eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
140 ویدیو
232 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
🔺بنابراین همانطور که اهل تسنن مصادیق دیگر خمس را از روایاتشان ثابت می کنند، ما شیعیان هم بر فرض اینک
📚اسکن کتاب «صحیح مسلم» 📚اسکن کتاب «المحیط البرهاني» 📚اسکن کتاب «الکافي» به همراه تصحیح سند 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔺بنابراین همانطور که اهل تسنن مصادیق دیگر خمس را از روایاتشان ثابت می کنند، ما شیعیان هم بر فرض اینک
۴۱ 🔴پاسخ حلی(قسمت دوم): ✳️ آنچه که در این آیه باید مورد بررسی قرار گیرد، معنای کلمه «غنم» می باشد. که بر اساس کتاب های لغوی غنم به معنای «هر آنچه که بدست آید» می باشد. «فیومی» از بزرگان علم لغت در این رابطه می نویسد: «غَنِمْتُ‏ الشَّي‏ءَ: یعنی آن چیز را بدست آوردم». 📚(المصباح المنیر، ص۴۵۴) 👤و یا مثلا «آلوسی» از مفسرین بزرگ اهل تسنن درباره معنای کلمه «غنم» می نویسد: «غنم به معنای سود است». 📚(روح المعاني، ج۱۰، ص۱) 👈بنابراین سود بدست آمده از هر چیزی را «غنم» می گویند. چه در غنیمت های جنگی باشد یا در کسب و کار یا هر چیزی دیگر. در نتیجه کلمه «غنمتم» در آیه «۴۱ انفال» شامل انواع سود های بدست آمده چه در کسب و کار و چه در غنیمت های جنگی و... می شود. و منحصر نمودن این کلمه به معنای غنیمت های جنگی نادرست می باشد. 🔺اشکالی که اهل تسنن در این آیه مطرح می نمایند آنست که با توجه به سیاق آیات قبل و بعد آیه «۴۱ انفال» که مربوط به جنگ بوده، منظور از کلمه «غنمتم» در این آیه فقط غنیمت های جنگی می باشد. 🔹اما در جواب می گوییم: اگر اهل تسنن معنای کلمه «غنمتم» را با توجه به سیاق تنها در غنایم جنگی منحصر نمایند، پس قاعدتاً باید حکم وجوب خمس غنیمت های جنگی را فقط مربوط به جنگ بدر بدانند. زیرا که این آیه و این حکم به خاطر جنگ بدر نازل شده است. 👈(مستند نزول این آیه در جنگ بدر را در اسکن مشاهده فرمایید.) 🔹بنابراین اگر سیاق بتواند قرینه باشد و معنای عام «غنمتم» را در غنیمت های جنگی منحصر نماید، قطعا شأن نزول این آیه در جنگ بدر هم می تواند قرینه باشد و حکم عام خمس غنیمت های جنگی را منحصر در جنگ بدر قرار دهد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #خمس #غنیمت #انفال۴۱ 🔴پاسخ حلی(قسمت دوم): ✳️ آنچه که در این آیه باید مورد بررسی قرار گ
🔹در حالیکه بر اساس قاعده مسلم در نزد شیعه و اهل تسنن (العبرة بعموم اللفظ لا بخصوص السبب) اگر لفظی از جهت معنایی عام باشد، اما بمناسبت در یک موضوع یا واقعه ایی بکار برده شود، موجب نمی شود که آن لفظ عمومیت خود را از دست دهد. 👈مثلا شخصی که سرما خورده است نباید از غذای ترش استفاده کند. حال اگر دکتری به بیماری که سرما خورده بگوید برای درمان بیماری باید از خوردن غذا های ترش پرهیز نماید، آیا این دلیل می شود که فقط این شخص نباید از غذای های ترش استفاده کند؟ قطعا خیر؛ زیرا دکتر تنها بمناسبت رجوع این مریض دستور العمل عمومی بیماری سرماخوردگی را به او گفته و این حکم شامل همه سرما خورده ها می شود. 👈و یا مثال دیگری که می‌توان نسبت به این قاعده مطرح نمود آیه «۲۱ سوره مبارکه احزاب» می باشد. که خداوند متعال پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را بعنوان اسوه نیکو معرفی کرده است. درحالیکه با توجه به سیاق آیات قبل و بعد این آیه که درباره جنگ است، آیا می توان گفت پیامبر تنها در امور جنگی اسوه نیکو است؟ قطعا خیر؛ بلکه پیامبر صلی الله علیه و آله اسوه نیکو در تمام امور می باشد. ولی خداوند متعال بمناسبت جنگ، این حکم عمومی را مطرح نموده است. 🔰در نتیجه کلمه «غنمتم در آیه ۴۱ انفال» معنای عامی دارد که شامل هر گونه سود از کسب و کار و غنیمت های جنگی و... می شود. و از طرفی سیاق آیات و نزول آن در رابطه با جنگ بدر نمی تواند معنای عام آن را از بین ببرد. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔹در حالیکه بر اساس قاعده مسلم در نزد شیعه و اهل تسنن (العبرة بعموم اللفظ لا بخصوص السبب) اگر لفظی از
📚اسکن کتاب «روضة الناضر لإبن قدامة المقدسي» 📚اسکن کتاب «المصباح المنیر» 📚اسکن کتاب«فتح الباري» 📚اسکن کتاب«روح المعاني» 🆔@meshkatehedayat
