eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
1هزار دنبال‌کننده
845 عکس
411 ویدیو
112 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا با نگاه تمدنی 🏁نقطه شروع سیستم : تشکیل حکومت اسلامی ✅سند دوم 🌸 امام(ع) همچنین در نامه‌ای که هنگام اعزام مسلم(ع) خطاب به او مرقوم می‌دارد، بار دیگر بر بسیج نیروها و آماده‌سازی مردم تأکید می‌ورزد. در این نامه می‌خوانیم: 📚 «وَ ادْعُ النّاسَ إِلی طأعَتی، و اُخذُلْهُم عَنْ آل أبی‌سُفیانَ، فَإنْ رَأَیْتَ الناسَ مُجْتَمِعینَ عَلی بَیْعَتی فَعَجِّلْ لی بالخَبْرِ، حَتّی أعْمَلَ علی حَسَبِ ذلک إِن شاءَ اللهِ تعالی 🌹(چون به کوفه رسیدی) مردم را به پیروی از من دعوت کن و آنان را از حمایت آل ابی‌سفیان بازدار. اگر مردم متّفقاً بیعت کردند، مرا با خبر ساز تا برابر آن عمل کنم». 📗مقتل الحسین خوارزمی، ج1، ص196؛ فتوح ابن اعثم، ج5، ص31. @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل نقطه شروع سیستم قیام ابی عبدالله علیه السلام : تشکیل حکومت اسلامی @mhgolkar
📌تحلیل نقطه شروع سیستم قیام ابی عبدالله علیه السلام: تشکیل حکومت اسلامی 1⃣ 🌸 معصوم (ع) یک رسالت بنیادین دارد و آن هدایت مردم و جامعه به سوی توحید در سایه تحقق تمدن توحیدی در جامعه است و هرکاری که در شرایط گوناگون انجام می دهد در این راستا تعریف می شود . در شرایط آن روز امام حسین (ع) حداقل با دو حرکت اساسی به این رسالت عمل کرد: ✔️اول؛ عدم بیعت با یزید و زیر سوال بردن مشروعیت او ✔️دوم : حرکت به سمت تشکیل حکومت اسلامی به دنبال دعوت و بیعت اکثریت کوفیان با ایشان و نشان دادن هم زمان عدم مشروعیت و مقبولیت حکومت یزید. @mhgolkar
📌تحلیل نقطه شروع سیستم قیام امام حسین علیه السلام : تشکیل حکومت اسلامی 2⃣ ⏪ با توجه به اینکه نقطه شروع نهضت امام حسین علیه السلام تشمیل حکومت دینی الهی است‌؛ نکته مهمی که اینجا بدست می اید این است که امام حسین علیه السلام قیام خود را در سال 63 هجری شروع نکرد بلکه بنابر شهادت تاریخ امام حسین از اول در صدد تشکیل حکومت اسلامی بوده است و در هر زمانی به طریقی این مساله را بیان مینمودند. به بیان دیگر شروع قیام امام حسین از زمان پیغمبر بوده است که در هر دوره ای امام حسین یا در تایید نبی مکرم اسلام و حکومت نبوی و یا با یاری امیرالمؤمنین و نصرت حکومت علوی و یا با یاری امام زمانش و تلاش برای تاسیس حکومت الهی حسنی و یا اقدام خود آن حضرت در صدد تشکیل حکومت الهی حسینی بوده است. و نهضت خود را به هدف تمدنسازی دینی از همان زمان شروع نموده بودند و این نهضت از سال آخر عمر آن حضرت شروع نشده است. @mhgolkar
