر، همه برادران و اکثر همراهان مرد آن حضرت را به شهادت رساندند و حضرت معصومه از شدت تأثر و تألمات به سختی بیمار گشتند به نحوی که ادامه سفر برایشان ناممکن گردید. [۴] ♦️اگرچه برخی نقل‌های ضعیف این جریان را نقل می‌کنند ولی این مطالب در منابع معتبری به چشم نمی‌خورد و هیچ یک از منابع معتبر تاریخی چنین درگیری را گزارش نکردند و همچنین این مطالب با توجه به موقعیت امام رضا  ـ علیه السّلام ـ در آن موقع بعید به نظر می‌رسد. ♦️حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا مردم قم از آمدن حضرت معصومه به ساوه اطلاع یافته و به استقبال آن حضرت رفته‌اند و با تجلیل و احترام به قم آوردند، یا خود او به طرف قم حرکت کرده است؟ طبق نقل کتاب معتبر تاریخ قم، روایت صحیح این است که چون خبر به آل سعد رسید با هم اتفاق کردند که از آن حضرت درخواست کنند به قم بیاید و موسی بن خزرج بن سعد اشعری بیرون آمد و چون به شرف ملازمت حضرت فاطمه رسید زمام ناقه او بگرفت و به جانب شهر بکشید و به در سرای خود فرود آورد. محل و سرای موسی بن خزرج  و حجره‌ای که حضرت معصومه در آن به عبادت پرداخته، اکنون مشخص و زیارتگاه است. [۵] ♦️بنابراین آنچه از منابع معتبر بر می آید اینست که حضرت معصومه برای دیدن برادر خود به طرف ایران حرکت کرده است. شاید وضع نامطلوب مدینه برای زندگی (از جهت آزار و اذیت علویان توسط حکومت) و محدودیتهای آن در مصمم شدن حضرت معصومه تاثیر داشته باشد. همچنین در طول مسیر ایشان به تبلیغ امامت و تشیع نیز پر داخته باشد. ولی عمده دلیل مسافرت حضرت معصومه، زیارت برادر بوده است.     📚۱. حضرت معصومه فاطمه دوم، نویسنده: محمد محمدی اشتهاری. ۲. تاریخ قم، نویسنده حسن بن محمد قمی. ۳. فروغی از کوثر، نویسنده الیاس محمد بیگی. ۴. کریمه اهل بیت، نویسنده علی اکبر مهدی پور. ◾️◾️◾️▪️▪️◾️◾️◾️
🍃🌼🍃🌼🍃🌼 مولی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»: اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله. همواره در (فرج و ظهور صاحب‌الزمان علیه‌السلام) باشید و یأس و ناامیدی از رحمت خدا به خود راه مدهید. 📚پی نوشت: 🖌بحارالانوار،ج ۱۵،ص ۱۲۳ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
شبنم: ‍ ‍ ⌛️ قسمت اول⌛️ ⇐آخر به بخش پایانی هر مجموعه گفته،[۱]  ⇐و زمان در لغت بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌شود.[۲] و مقصود از آن در این جا روزگار و  است. ⇐«آخرالزمان» به معنای بخش پایانی حیات دنیا است. ⇐«آخرالزمان» اصطلاحی است که در فرهنگ اغلب ادیان بزرگ به چشم می‌خورد و در ادیان ابراهیمی، از برجستگی و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ⇐ این اصطلاح معمولا به روزگار پایانی دنیا و رویدادهایی گفته می‌شود که ممکن است در این بخش از زندگی دنیوی به وقوع پیوندد. ادیان بزرگ درباره آن پیشگویی‌هایی کرده ‌اند؛ ⇐ برای مثال در «انجیل» آمده است: «... و این را بدان که اوقات صعب در زمان آخر خواهد رسید، زیرا که خواهند بود مردم خود دوست و زرپرست و مغرور ومتکبر و کفرگو و نافرمان والدین و حق ناشناس و بی دین، و بی الفت و بی وفا و خبث کننده و بی پرهیز و بی حلم و با خوبان بی اعتنا، و خائن و کم حوصله و عبوس کننده و عیش را بر خدا ترجیح می‌دهند». پی نوشت ها؛ ۱. کفوی، ابوالبقاء، الکلیات، ج۱، ص۶۲.     ۲. ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج۱۳ص۱۹۹(زمن)