❌وهابیت و تحریف زیارت قبر پیامبر❌ 👤«ابوعثمان صابونی شافعی» (م. ۵ق) یکی از عالمان شافعی مذهب اهل تسنن، کتابی به نام «عقیدة السلف» با موضوع بیان عقائد اهل تسنن تألیف کرده است. 🔹صابونی در مقدمه کتاب خود می نویسد: «فانی لما وردت آمد طبرستان و بلاد جیلان متوجها الی بیت الله الحرام و زیارة 👈قبر👉 نبیه صلی الله علیه و سلم...» 📌ترجمه: «آنگاه که وارد شهر آمل طبرستان و منطقه گیلان شدم در حالیکه برای دیدار بیت الله الحرام و زیارت 👈قبر👉 پیامبرش حرکت کردم...». ✳️نکته مهمی که در متن بالا باید به آن توجه شود، این است که صابونی به قصد زیارت قبر پیامبر صلی الله علیه و آله حرکت کرد. پس روشن می شود که او اعتقاد به جواز سفر به قصد زیارت قبر پیامبر را داشت. اما وهابیت این عمل را بدعت و حرام می داند. ✂️به همین دلیل محققان وهابی در مواجهه با این قسمت از متن، آن را تحریف کرده، و عبارت «و زیارة 👈قبر👉 نبیه» (بمعنای زیارت قبر پیامبر) را به عبارت «و زیارة 👈مسجد👉 نبیه» (بمعنای زیارت مسجد پیامبر) تغییر دادند. 🔰نکته مهم این است عبارت «و زیارة مسجد نبیه» در هیچ یک از نسخه های خطی این کتاب، نیامده است. و از طرفی محققان وهابی نیز برای چاپ این کتاب از همان نسخه ها استفاده کرده اند. اما بنابر نظر شخصی خودشان تصمیم به تحریف این عبارت گرفته اند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
📚اسکن نسخه خطی کتاب «عقیدة السلف» به همراه چاپ تحریف شده 🆔@meshkatehedayat
tahrif--4.png
15.82M
📚اسکن نسخه خطی کتاب «عقیدة السلف» به همراه چاپ تحریف شده 🔺فایل با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat
aksneveshte-1---4.jpg
10M
❌آیا می دانستید شیعیان به صورت رسمی در بقیع مراسم عزاداری برگزار نمودند؟ ✳️خاطره ایی خواندنی از «میر سید احمد هدایتی» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در سال ۱۲۹۹ شمسی(چند سال قبل از تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام) 👈عکس نوشته 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❌آیا می دانستید شیعیان به صورت رسمی در بقیع مراسم عزاداری برگزار نمودند؟ ✳️خاطره ایی خواندنی از «می
❌آیا می دانستید شیعیان به صورت رسمی در بقیع عزاداری نمودند؟❌ ✳️ میر سید احمد هدایتی تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در سفرنامه خود هنگامی که در سال ۱۲۹۹ ش (چند سال قبل از تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام) به مدینه منوره مشرف شد، می نویسد: 🔺امروز عصر (چهارشنبه ۲۲ محرم) که در حرم ائمه بقیع مشرف و مشغول زیارت و عزاداری بودیم، مقارن غروب، خدام ها خواستند مردم را مثل روزهای گذشته بیرون کنند و درب حرم را ببندند، و در نتیجه تعجیل و خشونت آنها، کار به مشاجره و منازعه کشید، و جمعی به منزل «قائم مقام» رفته، شکایت از کج رفتاری ها و سوء سلوک خدام کردند... 🔺امروز عصر (پنجشنبه ۲۳ محرم) خبر رسید که درب ائمه بقیع، از امشب به بعد تا هر وقت حجاج آنجا باشند باز خواهد بود، معلوم شد «قائم مقام» برای استرضاء (جلب رضایت) و استمالت (دلجویی) از حجاج شیعه در نتیجه واقعه روز گذشته این حکم را کرده است، ما هم به یکدیگر اطلاع داده، شب را به زیارت ائمه بقیع و اقامه عزا در آنجا اختصاص دادیم. از درب مسجد نبوی تا «دروازه بقیع»، در تمام کوچه ها چراغ نصب کرده بودند، و بیرون دروازه هم تا بقعه ائمه علیهم السلام، چند مشعل و دو دستگاه چراغ بلند زنبوری گذاشته بودند، که تمام محوطه روشن بود و فاصله به فاصله، پلیس جهت محافظت مردم ایستاده بود، واقعا شب جمعه خوشی داشتیم و تا ساعت چهار از شب مشغول به روضه خوانی و عزاداری بودیم... 🔺طرف عصر (جمعه ۲۴ محرم) از طرف قائم مقام پیغام آوردند که هر چند دیشب خودم در بقیع بودم، و در عزاداری با شما شرکت داشتم و خیلی مستفیض شدم، لکن برای توسل به حضرت سیدالشهداء و فيض مندی کامل، امشب و دو شب دیگر مجلس عزاداری در خانه شخصی خودم تهیه دیده ام، خواهشمندم این سه شب را زودتر از «بقیع» مراجعت نمائید، در خانه مشتركا عزاداری کنیم. ضمنا تقاضا نموده بود که روضه خوان هم از خودمان همراه ببریم، و شام هم در آنجا صرف کنیم، ما هم با تقدیم تشکرات از نظریات عالیه ایشان، که مبنی بر میهمان نوازی و ایجاد اتحاد بین فرق اسلام است، قبول نموده اول شب در «بقیع» عزاداری و سینه زنی مختصری کرده، به راهنمائی مشعل دارها به طرف خانه «قائم مقام» رفتیم... 📚(داستان باریافتگان، ص۲۰۰) 🆔@meshkatehedayat
aksneveshte-2-final.jpg
8.13M
تعجب نکنید‼️ 👈این گنبد و بارگاه برای شخصی از امام زادگان و کسی از علمای شیعه و شهدای معروف جهان اسلام نمی باشد، بلکه چنین گنبد و بارگاه مجلل و فاخری مربوط به.... 🔺عکس نوشته ✳️ تصویر با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat