♥مشکات♥:
✅ مهدویت
جلسه اول - نیاز به منجی
اعتقاد به منجی برای جامعه بشری یک سرمایه ی ارزشمند است چرا که اگرناامیدی و یأس درفردی زنده شود،خوشبختی وسعادت فرد را از جهات مختلف در معرض سقوط حتمی قرار می دهد .نیاز به منجی یک روح امیدواری در افراد ایجاد می کندو در تمام ادیان موضوع منجی مطرح است چون مردم به امید آمدن یک نجات دهنده با سختی های روزگار دست و پنجه نرم می کنند .اگر فردی بدون تفکر منجی خواهی بخواهد زندگی کند دچار یأس می شود و ممکن است دست به هر کاری بزند،اگر جامعه ی انسانی مأیوس شود نمی تواند عدالت اجتماعی در خود زنده کند ـــــ اگر ارزشها و هنجارها در جامعه ای زنده شود باعث می شود ریشه ی همه ی ظلمها و نگرانیها از بین برود ، انسانی که خوشبختی را در آینده خود نمی بیند ممکن است حتی دست به انتحار عمومی بزند.در تاریخ بشریت دیدیم که این حکومتهای غیردینی نتوانستندمشکل افسردگی و افزایش جرم را از بین ببرند و تفکر اینکه کسی غیر از انسانهای عادی باید بیاید و کار را درست کند دارد شکل می گیرد .
✳️کانال "هل من ناصر ینصرنی"
♥مشکات♥:
🍃🌺🍃
✅ مهدویت
جلسه دوم - نیاز به منجی
⁉️مسبب اندیشه ی نیاز به منجی رابررسی می کنیم که چرا این اندیشه ی ظهور منجی محقق شده است ؟
⚡️در طول تاریخ بشریت می بینیم که این اندیشه ظهور منجی وجود داشته و موضوعی نیست که ما به صورت ابداعی مطرح کنیم .
⚡️در قرآن کریم نیاز به منجی را در قوم نوح می بینیم که از خدا می خواستند ما را نجات دهد و خدا نجاتشان داد به واسطه ی دستور ساخت کشتی و طوفانی که خدا اراده کرد و همه دشمنان غرق شدند ، یا نجات در قوم لوط از شهری که مردمانش دچار آلودگی جنسی بودند یا قوم بنی اسرائیل که از خدا خواستند نجاتشان دهد و ازچنگ فرعونیان نجات پیدا کردند ،یا خود یهودیان با بحث منجی خیلی آشنا هستند و خودشان را منجی گرا می نامند و همین الان منتظر ظهور منجی هستند که آنها را نجات دهد به تفکر خودشان .
💥پس موضوع نیاز به منجی ، موضوع جدیدی نیست ، اما سوال این است که سبب ایجاد این اندیشه چه بوده❓
🔶 سه عامل عنوان شده ، درماندگی ها ـ وقتی انسان راهی نمی بیند برای خروج از گرفتاری یا سختی خودش ،درمانده می شود ـــ یا گرفتاری و سختی شدیدی که انسان را مضطرب می کند ــــ یا بحرانها و شرایط اجتماعی شدید یا بحرانهای سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی ، اینها مسبب ظهور اندیشه منجی بوده .
💢 تفکر نیاز به منجی برای این هست که ذهن افراد رها شود از تفکر به غیر خدا و بگوید خدایا راه نجات ما از این مشکلات فقط تویی و بس و فقط خداوند متعال را نجات دهنده ببیند .
✳️کانال "هل من ناصر ینصرنی"
هدایت شده از 🇮🇷 گفتمان بسوی ظهور 🇮🇷
ای خورشید پنهان در پشت پرده های چشمان ما
===================
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾
آقای مهربانی، حسین غریب ما،
ما کوفی ها نخواهیم بود،
آقا بیا...
نامه ها پشت نامه ها، دلهایمان دگر صبر ندارد
آقا بیا...
قول میدهیم تنهایت نگذاریم، ای پسر فاطمه (س)
دستهایمان را به شوق دیدار تو، بر فراز آسمان بی کران بلند میکنیم، دستمان را بگیر آقا
مگذار در دریای غفلت و گناه غرق شویم،
کنارمان بمان، پدر ما، سرور ما،
وجود ما، تنهایمان مگذار، می دانیم که تنهایمان نمیگذاری
اما ببخش که گاهی وقت ها، ما دستمان را رها می کنیم درحالی که تو محکم آن را فشرده ای و باز به دریای غفلت و گناه باز می گردیم
آقای مهربان مارا ببخش اگر چشمان مان آلوده به گناه است
ببخش آقا...
دلمان برایت تنگ است ای پسر فاطمه (س)
تنهایمان مگذار ای مهربان،
ای آرامش لحظات...
===================
اللهم عجل لولیک الفرج
===================
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾
هدایت شده از برنامه چوب خط
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمایت از پیام رسان های داخلی از حرف تا عمل
✴️ تلگرام در 14 ماه به 12 میلیون کاربر رسید ولی سروش در یک ماه به این تعداد کاربر دست یافت.
#گزارش
#چوب_خط
🆔 @choobkhattv
🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از 🇮🇷 گفتمان بسوی ظهور 🇮🇷
الهی عظم البلاء و برح الخفا وانکشف الغطاء...
اسیر غربت دنیا شدهایم گرچه هنوز دلمان پر میکشد برای دیدارش
اما هواسمان با او نیست نگاهمان جای دیگری است
اینجا دنیاست، پر از مکر و فریب و غرق در ریا..
اهلِ دل کم پیدا میشود
اینجا، اهل حرم نایاب است
میخوانیم و مینویسیم از آن که تشنه بود و سیراب شد از کوثر ولایت، و دید آن یوسف گم شده را،
اما نپرسیدیم که چه کرد که لایق دیدار گشت و چشمش به نور حضور آن یگانه، ولی حق در زمین روشن گشت
هرچند دلتنگ اوییم. دیگر حالا کمتر او را صدا میزنیم و فقط در مجالس..
اما هنوز هم نگاهمان در این شهر پرهیاهو دنبال او میگردد
دنبال که شاید برای لحظهای درنگ کند و به ما بنگرد به ما که شاید فقط به زبان، شیعهی اوییم و راه و رسمش را پیروی نمیکنیم
امروز درخیابان و محله نشانی از تقوای شیعه نیست
آقا از همه غریبتر است
امروز کدام چاه نجوای شبانه اورا به جان دل میشنود
و کدام ابوذر، عمار، سلمان به ولایتش در میان اهل کوفه قسم یاد میکنند
اینجا دنیا است،این صدا را میشنوی؟
الهی عظم البلاء و برح الخفا وانکشف الغطاء.. صدای مولاست که دعا میکند بیاید و ما را از خواب غفلت بیدار کند
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
هدایت شده از صدای مردم
🔴معرفی الگوهای ناسالم از دختران در سایه غفلت مدیران رسانه ملی👇
🔹برنامه «کاملا دخترونه» که ماه هاست با هدف معرفی الگوی دخترانه و پرداختن به نیازهای زنان و دختران روی آنتن رفته، در آخرین قسمت خود از زنی که با عکس های خلاف عفت خود در فضای مجازی حضور داشته و به عنوان گردشگر شناخته می شود دعوت کرده است.
🔹در حالی در این برنامه به موضوع ازدواج و خانواده پرداخته شده که مهمان برنامه زنی است که بدون رعایت پوشش مناسب در فضای مجازی از سفرهای مجردی خود به کشورهای مختلف فیلم و عکس منتشر میکند و سبک زندگی و اعتقادات وی هیچ نسبتی با خانواده طراز ایرانی-اسلامی ندارد.
🔹مشخص نیست این برنامه که از شبکه سه پخش می شود چگونه می تواند با چنین میهمانان الگوی مناسب برای زنان و دختران ایرانی معرفی کند.
🔹قبلا هم امیرحسین صدیق با یکی از مجرمان دراویش که به دلیل اقداماتش در جنایات خیابان پاسداران محکوم شده بود دیدار کرده و بعد از آن در شبکه یک و سه مورد استقبال رسانه ملی قرار گرفت!/رجانیوز
🔵به کمپين #صدای_مردم بپيونديد 👇
http://eitaa.com/joinchat/2427125773C53108f9905
هدایت شده از واکاوی 🔎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقش غربگرایانِ داخلی در بهنتیجه نرسیدن #مذاکرات_هستهای پیش از انتخابات سال۸۸
🔺مهدی محمدی: #مذاکرات_ژنو(یک)، نشان داد که در آستانهٔ مصالحهاند...
قرار بود یکماه پساز #ژنو(یک)، یعنی در اولِ نوامبر، مذاکرات ژنو (دو) انجام بشود؛ اما تا یکسال بعد انجام نشد..
بهخاطر اینکه کسانی، به اینها گفتند: #وقت_مذاکره با #ایران نیست!
⚠️
کسانی از داخل، با #طرف_آمریکایی تماس گرفتند و گفتند: اگر میخواهید به ایران #امتیاز بدهید، صبر کنید، چند ماه دیگر در این کشور، #انتخابات است؛ ما که دوستان شماییم سر کار میآییم، آنوقت به ما امتیاز بدهید؛ چرا میخواهید به این دولت، امتیاز بدهید!
⚠️
و عملاً گزینه #مصالحه با ایران، کنار گذاشته شد، به این دلیل که یک جریانی از داخل ایران، خیلی شفاف، به آنها گفتند هنوز یک #گزینه باقی مانده؛ شما تحریم و فشار را امتحان کردید؛ ولی گزینهٔ #به_هم_ریختن محیط داخلی ایران را امتحان نکردید! بگذارید این گزینه را هم امتحان کنید..
⚠️
اول اکتبر ۲۰۰۹، پاییز۱۳۸۸، زمانیکه تقریباً برایشان محرز شد که دیگر چیزی از #فتنه، و #آشوب_داخلی ایران نااُمید شدند به پای #میز_مذاکره برگشتند..
در #ژنو(دو) که به #مذاکرات برگشتند، نمیخواستند مذاکره کنند و هدفشان #تشدید_شکاف داخلی در ایران بود، که آن پیشنهاد معروف #مبادله_اورانیوم را مطرح کردند...
___
🔎 @vakavi
هدایت شده از زبل خان
💎 تخلفات شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب دبیر جدید
💢روایت مدیرکل سیاسی خبرگزاری تسنیم از جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و سنگ تمام گذاشتن لاریجانی برای رأی آوردن گزینه روحانی
🔹🔸شورایعالی انقلاب فرهنگی دیشب با 2تخلف،سعیدرضا عاملی را بعنوان دبیرجدید انتخاب کرد
1⃣ - دبیرجدید باید ازبین اعضای شورا انتخاب شود(عاملی عضوشورا نیست)
2⃣- کاندیدای دبیری نباید درجلسه رایگیری شرکت کند(عاملی درجلسه حضورداشت)
♦️آقایان لاریجانی و روحانی درباره انتخاب خلاف قانون آقای عاملی بعنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، پاسخگو باشند.
@manenqelabiam
هدایت شده از فراجناحی
🎨کاریکاتور| عدالت لیبرال ها در تقسیم بودجه...
🔸طراح: هادی زیبایی
پ ن: مسئله ای که لیبرال ها به هیچ عنوان اهمیت نمیدهند تحقق فرهنگ اسلامی در کشور است، چرا که دین مانع از ترویج فساد در کشور میشود و مردم به جای فریب خوردن با شعار پوچ آزادی که لیبرال ها با نام آزادی مملکت را میچاپند، با چشم باز مبادی فساد را تشخیص دهند و جلوی آن را بگیرند...
✍ #علی_خایب
Join👇
🆔 @farajenahi
❣کانال سیاسی، اعتقادی #فراجناحی👆
هدایت شده از .
(بخش اول)
۱۰ سال طلبگی ، ۱۰ سال تحصیل مشکوک در انگلیس / نگاهی به زندگی حسن روحانی
در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۲۷ ، در یکی از روستاهای شهرستان سرخه استان سمنان ، در خانواده فریدون ، پسری متولد شد که نام او را حسن گذاشتند . حسن فریدون یا همان حسن روحانی ، در خاطرات خود می گوید : « اسم کوچک من حسن است و نام خانوادگی ام تا جوانی ، همانند نام خانوادگی پدرم ، فریدون بود . »۱
پس از اتمام دوره دبستان ، پدرش تصمیم می گیرد تا وی را به حوزه علمیه سمنان بفرستد . وی می گوید : « شروع تحصیل دروس دینی من به تابستان ۱۳۳۹ ـ یعنی در سن ۱۲ سالگی ـ برمی گردد . مرداد و نیمه اول شهریور آن سال نزد حجت الاسلام نظنزی ، شرح امثله و بخشی از صرف میر را خواندم و اواخر شهریور با پدرم به سمنان رفتم … بنا بر این ، در اواخر شهریور ۱۳۳۹ رسماً وارد حوزه علمیه سمنان شدم و دروس حوزوی را آغاز کردم . »۲
سال بعد ، پدرش او را به حوزه علمیه قم می برد : « پدرم در اوایل شهریور ۱۳۴۰ به من گفت که آماده شو تا چند روز دیگر به قم برویم . پدر و مادرم وسایلی را برایم فراهم کردند که به همراه خودم به قم ببرم . لوازم زندگی من یک تشک ، لحاف ، مقداری لباس و ظروف و کتاب بود که همه آنها را در یک چادر شب بستم و آماده حرکت شدم .۳
در تابستان ۱۳۴۰ ، وارد حوزه علمیه قم شدم .»۴
حسن فریدون مدعی است که از سن ۱۴ سالگی فعالیت های سیاسی را شروع کرده ! وی می گوید : « با اینکه شهید بهشتی از فعالیت سیاسی ما خیلی خشنود نبود و معتقد بود طلبه های جوانی که در سال های اولیه تحصیل هستند ، بیشتر باید به فکر درس و بحث باشند و کار سیاسی را به سطوح بالاتر واگذار نمایند ، اما یکی از وظایف خودمان را پخش اعلامیه می دانستیم . معمولاً اعلامیه ها را از حجره ای در مدرسه فیضیه تحویل می گرفتیم و در میان اجتماعات پخش می کردیم . خدا رحمت کند مرحوم شهید محمد منتظری را که فرد بسیار فعالی بود و به قول معروف ، سرش برای این نوع کارها درد می کرد . من از همان سال ۱۳۴۱ ، با ایشان رفاقت داشتم و با وی برای پخش اعلامیه در مسجد اعظم و صحن مشارکت داشتم . البته بیشتر این فعالیت ها در محرم ۱۳۴۲ بود .» ۵
فریدون تا سال ۱۳۴۴ هنوز معمم نشده بود . وی در این مورد می گوید : « در سال ۱۳۴۴ ، بعد از شور و مشورت ، تصمیم گرفتیم برای سفر تبلیغی به شهرستان همدان برویم . من تا آن زمان معمم نبودم و یک پالتو و یک کلاه و عبا داشتم ، ولی قبا نداشتم .»۶
حسن روحانی در دوران طلبگی ، وضعیت اقتصادی مناسبی نداشت . وی در این زمینه می گوید : « من تا زمانی که در قم بودم ، رادیو نداشتم ؛ زیرا علاوه بر اینکه قدرت خرید آن را نداشتم ، وجود رادیو نیز در حجره خوشایند نبود .۷
من نیز همچون بیشتر طلاب ، از لحاظ مادی شدیداً در تنگنا بودم و جمع ارزش تمام وسایل زندگی طلبگی ام به پول آن زمان ( سال های ۱۳۴۱ – ۱۳۴۰ ) از صد تومان تجاوز نمی کرد و به دلیل مضیقه مالی ، همانند اکثر طلبه ها نمی توانستم زندگی راحتی داشته باشم و حتی امکان تهیه غذای گرم به طور متوسط هر ۴۸ ساعت یکبار بیشتر برایم نبود و از لحاظ پوشاک و لباس وضع به گونه ای بود که می بایست یک دست لباس را چندین سال بپوشم و امکان گردش و سفر تفریحی در طول یازده سال برایم نبود و یا به ندرت اتفاق افتاد .»۸
در سال ۴۸ ، روحانی که دوره دبیرستان را به صورت متفرقه امتحان داده بود ، تصمیم می گیرد که به دانشگاه برود : « در تابستان ۱۳۴۸ در کنکور دانشگاه قبول شدم و در مهر آن سال ، وارد دانشگاه تهران شدم . چون رفت و آمد بین تهران و قم مشکل بود و وقت زیادی از من می گرفت ، کم کم در سال ۱۳۴۹ حوزه علمیه قم را ترک کردم و در تهران ساکن شدم .» ۹
یعنی جناب حسن روحانی فقط از سن ۱۲ سالگی و پایان دبستان ، تا سن ۲۲ سالگی در حوزه علمیه درس خوانده است .
