eitaa logo
مشکات [بانوان روضة الزهرا(ع) دزفول]
335 دنبال‌کننده
2هزار عکس
784 ویدیو
26 فایل
مشکات، کانال رسمی واحد خواهران هیأت و موسسه فرهنگی روضة الزهرا علیهاالسلام دزفول آیدی ارتباطی: @meshkat_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💅احکام کاشت ناخن ⁉️آیا مانع غسل و وضو است؟ ------------------------------------------------- 💠 آیت الله خامنه ای: با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود. 1- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد. 2- چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید) 3- در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود . --------------------------------------- 💠آیت الله سیستانی:‌ ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید. ------------------------------------------ 💠 آیت الله مکارم شیرازی:‌ در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند. -------------------------------------- 💠آیت الله وحید خراسانی:‌ کاشتن ناخن که موجب نرسیدن آب به پوست یا ناخن اصلی در وضو و غسل می باشد جایز نیست. در فرض کاشتن واجب است اگرچه به حرج و مشقت بیافتد ناخن کاشته شده را بردارد و اگر حتی با حرج و مشتقت قابل برداشتن نبود بنابراحتیاط واجب باید هم وضو و غسل جبیره انجام دهد و هم تیمم نماید. @meshkat_rozatoalzahra
💠استاد شیخ حسین انصاریان لقب را خدا به پیغمبر نداد بلکه بت‌پرست‌ها دادند؛ چون مشرکین شغلشان غارتگری بود و از ترس غارت دیگر مشرکان، امانتشان را پیش پیغمبر می‌آوردند و سالم پس می‌گرفتند. @meshkat_rozatoalzahra
💠جلال پیامبر! 🔹استاد شهید مرتضی مطهری ✅به قدری پيغمبر اکرم از اين جلال و حشمت ها تنفر داشت که سراسر زندگی او پر از اين قضيه است. اگر يک جا می‌خواست راه بيفتد، چنانچه عده‌ای می خواستند پشت سرش حرکت کنند اجازه نمی‌داد. اگر سواره بود و يک پياده می‌خواست با او بيايد می‌گفت برادر! يکی از اين کارها را بايد انتخاب کنی: يا تو جلو برو من از پشت سرت می‌آيم، يا من می‌روم تو بعد بيا. يا احياناً اگر ممکن بود که دو نفری سوار بشوند می‌فرمود: بيا دو نفری با همديگر سوار می‌شويم؛ من سواره باشم تو پياده، اين‌جور در نمی‌آيد. "محال بود اجازه بدهد او سواره حرکت کند و يک نفر پياده." ✅در مجلس که می‌نشست می‌گفت [به شکل‌] حلقه بنشينيم که مجلس ما بالا و پايين نداشته باشد؛ اگر من در صدر مجلس بنشينم و شما در اطراف، شما می شويد جزء جلال و دبدبه من، و من چنين چيزی را نمی‌خواهم. ✅پيامبر تا زنده بود از اين اصل تجاوز نکرد، مخصوصاً از يک نظر اين را برای يک رهبر ضروری و لازم مي‌دانست. و لهذا ما می‌بينيم علی عليه السلام هم در زمان خلافت خودش، در نهايت درجه اين اصل را رعايت می کند. يک رهبر- مخصوصاً اگر جنبه معنوی و روحانی هم داشته باشد- هرگز اسلام به او اجازه نمی‌دهد که براي خودش جلال و جبروت قائل بشود؛ اصلًا جلال و جبروتش در همان معنويتش است. ✅وقتی که حضرت امیر (ع) وارد سرزمين ايران شدند و ايرانی ها خبردار شدند که علی عليه السلام می‌آيد، يک عده از دهاقين‌، عده‌ای از سران کشاورزان آمدند به استقبال حضرت و شروع کردند در جلوی ايشان دويدن. حضرت صدايشان کرد و فرمود: چکار می‌کنيد؟ گفتند: اين احترامی است که ما برای بزرگان خود بجا می‌آوريم که در رکابش در جلويش می‌دويم. به احترام شما چنين کاري می‌کنيم. فرمود: شما با اين کارتان خودتان را حقير و پست می کنيد، به آن بزرگ هم يک ذره سود نمی‌رسد. ✅اين کارها چيست؟! من از اين تشريفات بری و مبرّا هستم. انسان هستيد و آزاد. من بشری هستم، شما هم بشری. 📚سیره در سیره نبوی ص۹۸. شهید استاد مرتضی مطهری. @meshkat_rozatoalzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ سفارش به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» در زمان غیبت 💠حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ساعتی از شب و ساعتی از روز را به مناجات با امام مهدی عحل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اختصاص می‌دادند. می‌فرمودند: «اینکه در زمان غیبت به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» سفارش شده است، ظاهراً سری دارد». 📌در روایتی از امام صادق آمده است که به زراره می‌فرماید: اگر آخرالزمان را درک کردی این دعا را بخوان: اللَّهُمَ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي. 📚 بهجت‌الدعاء، ص٢۵٢. @meshkat_rozatoalzahra
إنّی أنا رَبُّک... من پَروردِگارِ طه/۱۲ خدایا تو فقط خدای مایی ما روی تو خیلی حساب کردیم ... @meshkat_rozatoalzahra
صبح یعنی تپش قلب زمان در هوس دیدن تو که بیایی و زمین گلشن اسرار شود. الّلهُـــمَّ‌عَجِّـلْ‌لِوَلِیِّڪ‌الْفَـرَج @meshkat_rozatoalzahra
❌رقصیدن زن برای زنان ⁉️رقصیدن زن برای زنان در صورتی که حرامی در کار نباشد چه حکمی دارد ؟ 💠آيت الله خامنه ای: رقص زن براى زنان اگر لهوی باشد، مثل اين‌كه مجلس زنانه به مجلس رقص مبدل گردد، احتياط واجب در ترك آن است؛ و اگر موجب تحريك شهوت و يا مفسده اى شود، و يا با حرامی مانند موسيقى همراه گردد حرام است. و فرقى بين مجلس عروسى و غير آن نيست. ✅ولی رقص زن براى شوهرش يا برعكس، بدون آلات لهو اشكالى ندارد. 💠 آيت الله مکارم شيرازی: رقصیدن زن براى شوهرش فقط جایز است. 💠آيت الله سيستاني: فقط رقصيدن زن برای همسرش و بر عکس آن هم بدون حضور افراد دیگر بنابر احتیاط واجب جايز است، پس رقص زن برای زن ها يا رقص مرد برای مرد ها بنابر احتیاط واجب جایز نیست. 💠 آيت الله فاضل لنکرانی: به احتياط واجب رقص زن برای زن ها يا رقص مرد برای مرد هاجايز نيست و تنها رقص زن برای شوهرش آن هم بدون الات لهو وبدون حضور ديگران؛ اشکال ندارد. 💠آیت الله وحید خراسانی: رقص زن برای زنان اگر حرام دیگری نباشد بنابراحتیاط واجب، حرام است. 📚استفتاء‌ از سایت مراجع عظام. @meshkat_rozatoalzahra
🌸🍃اعمال ماه مبارک سلام بر شعبان و اعیادش، سلام بر حسین و عباسش، سلام بر سجاد و سجودش، سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش 🌸🍃حلول ، ماه رسول خدا (ص) مبارک باد... @meshkat_rozatoalzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "کمال انقطاع" به مناسبت حلول 💠قرائت فرازی از مناجات شعبانیه به کلام امام خمینی رحمت الله علیه @meshkat_rozatoalzahra