📌تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه در محور نقطه شروع : تشکیل حکومت اسلامی 3⃣ در تایید تحلیل بالا اگر به زندگى اباعبدالله الحسین(علیه السلام) نگاه کنیم به خوبى در مى یابیم که آن حضرت از نوجوانى فقط اهل بیت(علیهم السلام) را شایسته حکومت اسلامى مى دانست. در تاریخ مى خوانیم: «روزى عمر بر منبر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خطبه مى خواند و در خطبه خویش گفت: من به مؤمنان از خودشان سزاوارترم! امام حسین(علیه السلام) که در گوشه مسجد نشسته بود ـ خطاب به عمر ـ فریاد زد: از منبر پدرم رسول خدا(صلى الله علیه وآله) پایین بیا! این منبر پدر تو نیست (که بر فراز آن قرار گرفته اى و این گونه ادّعاها مى کنى!). عمر گفت: اى حسین! به جانم سوگند قبول دارم که این منبر پدر توست، نه پدر من، ولى بگو چه کسى اینها را به تو یاد داده است؟ پدرت على بن ابى طالب؟! حسین(علیه السلام) فرمود: اگر من مطیع فرمان پدرم باشم به جانم سوگند او هدایت کننده است و من هدایت شده او خواهم بود. او بیعتى بر گردن مردم از زمان رسول خدا(صلى الله علیه وآله)دارد که آن را جبرئیل از ناحیه خداوند نازل کرد و جز منکر کتاب خدا، این مطلب را انکار نمى کند. مردم آن را با قلب خویش شناختند (و دانستند حق با پدرم است) ولى با زبان آن را انکار کردند؛ واى بر منکران حقوق ما اهل بیت!... عمر گفت: اى حسین! هر کس حقّ پدرت را انکار کند، لعنت خدا بر او باد! (ولى من بى تقصیرم چرا که) مردم ما را امیر ساختند و ما نیز پذیرفتیم و اگر پدرت را امیر مى کردند، ما اطاعت مى کردیم! امام حسین(علیه السلام) پاسخ داد: اى پسر خطّاب! کدام مردم تو را بر خویش امیر ساختند، پیش از آن که تو ابوبکر را بر خود (و مردم) امیر قرار دهى. وى نیز بدون حجّت و دلیلى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) و بدون رضایت آل محمّد(علیهم السلام) تو را بر مردم امیر ساخت. آیا رضایت شما دو نفر، همان رضایت (خدا و) پیامبر است؟!... عمر که پاسخى نداشت، خشمگین از منبر فرود آمد و به همراه جمعى نزد على(علیه السلام) رفت و از حسین(علیه السلام) شکایت کرد...» 📗 احتجاج طبرسى، ج 2، ص 77-78. @mhgolkar
📌تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه در محور نقطه شروع : تشکیل حکومت اسلامی 4⃣ ⏪ در تایید شروع نهضت سیدالشهدا علیه السلام از قبل : امام حسین(علیه السلام) در تمام دوران خلافت پدر بزرگوارش امیر مؤمنان(علیه السلام) و برادرش امام حسن(علیه السلام) براى تقویت حکومت اسلامى در کنار آن بزرگواران حضور داشت و با دشمنان حکومت اسلامى مبارزه مى کرد. ♨️ هنگامى که معاویه براى گرفتن بیعت جهت یزید برآمد و به شهرها سفر کرد؛ در مدینه نیز اجتماعى براى معرّفى و بیعت براى یزید تشکیل داد و گفت: به خدا سوگند! اگر من در میان مسلمین کسى بهتر از یزید را سراغ داشتم، براى او بیعت مى گرفتم!! امام حسین(علیه السلام) برخاست و فرمود: «وَاللهِ لَقَدْ تَرَکْتَ مَنْ هُوَ خَیْرٌ مِنْهُ أَباً وَ أُمّاً وَ نَفْساً»؛ (به خدا سوگند! تو کسى را که از یزید از جهت پدر، مادر و شایستگى ها و ارزش هاى فردى و صفات انسانى بهتر است، کنار گذاشتى!). 📗 احتجاج طبرسی، ج2، ص 77ـ78. معاویه گفت: گویا خودت را مى گویى؟ فرمود: آرى! معاویه خاموش شد. 