دوران سربازی و سخنرانی جناب سروان فریدون !
وی در زمستان سال ۱۳۵۱ از دانشکده حقوق دانشگاه تهران لیسانس می گیرد . بعد از اخذ لیسانس ، به خدمت وظیفه عمومی می رود .۱۰
وی در این مورد می گوید : « تاریخ اعزام اوایل فروردین ۱۳۵۲ بود … من جزو کسانی بودم که برای نیروی زمینی ، انتخاب شدم که تقریباً سخت ترین قسمت ارتش بود . سپس بخش نیروی زمینی را به چند قسمت تقسیم کردند و هر قسمتی را به یکی از پادگان های آموزشی اعزام کردند و جمع ما را سوار چند کامیون ریوی ارتشی کردند و به پادگان عباس آباد بردند و معلوم شد برای طی دوره آموزش تخصصی افسری ، دو ماه در این پادگان خواهیم بود .۱۱
بعد از اتمام دوره آموزشی ، حسن فریدون به نیشابور منتقل می شود . وی درباره تداوم سخنرانی هایش در نیشابور می گوید : « در مسجد جامع نیشابور ، حجت الاسلام والمسلمین آقای موسوی امام جماعت بود ، که علی القاعده هنوز
هدایت شده از .
هم امام جماعت آنجاست . نزدیک ماه رمضان آن سال ، جناب آقای موسوی به من پیشنهاد کرد که در مسجد جامع سخنرانی کنم . پیشنهاد ایشان را برای ده شب آخر ماه رمضان پذیرفتم و آمادگی خود را اعلام کردم ، هر چند نمی دانستم که بعد از ایراد اولین سخنرانی آیا مانع من می شوند یا نه و آیا این کار مشکلی برای من به وجود خواهد آورد یا نه ؟ پس از اعلام موافقت ، آقای موسوی دست به کار شد و اعلامیه ای را چاپ و منتشر کرد و از همان روزهای اولیه ماه رمضان این اعلامیه در سطح شهر منتشر شد . در آن اعلامیه آمده بود : از شب نوزدهم تا شب آخر ماه مبارک رمضان ، جناب سروان فریدونی در مسجد جامع سخنرانی می کند …
برای مردم خیلی عجیب بود که که چطور یک افسر می خواهد در مسجد سخنرانی کند ، به همین دلیل شب اول سخنرانی که به مسجد رفتم ، با انبوه کثیری از جمعیت رو به رو شدم که شاید بیشتر برای دیدن من آمده بودند . جالب اینکه بسیاری از مقامات اداری و حتی نظامی و انتظامی هم به مسجد آمده بودند . البته در آن شب ها من با لباس شخصی ( کت و شلوار ) در مسجد سخنرانی می کردم و هر شب نیز جمعیت بیشتر می شد .» ۱۲
در زمانی که رژیم پهلوی به شدت جریان های مذهبی مخالف حکومت را سرکوب می کرد ، اما جناب سروان فریدون ، با خیال راحت و بدون مزاحمت ساواک و ضد اطلاعات ارتش ، به سخنرانی علیه حکومت شاه مشغول می شود !
