eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
1هزار دنبال‌کننده
846 عکس
411 ویدیو
112 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
👌نکته ای پیرامون نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام ✋سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران عزیز 🌹 با توجه به اینکه هدف از نهضت امام حسین علیه السلام و تمدن سازی دینی تبیین گردید این هدف در دو مصداق قابل پیگیری است مصداق اول زمانی است که امام حسین علیه السلام در کوفه تشکیل حکومت اسلامی را بدهند و به عنوان حاکم جامعه اسلامی فرهنگ زندگی اسلامی را در زندگی مسلمانان احیا و جاری کند و در نتیجه تمدن دینی در جامعه شکل بگیرد. اما در حالت دوم حالتی است که امام حسین علیه السلام شهید شوند و به ظاهر نقطه شروع تمدن سازی دینی که تشکیل حکومت اسلامی است شکل نگیرد در این صورت هدف قیام امام حسین علیه السلام بسترسازی تحقق تمدن جهانی اسلام به دست مهدی موعود خواهد بود. از اینرو نگاه به بحران ها و موانعی که بر سر قیام امام حسین علیه السلام قرار گرفته از این دو زاویه حائز اهمیت خواهد بود یعنی آفت ها و بحران هایی که مانع تحقق هدف اول امام حسین علیه السلام می‌توانستند بشوند و شدند و آفت ها و بحران هایی که مانع تحقق یا تأخیر هدف دوم قیام امام حسین علیه السلام می‌گردند که در قسمت دوم این آفت‌ها می‌تواند دامنگیر ما هم بشود. از این دو زاویه دوستان بر اساس فرمایشات امام حسین علیه السلام چه بحران ها و موانعی را دریافت می کنند؟
گزارش موسسه درباره «نگرش ایرانیان به دین» جهت اطلاع عموم منتشر شد. چکیده یافته‌های نظرسنجی «نگرش ایرانیان به دین» ⁃ نظرسنجی «نگرش ایرانیان به دین» از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۳۹۹ به مدت ۱۵ روز انجام گرفت. در این نظرسنجی بیش از ۵۰ هزار پاسخ‌دهنده شرکت کردند و حدود ۹۰٪ پاسخ‌دهندگان ساکن ایران بوده‌اند. یافته‌های این گزارش، دیدگاه افراد باسواد بالای ۱۹ سال ساکن ایران (برابر با ٪۸۵ افراد بزرگسال در ایران) را بازتاب ‌می‌دهد و با سطح اطمینان ۹۵٪ و حاشیه خطای ۵٪ قابل تعمیم به این جمعیت است. این نظرسنجی تلاش کرده است تا نگرش ایرانیان را به دین و موضوعات مرتبط با آن، که در فضای جاری به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌تواند بطور علنی مورد پرسش قرار گیرد، به ‌طریقی روشمند اندازه‌گیری کرده و به ثبت برساند. ⁃ بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷۸٪ ایرانیان به خدا باور دارند. همچنین ۳۷٪ به مفهوم زندگی بعد از مرگ، ۳۰٪ به بهشت و جهنم، ۲۶٪ به جن و ۲۶٪ به ظهور منجی بشریت معتقد هستند. حدود ۲۰٪ از جامعه نیز به هیچ‌یک از این موارد اعتقاد ندارند. ⁃ نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد درحالیکه ۳۲٪ جامعه خود را «مسلمان شیعه» می‌دانند، ۹٪ خود را خداناباور (آتئیست)، ۸٪ معنویت‌گرا، ۷.۵٪ زرتشتی، ۷٪ ندانم‌گرا و ۴.۵٪ خود را مسلمان سنی معرفی می‌کنند. همچنین گرایش به عرفان‌گرایی (تصوف)، انسانیت‌گرایی، مسیحیت و بهائیت در کنار گرایشات دیگر در جامعه ایران حضور دارند. حدود ۲۲٪ جامعه نیز خود را نزدیک به هیچ یک از این گرایشات نمی‌دانند. ⁃ حدود نیمی از جامعه اظهار داشته‌اند که از دین‌داری به بی‌دینی رسیده‌اند. از سوی دیگر باورهای ۴۱٪ از افراد جامعه درباره دین یا بی‌دینی در دوران زندگی‌شان تغییر زیادی نداشته است. همچنین حدود ۶٪ جامعه از یک گرایش دینی به گرایش دینی دیگر تمایل پیدا کرده‌اند. ⁃ برطبق نتایج نظرسنجی، حدود ۶۰٪ جامعه اعلام کرده‌اند که نماز نمی‌خوانند. در مقابل حدود ۴۰٪ جامعه اظهار داشته‌اند که به تناوب مختلف نماز می‌خوانند و از این میزان، بیش از ۲۷٪ جامعه اعلام کرده‌اند که پنج بار در روز نماز می‌خوانند. ⁃ نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۶۱٪ افراد جامعه در خانواده‌های «خداباور و مذهبی» و ۳۲٪ جامعه در خانواده‌های «خداباور اما غیرمذهبی» بزرگ شده‌اند. کمتر از ۳٪ جامعه در خانواده‌های «خداناباور» یا «ضدمذهبی» رشد کرده‌اند. ⁃ بر طبق نتایج این نظرسنجی، ۶۸٪ جامعه معتقدند که احکام دینی نباید معیار قانون‌گذاری قرار گیرد حتی اگر دینداران اکثریت مجلس را داشته باشند. در مقابل حدود ۱۵٪ جامعه معتقد است که قوانین باید در هر حال منطبق با احکام دینی باشند. ⁃ بر طبق نتایج این نظرسنجی ۷۱٪ جامعه معتقدند که نهادهای دینی باید خودشان هزینه‌هایشان را تامین کنند. از سوی دیگر ۱۰٪ معتقدند که نهادهای دینی همه مذاهب باید بتوانند کمک‌های دولتی دریافت کنند و ۳.۵٪ جامعه معتقدند که فقط نهادهای اسلامی باید از کمک‌های دولتی بهره‌مند شوند. ⁃ درباره تبلیغات دینی، ۴۱٪ جامعه معتقدند همه ادیان باید بتوانند دین‌شان را در عرصه عمومی تبلیغ کنند درحالیکه حدود ۵٪ جامعه این حق را فقط برای مسلمانان قائل هستند. در مقابل، ۴۲٪ جامعه ترجیح میدهند که تبلیغ تمامی ادیان در عرصه عمومی ممنوع باشد. - بر طبق نتایج این نظرسنجی، ۵۷٪ جامعه با آموزش تعالیم و تکالیف دینی در مدارس به فرزندانشان مخالف هستند. با این وجود، حدود ۵۴٪ موافق هستند که فرزندانشان در مدرسه با باورهای ادیان مختلف آشنایی پیدا کنند. ⁃ نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۷۳٪ جامعه مخالف حجاب اجباری هستند. در مقابل، حدود ۱۲٪ جامعه بر الزامی بودن رعایت حجاب (پوشش موی سر) در عرصه عمومی تاکید دارند. از سوی دیگر ۵۸٪ جامعه اساسا به حجاب اعتقاد ندارند. ⁃ حدود ۳۷٪ ایرانیان، با وجود محدودیت‌ها، بطور منظم یا گهگاه مشروبات الکلی می‌نوشند. از سوی دیگر ۵۵٪ جامعه اظهار داشتند که مشروبات الکلی نمی‌خورند. حدود ۸٪ جامعه هم به دلیل عدم امکان خرید آن (عدم دسترسی یا هزینه) مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنند. * * * متن کامل گزارش نظرسنجی «نگرش ایرانیان به دین» را از لینک زیر دانلود کنید https://t.me/gamaanresearch/57 یا در سایت گمان بخوانید: https://gamaan.org/wp-content/uploads/2020/08/GAMAAN-survey-on-religiosity-in-Iran-Persian.pdf
📗علم دینی ✅در بحث علم دینی همانطور که دوستان مستحضر هستند اثبات شد که دین ظرفیت ارائه برنامه‌های زندگی اعم از فردی و جمعی و ظاهری و باطنی و دنیوی و اخروی را دارد به گونه ای که سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین کند ❓حال سوالی که مطرح میشود این است که پس مشکل از کجاست که بعد از گذشت 40 سال حاکمیت دینی در جامعه اوضاع دینداری مردم در جامعه به این کیفیت است که در این گزارش آمده است 😔البته اگر این گزارش را هم دقیق ندانین باز هم حقایق دینداری مردم در جامعه کاملا نمایان و عیان است ✔️ان شاء الله بعد از تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام در ادامه مبحث علم دینی به پاسخ این مساله خواهیم پرداخت @mhgolkar
دوستان و سروران و اساتید نکاتی را در مورد این موسسه و انگیزه و قصد این نظرسنجیشون و همچنین روش نظر سنجی و مسئولان این موسسه ای که نظر سنجی انجام دادند را بیان غرمودند که میتونه قحت و دفت این نظر سنجی را زیر سوال ببره و لیمن طبق مشاهداتی که هر کدام از ما از میزان دینداری در جامعه داریم باز این مساله به قوت خود باقیست که چرااااااا؟ همانطور که عرض شد ان شاء الله در آینده به تحلیل این مطلب خواهیم پرداخت @mhgolkar
ادامه تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام با رویکرد تمدنی 👇
👌نکات مهم نقاط بحران : 1⃣نکته اول: در تحلیل سیستمی هر پدیده معمولا نقاط اصلی بحران نقاط بحران مرحله سوم یعنی نقطه مرکزی سیستم و نقاط بحران مرحله چهارم یعنی برنامه حرکت سیستم هستند حال باید دید محورهایی که امام حسین علیه السلام بعنوان نقاط بحران بیان فرمودند به کدام قسمت سیستم خلل وارد میکنند 2⃣نکته دوم: قسمتی از نقاط بحرانی که امام حسین علیه السلام بیان فرمودند نقاط بحرانی است که اگر بود خلل وارد میکرد مانند نقاط بحرانی که امام حسین در مورد قیام کننده بحق بیان میفرمایند که نباید آنها را داشته باشد و در مصداق قیام امام حسین وجود نداشته است که در محور هدف بسترسازی ظهور تمدن مهدوی موفق بوده است @mhgolkar
✔️ تبیین نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام ✅سند اول 🏴وصيّت‌ حضرت‌ به‌ محمّد بن‌ حنفيّه‌ و در وقتي‌ كه‌ آن‌ حضرت‌ مي‌خواستند از مدينه‌ منوّره‌ به‌ مكّه‌ مكرّمه‌ حركت‌ كنند، وصيّت‌نامه‌اي‌ نوشته‌ و آن‌ را به‌ خاتم‌ خود ممهور• نمودند؛ و سپس‌ آن‌ را پيچيده‌ و به‌ برادر خود محمّدبن‌ حنفيّه‌ تسليم‌ نمودند. و پس‌ از آن‌ با او وداع‌ نموده‌ و در جوف‌• شب‌ سوّم‌ شعبان‌ سنه‌ شصت‌ هجري‌ با جميع‌ اهل‌ بيت‌ خود به‌ سمت‌ مكّه‌ رهسپارشدند. و آن‌ وصيّت‌ چنين‌است: 📚 بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. هَذَا مَا أَوْصَي‌ بِهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌طَالِبٍ إلَي‌ أَخِيهِ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفِ بِابْنِ الْحَنَفِيَّه: إنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ يَشْهَدُ أَنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَهُ، وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ. وَأَنَّ مُحَمَّدًا صَلَّي‌ اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، جَآءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ. وَأَنَّ الْجَنَّه وَالنَّارَ حَقٌّ. وَأَنَّ السَّاعَه ءَاتِيَه لَا رَيْبَ فِيهَا. وَأَنَّ اللَهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي‌ الْقُبُورِ. إنِّي‌ لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلَابَطِرًا وَلَامُفْسِدًا وَلَاظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلَاحِ فِي‌ أُمَّه جَدِّي‌ مُحَمَّدٍ صَلَّي‌ اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ؛ أُرِيدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَي‌ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَأَسِيرَ بِسِيرَه جَدِّي‌ وَسِيرَه أَبِي‌ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌ طَالِبٍ عليه‌السلام. فَمَنْ قَبِلَنِي‌ بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَهُ أَوْلَي‌ بِالْحَقِّ، وَمَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّي‌ يَقْضِيَ اللَهُ بَيْنِي‌ وَبَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ؛ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ. وَ هَذِهِ وَصِيَّتِي‌ إلَيْكَ يَا أَخِي‌؛ وَمَا تَوْفِيقِي‌ إلَّا بِاللَهِ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإلَيْهِ أُنِيبُ. وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ وَعَلَي‌ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَي‌. وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّه إلَّا بِاللَهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ 🌸 بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحيم‌. اينست‌ آن‌ وصيّتي‌ كه‌ حسين‌بن‌عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ به‌ برادرش‌: محمّد"بن حنفیه" كه‌ معروف‌ به‌ "محمد"ابن‌ حنفيّه‌ است‌ مي‌نمايد: حقّاً حسين‌ بن‌ عليّ گواهي‌ مي‌دهد كه‌ هيچ‌ معبودي‌ جز خداوند نيست‌؛ اوست‌ يگانه‌ كه‌ انباز و شريك‌ ندارد. و بدرستيكه‌ محمّد صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌، بنده‌ او و فرستاده‌ اوست‌ كه‌ به‌ حقّ از جانب‌ حقّ آمده‌ است‌. و اينكه‌ بهشت‌ و جهنّم‌ حقّ است‌، و ساعت‌ قيامت‌ فرا مي‌رسد و در آن‌ شكّي‌ نيست‌. و اينكه‌ خداوند تمام‌ كساني‌ را كه‌ در قبرها هستند برمي‌انگيزاند. من‌ خروج‌ نكردم‌ از براي‌ تفريح‌ و تفرّج‌•؛ و نه‌ از براي‌ استكبار و بلندمنشي‌، و نه‌ از براي‌ فساد و خرابي‌، و نه‌ از براي‌ ظلم‌ و ستم‌ و بيدادگري‌! بلكه‌ خروج‌ من‌ براي‌ اصلاح‌ امّت‌ جدّم‌ محمّد صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ مي‌باشد. من‌ مي‌خواهم‌ امر به‌ معروف‌ نمايم‌، و نهي‌ از منكر كنم‌؛ و به‌ سيره‌ و سنّت‌ جدّم‌، و آئين‌ و روش‌ پدرم‌ عليّ بن‌ أبي‌ طالب‌ عليه‌ السّلام‌ رفتار كنم‌. پس‌ هر كه‌ مرا بپذيرد و به‌ قبولِ حقّ قبول‌ كند، پس‌ خداوند سزاوارتر است‌ به‌ حقّ. و هر كه‌ مرا در اين‌ امر ردّ كند و قبول‌ ننمايد، پس‌ من‌ صبر و شكيبائي‌ پيشه‌ مي‌گيرم‌، تا آنكه‌ خداوند ميان‌ من‌ و ميان‌ اين‌ جماعت‌، حكم‌ به‌ حقّ فرمايد؛ و اوست‌ كه‌ از ميان‌ حكم‌ كنندگان‌ مورد اختيار است‌. و اين‌ وصيّت‌ من‌ است‌ به‌ تو اي‌ برادر! و تأييد و توفيق‌ من‌ نيست‌ مگر از جانب‌ خدا؛ بر او توكّل‌ كردم‌، و به‌ سوي‌ او بازگشت‌ مي‌نمايم‌. و سلام‌ بر تو و بر هر كه‌ از هدايت‌ پيروي‌ نمايد. و هيچ‌ جنبش‌ و حركتي‌ نيست‌، و هيچ‌ قوّه‌ و قدرتي‌ نيست‌؛ مگر به‌ خداوند بلند مرتبه‌ و بزرگ‌.» 📗 لمعات الحسین مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه صفحه 16 به نقل از نفس المهموم صفحه 45 @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
👌نکات مهم نقاط بحران : 1⃣نکته اول: در تحلیل سیستمی هر پدیده معمولا نقاط اصلی بحران نقاط بحران مرحله
👌نکته مهم سوم: ✔️همانطور که عرض شد هدف نهضت امام حسین علیه السلام در دو لایه تعریف شده بود‌؛ 1⃣لایه اول زمانی بود که امام حسین علیه السلام موفق به تشکیل حکومت اسلامی گردند و بتوانند تمدن اسلامی را در جامعه فعال کنند 2⃣ اما لایه دوم زمانی است که امام حسین علیه السلام شهید شوند و به ظاهر حکومت اسلامی به دست امام حسین علیه السلام نیفتد و تمدن‌سازی دینی انجام نشود در این لایه خون امام حسین علیه السلام بستر سازی احیای اسلام واقعی و تحقق تمدن جهانی اسلام به دست مهدی موعود خواهد بود از اینرو لایه دوم تا زمان ظهور امام زمان علیه السلام و تحقق تمدن جهانی مهدوی به دست حضرت صاحب العصر و الزمان فعال خواهد بود و در این مسیر و در این هدف تمام انسانهای عالم می توانند اثر گذار باشند و می توانند در قیام امام حسین علیه السلام شرکت کنند و جزو یاران امام حسین علیه السلام یا به تعبیری جزو دشمنان امام حسین علیه السلام قرار گیرد یعنی هر کس به هر اندازه ای که بستر سازی ظهور تمدن جهانی مهدوی را مهیا کند به همان مقدار جزو یاران امام حسین علیه السلام در جهت تحقق هدف تمدن سازی دینی امام حسین علیه السلام قرار گرفته است و هر کس به هر مقداری که جلوی تحقق تمدن مهدوی را بگیرد و یا آن را به تأخیر بیندازد جزو دشمنان امام حسین علیه السلام قرار گرفته است ✅ لذا ما میتوانیم از تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه السلام وظیفه خودمان را در در تحقق هدف قیام امام حسین علیه السلام به دست آوریم که این بسیار مهم و حیاتی است @mhgolkar
همانطور که تبیین گردید نقاط بحرانی که امام حسین علیه السلام در جهت اهداف نهضت خود بیان فرمودند در دو محور نقاط بحران حاکمیت و مسئولین درمسیر تمدن سازی دینی و نقاط بحران مردم و جامعه در مسیر تمدن سازی دینی قابل دسته‌بندی است که در ادامه مباحث این دو محور از فرمایشات امام حسین علیه السلام استخراج و خدمت سروران و عزیزان ارائه می گردد @mhgolkar
🏴 اعظم الله اجورنا و اجورکم شهات حضرت سیّدالساجدین امام سجّاد علیه السلام را به حضرت بقیّةالله ارواحنا فداه و شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنیم◾ : انسان موفق کسی است که مدیریت تمایلات و احساساتش را بر اساس خواست و اراده خدا قرار دهد : جامعه ای به سمت تمدن الهی حرکت میکند که سیستم ها و ساختارهایش بر اساس فرایندهای معنوی اتصال با ملکوت تعریف شده باشد @mhgolkar
✋با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران 🌸 ضاع من کان له مقصد غیر الله ✔️ هدف از تاسیس کانال کاربردی کردن دین در زندگی با نگرشی متفاوت از آنچه که هست میباشد 🌹در صورتی که احساس میکنید مطالبی که تا بحال ارائه گردیده ( نگرشی دیگر به عید_ ظرفیت دین در اداره زندگی یا علم دینی_ تحایل سیستمی قیام امام حسین علیه السلام _ برنامه ریزی و مدیریت تحصیلی طلاب و... ) برایزسما مفید و قابل استفاده بوده برای استفاده بیشتر این کانال را به دیگران نیز معرفی نمایید ✅ ان شاء الله بنده و شما نیتمان این باشد جز حق نگوییم و جز حق نشنویم و جز در مسیر حق قدم برنداریم 👆حق نگهدارتون ایتا https://eitaa.com/mhgolkar تلگرام https://t.me/mh_golkar
ادامه تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام با رویکرد تمدنی 👇
✋با سلام و عرض ادب خدمت همه سروران و عزیزان 📌 در تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه السلام محور پنجم که نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام بود را مورد بررسی قرار دادیم 🌸 بر اساس فرمایشات ابی عبدالله علیه السلام نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام به دو محور قابل تقسیم است: ✔️محور اول‌: بحران هایی که متوجه حاکمیت و مسئولین قیام ممکن است قرار بگیرد ✔️محور دوم: بحران هایی که متوجه مردم و جامعه خواهد گردید در محور اول بر اساس روایت امام حسین علیه السلام سه نقطه بحران حاکمیت دینی در جهت تمدن سازی دینی بیان گردید 1⃣ اول لذت طلبی و آسایش طلبی و به تعبیر امام حسین علیه‌السلام تفریح و تفرج 2⃣دوم استکبار و بلند منشی 3⃣سوم فساد و تباه کردن سرمایه های جامعه 4⃣محور چهارم در ادامه مباحث تقدیم می گردد 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام با رویکرد تمدنی نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام 4 (حاکمیت) : ظلم @mhgolkar
✋با سلام و عرض ادب خدمت همه سروران و عزیزان 📌 در تحلیل سیستمی قیام امام حسین علیه السلام محور پنجم که نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام بود را مورد بررسی قرار دادیم 🌸 بر اساس فرمایشات ابی عبدالله علیه السلام نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام به دو محور قابل تقسیم است: ✔️محور اول‌: بحران هایی که متوجه حاکمیت و مسئولین قیام ممکن است قرار بگیرد ✔️محور دوم: بحران هایی که متوجه مردم و جامعه خواهد گردید در محور اول بر اساس روایت امام حسین علیه السلام چهار نقطه بحران حاکمیت دینی در جهت تمدن سازی دینی بیان گردید 1⃣ اول لذت طلبی و آسایش طلبی و به تعبیر امام حسین علیه‌السلام تفریح و تفرج 2⃣دوم استکبار و بلند منشی 3⃣سوم فساد و تباه کردن سرمایه های جامعه 4⃣چهارم ظلم حاکم و مسئولین 5⃣محور پنجم در ادامه مباحث تقدیم می گردد 👇👇
📌نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام 5 نقاط بحران حاکم: حاکمیت غیر دینی ✅سند دوم 🕌قالَ الْحُسَيْنُ عليه السلام:  اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ راجِعُونَ وَعَلَى الاِْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاُْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ، وَلَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه ِ صلي الله عليه و آلهيَقُولُ: اَلْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلى آلِ اَبى سُفيانَ. 📗امام حسين عليه السلام(در پاسخ به پيشنهاد مروان بن حكم كه با يزيد بيعت كن) فرمود: در اين صـورت بايد گفت: انا للّه و انا اليه راجعون و فاتحه اسلام را خواند زيرا امّت اسلام گرفتار چوپانى همانند يزيد شده است و من خودم از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود: خـلافت بر آل ابوسـفيان حـرام است. 📚بحارالانوار، ج 44، ص 326 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل تمدنی نهضت امام حسین علیه السلام نقاط بحران قیام امام حسین علیه السلام 5 (حاکمیت): حاکم غیر دینی @mhgolkar