eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
1هزار دنبال‌کننده
846 عکس
411 ویدیو
112 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و سروران در بین تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام نمونه ای از نگاه تمدنی و عدم نگاه تمدنی و توابع و آثار آن ذکر میگردد 👇👇
یکی از سیاستهایی که در جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری آقای هاشنی رفسنجانی اجرا شد کنترل جمعیت بود یکی از شاخصه های نگاه تمدنی در اداره حامعه اسلامی در نظر گرفتن تاثیر سیستمها و ساختارهای اداره کننده جامعه در بلند مدت با توجه به روح حاکم بر تمدن جامعه است. واضح است در تمدنسازی اسلامی سیستمها و ساختارهای جامعه باید مبتنی بر حاکمیت توحید در جامعه شکل گرفته باشد و سیستمهایی که روح توحید در حامعه را تضعیف کند جامعه را به سمت تمدن غیر دینی سوق میدهد رهبر انقلاب در این زمینه فرمودند: یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله‌ی جمعیت است؛ مسئله‌ی جمعیت را جدی بگیرید؛ جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ @mhgolkar
🔸ردپای «نفوذ» و «خیانت» در تصمیم گیریها و سیاست های جمعیتی کشور تردیدی نیست که دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و نظام سلطه از غفلت مسئولین در سالهای قبل استفاده کرده با نفوذ به اصطلاح علمی و بخصوص رسانه‌ای سقوط رشد جمعیت را رقم زده‌اند. با کمال تأسف هنوز هم این روند نفوذ از طریق مباحث به ظاهر علمی و در گروههای اجتماعی ادامه دارد به گونه ای که؛ * سازمان ملل هنوز ایران را از افزایش جمعیت منع نموده و نسبت به عواقب افزودن جمعیت هشدار می‌دهد و حتی با همکاری برخی جریانات نفوذی در سال 2015 اعلام کرد در اعلام نرخ باروری کل ایران اشتباه کرده است تا بدین وسیله حساسیت های مردم و مسئولین کاهش یافته و برنامه های جبران جمعیتی متوقف شود. * آقای پیتر مک دونالد رئیس اتحادیه بین الملل مطالعات جمعیت در سال 1392 به ایران سفر کرده و با تحلیلهای غلط از محاسبات جمعیتی مانع قانونگذاری نهادهای تقنینی کشور (مرکز پژوهشهای مجلس) در جهت افزایش جمعیت شده و علیرغم بالا رفتن سن ازدواج باز هم در خواست افزایش سن ازدواج را داشته است. * تدرس ملسه رئیس فدراسیون بین المللی تنظیم خانواده که از مروجین اصلی جهانی سقط جنین و روابط آزاد جنسی است در سال 1393 به ایران آمده و با حضور در برخی جلسات نهادهای قانونگذار در نهایت برای عدم تصویب طرح های مؤثر بر افزایش جمعیت تلاش می کند. * این رفت و آمدها متأسفانه هنوز هم ادامه دارد و مسئولین ذیربط کمتر به نقش مخرب این افراد دقت می‌کنند. * «دکتر محمد جلال عباسی شوازی» مدیر «موسسه دولتی مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور» تحصیل‌کرده استرالیا و در مقطعی مورد حمایت یک تراست انگلیسی بوده است، ارتباطات وثیقی با صندوق جمعیت سازمان ملل دارد و اکنون به دلیل اتهامات امنیتی تحت محاکمه و ممنوع الخروج است! محاسبه نرخ باروری در دو سرشماری اخیر بر عهده وی به عنوان استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران، بوده است. این فرد همچنان در موضوع جمعیت، محل رجوع مسئولین وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی است! @mhgolkar
خدا رحمت کند ان عارف واصل و پیر فرزانه مرحوم علامه طهرانی رضوان تعالی الله علیه را که وقتی مراجع تقلید وقت به تبع جو غالب در جامعه درس خارح کنترل جمعیت گزاشتند ایشان با دید تمدنی الهی عمیق خود یک تنه علم مخالفت با کنترل جمعیت را برافراشت و کتاب شریف کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین را بصورت شبانه روزی تالیف کرد و در نهایت از غصه اجرای این طرح در جامعه شیعه دق کرد و رگهای قلبشان پاره شد و از رحلت فرمودند. ضربه ای سهمگین را بر پیکره شیعه وارد کردند و بستر تحقق تمدن دینی الهی و ظهور را به تاخیر انداختند و تبعاتش روز به روز روشنتر خواهد شد مانده تا جمعیت پیر جامعه قابلیت رشد و پویایی جامعه را از بین ببرد و تمام سرمایه های جامعه اگر چیزی باشد خرج قشر سالمند جامعه گردد... مانده تا جمعیت اهل سنت تندرو وهابی مسلک بیشتر از شیعه گردد و شیعه حق انجام مناسک مذهبی خود را نداشته باشد... مانده تا اثرات ان ضربه سهمگین نمایانتر گردد.... حال وضعیت جریان نفوذ یا خیانتکار آن زمان رخ مینماید که وقتی این کتاب چاپ شد رییس جمهور وقت در هیات دولت کتاب را به روی میز کوبید و خطاب به وزیر ارشاد وقت فریاد زد در این کشور باید اجازه دهی این کتاب جاپ بشه؟ اجرای سیاست صهیونیزمی و شیطانی غرب با بودجه یونسکو و اسرائیل اگر نفوذ و خیانت نیست پس اسمش چیست؟ @mhgolkar
آقای مرندی عذرخواهی کنید جناب دکتر مرندی، جایزه نوبلی را که برای تحدید نسل و کنترل جمعیت گرفته‌اید پس دهید. با سلام جناب آقای دکتر مرندی با توجه به اظهار نگرانی های پرتعداد حضرت امام خامنه ای در موضوع تحدید نسل و کنترل جمعیت و نیز خطرهایی که از این جهت، نظام، انقلاب و اسلام را تهدید می کند، شایسته و بلکه لازم است ضمن عذرخواهی رسمی از از مومنان به انقلاب جایزه نحس نوبل را به صاحبانش بازگردانید. سیاست های شیطانی سازمان بهداست جهانی (کشتار جهانی )در موضوع را که ضربه به مسلمانها و به خصوص شیعیان در رأس برنامه های این نهاد صهیونیسمی است تقویت نکنید. انتظار داریم بدون فوت وقت ضمن عذرخواهی از امت اسلامی، جایزه نوبل خود را پس دهید. جناب آقای مرندی سیاست‌هایی که شما به خاطر اعمال آن از مراکز تحت فرمان صهیونیسم جهانی جایزه گرفته‌اید به اینجا رسید که روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ جنین در کشور ما سقط می شود! جناب آقای مرندی! در حال حاضر بیش از یک میلیون زوج در آرزوی فرزند آوری به سر می‌برند( این آمار تا سه میلیون زوج نابارور هم اعلام شده است) و هزینه درمان حدود ۳۰ درصد این زوج های آرزومند و هزینه تحقق رویای مادری برای این بانوان شریف به مراتب پایین تر از بودجه هایی است که برای ترویج سیاست‌های غرب در کشور اسلامی ما هزینه می شود. انتصاب شما به دفتر رهبر معظم انقلاب و ارتباط با این بخش از حکومت اسلامی وظیفه ما را برای مطالبه جدی از شما بیشتر می کند در جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی کسی خوش خدمتی به دشمنان اسلام و عکس یادگاری گرفتن با نماد های موفقیت آنها را ندارد. جمعی از فعالان حوزه @mhgolkar
🔸ابعادسياسي - امنيتي كاهش جمعيت 🔹شکی نیست که عموم نظریه پردازان آمریکایی همچون کیسینجر، هانتینگتون و برژینسکی درباره کاهش جمعیت کشورهای رقیب آمریکا، کشورهای در حال توسعه، کشورهای مسلمان و ایران به نظریه پردازی پرداخته و در مقام عمل نیز دولت آمریکا از سال 1970 به بعد طرح‌ها و بودجه‌های فراوانی را به کار گرفته است. هانتینگتون خطر مسلمانان را بواسطه پویایی جمعیت، فراتر از چین دانسته و با طرح 1975 کیسینجر ، دول غربی ضمن تأکید بر افزایش جمعیت خود، پروژه کاهش جمعیت سایر کشورها را با استفاده از اهرم نهادهای مرتبط با سازمان ملل به کار گرفتند. نهادهايي همچون سازمان سيا، پنتاگون، ارتش امريكا و اكثر نهادهاي سازمان ملل مسائل جمعيتي ايران را رصد و مطالعه مي كنند. به منظور نشان دادن اهميت كاهش جمعيت و نقش آن در حوزه امنيتي- سياسي فقط به اظهارات برخي از پژوهشگران معاند بسنده مي کنيم: 🔹برژينسكي در مصاحبه با وال استريت ژورنال در سال 2011 سران ايالات متحده را از حمله نظامي به ايران منع كرده و با خوشحالي سفارش مي¬كند تنها يك بازي نسبتا طولاني با تهران داشته باشيد و گفتگوها را با تهران ادامه دهيد، زيرا هرم هاي جمعيتي اندكي به زمان احتياج دارد و اين وضعيت جمعيتي به ضرر رژيم ايران است. 🔹جک گلدستون جمعیت شناس آمریکایی و پدر علم جمعیت شناسی سیاسی، وضعیت جمعیتی ایران را برای آمریکا بسیار خوشایند پیش بینی می‌کند. 🔹خانم ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) بی آنکه به نقش انجمن گیتس در کاهش جمعیت ایران اشاره کند با خرسندي سقوط جمعیتی ایران را در طول تاریخ جهان بی سابقه می‌داند. گفتنی است این انجمن از ثروتمندترین نهادهایی است که داروها و واکسنهای عقیم کننده را در قالب کمک‌های خیریه پزشکی و بهداشتی به کشورها ارسال می‌کند. 🔹 فیلیپ جنکینز دانشمند آمریکایی (استاد مطالعات تاریخی): پس از یک تحلیل علمی در همبستگی سطح دینداری جوامع با کم فرزندی، به تحلیل شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در ایران پرداخته و آن را عامل گسست خانواده و روابط آزاد جنسی دانسته و با خرسندی اعلام می‌دارد غیرعادی‌ترین افت جمعیت در ایران رخ داده و این امر برای ما مثبت است و در این صورت تغییر نظام ایران بسیار ریشه‌ای تر رخ خواهد داد. 🔹فیلیب لانگ من می‌گوید: ایران تحت حکومت روحانیت اسلامی به طور کامل دو سوم از سطح باروری خود را کاست و اکنون با سطح باروری کمتر از حد جایگزینی قادر به حفظ جمعیت در طول زمان نخواهد بود. @mhgolkar
ادامه تحلیل سیستمی قیام سیدالشهدا علیه السلام با رویکرد تمدنی 👇
✅طرح مساله نقطه مرکزی نهضت سیدالشهدا علیه السلام 📌در مباحث گذشت تبیین گردید که هدف از قیام امام حسین علیه السلام تمدن سازی دینی است و امام حسین علیه السلام برنامه نهضت خود را برای تحقق تمدن توحیدی در جامعه هدف گذاری نموده اند. 🏁در محور بعد این نکته مشخص گردید که شروع قیام امام حسین علیه السلام برای تحقق این هدف تشکیل حکومت اسلامی است. ⁉️حال مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که اگر امام حسین علیه السلام به دنبال تحقق تمدن دینی در جامعه اسلامی است نقطه مرکزی نهضت خود را چه چیزی معرفی نموده است که اگر آن محقق بشود تمدن دینی در جامعه عملیاتی می گردد؟ ❓به تعبیر دیگر روح حاکم به نهضت ابی عبدالله علیه السلام برای تحقق تمدن دینی چیست؟ ❓و به عبارت دیگر راهبرد مرکزی قیام سیدالشهدا علیه السلام برای رسیدن به این هدف چیست؟ 💬 با توجه به فرمایشات امام حسین علیه السلام پاسخ این مسئله را ارسال فرمایید. @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
✅طرح مساله نقطه مرکزی نهضت سیدالشهدا علیه السلام 📌در مباحث گذشت تبیین گردید که هدف از قیام امام حسی
💬پاسخ یکی از سروران 🌸 بنظر بنده نقطه مرکزی قیام امان حسین حفظ اسلان بوده است در این زمینه یکی از سخنان عمیق و رسا در بیان چرایی قیام عاشورا خطبه ایشان در منا است. برای ایراد این خطبه تمام بزرگان مسلمانان را دعوت کردند و بیش از ۷۰۰ نفر جمع شدند اما در ابتدا اشاره کرد که سخنان مرا بنویسد و در شهرهای خود و در بین جمعیت مطمن منتشر کنی سپس فرمودند «من نگرانم که دین خدا منقرض شود و چیزی از دین خدا نماند. می بینید که این طاغوت چگونه با ما و شیعیان ما رفتار می کند» @mhgolkar
📩 پاسخ یکی دیگر از سروران؛ 🍃 روح حاکم این است که ظلم در میان مردم از بین برود؛ بدی، فساد، اختلاف، فقر و جهل از بین برود. بشر به خوشبختی کامل برسد و بنده کامل خدا بشود. با تشکر از کانال فوق‌العاده خوب و مفیدتون @mhgolkar
📨 جواب یکی دیگر از بزرگواران ‌؛ 📜 در پاسخ به نظر دوستمون که فرمودند نقطه مرکزی مبارزه با ظلمه باید بگم که نگاه امام، آزادی از یوغ ستم حاکم ستمکار تنها حرکتی سیاسی- اجتماعی نیست بلکه حرکتی است در راستای بازگشت به سرشت و خوی اصیل انسانی. از این‌رو، تنها در یک جامعه آزاد از ستم ظالمان است که می‌توان شاهد آزادی، عزت و کرامت ذاتی و به فرجام شکوفایی استعدادهای انسانی بود. اتفاقا همین پیام وجودی بود که قیام حسینی را از مرزهای جغرافیایی و زمانی خود فراتر برد و آن را تا به اکنون الگوی قیام‌ها و جنبش‌های سیاسی و اجتماعی معاصر در جهان اسلام قرار داد. پس روح حاکم بر قیام امام حسبن بازگشت به فطرت انسانی است. جا دارد بنده هم از مطالب زیبا و پر محتواتون تشکر کنم @mhgolkar
تعدادی از پاسخهای دوستان خیلی نزدیک و شبیه بهمه لذا از هر دسته جواب یک نظر را در کانال منعکس میکنیم و از بقیه سرورانی که پاسخشون در کانال گزاشته نشده عذر خواهی میکنم منتظر پاسخ بقیه سروران هستیم
📥پاسخی متفاوت از یکی از اساتید بزرگوار 📃 انچه به ذهن بنده میرسه اینه که از موضع گیری های امام در مواقع مقتضی، مکاتبات، وصایا، سخنان، خطبه ها و نیز بررسی های روایی و تاریخی و حتی متون زیارتی برمی آید که مهم ترین عامل در عاشورای سال شصت و یکم هجری موضوع اساسی و بنیانی امر به معروف و نهی از منکر می باشد و اصولاً همین ویژگی ارزش نهضت را ارتقا داده و به موجب آن شایستگی پیدا کرده است. @mhgolkar
📬پاسخ یکی دیگر از اساتید بزرگوار دانشگاه 📄با سلام و عرض ادب خدمت استاد گلکار بزرگوار و تشکر از کانال بسیار پر محتوا و خوبتون که از اول دنبال کردم و اعتراف به اینکه هیچ جا تا بحال ندیده بودم از این زاویه به مسائل نگاه کنند مخصوصا نگاه سیستمی به قیام امام حسین علیه السلام با توجه به تحقیق و تفحصی که برای پاسخ به این سوال در مدت محدودی که امروز داشتم کردم چند نکته بنظرم نکات اصلی قیامه ولی اینکه کدامیک نقطه مرکزی هست را شما باید بفرمائید در بعضی از روایات امر به معروف و نهی از متکر تایید شده در بعضی از روایات احیای سنت پیامبر تایید شده در بعضی از روایات مبارزهذبا ظلم و فساد ذکر شده ولی راهبرد اصلی چیست را منتظریم بفرمائید 😁😁 با تشکر از زحماتتون که برای تولید این مفاهیم میکشید🙏🙏🙏🙏 @mhgolkar
📥نظر یکی دیگر از سروان 📑 سلام و عرض ادب و خداقوت خدمت شما استاد گرامی و همه همراهان کانال خوبتون به نظرم نقطه مرکزی قیام اون چیزی هست که در اسلام آن زمان وارونه شده بود. یعنی هر چه هنجار بود به ناهنجار و ناهنجارها به هنجار تبدیل شده بود. اینکه در راس حکومت فرد فاسقی قرار بگیرد که علنا مرتکب کبیره می شود و کسی جرات ندارد علیه او حرف بزند یعنی یک روحیه مهم در مسلمانان مرده است و آن روحیه امر به معروف و نهی از منکر است واجبی ک بنابر روایات وارده اگر در جامعه اسلامی ترک شد آن جامعه بدست نااهلان می افتد و امام به عنوان خلیفه خدا در روی زمین و به عنوان کسی که بار عصمت بر دوش می کشد نمی تواند در مقابل این داستان ساکت بماند. امام می توانست با یزید بیعت کند و بعد هم در گوشه ای ب تبلیغ دین بپردازد اما در جامعه ای که روح ندارد تبلیغ دین بی فایده است و این روح مجددا زمانی به کالبد جامعه برمی گردد که روحیه پذیرش منکر در مردم از بین برود. ببخشید اطاله کلام شد @mhgolkar
💌نظر یکی از اساتید بزرگوار حوزه 📃بسمه تعالی سلام وادب محضر برادر ارجمند فاضل اندیشمند جناب آقای گلکار عزیز 📃 آنچه به ذهن حقیر میرسد اینکه مهم ترین عامل در عاشورای سال شصت و یکم هجری موضوع اساسی و بنیانی اصل اسلام بود و مابقی امور که در کلمات وخطبه ها و....آمده مثل امر به معروف و نهی از منکر وغیره همه از میوه‌های اسلام راستین می باشد چون در محل بحث امکان اظهار نظر نبود مختصراً اینجا پیام دادم ،از نکات مطرح شده استفاده میبرم ممنون نوروزی @mhgolkar
با سلام ادب و احترام خدمت همه سروران و بزرگواران که در بحث شرکت نمودند و همه عزیزانی که مطالعه فرمودند تمام نکات و مباحثی که دوستان ارائه فرمودند و بنده سعی کردم از هر دسته از مطالب یک نمونه را در کانال قرار دهم نسبت به قیام امام حسین علیه السلام صحیح است ولیکن خاصیت نگاه سیستمی به مباحث این است که هر کدام از این مفاهیم در محل و جایگاه خود در یک نظام سیستمی قرار بگیرد به عنوان مثال اینکه امام حسین علیه السلام در قیام خود امر به معروف و نهی از منکر را بیان فرمودند کاملاً صحیح است اما آیا این موضوع مثلاً هدف از قیام است یا نقطه شروع قیام است یا نقطه مرکزی قیام است یا برنامه حرکت در قیام است یا نتیجه و خروجی قیام است یا موارد دیگر مثل مبارزه با ظلم و فساد و حفظ اسلام دقیقاً جایگاه این مفاهیم در قیام امام حسین کجاست؟ و الان در مقام کشف نقطه مرکزی و مرکز ثقل قیام ابی عبدالله علیه السلام کدام یک از مفاهیمی که امام حسین علیه السلام بیان فرمودند نقطه مرکزی قیام امام حسین علیه السلام قرار گرفته است دوستان روی این نکته تأمل کنند و پاسخ و عنایت بفرمایید انشاالله تا ساعات دیگر پاسخ پیشنهادی خدمت عزیزان ارائه خواهد گردید @mhgolkar