« پس از ماه رمضان ، فضای دیگری برای من گشوده شد و با جوانان و فرهنگیان بیشتری ارتباط پیدا کردم و به جز جلسات شب های جمعه ، جلسه خصوصی دیگری هم به راه افتاد که سیار بود و در خانه ها تشکیل می شد . آقای حمید رضا ترقی [از اعضای جمعیت مؤتلفه] یکی از کسانی بود که در این جلسه خصوصی شرکت می کرد … کم کم مأمورین نسبت به این جلسه خصوصی حساس شده بودند که ناچار شدیم بعد از چند ماه فعالیت ، آن را تعطیل کنیم . ولی ساواک اعضای آن جلسه را زیر نظر داشت و بالاخره بعد از چند ماه ، چند نفر از اعضای آن جلسه از جمله آقای حمید ترقی را دستگیر کردند .»۱۳
نکته جالب و در عین حال مبهم این ماجرا این است که اعضای شرکت کننده در این جلسات توسط ساواک دستگیر می شوند ، اما سخنران این جلسات یعنی جناب حسن روحانی ، از دستگیری معاف می شود ؟!
وی بعد از پایان دوره خدمت ، در تابستان ۱۳۵۳ به تهران برمی گردد .۱۴
آیا “شیخ حسن فریدون” ممنوع المنبر بوده ؟
حسن روحانی در قسمتی از خاطراتش پیرامون منبرهای قبل از انقلاب می نویسد : در نیمه دوم سال ۱۳۵۶ که ممنوع المنبر شده بودم ، سخنرانی من در مساجد و محافل مذهبی بسیار سخت شده بود ؛ گرچه گاهی با نام اسلامی و جعفری و اسامی دیگر سخنرانی می کردم . مثلاً شهید دکتر مفتح برای ده شب سخنرانی در مسجد قبا من را دعوت کرده بود و من هم قول داده بودم و مسئولان مسجد قبا نیز برنامه سخنرانی را اعلام کرده بودند ، ولی مأموران کلانتری محل به استناد اینکه من ممنوع المنبر هستم ، مانع شدند .۱۵
با اینکه ممنوع المنبر بودم ، ولی کم و بیش در برخی مساجد با نام های مختلف سخنرانی می کردم . از جمله در همین مسجد ارک به مناسبت فوت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابوالقاسم ناطق نوری ، پدر آقای علی اکبر ناطق نوری ، در مجلس یادبودش که مجلس بسیار معظمی بود ، سخنرانی کردم .»۱۶
نکته قابل توجه اینکه ادعای حسن روحانی مبنی بر ممنوع المنبر بودن نمی تواند چندان صحت داشته باشد ، زیرا طبق گزارش خیلی محرمانه ساواک به تاریخ ۵ بهمن ۱۳۵۶ ، ساواک سخنران این جلسه را دکتر روحانی ذکر می کند . لذا ادعای حسن روحانی مبنی بر اینکه با اسم دیگری در آنجا سخنرانی کرده است ، صحت ندارد .۱۷
وی در جای دیگر می گوید : « با فرا رسیدن ماه محرم در آذر ۱۳۵۶ ، با اینکه ممنوع المنبر بودم ، چندین سخنرانی در دهه اول محرم قول داده بودم . اولین سخنرانی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) بود که صبح زود و پس از نماز صبح تشکیل می شد که بیشتر مستمعان آن دانشجویان کوی دانشگاه تهران بودند . سخنرانی دوم در حسینیه زرگنده بود و پس از آن در سرای دستمالچی بازار سخنرانی می کردم که تشکیل دهندگان آن افرادی مانند آقای حاج محمود مانیان و آقای فروهر بودند . سخنرانی بعدی در همان بازار در سرای دیگری نزدیک سرای دستمالچی بود . جمعاً صبح ها چهار سخنرانی داشتم . بعد از ظهر ها هم در قلهک منبر می رفتم و شب ها هم چند سخنرانی داشتم که در منطقه تهران نو ، نارمک و تهرانپارس بود که تقریباً حدود ساعت دوازده شب پایان می یافت .» ۱۸
جناب حسن روحانی در آن ایام ، در هر روز هشت سخنرانی می کرده و باز هم ادعا می کند که ممنوع المنبر بوده است !
ساواک در گزارشات ۱۵ دی و ۲۵ دی ۱۳۵۶ ذکر کرده که سخنران مراسم مذکور ، دکتر روحانی بوده است . بنا بر این ادعای سخنرانی با اسامی مستعار ، صحت ندارد . ۱۹
روحانی در جای دیگر می گوید : « به رغم احضار در اواخر اسفند ۱۳۵۶ و تذکر اکید ساواک در مورد ممنوع المنبر بودن ،