📗الامامة و السیاسة، ج 1، ص 211. ♨️ مطابق روایت دیگرى امام(علیه السلام) فرمود: «أنَا وَاللهِ أَحَقُّ بِهَا مِنْهُ، فَإِنَّ أَبِی خَیْرٌ مِنْ أَبِیهِ، وَ جَدِّی خَیْرٌ مِّنْ جَدِّهِ، وَ أُمِّی خَیْرٌ مِّنْ أُمِّهِ وَ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ»؛ (به خدا سوگند! من از او (یزید) به خلافت سزاوارترم؛ چرا که پدرم از پدرش و جدّم از جدّش و مادرم از مادرش بهتر است و خودم نیز از او بهترم!). 📗 موسوعة کلمات الامام الحسین(علیه السلام)، ص 265. ✔️از این کلمات صریح، به خوبى روشن مى شود که امام حسین(علیه السلام) در آن زمان فقط خود را شایسته خلافت مى دانست و معتقد بود شخصى همانند او ـ با آن عظمت خانوادگى و معنوى ـ باید زمام امور مسلمین را به دست گیرد و حاکم الهی جامعه گردد تا تمدن خدامحور و توحیدی دین در جامعه محقق گردد. @mhgolkar
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران در بین تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام نمونه ای از نگاه تمدنی و عدم نگاه تمدنی و توابع و آثار آن ذکر میگردد 👇👇
یکی از سیاستهایی که در جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری آقای هاشنی رفسنجانی اجرا شد کنترل جمعیت بود یکی از شاخصه های نگاه تمدنی در اداره حامعه اسلامی در نظر گرفتن تاثیر سیستمها و ساختارهای اداره کننده جامعه در بلند مدت با توجه به روح حاکم بر تمدن جامعه است. واضح است در تمدنسازی اسلامی سیستمها و ساختارهای جامعه باید مبتنی بر حاکمیت توحید در جامعه شکل گرفته باشد و سیستمهایی که روح توحید در حامعه را تضعیف کند جامعه را به سمت تمدن غیر دینی سوق میدهد رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند: یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله‌ی جمعیت است؛ مسئله‌ی جمعیت را جدی بگیرید؛ جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ @mhgolkar
🔸ردپای «نفوذ» و «خیانت» در تصمیم گیریها و سیاست های جمعیتی کشور تردیدی نیست که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و نظام سلطه از غفلت مسئولین در سالهای قبل استفاده کرده با نفوذ به اصطلاح علمی و بخصوص رسانه‌ای سقوط رشد جمعیت را رقم زده‌اند. با کمال تأسف هنوز هم این روند نفوذ از طریق مباحث به ظاهر علمی و در گروههای اجتماعی ادامه دارد به گونه ای که؛ * سازمان ملل هنوز ایران را از افزایش جمعیت منع نموده و نسبت به عواقب افزودن جمعیت هشدار می‌دهد و حتی با همکاری برخی جریانات نفوذی در سال 2015 اعلام کرد در اعلام نرخ باروری کل ایران اشتباه کرده است تا بدین وسیله حساسیت های مردم و مسئولین کاهش یافته و برنامه های جبران جمعیتی متوقف شود. * آقای پیتر مک دونالد رئیس اتحادیه بین الملل مطالعات جمعیت در سال 1392 به ایران سفر کرده و با تحلیلهای غلط از محاسبات جمعیتی مانع قانونگذاری نهادهای تقنینی کشور (مرکز پژوهشهای مجلس) در جهت افزایش جمعیت شده و علیرغم بالا رفتن سن ازدواج باز هم در خواست افزایش سن ازدواج را داشته است. * تدرس ملسه رئیس فدراسیون بین المللی تنظیم خانواده که از مروجین اصلی جهانی سقط جنین و روابط آزاد جنسی است در سال 1393 به ایران آمده و با حضور در برخی جلسات نهادهای قانونگذار در نهایت برای عدم تصویب طرح های مؤثر بر افزایش جمعیت تلاش می