شبنم: ‍ ‍ ❇️دیدگاه کلی قرآن درباره   ⌛️قسمـت دوم⌛️ 🔹دیدگاه قرآن درباره سرانجام بشر، دیدگاهی بینانه بوده، پایان دنیا پایانی روشن و سعادت آمیز دانسته شده است. سرانجام سعادتمند جهان، همان تحقق کامل غرض از آفرینش انسان‌ها است که چیزی جز عبادت خداوند نخواهد بود: «و ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون». [۶۰] 🔸عبودیت الهی در سطوح گوناگون فردی و اجتماعی آن، بر اساس برنامه ریزی خداوند و در چارچوب اصل اختیار واقع شده و غالب انسان‌ها از آن بهره مند می‌شوند: «وعدالله الذین ءامنوا منکم و عملواالصلحت لیستخلفنهم فی الارض... ولیمکنن لهم دینهم الذی ارتضی لهم ولیبدلنهم من بعد خوفهم امنا یعبدوننی لایشرکون بی شیئا». ،[۶۱]  «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله». .[۶۲_۶۳_۶۴] 🔹آیات ناظر به آینده جوامع انسانی، بر عنصر خوش بینی در جریان کلی نظام طبیعت و طرد عنصر بدبینی درباره پایان کار بشر تاکید ورزیده به نوعی فلسفه تاریخ بر اساس سیر صعودی و تکاملی آن اشاره دارد. [۶۵_۶۶]   ▫️از نگاه اسلام، دین با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف در کامل‌ترین شکل خود به بشر عرضه شده: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلم دینا». [۶۷]  ▪️و همواره با انتقال از جامعه‌ای به جامعه دیگر شکوفاتر می‌گردد: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه». [۶۸_۶۹] ▫️خداوند از پیامبران گذشته پیمان گرفته که به پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ایمان آورده، به او یاری رسانند_[۷۰] ▪️ بنابراین تمام نبوت‌ها و شرایع پیشین، مقدمه و پیش درآمد شریعت ختمیه‌اند.[۷۱_۷۲_۷۳] 📚پی نوشت ها   ۶۰ ذاریات/سوره۵۱، آیه۵۶.     ۶۱.نور/سوره۲۴، آیه۵۵.     ۶۲. فتح/سوره۴۸، آیه۲۸.     ۶۳. توبه/سوره۹، آیه۳۳.     ۶۴. صف/سوره۶۱، آیه۹.     ۶۵. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۶.     ۶۶. مطهری، مرتضی، قیام و انقلاب مهدی، ص۱۴.     ۶۷. مائده/سوره۵، آیه۳.     ۶۸. مائده/سوره۵، آیه۵۴.     ۶۹. مطهری، مرتضی، فلسفه تاریخ، ص۲۴۷ -۲۵۱.     ۷۰. آل عمران/سوره۳، آیه۳.     ۷۱. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۱۲۵، ترجمه دشتی.     ۷۲. شریف رضی، نهج البلاغه، ج۱، ص۵۴، ترجمه شریف رضی ،نهج البلاغه،ج۱ص۵۴ ترجمه دشتی ۷۳مرتضی مطهری خاتمیت ص۲۱
شبنم: ♥️ عليه السلام فرمود: 🔻سه چيز است كه هر كس داشته باشد دنيا و آخرت روزيش شده است: آن سه چيز عبارتند از : 🔸 بودن به ، 🔹 كردن بر بلا و ، 🔸 و كردن در هنگام و رفاه . 📗غرر الحكم،ح۴۶۷۰ 🌺🍃🍂🌹🍂🍃🌺
شبنم: 🔵✅محبت اهلبیت علیهم السلام، باعث ثبات قدم در صراط ابن بابويه رحمه الله در كتاب «بشارة الشيعه» از امام صادق عليه السلام، از پدربزرگوارش عليه السلام نقل كرده است كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: 🍃أثبتكم قدماً على الصراط أشدّكم حبّاً لأهل بيتي. [۲] 🍃 👈هنگام عبور از صراط ؛ قدمهاى كسى استوارتر است كه دوستى او با اهل بيت من بيشترباشد. القطره، صفحه(۱۰۳)
نبرد پنهان.mp3
13.11M
💌 📡 ـ جنگ نرم، و نبرد تن‌به‌تن رسانه‌ها و هجمه‌های همه‌جانبه‌ی فرهنگی، تا کجا ادامه خواهد داشت؟ ـ با قدرت رسانه‌ای غالبِ دشمن، پیروزی از آن که خواهد بود؟ ـ چگونه ممکن است، ما پیروز این میدان باشیم؟ 🎤