✅سند اول ✔️ تبیین نقطه مرکزی قیام امام حسین علیه السلام : سبک زندگی اسلامی (فرهنگسازی دینی) 🏴وصيّت‌ حضرت‌ به‌ محمّد بن‌ حنفيّه‌ و در وقتي‌ كه‌ آن‌ حضرت‌ مي‌خواستند از مدينه‌ منوّره‌ به‌ مكّه‌ مكرّمه‌ حركت‌ كنند، وصيّت‌نامه‌اي‌ نوشته‌ و آن‌ را به‌ خاتم‌ خود ممهور• نمودند؛ و سپس‌ آن‌ را پيچيده‌ و به‌ برادر خود محمّدبن‌ حنفيّه‌ تسليم‌ نمودند. و پس‌ از آن‌ با او وداع‌ نموده‌ و در جوف‌• شب‌ سوّم‌ شعبان‌ سنه‌ شصت‌ هجري‌ با جميع‌ اهل‌ بيت‌ خود به‌ سمت‌ مكّه‌ رهسپارشدند. و آن‌ وصيّت‌ چنين‌است: 📚 بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. هَذَا مَا أَوْصَي‌ بِهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌طَالِبٍ إلَي‌ أَخِيهِ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفِ بِابْنِ الْحَنَفِيَّه: إنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ يَشْهَدُ أَنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَهُ، وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ. وَأَنَّ مُحَمَّدًا صَلَّي‌ اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، جَآءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ. وَأَنَّ الْجَنَّه وَالنَّارَ حَقٌّ. وَأَنَّ السَّاعَه ءَاتِيَه لَا رَيْبَ فِيهَا. وَأَنَّ اللَهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي‌ الْقُبُورِ. إنِّي‌ لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلَابَطِرًا وَلَامُفْسِدًا وَلَاظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلَاحِ فِي‌ أُمَّه جَدِّي‌ مُحَمَّدٍ صَلَّي‌ اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ؛ أُرِيدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَي‌ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَأَسِيرَ بِسِيرَه جَدِّي‌ وَسِيرَه أَبِي‌ عَلِيِّ بْنِ أَبِي‌ طَالِبٍ عليه‌السلام. فَمَنْ قَبِلَنِي‌ بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَهُ أَوْلَي‌ بِالْحَقِّ، وَمَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّي‌ يَقْضِيَ اللَهُ بَيْنِي‌ وَبَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ؛ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ. وَ هَذِهِ وَصِيَّتِي‌ إلَيْكَ يَا أَخِي‌؛ وَمَا تَوْفِيقِي‌ إلَّا بِاللَهِ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإلَيْهِ أُنِيبُ. وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ وَعَلَي‌ مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَي‌. وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّه إلَّا بِاللَهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ 🌸 بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحيم‌. اينست‌ آن‌ وصيّتي‌ كه‌ حسين‌بن‌عليّ بن‌ أبي‌طالب‌ به‌ برادرش‌: محمّد"بن حنفیه" كه‌ معروف‌ به‌ "محمد"ابن‌ حنفيّه‌ است‌ مي‌نمايد: حقّاً حسين‌ بن‌ عليّ گواهي‌ مي‌دهد كه‌ هيچ‌ معبودي‌ جز خداوند نيست‌؛ اوست‌ يگانه‌ كه‌ انباز و شريك‌ ندارد. و بدرستيكه‌ محمّد صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌، بنده‌ او و فرستاده‌ اوست‌ كه‌ به‌ حقّ از جانب‌ حقّ آمده‌ است‌. و اينكه‌ بهشت‌ و جهنّم‌ حقّ است‌، و ساعت‌ قيامت‌ فرا مي‌رسد و در آن‌ شكّي‌ نيست‌. و اينكه‌ خداوند تمام‌ كساني‌ را كه‌ در قبرها هستند برمي‌انگيزاند. من‌ خروج‌ نكردم‌ از براي‌ تفريح‌ و تفرّج‌•؛ و نه‌ از براي‌ استكبار و بلندمنشي‌، و نه‌ از براي‌ فساد و خرابي‌، و نه‌ از براي‌ ظلم‌ و ستم‌ و بيدادگري‌! بلكه‌ خروج‌ من‌ براي‌ اصلاح‌ امّت‌ جدّم‌ محمّد صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ مي‌باشد. من‌ مي‌خواهم‌ امر به‌ معروف‌ نمايم‌، و نهي‌ از منكر كنم‌؛ و به‌ سيره‌ و سنّت‌ جدّم‌، و آئين‌ و روش‌ پدرم‌ عليّ بن‌ أبي‌ طالب‌ عليه‌ السّلام‌ رفتار كنم‌. پس‌ هر كه‌ مرا بپذيرد و به‌ قبولِ حقّ قبول‌ كند، پس‌ خداوند سزاوارتر است‌ به‌ حقّ. و هر كه‌ مرا در اين‌ امر ردّ كند و قبول‌ ننمايد، پس‌ من‌ صبر و شكيبائي‌ پيشه‌ مي‌گيرم‌، تا آنكه‌ خداوند ميان‌ من‌ و ميان‌ اين‌ جماعت‌، حكم‌ به‌ حقّ فرمايد؛ و اوست‌ كه‌ از ميان‌ حكم‌ كنندگان‌ مورد اختيار است‌. و اين‌ وصيّت‌ من‌ است‌ به‌ تو اي‌ برادر! و تأييد و توفيق‌ من‌ نيست‌ مگر از جانب‌ خدا؛ بر او توكّل‌ كردم‌، و به‌ سوي‌ او بازگشت‌ مي‌نمايم‌. و سلام‌ بر تو و بر هر كه‌ از هدايت‌ پيروي‌ نمايد. و هيچ‌ جنبش‌ و حركتي‌ نيست‌، و هيچ‌ قوّه‌ و قدرتي‌ نيست‌؛ مگر به‌ خداوند بلند مرتبه‌ و بزرگ‌.» 📗 لمعات الحسین مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه صفحه 16 به نقل از نفس المهموم صفحه 45 @mhgolkar
📌نقطه مرکزی قیام سیدالشهداء علیه السلام : سبک زندگی اسلامی (فرهنگسازی دینی ) ✅سند دوم 🕌امام حسين در نامه‌اي به جمعي از بزرگان بصره، هدف از قيام بر ضد حکومت يزيد را احياي سنت پيامبر بيان مي‌فرمايد: 📚 و أنا اَدْعُوکُمْ إلي کتابِ اللهِ و سُنَّةِ نَبِيِّهَِ فَإنَّ السُّنَّةَ قَدْ أمِيتَتْ 📃 من شما را به کتاب خدا و سنت پيامبرش فرا مي‌خوانم؛ چرا که اين گروه سنت پيامبر را از بين برده‌اند. 📗تاريخ طبري، ج5، ص357 @mhgolkar
📌تحلیل روایات نقطه مرکزی قیام سیدالشهداء علیه السلام : ایجاد سبک زندگی اسلامی (فرهنگسازی دینی ) ✅ با توجه به اینکه در مرحله هدف از قیام امام حسین تبیین گردید که هدف قیام امام حسین علیه السلام تمدن سازی دینی در جامعه است و نقطه شروع تمدن سازی دینی تشکیل حکومت اسلامی توسط ابی عبدالله علیه السلام است برای تحقق این هدف تمرکز امام حسین علیه السلام و نقطه مرکزی نهضت سید الشهدا علیه السلام روی اصلاح فرهنگ زندگی مردم بود در زمانی که سبک زندگی مردم نسبت به سبک زندگی زمان پیغمبر و زمان امیرالمومنین علی علیه السلام تغییر کرده بود و فرهنگ زندگی مردم از فرهنگ دینی و الهی زمان پیغمبر فاصله رفته بود امام حسین علیه السلام در روایات متعددی احیای سنت پیغمبر و سنت امیرالمومنین علیه السلام را به عنوان نقطه مرکزی تمدن سازی دینی خود تبیین فرمودند و البته این امر بر اساس منطق و قواعد تمدنسازی قابل توحیه است‌؛ چرا که هر تمدنی بخواهد شکل بگیرد بر اساس نظام ها و سیستم ها و ساختار هایی است که زندگی مردم را شکل می دهد و اصولا تجلی و نمود هر تمدنی در فرهنگ و سبک زندگی مردمان آن تمدن خود را می‌نمایاند لذا با احیای سنت پیغمبر در واقع فرهنگ سازی دینی و اصلاح سبک زندگی اسلامی توسط امام حسین علیه السلام انجام می گیرد تا بتوان به تمدن دینی برخاسته از حاکمیت توحید در جامعه رسید. @mhgolkar