کند. * این رفت و آمدها متأسفانه هنوز هم ادامه دارد و مسئولین ذیربط کمتر به نقش مخرب این افراد دقت می‌کنند. * «دکتر محمد جلال عباسی شوازی» مدیر «موسسه دولتی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور» تحصیل‌کرده استرالیا و در مقطعی مورد حمایت یک تراست انگلیسی بوده است، ارتباطات وثیقی با صندوق جمعیت سازمان ملل دارد و اکنون به دلیل اتهامات امنیتی تحت محاکمه و ممنوع الخروج است! محاسبه نرخ باروری در دو سرشماری اخیر بر عهده وی به عنوان استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران، بوده است. این فرد همچنان در موضوع جمعیت، محل رجوع مسئولین وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی است! @mhgolkar
خدا رحمت کند ان عارف واصل و پیر فرزانه مرحوم علامه طهرانی رضوان تعالی الله علیه را که وقتی مراجع تقلید وقت به تبع جو غالب در جامعه درس خارح کنترل جمعیت گزاشتند ایشان با دید تمدنی الهی عمیق خود یک تنه علم مخالفت با کنترل جمعیت را برافراشت و کتاب شریف کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین را بصورت شبانه روزی تالیف کرد و در نهایت از غصه اجرای این طرح در جامعه شیعه دق کرد و رگهای قلبشان پاره شد و از رحلت فرمودند. ضربه ای سهمگین را بر پیکره شیعه وارد کردند و بستر تحقق تمدن دینی الهی و ظهور را به تاخیر انداختند و تبعاتش روز به روز روشنتر خواهد شد مانده تا جمعیت پیر جامعه قابلیت رشد و پویایی جامعه را از بین ببرد و تمام سرمایه های جامعه اگر چیزی باشد خرج قشر سالمند جامعه گردد... مانده تا جمعیت اهل سنت تندرو وهابی مسلک بیشتر از شیعه گردد و شیعه حق انجام مناسک مذهبی خود را نداشته باشد... مانده تا اثرات ان ضربه سهمگین نمایانتر گردد.... حال وضعیت جریان نفوذ یا خیانتکار آن زمان رخ مینماید که وقتی این کتاب چاپ شد رییس جمهور وقت در هیات دولت کتاب را به روی میز کوبید و خطاب به وزیر ارشاد وقت فریاد زد در این کشور باید اجازه دهی این کتاب جاپ بشه؟ اجرای سیاست صهیونیزمی و شیطانی غرب با بودجه یونسکو و اسرائیل اگر نفوذ و خیانت نیست پس اسمش چیست؟ @mhgolkar
آقای مرندی عذرخواهی کنید جناب دکتر مرندی، جایزه نوبلی را که برای تحدید نسل و کنترل جمعیت گرفته‌اید پس دهید. با سلام جناب آقای دکتر مرندی با توجه به اظهار نگرانی های پرتعداد حضرت امام خامنه ای در موضوع تحدید نسل و کنترل جمعیت و نیز خطرهایی که از این جهت، نظام، انقلاب و اسلام را تهدید می کند، شایسته و بلکه لازم است ضمن عذرخواهی رسمی از از مومنان به انقلاب جایزه نحس نوبل را به صاحبانش بازگردانید. سیاست های شیطانی سازمان بهداست جهانی (کشتار جهانی )در موضوع را که ضربه به مسلمانها و به خصوص شیعیان در رأس برنامه های این نهاد صهیونیسمی است تقویت نکنید. انتظار داریم بدون فوت وقت ضمن عذرخواهی از امت اسلامی، جایزه نوبل خود را پس دهید. جناب آقای مرندی سیاست‌هایی که شما به خاطر اعمال آن از مراکز تحت فرمان صهیونیسم جهانی جایزه گرفته‌اید به اینجا رسید که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ جنین در کشور ما سقط می شود! جناب آقای مرندی! در حال حاضر بیش از یک میلیون زوج در آرزوی فرزند آوری به سر می‌برند( این آمار تا سه میلیون زوج نابارور هم اعلام شده است) و هزینه درمان حدود ۳۰ درصد این زوج های آرزومند و هزینه تحقق رویای مادری برای این بانوان شریف به مراتب پایین تر از بودجه هایی است که برای ترویج سیاست‌های غرب در کشور اسلامی ما هزینه می شود. انتصاب شما به دفتر رهبر معظم انقلاب و ارتباط با این بخش از حکومت اسلامی وظیفه ما را برای مطالبه جدی از شما بیشتر می کند در جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی کسی خوش خدمتی به دشمنان اسلام و عکس یادگاری گرفتن با نماد های موفقیت آنها را ندارد. جمعی از فعالان حوزه @mhgolkar
🔸ابعادسياسي - امنيتي كاهش جمعيت 🔹شکی نیست که عموم نظریه پردازان آمریکایی همچون کیسینجر، هانتینگتون و برژینسکی درباره کاهش جمعیت کشورهای رقیب آمریکا، کشورهای در حال توسعه، کشورهای مسلمان و ایران به نظریه پردازی پرداخته و در مقام عمل نیز دولت آمریکا از سال 1970 به بعد طرح‌ها و بودجه‌های فراوانی را به کار گرفته است. هانتینگتون خطر مسلمانان را بواسطه پویایی جمعیت، فراتر از چین دانسته و با طرح 1975 کیسینجر ، دول غربی ضمن تأکید بر افزایش جمعیت خود، پروژه کاهش جمعیت سایر کشورها را با استفاده از اهرم نهادهای مرتبط با سازمان ملل به کار گرفتند. نهادهايي همچون سازمان سيا، پنتاگون، ارتش امريكا و اكثر نهادهاي سازمان ملل مسائل جمعيتي ايران را رصد و مطالعه مي كنند. به منظور نشان دادن اهميت كاهش جمعيت و نقش آن در حوزه امنيتي- سياسي فقط به اظهارات برخي از پژوهشگران معاند بسنده مي کنيم: 🔹برژينسكي در مصاحبه با وال استريت ژورنال در سال 2011 سران ايالات متحده را از حمله نظامي به ايران منع كرده و با خوشحالي سفارش مي¬كند تنها يك بازي نسبتا طولاني با تهران داشته باشيد و گفتگوها را با تهران ادامه دهيد، زيرا هرم هاي جمعيتي اندكي به زمان احتياج دارد و اين وضعيت جمعيتي به ضرر رژيم ايران است. 🔹جک گلدستون جمعیت شناس آمریکایی و پدر علم جمعیت شناسی سیاسی، وضعیت جمعیتی ایران را برای آمریکا بسیار خوشایند پیش بینی می‌کند. 🔹خانم ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) بی آنکه به نقش انجمن گیتس در کاهش جمعیت ایران اشاره کند با خرسندي سقوط جمعیتی ایران را در طول تاریخ جهان بی سابقه می‌داند. گفتنی است این انجمن از ثروتمندترین نهادهایی است که داروها و واکسنهای عقیم کننده را در قالب کمک‌های خیریه پزشکی و بهداشتی به کشورها ارسال می‌کند. 🔹 فیلیپ جنکینز دانشمند آمریکایی (استاد مطالعات تاریخی): پس از یک تحلیل علمی در همبستگی سطح دینداری جوامع با کم فرزندی، به تحلیل شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در ایران پرداخته و آن را عامل گسست خانواده و روابط آزاد جنسی دانسته و با خرسندی اعلام می‌دارد غیرعادی‌ترین افت جمعیت در ایران رخ داده و این امر برای ما مثبت است و در این صورت تغییر نظام ایران بسیار ریشه‌ای تر رخ خواهد داد. 🔹فیلیب لانگ من می‌گوید: ایران تحت حکومت روحانیت اسلامی به طور کامل دو سوم از سطح باروری خود را کاست و اکنون با سطح باروری کمتر از حد جایگزینی قادر به حفظ جمعیت در طول زمان نخواهد بود. @mhgolkar
ادامه تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام با رویکرد تمدنی 👇
✅طرح مساله نقطه مرکزی نهضت سیدالشهدا علیه السلام 📌در مباحث گذشت تبیین گردید که هدف از قیام امام حسین علیه السلام تمدن سازی دینی است و امام حسین علیه السلام برنامه نهضت خود را برای تحقق تمدن توحیدی در جامعه هدف گذاری نموده اند. 🏁در محور بعد این نکته مشخص گردید که شروع قیام امام حسین علیه السلام برای تحقق این هدف تشکیل حکومت اسلامی است. ⁉️حال مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که اگر امام حسین علیه السلام به دنبال تحقق تمدن دینی در جامعه اسلامی است نقطه مرکزی نهضت خود را چه چیزی معرفی نموده است که اگر آن محقق بشود تمدن دینی در جامعه عملیاتی می گردد؟ ❓به تعبیر دیگر روح حاکم به نهضت ابی عبدالله علیه السلام برای تحقق تمدن دینی چیست؟ ❓و به عبارت دیگر راهبرد مرکزی قیام سیدالشهدا علیه السلام برای رسیدن به این هدف چیست؟ 💬 با توجه به فرمایشات امام حسین علیه السلام پاسخ این مسئله را ارسال فرمایید. @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
✅طرح مساله نقطه مرکزی نهضت سیدالشهدا علیه السلام 📌در مباحث گذشت تبیین گردید که هدف از قیام امام حسی
💬پاسخ یکی از سروران 🌸 بنظر بنده نقطه مرکزی قیام امان حسین حفظ اسلان بوده است در این زمینه یکی از سخنان عمیق و رسا در بیان چرایی قیام عاشورا خطبه ایشان در منا است. برای ایراد این خطبه تمام بزرگان مسلمانان را دعوت کردند و بیش از ۷۰۰ نفر جمع شدند اما در ابتدا اشاره کرد که سخنان مرا بنویسد و در شهرهای خود و در بین جمعیت مطمن منتشر کنی سپس فرمودند «من نگرانم که دین خدا منقرض شود و چیزی از دین خدا نماند. می بینید که این طاغوت چگونه با ما و شیعیان ما رفتار می کند» @mhgolkar
📩 پاسخ یکی دیگر از سروران؛ 🍃 روح حاکم این است که ظلم در میان مردم از بین برود؛ بدی، فساد، اختلاف، فقر و جهل از بین برود. بشر به خوشبختی کامل برسد و بنده کامل خدا بشود. با تشکر از کانال فوق‌العاده خوب و مفیدتون @mhgolkar
📨 جواب یکی دیگر از بزرگواران ‌؛ 📜 در پاسخ به نظر دوستمون که فرمودند نقطه مرکزی مبارزه با ظلمه باید بگم که نگاه امام، آزادی از یوغ ستم حاکم ستمکار تنها حرکتی سیاسی- اجتماعی نیست بلکه حرکتی است در راستای بازگشت به سرشت و خوی اصیل انسانی. از این‌رو، تنها در یک جامعه آزاد از ستم ظالمان است که می‌توان شاهد آزادی، عزت و کرامت ذاتی و به فرجام شکوفایی استعدادهای انسانی بود. اتفاقا همین پیام وجودی بود که قیام حسینی را از مرزهای جغرافیایی و زمانی خود فراتر برد و آن را تا به اکنون الگوی قیام‌ها و جنبش‌های سیاسی و اجتماعی معاصر در جهان اسلام قرار داد. پس روح حاکم بر قیام امام حسبن بازگشت به فطرت انسانی است. جا دارد بنده هم از مطالب زیبا و پر محتواتون تشکر کنم @mhgolkar