شبنم: ‍ 🔳 ⌛️قسمـت سـوم⌛️ ▪️از ظاهر برخی آیات، چون «والسبقون السبقون اولئک المقربون... ثلة من الاولین و قلیل من الاخرین»[۷۴_۷۵_۷۶_۷۷_۷۸]  و نیز بعضی روایات[۷۹_۸۰] برمی آید که پیشینیان از مردم آخرالزمان، فضیلت و مرتبه بالاتری داشته‌اند؛.[۸۱_۸۲_۸۳] ▫️اما اهل تفسیر سبقت گرفتگان را پیامبران و اصحابشان دانسته و سبقت را فضیلتی برای اقوام گذشته نشمرده‌اند؛ زیرا طبیعی است که اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم نسبت به تمام پیامبران دیگر و اصحابشان بسیار کم تر باشند؛[۸۴_۸۵]  ▪️البته روایاتی نیز حاکی از نسخ آیه مزبور نقل شده.[۸۶]  که درست به نظر نمی‌رسد؛[.۸۷]  و به دلیل سطح بالای معرفت مردم آخرالزمان معجزات حسی اقوام گذشته، جای خود را در اسلام به معجزه عقلی و علمی (قرآن) داده. [۸۸] ▪️ و وحی قرآنی با سخن از قرائت و علمو قلم، آغاز می‌شود: «اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسن من علق اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسن ما لم یعلم». [۸۹] ▫️و قرآن از دوره ماقبل اسلام به عنوان عصر جاهلیت در مقابل عصر علم و خرد یاد می‌کند: «الجهلیة الاولی»[۹۰_۹۱] ▪️ از این رو طبق روایات،سوره توحید و شش آیه آغازین سوره حدید، برای اقوامی در آخرالزمان نازل شده که در کاوش‌های دینی از اقوام پیشین ژرف اندیش تر و دقیق ترند.[۹۲] ▫️ در روایات متعدد دیگر نیز دوره آخرالزمان و مردم آن به رغم وقوع فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار بهترین زمان و بهترین مردم شناسانده شده‌اند؛[۹۳_۹۴] ▪️بنابراین میان دیدگاه خوشبینانه اسلام درباره پایان تاریخ و ظهور آفت‌های اجتماعی بسیار در آن دوره هیچگونه تنافی وجود ندارد. برخی از پیامبران نیز به دلیل فضیلت مردم آخرالزمان، از خداوند خواسته‌اند که نام و راهشان در میان آنان جاوید بماند. [۹۵_۹۶] 📚پی نوشت ها:   ۷۴. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۰.     ۷۵. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۱.     ۷۶. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۲.     ۷۷. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۳.     ۷۸. واقعه/سوره۵۶، آیه۱۴.     ۷۹. بخاری، صحیح البخاری، ج۹، ص۴۱.     ۸۰. بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۱. بیضاوی، عبدالله بن عمر، تفسیر البیضاوی، ج۵، ص۲۸۴.     ۸۲. من وحی القرآن، ج۲۱، ص۳۲۹.۸۳.  بخاری، صحیح البخاری، ج۲، ص۵.     ۸۴. نهج البیان، ج۵، ص۱۳۵.۸۵. ۸۵ مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۳، ص۲۰۷.     ۸۶. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکر، الدرالمنثور، ج۸، ص۸.     ۸۷. زمخشری، محمود بن عمر، الکشاف، ج۴، ص۴۵۹.     ۸۸. سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکرالاتقان، ج۲، ص۲۸۹.     ۸۹. علق/سوره۹۶، آیه۱۵.     ۹۰. مطهری، مرتضی، خاتمیت، ج۱، ص۳۸.     ۹۱. احزاب/سوره۳۳، آیه۳۳.     ۹۲. کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۱، ص۹۱.     ۹۳. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۴ - ۱۲۵.     ۹۴. نعمانی، الغیبه، ص۲۰۶.     ۹۵. شعراء/سوره۲۶، آیه۸۴.     ۹۶. حسینی بحرانی، هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج۱، ص۵۱۳.