هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
#اطلاعیه
🚩 مراسم گرامی داشت رجعت پیکر پاک دلاور شهید سرافراز هشت سال دفاع مقدس
شهید عبدالحمید #انجول زاده جمعه ساعت ۲۰ الی ۲۱
در مسجد محمدی برگزار میگردد
خیابان امام سجاد بین آفرینش و سیدصبور
لطفا اطلاع رسانی بفرمایید
@rozatoalzahra_ir
هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
💠✅اطلاعیه مهم
کتب کودک و نوجوان
با تخفیف ویژه(۲۰تا ۵۰درصد)
در تاریخ جمعه(۸مهر ماه)
در مرکز کتاب وارثین عرضه میشوند...
❤️همچنین مراجعه خانوادگی با هدیه همراه خواهد بود.
نشانی:
پانصد دستگاه(کویگلستان)، بلوار ولی عصر(عج)،نبش گلستان۵، جنب مسجد شهید مسعود توتونچی(ره) مرکز کتاب وارثین
تلفن: ۰۹۱۶۸۲۳۰۹۷۴
📶در اطلاع رسانی یاریگر ما باشید.
نشانی جهت عضویت در کانال مرکز کتاب وارثین👇
http://eitaa.com/joinchat/3806265346C079b1c36ff
1_1191440996.mp3
6.56M
#امام_زمان(عج)
مثل باغی که گلاش خشکیده از قحطی آب
حسرت یه چیکه بارون همه رو برده به خواب
🎤 #جواد_مقدم
👌بسیار دلنشین
#فایل_صوتی
@meshkat_rozatoalzahra
📸 #گزارش_تصویری
💠 اردوی تفریحی نونهالان طهورا
اردوگاه شهید رجایی
💫 پنجشنبه ۷ مهر ۱۴٠۱
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔰 #کانون_دختران_طهورا
وابسته به کانون فرهنگی
مسجد شهدای کربلا
@tahooragirls
@meshkat_rozatoalzahra
@shohadayekarbala_dezful
@rozatoalzahra_ir
17.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
💠بيانات یک ماه قبل مقام معظم رهبری
🔆تشریح اهداف دشمن از حمله به انقلاب اسلامی به بهانهٔ #حجاب
#حجاب
#ایران
@meshkat_rozatoalzahra
هدایت شده از ریحانه
🔰 حضرت آیتالله خامنهای: درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند / آتشزدن قرآن و کشیدن حجاب از سر زن محجبه اغتشاش برنامهریزی شده بود
این حادثهای که پیش آمد، دختر جوانی درگذشت. خب حادثهی تلخی بود. دل ما هم سوخت. ولی واکنش به این حادثه بدون اینکه تحقیقی شده باشد، بدون اینکه هیچگونه امر مسلّمی وجود داشته باشد، این نبود که یک عدهای بیایند خیابان را ناامن کنند، ناامنی را برای مردم به وجود بیاورند، امنیت را به هم بزنند، قرآن را آتش بزنند، حجاب از روی سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند، بانک را به آتش بکشند، ماشینهای مردم را آتش بزنند. این واکنش به یک قضیهای که حالا تأسفآور هم هست، این موجب نمیشود که یک چنین حرکاتی انجام بگیرد این حرکات عادی نبود، طبیعی نبود. این اغتشاش، این اغتشاش برنامهریزی شده بود.
🗓 ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
🌱 @khamenei_Reyhaneh
#تلنگر
#یه_سوال
⁉️اگر جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم بهتر نیست؟
👈برخی میگویند بیاییم و جامعه را به لحاظ پوشش آزاد بگذاریم. اگر اینطور باشد، به تدریج حساسیت افراد کم میشود و این چالشها هم از بین خواهند رفت.
🔆این مدّعا، از چند جهت قابل بررسی است.
نخستین جهت اینکه آیا اگر محدودیت را برداشتیم، این محدودیت را باید به کل برداریم یا اینکه باید در یک جایی متوقف شویم که دیگر از آنجا به بعد محدودیت برقرار باشد؟
👈اگر گفته شود از یک جایی به بعد دیگر نمیتوان تحمل کرد و باید محدودیت اِعمال شود، آنوقت میپرسیم: «این جایی که میگویید» دقیقا کجاست؟ و با چه شیوهای می توان مشخص کرد که این محدودیت باید از کجا آغاز شود؟!
👈نتیجه نهایی این میشود که مساله قبل حل نمیشود، فقط کمی جابهجا میشود و باز همان اِشکال کسانی که میگویند محدودیت هست، سر جای خود باقی میماند.
امّا اگر گفته شود که محدودیتی نباشد، نتیجه چه میشود؟👇
لازم نیست برای پاسخ به این پرسش، زیاد فکر کنیم، فقط کافی است ببینیم در کشورهایی که این مسیر را تجربه کردند، چه اتفاقی افتاده است.
👈 نتیجه این است: دختران به جای اینکه با شخصیت خود دیده شوند، با جاذبه های جنسیشان دیده میشوند.
بله، جنسیسازی دختران (Sexualization of girls)، نتیجه اِعمال سیاست برداشتن محدودیتهای جنسی در غرب بوده است.
❌جنسی سازی دختران یعنی چه؟
به طور خلاصه، یعنی اینکه دختران به جای اینکه انسانهایی قابل احترام و دارای کرامت دیده شوند، به عنوان موجودات جنسی دیده شوند.
و نتیجه این فرایند چیست؟
آنچه امروز از آن به خود شیء انگاری یا شیء انگاری جنسی نامگذاری میشود.
خودشیء انگاری (Self-objectification). شیءانگاری جنسی (Sexual objectification) به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان به عنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیت یافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح به درستی بیانگر دو بعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامی که زنان شیئیت مییابند با آنها به عنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد میشود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و به عنوان موجوداتی مکانیکی و بیفکر در نظر گرفته میشوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرشهای کم و بیش صریح مردانه، کنایههای جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بین فردی می تواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئی انگاری آن ها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکی شان به جای شخصیت کامل آنها، شود.
از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد👇
کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیف تر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بی اشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... .
زنانی که در معرض ارزیابیهای مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار میگیرند (به عنوان نمونه وقتی زیباییهای بدنیشان در معرض دید مشاهده گران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند.
✍دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
#حجاب
#ایران
@meshkat_rozatoalzahra