تعدادی از پاسخهای دوستان خیلی نزدیک و شبیه بهمه لذا از هر دسته جواب یک نظر را در کانال منعکس میکنیم و از بقیه سرورانی که پاسخشون در کانال گزاشته نشده عذر خواهی میکنم منتظر پاسخ بقیه سروران هستیم
📥پاسخی متفاوت از یکی از اساتید بزرگوار 📃 انچه به ذهن بنده میرسه اینه که از موضع گیری های امام در مواقع مقتضی، مکاتبات، وصایا، سخنان، خطبه ها و نیز بررسی های روایی و تاریخی و حتی متون زیارتی برمی آید که مهم ترین عامل در عاشورای سال شصت و یکم هجری موضوع اساسی و بنیانی امر به معروف و نهی از منکر می باشد و اصولاً همین ویژگی ارزش نهضت را ارتقا داده و به موجب آن شایستگی پیدا کرده است. @mhgolkar
📬پاسخ یکی دیگر از اساتید بزرگوار دانشگاه 📄با سلام و عرض ادب خدمت استاد گلکار بزرگوار و تشکر از کانال بسیار پر محتوا و خوبتون که از اول دنبال کردم و اعتراف به اینکه هیچ جا تا بحال ندیده بودم از این زاویه به مسائل نگاه کنند مخصوصا نگاه سیستمی به قیام امام حسین علیه السلام با توجه به تحقیق و تفحصی که برای پاسخ به این سوال در مدت محدودی که امروز داشتم کردم چند نکته بنظرم نکات اصلی قیامه ولی اینکه کدامیک نقطه مرکزی هست را شما باید بفرمائید در بعضی از روایات امر به معروف و نهی از متکر تایید شده در بعضی از روایات احیای سنت پیامبر تایید شده در بعضی از روایات مبارزهذبا ظلم و فساد ذکر شده ولی راهبرد اصلی چیست را منتظریم بفرمائید 😁😁 با تشکر از زحماتتون که برای تولید این مفاهیم میکشید🙏🙏🙏🙏 @mhgolkar
📥نظر یکی دیگر از سروان 📑 سلام و عرض ادب و خداقوت خدمت شما استاد گرامی و همه همراهان کانال خوبتون به نظرم نقطه مرکزی قیام اون چیزی هست که در اسلام آن زمان وارونه شده بود. یعنی هر چه هنجار بود به ناهنجار و ناهنجارها به هنجار تبدیل شده بود. اینکه در راس حکومت فرد فاسقی قرار بگیرد که علنا مرتکب کبیره می شود و کسی جرات ندارد علیه او حرف بزند یعنی یک روحیه مهم در مسلمانان مرده است و آن روحیه امر به معروف و نهی از منکر است واجبی ک بنابر روایات وارده اگر در جامعه اسلامی ترک شد آن جامعه بدست نااهلان می افتد و امام به عنوان خلیفه خدا در روی زمین و به عنوان کسی که بار عصمت بر دوش می کشد نمی تواند در مقابل این داستان ساکت بماند. امام می توانست با یزید بیعت کند و بعد هم در گوشه ای ب تبلیغ دین بپردازد اما در جامعه ای که روح ندارد تبلیغ دین بی فایده است و این روح مجددا زمانی به کالبد جامعه برمی گردد که روحیه پذیرش منکر در مردم از بین برود. ببخشید اطاله کلام شد @mhgolkar
💌نظر یکی از اساتید بزرگوار حوزه 📃بسمه تعالی سلام وادب محضر برادر ارجمند فاضل اندیشمند جناب آقای گلکار عزیز 📃 آنچه به ذهن حقیر میرسد اینکه مهم ترین عامل در عاشورای سال شصت و یکم هجری موضوع اساسی و بنیانی اصل اسلام بود و مابقی امور که در کلمات وخطبه ها و....آمده مثل امر به معروف و نهی از منکر وغیره همه از میوه‌های اسلام راستین می باشد چون در محل بحث امکان اظهار نظر نبود مختصراً اینجا پیام دادم ،از نکات مطرح شده استفاده میبرم ممنون نوروزی @mhgolkar